abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40476063
De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?

Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.

Dus we weten nu wat we hebben.

Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?

Of bent u juist teleurgesteld over hem? Omdat u vind dat hij te weinig leiderschap laat zien of dat hij geen staatman is?

Nou zeg het maar. Het is tijd voor een functioneringsgesprek online.

Let wel: het gaat nu ff niet om zijn beleid, maar puur als functioneren als premier.

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
pi_40476142
Bos, al vind ik dat Balkenende het niet zo verkeerd deed. Maar ik ben benieuwd ook of Bos het beter gaat aanpakken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:12:49 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476180
ze zouden een standbeeld van 'm moeten oprichten met als titel : Nooit meer Balkenende.

Jammergenoeg is die titel al gebruikt voor een niet vergelijkbaar oorlogsmonument
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40476220
Als het tussen Bos en Balkenende gaat heb ik een sterke voorkeur voor Balkenende. Simpelweg omdat hij de afgelopen drie jaar zeer goede resultaten heeft behaald met zijn beleid.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40476224
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:12 schreef Harry_Sack het volgende:
ze zouden een standbeeld van 'm moeten oprichten met als titel : Nooit meer Balkenende.

Jammergenoeg is die titel al gebruikt voor een niet vergelijkbaar oorlogsmonument
Ja, en ik zou best Kok weer terug willen......Was een echt staatsman.
pi_40476274
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef Tikorev het volgende:
Als het tussen Bos en Balkenende gaat heb ik een sterke voorkeur voor Balkenende. Simpelweg omdat hij de afgelopen drie jaar zeer goede resultaten heeft behaald met zijn beleid.
Ja, maar dit is ff een functioneringsgesprek. Vind je hem goed functioneren als persoon in de rol van MP?
pi_40476350
Maakt me niet uit, eigenlijk. Even afgezien van het beleid, zijn het beide heren die niet al te grote brokken maken en passende representanten zijn van de Nederlandse politiek.

Ik vond Balkenende wel erg slecht orde houden in zijn kabinetten, maar soit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:18:11 #8
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476383
Ik kan niet anders zeggen dan dat Balkenende een prima premier is geweest, hoewel ik politiek gezien mijlenver afsta van zijn inhoud en samenwerking met de VVD. Indien er zich een mogelijkheid voordoet, waarbij PvdA en CDA samen een coaltie gaan vormen, zou ik eerder voor Balkenende dan voor Bos pleiten.
Nos poma natamus
pi_40476409
Hij heeft het zeer goed gedaan ondanks de Nederlander die het toch alleen maar over zijn haar heeft!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:19:55 #10
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476443
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:19 schreef _The_General_ het volgende:
Hij heeft het zeer goed gedaan ondanks de Nederlander die het toch alleen maar over zijn haar heeft!
Zijn we het ergens over eens?
Nos poma natamus
pi_40476451
Erg he
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:20:44 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476469
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Absoluut niet, laat Bos het maar opknappen. Die loopgravenoorlog van onbegrijpelijke regels en zogenaamde hervormingen van Balkenende heeft lang genoeg geduurd. Gister vertelde econoom Heertje op de radio dat de aangekondigde economische groei te danken was aan de hervormingen in het zorgstelsel, daar schijnen we zelfs een pluim voor te hebben gekregen van het IMF.

In feite betalen we dus onze eigen economische welvaart, suggereert zoiets. Ik kan het niet bevatten en ook niet uitleggen, maar als dat welvaart moet inhouden, dan zou ik de exponentiele trap daarvan niet eens willen kunnen fantaseren in een vervolg op dat kabinet.
pi_40476497
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar dit is ff een functioneringsgesprek. Vind je hem goed functioneren als persoon in de rol van MP?
Ja, heeft visie over waar het heen moet met Nederland, is intelligent en kundig. Ook schijnt hij in het buitenland zeer gewaardeerd te zijn en van alle kanten complimenten te krijgen over de manier waarop hij de zaken heeft aangepakt in Nederland. Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk voor iemand die ons in het buitenland moet vertegenwoordigen.

Bos is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40476522
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef sigme het volgende:
Ik vond Balkenende wel erg slecht orde houden in zijn kabinetten, maar soit.
Ik vind zijn kennis erg goed. Maar was het meestal met hem oneens.

Maar als leider vindt ik hem erg zwak.

Hij verloor als maar de regie. Dramatisch dieptepunt: het AHA-debat...........

Ik vind hem bovenal geen staatsman. Ik zag laatst nog het filmpje bij ome Bush. Ik kwam bijna niet meer bij
pi_40476564
Bos daar zie ik idd ook helemaal niets in. Geen inhoud, geen visie en veel minder kennis en ervaring.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:24:10 #16
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476582
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:21 schreef Tikorev het volgende:
Bos* is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
*
A. Geert Wilders
B. Ayaan Hirsi Ali
C. Wijlen Pim F.
D Allle bovenstaande antwoorden zijn goed.

SMS uw antwoord naar 0909 - DEPOTVERWIJTDEKETEL
Nos poma natamus
pi_40476594
quote:

[..]

Ja, heeft visie over waar het heen moet met Nederland, is intelligent en kundig. Ook schijnt hij in het buitenland zeer gewaardeerd te zijn en van alle kanten complimenten te krijgen over de manier waarop hij de zaken heeft aangepakt in Nederland. Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk voor iemand die ons in het buitenland moet vertegenwoordigen.
Ja, hij is erg slim. Maar eerlijk: heeft hij de acting out van een staatsman als Kok? Kok werd trouwens ook sterk gewaardeerd in het buitenland......
quote:
Bos is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
Je moet hem wel eerst een kans geven, he?
pi_40476597
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik vind hem bovenal geen staatsman. Ik zag laatst nog het filmpje bij ome Bush. Ik kwam bijna niet meer bij
Toch lopen de Amerikanen ondertussen met hem weg hoor!
pi_40476642
quote:

[..]

Daar kan je prima een gerespecteerd internationaal staatsman mee worden. Kan iemand inhoudsloos en glimlachend de boel soepel draaiend houden -> staatsman van formaat.

Heeft iemand visie, durf, hersens en kunde maar verloopt alle uitvoer stroef, hortend en stotend -> snel vergeten (en later als 'zijn tijd vooruit' herdenken).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:26:27 #20
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476653
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

With, uhmz, whats his name?
Nos poma natamus
pi_40476674
quote:

[..]

Misschien omdat ie fijn doet wat de Amerikaanse regering van hem verwacht Bush heeft smakelijk moeten lachen om zijn kapsel hoor, en terecht
pi_40476676
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?
Ik hoop geen van beiden.
quote:
Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.
Van Bos weten we wel dat het een vrij matige en inhoudsloze oppositielijder is, Balkenende was in het begin zeker geen sterke MP maar heeft zich wel stukken verbeterd.
quote:
Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?
Matig positief maar dat komt vooral omdat het CDA mij niet aanspreekt.
pi_40476689
quote:

[..]

Ja, toegeven hij groeit wel. Maar ik vond Kok wel veel meer uitstraling en staatsmanschap uitstralen...Ik verlang weer terug naar die tijd....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:29:24 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476745
de keuze tussen een autistiche wandelende encyclopedie of een showman is voor de meeste misschien makkelijker om te beoordelen dan op grond van nivellering of denivellering, ook al denk ik dat het beleid na 2 jaar regeren nauwelijks in vorm zal verschillen
pi_40476748
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar eerlijk: heeft hij de acting out van een staatsman als Kok? Kok werd trouwens ook sterk gewaardeerd in het buitenland....
Het is natuurlijk geen Idols zo'n premierschap. Kok mag er dan misschien uitzien als een echte staatsman, ik denk dat ze hem in bijvoorbeeld Srebrenica niet als zodanig zullen herinneren. Dan heb ik toch liever een wat doorsnee iemand als premier die in het buitenland geroemd wordt om zijn inhoud en kunnen.
pi_40476768
quote:

[..]

Mwah nogal door het ijs gezakt, die man is imo nogal ongeloofwaardig geworden door eerst zijn uitspraken over de zelfverrijking bij de topbestuurders en zijn carieremove na PaarsII.
pi_40476811
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, toegeven hij groeit wel. Maar ik vond Kok wel veel meer uitstraling en staatsmanschap uitstralen...Ik verlang weer terug naar die tijd....
Tien tegen een dat hele volksstammen die nu afgeven op 'Harry Potter' over een jaar of wat ook weemoedig terugkijken op Balkenende. Staatsmannen zijn vaak een stuk groter in retrospectief .
pi_40476843
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik hoop geen van beiden.
Mark Rutte?
quote:
Van Bos weten we wel dat het een vrij matige en inhoudsloze oppositielijder is, Balkenende was in het begin zeker geen sterke MP maar heeft zich wel stukken verbeterd.
Zit wel wat in. Ik verlang zelf terug naar Kok.Maar ik Balk nul stressbestendig. Dit bleek ook wel uit het AHA-debat. Hij sprak zowaar per ongeluk de waarheid over die brief. (niet alleen juridische argumentatie, etc).

En die vertoning in India (d8 ik), over het homohuwelijk. Hij gaf blijk als premier niet boven de partijen te staan. Dan ben je voor het ambt niet geschikt, toch?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:33:49 #29
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476910
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Tien tegen een dat hele volksstammen die nu afgeven op 'Harry Potter' over een jaar of wat ook weemoedig terugkijken op Balkenende. Staatsmannen zijn vaak een stuk groter in retrospectief .
Ik kan me niets herinneren dat dat bij vorige premiers ook het geval is geweest. Lubbers is helemaal niet de onbaatzuchtige vredesstichter of de vriendelijke konteknijper en Kok is nog steeds de vervelende egocentrist die z'n partijveren heeft verloochend, om over van Agt nog maar te zwijgen die de 2 van Breda vrijliet, al was dat achteraf gezien een wettelijk juiste stap.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:34:04 #30
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476921
En een vrouw als premier?
Vreemd dat er zich nog nooit een waardige kandidate heeft voorgedaan.
Nos poma natamus
pi_40476937
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Vaak waar. Maar ik was ook ten tijde van Kok buitengewoon enthousiast. Vooral hoe hij als premier functioneerde. Zie m.n. hoe hij de perikelen rond het koninklijk huis had aangepakt. Gewoon klasse. Prachtig stuurmanskunst. Maakte bijna geen fouten, zelfs als de stress heel hoog was. Balkenende heeft dat niet.
pi_40476967
quote:

[..]

eensch is
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:36:18 #33
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476994
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vaak waar. Maar ik was ook ten tijde van Kok buitengewoon enthousiast. Vooral hoe hij als premier functioneerde. Zie m.n. hoe hij de perikelen rond het koninklijk huis had aangepakt. Gewoon klasse. Prachtig stuurmanskunst. Maakte bijna geen fouten, zelfs als de stress heel hoog was. Balkenende heeft dat niet.
okee, als je het zo zou beoordelen, dan had ik wel een zeker respekt voor Lubbers, die was tenminste duidelijk met hare majesteit en zorgde dat de invloed van het koningshuis flink werd afgezwakt. Dat maakt 'm nog steeds geen goed staatsman
pi_40477051
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:29 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen Idols zo'n premierschap.
Het is geen Idols. Moet ook niet. Maar een beetje een representatieve uitstraling kan zeker geen kwaad. Het pijnlijke moment bij oom George in USA staat nog vers in het geheugen.
quote:
Kok mag er dan misschien uitzien als een echte staatsman,
Zeker
quote:

ik denk dat ze hem in bijvoorbeeld Srebrenica niet als zodanig zullen herinneren. Dan heb ik toch liever een wat doorsnee iemand als premier die in het buitenland geroemd wordt om zijn inhoud en kunnen.
Kok werd ook in het buitenland goed gewaardeerd. En door Clinton geprezen voor De Derde Weg.....
pi_40477113
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:34 schreef Huizilopochtli het volgende:
En een vrouw als premier?
Vreemd dat er zich nog nooit een waardige kandidate heeft voorgedaan.
Ien Dales had moeten blijven leven.
pi_40477121
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:36 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

okee, als je het zo zou beoordelen, dan had ik wel een zeker respekt voor Lubbers, die was tenminste duidelijk met hare majesteit en zorgde dat de invloed van het koningshuis flink werd afgezwakt. Dat maakt 'm nog steeds geen goed staatsman
Oh, ja Lubbers. Ja honderd keer liever dan Balkenende.

Balkenende is uitstekend voor de universiteit. Maar minder geschikt als leider van de creme de la creme van overhieds bestuur.
pi_40477139
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ien Dales had moeten blijven leven.
Ja. fantastische vrouw. Zonde dat ze er niet meer is...
pi_40477181
De enige realistische keuzes zijn Bos en Balkenende...dan kies ik dus echt 1000 keer liever voor Balkenende
pi_40477208
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mark Rutte?
Mag het van mij proberen.
[..]
quote:
En die vertoning in India (d8 ik), over het homohuwelijk. Hij gaf blijk als premier niet boven de partijen te staan. Dan ben je voor het ambt niet geschikt, toch?
Heb je gelijk in maar ik denk dat we ook niet op een mediageile MP zitten te wachten die op afroep met een lege kinderwagen gaat poseren voor de roddelpers om zo het stemvee te laten zien dat hij een goede papa is.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:42:31 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_40477212
Nee, ik hoef hem niet terug. Hij heeft waarschijnlijk meer inhoud dan Bos, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat zo belangrijk is als premier. Als het om het kabinet sturen en representatief voor het buitenland zijn gaat, is het een zwabberende dweil die fout op fout stapelt. Wat dat betreft zou ik (zelfs) liever Bos zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40477356
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kok werd ook in het buitenland goed gewaardeerd. En door Clinton geprezen voor De Derde Weg.....

En wie krijgt het voor elkaar dat Blair z'n glas bijvult:

Dat noem ik nou staatsman, Vergelijk dat eens met:

pi_40477445
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij kijkt wel erg intelligent. Maar als een staatsman. FF zoeken

foto 2:

Tja, foutje bedankt
pi_40477547
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

pi_40477818
Kok had z'n uiterlijk mee. Hij ziet eruit als een staatsman.
Inhoudelijk en persoonlijk is het gewoon een Nederlands politicus. Niet veel bijzonders.
pi_40477823
Verkiezingen 2006 - Op welke partij stem jij ?

Stem hier, en dan kunnen we in november kijken hoe representatief Fok voor Nederland is
pi_40477866
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef sigme het volgende:
Kok had z'n uiterlijk mee. Hij ziet eruit als een staatsman.
Inhoudelijk en persoonlijk is het gewoon een Nederlands politicus. Niet veel bijzonders.
Ja dat is waar. Maar ook zijn presentatie is stukken beter. Balkenende vind ik eerder onhandig. Zie vooral in het AHa debat.......
pi_40477922
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:00 schreef _The_General_ het volgende:

Stem hier, en dan kunnen we in november kijken hoe representatief Fok voor Nederland is
tot nu toe niet erg, zeker als je naar de peilingen kijkt.....Wel erg interessant trouwens
pi_40478001
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar ook zijn presentatie is stukken beter. Balkenende vind ik eerder onhandig. Zie vooral in het AHa debat.......
Kok had de regie steviger in handen. De prijs die we daarvoor betaalden was véél achterkamertjesgeregel.

Sowieso was Kok natuurlijk veel meer door de wol geverfd dan Balkenende. Dat komt alles ten goede. Maar zeker voor een broekie vind ik dat Balkenende zich knap staande gehouden heeft.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:06:24 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40478029
Wie anders? Liever Balk dan Bos. Ik weet niet wie het CDA nog meer in voorrraad heeft nu de geluiden "Piet Hein Donner, de nieuwe premier" zijn verstomd.

Come-back van Ruud Lubbers lijkt me ook wel
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40478064
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:06 schreef Napalm het volgende:
Wie anders? Liever Balk dan Bos.

Come-back van Ruud Lubbers lijks me ook wel
altijd veel beter dan Balk. Nog liever Kok...
pi_40478091
Inhoud is slechts een klein facet wat je als mp ook nodig heeft.

Annekdote: in de Intermediair stond een artikel over de slipper van Balkenende....

Lodewijk de Waal heeft vele onderhandelingen gevoerd met Balkenende en daaruit bleek de volgende zwaktes van Balkenende:

Ik citeer Lodewijk de Waal:

"het probleem van Balkenende is niet zijn uithoudingsvermogen. Meer het gebrek aan empatisch vermogen. Hij maakt geen contact met z'n tegenstanders en hij snapt niet waar de gevoeligheden liggen. Hij maakt zonder het te beseffen precies de foute opmerking. Als hij daar door anderen op wordt gewezen, probeert hij het nog te repareren, maar het leed is dan al meestal al geleden. Balkenende is ook geen woordkunstenaar zoals Lubbers of Kok. In een uitputtingsslag moet je bij je eigen standpunt blijven. Je moet alleen net andere bewoordingen gebruiken., want het roept natuurlijk irritatie op als je hetzelfde herhaalt. Bij de onderhandelingen delegeerde hij veel aan de Zalm en de Geus. Balkenende bemoeide er pas heel laat mee. Hij maakt dan niet een betrokken indruk en kent volgens mij de dossiers onvoldoende. Dan maak je sneller fouten."

