niets, je hebt maar 1 partitie waar je van kan booten, het is een soort virtuele slave, zo moet je het zien. Volgens mij kun je trouwens alleen fat(32) aanmakenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef Autodidact het volgende:
Wat is er mis mee als je een logical volume aanmaakt (sorry, ik heb de DOS-periode overgeslagen)?
huh? zou je niet liever partition magic gebruiken en na je installatie een ghost image maken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:47 schreef Autodidact het volgende:
Oké, maar je kunt er dus wel data naartoe kopiëren, dan de primaire partitie formatteren, prim. partitie opnieuw installeren en de gekopieerde data weer terugzetten?
Partition Magic of Disk Manager.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:33 schreef Autodidact het volgende:
Weet iemand of je met DOS (Fdisk), van de vrije ruimte op de schijf, een nieuwe partitie kan maken?
Klopt, dat kun je wel weer omswappen met diskmanager naar NTFS. Maar Fdisk wordt bijna niet (of zeer zelden) meer gebruikt. Hooguit bij een nieuwe harde schijf maar Windows on CD, doet meestal het formateerwerk al goed en in het juiste bestandssysteem.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:45 schreef Harry_Sack het volgende:
niets, je hebt maar 1 partitie waar je van kan booten, het is een soort virtuele slave, zo moet je het zien. Volgens mij kun je trouwens alleen fat(32) aanmaken
o, okee, ik ben nog zo'n dinosaurierquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt, dat kun je wel weer omswappen met diskmanager naar NTFS. Maar Fdisk wordt bijna niet (of zeer zelden) meer gebruikt. Hooguit bij een nieuwe harde schijf maar Windows on CD, doet meestal het formateerwerk al goed en in het juiste bestandssysteem.
Oh, zeker, ik gebruik vrijwel uitsluitend foobar, vooral omdat die gewoon Ape / cue cd-images afspeelt, en eventueel ook super simpel converteert naar bv mp3. Heeft alleen wel een tijd geduurd voordat ik dat programma enigzins begreepquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:07 schreef Drugshond het volgende:
Pak liever BSplayer, minder toeters en bellen ook minder overhead. En doet precies wat hij moet doen. WMP gebruik ik zelden meer.
Marco Pastors wint stemmen in de gevangenis? Dat had ik nou nooit verwacht!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:32 schreef Autodidact het volgende:
Ze schijnen ook nogal actief te bekeren met pastors en zo in de gevangenissen,
een zware wedstrijd want tegen zulke goede tegenstanders is het moeilijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet je wel ff feliciteren, je hebt immers glansrijk gewonnen van jezelf.![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar heb je ook zo'n mooi hondje (he, da rijmt)
Partij van Foute Provincialen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Nog een verassing: EchtGaaf is lijsttrekker en kandidaat MP voor de PvFP![]()
. Voor een nog veel beter Nederland......
Met de verkiezingen hadden we toch een topic "wat is jouw verkiezingsprogramma"? Kan iemand dat nog vinden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou ech, ik wil wel voortaan wel ff een beetje weten waar je staat (voorbeeld herinvoering doodstraf etc) , voordat ik weer eens per ongeluk op een Napalm lanceerknop douw (ik had eigenlijk een saluerende Fortuyn verwacht als dank voor het uitbrengen van mijn stem.... )
Neeeh, Partij voor FATSOENLIJKE Politiek. (maar wel ff wat ik natuurlijk fatsoenlijk vindquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:23 schreef Napalm het volgende:
Partij van Foute Provincialen?
Ga ik ff zoeken....Zo terugquote:Met de verkiezingen hadden we toch een topic "wat is jouw verkiezingsprogramma"? Kan iemand dat nog vinden?
ook niet vind. Wil geen nieuwe want mijn programmapunten staan nog allemaal. En naarmate ik ouder wordt takel ik af dus het is beter te vertrouwen op briljante redenaties uit het verleden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Ga ik ff zoeken....Zo terug
Edit: kan nie vinden![]()
Dan maken we ff een nieuwe toch![]()
Werd ik geroepen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:23 schreef Napalm het volgende:
Met de verkiezingen hadden we toch een topic "wat is jouw verkiezingsprogramma"? Kan iemand dat nog vinden?
Ghe. Even speuren: Eerlijker: belast erfenis met 100%quote:Kapitalisme leidt tot liefde, niet tot verval’
AMSTERDAM - ‘Onze samenleving is doordrenkt van zelfhaat’, klaagt de vooraanstaande Amerikaanse econome Deirdre McCloskey. Terwijl Europa en de Verenigde Staten sinds jaar en dag kapitalistisch zijn, blijft de intelligentsia maar afgeven op de markt.
McCloskey heeft er geen goed woord voor over. Een vierdelig boekwerk, waarvan onlangs het eerste deel verscheen, moet het ongelijk van de elite aantonen. Het eerste deel – The Bourgeois Virtues. Ethics for an Age of Commerce – schreef ze grotendeels in Nederland, waar ze deeltijd-hoogleraar is aan de Erasmus Universiteit.
Niet alleen de elite mokt, ook in de massamedia is het beeld negatief. ‘Kijk bijvoorbeeld naar een Hollywoodfilm als Wall Street, waarin een jonge, materialistische aandelenhandelaar ten koste van alles de top wil bereiken.’
McCloskey is er juist van overtuigd dat de markt betere mensen van ons maakt. Volgens haar leidt het kapitalisme tot liefde. Vraag het maar aan een ondernemer: wie iets wil verkopen, zal zich in de ander moeten verplaatsen.
‘De econoom Adam Smith schreef al dat de slager moet luisteren naar anderen, wil hij succesvol zijn. Andere 18de eeuwse denkers, zoals de Fransman Montesquieu, spraken over zoete commercie: de markt zou mensen wel van hun onbehouwen manieren afhelpen.’
McCloskey toont zich een groot voorstander van torenhoge successierechten. Wie dankzij een gigantische erfenis kan rentenieren, wordt volgens haar doorgaans geen beter mens. ‘Juist door te werken of te ondernemen, word je gedwongen op de wensen van anderen te letten, en niet alleen op je eigen welzijn.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |