Het heet Perfect!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:38 schreef SunChaser het volgende:
welk hotel zat je?
Qua opening van winkels bijvoorbeeld wel jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen dus.Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
Ligt er aan waar je naar toe wil in welk gedeelte van de stad. Le Marais, Bibliothèque en La Defense zijn dan wat minder leuk dan de omgeving van het Louvre, Ile de Notre Dame of de Seine oevers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:03 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen dus.Maakt het nog wat uit of je zaterdag of zondag door de stad struint?
Bronquote:1-dag / 1-Park toegangsticket 43 Euro
1-dags 'Hopper' toegangsticket 53 Euro
2-daags 'Hopper' toegangsticket 96 Euro
3-daags 'Hopper' toegangsticket 115 Euro
Moet je een halte eerder uitstappen (Val d'Europe) , daar heb je een heel groot winkelcentrum en een outletdorpjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bron
Disney lijkt me nou echt helemaal niks
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:08 schreef SunChaser het volgende:
je hebt ook nog bepaalde wijken en parken die op deze manier helemaal zijn uitgetekend
Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:43 schreef Elefes het volgende:
Wat me wel opviel was dat het allemaal zo ongelofelijk duur was daar.. Mijn hemel, dat viel me wel tegen (zonder blikken of blozen 4 euro voor een flesje cola bijvoorbeeld).
Inderdaadquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:15 schreef Vava het volgende:
Haha, ja je loopt je echt een ongeluk op al die trappen in Parijs![]()
Catacomben wil ik een volgend keer ook gaan kijkenDeze keer had ik genoeg graven gezien, naast Pere Lachaise was ik een dag eerder al, tijdens het wandelen door Montmartre, even Cimetiere Montmartre opgegaan
Daar hebben we idd ook water gehaald e.d., er zat een supermarktje recht tegenover ons hotel. Maar soms wil je gewoon lekker op een terrasje zitten en wat drinken, of bij het eten wat drinken.. En dat vond ik gewoon erg duur. Misschien ben ik wel niet zoveel gewend, na Praag en Madrid dit jaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je hebt ook avondwinkels en supermarkten. Op de Rue de Champs Elysee heb je ook een supermarkt en mc donalds met bier.
Hahahaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:05 schreef Elefes het volgende:
Inderdaad
En dan nog per ongeluk een toren op gaan, in plaats van de crypte in, omdat je niet goed op staat te letten.. En daar pas achter komen als je begint met een klein wententrappetje naar boven(bij de Sacre Coeur).
Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zienquote:De catacomben waren erg raar om te zien.. Ik zal anders binnenkort eens wat foto's posten.
Het was er wel koud trouwens, zo onder de grond.
Dat is vreemd, afgelopen zondag was het nog drie uurquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
Ondanks de prijs, iets drinken op een terrasje in Parijs is welquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:40 schreef Bluezz het volgende:
Die trappen en dat eindeloze klimmen en lopen klinkt heel bekend, wij waren kapot savonds
Wij hadden in de wijk montpernasse op een terrasje 2 halve liters bier (DORST) besteld, en dat kostte ons 18 euro
(zie de bon)
[afbeelding]
De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereauquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Hahaha
[..]
Het is toch bij Montparnasse in de buurt? Lijkt me wel leuk om er wat foto's van te zien
Ik heb trouwens erg lekker gegeten bij restaurant La Rose Bleue vlakbij de metrostations, Anvers, Cadet en Notre Dame de Lorette. Het zat vlakbij het hotel waar ik was en in het hotel gaven ze dit restaurant als tipKeuzemenu, drie gangen voor 16 euro
Ja idd! Welk hotel zitten jullie?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:01 schreef hejho het volgende:
ik ga vandaag
10 uur vertrekken, maar me vriendin is al hele week ziek (hoesten)
hopen maar dat ze vandaag als we vertrekken beter is
* Vava noteert voor de volgende keerquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
De botten liggen op 1, Place Denfert Rochereau. Metro : Denfert-Rochereau
het ligt rechtsonder de Cimetière du Montparnasse.
ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vondquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:13 schreef Vava het volgende:
[..]
* Vava noteert voor de volgende keer
Tof!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:14 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik ga er misschien volgende week toch even langs.. als ik tijd kan vinden. zal dan wel laten weten wat ik ervan vond
Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:20 schreef Vava het volgende:
[..]
Tof!
Ga jij die Da Vinci Code reis doen?
Toffe baanquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:22 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Nope. Ik ga hotels in Parijs bezoeken en contracteren voor mijn werk
die Davincicodereis heb ik zelf samengesteld
Gewijzigd treinverkeer ivm werkzaamheden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Hoe kan het dat Rotterdam-Parijs op 2 oktober om 9u55 met der talys vier uur duurt? het was toch altijd drie uur? Of vergis ik me nu?
Dat viel ons inderdaad ook erg op, op Gare du Nord. Je zou je er ongetwijfeld veiliger door moeten voelen, maar ik kan niet zeggen dat het bij mij dat effect had. Meer het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Bluezz het volgende:
Viel ons ook op dat er ongelofelijk veel militair geweld rondliep met enorme geweren
Wat ziet dat er luguber uitquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:33 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's van de catacomben. Grote delen van de gangen en open stukken waren hiermee bedekt langs de randen.. Ook zijn er een soort altaars te zien op sommige plaatsen en staan er kleine gedichten en spreuken van een bepaald persoon in het steen.
[afbeelding]
[afbeelding]
We stapten recht voor de ingang uit de metro, dus was het erg makkelijk te vindenJe moet wel even goed kijken voordat je het ziet.. Het zit een beetje op de hoek geloof ik.
Heb je soms een overstap op Brussel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:35 schreef matthijst het volgende:
Ga eind september 3 dagen, ivm concert Jay-Z...
We zitten geloof ik in het 19e arrondissement, vlakbij La Vilette ofzo (aangezien Le Zenith daar ook vlakbij zit en je daar makkelijk bij hotel lunt parkeren, zonder dwars door Parijs te hoven rijden).![]()
Beter laat dan nooit; maar op http://www.parisjam.com/ vind je jazzjamsessies... misschien voor de volgende keer?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:20 schreef ImPrEzA het volgende:
Het enige dat ons eigenlijk tegenviel was het jazzaanbod. Redelijk wat jazz-clubjes en -kroegen bezocht en bekeken, maar de meeste waren toch wel érg duur qua entree, of hadden bijvoorbeeld een verplichting van 2 drankjes a 4,50 p/s. Gelukkig nog wel een gaaf jazzcombo gezien op de Pont Saint-Michel, de Paris Wedding Band stond op hun kaartje. Gasten uit allerlei Amerikaanse staten en zelfs een Canadees, erg cool!
Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Als je nog van hotel kunt veranderen, raad ik je dat zeker aan!
Het 19e arrondissement is meteen ook het meest onveilige -en het minst interessante-....
Pas goed op jezelf, en op je portemonnee en je tassen daar! (en op je auto!)
Een double is een kamer met 1 2-persoonsbed, een twin met 2 bedden. Althans, in Europa. In de VS is dit nog wel eens omgekeerd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:13 schreef Backdoorman het volgende:
ps: kan iemand mij zeggen: wat is het verschil tussen een double en een twin room?
wil gewoon een kamer met een groot bed voor twee personen.
en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:11 schreef ImPrEzA het volgende:
Hé, er is toch een eerste keer voor iedereenWe hebben overigens de terrasjes redelijk gemeden, bij de meeste tenten lagen de prijzen binnen lager dan buiten...
Tol is 14 euro (per keer)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?
En wie weet t fijne van de tol?
Als ik op een terrasje wil zitten doe ik dat toch welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef tim2308 het volgende:
[..]
en aan de bar is het nog goedkoper. Fantastisch systeem vind ik.... hoe meer werk er verricht moet worden, hoe hoger de prijs...
je kan voor 65 pp al retour met de thalys volgens mij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:33 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil ook graag naar Parijs, met mn vriendinnetje. Zal dan in oktober worden.
Maar ik heb eigenlijk niet zo`n zin om 250 euro voor 2 personen retour te betalen! Kan dat niet goedkoper?
Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
www.eurolines.nlquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:18 schreef Takemenow het volgende:
Ik woon in Utrecht en zou dus daar willen opstappen. Maar andere plaatsen kan natuurlijk ook. Als we toch aan het reizen zijn...
Aaarrrch, de auto in een voorstad neerzetten?? Niet doen! Met name qua criminaliteit. Enne, heb je de beelden van de "rellen" in de buitenwijken van vorig jaar op TV gezien? Weet dan dat de dreiging dat dat opnieuw uitbreekt nog steeds niet verdwenen is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:57 schreef SunChaser het volgende:
Ben nog steeds aan t orrienteren op n hotel. 2 sterren 5 dagen bij Gare Du Nord kost ons 350 incl. Maar ik wel geen 75 euro aan parkeren betalen. Kan ik m in een voorstad kwijt en dan met trein naar gare du nord? Bv eerst uitladen?
Het is maar een waarschuwing, maar het 19e arrondissement is zo ongeveer de minst veilige hoek van de stad, op de buitenwijk die daaraan grenst na. De metro's die erdoorheen rijden dus ook.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:14 schreef matthijst het volgende:
Auto staat in een parkeergarage van het hotel en die komt er verder ook niet uit, verder doen we alles met de metro...
En wat is onveilig? Ondertussen wel wat achterbuurten gezien, dus zal wel meevallen lijkt me? Die City Des Sciences zit daar toch ook?
Ja. Via:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
Dat is alleen voor 16 en 17 septemberquote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:31 schreef Jaguarized het volgende:
http://www.nsinternationa(...)monumentendagen.html
Was het ook al vol?
Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is alleen voor 16 en 17 september
Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:41 schreef Jaguarized het volgende:
Ja dus? Als het zoveel scheelt in prijs is het het overwegen waard.![]()
Even snel heen en weer.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dus in plaats van 4 nachten ga je 1 nacht omdat de trein dan goedkoper is![]()
Kun je beter thuisblijven, is nog goedkoper![]()
Als je in Frankrijk woont, zijn er nog wat smileykaarten over. Alleen moet je wel ff met de tijden en dagen spelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:01 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
waar woon je? ik vertrek morgen vanuit den haag voor een retourtje met de bus 63,-
doe je er wel 7 uurtjes over.....met de thalys kan je ook, mijn vriendin die onder 26 is heeft wel es een retourtje gehad voor 44 euro!! maar ik vrees dat je daar al te laat voor bent als je al in oktober wil!
succes!
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Met de sneltrein naar Rotterdam en van daaraf de Thalys lijkt mij de snelste route.
quote:Gratis parkeren in de straat achter hotel.
de NS heeft touroperator tarieven. als die uitverkocht zijn wil dat niet zeggen dat de hele thalys vol zit. Touroperators kunnen niet alle tarieftypes (meer dan 20) boeken. vandaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:16 schreef SunChaser het volgende:
Was vanmiddag bij Holland International en voor de dagen dat wij willen reizen is de Thalys al vol. Tol is 14 euro dus, 1x tol heen en 1x terug?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Meer dan 20??? Jeetje, ik dacht dat er maar een paar waren!
![]()
Ik had al langer vaag de indruk dat je bij aankoop in Nederland goedkoper uit was....
Waar moet je zijn om zoveel mogelijk opties te hebben? En waar zijn de tarieven over het algemeen wat interessanter? Kan ik zo 's vergelijken...
daarkun je de meeste wel vinden. er zijn een aantal tarieven die je daar niet kunt boeken (zoals de 4 touroperatortarieven bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:01 schreef Jaguarized het volgende:
www.tgv.com heeft vaak nog tarieven over.
D-reizen is een reisbureau; geen touroperator. Touroperators zijn Oad, Arke en Frantourquote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een goedkoop tarief gekregen bij een touroperator. Ik neem aan dat je daar oa D-reizen mee bedoelt?
errug mooie foto's zeg!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Enkele pics van mijn weekend Parijs:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |