abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:42:14 #1
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40397868
Link naar het vorige deel:

TRU Feedback

Hier verder
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40397899
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Denk ik niet ... heeft geen zin iedereen over dezelfde kam te scheren ... de ware aard van het beest uit zich wel in zn posts ...
Er zijn net zo goed opbouwende non-believers. Uiteindelijk gaat het hem gewoon over de manier hoe je elkaar behandelt.
En er zijn ook best opbouwende believers, die wel gewoon proberen in redelijkheid naar zaken te kijken (volgens mij dan) en niet klakkeloos de wildste theorieën geloven, alleen maar omdat het een theorie is die afwijkt van de standaardverklaring.
Wederzijds begrip is de basis, daarmee kom je een eind.
En denken voordat je op het knopje invoeren drukt. Ik heb ook regelmatig dat ik een post had geschreven, op het punt stond om op dat knopje te drukken, en me vervolgens maar bedacht omdat ik me bedacht dat er veel kans was dat die post verkeerd begrepen zou worden (of omdat ik vond dat ik toch wel beledigend zou ijn geweest).

Als mensen zich wat meer proberen te verplaatsen in de positie van de ander en hoe die dat zou zien, dan ben je al een eind verder.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:46:42 #3
16180 crew  CoolGuy
pi_40398001
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En er zijn ook best opbouwende believers, die wel gewoon proberen in redelijkheid naar zaken te kijken (volgens mij dan) en niet klakkeloos de wildste theorieën geloven, alleen maar omdat het een theorie is die afwijkt van de standaardverklaring.
Wederzijds begrip is de basis, daarmee kom je een eind.
En denken voordat je op het knopje invoeren drukt. Ik heb ook regelmatig dat ik een post had geschreven, op het punt stond om op dat knopje te drukken, en me vervolgens maar bedacht omdat ik me bedacht dat er veel kans was dat die post verkeerd begrepen zou worden (of omdat ik vond dat ik toch wel beledigend zou ijn geweest).

Als mensen zich wat meer proberen te verplaatsen in de positie van de ander en hoe die dat zou zien, dan ben je al een eind verder.
Mee eens. En ik weet dat het kan he, dat nader tot elkaar komen. Dat hebben UncleScorp en ik al een keer gehad (toen ging het over onze leeftijd dacht ik, US, en dat was niet direct on-topic, maar de sfeer was wel direct een stuk relaxter) en met BaajGuardian heb ik laatst nog wat berichten gewisseld in onze fotoboeken. Het zijn maar kleine dingen, maar op het moment dat we niet tegenover elkaar staan als believer <--> non-believer, dan is de sfeer ineens wel relaxed.

Ik durf ook hier makkelijk te zeggen dat, mocht het ooit tot een TRU meet komen waarbij de 'harde kern' van beide kampen aanwezig is, ik hun allemaal de eerste pot bier met alle plezier wil geven, dat we samen drinken op dat we in de eerste plaats allemaal Fok!kers zijn, en dat we best een gezellige tijd zullen hebben, terwijl we op dat moment zelf nog steeds onze eigen meningen hebben, maar die tellen dan niet.

Waarom kan die gedachte niet wat vaker in het achterhoofd zitten van iedereen op het moment dat we in discussie zijn?
pi_40398014
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is dus wel waar veel users hier eigenlijk voor pleitten. "Je moet het geloven anders willen we niet dat je hier post.". Het dichtspijkeren van TRU...
Dat zou ik echt zonde vinden.

Het komt toch wel voor dat men hier elkaar tot wat andere inzichten brengt. En dat is toch de waarde van het forum imo.
pi_40398063
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mee eens. En ik weet dat het kan he, dat nader tot elkaar komen. Dat hebben UncleScorp en ik al een keer gehad (toen ging het over onze leeftijd dacht ik, US, en dat was niet direct on-topic, maar de sfeer was wel direct een stuk relaxter) en met BaajGuardian heb ik laatst nog wat berichten gewisseld in onze fotoboeken. Het zijn maar kleine dingen, maar op het moment dat we niet tegenover elkaar staan als believer <--> non-believer, dan is de sfeer ineens wel relaxed.

Ik durf ook hier makkelijk te zeggen dat, mocht het ooit tot een TRU meet komen waarbij de 'harde kern' van beide kampen aanwezig is, ik hun allemaal de eerste pot bier met alle plezier wil geven, dat we samen drinken op dat we in de eerste plaats allemaal Fok!kers zijn, en dat we best een gezellige tijd zullen hebben, terwijl we op dat moment zelf nog steeds onze eigen meningen hebben, maar die tellen dan niet.

Waarom kan die gedachte niet wat vaker in het achterhoofd zitten van iedereen op het moment dat we in discussie zijn?
Coz kon ik ook altijd leuk mee discussiëren. We waren het bijna nooit eens eigenlijk, maar het was wel altijd leuk.
pi_40398194
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Het zou de wereld een pak gezelliger maken
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_40398278
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het zou de wereld een pak gezelliger maken
Ik denk idd dat de Hexbollah en Israel dan een stuk minder raketten op elkaar zouden gooien.
Dan is het geneuzel wat we hier over TRU hebben maar wat gerommel in de marge.
pi_40398395
Ach de groten vechten hun vuiligheid steeds nog op een ander uit ...

En dan is TRU idd zelfs ontspanning
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 01:01:22 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40404801
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:10 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Op het moment mis ik de input van beide mods even hier.. hun ideen of wat ze vinden van de voorstellen die zijn gedaan.
Even vanuit mijn persoonlijk perspectief. Ik ben een anderhalve maand geleden hier begonnen. Het eerste wat ik tegenkwam was een discussie achter de schermen over TRU met eigenlijk dezelfde vraag die hier nu in FB besproken wordt. Hoe verder met TRU? Daarnaast was er ook nog een brede discussie over de taak van de mod in het algemeen in forumcrew. Heeft op zich niet direct betrekking op TRU maar dat moet je dan wel meenemen als n00bmod.

Dus waar begin je was voor mij de vraag. En wat kun je uberhaupt doen als mod? Er is ontevredenheid over hoe het loopt en pasklare oplossingen ontbreken. Ja er is een oplossing, een besloten forum, maar dat is een allerlaatste optie.

Proberen te voorkomen dat in elk topic de welles/nietus vraag centraal komt te staan en het rediculiseren (is ook vaak gewoon rellen en klieren) harder aanpakken waren mijn conclusies over waar ik mee kon beginnen.

Vooral het eerste, het overal een welles/nietus van maken, is imo een van de oorzaken van de negatieve sfeer.

De 'non-believers' beschouwen het als hun recht om alles in twijfel te mogen trekken of gewoon te debunken. Daarbij gaat men echter veelal voorbij aan de vraag of bedoeling van het topic.
Ik noem dat off-topic, wat het ook is, maar in feite komt het er op neer de bedoeling van TRU te respecteren. Users voor wie deze zaken onderdeel van hun werkelijkheid is in hun waarde laten.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Toen ik zei dat ik minstens 99% van wat er in TRU besproken wordt als onzin beschouw viel iedereen over me heen.
Dit is niet persoonlijk bedoeld Grrrr, maar ook ik heb vraagtekens bij zo'n opmerking.

Als het gaat over de vraag wie er in de huidige 'impasse' meer ruimte dienen te krijgen in TRU valt dit wmb in het voordeel van de users uit die wel waarde hechten aan de onderwerpen die hier besproken worden. Het iig in hun waarde laten.

De meestal 'geslachtofferde reactie' van non-believers is imo dan onterecht. Of men heeft geen rekening met de bedoeling van het topic gehouden en is gaan debunken terwijl dat niet het onderwerp of de bedoeling van de topicstarter was, of men heeft andere users voor gek versleten. Eén van die twee.

Nog twee opmerkingen van wat ik verder heb gelezen. Ja ook de 'believers' zijn soms te snel op hun teentjes getrapt. Afgezien dat iedereen wel eens een slechte dag heeft, kan er al veel gewonnen worden als iedereen wat vaker zinnen met "ik vind" "ik denk" en "ik geloof" begint.
Als tweede vind ik het erg jammer dat er zoveel in het SC topic wordt besproken, wat ook in andere topics had gekund, en dat sommigen zich zelfs daar min of meer terugtrekken. Dat gebeurd btw met veel SC reeksen op Fok, is niet alleen TRU.

En dit vind ik een hele mooie post.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:36 schreef Atuniel het volgende:
Wat ik dus jammer vind van dit forum, en dat vind ik echt..
Is dat iemand in een bepaald onderwerp gelooft, en daar veel over kan vertellen, ervaringen, denkwijze, zienswijze etc. Maar dat dat gewoon de kop in word gedrukt door mensen die er absoluut niet in (willen) geloven.
Laten we zeggen 'geesten' .. voor mij is het bestaan van geesten net zo zeker als het bestaan van gras. Ik kan daar dan bijvoorbeeld enthausiast over vertellen, mensen willen graag hun ervaringen bijvoorbeeld delen in zo'n topic. Maar je kan al snel jezelf vinden in een topic waarbij het niet meer om geesten gaat, maar om het bewijs er van. En dat is meer regelmaat als toeval in dit TRU forum helaas voor mij. Dit is het onderwerp geesten, maar voor hetzelfde geldt zijn het graancirkels, ufo's, chemtrails, etc. Ieder topic draait steevast uit op het leveren van bewijs...terwijl het voor sommige mensen wel een feit is.. en daar graag met elkaar over willen praten.
Ik weet absoluut zeker dat er zat mensen zijn die in dit forum lurken, maar steeds afgeschrikt worden om hun verhaal te vertellen, puur omdat ze bang zijn om voor gek uitgemaakt te worden, of omdat ze iets moeten bewijzen wat ze toch niet kunnen.

Ik wil niet zeggen dat er geen gezonde discussie mag plaats vinden over een onderwerp als bijvoorbeeld geesten. Over het wel of niet bestaan en waarom mensen dat denken.
Maar wellicht dat we dat bijvoorbeeld in een apart topic kunnen houden dan? Of misschien moeten we inderdaad naar een soort van "keldertje" principe?
Ik krijg gewoon sterk het idee dat mensen hier komen, puur voor de confrontatie.. dat ze zich ergens op het forum vermaken als ze alleen maar andere mensen kunnen uitdagen, schermend met woorden. Dat ze zich dan pas iemand voelen, terwijl ze dat in werkelijk leven miscchien helemaal niet zijn. Waarom moeten mensen als ik daar de dupe van zijn?
Op deze manier is TRU nog niet eens half het forum wat het zou kunnen zijn.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:25:12 #10
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40409156
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was dat die van de Wiki? Want ik weet niet of het bekend is, maar er is al een TRU-Wiki.
Nee dat was het idee om gewoon TRU topics te hebben waarin per onderwerp naar hartelust kan worden gesproken over een bepaald onderwerp. De zienswijze, de gebruiken, de ervaringen, voorspellingen. EN daarnaaaast een [centraal: ... ] topic voor de discussie over het wel of niet bestaan er van.
Dat omdat je geen topic kan openen hier, bijvoorbeeld over geestverschijningen zonder dat er een type binnenkomt met de reactie "wat zijn jullie triest zeg, wie gelooft er nou in spoken bewijz dan eens" Dan kan die mooi deelnemen in het discussie topic er van, en de rest van de believers kunnen onderling verder ouwehoeren.
Keuze heb je dan..
Of Senesta dr Astrotopic... kun je mooi vertellen en vragen stellen over astrologie, zonder dat keer op keer de opmerking komt "Ik geloof er niet in, vertel eens waarom jij wel" ... en dat kan best voor een keer, maar na 50x houdt het geduldige antwoorden gewoon op.. en laat je de zogenoemde lange tenen zien... en heb je daar weer een topic over gevuld.
Nee daar zou dan weer mooi een [centraal astrologie discussie topic] over kunnen komen.. geef je daar de uitleg waarom je er in gelooft en kunnen daar de mensen samen komen om de believers uit te lachen.
Iedereen happy lijkt me zo.. en het is duidelijk te handhaven en te modden.
pi_40411113
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:25 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Nee dat was het idee om gewoon TRU topics te hebben waarin per onderwerp naar hartelust kan worden gesproken over een bepaald onderwerp. De zienswijze, de gebruiken, de ervaringen, voorspellingen. EN daarnaaaast een [centraal: ... ] topic voor de discussie over het wel of niet bestaan er van.
Dat omdat je geen topic kan openen hier, bijvoorbeeld over geestverschijningen zonder dat er een type binnenkomt met de reactie "wat zijn jullie triest zeg, wie gelooft er nou in spoken bewijz dan eens" Dan kan die mooi deelnemen in het discussie topic er van, en de rest van de believers kunnen onderling verder ouwehoeren.
Keuze heb je dan..
Of Senesta dr Astrotopic... kun je mooi vertellen en vragen stellen over astrologie, zonder dat keer op keer de opmerking komt "Ik geloof er niet in, vertel eens waarom jij wel" ... en dat kan best voor een keer, maar na 50x houdt het geduldige antwoorden gewoon op.. en laat je de zogenoemde lange tenen zien... en heb je daar weer een topic over gevuld.
Nee daar zou dan weer mooi een [centraal astrologie discussie topic] over kunnen komen.. geef je daar de uitleg waarom je er in gelooft en kunnen daar de mensen samen komen om de believers uit te lachen.
Iedereen happy lijkt me zo.. en het is duidelijk te handhaven en te modden.
Met betrekking to astrologie en geesten (en dergelijke zaken) kan ik daarin goed meekomen. Dat zijn vaak ook persoonlijke ervaringen, en ik kan me goed voorstellen dat je dan niet zit te wachten op vragen om bewijs. Het probleem bij persoonlijke ervaringen vind ik sowieso al dat ik er niet bij ben geweest, dus ik kan er dan ook niet zoveel over vertellen. Ik bedoel: iemand heeft iets gezien/gevoeld en wat weet ik daar dan verder van. Da's ook de reden dat ik niet zoveel in dergelijke topics kom. Ik geloof zelf niet in geesten, maar heb ook niet dergelijke ervaringen gehad.

Voor wat betreft topics als over graancirkels en chemtrails, ligt dan imo iets anders. Daar worden vaak zaken aan gekoppeld die wel te bewijzen moeten zijn. Als je het over aliens of een government conspirancy hebt, dan zit daar iets achter wat te bewijzen is (of althans in potentie goed te bewijzen is). In dergelijke topics vind ik het dan ook niet offtopic om naar bewijs te vragen.

Een leuk voorbeeld vind ik de topics over chemtrails van Junkie19 en het recente topic over de betekenis van graancirkels. Bij de chemtrails (en de death towers) van Junkie19 levert hij een oplossing voor iets wat hij als een probleem ervaart, maar vervolgens kan hij op geen enkele manier aantonen dat het probleem er werkelijk is. Als het probleem er niet is, hoef je er geen oplossing voor te bieden.

Met betrekking tot de betekenis van graancirkels. Als ik denk dat ze door mensen gemaakt worden, dan is de betekenis dus heel anders als wanneer iemand denkt dat ze door aliens gemaakt worden. Op zo'n moment mag je dus wel gaan navragen of een specifieke graancirkel die gepost wordt niet idd toevallig als bewezen door mensen gemaakt te boek staat. Maar je moet daarbij ook weer niet doorslaan in het vragen naar bewijs. Daar is weer een ander topic voor.
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 11:59:55 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_40413920
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een leuk voorbeeld vind ik de topics over chemtrails van Junkie19 en het recente topic over de betekenis van graancirkels. Bij de chemtrails (en de death towers) van Junkie19 levert hij een oplossing voor iets wat hij als een probleem ervaart, maar vervolgens kan hij op geen enkele manier aantonen dat het probleem er werkelijk is. Als het probleem er niet is, hoef je er geen oplossing voor te bieden.
Ja, ik heb dat topic ook even gescand. Ik zag daar staan dat Junkie19 een of ander apparaat heeft gekocht dat iets zou moeten aanduiden, maar als hij het apparaat gebruikt, dan gebeurd er niets, ook niet als hij hem heel precies richt. Het ding geeft geen uitslag.

Zijn conclusie is dan dat het apparaat dat hij heeft wel kapot moet zijn, waarop A-Tuinhek de vraag stelt of het niet zo kan zijn dat er niets is om te meten...

Het zijn dit soort gevallen waar ik me -mag ik zo vrij zijn om dat te zeggen- aan stoor. Hij is al ik weet niet hoe lang bezig over deathtowers en towerbusters, dat is natuurlijk zijn goed recht, maar dan koopt ie een apparaat dat iets zou moeten bewijzen, en dat ding laat dan niets zien. Dat is dan op zich bewijs dat er misschien gewoon 'niets' is, maar hij trekt dan de conclusie dat het apparaat dan kapot moet zijn.

Zoals ik dat zie is dat gewoon heel graag willen dat iets waar is, en heel eenzijdig naar bewijs zoeken. Immers, als er iets op duidt dat het tegengestelde bewijst, dan wordt die conclusie niet getrokken, want dat komt niet uit, maar dan wordt er geconcludeerd dat het ding kapot is.

Maar als je dit zegt, dan krijg je natuurlijk een hoop hooghartig gelul over je heen (en persoonlijk vind ik dat Junkie19 daar best goed in is) en dat is nou precies datgene waar ik me aan erger binnen TRU.
pi_40514981
Schop !

voordat jullie eenzaam worden !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_40515000
je keek hè
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_40543677
[9-11] Gelovers vs Twijfelaars I
Mag die topictitel anders? Ik ben geen twijfelaar maar ook geen gelover. Ik neem aan dat met 'gelovers' degenen die in een andere versie dan de officiele versie geloven? Dat zou inhouden dat de rest twijfelaars zijn. Dat is natuurlijk vanuit standpunt vanuit de gelovers.
Topictitel dekt wat mij betreft de lading niet. Gelovers vs niet-gelovers naar mijn mening wel.
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 16:10:24 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40543932
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:02 schreef haaahaha het volgende:
[9-11] Gelovers vs Twijfelaars I
Mag die topictitel anders? Ik ben geen twijfelaar maar ook geen gelover. Ik neem aan dat met 'gelovers' degenen die in een andere versie dan de officiele versie geloven? Dat zou inhouden dat de rest twijfelaars zijn. Dat is natuurlijk vanuit standpunt vanuit de gelovers.
Topictitel dekt wat mij betreft de lading niet. Gelovers vs niet-gelovers naar mijn mening wel.
Nee ik zocht naar een beetje een prikkelende titel. Met deze doelde ik op de vraag, wie nu eigenlijk de gelovers zijn.

Gelovers vs. niet-gelovers vind ik dan weer niks. Een "niet-gelover" is immers iemand die een andere overtuiging heeft of er voor zichzelf nog niet uit is.
pi_40544096
Ja maar onder welke groep val ik nu als ik niet tot de groep behoor die een alternatieve theorie aanhangt? Nu lijkt het net of ik een twijfelaar ben die overgehaald moet worden, en dat is nie zo.
Ik denk dat je dan geen 'vs'-achtige titel moet maken maar meer een vraagstelling-titel?
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 16:21:07 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40544251
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:16 schreef haaahaha het volgende:
Ja maar onder welke groep val ik nu als ik niet tot de groep behoor die een alternatieve theorie aanhangt? Nu lijkt het net of ik een twijfelaar ben die overgehaald moet worden, en dat is nie zo.
Ik denk dat je dan geen 'vs'-achtige titel moet maken maar meer een vraagstelling-titel?
Als je niet in een of andere verklaring gelooft van wat er die dag gebeurd is, dan ben je een twijfelaar.

Maar als je wat weet, roep het maar
pi_40544369
'De complottheorieen zijn onzin!'

Dan maar beter de topictitel van de voorgaande titels overnemen? '[9/11] Complot of niet?
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 16:27:25 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40544429
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:25 schreef haaahaha het volgende:
'De complottheorieen zijn onzin!'

Dan maar beter de topictitel van de voorgaande titels overnemen? '[9/11] Complot of niet?
Is beter idd. Aangepast.
pi_40544557
Zenks!
pi_40638741
[9/11] Complot of niet?

Ik weet niet, hoe kun je een discussie voeren als je steeds dergelijke posts neerkwakt? Ik vind het omschakelen naar de engelse taal dermate lastig dat ik ze gewoon oversla. Ik denk dat je dan zou zeggen dat dat mijn verlies is, maar gaat het bij discussies er niet om dat je elkaar info verschaft alsin je eigen bewoordingen ondersteund met wellicht linkjes of begeleidende tekst?

Hoe wordt daar over het algemeen naar gekeken?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:36:17 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_40641946
die discussie heb je al een keer gevoerd voordat je gebanned werd !
pi_40641974
Ah, toch even verwijzen naar een gebande kloon van me, hoe makkelijk.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:45:51 #25
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_40642306
nee dat was niet moeilijk..staat nog vers in mn geheugen ! heb jij trouwens een NL vertaling van het NIST raport daar je engels zo moeilijk vind ?.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')