ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit in het Lucky Youth Hostel in Montmatre.
Ja is wel ok. Volgens mij zaten wij daar ook een keer een week. Niet echt geweldig maar geen echte achterstandswijk. Post eens een foto als je kan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:28 schreef Doodmetaal het volgende:
Ik zit in het peace & love hostel, rue la fayette. Beetje ok-e buurt?
Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:30 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
ah daar wilde ik ook naartoe maar we kwamen te laat s'avonds aan.
degene die jij hebt was onze eerste keus hoor. Vooral leuk als je wil feesten dach ikquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Na 8 uur wordt je niet meer opgehaald.Sowieso werd het nogal moeilijk om wat te vinden qua hostels want de 2 die we op het oog hadden zaten "vol".
ja, gezien. Die waternevels waren inderdaad lekker verkoelend bij 37 graden. Het gedeelte in de stad was vooral erg druk en je kon er met moeite lopen. Op één van die strandschommeldoekdingen liggen leek me daar ook niet zo'n succes vanwege de enorme hoeveelheid mensen, rondvaartboten en auto's die constant voorbij komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:49 schreef tim2308 het volgende:
Iemand al naar Paris Plage geweest? Het ziet er weer leuk uit met veel activiteiten. En die waterneveldouches zijn heerlijk als het zo warm is...
Alles al gezien? Ik woon hier nu 10jaar en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen. Ok, tenzij je het alleen maar over alles betreffende ''toeristisch'' hebt...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ach Parijs.. mooie stad, alleen ik heb zo'n beetje alles gezien nu. Alle culturele dingen (50+) en iets van 20% van de stad doorgelopen. Toch zou ik er wel weer heen willen.
Wat leuk!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:08 schreef Levitation het volgende:
Ik ga vrijdag as naar Parijs! Met de Thalys, nog met die actie van een enkeltje voor E 10,-. Heb toen 2 enkeltjes voor E 10,- kunnen bemachtigen en voor de terugreis 2 enkeltjes a E 25,-. Best een redelijke prijs dus, met z'n 2-en op-en-neer voor E 70,- totaal. We vertrekken vanuit Aken, voor ons net zo ver als Rotterdam of Antwerpen. En op dat traject waren nog wel goedkope tickets te krijgen.
Heb er enorm veel zin in, dit wordt de 5de of 6de keer dat ik naar Parijs ga en ik kan echt geen genoeg krijgen van die stad.![]()
![]()
Het is toch niet zo rustig dat ik geen degelijk hotelletje ter plekke kan vinden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:56 schreef Delicieux het volgende:
In Parijs is het erg rustig nu. Alle Fransen zijn op vakantie. Veel hotels, met name in het zuiden van Parijs, zijn dicht. Wat had je in gedachten qua prijs voor een hotel? Voor rond de 100 Euro per nacht is Hotel Abaca aan te raden (rue de Vaugirard). Leuk vriendelijk familiehotel in een veilige buurt. net naast de metro en vlak bij restau's en kroegjes. Een groot voordeel is dat je NIET tussen de toeristen zit!
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:03 schreef k_man het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe men 'enkele' definieert...![]()
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:31 schreef k_man het volgende:
Wat was er zo kut aan dan?
Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.
De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)
Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Frankrijk en VOORAL parijs is ZO touristisch ingesteld dat ze best af en toe een woordje Engels mogen spreken, zeker bij plaatsen waar toeristen vaak komen zoals metrostations.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:20 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je moet gewoon proberen om de lokale taal te spreken. Geldt eigenlijk overal.![]()
Nouja, mijn mening komt na het weekend.
Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:30 schreef k_man het volgende:
En niet iedereen in Parijs woont daar om jou te helpen.
Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De mensen zijn totaal niet behulpzaam, TENZIJ je wat komt kopen, wat vervolgens ook vreselijk duur is.
Voorbeeld: Engels (proberen te) praten is duidelijk 'non' als je bijvoorbeeld een metrokaartje wil kopen. Engels praten in een cafe is geen probleem, voor 8 euro per biertje verstaan ze je opeens prima.
De bezienswaardigheden die ik gezien heb vond ik verder ook niet echt boeiend. (Eiffeltoren, die grote kerk, arc de triomphe)
Bovendien stikt het van de zwervers. Voor een land als Frankrijk vind ik dat echt niet kunnen. In Moskou heb ik er in een week tijd 1 gezien, in Parijs in drie dagen echt een stuk of 50.
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:33 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Dat is precies de instelling die ze daar hebben ja.
Voor de prijs dat je in Parijs zit kan je ook naar een ECHTE stad. (Praag, Antwerpen, een willekeurige grote stad in Duitsland)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.
Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen.
ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
hehe.. dat klopt (hoewel de straatverkopers ook vaak Algerijnen of import ex-kolonie Fransen zijn daar)quote:
De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.quote:
Ja de hoger opgeleiden verkopen daar de metrokaartjes.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
De zwervers en kralenverkopers spreken meer engels dan de zogenaamde hoger opgeleiden aldaar.
Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Fransen zijn arrogant en onbeschoft. Ik heb op school expres geen frans geleerd omdat die fransen ook weigeren buitenlandse talen te erkennen. Wij spreken touristen toch ook netjes in Engels of Duits aan.. graag zelfs. De fransen weigeren gewoon, ook de meest simpele woorden die ze heus wel verstaan doen ze alsof ze het niet horen.. nou dan verkoop je je troep toch niet aan me.
En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!quote:En ja enorm veel zwervers.. vooral die ketting en kralen verkopers zijn erg, jij zegt dat je er 50 gezien hebt, ik wel honderden. Soms wel grappig hoe ze overal met je meegaan (waren met grote groep) tot aan de bus toe, maar op gegeven moment was het echt niet leuk meer. Het was echt alsof we op vakantie waren met hun als reisgenoten. Achtervolgden ons overal, en ze herkenden ons meteen als nederlanders waarop ze dan paar vage regeltjes nederlands gaan praten (over neuken, lekkere wijven, lekkere kontjes etc)
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.quote:Maar goed zoals ik altijd al zeg; Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat de Fransen er wonen.
Maarre ik wil dit jaar dus misschien weer naar Parijs.. alleen nu zoek ik een goedkope manier om er te geraken.
Vliegen via amsterdam met KLM is mega-duur, vanwege luchthavenbelasting van 95 euro. En trein is beetje erg lang en ook niet goedkoop. Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |