ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit in het Lucky Youth Hostel in Montmatre.
Ja is wel ok. Volgens mij zaten wij daar ook een keer een week. Niet echt geweldig maar geen echte achterstandswijk. Post eens een foto als je kan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:28 schreef Doodmetaal het volgende:
Ik zit in het peace & love hostel, rue la fayette. Beetje ok-e buurt?
Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:30 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.
degene die jij hebt was onze eerste keus hoor. Vooral leuk als je wil feesten dach ikquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald.Sowieso werd het nogal moeilijk om wat te vinden qua hostels want de 2 die we op het oog hadden zaten "vol".
ja, gezien. Die waternevels waren inderdaad lekker verkoelend bij 37 graden. Het gedeelte in de stad was vooral erg druk en je kon er met moeite lopen. Op één van die strandschommeldoekdingen liggen leek me daar ook niet zo'n succes vanwege de enorme hoeveelheid mensen, rondvaartboten en auto's die constant voorbij komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:49 schreef tim2308 het volgende:
Iemand al naar Paris Plage geweest? Het ziet er weer leuk uit met veel activiteiten. En die waterneveldouches zijn heerlijk als het zo warm is...
Alles al gezien? Ik woon hier nu 10jaar en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen. Ok, tenzij je het alleen maar over alles betreffende ''toeristisch'' hebt...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ach Parijs.. mooie stad, alleen ik heb zo'n beetje alles gezien nu. Alle culturele dingen (50+) en iets van 20% van de stad doorgelopen. Toch zou ik er wel weer heen willen.
Wat leuk!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:08 schreef Levitation het volgende:
Ik ga vrijdag as naar Parijs! Met de Thalys, nog met die actie van een enkeltje voor E 10,-. Heb toen 2 enkeltjes voor E 10,- kunnen bemachtigen en voor de terugreis 2 enkeltjes a E 25,-. Best een redelijke prijs dus, met z'n 2-en op-en-neer voor E 70,- totaal. We vertrekken vanuit Aken, voor ons net zo ver als Rotterdam of Antwerpen. En op dat traject waren nog wel goedkope tickets te krijgen.
Heb er enorm veel zin in, dit wordt de 5de of 6de keer dat ik naar Parijs ga en ik kan echt geen genoeg krijgen van die stad.![]()
![]()
Het is toch niet zo rustig dat ik geen degelijk hotelletje ter plekke kan vinden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:56 schreef Delicieux het volgende:
In Parijs is het erg rustig nu. Alle Fransen zijn op vakantie. Veel hotels, met name in het zuiden van Parijs, zijn dicht. Wat had je in gedachten qua prijs voor een hotel? Voor rond de 100 Euro per nacht is Hotel Abaca aan te raden (rue de Vaugirard). Leuk vriendelijk familiehotel in een veilige buurt. net naast de metro en vlak bij restau's en kroegjes. Een groot voordeel is dat je NIET tussen de toeristen zit!
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:03 schreef k_man het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe men 'enkele' definieert...![]()
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:31 schreef k_man het volgende:
Wat was er zo kut aan dan?
Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.
De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)
Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Frankrijk en VOORAL parijs is ZO touristisch ingesteld dat ze best af en toe een woordje Engels mogen spreken, zeker bij plaatsen waar toeristen vaak komen zoals metrostations.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:20 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.![]()
Nouja, mijn mening komt na het weekend.
Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:30 schreef k_man het volgende:
En niet iedereen in Parijs woont daar om jou te helpen.
Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.
De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)
Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:33 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.
Voor de prijs dat je in Parijs zit kan je ook naar een ECHTE stad. (Praag, Antwerpen, een willekeurige grote stad in Duitsland)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.
Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen.
ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
hehe.. dat klopt (hoewel de straatverkopers ook vaak Algerijnen of import ex-kolonie Fransen zijn daar)quote:
De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.quote:
Ja de hoger opgeleiden verkopen daar de metrokaartjes.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.
Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.
En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!quote:En ja enorm veel zwervers.. vooral die ketting en kralen verkopers zijn erg, jij zegt dat je er 50 gezien hebt, ik wel honderden. Soms wel grappig hoe ze overal met je meegaan (waren met grote groep) tot aan de bus toe, maar op gegeven moment was het echt niet leuk meer. Het was echt alsof we op vakantie waren met hun als reisgenoten. Achtervolgden ons overal, en ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.quote:Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.
Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.
Vliegen via amsterdam met KLM is mega-duur, vanwege luchthavenbelasting van 95 euro. En trein is beetje erg lang en ook niet goedkoop. Iemand tips?
Dat had ik nou ook toen ik dat las... ik zeg dat ik het niks vond; en ik ga er dan ook zeker niet snel weer heen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Ok dat is wel weer zo, het geeft wel extra vakantiegevoel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk.En het is toch ook wel een deel van het vakantiegevoel, het eeuwige gehannes met de taal die je heel slecht beheerst.
Haha, sorry maar dat is een beetje naief hoor. Misschien maakt het ook wel groot verschil dat het toen met school was en we met een groep van 60 waren. De ketting-en-kraaltjes verkopers liepen ons echt constant achterna alsof we stroop aan onze kont hadden en we hadden echt zoiets van dat als je naar Parijs gaat je er gratis een dozijn reisgenoten bij krijgt. Ze liepen zelfs helemaal mee terug naar de bussen waar ze nog bij de bus probeerden te verkopen en gingen ons zelfs uitzwaaienquote:[..]
En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!
Maar het hoort er allemaal bij. Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
Waar zeg ik dat ik Parijs niets vind?quote:[..]
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Ik denk dat veel misverstanden tussen NL'ers en Fransen veroorzaakt worden door het niet volgen van simpele begroetingsrituelen door de NL'er.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Hoe naïefquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
[..]
De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoe naïefDat helpt echt niet bij die afrikanen hoor
In turkije zei ik gewoon helemaal nietsquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:04 schreef 18konijn het volgende:
[..]
De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.
Dit geldt overigens voor alle hardnekkige verkopers. De grootste fout die je kunt maken, is hen aan te kijken.
de verkoop van Thalys tickets start precies 3 maanden van te voren. Dus als je tickets wilt hebben voor de laagste prijs, dan moet je die dan kopen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
Overigens heb ik op NS site gekeken en kan niet goedkoper vinden dan 99 euro retour, heb tot en met september gekeken. En dat is dan het voordeel tarief. Terwijl op de beginsite staat dat ze aanbieding hebben vanaf 65 euro
Dat is ook wat ik doe. ik spreek vrijwel geen Frans, maar begin wel standaard met 'bonjour' en vervolgens de vraag 'parlez vous anglais?' Vaak is het antwoord dan 'un petit peu' en gaan we verder in Engels (dat overigens meestal best redelijk is).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Geenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef Jaguarized het volgende:
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geen![]()
door wie heb je je bang laten maken
De echte foute buurten zijn de buurten waar de stations na 10-en sluiten i.v.m. de veiligheid.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.![]()
BIj mij ook gebeurd. Ik ging met mijn afro-amerikaanse vriendin richting een bepaald station. Dus ik zo hier moeten we eruit. Wij stappen uit de metro. Alleen maar negers, negers en nog meer negers. En ze vlogen als wespen op me vriendin af, i.v.m. haar haar. Ze moest met hun mee blablbalbal. Toen was ik toch wel eventjes 'bang'. IK werd agressief, trokken ze zich weinig van aan. Bleken we dus een station te vroeg uitgestapt te zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.
We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.
Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.
Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.
We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.
Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.
Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopen![]()
In ieder arrondissement zit een postkantoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 00:54 schreef Vava het volgende:
Is er hier iemand die me zo kan vertellen waar in Parijs een postkantoor zit![]()
ik kan zelf ook wel zoeken hoormaar als iemand het me zo kan vertellen
![]()
Een groot postkantoor bedoel ik dan, geen agentschap o.i.d.
Weet jij toevallig ook of er een postkantoor in de buurt van Gare du Nord zit? Aangezien ik daar drie uur op mijn reisgenoot moet wachten en ik dan dus tijd heb om naar het postkantoor te gaanquote:Op zondag 6 augustus 2006 00:59 schreef travelwoman het volgende:
[..]
