quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:51 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nee hoor. De ene dag en de andere dag verschilt bij mij nogal. Soms ben ik in ene klaarwakker en lekker fit en soms ben ik nog een lekker tijdje duf voor ik goed en wel op gang ben.
Dat laatste is iets vaker het geval.
![]()
En wakker is idd een rekbaar begrip wat ook met bewustzijn te maken heeft. En dat is de ene keer breder en de andere keer vernauwd. Dat heeft iedereen. Als je dat met 'wakker zijn' bedoelt, altijd op piek vermogen draaien lukt niet, zo zijn we niet gemaakt. Dingen als bijv. dissociatief vermogen zijn erg belangrijke hulp mechanismen die we elke dag gebruiken.
Meestal zijn we ons eens niet bewust van hoe 'niet wakker' we eigenlijk zijn.
![]()
Klopt
![]()
En daarbij is het ook prettig dat het afwisseling is. Af en toe een moment dat je lekker kunt spacen en een ander moment waarbij je alles in volle mate meemaakt
![]()
En af en toe indutten kan lekker zijn
![]()
Even spacen zoals ik zei
![]()
Ik streef volgens mij dus ook geen staat na waarbij het constant hetzelfde is. Het is juist prettig om te wisselen van bewustzijn. Zoals nu met dit donkere weer, dan is het hier vanzelf al anders. Zo ook in de herfst en winter dus, dan gaat het vanzelf wat naar beneden. En als het bewustzijn naar beneden gaat hoeft dat niet te betekenen dat het staat voor depressie. Heb dus ook zin in de herfst en winter, voorheen werd ik somber en depressief ervan. Nu ga ik het zien als mogelijkheid om richting een staat van diep bewustzijn te gaan. De duisternis leren kennen. ( duisternis is dus geen depressie, depressie zit in het hoofd en de ziel en geest)
Ik dacht vaker dat een laag bewustzijn staat voor depressie maar dan is het maar net hoe je je voelt erbij. Af en toe in de schulp kruipen kan zelfs prettig zijn. Een diep bewustzijn en hoog bewustzijn. Gewoon afwisselen. En dan nog een middelmatig bewustzijn.
Ik weet niet alles ervan af. Weet alleen mijn eigen wisselingen en nu lijk ik dus wakker te zijn maar tevens te dromen. Volgens mij is dit een meer dieper bewustzijn. Vaak genoeg ook dat ik alles meemaak om me heen, dan maak ik het kleinste verschil mee. Maar dan ben ik dus alert de hele dag. Dat alert zijn is ook niet erg. Dan wordt het weer helder voor ogen. Maar dan is het niet slapen of dromen tijdens het waken
![]()
Dan is het dus echt wakker zijn en dan lijkt weer het licht meer aanwezig te zijn.
Maar met het weer zoals vandaag, is het vanzelf wat meer slapen en waken tegelijk.
En verbreed en vernauwd bewustzijn heb je inderdaad nog. Ruim en krap bewustzijn. Soms heb ik het gevoel dat de hele kosmos in mijn hoofd zit, en soms is het mijn kleine wereldje waar ik in zit.
Kleine wereldje is dan prettig op de weg en tijdens deelname aan het verkeer, dat je niet met je hoodf mijlen hoog ver van deze planeet bent. Dat je kunt opletten als het nodig is ook.
Maar ik hou het wel uit zo. Hoewel ik altijd probeer te sleutelen eraan. Sowieso sleutelen aan depressie. Depressie is iets dat ik nooit meer wil hebben. 1 minuut depressieve gedachtes is voor mij al taboe. 10 seconde depressieve gedachtes is al niet gewenst.
De rest mag best gebeuren
![]()
Depressie is
![]()
En ook zinloos. Maar goed, soms gebeurt het wel eens, depressie komt vaak vanzelf naar voren, zomaar uit het niets maar toch met reden ergens. Als het gebeurt kan ik er alleen maar van leren. En zo vaak gebeurt het gelukkig niet meer.
Even sigaret pakken
![]()
En ook de vraag inderdaad, hoe bewust zijn we nu eigenlijk. Hoe geef je antwoord daarop
![]()
Vaak heb ik het idee dat het een soort twilight zone is. Ik gebruik dan het woord twilight zone. Heb vaak het idee dat ik ook tussen 2 of meer werelden inleef. En ook dat gevoel kan prettig zijn
![]()
Dus dan geldt vanzelf, niet alleen hoe je leeft in je hoofd, maar ook in welke wereld of dimensie. Dan noem ik het even dimensie dus. Heb vaak het gevoel dat ik niet aanwezig ben in de realiteit, en dat gevoel is dus prettig zolang ik mezelf stand kan houden. Niet dat ik verdwaal dus.
Een soort van....
![]()
Zone, zone. Een zone. Ik weet het niet uit te leggen en dat is ook moeilijk om uit te leggen. Leg maar eens uit hoe het voelt om te leven, en dan ook nog eens uitleggen hoe het voelt om in deze realiteit te leven. Gaan er meer zaken meespelen als meerdere realiteiten of dimensies waar je in leeft, dan is het al helemaal moeilijk om dat duidelijk uit te leggen dus.
Maar ik ga door in the twilight zone
![]()
Juiste muziek erbij, koffie, biertje 's avonds en de juiste woorden vinden en zoeken ook in het gevoel en realiteit.
Nu muziek dus. En vooral verder gaan. Depressie aanpakken
![]()
De depressie moet dood
![]()
Dat is hetgeen dat het belangrijkste is op dit moment. De depressie die diep geworteld zit moet helemaal uitgeroeid worden. En dan ben ik amper depressief, toch zit de depressie in me nog.
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-08-2006 11:10:49 ]