Abraham Is de aartsvader van zowel de islamieten en de Joden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zijn Arabieren geen nageslacht van Abraham?
Niet helemaal correct.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:34 schreef NorthernStar het volgende:
Zo ongeveer idd.
Volgens de thora, bijbel whatever, is Abraham de stamvader van de arabieren en de bijbelse Israëlieten. En god belooft het land aan het nageslacht van Abraham.
Dat vergeten 'christenen' weleens als ze met de bijbel aan komen zetten.
Die vraag is een makkie, die weet ik nog wel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:49 schreef Jegorex het volgende:
Who's The Terrorist is een Palestijnse clip over de vraag wie de terroristen zijn, de mensen die aangevallen worden of de "bevrijders".
Misschien moet je iets langer nadenkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:51 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Die vraag is een makkie, die weet ik nog wel.![]()
Nee, echt, ik weet het. Mag ik, pleasequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien moet je iets langer nadenken
Sorry, niet alles is zwart-wit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:04 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nee, echt, ik weet het. Mag ik, please![]()
Je denkt alleen maar dat je het weet...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:09 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe goed ik ben want ik weet het juiste antwoord.![]()
Dat denk jij maar ik weet beterquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Je denkt alleen maar dat je het weet...
De arrogantiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:13 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Dat denk jij maar ik weet beter![]()
Ik snap dus echt niet hoe je onvoorwaardelijk achter Israel kan staan in deze. En als je dat niet snapt denk ik echt dat je niet lang genoeg hebt nagedacht over waar dit conflict nu eigenlijk over gaat...quote:
En na Jacob hier, krijgen we de 12 stammen, de splitsing en de overdracht van het eerstgeboorterecht naar de stam van Ephraim en Manasse en niet voor Juda (van wie de joden zouden afstammen). Etc. Het meerendeel van de huidige joden zijn bovendien Askenazi en die zijn net zoveel afstammeling van de bijbelse Israelieten als de eerste de beste Zimbabwaan afstammeling is van Karel de Grote.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:50 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Niet helemaal correct.
In diverse bijbelteksten staat nadrukkelijk Abraham EN Isaac en geen Ishmael.
Mijn kennis hierover vertoont enige gaten () dus een excact antwoord
laat ik gaarne aan iemand over die er meer in thuis is.
![]()
-edit- Toevoeging:
'En zie, de Here stond bovenaan en zeide: Ik ben de Here, de God van uw vader Abraham en de God van Isaak; het land, waarop gij ligt, zal Ik aan u en aan uw nageslacht geven'. (Genesis 28:13)
'En dit land, dat Ik Abraham en Isaak gegeven heb, zal Ik u geven; en uw nageslacht zal Ik dit land geven'. (Genesis 35:12)
Ik heb in de loop van de vele topic's hier zoveel nuance aangebracht in mijn postsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik snap dus echt niet hoe je onvoorwaardelijk achter Israel kan staan in deze. En als je dat niet snapt denk ik echt dat je niet lang genoeg hebt nagedacht over waar dit conflict nu eigenlijk over gaat...
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Trouwens waar hebben we het hier over?
Ze hebben niet het centrum van Beiroet gebombardeerd, maar ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:01 schreef venomsnake het volgende:
Beiroet is net gebombardeerd....
zal hezbollah nu tel-aviv gaan bestoken is de grote vraag..??
Overdraagzame moslims die wereldwijd hun éénzijdige levenswijze als de enige juiste willen opdringen, zelfs in Italië krijgen ze aparte stranden, kunnen ze weer huilen dat ze uitgesloten worden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik snap dus echt niet hoe je onvoorwaardelijk achter Israel kan staan in deze. En als je dat niet snapt denk ik echt dat je niet lang genoeg hebt nagedacht over waar dit conflict nu eigenlijk over gaat...
Ja die kennen we nu wel, persoonlijk vind ik de schok er wel vanaf nu blijkt dat er nog niet eens de helft van het aanvankelijk gemelde aantal slachtoffers zijn gevallen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:49 schreef InnocentChild het volgende:
DEZE BEELDEN KUNNEN HEEL SCHOKKEND ZIJN WAARSCHUWING!
http://informationclearinghouse.info/article14273.htm
http://www.bubbleshare.com/album/51546/1513878/overview
http://fromisraeltolebanon.info
http://edition.cnn.com/in(...)et.pics.exclude.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |