ah jij telt ze, is dat nu moeilijk zon baan? keep it up!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja die kennen we nu wel, persoonlijk vind ik de schok er wel vanaf nu blijkt dat er nog niet eens de helft van het aanvankelijk gemelde aantal slachtoffers zijn gevallen...
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:11 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Moslims dragen niets meer bij aan de beschaving de laatste 1000 jaar, ze voeden enkel hun eigen belang gestoeld op haat tegen al wat westers is.
quote:Israël zet vernieling infrastructuur Libanon voort
BEIROET (ANP) - Israël gaat door met de vernieling van de infrastructuur van buurland Libanon. Israëlische gevechtsvliegtuigen bombardeerden vrijdag vier belangrijke bruggen ten noorden van de hoofdstad Beiroet. Ook werd een belangrijke elektriciteitscentrale bestookt.
Een functionaris van het Libanese Rode Kruis zei dat bij de bombardementen op de bruggen vier burgers zijn gedood en dat vijftien andere mensen gewond zijn geraakt. Een aantal auto's vloog door de luchtaanvallen in brand. De gebombardeerde bruggen liggen aan de kustweg die naar de grens met Syrië voert.
De gebombardeerde stroomcentrale bedient delen van het zuiden van de Bekaa-vallei in Oost-Libanon en delen van Zuid-Libanon. Beide landsdelen gelden als bastions van de sjiitische verzetsbeweging Hezbollah.
Zuid-Beiroet
De Israëlische luchtmacht heeft tevens voor de tweede achtereenvolgende nacht aanvallen uitgevoerd op de zuidelijke wijken van Beiroet. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN waren gebouwen van Hezbollah opnieuw het doelwit.
Volgens ooggetuigen waren er urenlang talrijke zware explosies te horen in wijken waar de sjiitische groepering is gevestigd. Ook nabij de luchthaven waren inslagen te zien. Libanese autoriteiten maakten melding van zeker drie doden door de luchtaanvallen.
Israëlische grondtroepen drongen aan het begin van de nacht ook dieper Zuid-Libanon binnen. Israëlische media maakten melding van fel verzet van Hezbollah-strijders, onder meer nabij de plaats Markaba. Volgens een Arabische tv-zender zijn bij de gevechten drie Israëlische militairen gedood.
Blijkbaar tel JIJ ze ook, want jij telde dat t niet zo is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ah jij telt ze, is dat nu moeilijk zon baan? keep it up!
hoe oud ben je gast met je gescheld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef B4CO het volgende:
[..]
Blijkbaar tel JIJ ze ook, want jij telde dat t niet zo is?
dwaas![]()
ik scheld niet, dwaas is geen scheldwoord.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hoe oud ben je gast met je gescheld.
Een slaaf is geen bondgenoot.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:11 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Israël en bij uitbreiding haar bondgenoot de USA
Ik dat als Israël de oorlog wint Hezbollah is vernietigd, maar gezien de omstandigheden de doelstelling al heeft bijgesteld. Een robuuste internationale troepenmacht in het zuiden van Libanon, die beschikt over uitgebreid mandaat, van binnenuit de poging van de Libanese regering de geweldsmonopolie zoveel mogelijk terug bij het centrale gezag te leggen en tot de tijd dat dit via beslissingen, resoluties, etc is geregeld Hezbollah en haar infrastructuur zoveel mogelijk verzwakken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:36 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Concern mounts that this is a war Israel is not going to win
Zo staat het op de frontpage van antiwar.com![]()
Hezbollah is inderdaad een slaaf van Iran.quote:
Doe maar Baaj. De echte wereld kan confronterend zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga denk ik maar weer een mmorpg spelen... de wereld komt me de strot alweer uit door dit topic.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga denk ik maar weer een mmorpg spelen...
Er stond nog iets interessant in een artikel van de BBC (geloof ik). Er waren nog 13 vermisten, maar desondanks werden de reddingswerkzaamheden gestaakt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:48 schreef _The_General_ het volgende:
Toch interessant dat er steeds meer berichten komen dat Hezbollah flink heeft lopen te registeren bij Qana. Eerst 52 doden, nu 28. En dan zijn er nog die mysterieuze missende 7 uur.
Heeft iemand hier nog iets over gelezen?
News/BBC August 3quote:"Thirteen people remain unaccounted for, and some Qana residents fear they are buried in the rubble, although recovery efforts have stopped, HRW says."
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Mikrosoft het volgende:
Nazisrael heeft in Beiroet vier bruggen gebombardeerd. Er woonden vast dakloze Hezbollah aanhangers onder de brug.
ach ja, van de infrastructuur is niet veel meer over. hulporganisaties woedend want die hebben die wegen hard nodig om hulp te bieden aan de inmiddels 1.000.000 vluchtelingen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Mikrosoft het volgende:
Nazisrael heeft in Beiroet vier bruggen gebombardeerd. Er woonden vast dakloze Hezbollah aanhangers onder de brug.
Natuurlijk zijn 28 doden verschrikkelijk, maar het geeft wel goed aan hoe Libanon/Hezbollah de doden misbruikt voor hun propaganda machine.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
58 of 28 doden..... er zijn nog steeds onschuldige doden gevallen.
Naast bagitalisering van de cijfers blijft er wel een hoeveelheid menselijk leed erachter zweven wat mensen niet willen of kunnen zien.
Het gaat mij in elk geval niet om het bagatelisseren, maar de focus op al het leed maskeert het exploiteren van de doden ten behoeve van de publieke opinie. Dat is een wagelijke aangelegenheid.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
58 of 28 doden..... er zijn nog steeds onschuldige doden gevallen.
Naast bagitalisering van de cijfers blijft er wel een hoeveelheid menselijk leed erachter zweven wat mensen niet willen of kunnen zien.
Waarom bombardeerde Israel die bruggen niet veel eerder als het "zo nodig" is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ach ja, van de infrastructuur is niet veel meer over. hulporganisaties woedend want die hebben die wegen hard nodig om hulp te bieden aan de inmiddels 1.000.000 vluchtelingen.![]()
Misschien om de vluchtelingen een kans te geven weg te komen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Waarom bombardeerde Israel die bruggen niet veel eerder als het "zo nodig" is?
Oorlog is altijd een smerige aangelegenheid maar de hezbollah slaagt erin om zelfs dat nog te overtreffen....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn 28 doden verschrikkelijk, maar het geeft wel goed aan hoe Libanon/Hezbollah de doden misbruikt voor hun propaganda machine.
Zeker als er dan ook nog geruchten zijn dat Hezbollah geen hulpverleners en pers op bombsites toelaat voordat ze de plek van dode en gewonde Hezbollah en militair materieel ontdaan hebben. Zou dat die 7 uur verklaren?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien om de vluchtelingen een kans te geven weg te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |