abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_40383362

Notre Dame copyright k_man 2005

Vorige delen
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disney en La Défense).

[afbeelding]

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat).

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.

Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs.

Deze OP is opgesteld door k_man. Met dank aan de Wiki info van koei.
Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom
pi_40383396
Ik zit in het peace & love hostel, rue la fayette. Beetje ok-e buurt?
pi_40383426
Ik zit in het Lucky Youth Hostel in Montmatre.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40383463
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit in het Lucky Youth Hostel in Montmatre.
ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.
pi_40383575
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:28 schreef Doodmetaal het volgende:
Ik zit in het peace & love hostel, rue la fayette. Beetje ok-e buurt?
Ja is wel ok. Volgens mij zaten wij daar ook een keer een week. Niet echt geweldig maar geen echte achterstandswijk. Post eens een foto als je kan?

Ach Parijs.. mooie stad, alleen ik heb zo'n beetje alles gezien nu. Alle culturele dingen (50+) en iets van 20% van de stad doorgelopen. Toch zou ik er wel weer heen willen.
pi_40383682
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:30 schreef Doodmetaal het volgende:

[..]

ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.
Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald. Sowieso werd het nogal moeilijk om wat te vinden qua hostels want de 2 die we op het oog hadden zaten "vol".
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40383811
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald. Sowieso werd het nogal moeilijk om wat te vinden qua hostels want de 2 die we op het oog hadden zaten "vol".
degene die jij hebt was onze eerste keus hoor. Vooral leuk als je wil feesten dach ik
pi_40385875
Iemand al naar Paris Plage geweest? Het ziet er weer leuk uit met veel activiteiten. En die waterneveldouches zijn heerlijk als het zo warm is...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_40386174
Ik ga naar het Perfect Hotel and Hostel, in Montmartre
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40386426
Ik ga vrijdag as naar Parijs! Met de Thalys, nog met die actie van een enkeltje voor E 10,-. Heb toen 2 enkeltjes voor E 10,- kunnen bemachtigen en voor de terugreis 2 enkeltjes a E 25,-. Best een redelijke prijs dus, met z'n 2-en op-en-neer voor E 70,- totaal. We vertrekken vanuit Aken, voor ons net zo ver als Rotterdam of Antwerpen. En op dat traject waren nog wel goedkope tickets te krijgen.

Heb er enorm veel zin in, dit wordt de 5de of 6de keer dat ik naar Parijs ga en ik kan echt geen genoeg krijgen van die stad.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40386507
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:49 schreef tim2308 het volgende:
Iemand al naar Paris Plage geweest? Het ziet er weer leuk uit met veel activiteiten. En die waterneveldouches zijn heerlijk als het zo warm is...
ja, gezien. Die waternevels waren inderdaad lekker verkoelend bij 37 graden. Het gedeelte in de stad was vooral erg druk en je kon er met moeite lopen. Op één van die strandschommeldoekdingen liggen leek me daar ook niet zo'n succes vanwege de enorme hoeveelheid mensen, rondvaartboten en auto's die constant voorbij komen.

Bij Bibliotheque is het een stuk beter uit te houden.
pi_40393782
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:34 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]
Ach Parijs.. mooie stad, alleen ik heb zo'n beetje alles gezien nu. Alle culturele dingen (50+) en iets van 20% van de stad doorgelopen. Toch zou ik er wel weer heen willen.
Alles al gezien? Ik woon hier nu 10jaar en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen. Ok, tenzij je het alleen maar over alles betreffende ''toeristisch'' hebt...
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_40397277
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:08 schreef Levitation het volgende:
Ik ga vrijdag as naar Parijs! Met de Thalys, nog met die actie van een enkeltje voor E 10,-. Heb toen 2 enkeltjes voor E 10,- kunnen bemachtigen en voor de terugreis 2 enkeltjes a E 25,-. Best een redelijke prijs dus, met z'n 2-en op-en-neer voor E 70,- totaal. We vertrekken vanuit Aken, voor ons net zo ver als Rotterdam of Antwerpen. En op dat traject waren nog wel goedkope tickets te krijgen.

Heb er enorm veel zin in, dit wordt de 5de of 6de keer dat ik naar Parijs ga en ik kan echt geen genoeg krijgen van die stad.
Wat leuk! Ik ga donderdag! En ik ben er nog nooit eerder geweest. Wel heeeeeel veel zin in!
pi_40397647
Wat ga je doen Liejannuh?
pi_40398230
Met mn ouders en broer op stap.
Ben er nog niet helemaal uit wat we allemaal gaan doen eigenlijk. Wat zou jij gaan doen met je ouders in Parijs?
pi_40398494
Nou ja, mijn ouders zijn jouw ouders niet hè? Maar ik zou met mijn ouders in ieder geval naar Musée d'Orsay gaan.
pi_40398585
Nee, maar het zijn wel ouders.
Musée d'Orsay stond al in de planning.
Net als een boottochtje over de Seine, de eiffeltoren en heel veel wandelen.
pi_40398919
Ja, maar mijn vader houdt van treinen en ze houden beiden van impressionisme, dus dan is Musée d'Orsay buitengewoon geschikt (oud station).

Misschien ook naar Père Lachaise.
pi_40399241
Volgens mij is het Orsay ook leuker en beter te doen dan het Louvre. Volgens mij is het Louvre vooral veel te groot.
Nog een tip voor zaterdag toevallig? Dan is mijn moeder jarig en dan is het wel heel tof om iets bijzonders te doen.
pi_40399895
Waar houdt ze van?
pi_40399991
Ja, dat is een goede vraag. Ik denk dat ze een voorstelling wel leuk zou vinden, maar ik geloof dat half Parijs op vakantie is en dat kan wel eens een beperkende factor worden!
Ik denk dat we zaterdag in ieder geval naar Versailles of een ander paleis achtig iets gaan. Dat ding waar Vogue het pas over had klonk wel heel leuk eigenlijk.
pi_40400052
Fontainbleau?
pi_40400287
Ja, die geloof ik.
http://www.musee-chateau-fontainebleau.fr is dat. En mijn frans is best slecht geloof ik!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:02:30 #24
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40403106
Parijs moet je wel liggen hoor... ik vond het maar een kut stad eigenlijk.
Vreselijke mensen ook
Volgende keer maar weer naar een echte stad, Praag ofzo
pi_40403983
Wat was er zo kut aan dan?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:04:05 #26
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_40412175
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:56 schreef Delicieux het volgende:

In Parijs is het erg rustig nu. Alle Fransen zijn op vakantie. Veel hotels, met name in het zuiden van Parijs, zijn dicht. Wat had je in gedachten qua prijs voor een hotel? Voor rond de 100 Euro per nacht is Hotel Abaca aan te raden (rue de Vaugirard). Leuk vriendelijk familiehotel in een veilige buurt. net naast de metro en vlak bij restau's en kroegjes. Een groot voordeel is dat je NIET tussen de toeristen zit!
Het is toch niet zo rustig dat ik geen degelijk hotelletje ter plekke kan vinden?
Ik vind dat online reserveren maar niks eigenlijk, ik wil het het liefst allemaal eerst zien

Hotel Abaca klinkt ideaal, het mag alleen niet zoveel kosten. Rond de 60 euro p/n zou ideaal zijn.

Kost het eigenlijk iets om bovenop de Tour Montparnasse te komen?
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_40416771
Ik dacht iets van 7 euro, ikzelf had volgens mij rond de 4 euro betaald met studentenkorting. Het is prachtig vanaf daar in de donkere avonduren!

Ik ben nu weer in Parrie en zit bij een vriendin van mij in een ongelovelijk mooi 'penthouse' in het 7e district met schitterend uitzicht op le Tour Eifel en enkele minuten lopen van Tour Montparnasse. Het weer is jammer genoeg niet zo mooi als 4-5 dagen terug, het lijkt ontzettend veel op Nederlands weer met nu en dan een bui en windstoten. Toch wel lekker zo af en toe hoor! Paris Plagez is leuk ja! Ik ben er nog tot zaterdag en dan enkele dagen vrienden opzoeken in Lyon en dinsdag weer terug in Parijs voor 2 dagen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:13:29 #28
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40418252
Vroeger, een jaar of 4 geleden, kon je ook gewoon naar het restaurant gaan op de bovenste verdieping van Tour Montparnasse. Daar kun je dan alleen wat drinken. Bijvoorbeeld een cocktail van 10 Euro. Je betaalt dan geen entree, maar hebt wel een cocktail! Uitzicht bijft uiteraard hetzelfde! Ik ben er wel al lang niet meer geweest, dus ik weet niet of ze het inmiddels veranders hebben...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_40418651
Ik hoorde gisteren van mijn beste vriend in Parijs (na hem een jaar niet gezien te hebben en wij een plaats zochten om te dineren) dat datt restaurant echt ontzettend goed is maar o zo cher.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:24:36 #30
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40420493
Nou, valt wel mee. Het staat iig niet bekend als het O-zo-goede-restau van Parijs. Maar slecht zal het zeker niet zijn! Je bent er toch wel gaan eten? Hoe was de kaart?
Voor een fijn restau kun je ook "Le tour d'argent" eens proberen. Wel een gouden krediet kaart meenemen....

In Parijs zijn gelukkig heel veel goede restaurantjes te vinden. Fijn hoor, deze stad....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_40426244
Mooie foto's!
pi_40426432
Ik vraag me wel eens af hoe men 'enkele' definieert...
pi_40427168
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:03 schreef k_man het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe men 'enkele' definieert...


Zijn zeker mooie foto's maar misschien is het leuker om er een paar van te plaatsen en de rest in een online fotoalbum en daar een linkje naartoe?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:13:28 #35
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40435120
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:31 schreef k_man het volgende:
Wat was er zo kut aan dan?
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.

De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)

Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
pi_40435318
'Die grote kerk'.
pi_40435395
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.

De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)

Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.
Nouja, mijn mening komt na het weekend.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:26:39 #38
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40435627
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:20 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.
Nouja, mijn mening komt na het weekend.
Frankrijk en VOORAL parijs is ZO touristisch ingesteld dat ze best af en toe een woordje Engels mogen spreken, zeker bij plaatsen waar toeristen vaak komen zoals metrostations.
Zelfs de Russische jeugd sprak aardig Engels, terwijl ze dat daar niet eens op school krijgen.

En voor elk land wat ik bezoek eerst de taal moet leren is niet echt een optie.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:27:19 #39
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40435646
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:18 schreef k_man het volgende:
'Die grote kerk'.
Kan je nagaan hoe boeiend het was
Ik herinner me de naam wel weer trouwens
pi_40435682
Daarom zijn er kaartjesautomaten bij de metrostations.
pi_40435759
En niet iedereen in Parijs woont daar om jou te helpen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:33:57 #42
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40435892
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:30 schreef k_man het volgende:
En niet iedereen in Parijs woont daar om jou te helpen.
Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.
pi_40435959
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.

De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)

Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.

En ja enorm veel zwervers.. vooral die ketting en kralen verkopers zijn erg, jij zegt dat je er 50 gezien hebt, ik wel honderden. Soms wel grappig hoe ze overal met je meegaan (waren met grote groep) tot aan de bus toe, maar op gegeven moment was het echt niet leuk meer. Het was echt alsof we op vakantie waren met hun als reisgenoten. Achtervolgden ons overal, en ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)

Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.

Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.

Vliegen via amsterdam met KLM is mega-duur, vanwege luchthavenbelasting van 95 euro. En trein is beetje erg lang en ook niet goedkoop. Iemand tips?
pi_40436049
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:33 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.
Gelukkig maar.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:38:52 #45
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40436055
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.

Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.
Voor de prijs dat je in Parijs zit kan je ook naar een ECHTE stad. (Praag, Antwerpen, een willekeurige grote stad in Duitsland)

Ik hoop zelf dit jaar nog een budget reisje Krakau mee te pakken.. schijnt een gezellige studentenstad te zijn.
pi_40436124
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen.

ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
Je spreekt jezelf tegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2006 23:41:00 ]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:42:27 #47
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40436181
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
hehe.. dat klopt (hoewel de straatverkopers ook vaak Algerijnen of import ex-kolonie Fransen zijn daar)
pi_40436431
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.
pi_40436463
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:50 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.
Ja de hoger opgeleiden verkopen daar de metrokaartjes.
pi_40436610
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.
Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk. En het is toch ook wel een deel van het vakantiegevoel, het eeuwige gehannes met de taal die je heel slecht beheerst.
quote:
En ja enorm veel zwervers.. vooral die ketting en kralen verkopers zijn erg, jij zegt dat je er 50 gezien hebt, ik wel honderden. Soms wel grappig hoe ze overal met je meegaan (waren met grote groep) tot aan de bus toe, maar op gegeven moment was het echt niet leuk meer. Het was echt alsof we op vakantie waren met hun als reisgenoten. Achtervolgden ons overal, en ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!
Maar het hoort er allemaal bij. Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
quote:
Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.

Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.

Vliegen via amsterdam met KLM is mega-duur, vanwege luchthavenbelasting van 95 euro. En trein is beetje erg lang en ook niet goedkoop. Iemand tips?
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
pi_40436653
Yup, drie uurtjes vanaf Rotterdam, en kan al vanaf 65 euro of met een aanbieding vaak nog goedkoper.
pi_40436777
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:

Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Dat had ik nou ook toen ik dat las... ik zeg dat ik het niks vond; en ik ga er dan ook zeker niet snel weer heen.
Maar als je dan toch gaat, hoewel ik er geen fan van ben is zelfs de bus een optie (eurolines oid).
Vliegtuig ben je ook uren aan het hannesen met inchecken, veel te vroeg aanwezig moeten zijn, en zien hoe je vanaf het vliegveld richting de stad komt.

Het beste is om met de auto te gaan en hem dan in een van die voorsteden te parkeren.. kan je misschien nog eens wat opstrijken van je verzekering
pi_40441123
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.

En trouwens, hoe moeilijk is het om bij de metro een kaartje te kopen in het Frans?? Ik koop meestal gewoon een "carnet" (tien kaartjes voor de binnenstad) en "un carnet, svp" dát moet toch lukken? Of je loopt even naar de automaat... dat zal ook toch wel gaan?
En als je ergens wat gaat eten wijs je iets op de kaart aan (lezen lukt me meestal wel), desnoods neem je zo'n boekje mee met "Hoe zeg ik het in 't Frans?" daar staat meestal wel een lijstje in met wat de gerechten zijn.

Als je reist moet je flexibel zijn en je kunnen aanpassen, of je nu naar Parijs gaat, naar Turkije of naar de VS, je moet je altijd aanpassen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:35:17 #54
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_40446532
Iemand tips:

Wil met de auto een dagje Parijs doen en een dagje Disneyland. Gewoon heel kort er even tussenuit. Bv zondag de 13e in de namiddag daar aankomen.. 's avonds even de stad in het donker bekijken, de volgende dag wat toeristische dingen en de dag daarop Eurodisney en weer naar huis.

Weet iemand een hotelletje (hoeft niet supergoekoop) waar ik de auto neer kan gooien en kunnen we die laatste dag de auto bij Eurodusney neerzetten?
Andere dingen die handig zijn en niet al uitgebreid beschreven in het topic?

thanks.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_40446852
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk. En het is toch ook wel een deel van het vakantiegevoel, het eeuwige gehannes met de taal die je heel slecht beheerst.
Ok dat is wel weer zo, het geeft wel extra vakantiegevoel.
quote:
[..]

En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!
Maar het hoort er allemaal bij. Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
Haha, sorry maar dat is een beetje naief hoor. Misschien maakt het ook wel groot verschil dat het toen met school was en we met een groep van 60 waren. De ketting-en-kraaltjes verkopers liepen ons echt constant achterna alsof we stroop aan onze kont hadden en we hadden echt zoiets van dat als je naar Parijs gaat je er gratis een dozijn reisgenoten bij krijgt. Ze liepen zelfs helemaal mee terug naar de bussen waar ze nog bij de bus probeerden te verkopen en gingen ons zelfs uitzwaaien Je hebt geen idee hoe erg het was
quote:
[..]

Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Waar zeg ik dat ik Parijs niets vind? Ik had het over de mensen en daar heb je niet echt zo heel veel mee te maken. En ondanks dat heeft de stad toch wel sfeer.

Waar overigens het wereldwijde denkbeeld vandaan komt dat franse meiden knap zijn weet ik niet.. van alle honderden meiden zagen we 3 knappe en die bleken nederlands te zijn

Overigens heb ik op NS site gekeken en kan niet goedkoper vinden dan 99 euro retour, heb tot en met september gekeken. En dat is dan het voordeel tarief. Terwijl op de beginsite staat dat ze aanbieding hebben vanaf 65 euro

Ik moet overigens vanaf Arnhem dus voor mij is het wel 5 uur treinen. Maar goed naar Schiphol is ook 1.5 uur en dan moet je nog inchecken, wachten, nog meer wachten, uur vliegen ofzo, wachten, wachten.. ben je ook zo'n 5 uur verder.
pi_40447003
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Ik denk dat veel misverstanden tussen NL'ers en Fransen veroorzaakt worden door het niet volgen van simpele begroetingsrituelen door de NL'er.
Als je in Parijs of elders in Frankrijk een winkel binnengaat, dan dien je echt luid en duidelijk bonjour Monsieur/Madame te zeggen. Wij zijn dat niet altijd zo gewend, maar in Frankrijk is dan echt al de helft gewonnen.
Een Fransman die in zijn territorium niet begroet wordt, klapt dicht en zal je onbeschoft behandelen als zijnde een horkerige, onbehouwen Nederlander.
Dus: even groeten en vriendelijk lachen, dan ontdooien ze 99 van de 100 keer.
It's not a lie, if you believe
pi_40447173
Tja we waren opzich wel typisch onbeschofte luidruchtige Nederlanders aan het zijn ja

Maar dat is juist misschien ook wel het mooie eraan, het contrast tussen jij nederlander en je omgeving. Voelt anders dan in eigen land.
pi_40447315
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
[..]
Hoe naïef Dat helpt echt niet bij die afrikanen hoor
pi_40447507
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Hoe naïef Dat helpt echt niet bij die afrikanen hoor
De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.
Dit geldt overigens voor alle hardnekkige verkopers. De grootste fout die je kunt maken, is hen aan te kijken.
It's not a lie, if you believe
pi_40447561
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:04 schreef 18konijn het volgende:

[..]

De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.
Dit geldt overigens voor alle hardnekkige verkopers. De grootste fout die je kunt maken, is hen aan te kijken.
In turkije zei ik gewoon helemaal niets aan 1 stuk doorlopen
pi_40447749
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:46 schreef Hertog_Martin het volgende:

Overigens heb ik op NS site gekeken en kan niet goedkoper vinden dan 99 euro retour, heb tot en met september gekeken. En dat is dan het voordeel tarief. Terwijl op de beginsite staat dat ze aanbieding hebben vanaf 65 euro
de verkoop van Thalys tickets start precies 3 maanden van te voren. Dus als je tickets wilt hebben voor de laagste prijs, dan moet je die dan kopen.
pi_40447871
Ik vond de laatste keer dat ik in Parijs was (eind juni) juist dat de mensen (wel iets buiten de echte standaard toeristische gebieden) heel veel engels spraken. Zodra ze hoorden dat we buitenlanders waren ging men vaak gelijk in het - zeer gebrekkige- engels over. Terwijl ik juist mijn Frans wilde oefenen! Ik heb dit trouwens de afgelopen jaren ook in Zuid- en Zuid-West Frankrijk gemerkt.
I'm a twenty something and I'll keep being me.
pi_40455782
Over de franse vrouwen
Ik weet niet hoor, maar ik zie wel meer mooie franse dames dan drie per dag als ik door Parijs loop. Misschien moet je ook de goede buurten zoeken ? Maar de typische francaise met veel stijl verdwijnt wel. Dit is ook de fustratie van Japanse meisjes die instorten als ze in Parijs komen en de stijl en cultuur vinden tegenvallen: http://www.lefigaro.fr/fr(...)aponais_a_paris.html

Verder ligt het ook aan het weer - met een zonnetje en 30°C zijn er opeens veel meer mooie mensen. Feit is trouwens wel dat er weinig dikke Fransen zijn.

Over de taal
Ik heb de ervaring dat ze wel Engels proberen te spreken. Vooral de nieuwe generatie kan wel behoorlijk Engels. Maar goed, kijk de mensen er niet op aan dat hun overheid het land jaren als centrum van de wereld heeft beschouwd. Vergeet trouwens niet dat mensen verveeld raken om de godganse dag de weg te wijzen. En inderdaad wordt je geacht te beginnen met Bonjour en/of Excusez moi…

Tour Montparnasse
Tour Montparnasse kost 9 euro. Om naar het restaurant te gaan betaal je 1 euro als ik het goed heb. Met een Paris Visite-bon krijg je 33% korting.

Net als bij alle utizichten ,moet je een half uur voor zonsondergang gaan. Dan kan je de stad binnen anderhalf uur in het licht, in het schemer en in het donker bekijken.

Het uitzicht in het restaurant is overigens niet hetzelfde als bovenop. Allereerst zit je bovenop al snel 20 meter hoger. Ten tweede heeft het restaurant getint glas en ten derde heb je bovenop echt het gevoel on top of the worldte staan.


Nog een vraagje - De trein
Heeft iemand ervaring met een retourtje Marne-La-Vallee (of Parijs) naar willekeurig station in Nederlalnd? Dit schijnt voor 90 euro te kunnen wat niet gek is als je in het Noorden woont.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_40455830
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Dat is ook wat ik doe. ik spreek vrijwel geen Frans, maar begin wel standaard met 'bonjour' en vervolgens de vraag 'parlez vous anglais?' Vaak is het antwoord dan 'un petit peu' en gaan we verder in Engels (dat overigens meestal best redelijk is).
pi_40455862
Ow, en als je in Nederland een beetje fatsoenlijk uit eten gaat staan de gerechten toch ook in het Frans op de kaart?
pi_40492791
Terug van 2 volle dagen parijs.

Hoewel ik al jaren een schurfthekel heb aan Frankrijk, de taal, en de arrogantie van de mensen die er wonen ben ik toch gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal heel erg meeviel met die mensen als je ze maar netjes behandelt inderdaad. De zinnetjes 'Parlez vous Anglais' en 'Je ne parlais pas francais' doen wonderen als je wat van een frans persoontje wilt weten.

Misschien dat ik nog wel wat mooie foto's plaats. Het was erg leuk in ieder geval. Vooral de Sacre Coeur, wat een bijzondere kerk is dat.

Nog een extra opmerking, de veiligheid viel me enorm mee. Ik had Parijs als een crimineel eng zooitje in mijn kop zitten, maar ik had er een veiliger gevoel dan in Rotterdam waar ik zelf woon . (Op het punt na dat ik in de arabische buurten liep omdat ik langs de verkeerde kant van Gare du Nord liep, foute shit is dat daar)
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40513849
Al een stuk of 8x Parijs bezocht. Nooit problemen gehad met de veiligheid. Zit meestal in St. Denis Baselique, ook een wijk waar vaak rellen zijn. Maar nooit bedreigd/berooft of wat dan ook. Aanrader is het Formule 1 hotel daar. Goede service en je kan er rustig slapen, zonder een schreeuwerige buurt. Wat ik wel had in Berlijn in mijn wat duurdere hotel.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_40513894
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40514168
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef Jaguarized het volgende:
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Geen

door wie heb je je bang laten maken
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_40514399
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Geen

door wie heb je je bang laten maken
Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40516245
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.
De echte foute buurten zijn de buurten waar de stations na 10-en sluiten i.v.m. de veiligheid.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_40516309
Wat opmerkelijk was in Parijs.

We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.

Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.

Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
pi_40516436
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.

We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.

Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.

Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
BIj mij ook gebeurd. Ik ging met mijn afro-amerikaanse vriendin richting een bepaald station. Dus ik zo hier moeten we eruit. Wij stappen uit de metro. Alleen maar negers, negers en nog meer negers. En ze vlogen als wespen op me vriendin af, i.v.m. haar haar. Ze moest met hun mee blablbalbal. Toen was ik toch wel eventjes 'bang'. IK werd agressief, trokken ze zich weinig van aan. Bleken we dus een station te vroeg uitgestapt te zijn.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:30:54 #74
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_40516756
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.

We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.

Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.

Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopen
pi_40517884
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopen


De 1e keer dat ik in Parijs in de metro stond voelde ik opeens wat in me rug prikken stond er zo'n nigeriaans wijf inclusief baby mee te drukken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_40528231
Is er hier iemand die me zo kan vertellen waar in Parijs een postkantoor zit

ik kan zelf ook wel zoeken hoor maar als iemand het me zo kan vertellen

Een groot postkantoor bedoel ik dan, geen agentschap o.i.d.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40528388
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:54 schreef Vava het volgende:
Is er hier iemand die me zo kan vertellen waar in Parijs een postkantoor zit

ik kan zelf ook wel zoeken hoor maar als iemand het me zo kan vertellen

Een groot postkantoor bedoel ik dan, geen agentschap o.i.d.
In ieder arrondissement zit een postkantoor
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_40528485
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:59 schreef travelwoman het volgende:

[..]

In ieder arrondissement zit een postkantoor
Weet jij toevallig ook of er een postkantoor in de buurt van Gare du Nord zit? Aangezien ik daar drie uur op mijn reisgenoot moet wachten en ik dan dus tijd heb om naar het postkantoor te gaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40534858
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:02 schreef Vava het volgende:

[..]

Weet jij toevallig ook of er een postkantoor in de buurt van Gare du Nord zit? Aangezien ik daar drie uur op mijn reisgenoot moet wachten en ik dan dus tijd heb om naar het postkantoor te gaan
Ja er is een postkantoor vlak naast het gare du nord; als je uit de hoofduitgang loopt, loop je naar links, vervolgens eerste zijstraat links(is 2min. lopen)

La Poste
173Bis, Rue du Faubourg Saint-Denis
75010 PARIS


[ Bericht 3% gewijzigd door travelwoman op 06-08-2006 11:09:42 ]
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_40542714
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 10:42 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Ja er is een postkantoor vlak naast het gare du nord; als je uit de hoofduitgang loopt, loop je naar links, vervolgens eerste zijstraat links(is 2min. lopen)

La Poste
173Bis, Rue du Faubourg Saint-Denis
75010 PARIS
Merci! Dat komt heel mooi uit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40568499
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef Jaguarized het volgende:
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Dat vraag je je inderdaad af. Die buurt die hij noemt heb ik gistermiddag nog gelopen.
Ja, ok, er zijn daar veel arabieren, en veel arabische winkeltjes... maar om je daardoor meteen onveilig te voelen. Vond het er eigenlijk wel gezellig, muziek uit de winkeltjes, mensen op straat.

Ben afgelopen weekend dus even in Parijs geweest, vrijdagavond vanuit Aken met de Thays naar Parijs. Geslapen in hotel Appia La Fayette tussen Gare du Nord en Gare de l'Est. Prima hotel, wel een wat kort bed, mijn vriend in 1,86m en was even lang als het bed. Ontbijt was ook goed, meer dan gewoon Frans ontbijt.

Zaterdag en zondag wat rondgezworven:
Notre Dame (was ik nog nooit ín geweest),
Quartier Latin,
La Defance,
Mont Martre/Sacre Coeur,
Eiffeltoren (en niet er op, was om 10.30u al stervens druk),
Les Egouts (museum van 't Parijsse riool, was wel aardig, rook wat minder lekker)
en de Champs Ellysées.
Veel gewandeld, best veel in de metro gezeten. Lekker gerelaxed. Was weer top!

Gistermiddag trouwens best een vage actie van ons: we liepen "aan de verkeerde kant van Gare de Nord" en dachten even door het station door te steken. Via de gang bij de treinen naar het busstation, halverwege de trap (naar boven, busstation) over een laag muurtje geklommen en weer op een treinperrons terecht gekomen. Vervolgens dachten we het station aan de voorkant weer uit te kunnen wandelen... totaal vergeten dat je Gare du Nord niet uitkomt zonder kaartje. Dus... even nagedacht... en toen maar zwart gereden naar Gare de l'Est, daar kun je wel gewoon uitwandelen. Best duf, dat je zwart moet rijden omdat je anders het station niet meer uit komt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40568665
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:21 schreef Levitation het volgende:
Dat vraag je je inderdaad af. Die buurt die hij noemt heb ik gistermiddag nog gelopen.
Ja, ok, er zijn daar veel arabieren, en veel arabische winkeltjes... maar om je daardoor meteen onveilig te voelen. Vond het er eigenlijk wel gezellig, muziek uit de winkeltjes, mensen op straat.
Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.
quote:
Best duf, dat je zwart moet rijden omdat je anders het station niet meer uit komt.
Je komt het station wel zonder kaartje uit. Alleen niet bij de RER en de perrons voor de andere regionale treinen. Het perron van de Thalys kun je gewoon opwandelen, net als alle zwervers en hanggroepen dat doen.
pi_40573952
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.
Laat na een dag sight-seeing .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40574219
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wanneer je er komt. Kom er niet op vrijdag of zaterdagavond of 's nachts, want de kans dat je dan om niets aangesproken wordt is vrij groot.
[..]

Je komt het station wel zonder kaartje uit. Alleen niet bij de RER en de perrons voor de andere regionale treinen. Het perron van de Thalys kun je gewoon opwandelen, net als alle zwervers en hanggroepen dat doen.
Mijn voordeel in een dergelijke wijk is wel dat ik totaal niet opval. Arabieren schijnen te denken dat ik "een van hun" ben. Soms best handig. Alleen vragen ze zich waarschijnlijk wel af wat ik met een blanke vent moet. Vriend is 'n echte Nederlander, licht van kleur en behoorlijk lang... hij valt dus weer wél op in zo'n wijk.

Vanaf het Thalys perron is het inderdaad geen probleem om het station uit te wandelen, is me vrijdagavond ook prima gelukt. Gistermiddag zaten we "gevangen" op een perron van de regionale treinen... de enige uitweg was via de metro.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40588513
Ook net terug uit Parijs en ik vond het geweldig!
Alle leuke dingen gezien, heel veel gewandeld, af en toe een metro genomen en heb me uitstekend vermaakt!

Gedoe met verkopers heb ik eigenlijk niet meegemaakt. Alleen bij de Eiffeltoren een verkoper die vond dat we Eiffeltorensleutelhangers moesten kopen en die eigenlijk al weer weg wilde gaan toen ik hem vriendelijk bedankte. Totdat mijn moeder bedacht dat ze die sleutelhangers wel grappig vond!
Ook niet meegemaakt dat Fransen verveldend, stug of arrogant waren. Ik ben best bereid om 3 woorden Frans te spreken en bij genoeg gestuntel gaan ze je vanzelf helpen.

Leuke stad!
pi_40588792
Had je de kaartjes voor de Eiffeltoren van tevoren gekocht of was de rij niet al te lang?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40589108
Oh ja, de eiffeltoren. Wat een ripoff is dat zeg. Een uur in de rij staan voor een kaartje, in de rij staan voor de lift naar de 2e verdieping en dan op de 2e verdieping NOG langer wachten om naar boven te mogen.

En boven weer in de rij om naar beneden te mogen. Achterlijke zooi.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40589985
20 minuten in de rij gestaan bij de Eiffeltoren. De trap naar boven vond ik heel goed te doen (mijn ouders hebben het ook gered! ) en wij zijn maar tot de 2e verdieping geweest. Vond het hoog genoeg ook.
Wat een geweldige constructie is die toren!
pi_40591679
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:29 schreef Liejannuh het volgende:
20 minuten in de rij gestaan bij de Eiffeltoren. De trap naar boven vond ik heel goed te doen (mijn ouders hebben het ook gered! ) en wij zijn maar tot de 2e verdieping geweest. Vond het hoog genoeg ook.
Wat een geweldige constructie is die toren!
Wij gingen met de lift. Vanaf de tweede verdieping tot de toren is... best eng.. klein kutliftje recht omhoog, mijn god .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40593811
Ik ben lang geleden op de Eiffeltoren geweest, volgens mij ook maar tot de tweede verdieping. Geen idee meer waarom we niet helemaal naar boven zijn gegaan, misschien vanwege de drukte ofzo... maar van de tweede verdieping is het uitzicht ook al mooi
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40600622
Volgende keer zorg ik dat ik om 9.00u precies bij de Eiffeltoren sta. Ik ben er al een aantal keer op geweest, maar nog nooit in de top. Ik moet en zal dat een keer doen. Misschien een keer in 't voorjaar ofzo, dan is 't misschien minder asociaal druk.

Grappig dat er zoveel Fok!kers dit weekend in Parijs zaten en toch heb ik niemand gezien. Hoewel Troel denkt mij wel gezien te hebben, maar ze wist niet dat ik ook in Parijs was en dacht dus dat 't niet kon.

Oja, een waarschuwing voor een ieder hier: het metro station Abbesses heeft meer trappen dan de Eiffeltoren, neem de lift of een ander station. Ik las pas nadat ik alle 285 treden om hoog was geklauterd in mijn Parijs-reisgids dat je daar beter de lift kunt nemen. Het is het diepst gelegen station van Parijs.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40609622
ook hier. vanaf vannacht dus:

Vanaf 9 augustus wordt uitsluitend via internet een actietarief aangeboden op de Thalys vanuit Nederland naar Paris: “Flash”.

De voorwaarden van dit tarief zijn als volgt:
  • Verplicht retour, comfort 2
  • Omboeken en restitutie niet mogelijk
  • Verkoopperiode: 9 augustus 2006 t/m 15 augustus 2006
  • Reisperiode: 9 oktober 2006 t/m 12 november 2006
  • Uitsluitend van toepassing op de verbindingen Nederlandse stations – Paris Nord v.v.
  • Retourprijs: 49 euro vanaf Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam naar Paris Nord v.v
  • pi_40610636
    Veel te duur.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_40611017

    Deel van mijn collectie favoriete schilderijen in het Louvre.
    Schilder: Arcimboldo. Dit schilderij komt uit de 4 seizoenen serie. Hij heeft meerdere series gemaakt die heel bijzonder zijn en die zijn hier te zien.
    pi_40611965
    Overmorgen
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:47:08 #96
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40613356
    Ik was twee weken geleden 3 uurtjes in Parijs. Moest overstappen van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Liep ik daar met mijn tasje op wieltjes door Parijs richting Gare de Lyon, riep een jongen vanuit zijn RATP autotje: "Bonne Vacances" Mijn glimlach heeft nog uren op mijn gezicht gestaan.
    En gister reden we een jaar en 1 dag nadat ik uit Parijs vertrokken was weer door Parijs.
    Ik ben verliefd
    of niet natuurlijk
    pi_40614747
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 16:47 schreef Leep het volgende:
    Ik was twee weken geleden 3 uurtjes in Parijs. Moest overstappen van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Liep ik daar met mijn tasje op wieltjes door Parijs richting Gare de Lyon, riep een jongen vanuit zijn RATP autotje: "Bonne Vacances" Mijn glimlach heeft nog uren op mijn gezicht gestaan.
    En gister reden we een jaar en 1 dag nadat ik uit Parijs vertrokken was weer door Parijs.
    Ik ben verliefd
    Dat zijn wel mooie momenten ja

    mede-arnhemmer trouwens
    pi_40628444
    Hier nog 1§ En ook een mede-Arnhemmer!!! haha

    Parijs is Ben er nog enkele dagen nadat ik net een uitje naar het prachtige Lyon had.. wat een mooie stad is dat zeg, wellicht mooier dan ...
      woensdag 9 augustus 2006 @ 10:43:56 #99
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40635930
    ik ben een nep-arnhemmer hoor. Ik studeer er alleen maar.Iik woon er nog geen jaar en ik ben geboren in Maasytricht
    of niet natuurlijk
    pi_40638499
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 00:12 schreef Smeich het volgende:
    Hier nog 1§ En ook een mede-Arnhemmer!!! haha

    Parijs is Ben er nog enkele dagen nadat ik net een uitje naar het prachtige Lyon had.. wat een mooie stad is dat zeg, wellicht mooier dan ...
    OMG, dat onderschrift van jou..

    Gisteren keek ik naar een serie op DVD, en daar werd in een karaoke bar dat nummer gezongen. Had het in jaren niet gehoord. Dan paar uurtjes later kijk ik voor het eerst sinds jaren Everybody Loves Raymond op TV. En ook daar een karaoke bar scene met... I left my heart in San Francisco...

    En dan nu de volgende ochtend kom ik langs je post en je 'wellicht mooier dan...' deed mij je onderschrift lezen wat ik normaal zelden doe... en daar is ie weer

    Gister had ik al zoiets van 'tjee heb ik ook echt altijd, van die vage 'toevalligheden' waarbij dat soort dingen zich herhalen dezelfde dag.. en nu nog ff een tikkie erger

    Leep> woon er ook pas 1.5 jaar hoor

    (Sorry voor off-topic )
      woensdag 9 augustus 2006 @ 12:11:44 #101
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40638867
    oh ik d8 wellicht mooier dan Arnhem :$
    Maar ja parijs is sowieso mooier dan arnhem
    of niet natuurlijk
    pi_40639458
    Dat zeker

    Ontopic; http://www.nsinternationa(...)js-voor-49-euro.html

    Zullen we samen uit arnhem en naar parijs dan Leep?
      woensdag 9 augustus 2006 @ 12:42:13 #103
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40639939
    ik ga meestal vanuit maastricht naar parijs
    Ik stap op in Luik!
    of niet natuurlijk
    pi_40642028
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Leep het volgende:
    ik ga meestal vanuit maastricht naar parijs
    Ik stap op in Luik!
    Ah, eerst zeker langs familie.

    Hoevaak ga jij wel niet naar Parijs dan?
    pi_40647421
    Wij vertrekken morgen, maar heb nog even hulp nodig

    http://www.hotel-palace-o(...)l.com/page_en_1.html

    Dat is ons hotel, onderaan staat een kaartje... Metro lijn 4 moeten we dus hebben, maar heeft iemand enig idee waar ik kan vinden waar we uit moeten stappen?s
    pi_40648439
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef kikoooooo het volgende:
    Wij vertrekken morgen, maar heb nog even hulp nodig

    http://www.hotel-palace-o(...)l.com/page_en_1.html

    Dat is ons hotel, onderaan staat een kaartje... Metro lijn 4 moeten we dus hebben, maar heeft iemand enig idee waar ik kan vinden waar we uit moeten stappen?s
    Volgens mij op het eindpunt Porte d'Orléans. Als je op 't kaartje kijkt zie je iig bovenin Rue d'Alésia staan. 't Station voor 't eindpunt heet Alésia, neem dus aan dat dat daar is... hotel ligt verder naar de Périphérique, dus gok ik op 't eindstation.

    Even gechecked via map24.com... en inderdaad Porte d'Orleans.
    Kaartje:


    [ Bericht 10% gewijzigd door Levitation op 09-08-2006 16:53:23 ]
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_40648629
    Grappig, twee arnhemmers hier. Vandaag zijn al mijn spullen uit de Citybox Arnhem gehaald door mijn ouders, dus ik heb de stad nu vrij definitief verlaten..... Vive Paris !
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_40648889
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 16:39 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Volgens mij op het eindpunt Porte d'Orléans. Als je op 't kaartje kijkt zie je iig bovenin Rue d'Alésia staan. 't Station voor 't eindpunt heet Alésia, neem dus aan dat dat daar is... hotel ligt verder naar de Périphérique, dus gok ik op 't eindstation.

    Even gechecked via map24.com... en inderdaad Porte d'Orleans.
    Bedankt!
      woensdag 9 augustus 2006 @ 18:44:08 #109
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40652385
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 13:38 schreef Hertog_Martin het volgende:

    [..]

    Ah, eerst zeker langs familie.

    Hoevaak ga jij wel niet naar Parijs dan?
    nouja mn ouders wonen daar nog ja.

    Ik ga 1 à 2 keer per jaar naar Parijs. maar ik heb er vorig jaar een half jaar gewoontt
    Tim woon jij nu in Parijs??? Waar en wat doe je enzo
    of niet natuurlijk
      donderdag 10 augustus 2006 @ 11:52:27 #110
    99364 melismay
    I'm not finished!!!
    pi_40679847
    Nog maar 6 nachtjes slapen!

    Heb er echt heel veel zin in!
    Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
    -
    I'm not dating, I'm knitting
    pi_40682181
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef Leep het volgende:
    Ik ga 1 à 2 keer per jaar naar Parijs. maar ik heb er vorig jaar een half jaar gewoontt
    Tim woon jij nu in Parijs??? Waar en wat doe je enzo
    Ik woon zo'n 30 km tenwesten parijs, 3 km ten zuiden van een groot pretpark aldaar waar ik werk als obers in een van de hotelrestaurants.

    Wisten jullie dat je gratis, ja gratis lid kan worden van het parijse bibliotheeknetwerk? Alleen als je CD's en/of DVD's wilt lenen betaal je (¤30 voor alleen CD's, ¤60 voor CD's en DVD's).
    link
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      donderdag 10 augustus 2006 @ 14:57:02 #112
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40685575
    Klopt, Tim2308! Erg prettig!
    En de eerste zondag van de maand zijn de musea ook *graties*!
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_40685724
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:57 schreef Delicieux het volgende:
    Klopt, Tim2308! Erg prettig!
    En de eerste zondag van de maand zijn de musea ook *graties*!
    Vandaar dat het afgelopen weekend zo stervens druk was bij de musea waar ik langs kwam!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:58:33 #114
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40686464
    P'sies
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:00:09 #115
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40686478
    En omdat het toeristenseizoen is, natuurlijk!
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_40697522
    Ik ga over 2 weken weer is naar parijs, Thalys aanbieding

    Trouwens waar kan je goed shoppen in Parijs?

    Ben een beetje opzoek naar een toffe winkelstraat inplaats van dat huge ass lelijke warenhuis (ben even de naam kwijt)
    "The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:49:31 #117
    99364 melismay
    I'm not finished!!!
    pi_40702759
    Alles begint nu wel heel dichtbij te komen, gisteren even een mailtje naar hostel gestuurd om onze reservering te bevestigen en van het weekend leuk alle voorbereidingen treffen, ik heb er zin in!

    Maar aangezien hier behoorlijk wat experts zitten Even 3 vraagjes:

    1. Is er een site waar ik een beetje betrouwbare (voor zover mogelijk ) weersvoorspellingen kan vinden?

    2. Iemand tips over wat de beste en goedkoopste optie voor ons is, wat betreft vervoer. Wij gaan 16 augustus met de trein en moeten denk ik wel een stukje met de metro naar ons Hostel. De 24ste gaan we weer terug naar huis, maar in de tussentijd willen we de stad natuurljk verkennen Aangezien we niet alleen maar kunnen slenteren (evt. gezondheidsdingetjes die de kop op kunnen steken) zou het handig zijn als we, indien mogelijk de metro kunnen pakken... Wat is dan een goede optie voor die 8 dagen?

    3. Stopcontacten! Zijn die hetzelfde als in Nederland of moeten we daar een conversiestekker voor kopen?
    Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
    -
    I'm not dating, I'm knitting
    pi_40702946
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:49 schreef melismay het volgende:
    Alles begint nu wel heel dichtbij te komen, gisteren even een mailtje naar hostel gestuurd om onze reservering te bevestigen en van het weekend leuk alle voorbereidingen treffen, ik heb er zin in!

    Maar aangezien hier behoorlijk wat experts zitten Even 3 vraagjes:

    1. Is er een site waar ik een beetje betrouwbare (voor zover mogelijk ) weersvoorspellingen kan vinden?

    2. Iemand tips over wat de beste en goedkoopste optie voor ons is, wat betreft vervoer. Wij gaan 16 augustus met de trein en moeten denk ik wel een stukje met de metro naar ons Hostel. De 24ste gaan we weer terug naar huis, maar in de tussentijd willen we de stad natuurljk verkennen Aangezien we niet alleen maar kunnen slenteren (evt. gezondheidsdingetjes die de kop op kunnen steken) zou het handig zijn als we, indien mogelijk de metro kunnen pakken... Wat is dan een goede optie voor die 8 dagen?

    3. Stopcontacten! Zijn die hetzelfde als in Nederland of moeten we daar een conversiestekker voor kopen?
    Stopcontacten zijn het zelfde. Het beste wat ik destijds gedaan heb ik een 8 dagen kaart gekocht voor de metro, onbeperkt reizen voor een vast tarief...
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
    pi_40703093
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:49 schreef melismay het volgende:
    Alles begint nu wel heel dichtbij te komen, gisteren even een mailtje naar hostel gestuurd om onze reservering te bevestigen en van het weekend leuk alle voorbereidingen treffen, ik heb er zin in!

    Maar aangezien hier behoorlijk wat experts zitten Even 3 vraagjes:

    1. Is er een site waar ik een beetje betrouwbare (voor zover mogelijk ) weersvoorspellingen kan vinden?

    2. Iemand tips over wat de beste en goedkoopste optie voor ons is, wat betreft vervoer. Wij gaan 16 augustus met de trein en moeten denk ik wel een stukje met de metro naar ons Hostel. De 24ste gaan we weer terug naar huis, maar in de tussentijd willen we de stad natuurljk verkennen Aangezien we niet alleen maar kunnen slenteren (evt. gezondheidsdingetjes die de kop op kunnen steken) zou het handig zijn als we, indien mogelijk de metro kunnen pakken... Wat is dan een goede optie voor die 8 dagen?

    3. Stopcontacten! Zijn die hetzelfde als in Nederland of moeten we daar een conversiestekker voor kopen?
    1. Ik gebruik meestal weeronline.nl. Heeft me tot nu toe keurig verteld wat voor 'n weer ik kon verwachten, zelfs het weer voor Kaapstad klopte! Op de site, links boven staat een linkje "reisweer", van daaruit kun je verder zoeken.

    2. Het Parijsse metro netwerk is opgedeeld in zones, de oude stad met de toeristische trekpleisters ligt helemaal binnen de eerste zone. Een metrokaartje is geldig voor een bepaald aantal zones, voor zolang als je "onder de grond" blijft. Wat het voordeligste is, hangt af van hoeveel je wilt reizen met de metro. Voor de eerste zone geldt het volgende:
    - Je kunt losse kaartjes kopen à E 1,40
    - Je kunt een zgn Carnet kopen, 10 kaartjes voor E 10,90

    Daarnaast bestaat er een kaart voor toeristen die je een of meer dagen onbeperkt toegang geeft tot het metro/bus/trein netwerk. Dit heet Paris Visite, voor zone 1-3 kost die E 8,35 voor 1 dag tot E 26,65 voor 5 dagen. Voor meer info zie hier (prijzen zijn iets verouderd, info in 't NL) en hier (in 't Engels, actuele prijzen en meer info). De Paris Visite kaart kun je gewoon op 't (metro)station kopen. Vooral als je meer dan 1 dag blijft is de Paris Visite al snel goedkoper.

    3. Ze hebben in principe dezelfde stopcontacten, alleen... bij de geaarde stopcontacten steekt er een pin uit. Dit heeft tot gevolg dat je alle smalle stekkers wél kunt gebruiken en dat als je dikke stekkers hebt, je even moet checken of er een uitsparing voor een pin in zit. Mobieltje opladen is geen enkel probleem, dat soort apparaten hebben doorgaans een smalle stekker.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:46:46 #120
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40703765
    Zie hier een lijstje met vervoersmogelijkheden van www.parisinfo.com.
    Voor een week is vaak een zogenaamde 'Carte Orange" aan te raden. Wel even een pasfoto meenemen! Een carte orange is gratis. Je plakt daar een pasfoto op en schrijft je naam erop. Dan koop je een hieronder genoemde "weekly pass" oftewel "carte hebdomadaire". Deze zijn steeds geldig van maandag tm zondag. Het nummer dat op je Carte orange staat, schrijf je op je oranje ticket, en klaar is Kees! Succes!


    Metro, RER

    A single metro ticket costs ¤1.40, and can be used for one journey, including all connections. Tickets are lilac in colour and can be purchased singly or in a book of 10 (“carnet”) for ¤10.50, at the ticket offices or machines in metro stations, and also in some tobacconists. Keep hold of your ticket until you have completed your journey, as you may be asked to show it if tickets are being inspected. If you cannot produce proof of payment for the ticket inspectors, you may risk paying a fine. This ticket, valid for zones 1 and 2, allows you to travel anywhere in Paris, and even beyond, since it will take you to the end of each metro line, even if it is located in zone 3 (as for example La Défense on line 1).

    You can also choose a weekly or monthly “Carte Orange” pass, and other kinds of travel pass valid for unlimited travel during 1 or more days. These can be purchased from the ticket offices or machine in the stations, their prices vary depending on the travel zones covered (see “Travel passes and reductions”). You will need a passport-sized photo for these passes, obtainable from the photo booths in some metro stations (make sure you have the correct change).

    In the RER, as long as you remain within the city limits, tickets and prices are identical to the metro (RER stations also have their own ticket offices and machines). If you are travelling beyond the city limits, you need to ensure that you are in possession of a ticket or a pass which covers your whole journey up to your destination in the Ile-de-France region. If not, you will not be able to go through the automatic barriers on arrival and you may be liable to a fine. The RER ticket also covers your journey and any connections within Paris (zones 1 and 2), on your outward and return journeys.

    Bus

    On the buses, you use the same tickets as in the metro, with no limit of distance (including suburbs), except on the Balabus, Noctilien and routes 221, 297, 299, 350 and 351. The bus driver can sell single tickets, be sure to have the correct change.


    See “Arrivals/Departures: Airports”

    NB: on the bus, your ticket is only valid for a single journey, with no connections. You will need another ticket if you change on to a different bus route or connect with another form of public transport. If you plan to travel around a lot, it would be better value to buy a pack of ten tickets (“carnet”) or a travel pass (see “Travel passes and reductions”).

    Travel passes and reductions

    There are a variety of different passes and reductions, if you plan to use regularly the forms of public transport mentioned here. First of all, you need to know that transport is free for children under 4 and half price for children between 4 and 11 years old. As well as the book of 10 tickets (“carnet”), giving you 10 trips at a reduced rate, several travel cards allow you unlimited travel for 1 or more days, a week, a month or even a year, over the whole public transport network (metro, RER, bus, tram, suburban train, Montmartre funicular), corresponding to the different fare zones.

    NB: travel pass coupons must be inserted in the automatic barriers in the metro and RER, but must not be punched in the machines on the buses. Just show your card to the driver as you get on the bus.

    These travel passes can be purchased in main metro and RER stations, in SNCF train stations in Ile-de-France and in Paris airports. Certain passes are also available at the Paris Convention and Visitors Bureau.


    See the website of RATP

    Mobilis
    A 1-day pass covering (except airport services) zones 1 & 2, 1 to 3, 1 to 4, 1 to 5, 1 to 6, 1 to 7 or 1 to 8. The coupon is inserted in a card specifying your name, a photo is not required. The coupon can be purchased in advance and you should fill in the date you decide to use it and the number of the card. NB: this card is valid for one full day and not for 24 consecutive hours, meaning the whole day would be counted even if you only start to use the pass at 8 in the evening, so it is far better start first thing in the morning!

    Paris Visite
    This pass is valid for 1, 2, 3 or 5 consecutive days in zones 1 to 3, 1 to 5 or 1 to 8. The coupon slides into a card specifying your name, a photo is not required. The coupon can be purchased in advance and you should fill in the date you decide to use it and the number of the card. NB: this card is valid for full days and not for 24, 48 or 72 consecutive hours, meaning that a whole day would be counted even if you only begin to use it at 8 in the evening, so it is far better to start first thing in the morning! As a rule, when you buy your coupon, the ticket seller will give you a booklet with details of the different offers the pass gives you in a range of partner establishments. If not, don’t hesitate to ask for it!

    Carte Orange
    A weekly or monthly pass valid for zones 1 & 2, 1 to 3, 1 to 4, 1 to 5, 1 to 6, 1 to 7 or 1 to 8. This card is non-transferable and you should affix a passport-sized photo to it and place it and the travel coupon into the cover provided. Don’t forget to copy the card number on to the travel coupon.

    Weekly pass (“carte hebdomadaire”)
    Valid from Monday through to Sunday only, it can be purchased until Wednesday for the current week and from Friday onwards for the following week.

    Monthly pass (“carte mensuelle”)
    Valid for a calendar month, it can be purchased from the 20th of the preceding month and up to 19th of the current month.

    “Navigo” (previously “Carte Intégrale”)
    Yearly card valid for zones 1 & 2, 1 to 3, 1 to 4, 1 to 5, 1 to 6, 1 to 7 or 1 to 8. To obtain one, you will need to draw up a personal file at one of the RATP sales offices. This is a magnetic ’smart card’ so you don’t need to punch it, all you have to do is pass it over the automatic barriers at the required spot. Buses are also equipped with special terminals. Better value than the monthly “Carte Orange”, this pass can begin at any moment during the year. In addition, in the event of loss or theft, your card will be replaced free of charge in the RATP offices.

    “Imagine R”
    A yearly pass for schoolchildren and students under 26, valid for zones 1 & 2, 1 to 3, 1 to 4, 1 to 5, 1 to 6, 1 to 7 or 1 to 8. At weekends, public holidays and short school holidays, it gives access to the whole Ile-de-France region regardless of zone, barring July and August.

