abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40469952
Alweer dubbel. Sorry.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40469981
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zijn Arabieren geen nageslacht van Abraham?
Abraham Is de aartsvader van zowel de islamieten en de Joden.
Isaac was de zoon van zijn vrouw Sarai en werd de stamvader
van de Joden nadat Abraham zijn bij-vrouw Hagar en haar
zoon Ishmael wegstuurde, die stamvader werd van de Arabische volkeren (moslims).
Dus beiden semieten, verenigd in de aartsvader Abraham.

Zo ongeveer was het, toch?

[ Bericht 41% gewijzigd door Incomplete op 04-08-2006 03:05:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:34:16 #103
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40470281
Zo ongeveer idd.

Volgens de thora, bijbel whatever, is Abraham de stamvader van de arabieren en de bijbelse Israëlieten. En god belooft het land aan het nageslacht van Abraham.

Dat vergeten 'christenen' weleens als ze met de bijbel aan komen zetten.
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:36:11 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40470294

Concern mounts that this is a war Israel is not going to win

Zo staat het op de frontpage van antiwar.com
pi_40470406
Who's The Terrorist is een Palestijnse clip over de vraag wie de terroristen zijn, de mensen die aangevallen worden of de "bevrijders".
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_40470411
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:34 schreef NorthernStar het volgende:
Zo ongeveer idd.

Volgens de thora, bijbel whatever, is Abraham de stamvader van de arabieren en de bijbelse Israëlieten. En god belooft het land aan het nageslacht van Abraham.

Dat vergeten 'christenen' weleens als ze met de bijbel aan komen zetten.
Niet helemaal correct.
In diverse bijbelteksten staat nadrukkelijk Abraham EN Isaac en geen Ishmael.
Mijn kennis hierover vertoont enige gaten ( ) dus een excact antwoord
laat ik gaarne aan iemand over die er meer in thuis is.

-edit- Toevoeging:

'En zie, de Here stond bovenaan en zeide: Ik ben de Here, de God van uw vader Abraham en de God van Isaak; het land, waarop gij ligt, zal Ik aan u en aan uw nageslacht geven'. (Genesis 28:13)

'En dit land, dat Ik Abraham en Isaak gegeven heb, zal Ik u geven; en uw nageslacht zal Ik dit land geven'. (Genesis 35:12)

[ Bericht 8% gewijzigd door Incomplete op 04-08-2006 04:03:55 ]
pi_40470416
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:49 schreef Jegorex het volgende:
Who's The Terrorist is een Palestijnse clip over de vraag wie de terroristen zijn, de mensen die aangevallen worden of de "bevrijders".
Die vraag is een makkie, die weet ik nog wel.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:03:36 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470474
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:51 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Die vraag is een makkie, die weet ik nog wel.
Misschien moet je iets langer nadenken
Yankee go home!
pi_40470476
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien moet je iets langer nadenken
Nee, echt, ik weet het. Mag ik, please
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:06:15 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470481
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:04 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Nee, echt, ik weet het. Mag ik, please
Sorry, niet alles is zwart-wit.
Yankee go home!
pi_40470502
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Sorry, niet alles is zwart-wit.
Kun je nagaan hoe goed ik ben want ik weet het juiste antwoord.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:12:31 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470521
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:09 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe goed ik ben want ik weet het juiste antwoord.
Je denkt alleen maar dat je het weet...
Yankee go home!
pi_40470526
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Je denkt alleen maar dat je het weet...
Dat denk jij maar ik weet beter
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:14:05 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470531
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:13 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Dat denk jij maar ik weet beter
De arrogantie
Yankee go home!
pi_40470533
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:14 schreef remlof het volgende:

[..]

De arrogantie
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:17:33 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470546
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:14 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ik snap dus echt niet hoe je onvoorwaardelijk achter Israel kan staan in deze. En als je dat niet snapt denk ik echt dat je niet lang genoeg hebt nagedacht over waar dit conflict nu eigenlijk over gaat...
Yankee go home!
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:17:59 #117
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40470551
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:50 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Niet helemaal correct.
In diverse bijbelteksten staat nadrukkelijk Abraham EN Isaac en geen Ishmael.
Mijn kennis hierover vertoont enige gaten ( ) dus een excact antwoord
laat ik gaarne aan iemand over die er meer in thuis is.

-edit- Toevoeging:

'En zie, de Here stond bovenaan en zeide: Ik ben de Here, de God van uw vader Abraham en de God van Isaak; het land, waarop gij ligt, zal Ik aan u en aan uw nageslacht geven'. (Genesis 28:13)

'En dit land, dat Ik Abraham en Isaak gegeven heb, zal Ik u geven; en uw nageslacht zal Ik dit land geven'. (Genesis 35:12)
En na Jacob hier, krijgen we de 12 stammen, de splitsing en de overdracht van het eerstgeboorterecht naar de stam van Ephraim en Manasse en niet voor Juda (van wie de joden zouden afstammen). Etc. Het meerendeel van de huidige joden zijn bovendien Askenazi en die zijn net zoveel afstammeling van de bijbelse Israelieten als de eerste de beste Zimbabwaan afstammeling is van Karel de Grote.

Trouwens waar hebben we het hier over? Een religieus boek waarom God land belooft aan mensen die waarschijnlijk niet eens bestaan hebben.
pi_40470575
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik snap dus echt niet hoe je onvoorwaardelijk achter Israel kan staan in deze. En als je dat niet snapt denk ik echt dat je niet lang genoeg hebt nagedacht over waar dit conflict nu eigenlijk over gaat...
Ik heb in de loop van de vele topic's hier zoveel nuance aangebracht in mijn posts
dat ik bijna pro palestijns geworden ben. Kun je nagaan.

Dat jij over mij meent te moeten oordelen laat ik graag aan jou.
pi_40470582
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Trouwens waar hebben we het hier over?
Dat vroeg ik me ook al af.
Ach, weer een beetje wijzer geworden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 07:37:30 #120
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40470952
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:01 schreef venomsnake het volgende:
Beiroet is net gebombardeerd....
zal hezbollah nu tel-aviv gaan bestoken is de grote vraag..??
Ze hebben niet het centrum van Beiroet gebombardeerd, maar ik ben benieuwd
http://teletekst.nos.nl/tekst/123-01.html
Trotse papa van Eden
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:11:10 #121
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40471790
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Overdraagzame moslims die wereldwijd hun éénzijdige levenswijze als de enige juiste willen opdringen, zelfs in Italië krijgen ze aparte stranden, kunnen ze weer huilen dat ze uitgesloten worden.
Moslims dragen niets meer bij aan de beschaving de laatste 1000 jaar, ze voeden enkel hun eigen belang gestoeld op haat tegen al wat westers is.
Israël en bij uitbreiding haar bondgenoot de USA winnen deze oorlog met twéé icbm binnen de 5 minuten, als moslim mag je de handen van Mohammed kussen dat de tegenstander zo dociel en terughoudend is.
pi_40472013
Als je dit kaartje uit dagblad Trouw bekijkt dan vraag je je af waar al die arabieren zo moeilijk over doen en waarom ze niet gewoon "de zionistische entiteit", zoals ze Israël vaak noemen, accepteren. Mij is het uiteindelijke doel van deze landen in ieder geval wel duidelijk.

http://www.trouw.nl/redactie/afbeeldingen/libanon.jpg
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:16:20 #124
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40472885
oh en voor de eikols die nog steeds denken dat de moslims zelfmoordaanslagen hebben uitgevonden

dat was een jood genaamd Samson en deze held deed het voor de heer
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40472952
quote:
Ja die kennen we nu wel, persoonlijk vind ik de schok er wel vanaf nu blijkt dat er nog niet eens de helft van het aanvankelijk gemelde aantal slachtoffers zijn gevallen...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:20:34 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40472976
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja die kennen we nu wel, persoonlijk vind ik de schok er wel vanaf nu blijkt dat er nog niet eens de helft van het aanvankelijk gemelde aantal slachtoffers zijn gevallen...
ah jij telt ze, is dat nu moeilijk zon baan? keep it up!
pi_40473272
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:11 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Moslims dragen niets meer bij aan de beschaving de laatste 1000 jaar, ze voeden enkel hun eigen belang gestoeld op haat tegen al wat westers is.

En ''het westen'' voed niet enkel haar eigen belang..??
Sowieso, hokjesdenken... ''De Moslims'' ed slaat nergens op.
quote:
Israël zet vernieling infrastructuur Libanon voort

BEIROET (ANP) - Israël gaat door met de vernieling van de infrastructuur van buurland Libanon. Israëlische gevechtsvliegtuigen bombardeerden vrijdag vier belangrijke bruggen ten noorden van de hoofdstad Beiroet. Ook werd een belangrijke elektriciteitscentrale bestookt.

Een functionaris van het Libanese Rode Kruis zei dat bij de bombardementen op de bruggen vier burgers zijn gedood en dat vijftien andere mensen gewond zijn geraakt. Een aantal auto's vloog door de luchtaanvallen in brand. De gebombardeerde bruggen liggen aan de kustweg die naar de grens met Syrië voert.

De gebombardeerde stroomcentrale bedient delen van het zuiden van de Bekaa-vallei in Oost-Libanon en delen van Zuid-Libanon. Beide landsdelen gelden als bastions van de sjiitische verzetsbeweging Hezbollah.

Zuid-Beiroet

De Israëlische luchtmacht heeft tevens voor de tweede achtereenvolgende nacht aanvallen uitgevoerd op de zuidelijke wijken van Beiroet. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN waren gebouwen van Hezbollah opnieuw het doelwit.

Volgens ooggetuigen waren er urenlang talrijke zware explosies te horen in wijken waar de sjiitische groepering is gevestigd. Ook nabij de luchthaven waren inslagen te zien. Libanese autoriteiten maakten melding van zeker drie doden door de luchtaanvallen.

Israëlische grondtroepen drongen aan het begin van de nacht ook dieper Zuid-Libanon binnen. Israëlische media maakten melding van fel verzet van Hezbollah-strijders, onder meer nabij de plaats Markaba. Volgens een Arabische tv-zender zijn bij de gevechten drie Israëlische militairen gedood.

[ Bericht 31% gewijzigd door venomsnake op 04-08-2006 10:56:39 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:26:55 #128
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40474581
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ah jij telt ze, is dat nu moeilijk zon baan? keep it up!
Blijkbaar tel JIJ ze ook, want jij telde dat t niet zo is?
dwaas
Trotse papa van Eden
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:27:55 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40474621
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Blijkbaar tel JIJ ze ook, want jij telde dat t niet zo is?
dwaas
hoe oud ben je gast met je gescheld.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:34:40 #130
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40474849
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

hoe oud ben je gast met je gescheld.
ik scheld niet, dwaas is geen scheldwoord.

Maar ff to the point, geef eens antwoord.. telde jij ze wel dan?
Trotse papa van Eden
pi_40475089
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:11 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Israël en bij uitbreiding haar bondgenoot de USA
Een slaaf is geen bondgenoot.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40475217
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:36 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Concern mounts that this is a war Israel is not going to win

Zo staat het op de frontpage van antiwar.com
Ik dat als Israël de oorlog wint Hezbollah is vernietigd, maar gezien de omstandigheden de doelstelling al heeft bijgesteld. Een robuuste internationale troepenmacht in het zuiden van Libanon, die beschikt over uitgebreid mandaat, van binnenuit de poging van de Libanese regering de geweldsmonopolie zoveel mogelijk terug bij het centrale gezag te leggen en tot de tijd dat dit via beslissingen, resoluties, etc is geregeld Hezbollah en haar infrastructuur zoveel mogelijk verzwakken.
Je kan inderdaad niet van laffe mensen winnen. Hun bevoorrading via wapendepots liggen onder scholen en wooncomplexen. Het afschieten van raketten doen ze het liefst en met opzet vanuit woongebieden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40475265
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:41 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Een slaaf is geen bondgenoot.
Hezbollah is inderdaad een slaaf van Iran.
pi_40475291
10:38 Olmert: I hope peacekeeping force in Lebanon will be German (Reuters)
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_40475329
Toch interessant dat er steeds meer berichten komen dat Hezbollah flink heeft lopen te regisseren bij Qana. Eerst 52 doden, nu 28. En dan zijn er nog die mysterieuze missende 7 uur.

Heeft iemand hier nog iets over gelezen?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:49:51 #136
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40475376
ik ga denk ik maar weer een mmorpg spelen... de wereld komt me de strot alweer uit door dit topic.
pi_40475463
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga denk ik maar weer een mmorpg spelen... de wereld komt me de strot alweer uit door dit topic.
Doe maar Baaj. De echte wereld kan confronterend zijn.
pi_40475480
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga denk ik maar weer een mmorpg spelen...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:53:37 #139
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40475490
58 of 28 doden..... er zijn nog steeds onschuldige doden gevallen.
Naast bagitalisering van de cijfers blijft er wel een hoeveelheid menselijk leed erachter zweven wat mensen niet willen of kunnen zien.
pi_40475493
Nazisrael heeft in Beiroet vier bruggen gebombardeerd. Er woonden vast dakloze Hezbollah aanhangers onder de brug.
pi_40475516
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:48 schreef _The_General_ het volgende:
Toch interessant dat er steeds meer berichten komen dat Hezbollah flink heeft lopen te registeren bij Qana. Eerst 52 doden, nu 28. En dan zijn er nog die mysterieuze missende 7 uur.

Er stond nog iets interessant in een artikel van de BBC (geloof ik). Er waren nog 13 vermisten, maar desondanks werden de reddingswerkzaamheden gestaakt.
Waarschijnlijk had men het te druk te poseren met de lijken en was de propagandapoging geslaagd. Immers Rice's bezoek aan Sinorai werd afgelast (ze werd persona non grata verklaard) en daarmee ook het bestand dat vanuit de Libanese regering was geïnitieerd.
Zo zie je maar. Voor een oplossing van het conflict moet je in ieder geval niet bij Hezbollah/Iran zijn.
quote:
"Thirteen people remain unaccounted for, and some Qana residents fear they are buried in the rubble, although recovery efforts have stopped, HRW says."
News/BBC August 3

Mogelijk wat overlevenden? Maakt niet uit. We hebben ons doel bereikt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:55:10 #142
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40475534
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Mikrosoft het volgende:
Nazisrael heeft in Beiroet vier bruggen gebombardeerd. Er woonden vast dakloze Hezbollah aanhangers onder de brug.
!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40475577
Registreren moest regisseren zijn , ik was me net op een site aan het registreren vandaar....
pi_40475619
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Mikrosoft het volgende:
ach ja, van de infrastructuur is niet veel meer over. hulporganisaties woedend want die hebben die wegen hard nodig om hulp te bieden aan de inmiddels 1.000.000 vluchtelingen.
pi_40475631
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Naast bagitalisering van de cijfers blijft er wel een hoeveelheid menselijk leed erachter zweven wat mensen niet willen of kunnen zien.
Natuurlijk zijn 28 doden verschrikkelijk, maar het geeft wel goed aan hoe Libanon/Hezbollah de doden misbruikt voor hun propaganda machine.

Zeker als er dan ook nog geruchten zijn dat Hezbollah geen hulpverleners en pers op bombsites toelaat voordat ze de plek van dode en gewonde Hezbollah en militair materieel ontdaan hebben. Zou dat die 7 uur verklaren?
pi_40475814
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Het gaat mij in elk geval niet om het bagatelisseren, maar de focus op al het leed maskeert het exploiteren van de doden ten behoeve van de publieke opinie. Dat is een wagelijke aangelegenheid.
Het is evident dat oorlog onnoemelijk veel leed met zich meebrengt. Om daaruit een slaatje te slaan is ronduit verwerpelijk, maar ook nieuws wanneer dat aan het licht komt.
pi_40476047
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]

ach ja, van de infrastructuur is niet veel meer over. hulporganisaties woedend want die hebben die wegen hard nodig om hulp te bieden aan de inmiddels 1.000.000 vluchtelingen.
Waarom bombardeerde Israel die bruggen niet veel eerder als het "zo nodig" is?
Israel is uit op de totale vernietiging van Libanon en doet dat vanwege de wereldopinie liever langzaam dan in één keer.
pi_40476136
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Waarom bombardeerde Israel die bruggen niet veel eerder als het "zo nodig" is?
Misschien om de vluchtelingen een kans te geven weg te komen?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:14:12 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40476229
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn 28 doden verschrikkelijk, maar het geeft wel goed aan hoe Libanon/Hezbollah de doden misbruikt voor hun propaganda machine.

Zeker als er dan ook nog geruchten zijn dat Hezbollah geen hulpverleners en pers op bombsites toelaat voordat ze de plek van dode en gewonde Hezbollah en militair materieel ontdaan hebben. Zou dat die 7 uur verklaren?
Oorlog is altijd een smerige aangelegenheid maar de hezbollah slaagt erin om zelfs dat nog te overtreffen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40476339
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Misschien om de vluchtelingen een kans te geven weg te komen?
vluchtelingen de kans geven weg te komen door bruggen in beiroet heel te laten......

veel mensen konden niet vluchten omdat de wegen en bruggen in het zuiden al vernield waren, ook waren mensen bang dat hun auto gebombardeerd zou worden al ze een poging zouden wagen.. Klik
pi_40476342
Hamas: Israel theoretically agrees to prisoner exchange

According to Khaled Mashaal's deputy, Israel and Egypt are talking about possible prisoner exchange, in order to secure return of Gilad Shalit. 'Only need to determine names and numbers'
Roee Nahmias

Muhammad Nazal, Hamas media consultant and a member of its political bureau, said that there has been contact between Israel and Egypt regarding the possibility of securing the return of kidnapped IDF soldier, Gilad Shalit , through a prisoner exchange.

The factions that kidnapped the soldier are demanding the release of some thousand Palestinian prisoners, but the final number and the specific identity of those released still needs to be determined, stated Lebanese newspaper al-Nahar, Friday morning, reporting on an interview with Nazal.

According to the media consultant, "Pursuant to the visit of senior Hamas officials to Cairo, Egyptian sources renewed negotiation efforts that had previously been halted due to the stubbornness of the Israelis, who wanted to secure the soldier's release in exchange for nothing."

"During our visit, it was agreed that continued negotiation attempts would be based on the idea of a prisoner exchange, to which Israel has agreed theoretically, despite the fact that the names and final numbers of Palestinian prisoners to be release still needs to be discussed," Nazal said.

In the interview, Nazal was asked if the subject of prisoner exchange is coordinate between Hamas and the Hizbullah leadership in Lebanon. He answered in the negative. "There is no coordination with Hizbullah and the current trend is to separate between the two channels," he elaborated.

Ynet.news
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:26:52 #152
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40476670
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:
Het is evident dat oorlog onnoemelijk veel leed met zich meebrengt. Om daaruit een slaatje te slaan is ronduit verwerpelijk, maar ook nieuws wanneer dat aan het licht komt.
Ik weet niet wat erger is.... het verkeerd benoemen van de slachtoffers...of het juist het helemaal niet benoemen van de slachtoffers.

Oorlog en propaganda gaat hand in hand. De moderne grondlegger daarvan was Josef Goebbels (tijdens WO-II). Vergeet niet dat we slechts een stukje van de taart krijgen van wat daar daadwerkelijk aan de hand is. Zeker alle informatie (infowars) moet je met een zekere afstand tot je nemen. Want alle informatie (Israel, Hezbollah) naar buiten toe is politiek gekleurd (Het thuisfront moet namelijk geloven dat alles goed komt).

Wist je trouwens dat de Duitse burgerbevolking tijdens WO-II pas echt door had dat de oorlog verloren was rond eind 1944/begin 1945..... Terwijl in de zomer 1943 de oorlog al op papier verloren was.
pi_40477054
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik weet niet wat erger is.... het verkeerd benoemen van de slachtoffers...of het juist het helemaal niet benoemen van de slachtoffers.

Oorlog en propaganda gaat hand in hand. De moderne grondlegger daarvan was Josef Goebbels (tijdens WO-II). Vergeet niet dat we slechts een stukje van de taart krijgen van wat daar daadwerkelijk aan de hand is. Zeker alle informatie (infowars) moet je met een zekere afstand tot je nemen. Want alle informatie (Israel, Hezbollah) naar buiten toe is politiek gekleurd (Het thuisfront moet namelijk geloven dat alles goed komt).

Wist je trouwens dat de Duitse burgerbevolking tijdens WO-II pas echt door had dat de oorlog verloren was rond eind 1944/begin 1945..... Terwijl in de zomer 1943 de oorlog al op papier verloren was.
In mijn perceptie kon het Qana-incident voor Hezbollah niet op een beter moment plaatsvinden, want het bestand van Sinorai werd daarmee in de prullenmand gemikt. Laat onverlet de noodzaak van berichtgeving over dit tragische incident, laat daar geen misverstanden over bestaan.
Echter zijn over het incident onregelmatigheden en wetenswaardigheden aan het licht gekomen wat ik beschouw als nieuws. Om een voorbeeldje te noemen is het dak van het wooncomplex waar de slachtoffers vielen vrijwel onbeschadigd gebleven, maar pal naast het complex is een diepe krater gesignaleerd. De tijdspanne tussen het einde van de Israëlische luchtaanval en alarmering van de hulpdiensten is ook zoiets.

Ik heb me enigszins ingelezen over de Tweede Wereldoorlog, want dat vind ik best boeiend; dus dat wist ik .
pi_40477489
IDF calls on residents to evacuate area south of Litany River

The Israel Defense Forces dispersed leaflets over villages in south Lebanon warning residents to evacuate and move north of the Litany River.

The IDF said residents of the villages of Beit Lif and Al-Haniyeh were particularly warned. (Ynet)
pi_40477596
quote:
Aid Agencies Paralysed

Aid agencies in Lebanon say they have been paralysed by a heavy overnight bombardment from Israeli jets.

Warplanes attacked three highway bridges north of Beirut, preventing aid leaving or entering the capital.

The raids, which cut off the main coastal highway to Syria, were among the heaviest yet of the campaign.

Israeli aircraft launched more than 150 strikes while artillery pounded areas close to the border with hundreds of shells.

"It is really a major setback because we used this highway to move staff and supplies into the country," said UN aid worker Astrid van Genderen Stort.

"If we don't have new material coming in, we will basically be paralysed."

Israeli raids have already wrecked the main Beirut-Damascus road.

Five Israeli soldiers were reported to have been killed this morning by Hizbollah fighters in southern Lebanon.

Lebanese security sources said guerrillas detonated roadside bombs and fired anti-tank rockets and assault rifles at Israeli forces occupying seven small enclaves in the south.

Southern Beirut pounded Israel has not commented on the claims.

The overnight raids came despite a warning by the guerrilla group's leader, Hassan Nasrallah, that the heart of Israel would be targeted if the country bombed central Beirut.

Israeli television quoted a senior military source as saying Israel would destroy Lebanon's infrastructure if the threat was carried out.

The Israeli army is believed to be preparing for a possible push further into Lebanese territory.

Reports say the army wants to get to the Litani river, 13 miles north of the border.

That would be Israel's biggest push into the country since the 1982 invasion.

Some 10,000 Israeli troops are fighting Hizbollah on the Israel-Lebanon border.

Hizbollah attacks killed eight Israeli citizens on Thursday.

A ceasefire between the two warring sides could be secured next week, the country's parliamentary leader Saad Hariri has said.

European nations and Tony Blair have already said they were hopeful a truce could be called early next week.

At least 693 Lebanese and 68 Israelis have been killed in the conflict so far.
bron: skynews
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:59:48 #156
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40477815
Ik lach (nouja jank) me een ongeluk mochten er een (gedeeltelijk) Europese marionetten'vredes'macht heen gaan. Wat laten wij ons in de luren leggen
  Moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:06:36 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40478034
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef PLAE@ het volgende:

Ik lach (nouja jank) me een ongeluk mochten er een (gedeeltelijk) Europese marionetten'vredes'macht heen gaan. Wat laten wij ons in de luren leggen
leg uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40478120
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:12:51 #159
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40478241
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

leg uit
Als je de verhalen hoort van Unifil veteranen dan is er voor ons niks te halen daar (brengen).
  Moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:16:59 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40478373
nou ik heb heel veel verhalen gehoord over UNIFIL en de gangbare mening is toch "als we toestemming hadden gekregen, hadden we het kunnen brengen" en op de momenten dat ze toestemming hadden hebben ze het ook daadwerkelijk gebracht

valt nix te halen verder nee maja waar wel
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:19:04 #161
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40478446
eer te behalen bedoel ik.
pi_40478530
Ondertussen begint het weer aardig katyusha raketjes te regenen in Israel....

• 14:42 1 person seriously hurt, 2 moderately hurt in Kiryat Shmona rocket strike (Haaretz)
  • 14:34 Person wounded in rocket strike near Tiberias dies of wounds (Haaretz)
  • 14:19 Four rockets hit Nahariya, four land in Golan Heights, three land in Carmiel (Haaretz)
  • 14:17 One person lightly wounded in rocket strike near Safed (Haaretz)
  • 14:16 One person seriously injured in rocket strike near Tiberias (Haaretz)
  • 14:11 Four rockets land near Safed, five land near Kiryat Shmona; no injuries (Haaretz)
  • 14:08 Siren sounds in Golan Heights (Israel Radio)
  • 14:08 Katyusha rocket lands in open area near Tiberias; no injuries (Haaretz)
  • 14:02 Sirens sound Acre, Carmiel, Zichron Ya`akov, Yokne`am (Israel Radio)
  • 13:19 Two rockets hit open areas in Safed; no injuries (Haaretz)
  • 13:04 Nahariya residents instructed to find shelter (Israel Radio)
  • 12:41 Three rockets hit open areas near Kiryat Shmona; no injuries (Haaretz)

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 04-08-2006 13:44:50 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      Moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:40:31 #163
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40479133
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:19 schreef PLAE@ het volgende:

eer te behalen bedoel ik.
    als je meer eer wilt behalen dan moet je draken gaan bevechten in World of Warcraft.

maar dan snap ik nog steeds niet waarom je daarom moet lachen of waarom het dan om marionetten gaat
      Moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:53:22 #164
    8781 crew  Frutsel
    pi_40479504
    Links Beiroet 12-7-2006, Rechts Beiroet 31-7-2006

pi_40479599
  • 14:50 Two IDF soldiers killed in clashes in south Lebanon (Haaretz)
  • 14:48 Police: 45 Hezbollah rockets fell on northern Israel within half an hour (AP)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:02:20 #166
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40479782
    Heeft Hezbollah Tel Aviv nou al bereikt ? Of moet Nasrallah eerst die raketten nog bestellen ?
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_40479848
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:02 schreef elcastel het volgende:
    Heeft Hezbollah Tel Aviv nou al bereikt ? Of moet Nasrallah eerst die raketten nog bestellen ?
    Israel heeft het centrum van Beiroet nog niet aangevallen. Als dat gebeurd zal Hizbollah Tel-Aviv aanvallen volgens Nasrallah.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:08:26 #168
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40479977
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:04 schreef venomsnake het volgende:
    Israel heeft het centrum van Beiroet nog niet aangevallen. Als dat gebeurd zal Hizbollah Tel-Aviv aanvallen volgens Nasrallah.
    Ik dacht Beiroet in het algemeen, daar was Israël vannacht wel aan de gang meen ik ?
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_40480072
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:08 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik dacht Beiroet in het algemeen, daar was Israël vannacht wel aan de gang meen ik ?
    Israel heeft vannacht de buitenwijken van Beiroet vrij zwaar gebombardeerd. Ook hebben ze een paar Bruggen uitgeschakeld. Maar het centrum is niet gebombardeerd.

edit
    --
    Sky: reuters: at least 20 people killed in Israeli air strike near Syria border.

Volgens BBC zijn er meer dan 20 boeren omgekomen, ze waren hun vrachtwagens aan het laden met fruit...

[ Bericht 6% gewijzigd door venomsnake op 04-08-2006 15:09:11 ]
    pi_40486792
    Allemaal arme boeren natuurlijk, die net hun vrachtwagen met katousja's *kuch* fruit bezig waren. En die 20 mogen we geloof ik delen door 2?
    pi_40488364
    19:28 Iranian official admits Tehran has supplied Zelzal missiles to Hezbollah (Haaretz)

pi_40488494

Nog een indrukwekkend plaatje voor de OP
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:47:00 #173
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_40488540
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 18:40 schreef venomsnake het volgende:
    19:28 Iranian official admits Tehran has supplied Zelzal missiles to Hezbollah (Haaretz)

[afbeelding]
    Die dingen kun je toch niet 1 2 3 zomaar ergens verstoppen?
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_40488565
    Explosies zijn tof!
    pi_40488765
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 18:45 schreef opinionr het volgende:
    [afbeelding]
    Nog een indrukwekkend plaatje voor de OP
    Done
    ff 500 pixeltjes breed gemaakt..
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 18:47 schreef Evil_Jur het volgende:
    Explosies zijn tof!
    vooral als je er dicht bij staat..

--
    19:59 Sources: 57 people buried under rubble of homes in 2 villages struck by IAF (Haaretz)

[ Bericht 6% gewijzigd door venomsnake op 04-08-2006 19:03:38 ]
    pi_40489229
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 11:48 schreef _The_General_ het volgende:
    Toch interessant dat er steeds meer berichten komen dat Hezbollah flink heeft lopen te regisseren bij Qana. Eerst 52 doden, nu 28. En dan zijn er nog die mysterieuze missende 7 uur.

Met name de rol van de man met de groene helm komt vaak ter sprake.

klik hier en hier
    pi_40490178
    Die beelden op Al-Jazeera zijn echt te gruwelijk om lang naar te kijken...
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:42:53 #178
    78780 deedeetee
    pi_40490251
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:40 schreef venomsnake het volgende:
    Maar zijn ze ook écht ?
    pi_40490321
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar zijn ze ook écht ?
    Nee, die mensen doen allemaal net alsof ze dood zijn, en die ledematen heeft hizbollah op de grond gelegd..
    pi_40490484
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:12 schreef schatje het volgende:

[..]

klik hier en hier
    http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/milking-it.html

Die gast!!

Zoals in 1 van je stukjes te lezen is...
    Die baby in de foto's in mijn link is zo vuil als wat, z'n hele shirt is bruin van de stof, z'n gezicht en haren zijn ook helemaal bedekt met stof... maar wacht.... dat is raar.... z'n speentje is zo schoon als wat!!!

Kun je het nog duidelijker in scene zetten
    pi_40490514
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:40 schreef venomsnake het volgende:
    No worries, in het Midden Oosten geilen ze op zulke beelden.
    pi_40490550
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nee, die mensen doen allemaal net alsof ze dood zijn, en die ledematen heeft hizbollah op de grond gelegd..
    Die lijken komen misschien vanaf andere lokaties en zijn daar geplaatst. Lijken worden misschien gerecycled voor de media.
    Als je zegt dat er bv 20 doden zijn gevallen dan moet je ze ook kunnen laten zien natuurlijk... dus dan haal je maar wat lijken van andere plaatsen vandaan. Is goed voor de propaganda.

Wat vind je er overigens van dat de reddingsacties zijn gestaakt in Qana terwijl er nog steeds 13 (als we dat kunnen geloven) onschuldige burgers onder het puin liggen?
    pi_40490577
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:52 schreef Refragmental het volgende:

Blaaaaaaaat
    waarom wist ik dat jij zou reageren??..
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:56:08 #184
    78780 deedeetee
    pi_40490652
    quote:

[..]

O, ze zullen echt wel dood zijn maar ik begin me af te vragen of de zelfde lijken niet een paar extra worden gebruikt om een gruwelijke scene ff * op te leuken * , het er nog gruwelijker te laten uitzien ofsow.
    pi_40490721
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:53 schreef venomsnake het volgende:

[..]

waarom wist ik dat jij zou reageren??..
    Heb je niks inhoudelijks?
    pi_40490803
    quote:

[..]

Ow ja...

lees deze link ff:
    http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/milking-it.html

Dan kun je zien hoe ze hun foto's stagen door urenlang met dezelfde lijken voor foto's te poseren.
    pi_40490815
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heb je niks inhoudelijks?
    hoe moet ik nu inhoudelijk gaan reageren op jouw veronderstellingen?

aangezien ik er niet bij was ben ik geneigd een onafhankelijke bron als HRW te geloven..
    pi_40490895
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

hoe moet ik nu inhoudelijk gaan reageren op jouw veronderstellingen?

aangezien ik er niet bij was ben ik geneigd een onafhankelijke bron als HRW te geloven..
    Onafhankelijk?
    Vind de site eerlijk gezegd nogal 1zijdig.

Edit: en ook nog eens zeer suggestief.

Mijn conclusie: waardeloze site dus.... maar wel perfect voor propaganda doeleinden.
    pi_40490936
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onafhankelijk?
    Vind de site eerlijk gezegd nogal 1zijdig.
    Tuurlijk.. Human right watch, de geheime propaganda arm van Hizbollah..
    pi_40491011
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Pseudo onafhankelijk dus
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_40491125
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Na stukjes gelezen te hebben kan ik niets anders concluderen dan dat ze sowieso israel als zondebok willen aanwijzen. Precies wat sommigen hier willen lezen.
    pi_40491180
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Na stukjes gelezen te hebben kan ik niets anders concluderen dan dat ze sowieso israel als zondebok willen aanwijzen. Precies wat sommigen hier willen lezen.
    dezelfde site, HRW.
    pi_40491254
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dezelfde site, HRW.
    Ah mooi.
    Toch niet zo 1zijdig als ik dacht.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:21:28 #194
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_40491335
    HRW bestaat uit dezelfde massa van satan als de terroristen, net zoals progressieven en terroristen deel uit maken van dezelfde verdoemde jodenhatende massa. Socialisten zoals het HRW haten joden omdat zij prominent deel uit maken van onze samenleving die hun sovjetsprookje heeft vermorzeld. De medewerkers van Human Rights Watch zijn daarom het schuim van deze aarde.
    pi_40491705
    Raketten in Hadera.
    Halverwege Haifa-Tel Aviv.
    pi_40491878
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:33 schreef Finchy het volgende:
    Raketten in Hadera.
    Halverwege Haifa-Tel Aviv.
    Zo ver zijn de raketten nog niet gekomen voor zover ik weet..
    Flink stuk onder Haifa,

pi_40492595
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zo ver zijn de raketten nog niet gekomen voor zover ik weet..
    Flink stuk onder Haifa,

[afbeelding]
    Als dat de raketten zijn die Tel Aviv zouden moeten kunnen raken, zou ik rustig adem halen als ik in Tel'Aviv woonde.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:47:56 #198
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40493760
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    HRW bestaat uit dezelfde massa van satan als de terroristen, net zoals progressieven en terroristen deel uit maken van dezelfde verdoemde jodenhatende massa. Socialisten zoals het HRW haten joden omdat zij prominent deel uit maken van onze samenleving die hun sovjetsprookje heeft vermorzeld. De medewerkers van Human Rights Watch zijn daarom het schuim van deze aarde.
    Ja, en Amnesty krijgt geld van de Nederlandse overheid. (natuurlijk niet, maar dat zeg je wel)

Gaat toch heen man! Vandaag meldde ze dat in Roemenië de overheid, onder het mom van ''je hebt toch niks te verbergen als je niks fout doet?" pertinent alle met HIV / AIDS besmette kinderen publiekelijk bekend maken. Dat doen ze overigens al lang. Op die manier worden ze dus gepest op school (als ze al naar school kunnen / gaan), kunnen ze niet naar de tandarts, wat ouder kunnen ze geen werk krijgen, etc.

En dát zijn terroristen?

Ik las vandaag in de krant dat het westen de moslimwereld niet wil vernederen, frustreren, en dan uitroeien. Denk jij daar anders over?
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 19:12 schreef schatje het volgende:

[..]

klik hier en hier
    Ik ben een week weggeweest, en hebben mensen het nu nog steeds over die reddingsploeg met een cameraman erin?

Jezus christus (met een kleine c, nieuwe spelling), het is zowat TRU hier.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:10:35 #199
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40494472
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    als je je kop eens zou gebruiken kwam je er mischien achter dat men helemaal de joden niet haat maar het zionistisch regime.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:11:57 #200
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40494531
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 21:47 schreef Yildiz het volgende:
    Ik ben een week weggeweest, en hebben mensen het nu nog steeds over die reddingsploeg met een cameraman erin?
    Toch iets typerends van dit conflict. We hebben het in dit topiczelfs over conflicten van 2000 jaar oud, schijnt ook nogsteeds een hot item te zijn daar. Ik zie het probleem niet, Hezbollah manipuleert de boel, en er komen steeds meer bewijzen van, dan is het toch niet zo raar dat dat hier (nogsteeds) besproken wordt ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')