abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40468869
Ik zou D'66 eerder op Centrum zetten, zeker de laatste tijd .

ChristenUnie trouwens ook wel.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:28:04 #177
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40468969
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar is de grens tussen Marokko en Algerije
Groot Marokko, is toch goed?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:14:48 #178
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40470535
godverdegodver.... kutmods bij nws
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 06:41:03 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40472649
Lang leve deskundigen:
quote:
Een school mag van de rechter een leerling weigeren wiens zus soms een lange broek draagt. Fout, zei de ene hoogleraar. Prima, zei de andere. En beiden herzien nu hun mening.

De rechter die zich uitsprak in de Hoornbeeck-zaak, had tóch gelijk. Dat zegt de hoogleraar die gisteren beweerde dat de rechter ongelijk had, toen hij maandag het reformatorische Hoornbeeck College in Amersfoort steunde in haar weigering van een aanstaande leerling. De school wilde de jongen niet toelaten, omdat in zijn gezin de invulling van het geloof niet overeenkwam met de doelstelling van het Hoornbeeck.

Teleurstellend, vond de familie. Maar via de radio gloorde hoop. In het programma 1 op de Middag zei hoogleraar onderwijsrecht Zoontjens van de Universiteit van Tilburg dat de rechter slordig was geweest. Hij was voorbijgegaan aan de WEB, de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, die zou maken dat een beroepsopleiding geen restricties mag instellen bij de toelating.

Nu blijkt dat de hoogleraar waarschijnlijk toch weer ongelijk heeft. Hij werd daarover gisteren gebeld door de rector van het Hoornbeeck, Van Leeuwen. Volgens het ministerie van Onderwijs zou wel volgens de WEB zijn gehandeld. Dat had Van Leeuwen overigens ook al gezegd in de radio-uitzending, waarin Zoontjens zijn opmerking maakte.

In het mbo-onderwijs wordt onderscheid gemaakt tussen niveaus 1, 2, 3 en 4. Op die laatste twee niveaus mag de school wel een restrictief toelatingsbeleid hanteren. De opleiding die de jongen wilde volgen, is een niveau-4 opleiding.

Nu lag de slordigheid niet bij de rechter, maar bij de hoogleraar. Zoontjes: ‘Ik ben toch iets te snel geweest, ben ik bang.’

Een andere kenner van het onderwijsrecht, hoogleraar Vermeulen van de Nijmeegse Radboud Universiteit, had in de Gelderlander nog gezegd dat de uitspraak van de Utrechtse rechter ‘klassiek’ en ‘correct’ was. Dat herzag hij gisteren, na de kritiek van Zoontjens, wat achteraf gezien dus niet nodig was.
Hoewel er nog wel een interessant staartje aan kan zitten:
quote:
De zaak lijkt afgedaan. Lijkt, want Zoontjens concludeert nu dat hij tóch nog gelijk kan krijgen.

De instellingen in het beroepsonderwijs, zegt hij, zijn ná het opstellen van de wet in 1995 bijzondere instellingen geworden. Dat betekent dat ze nu allemaal vallen onder WEB-artikel 8.1.1.5, dat per amendement is opgesteld voor bijzondere scholen. Nu kan elke school die zijn toelatingseisen verandert, leerlingen weigeren, aldus Zoontjens.

Er moet opnieuw gedebatteerd worden over de wet, vindt hij. ‘Hoe kan de overheid nog garanderen dat beroepsopleidingen algemeen toegankelijk zijn, nu ze allemaal door bijzondere instellingen worden aangeboden.’

Hij erkent dat dit wat theoretisch is.
complete artikel volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40473361
D66 een failliete mislukte partij, hoort nu officieel thuis in het rijtje LPF en CD
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:40:43 #183
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40473404
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:00 schreef Napalm het volgende:
Peeps, klopt deze classificatie der partijen sinds 1977?:
Edit: beperkt tot patijen die in 1977 of later ten minste 1 kamer zetel behaalden

Onbekend
GPV en AOV
kom op, iemand moet er toch een idee hebben?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40473454
Tja, D66....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:45:51 #185
89730 Drugshond
pi_40473516
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
D66 een failliete mislukte partij, hoort nu officieel thuis in het rijtje LPF en CD
Tja daar lijkt het wel op.
Ik plaats van de gematigde koers van "Van Mierlo" moest alles anders beter en meer op de kaart.
De eindsom was echter dat er geen cohesie er meer inzat. En de gestelde doelen steeds verder van de realiteit af begonnen te staan.
Qua stopverf partij om coalities te smeden voldeed het redelijk. Maar ze hadden beter een oppositie gerichte koers kunnen voeren. Om zichzelf op de kaart te zetten.
Toch blijf ik erbij dat Brinkhorst een olifant in een poreseleinen kast was. Als er iemand in Den Haag is die goed naast zijn schoenen kan lopen en nul besef heeft van de werkelijkheid dan is hij het wel.
pi_40473619
Ach Lousewies was anders ook behoorlijk pet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:02:07 #187
89730 Drugshond
pi_40473897
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ach Lousewies was anders ook behoorlijk pet.
Toen ik haar voor het eerst op TV zag (met een slok teveel op) dacht ik..... wat de fuck doet Mabel in de politiek ? Heb ik iets gemist of zo ?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:05:41 #188
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40473981
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Toen ik haar voor het eerst op TV zag (met een slok teveel op) dacht ik..... wat de fuck doet Mabel in de politiek ? Heb ik iets gemist of zo ?
neuh, het is een nieuw menssoort, de homo sapiens manipulatus
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40476022
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

GPV is opgegaan in CU toch? Aangezien je die als 'links' gekwalificeerd hebt moet de GPV daar ook?
quote:
(wikipedia):
De partij werd op 1 april 1948 opgericht tijdens het Amersfoort Congres. Dit congres - dat werd voorgezeten door oud-parlementslid Albertus Zijlstra - sprak zich uit tegen het beginselprogram van de ARP. Dit zou gebaseerd zijn op theologisch-filosofische gedachteconstructies, die volgens de bezoekers van Schrift en Belijdenis afweken.

In de eerste jaren kende het GPV helemaal geen politiek programma, alleen Schrift en Belijdenis. Pas nadat het oude bestuur in 1959 was vertrokken, kon in 1966 een zogenaamd Program van richtlijnen worden aangenomen, dat in 1979 en in 1996 werd ge-updated.

Van 1963 tot 2001 had de partij zitting in de Tweede Kamer, meestal met één of twee zetels. GPV-voormannen waren van 1963 tot 1977 Pieter Jongeling, van 1971 tot 1981 A.J. Verbrugh, van 1981 tot 2001 Gerrit Jan Schutte en van 1989 tot 2001 Eimert van Middelkoop.
Aanrader: Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP)
De beginselprogramma's GPV
Verkiezingsprogramma AOV
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40476458
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

GPV was rechtser dan de RPF volgens mij. En CU zou ik eerder in het centrum posteren. Die ouderenpartijen waren ook vrij conservatief volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40476740
Het was vast per ongeluk, maar ik vind hem geweldig:
Bos, de oppositielijder .
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:44:39 #192
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40477285
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

GPV was rechtser dan de RPF volgens mij. En CU zou ik eerder in het centrum posteren. Die ouderenpartijen waren ook vrij conservatief volgens mij.
Wiki geeft niets over de politiek buiten het christelijke .
CU zie je in de gemeenteraden in erg linkse coalities terechtkomen, niet voor niets denk ik.

AOV; primaire punt was de pensioenen&aow. Huurverhogingen zagen ze ook klaagvoer in. Dat zie ik als sociale verzoringsstaat en daarmee als links. Daar staat tegen over strengere grenscontroles ivm eco asielzoekers..
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:08 schreef sigme het volgende:

[..]

GPV is opgegaan in CU toch? Aangezien je die als 'links' gekwalificeerd hebt moet de GPV daar ook?
dat is natuurlijk geen 1-2tje..
quote:
thanks
pi_40477558
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef Napalm het volgende:

CU zie je in de gemeenteraden in erg linkse coalities terechtkomen, niet voor niets denk ik.

AOV; primaire punt was de pensioenen&aow. Huurverhogingen zagen ze ook klaagvoer in. Dat zie ik als sociale verzoringsstaat en daarmee als links. Daar staat tegen over strengere grenscontroles ivm eco asielzoekers..
CU is volgens mij zeker geen voorstander van een grote staat, of veel regelen via de staat. Als dat je belangrijkste scheidslijn is zou ik ze als rechts kwalificeren.
quote:
dat is natuurlijk geen 1-2tje..
Eens, vandaar mijn vraagteken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:15:57 #194
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40478340
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Napalm heeft helemaal gelijk .
ALtijd.
pi_40478399
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wiki geeft niets over de politiek buiten het christelijke .
CU is volgens mij niet echt linkser dan b.v. het CDA. En als je kijkt naar zaken als het homohuwelijk en andere ethische vraagstukken kan je ze met een gerust hart rechts noemen.
quote:
[..]
Ze waren volgens mij zo conservatief als de neten, rechts dus .
pi_40478539
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

ALtijd.
Nou nou, dat weet ik zo net nog niet .

Maar beloofd is beloofd: als je groot gelijk hebt en ik zie het op tijd zal ik je bijvallen .
pi_40478705
Is Dominique eindelijk eens de deur uitgegaan dankzij mij?

Zo zie je maar weer: die jongen gaat mij nog eens dankbaar zijn later.
pi_40478751
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:27 schreef -IksRee- het volgende:
Is Dominique eindelijk eens de deur uitgegaan dankzij mij?

Zo zie je maar weer: die jongen gaat mij nog eens dankbaar zijn later.
Hij zal wel weer in de kas aan het werk zijn. Z'n Pools ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')