Uit : Intermediair nr 27 2006
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:09:23 #52
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_40478131
Geen Balkenende meer. Maar dan vooral omdat ik vind dat die man geen reclame is naar buiten toe. Hij is gewoon niet gebouwd voor een publieke functie, laat staan die van premier.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik nou droom van Bos als premier.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:09:27 #53
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40478133
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
altijd veel beter dan Balk. Nog liever Kok...
Kok was een harde lul (nodig voor het ambt) en erger nog behoorlijk visieloos.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
"het probleem van Balkenende is niet zijn uithoudingsvermogen. Meer het gebrek aan empatisch vermogen. Hij maakt geen contact met z'n tegenstanders en hij snapt niet waar de gevoeligheden liggen. Hij maakt zonder het te beseffen precies de foute opmerking. Als hij daar door anderen op wordt gewezen, probeert hij het nog te repareren, maar het leed is dan al meestal al geleden. Balkenende is ook geen woordkunstenaar zoals Lubbers of Kok. In een uitputtingsslag moet je bij je eigen standpunt blijven. Je moet alleen net andere bewoordingen gebruiken., want het roept natuurlijk irritatie op als je hetzelfde herhaalt. Bij de onderhandelingen delegeerde hij veel aan de Zalm en de Geus. Balkenende bemoeide er pas heel laat mee. Hij maakt dan niet een betrokken indruk en kent volgens mij de dossiers onvoldoende. Dan maak je sneller fouten."

Behoorlijk partijdig iemand met een flinke agenda tegen Balk natuurlijk.

Voor de rest vind ik het schokkend dat als mensen niet voldoen aan Lodewijks sociale emphatienormen er op dit niveau onderhandelingen stuk zouden kunnen lopen. Dan snap je het verschil tussen het grote doel en en het persoonlijke niet. Een zeer ernstig gebrek aan kwaliteit bij de vakbond blijkbaar.

[ Bericht 67% gewijzigd door Napalm op 04-08-2006 13:15:34 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40478146
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:06 schreef Napalm het volgende:
Wie anders? Liever Balk dan Bos. Ik weet niet wie het CDA nog meer in voorrraad heeft nu de geluiden "Piet Hein Donner, de nieuwe premier" zijn verstomd.

Come-back van Ruud Lubbers lijkt me ook wel
Piet Hein Donner nog eerder dan Balkenende. Die heeft absoluut de potentie van een staatsman.........
pi_40478177
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Kok was een harde lul (nodig voor het ambt) en erger nog behoorlijk visieloos.
Ok, wel iets minder visie dan Balk. Maar veel meer leiderschap. Is voor een premier oz belangrijk......
pi_40478231
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Sowieso was Kok natuurlijk veel meer door de wol geverfd dan Balkenende. Dat komt alles ten goede. Maar zeker voor een broekie vind ik dat Balkenende zich knap staande gehouden heeft.
een broekie is nog niet rijp voor het hoogste politieke ambt. Zelfkennis voor een aankomend premier is een eerste voorwaarde......
pi_40478265
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Piet Hein Donner nog eerder dan Balkenende. Die heeft absoluut de potentie van een staatsman.........
Donner de staatsman ...
pi_40478294
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Donner heeft het uiterlijk van een staatsman. En de juiste kalmte en dictie.

Is dat nou wat iemand potentie voor staatsmanschap verleent?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:18:16 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40478413
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Donner heeft het uiterlijk van een staatsman. En de juiste kalmte en dictie.

Is dat nou wat iemand potentie voor staatsmanschap verleent?
en een volkomen gebrek aan visie
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Voor de rest vind ik het schokkend dat als mensen niet voldoen aan Lodewijks sociale emphatienormen er op dit niveau onderhandelingen stuk zouden kunnen lopen. Dan snap je het verschil tussen het grote doel en en het persoonlijke niet. Een zeer ernstig gebrek aan kwaliteit bij de vakbond blijkbaar.
pi_40478635
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:18 schreef Napalm het volgende:

[..]

en een volkomen gebrek aan visie
Is dat een toevoeging van de vereisten voor 'potentie voor staatsmanschap'?

Zal wel niet, hoewel het vermoedelijk als de grotere staatslieden de geschiedenis in gaan. Bekwaam uiterlijk, kalmte, goede stem & dictie & vooral géén visie.
quote:
[..]

Politiek is mensenwerk. Wie mensen tegen de haren instrijkt krijgt minder gedaan.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:31:02 #61
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40478801
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:25 schreef sigme het volgende:
Is dat een toevoeging van de vereisten voor 'potentie voor staatsmanschap'?
was meer voor Donner.

Maar het zou kunnen; geen visie dan kan je ook nergens op worden afgeschoten.Wil je echt heel groot worden, zelfs na 100en jaren, dan heb je visie en rampen nodig.
pi_40479106
Het is een slimme vent maar totaal niet geschikt als leider van dit land.
Het wordt tijd dat het CDA dat eens inziet en met een serieuze kandidaat komt.
pi_40479123
Balkenende vind ik het niet zo slecht doen. En als het erop aankomt dat het tussen Balkenende en Bos gaat, dan kies ik voor Balkenende.
pi_40479339
Doe mij maar Balkenende.
Als het Bos wordt dan zal het zo afgelopen zijn met het beetje vooruitgang dat we hebben en wordt het geld direct weer over de balk gegooid aan bevolkingsgroepen die dat totaal niet verdienen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_40479495
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:00 schreef _The_General_ het volgende:

Fok is niet erg representatief. Zeker de [POL] sectie niet .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40479648
Ik krijg altijd het idee dat Balkenende beleid uitvoert wat hem is ingefluisterd door Zalm. Verder moet je als MP een beetje boven de partijen staan hetgeen hij ook niet doet. Ik denk dat iemand als Kok, Lubbers of van Agt echt niet het kabinet hadden laten klappen op zo´n AHA toestand. Tevens was onder al deze 3, Verdonk allang opgestapt. En dan nog veeeeeeel erger, alledrie waren nooit maar dan ook nooit in zee gegaan met de LPF:

Balkenende is misschien wel een intelligente man, maar hij heeft het gevoel voor politieke verhoudingen van een appelgebakje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40479658
Maar van mij mag Balkenende wel weg. 2 keer een gevallen kabinet is toch te veel van het goede.
pi_40479679
Denk dat Verhagen het nog beter zou doen als CDA premier.
pi_40479885
De man straalt onnozelheid uit, is regelmatig de regie binnen het kabinet compleet kwijt, geeft de ministers die voor de zoveelste keer de mist in gaan een knuffel en het mag weer verder. Iemand die inmiddels aan zijn 3e kabinet bezig is (4 als je het paasakkoord als nieuw kabinet meerekend), zonder er 1 volledig uitgezeten te hebben kun je toch werkelijk niet serieus nemen?

Mannen als Kok en Lubbers, wat je ook van hun beleid mag vinden, stralen tenminste uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Dat zijn met recht staatsmannen te noemen, een status die Balkenende nooit een keer zal bereiken.
A mind with a heart of it's own
pi_40479952
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik krijg altijd het idee dat Balkenende beleid uitvoert wat hem is ingefluisterd door Zalm.
Ja, dat idee heb ik altijd ook gehad. Informeel is volgens mij Zalm de premier...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:32:02 #71
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40480729
Balk voert beleid uit, welk beleid dan?

Anywayz, Zalm is natuurlijk min van financien, en zonder geld geen nieuw beleid. Maar al het niet financiele werk is natuurlijk van anderen.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:05 schreef DrMarten het volgende: Iemand die inmiddels aan zijn 3e kabinet bezig is (4 als je het paasakkoord als nieuw kabinet meerekend), zonder er 1 volledig uitgezeten te hebben kun je toch werkelijk niet serieus nemen?
4 kabinetten, terwijl het 3e nog loopt dan kan hem niet verwijten het 3e niet uitgezeten te hebben.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:05 schreef DrMarten het volgende: Mannen als Kok
wat je ook van hun beleid mag vinden, stralen tenminste uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
ik zie nog Kok voor me zo met een muis "en dit is dus een computer?"
Vervolgens schrijft half fok hem de ICT revolutie toe.
pi_40481355
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:32 schreef Napalm het volgende:

ik zie nog Kok voor me zo met een muis "en dit is dus een computer?"
Legendarische tv . Als ik ooit zomergasten mag vullen laat ik dat stukje opgraven.
pi_40481419
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Legendarische tv . Als ik ooit zomergasten mag vullen laat ik dat stukje opgraven.
Ja, leuk he, hoe je een muis als afstandbediening wilt gebruiken. Stond toen goed voor lul.

ps: zou ik ook weleens ooit willen: zomergasten...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:07:36 #74
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40481986
visie: 10
daadkracht: 10
uitstraling NL: 4
uitsraling Intl: 7
leiderschap NL: 5
leiderschap kabinet: 5
Politiek vernuft: 7
Ministers: 8
toekomst proof: 10
internationaal beleid: 6
internationale relaties: 10

een redelijk rapport wmb.voor mij is het een TOP MP
ik weet geen betere in de geschiedenis. jmmr dat NL zo moeilijk hervormingen accepteert.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40482105
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef pmb_rug het volgende:

ik weet geen betere in de geschiedenis. jmmr dat NL zo moeilijk hervormingen accepteert.
Zijn er Westerse landen waar hervormingen veel soepeler / makkelijker geaccepteerd worden?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:12:23 #76
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_40482146
Als het alternatief Bos zou zijn, geef me dan Balkenende. Als het alternatief (vrij onwaarschijnlijk gok ik zo) Rutte is, dan Rutte.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:14:04 #77
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40482200
ik moet hem overigens voor moed en doorzettingsvermogen en bevlieging ook een 10 geven.
?Porque no te calles?
pi_40482242
Zolang het niet Bos / Halsema / Marijnissen wordt vind ik het best.
*verwijderd door Admin*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:15:45 #79
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40482256
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Zijn er Westerse landen waar hervormingen veel soepeler / makkelijker geaccepteerd worden?
nee, dat is ook wel zo. het is menseigen. maar ik toch kan ik geen begrip opbrengen voor mensen die massaal gaan demonstreren tegen een 40 urige ww.
net zoals ik geen begrip voor de demonstraties in Frankrijk voor een super goeie wet die een einde zou hebben gemaakt aan de jeugdwerkloosheid (iig niet meer 20% zoals het nu is)
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:16:17 #80
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40482267
....
miss_schaapje
pi_40482308
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef pmb_rug het volgende:
ik moet hem overigens voor moed en doorzettingsvermogen en bevlieging ook een 10 geven.
Niet bevlieging, malle. Bevlogenheid.
pi_40482373
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:15 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nee, dat is ook wel zo. het is menseigen. maar ik toch kan ik geen begrip opbrengen voor mensen die massaal gaan demonstreren tegen een 40 urige ww.
net zoals ik geen begrip voor de demonstraties in Frankrijk voor een super goeie wet die een einde zou hebben gemaakt aan de jeugdwerkloosheid (iig niet meer 20% zoals het nu is)
Ik denk toch dat het samenhangt met de voordelen van democratie - vertraging van radicalisme. Dat werkt blijkbaar meer in het voordeel dan in het nadeel (totop heden), al zijn de nadelen duidelijker aan te tonen dan de voordelen. Denk ik.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:22:03 #83
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40482459
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het samenhangt met de voordelen van democratie - vertraging van radicalisme. Dat werkt blijkbaar meer in het voordeel dan in het nadeel (totop heden), al zijn de nadelen duidelijker aan te tonen dan de voordelen. Denk ik.
denk ik ook. het is natuurlijk een voorrecht om te mogen protesteren, maar dat neemt niet weg dat ik wat meer progressiviteit verwacht
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:22:55 #84
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_40482485
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:15 schreef JanJanJan het volgende:
Zolang het niet Bos / Halsema / Marijnissen wordt vind ik het best.
Eens
pi_40482590
De formateur mag van mij part de mp worden, zoals het altijd al gaat.
Dus als Bos of Balkenende het wordt, maakt voor mij niets uit.
De formateur is bij het samenstellen van de coalitie op dat moment de beste persoon om deze fuctie te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door icethorn op 04-08-2006 15:33:59 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:40:26 #86
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40482984
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:05 schreef DrMarten het volgende:
De man straalt onnozelheid uit, is regelmatig de regie binnen het kabinet compleet kwijt, geeft de ministers die voor de zoveelste keer de mist in gaan een knuffel en het mag weer verder. Iemand die inmiddels aan zijn 3e kabinet bezig is (4 als je het paasakkoord als nieuw kabinet meerekend), zonder er 1 volledig uitgezeten te hebben kun je toch werkelijk niet serieus nemen?

Mannen als Kok en Lubbers, wat je ook van hun beleid mag vinden, stralen tenminste uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Dat zijn met recht staatsmannen te noemen, een status die Balkenende nooit een keer zal bereiken.
Eens. Balkenende zou een goede minister zijn. Als Minister-President schiet ie te kort.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:45:30 #87
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40483149
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:52:54 #88
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40483395
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Eens. Balkenende zou een goede minister zijn. Als Minister-President schiet ie te kort.
zijn allersterkste punt in zijn duidelijke toekomst gerichte visie
dus als man achter de schermen zou hij misschien beter zijn. maar bij het cda zijn alle mogelijke opvolgers van katholieken (van die Eurlings word ik spontaan misselijk)
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:54:17 #89
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40483445
quote:
GroenLinks kiest voor een samenleving waar de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Een samenleving waar mensen die buiten de boot dreigen te vallen een zetje in de rug krijgen.
dit vind ik een misleidende voorstelling van zake. GL wil dat 2x zo sterke schouders 4x zoveel dragen. Een willen mensen die buiten de boot vallen een opblaasbootje geven om daar in te blijven zitten, achter de grote boot hangend.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:56:17 #90
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40483522
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:54 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dit vind ik een misleidende voorstelling van zake. GL wil dat 2x zo sterke schouders 4x zoveel dragen. Een willen mensen die buiten de boot vallen een opblaasbootje geven om daar in te blijven zitten, achter de grote boot hangend.
Het komt rechtstreek uit het verkiezingsprogramma van Groenlinks. Vond het wel een grappige verschrijving dat ze mensen die uit de boot dreigen te vallen, nog even een zetje in de rug geven
pi_40483610
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

zijn allersterkste punt in zijn duidelijke toekomst gerichte visie
Zijn visie of de visie van de VVD ?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:00:38 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40483662
Ik voorspel een nek aan nek race.
Want zelfs de linksen wantrouwen Bos.
Het zou me niks verbazen als de Balk toch weer wint
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_40483751
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef SeLang het volgende:
Ik voorspel een nek aan nek race.
Want zelfs de linksen wantrouwen Bos.
Het zou me niks verbazen als de Balk toch weer wint
Als je het me heel eerlijk vraagt, zie ik helemaal geen goede kandidaten. We zitten gewoon met een hele matige generatie politici. (zowel aan de linker als aan de rechterkant en in het midden).
pi_40484193
Zinloos topic.
De kiezer kiest niet de minister president.
De grootste fractie levert de regeringsleider.
Volgens de peilingen is dat Wouter Bos.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40484276
quote:

[..]

Kok was een sloeber, nepsocialist
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:25:49 #96
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40484552
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zijn visie of de visie van de VVD ?
ZIJN visie, lees zijn proefschrift en boeken maar. hij had die visie al heel lang.

de vvd heeft geen visie, zie paars. die liften mee op het succes van Balkenendes visie.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:27:18 #97
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40484603
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het komt rechtstreek uit het verkiezingsprogramma van Groenlinks. Vond het wel een grappige verschrijving dat ze mensen die uit de boot dreigen te vallen, nog even een zetje in de rug geven
redelijk hilarisch idd :)
ik moet zeggen dat de vergelijking met het bootje dat er achter hangt waar ze lekker in kunnen blijven zitten erg realistisch is... misschien moet ik het opsturen met het verzoek om het te plaatsen in het programma.
?Porque no te calles?
pi_40485306
Nog vier jaar Balkenende.... nou liever niet. Qua beleid kan je voors en tegens redelijk tegen elkaar wegstrepen (al blijf ik het belachelijk vinden om kostbare hervormingen door te voeren terwijl je in een laagconjunctuur zit, maar dat is blijkbaar de enige manier in Nederland). Als je kijkt naar zijn leiderschap binnen het kabinet, dan is het enigszins teleurstellend. Het stuk dat EchtGaaf uit de intermediair hier neerzette, geeft het eigenlijk ook wel aan. Hij delegeert blijkbaar veel naar de verantwoordelijke ministers, zonder er enorm veel overzicht over te bewaren (zie ook wel het AHA-debat, waar hij ook te laat ingreep en de regie kwijt raakte). Hij is dan ook te vaak de regie kwijt, wat dan hersteld moet worden met lange debatten, akkoordje hier en lange discussies in het torentje daar. Ook vind ik zijn presentatie teleurstellend, alhoewel hij een overkoepelend beleid moest verkopen dat zich sowieso moeilijk laat verkopen (bezuinigingen en hervormingen).
Zijn eigen speciale beleid, "normen en waarden", is ook niet meer van de grond gekomen na diverse discussies.
Ik heb liever dat iemand anders het eens doet.
half elf
pi_40485545
Stond in de Elsevier een tijdje terug een mooi artikel over Balkenende.

Stille revolutionair

Toevallig iemand met een Elsevier accountje?
pi_40485873
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Zinloos topic.
De kiezer kiest niet de minister president.
De grootste fractie levert de regeringsleider.
Volgens de peilingen is dat Wouter Bos.
Hoezo zinloos topic? Beetje zinloze reactie.
De kiezer kiest de grootste fractie. Deze levert de MP. Heel logisch.
En peilingen zijn altijd nog peilingen. Dat zegt niks over de definitieve uitslag straks in november.

Was idd een mooi artikel in Elsevier! Heb helaas geen accountje..
live life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')