    “Carte Emeraude” and “Carte Améthyste”
    These cards enable seniors over 60 years of age, disabled persons or war veterans to travel free or at half-price throughout the Ile-de-France network. They can only be obtained at social security offices in Paris town halls (“mairies”), or in the social services of the département of residence of the person concerned.
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:55:00 #121
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40703975
    Oh ja, en voor de mensen die een gewoon metrokaartje willen kopen om naar het hotel te gaan, en geen zin hebben om in de enorme rij te staan op Paris Nord: gewone enkele metrokaartjes kun je ook in de restauratiewagen van de Thalys kopen. Scheelt je al gauw weer een half uur in de rij staan. Je weekabonnementje of zo kun je dan bij een ander metrostation kopen, alwaar de rij in ieder geval veeeeeel korter is dan op Paris Nord!
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_40708997
    Je kan ook kaartjes en kaarties per tien bij de automaat kopen, helemaal géén rij.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_40711040
    Wat me na twee maanden nog steeds niet duidelijk is, is wat het verschil is tussen een Carte Mobilise en een Paris Visite? Is die laatste er alleen maar om de toeristen extra geld uit de zak te kloppen onder het mom van het kortingsbonnenboekje waar je uiteindelijk niets aan hebt?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:17:55 #124
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40711597
    Volgens mij is dat inderdaad het geval. ik heb niet gecontroleerd of er een prijsverschil is tussen de twee kaarten. 'K heb zelf een Navigo zone 1 tm 5, dus ik hou me ook niet echt bezig met de losse kaartjeshandel....
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:20:52 #125
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40711699
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 14:01 schreef tim2308 het volgende:
    Wat me na twee maanden nog steeds niet duidelijk is
    Twee maanden pas in Parijs?
    Al op de eerste woensdag van de maand op de NL-borrel in Café Klein Holland (rue du roi de Sicile, Métro St. Paul, ligne 1) geweest?
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:38:49 #126
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_40721240
    -Laat maar, bleek dat ie gewoon catacomben bedoelde -

    [ Bericht 87% gewijzigd door Hephaistos. op 11-08-2006 19:52:52 (Gevonden) ]
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:56:54 #127
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40721839
    ik had altijd zo'n carte orange mensuel.
    Als je langer dan 7 dagen of langer gaat: neem een carteorange deze is nl. niet voor touriste en dus goedkoper. Zorg wel dat je een pasfoto meeneemt maar dat is ook niet echt nodig.
    of niet natuurlijk
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:58:42 #128
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40721892
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:55 schreef Delicieux het volgende:
    Oh ja, en voor de mensen die een gewoon metrokaartje willen kopen om naar het hotel te gaan, en geen zin hebben om in de enorme rij te staan op Paris Nord: gewone enkele metrokaartjes kun je ook in de restauratiewagen van de Thalys kopen. Scheelt je al gauw weer een half uur in de rij staan. Je weekabonnementje of zo kun je dan bij een ander metrostation kopen, alwaar de rij in ieder geval veeeeeel korter is dan op Paris Nord!
    ja die tip kreeg ik laatst ook van iemand hier en ik ben toen ook gaan kijken maar bij mij geen kaartjes in de restauratie wagon hoor
    Misschien dat de thalys Köln-Paris minder luxe is?
    of niet natuurlijk
    pi_40723980
    hah, je was ook nog eens in Keulen?

    Daar ga ik met m'n zus een dagje heen deze vakantie Parijs vond ze toch iets te ver reizen.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:09:48 #130
    99364 melismay
    I'm not finished!!!
    pi_40725670
    Dankjewel voor alle tips, morgen zal ik het eens rustig op mijn gemak nalezen
    Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
    -
    I'm not dating, I'm knitting
    pi_40731968
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef Hertog_Martin het volgende:

    [..]

    (Sorry voor off-topic )
    (hehe, leuk om te lezen! Ik dacht, die dingen overkomen alleen mij! Wellicht typisch Ernems?)

    Anyways... ik zit weer thuis... echt kut!! Parijs was weer volop genieten, 13 dagen lang en tussendoor 3-4 dagen Lyon aangedaan. Wat een schitterende stad zeg, ik vind het oude gedeelte echt zoooooooo mooi! Oh ja, foto's van deze dagen, indien geinteresseerd uiteraard, zijn terug te vinden op http://smeich.hyves.nl/fotos/
    In Parijs voelde ik me echt zo geen toerist, op 1-2 dagen na. Ik vind de Fransen geweldig itt anderen hier, ze zijn echt zo vriendelijk (op een enkele chagrijn bij de metrostations na) en ik ken de stad nu wel goed denk ik zo en met mijn vrienden daar, altijd leuk! Paris, je t'aime!
    Iemand de café frappé bij Malongo geprobeerd?
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:45:15 #132
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_40736108
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 21:09 schreef Hertog_Martin het volgende:
    hah, je was ook nog eens in Keulen?

    Daar ga ik met m'n zus een dagje heen deze vakantie Parijs vond ze toch iets te ver reizen.
    Nee want ik stap pas op in luik
    of niet natuurlijk
    pi_40742550
    Ha, ik ga over twee weken weer es naar parijs. Voor het werk een flink anatal hotels bezoeken
    heen met de auto, terug lekker met de Thalys
    pi_40747165
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 09:45 schreef Leep het volgende:

    [..]

    Nee want ik stap pas op in luik
    Duhh je bedoelde het traject
    pi_40749252
    Ik heb kaartjes voor de Thalys van Amsterdam -> Gare du Nord.

    Kan ik dan ook opstappen in Rotterdam? Want daar komt de trein toch langs.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_40749331
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
    Ik heb kaartjes voor de Thalys van Amsterdam -> Gare du Nord.

    Kan ik dan ook opstappen in Rotterdam? Want daar komt de trein toch langs.
    Ja.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_40749397
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
    Ik heb kaartjes voor de Thalys van Amsterdam -> Gare du Nord.

    Kan ik dan ook opstappen in Rotterdam? Want daar komt de trein toch langs.
    Nee. Want je reservering is al vanaf Amsterdam gemaakt. Ik heb dat nagevraagd toen ik destijds eens ging, kon niet. Bel voor de zekerheid nog even op.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40749483
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 21:55 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Nee. Want je reservering is al vanaf Amsterdam gemaakt. Ik heb dat nagevraagd toen ik destijds eens ging, kon niet. Bel voor de zekerheid nog even op.
    Dat dacht ik ook al. Als je dan niet op komt dagen, dan kan je plaats in principe toch verkocht worden?
    Maarja, ik woon in Rotterdam. Een beetje omslachtig om eerst naar Amsterdam te reizen om vervolgens een uur later weer langs Rotterdam te komen.
    Tickets voor Rotterdam -> Gare du Nord waren trouwens niet te krijgen voor dezelfde datum, erg vreemd.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_40749574
    Dat is ook omslachtig. Ik wilde ook vanaf Rotterdam maar nu moet het vanaf Amsterdam. Volgens mij maakt het qua reistijd voor mij niet veel uit.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40750317
    Alsof een conducteur tussen Amsterdam en Rotterdam alle plaatsen naloopt om te kijken wie wel of niet is gekomen, dat doorbelt, zodat die plaatsen alsnog verkocht kunnen worden voor de tein in Rotterdam stopt.
    pi_40750725
    Nog een weekje dan ga ik naar Parijs!
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_40750974
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 21:49 schreef U.F.O het volgende:
    Ik heb kaartjes voor de Thalys van Amsterdam -> Gare du Nord.

    Kan ik dan ook opstappen in Rotterdam? Want daar komt de trein toch langs.
    officieel niet. in de praktijk wel
    pi_40751535
    Maar hoe worden de plaatsen dan toegewezen? Moet je bij het instappen meteen je treinkaartje laten zien, of kan je gewoon meteen ergens gaan zitten?
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_40751610
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 23:16 schreef U.F.O het volgende:
    Maar hoe worden de plaatsen dan toegewezen? Moet je bij het instappen meteen je treinkaartje laten zien, of kan je gewoon meteen ergens gaan zitten?
    Er staat toch een plaats op je ticket? Daar ga je zitten.
    pi_40751941
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 23:19 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Er staat toch een plaats op je ticket? Daar ga je zitten.
    Ah, ok. Ik heb de tickets niet bij de hand namelijk.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_40752005
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 23:16 schreef U.F.O het volgende:
    Maar hoe worden de plaatsen dan toegewezen? Moet je bij het instappen meteen je treinkaartje laten zien, of kan je gewoon meteen ergens gaan zitten?
    Neuh, ze vragen of je volgens je kaartje bij het goede treinstel bent en je kan rustig op je eigen houtje naar binnen lopen. In de buurt van België werd ik gecontroleer, vervolgens niet meer. De terugreis werden we ook niet gecontroleerd volgens mij.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_40794146
    Ik zal eens kijken op die borrel, al heb ik wel eens gehoord dat het er enorm brallerig is (bank- en advocatenexpats etc)

    En waar is Malongo?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_40796255
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 14:07 schreef tim2308 het volgende:
    Ik zal eens kijken op die borrel, al heb ik wel eens gehoord dat het er enorm brallerig is (bank- en advocatenexpats etc)

    En waar is Malongo?
    Hey, weet jij al of je zondag- of maandagavond vrij bent
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      maandag 14 augustus 2006 @ 15:53:10 #149
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_40796508
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 14:07 schreef tim2308 het volgende:
    Ik zal eens kijken op die borrel, al heb ik wel eens gehoord dat het er enorm brallerig is (bank- en advocatenexpats etc)

    En waar is Malongo?
    Valt wel mee, hoor. De laatste tijd zijn er veel normle mensen, en een stuk minder braladvocaten. Het zowaar best gezellig!

    Ook ik ben wel benieuwd waar Malongo is......
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_40802556
    De Malongo waar ik tweemaal ben geweest zit op 50, rue Saint André des Arts, metrostop Saint Michel of Odeon. Zit er ook leuk uit van binnen.
    De Frappé was de eerste keer echt divine! Tweede keer minder, zaten toen ook geen ijsblokjes in..
    pi_40816347
    Ik ben alleen woensdag en donderdag vrij helaas..
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_40816437
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 00:25 schreef tim2308 het volgende:
    Ik ben alleen woensdag en donderdag vrij helaas..
    Jammer...
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_40829847
    ik heb mijn restaurant al uitgezocht voor mijn midweek parijs (had nix te doen nu me vriendin op vakantie is )
    qua budget , sfeer en verschillende keukens
    misschien een leuk idee voor andere die naar parijs gaan

    Le Galvacher - steakhouse ongeveer 35.p.p
    64 avenue des Ternes - 75017 Paris



    Le Santal - Vietnamees 40.p.p
    8, rue Halevy, Place de l'Opéra - 75009 Paris



    Spicy
    8, avenue Franklin Roosevelt - 75008 Paris
    http://www.spicyrestaurant.com/en/default02.htm



    voor 3 avonden dus
    1 dag eurodisney food
    en 1 dag op de terugreis snelweg resto food
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:33:34 #154
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_40841609
    Van vrijdag tot en met zondag in Parijs geweest .. weer was klot'n maar het blijft wel een wereldstad!
    pi_40842298
    Morgen is het zover.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
      Redactie Frontpage dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:05:26 #156
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40842801
    *Hier binnenvalt dus wellicht naar de bekende weg vraagt*

    Hoe goedkoop kun je in een hotel zitten per nacht in een hotel voor 2 personen?
    pi_40843040
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:05 schreef SunChaser het volgende:
    *Hier binnenvalt dus wellicht naar de bekende weg vraagt*

    Hoe goedkoop kun je in een hotel zitten per nacht in een hotel voor 2 personen?
    Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nl
      Redactie Frontpage dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:24:46 #158
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40843566
    is dat per kamer of pp?
    pi_40843715
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:24 schreef SunChaser het volgende:
    is dat per kamer of pp?
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:11 schreef DutchTrain het volgende:
    Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nl
    alleen hostelworld vermeldt prijzen per persoon (en weekendjeweg soms ook)
      Redactie Frontpage dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:30:20 #160
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40843795
    Oke tnx
    pi_40843812
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:11 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Voor 55 - 65 euro per kamer per nacht moet al lukken via expedia.nl, lastminute.com, d-reizen.nl, hostelworld.com of weekendjeweg.nl
    voor 30 euro per nacht kan je ook goed terecht hoor
    pi_40843901
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
    voor 30 euro per nacht kan je ook goed terecht hoor
    Kom maar op met die tip / link


    Ik ga er overigens vanuit dat Sun ergens IN Parijs wil zitten en een leuk hotelletje met zijn vriendinnetje wil hebben. Niet in een gehorig hostel of buiten de periferie wil zitten
    pi_40844093
    Ik probeer de link te vinden, ik kwam pas langs een lijstje van tussen de 25 en 40 per nacht

    en is parijs zoveel duurder geworden afgelopen jaren? 5 jaar geleden was het in guldens 50

    Edit; net even gekeken voor het hotel waar wij toen zaten, hotel camelia is rond de 35 pp per nacht voor een kamer met twee bedden. Hmz hoewel de andere site 60pp zegt

    wel lekker centraal gelegen

    [ Bericht 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 15-08-2006 21:49:20 ]
      Redactie Frontpage dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:55:35 #164
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40844665
    Heb ooit in Parijs gezeten buiten t centrum, maar dat maakt niet uit, daarvoor is de metro. Een 3 daagsge metropas was toen 70 gulden ofzo, in 1999 was dat
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:46:50 #165
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_40849751
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:55 schreef SunChaser het volgende:
    Heb ooit in Parijs gezeten buiten t centrum, maar dat maakt niet uit, daarvoor is de metro. Een 3 daagsge metropas was toen 70 gulden ofzo, in 1999 was dat
    Paris Visit-pas voor drie dagen metro voor de zones 1 tot en met 3 is 18 euro. Een dagkaart voor zone 1-2 is 5,50 euro
    pi_40863097
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 14:37 schreef hejho het volgende:
    ik heb mijn restaurant al uitgezocht voor mijn midweek parijs (had nix te doen nu me vriendin op vakantie is )
    qua budget , sfeer en verschillende keukens
    (...)
    voor 3 avonden dus
    1 dag eurodisney food
    Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Je eet dan onbeperkt van een luxe buffet (voor-, hoofd- en nagerecht) met de Disneycharacters voor EUR 46 per persoon.
    http://www.dlpfoodguide.com/inventions.html Verder heb je bijv. Walts in het park zelf en California Grill.
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_40866781
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 12:23 schreef tim2308 het volgende:

    [..]

    Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Je eet dan onbeperkt van een luxe buffet (voor-, hoofd- en nagerecht) met de Disneycharacters voor EUR 46 per persoon.
    http://www.dlpfoodguide.com/inventions.html Verder heb je bijv. Walts in het park zelf en California Grill.
    bedankt voor de tip
    ik had me nog niet zo verdiept in het eten in disneyland
    dacht toch wel veer dat het junkfood wordt of een snelle hap om tijd te besparen
    pi_40904502
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 12:23 schreef tim2308 het volgende:
    Als je de bovenstaande prijzen wilt en kunt betalen, kan je in Disneyland Resort Paris ook gaan eten in bijv: het Inventions restaurant in Hotel Disneyland. Verder heb je bijv. Walts in het park zelf en California Grill.
    Let op: reserveren is verplicht +33(0)1 60 30 40 50
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:32:17 #169
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40970678
    Wij gaan ergens half september, en zoeken een hotel buiten het centrum. Iemand een idee voor een leuk lowbudgethotel?
      Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:33:58 #170
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40970724
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Kom maar op met die tip / link


    Ik ga er overigens vanuit dat Sun ergens IN Parijs wil zitten en een leuk hotelletje met zijn vriendinnetje wil hebben. Niet in een gehorig hostel of buiten de periferie wil zitten
    Nee geen hostel, een hotel met eigen bad(kamer) en wc. Ik zat 8 jaar terug in een wijk, vlakbij Pere La Chese, dat is een goedkope wijk volgens mij
    pi_40972079
    Wat is je budget?
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
      Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:40:49 #172
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40972382
    Voor 5 nachten niet meer dan 300 euro
    pi_40977205
    Ik heb via www.hostelworld.com een hotelletje geboekt in Parijs, kamer met twee losse bedden en met een eigen badkamer misschien kan je daar iets vinden wat buiten het centrum is?
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_40978824
    Veel plezier Vava
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40979115
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 21:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Veel plezier Vava
    Dankje!

    Morgen * Vava heeft er veel zin in
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_40980501
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
    Enkele pics van mijn weekend Parijs:

    Zie mijn sig, wij zijn van Zo t/m Di geweest met de Thalys.
    De metro is een geweldig middel om van A via B naar Z te gaan.

    golfers droom is uitgekomen : op bedevaart naar Jims graf



    [ Bericht 20% gewijzigd door Blues op 19-08-2006 22:10:24 ]
    pi_40981898
    Ah, Père Lachaise! Ik ben er nog nooit geweest, misschien deze keer even zien wat het weer doet en wat ik verder ga doen.

    Leuke foto's, om alvast in de stemming te komen
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:03:12 #178
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40982651
    8 jaar geleden zat ik in Parijs en op de terugweg kwam ik erachter dat mn hotel 5 min LOPEN ervanaf lag.

    Ik heb btw van de week een capitool reisgids gekocht van Parijs op de rommelmarkt voor 1,50. Nieuw zijn die 28 euro ofzo
    pi_40983690
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 17:40 schreef SunChaser het volgende:
    Voor 5 nachten niet meer dan 300 euro
    ej ik heb de mijne geboekt voor 230 voor 4 nachten
    dus 5 nachten voor minder dan 300 moet zeker lukken
    Residence Europe boeken bij intra de jongh
    http://www.hotel-residence-europe.com/

    is incl ontbijt buffet
    pi_40983769
    Het reizen en overnachtingen zijn nog wel te betalen, maar de horeca is errug duur
    Wel is de fooi inbegrepen
    pi_40983826
    3 nachten voor een eurotje of 80 ofzo
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:44:08 #182
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_40984032
    Ik ga met de auto, dus dat kost me niks, alleen ff kijken hoe t met parkeren moet
    pi_40984088
    We hebben heel veel parkeergarages gezien... maar of het betaalbaar is, zal vast wel niet
    pi_40985125
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef SunChaser het volgende:
    Ik ga met de auto, dus dat kost me niks, alleen ff kijken hoe t met parkeren moet
    parkeren bij bovenstaande hotel
    8 euro per dag
    goedkoper dan alle andere garages
    pi_41008412
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 23:36 schreef Bluezz het volgende:
    Het reizen en overnachtingen zijn nog wel te betalen, maar de horeca is errug duur
    Wel is de fooi inbegrepen
    Ach welnee, dat ligt er maar net aan waar je gaat eten. De Japanners in Parijs zijn over het algemeen juist een stuk goedkoper dan hier.
    pi_41010028
    Hehe, zal wel komen doordat er zoveel Japanse restaurants zijn daar.
    Ik heb er veel gezien tijdens mijn verblijf daar.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
      Redactie Frontpage zondag 20 augustus 2006 @ 22:53:21 #189
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41014171
    quote:
    Gratis in augustus Ik ga in september
    pi_41014205


    Mooi weer.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41014317
    quote:
    Op zondag 20 augustus 2006 22:53 schreef SunChaser het volgende:

    [..]

    Gratis in augustus Ik ga in september
    september is hoogseizoen in parijs.
    augustus niet. daarom dus.
    er zijn een aantal hotels die een gratis parkeergarage hebben maar die zijn wat duurder dan wat jij wil uitgeven...
      Redactie Frontpage zondag 20 augustus 2006 @ 22:58:56 #192
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41014395
    En parkeren in de buitenwijken?
    pi_41019821
    Ik vertrek over een uurtje of eeeuh 9 geloof ik. Van maandag tot vrijdag in het TimHotel bij Gare Du Nord.
    [url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
      maandag 21 augustus 2006 @ 11:48:37 #194
    25186 ImPrEzA
    @taalpurist
    pi_41024830
    Over een paar uurtjes de Thalys in voor een weekje Parijs Leuk om de foto van Jim's graf hierboven te zien, ik zal er ook éindelijk naartoe gaan!
    Seriously!?
    pi_41028586
    Tip van de week: Restaurant Japonais YAKI, 4, rue Guy Lussac, 75005 PARIS, RER B station Luxembourg.

    Voor 10 euro heb ik daar soep, salade, rijst en 4 spiesjes gegeten. Luxer en duurder is ook mogelijk...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_41029240
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 11:48 schreef ImPrEzA het volgende:
    Over een paar uurtjes de Thalys in voor een weekje Parijs Leuk om de foto van Jim's graf hierboven te zien, ik zal er ook éindelijk naartoe gaan!
    Veel plezier.
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_41030438
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 13:36 schreef tim2308 het volgende:
    Tip van de week: Restaurant Japonais YAKI, 4, rue Guy Lussac, 75005 PARIS, RER B station Luxembourg.

    Voor 10 euro heb ik daar soep, salade, rijst en 4 spiesjes gegeten. Luxer en duurder is ook mogelijk...
    Er zijn een helehoop van dergelijke Japanse eettentjes in Parijs. Voor 8 a 12 euro een menuutje met misosoep, wat sushi en/of spiesjes en rijst.
    pi_41046895
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 23:03 schreef SunChaser het volgende:

    Ik heb btw van de week een capitool reisgids gekocht van Parijs op de rommelmarkt voor 1,50. Nieuw zijn die 28 euro ofzo
    Ik heb de capitool van 2004 Engelse versie bij De Slegte gekocht voor 10 euro (nieuw).. Vond ik ook al heel redelijk
    Morgen ga ik En zo te zien wordt het weer best redelijk...
    In de trein maar eens even uitvissen wat precies te gaan zien en doen .
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
      Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 23:52:16 #199
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41046955
    We gaan met de auto en zie dat t 2x tol is voor 13 euro ofzo. Parkeren, kun je dat ook gratis buiten parijs doen en dan de metro pakken?
    pi_41047058
    Ik ga vrijdag. Ik heb de Lonely Planet "Best of Paris" uitgave juli 2005 nieuw voor 3 euro gekocht.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41047230
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 23:55 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik ga vrijdag. Ik heb de Lonely Planet "Best of Paris" uitgave juli 2005 nieuw voor 3 euro gekocht.
    Nou, dan valt mijn "gidsje" ook wel tegen..

    Ik heb er wel zin in Lekker een paar dagen er tussenuit, wat leuke dingen bekijken en een beetje rondstruinen door de stad..
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_41047268
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 00:02 schreef Elefes het volgende:

    [..]

    Nou, dan valt mijn "gidsje" ook wel tegen..

    Ik heb er wel zin in Lekker een paar dagen er tussenuit, wat leuke dingen bekijken en een beetje rondstruinen door de stad..
    [k_man-pimp]
    Contacten bij LP.
    [/k_man-pimp]

    Ik heb slechts 2 keer de volle pond betaald voor een gids, een keer 16 euro en 1 keer 7 euro. Capitool heeft over het algemeen meer plaatjes.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Jaguarized op 22-08-2006 00:28:24 ]
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Redactie Frontpage dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:14:43 #203
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41047570
    Capitool heeft tekeningen van plattegronden, erg handig
    pi_41047634
    Tekeningen van plattegronden?
    pi_41047703
    Dwarsdoorsnedes?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41047853
    Ik ga zondag
      Redactie Frontpage dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:31:42 #207
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41048060
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 00:18 schreef Jaguarized het volgende:
    Dwarsdoorsnedes?
    Ja,
    pi_41048868
    Ow, bedoel je dat met 'tekeningen van plattegronden'.
      Redactie Frontpage dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:08:49 #209
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41048933
    je hebt ook nog bepaalde wijken en parken die op deze manier helemaal zijn uitgetekend
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:35:48 #210
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_41063607
    Ga eind september 3 dagen, ivm concert Jay-Z...
    We zitten geloof ik in het 19e arrondissement, vlakbij La Vilette ofzo (aangezien Le Zenith daar ook vlakbij zit en je daar makkelijk bij hotel lunt parkeren, zonder dwars door Parijs te hoven rijden).
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_41115603
    Ik ben eindelijk naar Pere Lachaise geweest, erg mooi! Ik heb de graven van o.a. Rossini, Karel Appel, Edith Piaf, Sarah Bernard, Chopin en Jim Morrison gezien.

    Verder ben ik naar Le Marais en Place des Vosges geweest, leuk om een keer gezien te hebben maar niet het leukste van Parijs. Ik blijf Montmartre erg leuk vinden, we zaten in een hotelletje in Montmartre, vlakbij metrostation Anvers dus ook veel in Montmartre rondgelopen. 's Avonds wat drinken in het cafe uit de film Amelie want dat was op loopafstand
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      Redactie Frontpage donderdag 24 augustus 2006 @ 00:38:15 #212
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41115684
    welk hotel zat je?
    pi_41116099
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 00:38 schreef SunChaser het volgende:
    welk hotel zat je?
    Het heet Perfect!
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41119369
    Morgen dus. Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      donderdag 24 augustus 2006 @ 10:58:27 #215
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_41122561
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
    Morgen dus. Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
    Qua opening van winkels bijvoorbeeld wel ja
    pi_41129145
    Is het dan uitgestorven op zondag?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41136351
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
    Morgen dus. Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
    Ligt er aan waar je naar toe wil in welk gedeelte van de stad. Le Marais, Bibliothèque en La Defense zijn dan wat minder leuk dan de omgeving van het Louvre, Ile de Notre Dame of de Seine oevers.
    pi_41146435
    We hebben besloten zaterdag door de stad te lopen en zondag naar Disney te gaan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Redactie Frontpage donderdag 24 augustus 2006 @ 23:29:46 #219
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41146974
    Hoe duur is dat Disney?
    pi_41147253
    quote:
    1-dag / 1-Park toegangsticket 43 Euro
    1-dags 'Hopper' toegangsticket 53 Euro
    2-daags 'Hopper' toegangsticket 96 Euro
    3-daags 'Hopper' toegangsticket 115 Euro
    Bron

    Disney lijkt me nou echt helemaal niks
    pi_41147325
    Mij ook niet ik vind pretparken best leuk maar Euro Disney komt bij Parijs altijd op de laatste plaats
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41147328
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 23:38 schreef Bluezz het volgende:

    [..]

    Bron

    Disney lijkt me nou echt helemaal niks
    Moet je een halte eerder uitstappen (Val d'Europe) , daar heb je een heel groot winkelcentrum en een outletdorpje
      Redactie Frontpage donderdag 24 augustus 2006 @ 23:40:41 #223
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41147342
    wow, wat duur. Nee, ik ga wel een keer als ik veel geld heb ofzo
    pi_41147381
    Winkelen.... ook niet sorry
    Gewoon lekker wandelen, dingen bekijken, lezen erover en terrassen, dat is het meer voor mij
    pi_41147533
    Ik doe het meer voor mijn reisgenoot, heb zelf de boel in Orlando al gezien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41179749
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 01:08 schreef SunChaser het volgende:
    je hebt ook nog bepaalde wijken en parken die op deze manier helemaal zijn uitgetekend
    Erg handig vind ik dat altijd, en kleine stukken tekst erbij zodat je niet een uur staat te lezen waar dat beeld ook al weer vandaan kwam en waarom die kerk gebouwd is .

    Terug uit Parijs gekomen vanavond, en het was erg leuk
    O.a. gezien het praalgraf van Napoleon en de bijbehorende grote Dome, de catacomben (aanrader ), Notre Dame, Sacre Coeur, Arc de Triomphe, Champs Elysees, een stukje La Defense en het Pantheon, en natuurlijk de Eiffeltoren. Allemaal best mooi.

    Ik werd wel helemaal gek van alle trappen daar.. Jeetje, wat een hoop. Bij de metro al erg veel, toen nog de Eiffeltoren met de trap gedaan ('s avonds, bij de trappen was het vrij rustig ), en nog een paar keer een "Dome" beklommen met de trap (toren van een kerk dus, met een heel klein wenteltrapje omhoog ). Ontzettend moe elke dag maar wel leuk om eens gezien te hebben. Alleen is er echt teveel te zien voor een paar dagen!
    De graven van beroemde mensen lijken me ook erg leuk om nog eens te bezoeken..
    De catacomben waren trouwens erg indrukwekkend en leuk om te doen, het was alleen wel erg laag in die gangen (stootte bijna mijn hoofd een aantal keer) en nat op sommige stukken, er druppelde vanalles uit het plafond .

    We zaten verder in het 9e arrondissement, vlakbij metrostation "Grands Boulevards", heel lekker centraal dus, en een buurt vol met leuke eettentjes en cafeetjes .
    Wat me wel opviel was dat het allemaal zo ongelofelijk duur was daar.. Mijn hemel, dat viel me wel tegen (zonder blikken of blozen 4 euro voor een flesje cola bijvoorbeeld ). De crepes varieerden van 1,50 tot 4,50 euro per stuk voor eenzelfde crepe op een verschillende plaats .
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_41181037
    Haha, ja je loopt je echt een ongeluk op al die trappen in Parijs

    Catacomben wil ik een volgend keer ook gaan kijken Deze keer had ik genoeg graven gezien, naast Pere Lachaise was ik een dag eerder al, tijdens het wandelen door Montmartre, even Cimetiere Montmartre opgegaan
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      Redactie Frontpage vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:17:28 #228
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41181125
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 22:43 schreef Elefes het volgende:


    Wat me wel opviel was dat het allemaal zo ongelofelijk duur was daar.. Mijn hemel, dat viel me wel tegen (zonder blikken of blozen 4 euro voor een flesje cola bijvoorbeeld ).
    Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:34:10 #229
    99364 melismay
    I'm not finished!!!
    pi_41181802
    Net terug uit Parijs, het was geweldig, heel veel gezien Geloof dat we alle Must-See 's wel gehad hebben.

    Ons hostel was ook echt een absolute aanrader. Vanuit ons raam hadden we uitzicht op de Sacre Coeur, waar we ook met 10 minuten (klimmend) wandelen naast stonden.... Lekker dicht bij metro station Jules Joffrin, en voor de rest was het hostel zelf ook goed geregeld. Heel simpel, maar wel schoon en de mensen waren over het algemeen erg aardig.

    Ook het reizen met de Thalys is me eigenlijk erg goed bevallen, alleen jammer dat je zo weinig beenruimte hebt. Maar goed, dat is voor de lage kosten dan ook zeker wel te overwinnen....

    Ik heb er erg van genoten, heb nu wel een beetje een aftervakantiedip moet ik zeggen
    Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
    -
    I'm not dating, I'm knitting
    pi_41183173
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 23:15 schreef Vava het volgende:
    Haha, ja je loopt je echt een ongeluk op al die trappen in Parijs

    Catacomben wil ik een volgend keer ook gaan kijken Deze keer had ik genoeg graven gezien, naast Pere Lachaise was ik een dag eerder al, tijdens het wandelen door Montmartre, even Cimetiere Montmartre opgegaan
    Inderdaad
    En dan nog per ongeluk een toren op gaan, in plaats van de crypte in, omdat je niet goed op staat te letten.. En daar pas achter komen als je begint met een klein wententrappetje naar boven (bij de Sacre Coeur).

    De catacomben waren erg raar om te zien.. Ik zal anders binnenkort eens wat foto's posten .
    Het was er wel koud trouwens, zo onder de grond.
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 23:17 schreef SunChaser het volgende:

    [..]

    Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.
    Daar hebben we idd ook water gehaald e.d., er zat een supermarktje recht tegenover ons hotel. Maar soms wil je gewoon lekker op een terrasje zitten en wat drinken, of bij het eten wat drinken.. En dat vond ik gewoon erg duur. Misschien ben ik wel niet zoveel gewend, na Praag en Madrid dit jaar .
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_41183776
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:05 schreef Elefes het volgende:
    Inderdaad
    En dan nog per ongeluk een toren op gaan, in plaats van de crypte in, omdat je niet goed op staat te letten.. En daar pas achter komen als je begint met een klein wententrappetje naar boven (bij de Sacre Coeur).
    Hahaha
    quote:
    De catacomben waren erg raar om te zien.. Ik zal anders binnenkort eens wat foto's posten .
    Het was er wel koud trouwens, zo onder de grond.
    Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zien


    Ik heb trouwens erg lekker gegeten bij restaurant La Rose Bleue vlakbij de metrostations, Anvers, Cadet en Notre Dame de Lorette. Het zat vlakbij het hotel waar ik was en in het hotel gaven ze dit restaurant als tip Keuzemenu, drie gangen voor 16 euro
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41184098
    Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_41184162
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
    Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
    Dat is vreemd, afgelopen zondag was het nog drie uur
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41184571
    Die trappen en dat eindeloze klimmen en lopen klinkt heel bekend, wij waren kapot savonds
    Wij hadden in de wijk montpernasse op een terrasje 2 halve liters bier (DORST ) besteld, en dat kostte ons 18 euro
    (zie de bon)



    [ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 26-08-2006 00:55:03 ]
    pi_41185120
    Ik was met mijn moeder naar Parijs maar we konden geen kaartjes meer voor dezelfde trein krijgen dus zij kwam drie uur later in Parijs aan. Ik ging naar een cafeetje om wat te eten en te drinken tijdens het wachten Ik bestel een salade met een glaasje wijn, krijg ik een karafje van net iets meer dan twee glaasjes voor 9 euro
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185192
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:40 schreef Bluezz het volgende:
    Die trappen en dat eindeloze klimmen en lopen klinkt heel bekend, wij waren kapot savonds
    Wij hadden in de wijk montpernasse op een terrasje 2 halve liters bier (DORST ) besteld, en dat kostte ons 18 euro
    (zie de bon)

    [afbeelding]
    Ondanks de prijs, iets drinken op een terrasje in Parijs is wel
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185226
    Ja dat wel

    En mensen kijken bij de metro ook errug
    Viel ons ook op dat er ongelofelijk veel militair geweld rondliep met enorme geweren
    pi_41185314
    ik ga vandaag
    10 uur vertrekken, maar me vriendin is al hele week ziek (hoesten )
    hopen maar dat ze vandaag als we vertrekken beter is
    pi_41185407
    Mensen kijken is sowieso al ik heb ook een uurtje op het plein voor Centre Pompidou gezeten, heerlijk

    Die militairen is me niet opgevallen
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185504
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:19 schreef Vava het volgende:

    [..]

    Hahaha
    [..]

    Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zien


    Ik heb trouwens erg lekker gegeten bij restaurant La Rose Bleue vlakbij de metrostations, Anvers, Cadet en Notre Dame de Lorette. Het zat vlakbij het hotel waar ik was en in het hotel gaven ze dit restaurant als tip Keuzemenu, drie gangen voor 16 euro
    De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereau

    het ligt rechtsonder de Cimetière du Montparnasse.

    pi_41185640
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:01 schreef hejho het volgende:
    ik ga vandaag
    10 uur vertrekken, maar me vriendin is al hele week ziek (hoesten )
    hopen maar dat ze vandaag als we vertrekken beter is
    Ja idd! Welk hotel zitten jullie?
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185688
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:07 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereau

    het ligt rechtsonder de Cimetière du Montparnasse.

    * Vava noteert voor de volgende keer
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185715
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:13 schreef Vava het volgende:

    [..]

    * Vava noteert voor de volgende keer
    ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vond
    pi_41185894
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:14 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vond
    Tof!

    Ga jij die Da Vinci Code reis doen?
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41185942
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:20 schreef Vava het volgende:

    [..]

    Tof!

    Ga jij die Da Vinci Code reis doen?
    Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werk

    die Davincicodereis heb ik zelf samengesteld
    pi_41186121
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 01:22 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werk

    die Davincicodereis heb ik zelf samengesteld
    Toffe baan heb even op de site zitten kijken, zitten leuke dingen bij

    Die kaasroute inclusief Pont l'Eveque!
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41186896
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
    Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
    Gewijzigd treinverkeer ivm werkzaamheden?
    pi_41195057
    Nu is het opeens weer 3 uur en 11 of 17 minuten. Wat me nu gek maakt is dat er in het eerste scherm wel kaarten voor smileystarief beschikbaar zijn en een scherm later opeens de melding komt "Er zijn niet voldoende plaatsen beschikbaar op deze trein"
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:09:36 #249
    99364 melismay
    I'm not finished!!!
    pi_41200456
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Bluezz het volgende:

    Viel ons ook op dat er ongelofelijk veel militair geweld rondliep met enorme geweren
    Dat viel ons inderdaad ook erg op, op Gare du Nord. Je zou je er ongetwijfeld veiliger door moeten voelen, maar ik kan niet zeggen dat het bij mij dat effect had. Meer het tegenovergestelde
    Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
    -
    I'm not dating, I'm knitting
    pi_41202644
    Een paar foto's van de catacomben. Grote delen van de gangen en open stukken waren hiermee bedekt langs de randen.. Ook zijn er een soort altaars te zien op sommige plaatsen en staan er kleine gedichten en spreuken van een bepaald persoon in het steen.





    We stapten recht voor de ingang uit de metro, dus was het erg makkelijk te vinden Je moet wel even goed kijken voordat je het ziet.. Het zit een beetje op de hoek geloof ik.
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_41203686
    Mooie lugubere foto's
    Snelle jelle, zeker een leuke baan
    pi_41206181
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 19:33 schreef Elefes het volgende:
    Een paar foto's van de catacomben. Grote delen van de gangen en open stukken waren hiermee bedekt langs de randen.. Ook zijn er een soort altaars te zien op sommige plaatsen en staan er kleine gedichten en spreuken van een bepaald persoon in het steen.

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    We stapten recht voor de ingang uit de metro, dus was het erg makkelijk te vinden Je moet wel even goed kijken voordat je het ziet.. Het zit een beetje op de hoek geloof ik.
    Wat ziet dat er luguber uit Daar wil ik zeker kijken volgende keer
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41206372
    Ik ben daar niet naar binnen geweesd, nu ik de foto;s zie is dat denk ik maar beter ik had maanden niet geslapen
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_41206841
    Dit is wel ongeveer het ergste wat je ziet hoor Verder zijn er vooral ook veel lange gangen met alleen steen, waar het nat en koud is en met een laag plafond. En dus hele delen van deze "muurtjes" met dan daarachter de rest van de botten... Ik vraag me af hoeveel mensen er liggen (ik las hier geloof ik ergens 6 miljoen), volgens mij kun je ook lang niet door de hele catacomben.
    Er schijnen ook sculpturen te zijn geloof ik, maar die heb ik helaas niet gezien..

    Na een "capela dos ossos" (beenderenkapel) in Portugal kon ik dit wel aan
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_41222911
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
    Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
    Heb je soms een overstap op Brussel?

    Normaal gesproken is het altijd 3 uur:
    anderhalf uur in stoptreintempo tussen Rotterdam en Brussel, en dan nog anderhalf uur in TGV-vaart van Brussel naar Parijs.
     FR
    pi_41223036
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 15:35 schreef matthijst het volgende:
    Ga eind september 3 dagen, ivm concert Jay-Z...
    We zitten geloof ik in het 19e arrondissement, vlakbij La Vilette ofzo (aangezien Le Zenith daar ook vlakbij zit en je daar makkelijk bij hotel lunt parkeren, zonder dwars door Parijs te hoven rijden).
    Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!
    Het 19e arrondissement is meteen ook het meest onveilige -en het minst interessante-....

    Pas goed op jezelf, en op je portemonnee en je tassen daar! (en op je auto!)
     FR
      maandag 28 augustus 2006 @ 14:20:59 #257
    25186 ImPrEzA
    @taalpurist
    pi_41255843
    Ook weer thuis na een weekje!! Erg mooie stad, eindelijk eens echt goed kunnen bezichtigen en proeven. Veel algemeen bekende toeristische attracties bezocht uiteraard, en de ogen uitgekeken in het Louvre, Musée Picasso en Centre Pompidou!
    De prijzen vielen wel enorm tegen zeg, in supermarkten was bijvoorbeeld bier al wel duur, maar dat ging nog... in de horeca was het echt even wennen! Maar na een dag of 3 heb je al snel zoiets van "oh een amsterdammertje kost hier 3,50, da's best goedkoop". Overigens leuke gezellige kroeg als aanrader: Edward and Sons, soort van Irish Pub aan de Bld de Clichy, eindje van de Moulin Rouge.

    Hotel Tolbiac dankzij o.a. deze topicreeks geboekt, en dat viel niks tegen! Met de metro ben je zo in hartje Parijs en de buurt daar (13e) is zeer relaxed, ook daar een aantal straten met kroegjes en restaurants. Die het overigens niet haalden bij Quartier-Latin, St-Germain en Montmartre.

    Het enige dat ons eigenlijk tegenviel was het jazzaanbod. Redelijk wat jazz-clubjes en -kroegen bezocht en bekeken, maar de meeste waren toch wel érg duur qua entree, of hadden bijvoorbeeld een verplichting van 2 drankjes a 4,50 p/s. Gelukkig nog wel een gaaf jazzcombo gezien op de Pont Saint-Michel, de Paris Wedding Band stond op hun kaartje. Gasten uit allerlei Amerikaanse staten en zelfs een Canadees, erg cool!

    Oh en voor mensen die de Photomaton-automaten op Gare du Nord erg interessant vinden... doe het niet! Ik ben er gisteren al mijn 300 vakantiefoto's door kwijtgeraakt, doordat mijn XD-kaartje niet meer terugkwam. Ik wacht nog steeds op een mailtje van een behulpzame Franse jongedame die het voor me probeert te regelen vandaag Desalniettemin, over 15 dagen weer die kant uit!
    Seriously!?
    pi_41256661
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 14:20 schreef ImPrEzA het volgende:
    Het enige dat ons eigenlijk tegenviel was het jazzaanbod. Redelijk wat jazz-clubjes en -kroegen bezocht en bekeken, maar de meeste waren toch wel érg duur qua entree, of hadden bijvoorbeeld een verplichting van 2 drankjes a 4,50 p/s. Gelukkig nog wel een gaaf jazzcombo gezien op de Pont Saint-Michel, de Paris Wedding Band stond op hun kaartje. Gasten uit allerlei Amerikaanse staten en zelfs een Canadees, erg cool!
    Beter laat dan nooit; maar op http://www.parisjam.com/ vind je jazzjamsessies... misschien voor de volgende keer?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_41264492
    Tja, mensen die in het hoogseizoen in de toeristische buurten van Parijs op een terrasje gaan zitten en dan nog verbaasd zijn dat de prijzen vrij hoog liggen... Beetje naïef.
      maandag 28 augustus 2006 @ 20:11:33 #260
    25186 ImPrEzA
    @taalpurist
    pi_41267325
    Hé, er is toch een eerste keer voor iedereen We hebben overigens de terrasjes redelijk gemeden, bij de meeste tenten lagen de prijzen binnen lager dan buiten...
    Seriously!?
    pi_41284173
    Ik ben nu in Parijs, het is hier maar bewolkt en gister regende het zowat de hele dag. Maar ja, Parijs is Parijs

    Het hotel is best okee, maar dat mag ook wel voor die ****
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:14:36 #262
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_41284610
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 14:36 schreef Bora-Bora het volgende:
    Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!
    Het 19e arrondissement is meteen ook het meest onveilige -en het minst interessante-....
    Pas goed op jezelf, en op je portemonnee en je tassen daar! (en op je auto!)
    Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...

    En wat is onveilig? Ondertussen wel wat achterbuurten gezien, dus zal wel meevallen lijkt me? Die City Des Sciences zit daar toch ook?
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:13:18 #263
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41287699
    ik ga ook voor een paar daagjes naar Parijs, wil morgen vertrekken en zie nu een redelijk goedkoop (45,- p/n) hotelletje maar wel in het 19de....maar ja ga toch niet met de auto en een vette portemonnee heb ik niet, dus ga zo maar boeken als ik niks beters vind....

    ps: kan iemand mij zeggen: wat is het verschil tussen een double en een twin room?
    wil gewoon een kamer met een groot bed voor twee personen.

    [ Bericht 23% gewijzigd door Backdoorman op 29-08-2006 12:22:59 ]
    pi_41288905
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 12:13 schreef Backdoorman het volgende:
    ps: kan iemand mij zeggen: wat is het verschil tussen een double en een twin room?
    wil gewoon een kamer met een groot bed voor twee personen.
    Een double is een kamer met 1 2-persoonsbed, een twin met 2 bedden. Althans, in Europa. In de VS is dit nog wel eens omgekeerd.
      Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:57:42 #265
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41289108
    Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?

    En wie weet t fijne van de tol?
    pi_41290499
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 20:11 schreef ImPrEzA het volgende:
    Hé, er is toch een eerste keer voor iedereen We hebben overigens de terrasjes redelijk gemeden, bij de meeste tenten lagen de prijzen binnen lager dan buiten...
    en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_41290932
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
    Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?

    En wie weet t fijne van de tol?
    Tol is 14 euro (per keer)
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
    pi_41291963
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef tim2308 het volgende:

    [..]

    en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...
    Als ik op een terrasje wil zitten doe ik dat toch wel
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:07:41 #269
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41293238
    net 4 nachten voor 200,- euro gereserveerd. Vind ik nog wel vrij prijzig maar zag weinig goedkopers of het moet een hostel worden...
    2 sterren en de recensies waren goed ;-)
    In het 19de, dat wel...maar ja is toch alleen maar om te slapen!
    morgen al weg!!!!
    pi_41293330
    Sinds donderdag terug uit Parijs, het was echt mooi.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:33:48 #271
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_41294026
    Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
    Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
    pi_41294187
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
    Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
    Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
    je kan voor 65 pp al retour met de thalys volgens mij.

    http://www.thalys.com/nl/nl/tarieven?s=2&fromStation=NLAMA&toStation=FRPNO

    Met het smileys-tarief dus.

    [ Bericht 20% gewijzigd door Twisted_fok op 29-08-2006 15:44:50 ]
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:01:09 #273
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41294813
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
    Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
    Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
    waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-
    doe je er wel 7 uurtjes over.....met de thalys kan je ook, mijn vriendin die onder 26 is heeft wel es een retourtje gehad voor 44 euro!! maar ik vrees dat je daar al te laat voor bent als je al in oktober wil!
    succes!
    pi_41294883
    Soms hebben ze ook aanbiedingen, zoals de zomertarieven enzo. Misschien dat ze binnenkort weer zoiets hebben. Zomeractietarief was E25 per enkele reis. Ik heb retour E35 betaald per persoon, maar dat was met die eenmalige actie met een enkeltje voor E10. Daar greep ik toen voor de terugweg al meteen naast. Maar uiteindelijk was ik nog super goedkoop uit.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:18:45 #275
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_41295192
    Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
    pi_41295255
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
    Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
    Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:29:15 #277
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41295507
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
    Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
    www.eurolines.nl
    www.thalys.com
      Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:16:52 #278
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41298760
    Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
    pi_41316127
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
    Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?
    Aaarrrch, de auto in een voorstad neerzetten?? Niet doen! Met name qua criminaliteit. Enne, heb je de beelden van de "rellen" in de buitenwijken van vorig jaar op TV gezien? Weet dan dat de dreiging dat dat opnieuw uitbreekt nog steeds niet verdwenen is.

    Als je toch bij de Gare du Nord wil logeren, ga dan liever met de thalys: is toch veel praktischer?
    (ja, behalve als 'ie vol is, natuurlijk)
     FR
    pi_41316173
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 10:14 schreef matthijst het volgende:
    Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...

    En wat is onveilig? Ondertussen wel wat achterbuurten gezien, dus zal wel meevallen lijkt me? Die City Des Sciences zit daar toch ook?
    Het is maar een waarschuwing, maar het 19e arrondissement is zo ongeveer de minst veilige hoek van de stad, op de buitenwijk die daaraan grenst na. De metro's die erdoorheen rijden dus ook.

    Het is echter wel geruststellend dat het hotel een afgesloten parkeergarage heeft.


    Veel en veilig plezier toegewenst.
     FR
    pi_41316633
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
    Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
    Ja. Via:

    http://www.nsinternationa(...)monumentendagen.html

    Was het ook al vol?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41316654
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 07:31 schreef Jaguarized het volgende:
    http://www.nsinternationa(...)monumentendagen.html

    Was het ook al vol?
    Dat is alleen voor 16 en 17 september
    pi_41316680
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 07:35 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dat is alleen voor 16 en 17 september
    Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41316693
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 07:41 schreef Jaguarized het volgende:
    Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.
    Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper is

    Kun je beter thuisblijven, is nog goedkoper
    pi_41316714
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 07:46 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper is

    Kun je beter thuisblijven, is nog goedkoper
    Even snel heen en weer.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41333897
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:01 schreef Backdoorman het volgende:

    [..]

    waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-
    doe je er wel 7 uurtjes over.....met de thalys kan je ook, mijn vriendin die onder 26 is heeft wel es een retourtje gehad voor 44 euro!! maar ik vrees dat je daar al te laat voor bent als je al in oktober wil!
    succes!
    Als je in Frankrijk woont, zijn er nog wat smileykaarten over. Alleen moet je wel ff met de tijden en dagen spelen.

    Ook stom - heb je na heel veel moeite eindelijk op nsinternationaal een redelijk goedkope reis kunnen vinden blijkt dat je een nederlandse postcode moet invoeren Maar goed, daardoor heb ik wel een smileyskaartje kunnen vinden
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      woensdag 30 augustus 2006 @ 21:27:42 #287
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_41340937
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:21 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.
    Beter dan Amsterdam, alhoewel dat dichter bij Utrecht ligt. Op de terugweg uitgestapt in Rotterdam en we waren al thuis op het moment dat de Thalys op Amsterdam CS arriveerde. In Nederland gaat de trein een stuk langzamer en moet tussen Rotterdam en Amsterdam ook nog op Hollands Spoor stoppen
      Redactie Frontpage donderdag 31 augustus 2006 @ 01:09:21 #288
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41349470
    Iemand ervaring met dit hotel?
    http://www.dejongintra.nl(...)de=SAPAR35#divDetail

    gratis parkeren en dicht bij pere la chese
    pi_41350859
    Een webpagina met (meertalig) commentaar op dit hotelletje:
    http://www.venere.com/hotel/index.php?htid=15061&ref=2851&lg=fr&action=user_rating
    quote:
    Gratis parkeren in de straat achter hotel.

    Je moet dit waarschijnlijk wel zo lezen dat er in de straat achter het hotel geen parkeermeters staan, hetgeen vrij uitzonderlijk is in Parijs, maar dat je dan nog niet weet of er een plekkie over is. Het zal geen speciale "parkeerstraat" voor het hotel betreffen.

    Kaartje evenals parkeermogelijkheden in de omgeving:
    http://www.cybevasion.com(...)map_belgrand_27.html
     FR
      Redactie Frontpage donderdag 31 augustus 2006 @ 08:30:35 #290
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_41352428
    Op zich wel aardig, recensies op vakantiereiswijzer.nl zijn voornamelijk gedateerd. Idd, gratis achter het hotel. Ik ken de wijk wel, zat er 9 jaar terug ook.
    pi_41373850
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
    Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
    de NS heeft touroperator tarieven. als die uitverkocht zijn wil dat niet zeggen dat de hele thalys vol zit. Touroperators kunnen niet alle tarieftypes (meer dan 20) boeken. vandaar.
    pi_41375707
    Meer dan 20??? Jeetje, ik dacht dat er maar een paar waren!

    Ik had al langer vaag de indruk dat je bij aankoop in Nederland goedkoper uit was....
    Waar moet je zijn om zoveel mogelijk opties te hebben? En waar zijn de tarieven over het algemeen wat interessanter? Kan ik zo 's vergelijken...
     FR
    pi_41375757
    www.tgv.com heeft vaak nog tarieven over.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41375942
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef Bora-Bora het volgende:
    Meer dan 20??? Jeetje, ik dacht dat er maar een paar waren!

    Ik had al langer vaag de indruk dat je bij aankoop in Nederland goedkoper uit was....
    Waar moet je zijn om zoveel mogelijk opties te hebben? En waar zijn de tarieven over het algemeen wat interessanter? Kan ik zo 's vergelijken...
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 21:01 schreef Jaguarized het volgende:
    www.tgv.com heeft vaak nog tarieven over.
    daarkun je de meeste wel vinden. er zijn een aantal tarieven die je daar niet kunt boeken (zoals de 4 touroperatortarieven bijvoorbeeld).
    pi_41376172
    Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een goedkoop tarief gekregen bij een touroperator. Ik neem aan dat je daar oa D-reizen mee bedoelt?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41377486
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een goedkoop tarief gekregen bij een touroperator. Ik neem aan dat je daar oa D-reizen mee bedoelt?
    D-reizen is een reisbureau; geen touroperator. Touroperators zijn Oad, Arke en Frantour
    soms is via een touroperator goedkoper, maar niet als Smileys (à 65 euro) bijvoorbeeld nog beschikbaar is...
    wel is het zo dat bij een treinkaartje via een touroperator ook het kaartje van elk station in Nederland naar het thalysstation en v.v. erbij in zit
    pi_41378493
    Ja, tgv.com ken ik wel; misschien maakt het nog uit via welke taal (en dus land) je inlogt...
     FR
    pi_41385943
    Trouwens,
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
    Enkele pics van mijn weekend Parijs:
    errug mooie foto's zeg!
     FR
    pi_41394084
    Handig linkje voor de laptopbezitters: http://www.laptopkfe.com/

    Iemand nog een idee om een goedkope laptop te vinden in/rond parijs?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_41396032
    oja
    net terug
    ben ff genaaid op de terugreis door die kutbelgen met een omgeleide tolweg
    pi_41402761
    Parijs #7

    verder
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')