In ieder arrondissement zit een postkantoor
Ja er is een postkantoor vlak naast het gare du nord; als je uit de hoofduitgang loopt, loop je naar links, vervolgens eerste zijstraat links(is 2min. lopen)quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:02 schreef Vava het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook of er een postkantoor in de buurt van Gare du Nord zit? Aangezien ik daar drie uur op mijn reisgenoot moet wachten en ik dan dus tijd heb om naar het postkantoor te gaan
Merci! Dat komt heel mooi uitquote:Op zondag 6 augustus 2006 10:42 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Ja er is een postkantoor vlak naast het gare du nord; als je uit de hoofduitgang loopt, loop je naar links, vervolgens eerste zijstraat links(is 2min. lopen)
La Poste
173Bis, Rue du Faubourg Saint-Denis
75010 PARIS
Dat vraag je je inderdaad af. Die buurt die hij noemt heb ik gistermiddag nog gelopen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef Jaguarized het volgende:
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:21 schreef Levitation het volgende:
Dat vraag je je inderdaad af. Die buurt die hij noemt heb ik gistermiddag nog gelopen.![]()
Ja, ok, er zijn daar veel arabieren, en veel arabische winkeltjes... maar om je daardoor meteen onveilig te voelen.Vond het er eigenlijk wel gezellig, muziek uit de winkeltjes, mensen op straat.
Je komt het station wel zonder kaartje uit. Alleen niet bij de RER en de perrons voor de andere regionale treinen. Het perron van de Thalys kun je gewoon opwandelen, net als alle zwervers en hanggroepen dat doen.quote:Best duf, dat je zwart moet rijden omdat je anders het station niet meer uit komt.![]()
Laat na een dag sight-seeingquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.
Mijn voordeel in een dergelijke wijk is wel dat ik totaal niet opval. Arabieren schijnen te denken dat ik "een van hun" ben. Soms best handig. Alleen vragen ze zich waarschijnlijk wel af wat ik met een blanke vent moet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.
[..]
Je komt het station wel zonder kaartje uit. Alleen niet bij de RER en de perrons voor de andere regionale treinen. Het perron van de Thalys kun je gewoon opwandelen, net als alle zwervers en hanggroepen dat doen.
Wij gingen met de lift. Vanaf de tweede verdieping tot de toren is... best eng.. klein kutliftje recht omhoog, mijn godquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:29 schreef Liejannuh het volgende:
20 minuten in de rij gestaan bij de Eiffeltoren. De trap naar boven vond ik heel goed te doen (mijn ouders hebben het ook gered!) en wij zijn maar tot de 2e verdieping geweest. Vond het hoog genoeg ook.
![]()
Wat een geweldige constructie is die toren!
Dat zijn wel mooie momenten jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:47 schreef Leep het volgende:
Ik was twee weken geleden 3 uurtjes in Parijs. Moest overstappen van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Liep ik daar met mijn tasje op wieltjes door Parijs richting Gare de Lyon, riep een jongen vanuit zijn RATP autotje: "Bonne Vacances" Mijn glimlach heeft nog uren op mijn gezicht gestaan.
En gister reden we een jaar en 1 dag nadat ik uit Parijs vertrokken was weer door Parijs.
Ik ben verliefd![]()
OMG, dat onderschrift van jou..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:12 schreef Smeich het volgende:
Hier nog 1§ En ook een mede-Arnhemmer!!! haha![]()
Parijs isBen er nog enkele dagen nadat ik net een uitje naar het prachtige Lyon had.. wat een mooie stad is dat zeg, wellicht mooier dan ...
Ah, eerst zeker langs familie.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Leep het volgende:
ik ga meestal vanuit maastricht naar parijs
Ik stap op in Luik!
Volgens mij op het eindpunt Porte d'Orléans. Als je op 't kaartje kijkt zie je iig bovenin Rue d'Alésia staan. 't Station voor 't eindpunt heet Alésia, neem dus aan dat dat daar is... hotel ligt verder naar de Périphérique, dus gok ik op 't eindstation.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef kikoooooo het volgende:
Wij vertrekken morgen, maar heb nog even hulp nodig
http://www.hotel-palace-o(...)l.com/page_en_1.html
Dat is ons hotel, onderaan staat een kaartje... Metro lijn 4 moeten we dus hebben, maar heeft iemand enig idee waar ik kan vinden waar we uit moeten stappen?s
Bedankt!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Volgens mij op het eindpunt Porte d'Orléans. Als je op 't kaartje kijkt zie je iig bovenin Rue d'Alésia staan. 't Station voor 't eindpunt heet Alésia, neem dus aan dat dat daar is... hotel ligt verder naar de Périphérique, dus gok ik op 't eindstation.
Even gechecked via map24.com... en inderdaad Porte d'Orleans.
nouja mn ouders wonen daar nog ja.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ah, eerst zeker langs familie.
Hoevaak ga jij wel niet naar Parijs dan?
Ik woon zo'n 30 km tenwesten parijs, 3 km ten zuiden van een groot pretpark aldaar waar ik werk als obers in een van de hotelrestaurants.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef Leep het volgende:
Ik ga 1 à 2 keer per jaar naar Parijs. maar ik heb er vorig jaar een half jaar gewoontt
Tim woon jij nu in Parijs??? Waar en wat doe je enzo![]()
Vandaar dat het afgelopen weekend zo stervens druk was bij de musea waar ik langs kwam!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:57 schreef Delicieux het volgende:
Klopt, Tim2308! Erg prettig!
En de eerste zondag van de maand zijn de musea ook *graties*!
Stopcontacten zijn het zelfde. Het beste wat ik destijds gedaan heb ik een 8 dagen kaart gekocht voor de metro, onbeperkt reizen voor een vast tarief...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:49 schreef melismay het volgende:
Alles begint nu wel heel dichtbij te komen, gisteren even een mailtje naar hostel gestuurd om onze reservering te bevestigen en van het weekend leuk alle voorbereidingen treffen, ik heb er zin in!![]()
Maar aangezien hier behoorlijk wat experts zittenEven 3 vraagjes:
1. Is er een site waar ik een beetje betrouwbare (voor zover mogelijk) weersvoorspellingen kan vinden?
2. Iemand tips over wat de beste en goedkoopste optie voor ons is, wat betreft vervoer. Wij gaan 16 augustus met de trein en moeten denk ik wel een stukje met de metro naar ons Hostel. De 24ste gaan we weer terug naar huis, maar in de tussentijd willen we de stad natuurljk verkennenAangezien we niet alleen maar kunnen slenteren (evt. gezondheidsdingetjes die de kop op kunnen steken) zou het handig zijn als we, indien mogelijk de metro kunnen pakken... Wat is dan een goede optie voor die 8 dagen?
3. Stopcontacten!Zijn die hetzelfde als in Nederland of moeten we daar een conversiestekker voor kopen?
1. Ik gebruik meestal weeronline.nl. Heeft me tot nu toe keurig verteld wat voor 'n weer ik kon verwachten, zelfs het weer voor Kaapstad klopte!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:49 schreef melismay het volgende:
Alles begint nu wel heel dichtbij te komen, gisteren even een mailtje naar hostel gestuurd om onze reservering te bevestigen en van het weekend leuk alle voorbereidingen treffen, ik heb er zin in!![]()
Maar aangezien hier behoorlijk wat experts zittenEven 3 vraagjes:
1. Is er een site waar ik een beetje betrouwbare (voor zover mogelijk) weersvoorspellingen kan vinden?
2. Iemand tips over wat de beste en goedkoopste optie voor ons is, wat betreft vervoer. Wij gaan 16 augustus met de trein en moeten denk ik wel een stukje met de metro naar ons Hostel. De 24ste gaan we weer terug naar huis, maar in de tussentijd willen we de stad natuurljk verkennenAangezien we niet alleen maar kunnen slenteren (evt. gezondheidsdingetjes die de kop op kunnen steken) zou het handig zijn als we, indien mogelijk de metro kunnen pakken... Wat is dan een goede optie voor die 8 dagen?
3. Stopcontacten!Zijn die hetzelfde als in Nederland of moeten we daar een conversiestekker voor kopen?
Twee maanden pas in Parijs?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:01 schreef tim2308 het volgende:
Wat me na twee maanden nog steeds niet duidelijk is
ja die tip kreeg ik laatst ook van iemand hier en ik ben toen ook gaan kijken maar bij mij geen kaartjes in de restauratie wagon hoorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:55 schreef Delicieux het volgende:
Oh ja, en voor de mensen die een gewoon metrokaartje willen kopen om naar het hotel te gaan, en geen zin hebben om in de enorme rij te staan op Paris Nord: gewone enkele metrokaartjes kun je ook in de restauratiewagen van de Thalys kopen. Scheelt je al gauw weer een half uur in de rij staan. Je weekabonnementje of zo kun je dan bij een ander metrostation kopen, alwaar de rij in ieder geval veeeeeel korter is dan op Paris Nord!
(hehe, leuk om te lezen! Ik dacht, die dingen overkomen alleen mij! Wellicht typisch Ernems?)quote:
Nee want ik stap pas op in luikquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:09 schreef Hertog_Martin het volgende:
hah, je was ook nog eens in Keulen?
Daar ga ik met m'n zus een dagje heen deze vakantieParijs vond ze toch iets te ver reizen.
Ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb kaartjes voor de Thalys van Amsterdam -> Gare du Nord.
Kan ik dan ook opstappen in Rotterdam? Want daar komt de trein toch langs.
Nee. Want je reservering is al vanaf Amsterdam gemaakt. Ik heb dat nagevraagd toen ik destijds eens ging, kon niet. Bel voor de zekerheid nog even op.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
Dat dacht ik ook al. Als je dan niet op komt dagen, dan kan je plaats in principe toch verkocht worden?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee. Want je reservering is al vanaf Amsterdam gemaakt. Ik heb dat nagevraagd toen ik destijds eens ging, kon niet. Bel voor de zekerheid nog even op.
officieel niet. in de praktijk welquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
Er staat toch een plaats op je ticket? Daar ga je zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:16 schreef U.F.O het volgende:
Maar hoe worden de plaatsen dan toegewezen? Moet je bij het instappen meteen je treinkaartje laten zien, of kan je gewoon meteen ergens gaan zitten?
Ah, ok.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Er staat toch een plaats op je ticket? Daar ga je zitten.
Neuh, ze vragen of je volgens je kaartje bij het goede treinstel bent en je kan rustig op je eigen houtje naar binnen lopen. In de buurt van België werd ik gecontroleer, vervolgens niet meer. De terugreis werden we ook niet gecontroleerd volgens mij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:16 schreef U.F.O het volgende:
Maar hoe worden de plaatsen dan toegewezen? Moet je bij het instappen meteen je treinkaartje laten zien, of kan je gewoon meteen ergens gaan zitten?
Hey, weet jij al of je zondag- of maandagavond vrij bentquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:07 schreef tim2308 het volgende:
Ik zal eens kijken op die borrel, al heb ik wel eens gehoord dat het er enorm brallerig is (bank- en advocatenexpats etc)
En waar is Malongo?
Valt wel mee, hoor. De laatste tijd zijn er veel normle mensen, en een stuk minder braladvocaten. Het zowaar best gezellig!quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:07 schreef tim2308 het volgende:
Ik zal eens kijken op die borrel, al heb ik wel eens gehoord dat het er enorm brallerig is (bank- en advocatenexpats etc)
En waar is Malongo?
Jammer...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:25 schreef tim2308 het volgende:
Ik ben alleen woensdag en donderdag vrij helaas..
Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nlquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:05 schreef SunChaser het volgende:
*Hier binnenvalt dus wellicht naar de bekende weg vraagt*
Hoe goedkoop kun je in een hotel zitten per nacht in een hotel voor 2 personen?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:24 schreef SunChaser het volgende:
is dat per kamer of pp?
alleen hostelworld vermeldt prijzen per persoon (en weekendjeweg soms ook)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:11 schreef DutchTrain het volgende:
Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nl
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nl
Kom maar op met die tip / linkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Hertog_Martin het volgende:voor 30 euro per nacht kan je ook goed terecht hoor
Paris Visit-pas voor drie dagen metro voor de zones 1 tot en met 3 is 18 euro. Een dagkaart voor zone 1-2 is 5,50 euroquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:55 schreef SunChaser het volgende:
Heb ooit in Parijs gezeten buiten t centrum, maar dat maakt niet uit, daarvoor is de metro. Een 3 daagsge metropas was toen 70 gulden ofzo, in 1999 was dat
Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Je eet dan onbeperkt van een luxe buffet (voor-, hoofd- en nagerecht) met de Disneycharacters voor EUR 46 per persoon.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:37 schreef hejho het volgende:
ik heb mijn restaurant al uitgezochtvoor mijn midweek parijs (had nix te doen nu me vriendin op vakantie is )
qua budget , sfeer en verschillende keukens
(...)
voor 3 avonden dus
1 dag eurodisney food
bedankt voor de tipquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:23 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Je eet dan onbeperkt van een luxe buffet (voor-, hoofd- en nagerecht) met de Disneycharacters voor EUR 46 per persoon.
http://www.dlpfoodguide.com/inventions.html Verder heb je bijv. Walts in het park zelf en California Grill.
Let op: reserveren is verplicht +33(0)1 60 30 40 50quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:23 schreef tim2308 het volgende:
Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Verder heb je bijv. Walts in het park zelf en California Grill.
Nee geen hostel, een hotel met eigen bad(kamer) en wc. Ik zat 8 jaar terug in een wijk, vlakbij Pere La Chese, dat is een goedkope wijk volgens mijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kom maar op met die tip / link
Ik ga er overigens vanuit dat Sun ergens IN Parijs wil zitten en een leuk hotelletje met zijn vriendinnetje wil hebben. Niet in een gehorig hostel of buiten de periferie wil zitten![]()
Dankje!quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Enkele pics van mijn weekend Parijs:
ej ik heb de mijne geboekt voor 230 voor 4 nachtenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:40 schreef SunChaser het volgende:
Voor 5 nachten niet meer dan 300 euro
parkeren bij bovenstaande hotelquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef SunChaser het volgende:
Ik ga met de auto, dus dat kost me niks, alleen ff kijken hoe t met parkeren moet
Ach welnee, dat ligt er maar net aan waar je gaat eten. De Japanners in Parijs zijn over het algemeen juist een stuk goedkoper dan hier.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:36 schreef Bluezz het volgende:
Het reizen en overnachtingen zijn nog wel te betalen, maar de horeca is errug duur
Wel is de fooi inbegrepen
frantourquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:49 schreef Bluezz het volgende:
Sun :
http://www.frantour.nl/default.asp?URL=/aanbod/parkeren.html
Gratis in augustusquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:49 schreef Bluezz het volgende:
Sun :
http://www.frantour.nl/default.asp?URL=/aanbod/parkeren.html
september is hoogseizoen in parijs.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gratis in augustusIk ga in september
Veel plezier.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:48 schreef ImPrEzA het volgende:
Over een paar uurtjes de Thalys in voor een weekje ParijsLeuk om de foto van Jim's graf hierboven te zien, ik zal er ook éindelijk naartoe gaan!
Er zijn een helehoop van dergelijke Japanse eettentjes in Parijs. Voor 8 a 12 euro een menuutje met misosoep, wat sushi en/of spiesjes en rijst.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:36 schreef tim2308 het volgende:
Tip van de week: Restaurant Japonais YAKI, 4, rue Guy Lussac, 75005 PARIS, RER B station Luxembourg.
Voor 10 euro heb ik daar soep, salade, rijst en 4 spiesjes gegeten. Luxer en duurder is ook mogelijk...
Ik heb de capitool van 2004 Engelse versie bij De Slegte gekocht voor 10 euro (nieuw).. Vond ik ook al heel redelijkquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb btw van de week een capitool reisgids gekocht van Parijs op de rommelmarkt voor 1,50. Nieuw zijn die 28 euro ofzo
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:55 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ga vrijdag. Ik heb de Lonely Planet "Best of Paris" uitgave juli 2005 nieuw voor 3 euro gekocht.
[k_man-pimp]quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:02 schreef Elefes het volgende:
[..]Nou, dan valt mijn "gidsje" ook wel tegen..
![]()
Ik heb er wel zin inLekker een paar dagen er tussenuit, wat leuke dingen bekijken en een beetje rondstruinen door de stad..
Het heet Perfect!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:38 schreef SunChaser het volgende:
welk hotel zat je?
Qua opening van winkels bijvoorbeeld wel jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen dus.Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
Ligt er aan waar je naar toe wil in welk gedeelte van de stad. Le Marais, Bibliothèque en La Defense zijn dan wat minder leuk dan de omgeving van het Louvre, Ile de Notre Dame of de Seine oevers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen dus.Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
Bronquote:1-dag / 1-Park toegangsticket 43 Euro
1-dags 'Hopper' toegangsticket 53 Euro
2-daags 'Hopper' toegangsticket 96 Euro
3-daags 'Hopper' toegangsticket 115 Euro
Moet je een halte eerder uitstappen (Val d'Europe) , daar heb je een heel groot winkelcentrum en een outletdorpjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bron
Disney lijkt me nou echt helemaal niks
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:08 schreef SunChaser het volgende:
je hebt ook nog bepaalde wijken en parken die op deze manier helemaal zijn uitgetekend
Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:43 schreef Elefes het volgende:
Wat me wel opviel was dat het allemaal zo ongelofelijk duur was daar.. Mijn hemel, dat viel me wel tegen (zonder blikken of blozen 4 euro voor een flesje cola bijvoorbeeld).
Inderdaadquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:15 schreef Vava het volgende:
Haha, ja je loopt je echt een ongeluk op al die trappen in Parijs![]()
Catacomben wil ik een volgend keer ook gaan kijkenDeze keer had ik genoeg graven gezien, naast Pere Lachaise was ik een dag eerder al, tijdens het wandelen door Montmartre, even Cimetiere Montmartre opgegaan
Daar hebben we idd ook water gehaald e.d., er zat een supermarktje recht tegenover ons hotel. Maar soms wil je gewoon lekker op een terrasje zitten en wat drinken, of bij het eten wat drinken.. En dat vond ik gewoon erg duur. Misschien ben ik wel niet zoveel gewend, na Praag en Madrid dit jaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.
Hahahaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:05 schreef Elefes het volgende:
Inderdaad
En dan nog per ongeluk een toren op gaan, in plaats van de crypte in, omdat je niet goed op staat te letten.. En daar pas achter komen als je begint met een klein wententrappetje naar boven(bij de Sacre Coeur).
Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zienquote:De catacomben waren erg raar om te zien.. Ik zal anders binnenkort eens wat foto's posten.
Het was er wel koud trouwens, zo onder de grond.
Dat is vreemd, afgelopen zondag was het nog drie uurquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
Ondanks de prijs, iets drinken op een terrasje in Parijs is welquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:40 schreef Bluezz het volgende:
Die trappen en dat eindeloze klimmen en lopen klinkt heel bekend, wij waren kapot savonds
Wij hadden in de wijk montpernasse op een terrasje 2 halve liters bier (DORST) besteld, en dat kostte ons 18 euro
(zie de bon)
[afbeelding]
De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereauquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Hahaha
[..]
Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zien
Ik heb trouwens erg lekker gegeten bij restaurant La Rose Bleue vlakbij de metrostations, Anvers, Cadet en Notre Dame de Lorette. Het zat vlakbij het hotel waar ik was en in het hotel gaven ze dit restaurant als tipKeuzemenu, drie gangen voor 16 euro
Ja idd! Welk hotel zitten jullie?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:01 schreef hejho het volgende:
ik ga vandaag
10 uur vertrekken, maar me vriendin is al hele week ziek (hoesten)
hopen maar dat ze vandaag als we vertrekken beter is
* Vava noteert voor de volgende keerquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereau
het ligt rechtsonder de Cimetière du Montparnasse.
ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vondquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:13 schreef Vava het volgende:
[..]
* Vava noteert voor de volgende keer
Tof!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:14 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vond
Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:20 schreef Vava het volgende:
[..]
Tof!
Ga jij die Da Vinci Code reis doen?
Toffe baanquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:22 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werk
die Davincicodereis heb ik zelf samengesteld
Gewijzigd treinverkeer ivm werkzaamheden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
Dat viel ons inderdaad ook erg op, op Gare du Nord. Je zou je er ongetwijfeld veiliger door moeten voelen, maar ik kan niet zeggen dat het bij mij dat effect had. Meer het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Bluezz het volgende:
Viel ons ook op dat er ongelofelijk veel militair geweld rondliep met enorme geweren
Wat ziet dat er luguber uitquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:33 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's van de catacomben. Grote delen van de gangen en open stukken waren hiermee bedekt langs de randen.. Ook zijn er een soort altaars te zien op sommige plaatsen en staan er kleine gedichten en spreuken van een bepaald persoon in het steen.
[afbeelding]
[afbeelding]
We stapten recht voor de ingang uit de metro, dus was het erg makkelijk te vindenJe moet wel even goed kijken voordat je het ziet.. Het zit een beetje op de hoek geloof ik.
Heb je soms een overstap op Brussel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:35 schreef matthijst het volgende:
Ga eind september 3 dagen, ivm concert Jay-Z...
We zitten geloof ik in het 19e arrondissement, vlakbij La Vilette ofzo (aangezien Le Zenith daar ook vlakbij zit en je daar makkelijk bij hotel lunt parkeren, zonder dwars door Parijs te hoven rijden).![]()
Beter laat dan nooit; maar op http://www.parisjam.com/ vind je jazzjamsessies... misschien voor de volgende keer?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:20 schreef ImPrEzA het volgende:
Het enige dat ons eigenlijk tegenviel was het jazzaanbod. Redelijk wat jazz-clubjes en -kroegen bezocht en bekeken, maar de meeste waren toch wel érg duur qua entree, of hadden bijvoorbeeld een verplichting van 2 drankjes a 4,50 p/s. Gelukkig nog wel een gaaf jazzcombo gezien op de Pont Saint-Michel, de Paris Wedding Band stond op hun kaartje. Gasten uit allerlei Amerikaanse staten en zelfs een Canadees, erg cool!
Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!
Het 19e arrondissement is meteen ook het meest onveilige -en het minst interessante-....
Pas goed op jezelf, en op je portemonnee en je tassen daar! (en op je auto!)
Een double is een kamer met 1 2-persoonsbed, een twin met 2 bedden. Althans, in Europa. In de VS is dit nog wel eens omgekeerd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:13 schreef Backdoorman het volgende:
ps: kan iemand mij zeggen: wat is het verschil tussen een double en een twin room?
wil gewoon een kamer met een groot bed voor twee personen.
en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:11 schreef ImPrEzA het volgende:
Hé, er is toch een eerste keer voor iedereenWe hebben overigens de terrasjes redelijk gemeden, bij de meeste tenten lagen de prijzen binnen lager dan buiten...
Tol is 14 euro (per keer)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?
En wie weet t fijne van de tol?
Als ik op een terrasje wil zitten doe ik dat toch welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef tim2308 het volgende:
[..]
en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...
je kan voor 65 pp al retour met de thalys volgens mij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
www.eurolines.nlquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
Aaarrrch, de auto in een voorstad neerzetten?? Niet doen! Met name qua criminaliteit. Enne, heb je de beelden van de "rellen" in de buitenwijken van vorig jaar op TV gezien? Weet dan dat de dreiging dat dat opnieuw uitbreekt nog steeds niet verdwenen is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?
Het is maar een waarschuwing, maar het 19e arrondissement is zo ongeveer de minst veilige hoek van de stad, op de buitenwijk die daaraan grenst na. De metro's die erdoorheen rijden dus ook.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:14 schreef matthijst het volgende:
Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...
En wat is onveilig? Ondertussen wel wat achterbuurten gezien, dus zal wel meevallen lijkt me? Die City Des Sciences zit daar toch ook?
Ja. Via:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
Dat is alleen voor 16 en 17 septemberquote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:31 schreef Jaguarized het volgende:
http://www.nsinternationa(...)monumentendagen.html
Was het ook al vol?
Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is alleen voor 16 en 17 september
Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:41 schreef Jaguarized het volgende:
Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.![]()
Even snel heen en weer.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper is![]()
Kun je beter thuisblijven, is nog goedkoper![]()
Als je in Frankrijk woont, zijn er nog wat smileykaarten over. Alleen moet je wel ff met de tijden en dagen spelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:01 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-
doe je er wel 7 uurtjes over.....met de thalys kan je ook, mijn vriendin die onder 26 is heeft wel es een retourtje gehad voor 44 euro!! maar ik vrees dat je daar al te laat voor bent als je al in oktober wil!
succes!
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.
quote:Gratis parkeren in de straat achter hotel.
de NS heeft touroperator tarieven. als die uitverkocht zijn wil dat niet zeggen dat de hele thalys vol zit. Touroperators kunnen niet alle tarieftypes (meer dan 20) boeken. vandaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Meer dan 20??? Jeetje, ik dacht dat er maar een paar waren!
![]()
Ik had al langer vaag de indruk dat je bij aankoop in Nederland goedkoper uit was....
Waar moet je zijn om zoveel mogelijk opties te hebben? En waar zijn de tarieven over het algemeen wat interessanter? Kan ik zo 's vergelijken...
daarkun je de meeste wel vinden. er zijn een aantal tarieven die je daar niet kunt boeken (zoals de 4 touroperatortarieven bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:01 schreef Jaguarized het volgende:
www.tgv.com heeft vaak nog tarieven over.
D-reizen is een reisbureau; geen touroperator. Touroperators zijn Oad, Arke en Frantourquote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een goedkoop tarief gekregen bij een touroperator. Ik neem aan dat je daar oa D-reizen mee bedoelt?
errug mooie foto's zeg!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Enkele pics van mijn weekend Parijs:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |