abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:03:44 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40379159
Silly Season 2007

Normaal gesproken begint het ongeveer halverwege het seizoen te gonsen van de geruchten. Wie rijdt waar volgend seizoen?! De geruchten gaan over en weer! De talenten worden veelvuldig met alle teams in verband gebracht. Deals waarbij soms meer dan alleen rijderscapaciteiten meetellen. Financiele belangen zijn groot. Heb je een grote sponsor? Dan heb je zeker een plekje!

Het silly season van dit seizoen steekt iets anders in elkaar dan gebruikelijk. Iedereen in de paddock lijkt af te wachten wat Michael Schumacher gaat doen! Gaat hij nog een jaar door? Stopt hij? Blijft hij bij Ferrari? Gaat hij naar Red Bull, McLaren of Renault? Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat in Monza openheid van zaken zal worden gegeven! We wachten in spanning af!

Volgens mij is het lang geleden dat er nog zoveel open plekken bestonden na zoveel wedstrijdronden. Dit biedt kansen voor iedereen!

Discussier hier mee over dit silly season! Wat zijn de laatste geruchten? Wat zijn de verwachtingen? Wat zijn de feiten?

De feiten

Team: Scuderia Ferrari Marlboro
Rijder 1: nog niet bekend
Rijder 2: nog niet bekend
Testcoureur 1: Luca Badoer
Testcoureur 2: Marc Gene

Team: Renault F1 Team
Rijder 1:Giancarlo Fisichella
Rijder 2:nog niet bekend
Testcoureur: nog niet bekend

Team: Team McLaren Mercedes
Rijder 1: Fernando Alonso

Team: Honda F1 Racing Team
Rijder 1: Jenson Button
Rijder 2: Rubens Barrichello

Team: Toyota Panasonic Racing
Rijder 1: Ralf Schumacher
Rijder 2: Jarno Trulli

Team: BMW Sauber F1 Team
Rijder 1: Nick Heidfeld

Team: Williams F1 Team
Rijder 1: Alexander Wurz
Rijder 2: Nico Rosberg

Team: Red Bull Racing F1 Team

Team: Scuderia Torro Rosso
Rijder 1:nog niet bekend

Team: Midland F1 Racing

Team: Super Aguri F1
Rijder 1: Takuma Sato

De geruchten

Team: Scuderia Ferrari Marlboro

Bij Ferrari staat alles nog open! Blijft Michael Schumacher, stopt hij of vertrekt hij naar een ander team? Het laatste is nog het meest onwaarschijnlijk. Ferrari heeft volgens de geruchten een optie op Kimi Raikkonen welke verloopt in de 1ste week van augustus 2006. Als Ferrari deze optie niet licht zou naar verluid een afkoopsom van EUR 5.000.000 naar Raikkonen gaan. Een droomduo bij Ferrari? Het lijkt wat onwaarschijnlijk, Schumacher en Raikkonen in 1 team! Gebeurt het wel dan weet je waar je de dollars op moet inzetten. Als het aan Marlboro ligt gaat het wel degelijk gebeuren. Marlboro is bereid het sponsorbudget flink op te schroeven zodat Ferrari aan de salariseisen van beide heren kan voldoen.
Verwachting: Schumacher blijft, Massa wederom als 2de man. Dit kan echter nog afhangen van het resultaat dit seizoen!

Team: Renault F1 Team

Bij Renault staat 1 ding vast! Giancarlo Fisichella mag het nog een jaar gaan doen hier! Als tweede coureur worden hier diverse namen genoemd! Zo werden Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Mark Webber en Heiki Kovalainen reeds genoemd.
Verwachting: Renault kiest voor een topcoureur. Kimi Raikonnen lijkt de beste papieren te hebben. Kovalainen zal zich wederom in de rol van testcoureur moeten schikken.

Team: Team McLaren Mercedes

Ook hier staat 1 coureur vast, tenzij we een tweede Button-gate gaan meemaken. Fernando Alonso maakte heel vroeg al bekend in 2007 voor het team van McLaren te racen. Als tweede coureur zijn er diverse mogelijkheden voor het team uit Woking. Pedro de la Rosa doet het goed als vervanger van de naar huis gestuurde Montoya. In Gary Paffet hebben ze een goede testcoureur die ook kans maakt op het zitje. Andere serieuze gegadigde is GP2 sensatie Lewis Hamilton, die dit seizoen nog de kans krijgt een McLaren F1 te testen.
Verwachting: Alonso en de la Rosa. Hamilton in een testrol.

Team: Honda F1 Racing Team

Eigenlijk staat alles bij Honda al vast. Enige speculatie is of Anthony Davidson aanblijft als testcoureur.
Verwachting: naast de race coureurs blijft Davidson als testcoureur bij de Japanse renstal.

Team: Toyota Panasonic Racing

Ook bij deze Japanse renstal staat al vast wie er volgend seizoen achter het stuur kruipen. Alleen de rol van testcoureur is nog onduidelijk.
Verwachting: Ricardo Zonta en Olivier Panis als testcoureurs.

Na alle perikelen rond het contract van Villeneuve vooraf aan dit seizoen heeft BMW besloten pas laat de beslissing te nemen. Heidfeld staat vast. Namen die hier genoemd worden zijn onder andere Christian Albers en Robert Kubica. Qua ervaring zou de Nederlander hier de beste papieren hebben terwijl ook Villeneuve nog kans maakt op een nieuw contract.
Verwachting: Heidfeld en Villeneuve voor de race, Kubica als tester op de vrijdagen.

Wederom een team waarbij nog niets vaststaat! Blijft Webber of kiest hij voor een team dat meer betrouwbaarheid kan bieden? Rosberg doet het goed als debutant, maar is dat genoeg?
Met de Toyota motor moet Williams volgend seizoen toch een aantrekkelijk pakket kunnen bieden. Ook hier worden diverse namen genoemd. Alexander Wurz als testcoureur is uiteraard een gegadigde maar ook hier hoor je meerdere namen. Christian Albers is daar 1 van!
Verwachting: Webber blijft, samen met Rosberg. Wurz wederom in een testrol.

Misschien wel het team waar de geruchten het eerst begonnen! David Coulthard lijtk zeker van een plekje. Volgens bronnen binnen het team vertrekt de racecoureur met de minste punten aan het einde van dit seizoen. Slecht nieuw voor Klien die 8 punten achterligt. Testcoureur Robert Doornbos is een kandidaat voor het plekje, mede door de vergelijkbare rijstijl met Coulthard! Andere naam is Vitantonio Liuzzi.
Verwachting: Coulthard en Doornbos voor de race. Testcoureur een jonge Red Bull protege.

Team: Scuderia Torro Rosso

Een team waarbij niets vaststaat! Erg veel geruchten gaan er dan ook niet. Vitantonio Liuzzi en Scott Speed lijken de beste papieren te hebben.
Verwachting: Liuzzi en Speed!

Team: Midland F1 Racing

Ook hier staat niets vast! Het team van de Nederlander Christian Albers heeft volgens de geruchten een goede aanbieding gedaan aan de Nederlander. Sponsorgeld zou hij niet meer mee hoeven brengen. Dit is overigens nog niet bevestigd! Tiago Monteiro heeft aangegeven graag bij het team te willen blijven. Begrijpelijk, na dit seizoen continu in de schaduw van Albers te hebben gereden zal er weinig interesse in hem zijn.
Verwachting: Christian Albers en Monteiro.

Team: Super Aguri F1

Het team wat opgezet lijkt te zijn om Takuma Sato onderdak te bieden kan rekenen op steun van Honda. Hierdoor kan het team volgend seizoen weleens een grote stap gaan maken. Takuma Sato is hierbij zeker van zijn plaats! Bevestigd is dat Aguri Suzuki een aanbieding gedaan heeft aan Christian Albers. Anthony Davidson zou ook in de race zijn voor dit stoeltje. Sakon Yamamoto en Franc Montagny lijken ook nog in beeld te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 02-08-2006 20:39:43 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40379500
Leuk topic. Heb alleen toch nog wat te zeuren.

Bij Mclaren staat er een typo bij het jaartal (207 moet 2007 zijn). En Bij Red Bull Racing kan de naam van Montoya denk ik wel weg, aangezien hij volgend seizoen in de NASCAR-serie rijdt. Wat je misschien nog bij Ferrari kan zetten, is het gerucht dat Marlboro eventueel wilde bijspringen om het salaris van Kimi te kunnen betalen.
pi_40379732
ik hou je wel op de hoogte uit Monza
Ga er namelijk naartoe...

Voor de rest...
Ik hou deze topic in de gaten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:29:51 #4
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_40379745
Leuk topic!! en mooie OP
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:35:04 #5
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_40379879
tvp
pi_40379950
Lewis Hamilton pakt in Hongarije het kampioenschap en gaat dan de laatst grand prix rijden voor McLaren.

En anders is Ron Dennis niet goed bij zijn hoofd.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:20:28 #7
65960 sanger
pi_40381255
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:18 schreef ElmarO het volgende:
Leuk topic. Heb alleen toch nog wat te zeuren.

Bij Mclaren staat er een typo bij het jaartal (207 moet 2007 zijn). En Bij Red Bull Racing kan de naam van Montoya denk ik wel weg, aangezien hij volgend seizoen in de NASCAR-serie rijdt. Wat je misschien nog bij Ferrari kan zetten, is het gerucht dat Marlboro eventueel wilde bijspringen om het salaris van Kimi te kunnen betalen.
Beiden aangepast. Goede toevoeging! Van Montoya twijfelde ik, toch maar weggehaald.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:20:54 #8
65960 sanger
pi_40381262
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:37 schreef Vitalogy het volgende:
Lewis Hamilton pakt in Hongarije het kampioenschap en gaat dan de laatst grand prix rijden voor McLaren.

Dat is te snel voor Hamilton! Laat hem eerst maar eens testen
pi_40381496
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:37 schreef Vitalogy het volgende:

Als ze besluiten (op korte termijn) dat Hamilton volgend jaar gaat racen dan heb je helemaal gelijk. Ik denk wel dat het misschien nog niet zo zeker is dat McLaren Hamilton volgend jaar al laat racen zonder al te veel ervaring. Kijk naar Rosberg, dat gaat de laatste paar maanden nou niet echt geweldig. Die geeft zelf inmiddels ook toe dat hij meer tijd nodig heeft. Ok, kun je zeggen dat is caracterbuilding. Het zal vaak goed gaan maar in het verleden zijn daar ook grote talenten mee naar de knoppen geholpen. Een jaartje testen zou voor Hamilton ook niet verkeerd en zeker niet schadelijk zijn. Kijk maar naar de huidige wereldkampioen.

Fd
pi_40381717
Ugh ik wil niet naar de huidige wereldkampioen kijken. Voor mij is hij de personificatie van alles wat fout is met de F1.

Rosberg is nooit een supertalent geweest. Die rijdt heel aardig hoor, maar vind ik persoonlijk geen vergelijkbare situatie. Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen kijk naar Kimi. Lewis Hamilton is een uitzonderlijk talent en precies wat je zegt, als ze hem volgend jaar willen inzetten is het nu de ideale gelegenheid om dat te doen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:46:09 #11
65960 sanger
pi_40382039
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:36 schreef Vitalogy het volgende:
Ugh ik wil niet naar de huidige wereldkampioen kijken. Voor mij is hij de personificatie van alles wat fout is met de F1.
* Mee eens is
quote:
Rosberg is nooit een supertalent geweest.
Ik denk dat Rosberg een gemiddelde coureur, met een uitzonderlijk achternaam is. Ik schat Rosberg als coureur echt niet hoger in als bv. Albers of Heidfeld.
pi_40382265
Rosberg geen supertalent zeg jij...... Ik doe daar geen uitspraak over, ik ben wel erg onder de indruk geraakt hoe hij vorig jaar na een aanvankelijke achterstand alsnog de GP2 titel pakte.

Daarnaast denken ze er bij Williams heel anders over. Elke coureur die bij Williams gaat rijden ondergaat een test. Dat schijnt al heel wat jaren zo te zijn. Dit is een test waaruit blijkt wat de potentie van de coureur is. Aan de orde komen zaken als aangeboren talent, intelligentie, race en technisch inzicht, stressbestendigheid, karakter en dergelijke. Kijk eens naar de coureurs die voor Williams hebben gereden en wat ze hebben bereikt. Hoe denk je dan over Rosberg als blijkt dat hij de hoogste score ooit heeft gehaald voor die test. Hoger dan alle anderen voor hem...........hoger dus dan Prost, Senna, Villeneuve, Hill, Coutlhard, Webber, Schumi 2, Montoya......(er voor het gemak van uitgaande dat ze die test ook allemaal hebben gemaakt). Het schijnt wel algemeen bekend te zijn dat Rosberg jr. bijzonder intelligent is. Er waren plannen dat als hij niet in de F1 aan de slag zou gaan dit jaar dat hij aerodynamica zou gaan studeren aan een universiteit in Engeland.

Zo´n test is geen garantie dat weet ik ook wel maar toch geeft het wel aan dat er heel veel inzit, meer dan wij wellicht nu denken. Afwachten maar.

Fd
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:01:26 #13
65960 sanger
pi_40382544
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:53 schreef fokkersdelight het volgende:
Rosberg geen supertalent zeg jij...... Ik doe daar geen uitspraak over, ik ben wel erg onder de indruk geraakt hoe hij vorig jaar na een aanvankelijke achterstand alsnog de GP2 titel pakte.

Daarnaast denken ze er bij Williams heel anders over. Elke coureur die bij Williams gaat rijden ondergaat een test. Dat schijnt al heel wat jaren zo te zijn. Dit is een test waaruit blijkt wat de potentie van de coureur is. Aan de orde komen zaken als aangeboren talent, intelligentie, race en technisch inzicht, stressbestendigheid, karakter en dergelijke. Kijk eens naar de coureurs die voor Williams hebben gereden en wat ze hebben bereikt. Hoe denk je dan over Rosberg als blijkt dat hij de hoogste score ooit heeft gehaald voor die test. Hoger dan alle anderen voor hem...........hoger dus dan Prost, Senna, Villeneuve, Hill, Coutlhard, Webber, Schumi 2, Montoya......(er voor het gemak van uitgaande dat ze die test ook allemaal hebben gemaakt). Het schijnt wel algemeen bekend te zijn dat Rosberg jr. bijzonder intelligent is. Er waren plannen dat als hij niet in de F1 aan de slag zou gaan dit jaar dat hij aerodynamica zou gaan studeren aan een universiteit in Engeland.

Zo´n test is geen garantie dat weet ik ook wel maar toch geeft het wel aan dat er heel veel inzit, meer dan wij wellicht nu denken. Afwachten maar.

Fd
Wellicht ook wel meer dan er nu uitkomt?

Ik wist van die test en dat Rosberg daar hoog gescoord had indd. Wat ik me afvraag is hoe zo een test je ware snelheid kan laten zien. Dat doe je maar op 1 manier en dat is op de baan.
pi_40382725
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:36 schreef Vitalogy het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Ik begin me ook aan hem te storen.

De personificatie van alles wat fout is in de F1 is voor mij de 7 voudig wereldkampiioen en het team met de scharlaken bolides. Wat die allemaal gedaan hebben de afgelopen 10 jaar vindt ik schandalig. Die maken de sport kapot en jagen de echte liefhebbers weg. Maar daar ga ik maar verder niet op in want dat is te veel off topic (en ik heb er ook geen zin in )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:10:21 #15
65960 sanger
pi_40382861
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:06 schreef fokkersdelight het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Ik begin me ook aan hem te storen.
En met name aan dat handje iedere keer. Shumi zet zijn auto ervoor in de pit, gaat ie als een klein kind over de radio zeuren. Volgens mij mag dat gewoon hoor FA!

Ook iedere keer bij achterblijvers. Hij zit er nog 5-6 autolengtes achter en begint al te zwaaien. Als je niet aandringt zal niemand aan de kant gaan.

Over Shumi verder zijn de meningen verdeeld. Ik respecteer een ander zijn mening daarover, zolanf de mijne ook maar gerespecteerd wordt
pi_40382970
quote:
Wat die allemaal gedaan hebben de afgelopen 10 jaar vindt ik schandalig. Die maken de sport kapot en jagen de echte liefhebbers weg.
Achja, binnenkort begint de A1GP weer; een en al inhaalacties op de baan ipv in een hele race 2 inhaalacties dmv pitstops
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:25:50 #17
65960 sanger
pi_40426990
De puzzelstukjes beginnen langzaamaan op hun plaats te vallen.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:03 schreef sanger het volgende:

Testcoureur: Alexander Wurz
Testcoureur: Nog niet bekend

Verstandige keuze? Denk het wel. Wurz is goed en snel. Rosberg krijgt tijd om te groeien.
pi_40431271
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef sanger het volgende:
[..]

Verstandige keuze? Denk het wel. Wurz is goed en snel. Rosberg krijgt tijd om te groeien.
Denk het ook wel. Is er denk ik ook een aardige kans dat Webber naar Renault gaat.
pi_40437197
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef sanger het volgende:
[..]

Verstandige keuze?
Rosberg ben ik nog niet van overtuigd. Ik wil hem niet afschrijven, hij doet niet echt onder voor andere coureurs, maar dat zegt dan meer wat over de rest.

Met Wurz weet iig zeker dat het niks gaat worden. McLaren is ook niet bepaald wereldkampioen geworden dankzij zijn fantastische test capaciteiten he.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:26:39 #20
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40437376
Als des tijds Alexander Wurz eindelijk eens met het zelfde matriaal als Fisichella mocht rijden bij Benetton..
Was Wurz toch best vaak de te kloppen man bij de licht blauwe...

Mocht Willams volgend jaar een sterke subtopper zijn.. zie ik Wurz nog mooie dingen doen.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_40437883
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:15:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:33:28 #22
65960 sanger
pi_40440988
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:47 schreef Mikkie het volgende:
Ben inderdaad erg benieuwd naar Schumacher. Afhankelijk van hoe de inhaalrace t.o.v. Alonso zal verlopen, denk ik eigenlijk nog wel dat 'ie doorgaat...
Als ie de titel pakt dan stopt ie denk ik. Anders gaat hij nog een jaar door.
pi_40441063
Zou ook wel een hele mooie titel zijn om mee te stoppen denk ik.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:40:59 #24
65960 sanger
pi_40441702
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:44 schreef Spooky4u het volgende:
Zou ook wel een hele mooie titel zijn om mee te stoppen denk ik.
Als hij hem alsnog haalt wel ja. Al denk ik dat iedere wereldtitel mooi is om mee af te sluiten
pi_40441894
Zien jullie het trouwens gebeuren: Kimi en Schumi in 1 team? Ben erg benieuwd waar we Kimi volgend jaar terug zullen zien. Zou hij komend weekend niet meer bekend maken? Mocht ie naar Ferrari gaan dan denk ik dat dit het laatste seizoen van Schumi is. Ik kan het me nl niet voorstellen dat die beiden in 1 team gaan rijden. Hoewel ik dan wel heel benieuwd ben hoe e.e.a. zou gaan lopen, want i.m.o. moeten ze dan tegen elkaar rijden, ik zie Kimi niet in een Barrichello- of Massa-rol kruipen.
pi_40442112
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:51 schreef twentemeisje het volgende:
Zien jullie het trouwens gebeuren: Kimi en Schumi in 1 team?
Ik zie het wel gebeuren. Al zal dat nooit langer dan één seizoen gaan duren.
quote:
Vader Webber verwacht snelle bekendmaking

Mogelijk wordt er volgende week meer bekend over de toekomst van Mark Webber. Williams maakte woensdag bekend volgend seizoen met Nico Rosberg en Alex Wurz door te gaan. Alan Webber, een van de managers en vader van Mark, verwacht binnenkort al te kunnen aankondigen waar zijn zoon in 2007 gaat rijden.

Alan Webber zei tegen AFP: "We hebben een aantrekkelijk aanbod op tafel liggen. We zullen waarschijnlijk volgende week al iets bekendmaken aan de media. We hebben meerdere teams in beeld gehad, dus ik mag nog niet zeggen welk team het gaat worden. Maar wees gerust, Mark zal volgend jaar zeker in de Formule 1 rijden."
Bron
pi_40442378
ik gok op BMW.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40442386
Nou dan zal Webber wel naar Renault gaan. Geen Kovalahainen dus.
Wat een shit line-up wordt dat dan.

Kimi naar Ferrari.
Hopelijk kunnen ze nog presteren zonder Ross Brawn.

Albers naar BMW
wordt ie wereldkampioen.

ehm nee, BMW zal wel mooi zijn
Maar misschien kan ie dan profiteren van de slechte line-ups bij veel teams en in 2008 naar een heel goed team gaan.

Lewis Hamilton naar McLaren hoop ik dan
en dan krijgen we hoop ik een gevecht Hamilton, Alonso, Raikkonen.
Dat ies mein prognose.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:21:14 #29
65960 sanger
pi_40442513
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:15 schreef Spooky4u het volgende:
ik gok op BMW.
Ik hoop het niet. Ik denk Renault.

Webber was behoorlijk kritisch op BMW en Theissen de laatste maanden van Williams BMW.

* hoopt nog altijd op Albers in de BMW.
pi_40442586
Ja, dat is mijn hoop ook... maar ik weet het niet hoor
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40442695
Denk het niet, beetje hoog voor een Nederlandse coureur
maar goed, Heidfeld rijdt er ook, dus waarom Albers niet.
pi_40443235
Heidveld is de in mijn ogen al jaren veldvulling
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:03:10 #33
65960 sanger
pi_40443619
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:28 schreef Vitalogy het volgende:
Denk het niet, beetje hoog voor een Nederlandse coureur
maar goed, Heidfeld rijdt er ook, dus waarom Albers niet.
Hoezo hoog voor een NL coureur? Ze creeren extra budget ipv 2 betaalde rijders te hebben.

Buiten dat denk ik dat Albers het niveau van een Webber, Heidfeld, R. Schumacher, Trulli of Rosberg makkelijk evenaart. Hooguit de ervaring die een beetje mist, net als Rosberg overigens.

Overigens is Albers v rij sterk in het meedenken over het technische plaatje van een auto. Hiermee kan ie een team in opbouw goed helpen ivm goede feedback en inzicht. BMW heeft dit eigenlijk wel nodig.
pi_40444227
Afgelopen weekend tijdens de champcar race in San Jose wist de commentator te vertellen dat Sebastian Bourdais (fra, leider in kampioenschap en kampioen 2004 & 2005) ook in gesprek is met BMW. Van Bourdais is het geen geheim dat ie graag F1 wil rijden. Persoonlijk is ie nogal verbolgen over het feit dat Renault geen interesse in hem heeft, maar op zich zou BMW ook een goeie optie kunnen zijn natuurlijk

Van mij mag ie iig komen, zelfs ten koste van Albers
Where facts are few, experts are many.
pi_40444299
@Sanger
Ben ik helemaal met je eens, maar het blijft dat voor een Nederlandse coureur BMW behoorlijk hoog is. Normaal gesproken moet je dan wel uitzonderlijk talent zijn en dat dicht ik Albers dan weer niet toe. Hij is erg goed bezig, maar ik vind hem geen potentiele wereldkampioen. Ik vind hem ook alleen bij vlagen een erg leuke coureur om naar te kijken.
Meestal is het zo mwa ja wat moet je ermee. Ik heb een paar keer dat ik stomverbaasd naar hem zat te kijken. Eén keer in de DTM, Paffett en Ekstrom tegelijk buitenom inhalen, fantastische inhaalmanoevre, een van de mooiste die ik ooit gezien heb. En Canada natuurlijk vorig jaar was ook wel tof. Dit jaar vooral door sterk en constant rijden laat hij van zich spreken.
Ik schaam me iig niet als Nederlander dat hij voor ons rijdt.
pi_40444522
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:22 schreef Atreidez het volgende:

Hoe durf je.

ik ben helemaal geen Albers fan hoor
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:32:18 #37
65960 sanger
pi_40444532
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:22 schreef Atreidez het volgende:
Afgelopen weekend tijdens de champcar race in San Jose wist de commentator te vertellen dat Sebastian Bourdais (fra, leider in kampioenschap en kampioen 2004 & 2005) ook in gesprek is met BMW. Van Bourdais is het geen geheim dat ie graag F1 wil rijden. Persoonlijk is ie nogal verbolgen over het feit dat Renault geen interesse in hem heeft, maar op zich zou BMW ook een goeie optie kunnen zijn natuurlijk

Dn vraag ik me alleen af waarom een team als BMW een onervaren coureur zou nemen terwijl ze juist zoveel mogelijk ervaring nodig hebben om verder naar voren te komen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:36:35 #38
65960 sanger
pi_40444647
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:24 schreef Vitalogy het volgende:
@Sanger
Ben ik helemaal met je eens, maar het blijft dat voor een Nederlandse coureur BMW behoorlijk hoog is. Normaal gesproken moet je dan wel uitzonderlijk talent zijn en dat dicht ik Albers dan weer niet toe. Hij is erg goed bezig, maar ik vind hem geen potentiele wereldkampioen. Ik vind hem ook alleen bij vlagen een erg leuke coureur om naar te kijken.
Meestal is het zo mwa ja wat moet je ermee. Ik heb een paar keer dat ik stomverbaasd naar hem zat te kijken. Eén keer in de DTM, Paffett en Ekstrom tegelijk buitenom inhalen, fantastische inhaalmanoevre, een van de mooiste die ik ooit gezien heb. En Canada natuurlijk vorig jaar was ook wel tof. Dit jaar vooral door sterk en constant rijden laat hij van zich spreken.
Ik schaam me iig niet als Nederlander dat hij voor ons rijdt.
Ik denk dat als hij een wagen heeft die mee kan komen in de middenmoot/subtop hij nog meer kan laten zien. Laten we reeel wezen, hij heeft nu geen enkele kans om in te halen behalve de SA''s en Monteiro! Weet je nog de inhaalactie bij Sato (weet niet meer welk circuit) uitremmend op een punt waar het eigenlijk niet kon en alsnog insturen?

Ik vind dat hij heel constant is, en soms piekt. En hij is technisch gewoon erg sterk.

Hij rijdt zich tov Monteiro (toch rookie ofty 2005) dik in de kijker.
pi_40444666
Zo hard komen ze nu ook niet naar voren met 2 ervaren coureurs moet ik zeggen.

Midland jaagt echter de redbulls aan, maar ik denk dat ze sneller de BMW's voorbij zijn.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:38:11 #40
65960 sanger
pi_40444696
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:31 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Hoe durf je.

ik ben helemaal geen Albers fan hoor
Ik ook niet hoor
pi_40444812
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:36 schreef sanger het volgende:

Hij rijdt zich tov Monteiro (toch rookie ofty 2005) dik in de kijker.
De verkiezing van Monteiro vorig jaar vond ik geheel ten onrechte.
Maar inderdaad, duidelijk beter dan Monteiro. Wat best knap is omdat Monteiro vorig jaar al bij Jordan zat.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:45:07 #42
65960 sanger
pi_40444919
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:42 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

De verkiezing van Monteiro vorig jaar vond ik geheel ten onrechte.
Dat had ook Albers moeten zijn
quote:
Maar inderdaad, duidelijk beter dan Monteiro. Wat best knap is omdat Monteiro vorig jaar al bij Jordan zat.
Indd. En dan vanaf dag 1 al sneller. Het is niet voor niets dat hij in de DTM zo goed mee kon komen. Hij is gewoon snel. Laten we hopen dat BMW voor Albers kiest zodat hij zich echt in de kijker kan rijden. Anders nog een jaartje Midland. Al zal Midland volgend seizoen hekkensluiter zijn. SA rijdt dan met de huidige Honda's.

Weet iemand trouwens of Midland volgend seizoen een nieuwe auto bouwt, of een doorontwikkelde MF16 gaat gebruiken?
pi_40444961
Rookie van 2005 verkiezing was natuurlijk een fiasco. Wat moesten de +punten zijn.
alleen het aantal uitgereden GP's was een feit voor Monteiro, maar dat heeft meer met het team te maken als de rijderskwaliteiten vind ik.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:51:25 #44
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_40445143
quote:

Misschien wel het team waar de geruchten het eerst begonnen! David Coulthard lijtk zeker van een plekje. Volgens bronnen binnen het team vertrekt de racecoureur met de minste punten aan het einde van dit seizoen. Slecht nieuw voor Klien die 8 punten achterligt. Testcoureur Robert Doornbos is een kandidaat voor het plekje, mede door de vergelijkbare rijstijl met Coulthard! Andere naam is Vitantonio Liuzzi.
Verwachting: Coulthard en Doornbos voor de race. Testcoureur een jonge Red Bull protege.
Bekijk je het hier niet een beetje door een roze bril?
Liuzzi lijkt mij de eerste gegadigde voor het Red Bull zitje mocht Klien wegvallen. Dan zou je Doorbos bijvoorbeeld bij STR kunnen verwachten.
Over Klien gaan blijkbaar geruchten dat hij overstapt naar de Nascar serie, maar het zou ook zomaar kunnen dat hij nog een seizoen blijft.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:54:36 #45
65960 sanger
pi_40445267
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bekijk je het hier niet een beetje door een roze bril?
Liuzzi lijkt mij de eerste gegadigde voor het Red Bull zitje mocht Klien wegvallen. Dan zou je Doorbos bijvoorbeeld bij STR kunnen verwachten.
Over Klien gaan blijkbaar geruchten dat hij overstapt naar de Nascar serie, maar het zou ook zomaar kunnen dat hij nog een seizoen blijft.
Misschien wel ja

Toch denk ik dat Doornbos meer kan smaakt dan Liuzzi. Coulthard en Doornbos rijden beiden met ongeveer dezelfde stijl, dat maakt het voor het team makkelijker een goede ontwikkeling door te maken.

Overigens is bij RBR al gezegd dat de coureur met de minste punten aan het einde van het seizoen mag vertrekken.
pi_40474322
Albers heeft al een aanbieding op zak las ik
quote:
Super Aguri offers Albers a seat
03 August 2006
The Super Aguri team has offered MF1 Racing driver Christijan Albers a seat for next season his manager revealed to F1Racing.net. Albers is showing a strong performance this season at Midland and together with team mate Monteiro he is pushing the team forwards.

Media speculation suggests that Super Aguri and Albers were in talks for next season. Albers' manager Lodewijk Varossieau confirmed to F1Racing.net: "We have received an interesting offer from Super Aguri team boss Daniel Audetto indeed. It is an offer we will consider but Christijan has already told me he would prefer to stick with Midland as the team has been improving very well during the season."
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=126225
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:33:08 #47
65960 sanger
pi_40474788
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:18 schreef Atreidez het volgende:
Albers heeft al een aanbieding op zak las ik
[..]

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=126225
Vorige week zaterdag. Vorrisieua(?) zei eerst het wel interessant te vinden omdat SA volgend seizoen met de huidige Honda's rijdt. CA schijnt het zelf niet zo te zien zitten gezien de huidige ontwikkelingen bij Midland.
quote:
Super Aguri biedt Albers stoeltje aan voor 2007
03 augustus 2006
Het team van Super Aguri heeft Midland-coureur Christijan Albers een stoeltje aangeboden voor volgend seizoen. Dat heeft Lodewijk Varossieau, de manager van de Larenaar, tegenover F1Racing.nl verklaard. Albers laat op dit moment goede prestaties zien in de M16-bolide.

Volgens berichten in de media zouden Super Aguri en Albers met elkaar in gesprek zijn over volgend seizoen. Varossieau zei: "We hebben inderdaad een interessant aanbod gekregen van Super Aguri-teambaas Daniel Audetto. We zullen het aanbod overwegen, maar Christijan heeft me al laten weten liever bij Midland te blijven, omdat het Midland-team het hele seizoen al goede vooruitgang boekt."
Verstandige reactie? Denk het niet! Ik denkd at Midland volgend seizoen de rol van SA gaat overnemen. Het team heeft best potentie met de steun van Honda.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:35:31 #48
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40474881
Ik denk dat je Villeneuve wel mag schrappen bij BMW.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_40474923
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als we dan toch gaan schrappen bij BMW kan bij Kubica het gedeelte van vrijdagrijder ook wel weg. Aangezien er volgend seizoen toch geen specifieke vrijdagrijders meer mogen rijden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:39:20 #50
65960 sanger
pi_40475005
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat laat ik aan jou over in de F1 Manager , ik wacht nog even tot na het weekend.

Buiten dat kan ikhem niet meer editten ook
pi_40477747
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:03 schreef sanger het volgende:

Na alle perikelen rond het contract van Villeneuve vooraf aan dit seizoen heeft BMW besloten pas laat de beslissing te nemen. Heidfeld staat vast. Namen die hier genoemd worden zijn onder andere Christian Albers en Robert Kubica. Qua ervaring zou de Nederlander hier de beste papieren hebben terwijl ook Villeneuve nog kans maakt op een nieuw contract.
Verwachting: Heidfeld en Villeneuve voor de race, Kubica als tester op de vrijdagen.
Volgend jaar zijn er geen vrijdagtesters meer.

Voor de rest prima overzicht, handig zo alles bij elkaar
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:04:06 #52
65960 sanger
pi_40477952
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:57 schreef CrazyDaisy85 het volgende:

[..]

Volgend jaar zijn er geen vrijdagtesters meer.

Voor de rest prima overzicht, handig zo alles bij elkaar
Thanks voor de correctie. Helaas kan ik mijn OP niet meer aanpassen. Misschien een modje die het wilt veranderen in "als testcoureur"?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:28:19 #53
45532 ziggyziggyziggy
pi_40478717
pi_40479113
ziet er goed uit.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:42:18 #55
45532 ziggyziggyziggy
pi_40479183
quote:
Friday 4 August at 13:15 : According to reports in the Spanish press, departing Williams driver Mark Webber is likely to move to the Red Bull team - not Renault - for the 2007 season.

'AS' newspaper contradicted rumours in the Budapest paddock on Thursday that put Renault and McLaren higher on the Australian's list of potential employers, after Sir Frank Williams could not meet his salary demands.

Mark Webber, 29, was asked on Thursday whether his team next year begins with the letters 'RE'.

''Clever,'' he laughed. ''That's two teams, isn't it?''
Die laatste opmerking...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:48:08 #56
65960 sanger
pi_40479371
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overgenomen voor FOK!sport

Tabel ziet er mooi uit zo Ziggy!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:48:46 #57
65960 sanger
pi_40479382
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die laatste opmerking...
Wel scherp van hem
pi_40479700
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overgenomen voor FOK!sport
Ik heb even gezocht, maar misschien kan je deze link bij Ferarri neerzetten. Deze verwijst naar het gerucht dat Marlboro het dreamteam Schumacher/Räikkönen mogelijk wil maken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:12:56 #59
65960 sanger
pi_40480111
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht, maar misschien kan je deze link bij Ferarri neerzetten. Deze verwijst naar het gerucht dat Marlboro het dreamteam Schumacher/Räikkönen mogelijk wil maken.
Goeie! Ik heb daar ook enkele minuten naar gezocht maar kon het zo snel niet vinden.
pi_40488960
tvpeetje...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:07:09 #61
45532 ziggyziggyziggy
pi_40489093
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dat gerucht staat al bij Ferrari. En ik ga niet voor alle geruchten linken naar alle bronnen, dan ben ik maandag nog bezig. Overigens linken we op FOK!sport sowieso binnen berichten nooit naar externe sites, dat doen we alleen bij de bronvermelding.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:43:23 #62
65960 sanger
pi_40506897
quote:
Webber samen met Renault-motoren naar Red Bull?
Webber en Red Bull

5-8 - Niet Renault, maar Red Bull zou in 2007 de nieuwe werkgever van Mark Webber worden. Mogelijk als onderdeel van een deal over de levering van Renault-motoren aan het Oostenrijkse team. Verschillende bronnen van onze medewerker Adam Cooper melden er overeenstemming is.

Red Bull is vastbesloten volgend seizoen gebruik te maken van de Franse V8-motoren, omdat Adrian Newey denkt dat de renstal met de Renault-motor in 2007 over een veel beter pakket beschikt dan met de Ferrari. Dit seizoen is de progressie van Red Bull een halt toegeroepen omdat het team de aërodynamica op heeft moeten offeren om de koelingproblemen met de Ferrari-krachtbron te verhelpen.

Je hoeft er geen Einstein voor te zijn om te begrijpen dat Flavio Briatore graag één van zijn protégés in het team wil plaatsen in ruil voor levering van de motoren. Probleem is dat Red Bull daar dan weer niet zo blij mee is, het team vindt het al niks dat het dit seizoen de politieke lijn van Ferrari moet volgen.

Het lijkt er verder op dat Red Bull niet al te enthousiast is over Heikki Kovalainen, ondanks het feit dat de Fin voor Christian Horners Arden-team reed in de GP2. Niet dat Horner niet overtuigd is van Kovalainens kwaliteiten, maar hij voelt er niet veel voor om als opleidingsinstituut te fungeren. Want het kan zomaar gebeuren dat Kovalainen na een goed debuutseizoen in 2008 uitkomt voor het fabrieksteam.

Briatores andere coureur is Webber en het ziet er naar uit dat Newey graag van Webbers diensten gebruik wil maken om te kijken hoe snel de RB3 daadwerkelijk is. Hoewel er soms twijfel is over de kwaliteiten van de Australiër staat vast dat er met zijn snelheid over één ronde niks mis is.

Toch zijn er volgens Adam Cooper ook factoren die tegen de deal werken, waardoor er vooralsnog maar weinig duidelijkheid is. Red Bull is van plan om verder te gaan met David Coulthard en twee ervaren coureurs levert voor de renstal geen uitgebalanceerde line-up op, zelfs de ervaring die beide coureurs meebrengen weegt hier niet tegen op.

Ten tweede is Webber niet echt iemand die past in het profiel van Red Bull. Webbers hoofd staat niet naar de vele feesten en partijen die inmiddels bij het team zijn gaan horen, terwijl het team juist van haar coureurs verlangt om er ook naast het circuit een opwindend leven op na te houden.

Bovendien heeft de firma duidelijk gemaakt dat het in principe haar eigen coureurs, die het vaak al jaren ondersteund, de kans wil geven in de Formule 1. De groep coureurs die Red Bull sponsort is al (te) groot en eigenlijk is er geen plek meer voor een buitenstaander.

Mocht het wel gebeuren, dan zal de marketing van Red Bull op de schop moeten, omdat dan echt alles er op moet worden gericht om de prestaties op het circuit te verbeteren. Het blijft onduidelijk of Webber inderdaad gebonden is aan de Renault-motoren of dat hij toch bij Red Bull rijdt als de aandrijving ook in 2007 wordt verzorgd door de Ferrari.
Laatste gerchten over RBR en Webber!
pi_40507923
Dan zouden de Ferrari motoren naar STR moeten. Volgens mij zag Ferrari dat niet zitten. Zou het knap vinden als RBR onder het contract met Ferrari uit kan komen, maar we zullen zien. Silly Season is iig weer erg interessant.
pi_40509763
quote:
Briatore predicting Schumacher’s retirement

Flavio Briatore has dropped the biggest hint yet that Renault test driver Heikki Kovalainen could move into the racing cockpit in 2007.

Asked about speculation linking Kimi Raikkonen with the blue-coloured team, the Italian principal said in Hungary: "He would be an interesting driver for us."

"But formula one is not only about the superstars. There are many young talents who we should not allow to become too old for it - like our 25-year-old test driver Kovalainen."

The Budapest paddock is traditionally a melting-pot for mid-season silly-season gossip, and Briatore is usually a player.
This time around, he is also toying with the destination of Mark Webber, who is now understood to have penned a deal with Red Bull.

What does 56-year-old Briatore predict about Michael Schumacher? "If I look into the cloudy skies of Budapest," he said, "I can imagine that Michael has decided to stop."

"I see Raikkonen and Massa at Ferrari in 2007."
Bron
pi_40536855
Klien is dus waarschijnlijk gezien bij Red Bull Racing.
quote:
Geen toekomst voor Klien bij Red Bull

Het lijkt er steeds meer op dat Christian Klien na dit seizoen kan gaan uitzien naar ander werk. Red Bull-baas Dieter Mateschitz heeft zich in een interview met F1total negatief uitgelaten over zijn landgenoot.

,,Voor nationale sentimenten is bij ons team geen plaaats”, zegt Mateschitz. ,,We willen gewoon de beste coureurs die beschikbaar zijn.” En daar hoort Klien niet bij, volgens de miljonair. ,,Als je met je derde seizoen in de Formule 1 bezig bent, word je niet sneller. Je wint hooguit aan ervaring, maar in seconden scheelt het niets.”

De contractverlenging van Davis Coulthard is volgens Mateschitz slechts een kwestie van tijd. ,,We willen met elkaar verder en het tekenen van het contract is slechts een formaliteit. David heeft negentig procent van onze punten verzameld en is nog steeds heel snel.”
Bron
pi_40567905
Kans Villeneuve kan je weghalen uit de OP

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=126857
quote:
Villeneuve and BMW split
07 August 2006
Today the BMW team has announced that Jacques Villeneuve will not race for them again this season. According to the team's statement, following discussions with Villeneuve last week both parties agreed to terminate their current contract with immediate effect, five races ahead of schedule.

In Hungary Villeneuve was replaced by Robert Kubica, apparently because he was still recovering from his crash at Hockenheim, but as so often is the case, there was more to it.

BMW Motorsport Director Mario Theissen said about the situation: "Jacques has performed well for us this year, scoring the team's first grand prix points in Malaysia, he has made a significant contribution to developing the newly formed BMW Sauber F1 Team and the performance of the car."

"However, after Jacques' accident in the Hockenheim race the team decided to review its options for next year, including assessing Robert Kubica in a race environment. Our decision to look towards evaluating our driver line up has naturally impacted Jacques' position for the remainder of this season. We fully understand that it is difficult for Jacques to maintain his natural level of commitment in circumstances of uncertainty. We respect his position and wish him well for the future."
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:22:55 #67
65960 sanger
pi_40568563
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:

[..]
Helaas kan ik die niet meer editten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:31:30 #68
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40568850
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:

[..]
Weer een persoonlijkheid minder in de F1
pi_40570290
Ach, we hebben er Kubica voor teruggekregen ...

pi_40570823
Ik vond Villeneuve de laatste jaren nogal rustig hoor, je hoorde er net zoveel van als zijn spectaculaire teamgenoot.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40571188
Doornbos bij RBR is ook uitgesloten:
"6-8 - Robert Doornbos rijdt volgend jaar geen races voor Red Bull. In Hongarije bevestigt teambaas Christian Horner dat exclusief tegenover FORMULE 1 RaceReport. De Rotterdammer moet zich berusten in een rol als testcoureur. "
http://www.formule1club.nl/pagina_nieuws.php?id=10090
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_40571302
of STR... dat is geen RBR he.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40577253
Voor mijn gevoel is Albers bij BMW ook uitgesloten. Ik hoor ze er niet meer over. Albers schijnt aangegeven te hebben verder te willen bij Midland nadat SA interesse had getoond. Ik denk dat SA Albers alleen wil hebben als hij veel geld meeneemt. Maar of Midland the place to be is volgend jaar ???? Als SA een honda chassis krijgt, die nog wat kan doorontwikkelen gedurende de winter (en dat zou best welleens interessant kunnen zijn want ze lijken er nu pas op stoom te komen) dan lijkt SA een betere optie dan Midland die een nieuwe motor moeten inpassen in de auto. Daarnaast lees ik altijd dat SA ook nog een budget heeft dat alleszins redelijk is en wat gaat er gebeuren met Midland, verkopen of niet. Wellicht is al duidelijk dat de koop doorgaat, weet Albers al meer dan wij en wil hij daarom blijven

Ik ben wel benieuw wat het wordt. Ik irriteer me vaak aan het geniepe gedrag van Ferrari en Schumi. Mocht hij stoppen dan is er inmiddels een vervanger. Alonso toont zich een waardige opvolger. Ik irriteer me de laatste tijd steeds meer aan dat ventje Raikonen heeft de uitstraling van een drol maar dat soort gedrag doet hij niet aan. Ik hoop dat dit niet verandert mocht hij bij Ferrari instappen.

Fd
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:08:03 #74
65960 sanger
pi_40577817
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:54 schreef fokkersdelight het volgende:
Voor mijn gevoel is Albers bij BMW ook uitgesloten. Ik hoor ze er niet meer over. Albers schijnt aangegeven te hebben verder te willen bij Midland nadat SA interesse had getoond. Ik denk dat SA Albers alleen wil hebben als hij veel geld meeneemt. Maar of Midland the place to be is volgend jaar ???? Als SA een honda chassis krijgt, die nog wat kan doorontwikkelen gedurende de winter (en dat zou best welleens interessant kunnen zijn want ze lijken er nu pas op stoom te komen) dan lijkt SA een betere optie dan Midland die een nieuwe motor moeten inpassen in de auto. Daarnaast lees ik altijd dat SA ook nog een budget heeft dat alleszins redelijk is en wat gaat er gebeuren met Midland, verkopen of niet. Wellicht is al duidelijk dat de koop doorgaat, weet Albers al meer dan wij en wil hij daarom blijven

Ik ben wel benieuw wat het wordt. Ik irriteer me vaak aan het geniepe gedrag van Ferrari en Schumi. Mocht hij stoppen dan is er inmiddels een vervanger. Alonso toont zich een waardige opvolger. Ik irriteer me de laatste tijd steeds meer aan dat ventje Raikonen heeft de uitstraling van een drol maar dat soort gedrag doet hij niet aan. Ik hoop dat dit niet verandert mocht hij bij Ferrari instappen.

Fd
Indd bestaat de mogelijkheid dat Albers bij MF1 wilt blijven vanwege eenb eventueel aanstaande overname door Michiel Mol.

Toch denk ik, net als jij, dat SA een betere optie is. Groter budget, zitten nu in een snelle ontwikkeling, (winnende) Honda-motor, Honda chassis en veel ambitie.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:08:21 #75
45532 ziggyziggyziggy
pi_40579819
pi_40579885
quote:
Jammer, ik had Liuzzi graag in de Red Bull gezien
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40581256
Hmm Webber zit dus nu al in de nadagen van zijn carrière. Met alle respect voor Red Bull maar daar zit je of als jong talent of in de nadagen van je carrière.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:03:20 #78
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_40581465
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:57 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm Webber zit dus nu al in de nadagen van zijn carrière. Met alle respect voor Red Bull maar daar zit je of als jong talent of in de nadagen van je carrière.
Webber wordt door Briatore een jaartje bij Red Bull geparkeerd. Als hij het op kan nemen tegen Coulthard mag hij in 2008 voor Renault rijden. Renault zit in een reorganisatie en zal het volgend jaar met Fisichella en Kovalainen een jaartje wat rustiger aan gaan doen om in 2008 weer keihard terug te slaan met twee topcoureurs (Kovalainen en Webber of een andere coureur).
pi_40581502
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef MonoSynth het volgende:
Webber wordt door Briatore een jaartje bij Red Bull geparkeerd. Als hij het op kan nemen tegen Coulthard mag hij in 2008 voor Renault rijden. Renault zit in een reorganisatie en zal het volgend jaar met Fisichella en Kovalainen een jaartje wat rustiger aan gaan doen om in 2008 weer keihard terug te slaan met twee topcoureurs (Kovalainen en Webber of een andere coureur).
Dat is waar ja. Misschien was ik iets te snel met mijn conclusie. De tijd zal het leren .
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:25:32 #80
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40582210
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:57 schreef MrX1982 het volgende:
Het geld is er en ze hebben een paar grote vissen aangetrokken, o.a. Newey. Op langere termijn zie ik Red Bull nog wel een grote? stap voorwaarts maken, maar op korte termijn zie ik ze de topteams nog niet bedreigen. Hopelijk kan Webber, die imo qua niveau echt overschat is, het bij een kleiner team wel waarmaken. Eigenlijk is hij weer terug bij het team waar hij eerder voor uitkwam, alleen heet Jaguar nu Red Bull. Zo is de cirkel toch weer rond.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:28:11 #81
65960 sanger
pi_40582302
Ben ik de enige die de link legt met Renault motoren voor RBR????
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:30:44 #82
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_40582381
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:28 schreef sanger het volgende:
Ben ik de enige die de link legt met Renault motoren voor RBR????
Nee
pi_40588047
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:25 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Het geld is er en ze hebben een paar grote vissen aangetrokken, o.a. Newey. Op langere termijn zie ik Red Bull nog wel een grote? stap voorwaarts maken, maar op korte termijn zie ik ze de topteams nog niet bedreigen. Hopelijk kan Webber, die imo qua niveau echt overschat is, het bij een kleiner team wel waarmaken. Eigenlijk is hij weer terug bij het team waar hij eerder voor uitkwam, alleen heet Jaguar nu Red Bull. Zo is de cirkel toch weer rond.
Ik weet het zo net nog niet met Red Bull. Veel geld hebben zegt niet zo heel veel. Zie Toyota. Vorig seizoen heel goed gepresteerd en nu is het toch een heel stuk minder.
pi_40588279
De kans lijkt steeds aannemelijker te worden dat Räikkönen naar Ferrari verkast.
quote:
'Kovalainen signs Renault deal'

Kimi Raikkonen will move to Ferrari in 2007, inspiring Renault boss Flavio Briatore to sign Heikki Kovalainen, reports in the Finnish press say.

Newspaper Helsingin Sanomat quoted Kovalainen, the Enstone-based team's current test driver, as rejecting the story, but interestingly he also did not deny speculation about his impending Grand Prix debut.

''I have not signed anything,'' the 24-year-old said, ''but I am sure that next year I will race.

''The announcement will take place in the right moment.''

It had been rumoured that - although Raikkonen was top of Briatore's list - Mark Webber could be Renault-bound, after his split with the Williams team was confirmed.

But Briatore said: ''Webber is not available. It is not up to me to say where he will go. Perhaps somebody else will say something about it soon.''

Indeed, Red Bull is now expected to spill the beans about Webber either on Monday afternoon or Tuesday morning.

It is interesting that the driver market, after months of stagnation, has now begun to move, indicating that something significant within the 'silly season' sphere has occurred.

Clearly, Italian sports newspaper Tuttosport, has its own theory about what uncorked the market's bottle, writing that it is 'a shame' that Michael Schumacher's career is 'at an end'.
Bron
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:55:20 #85
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40588405
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:47 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik weet het zo net nog niet met Red Bull. Veel geld hebben zegt niet zo heel veel. Zie Toyota. Vorig seizoen heel goed gepresteerd en nu is het toch een heel stuk minder.
Heb je helemaal gelijk in, de juiste mensen zullen wel op de juiste plek moeten zitten want anders verdwijnt het geld in een bodemloze put.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:00:06 #86
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40588606
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:52 schreef ElmarO het volgende:
De kans lijkt steeds aannemelijker te worden dat Räikkönen naar Ferrari verkast.
[..]

Bron
Hij zou voor hetzelfde geld ook naar Torro Rosso kunnen gaan, want immers was daar een delegatie van Renault gespot. Volgens mij kan zo'n jongen beter beginnen bij een kleiner team waar de druk minder groot zal zijn, en dan is Torro Rosso (met misschien wel Renault motoren) een goede? optie.

Maar ja, ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Kimi naar Ferrari gaat.
pi_40589150
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:00 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Hij zou voor hetzelfde geld ook naar Torro Rosso kunnen gaan, want immers was daar een delegatie van Renault gespot. Volgens mij kan zo'n jongen beter beginnen bij een kleiner team waar de druk minder groot zal zijn, en dan is Torro Rosso (met misschien wel Renault motoren) een goede? optie.

Maar ja, ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Kimi naar Ferrari gaat.
Door dit bericht acht ik de kans 90% dat Kovalainen naast Fisichella mag gaan rijden bij Renault. En wat er met de motoren bij de Red Bull teams gaat gebeuren wordt ook nog spannend.

Ik ook. Ferrari loopt eigenlijk al met Kimi te flirten sinds hij bij Sauber debuteerde. Dat zal toch ook wel iets zijn dat mee weegt bij hem.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:29:21 #88
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40589980
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:11 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Door dit bericht acht ik de kans 90% dat Kovalainen naast Fisichella mag gaan rijden bij Renault. En wat er met de motoren bij de Red Bull teams gaat gebeuren wordt ook nog spannend.

Maar dan lees ik weer dit bericht van 18 juli op F1 Racing en daaruit blijkt dat ze er bij Renault helemaal niet zo zeker van zijn of ze Kovalainen naast Fisico moeten zetten. Persoonlijk lijkt het mij verstandiger dat ze het gaan aanpakken zoals ze ook bij Alonso hebben gedaan. Plant zo'n jongen bij een wat kleiner team om ervaring op te doen, laat hem rijpen en haal hem op het moment dat hij er echt klaar voor is. Je gooit zo'n jongen echt voor de leeuwen en je neemt als team zijnde een behoorlijk risico. Als het goed gaat is het geweldig, maar stel dat het fout gaat....

Anyway, wie het ook gaat worden zullen we wel zien. Tot op heden kan er nog heerlijk over gespeculeerd worden, en dat is ook erg leuk!
quote:
Ik ook. Ferrari loopt eigenlijk al met Kimi te flirten sinds hij bij Sauber debuteerde. Dat zal toch ook wel iets zijn dat mee weegt bij hem.
Precies, en Kimi wil een auto waarmee hij kampioen kan worden en dan zit je bij Ferrari wel goed. Al is dat natuurlijk geen garantie, zie het vorige seizoen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:49:25 #89
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40590837
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:11 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Overigens zou je uit de reactie van Flavio kunnen concluderen dat ze de slag om Kimi hebben "verloren" en dan is er voor Renault eigenlijk geen andere optie dan die Kovalainen naast Fisico te zetten.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:01:43 #90
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40595284
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:19 schreef Atreidez het volgende:
Ach, we hebben er Kubica voor teruggekregen ...

Goh.. Een deel van mijn jeugd is sinds vandaag toch helemaal weg.
Sinds 1996,elke zondag trouw Villeneuve naar voren schreeuwen..
Hem uitschelden bij een stomme aktie,hem prijzen voor een super start..

Een JV fan zijn is niet makkelijk,maar het was wel de moeite waard..

(al heb ik eens eerder gedacht dat het einde F1 was voor JV )
pi_40835398
quote:
Schumacher-Raikkonen reports continue

Yet another racing publication has claimed inside knowledge of Michael Schumacher's decision, due to be publicly announced at Monza next month, about his future in Formula One beyond 2006.

Recent reports suggested that the 37-year-old German was set to retire, but Auto Bild Motorsport - citing 'sources' - now adds to claims in Britain that Schumacher is in fact due to sign a new contract for 2007.

The seven time World Champion's Ferrari deal will also include an 'option' for 2008, the German publication added, with Kimi Raikkonen as his new joint number-one team-mate.

With Schumacher-Raikkonen in the race cockpits, Maranello incumbent Felipe Massa is most likely to slip into a highly-paid role as a Ferrari test driver.
Bron
pi_40836174
Van het weekend las ik nog een bericht dat Schumacher een veto had ingedient dat ie Raikkonen niet naast zich wilde. Het is elke dag weer anders . Ik geloof het pas als ie het werkelijk zelf zegt.
pi_40859037
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:09 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Van het weekend las ik nog een bericht dat Schumacher een veto had ingedient dat ie Raikkonen niet naast zich wilde. Het is elke dag weer anders . Ik geloof het pas als ie het werkelijk zelf zegt.
Je wordt er inderdaad een beetje gek van. Ben blij als de Grand Prix van Italië eenmaal aan de gang is. Dan krijgen we tenminste eens zekerheid.
quote:
Mercedes makes $64m push

Despite speculation that his Ferrari deal is now all but official, new reports indicate that Kimi Raikkonen's future on the formula one grid beyond 2006 is not yet settled.

An article in Germany's major daily newspaper Bild on Wednesday will write that, as part of the speculated buyout of McLaren, carmaker Mercedes-Benz is making a final push to retain the 26-year-old Finn.

The report refers to a supposed two-year, (US) $64 million offer for Raikkonen, who has also been linked with a move to current championship-leading team Renault.

Regarding the rumoured Mercedes-Benz buyout of McLaren, meanwhile, Bild cited the information of a Mercedes spokesman in claiming that 'it is conceivable' that Ron Dennis would be left at the helm.

Earlier reports suggested that Mercedes' competition director Norbert Haug might assume the top job.
Bron
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:11:53 #95
45532 ziggyziggyziggy
pi_40860734
Tja, Bild is natuurlijk niet de meest betrouwbare bron, he. We zullen inderdaad op Monza wel zien wat er gebeurt.
pi_40863821
En er is weer een gerucht van een andere bron dat Schumacher volgend seizoen blijft.
quote:
Schumacher rumour gains momentum

Tuesday's reports that Michael Schumacher will sign a new Ferrari contract for 2007 are gathering strength.

Ahead of the German driver's public announcement at Monza, Auto Bild Motorsport claimed this week that Schumacher is to race next year - and possibly also in 2008 - alongside Kimi Raikkonen.

A similar story has now appeared at sport.rtl.de; which is particularly significant, because the German publication also hosts 37-year-old Schumacher's official website.

The headline reads: 'At least one more year for Schumi'.

Reportedly, Schumacher - who is holidaying with his family on the small Mediterranean island of Formentera - decided to delay retirement for the time being and has now told long-time manager Willi Weber.

The publication quoted a close friend of Schumacher's as saying: “I believe that Michael thinks himself capable of matching up to Raikkonen.”
Bron & RTL Sport
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:58:23 #97
45532 ziggyziggyziggy
pi_40864190
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:47 schreef ElmarO het volgende:
En er is weer een gerucht van een andere bron dat Schumacher volgend seizoen blijft.
[..]

Bron & RTL Sport
En die refereren allemaal weer terug naar Bild. Het is dus goed mogelijk dat alle geruchten van vandaag dezelfde oorsprong hebben. Als het waar is, zou ik het best aardig vinden, Kimi en Schumi samen bij Ferrari.
pi_40874380
Zechhi roept dat Midland GEEN ik herhaal GEEN optie voor RD is!

Ik zeg inderdaad liever testen met een step dan racen in zo'n barrelbrik!!
pi_40880254
Midland staat volgend jaar achteraan, achter de Aguri's
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:41:28 #100
65960 sanger
pi_40881841
En Albers wil liever blijven dan naar SA te gaan
pi_40881897
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Zechhi roept dat Midland GEEN ik herhaal GEEN optie voor RD is!

Ik zeg inderdaad liever testen met een step dan racen in zo'n barrelbrik!!
Ik ben er heilig van overtuigd dat racen beter is als testen zeker op een step
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:58:08 #102
45532 ziggyziggyziggy
pi_40882693
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:42 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd dat racen beter is als testen zeker op een step
Al is het alleen maar voor de naslagwerken. Welke coureurs herinner je je nog over tien jaar? De testers of de backmarkers? Ja, ik kan me nog zo de gezichten van bijvoorbeeld David Brabham, Philippe Adams, Eric van der Poele en Marco Apicella voor de geest halen, maar wie er tien, vijftien jaar geleden testte?

Oh ja, en dat vinden sponsors natuurlijk leuk, namen die blijven hangen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:33:09 #103
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_40884396
Maare.. is het al zeker dan dat Raikonnen niet voor McLaren rijdt volgend jaar?
Heb daar nog niets over gehoord namenlijk, dus neem aan dat je die wel als 2e (of 1e) rijder neer kan zetten, tenzij je andere feiten hebt .
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
pi_40884490
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Al is het alleen maar voor de naslagwerken. Welke coureurs herinner je je nog over tien jaar? De testers of de backmarkers? Ja, ik kan me nog zo de gezichten van bijvoorbeeld David Brabham, Philippe Adams, Eric van der Poele en Marco Apicella voor de geest halen, maar wie er tien, vijftien jaar geleden testte?

Oh ja, en dat vinden sponsors natuurlijk leuk, namen die blijven hangen.
Dat wil je toch als Sportman, historie schrijven
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40885855
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef superhaagie het volgende:
Maare.. is het al zeker dan dat Raikonnen niet voor McLaren rijdt volgend jaar?
Heb daar nog niets over gehoord namenlijk, dus neem aan dat je die wel als 2e (of 1e) rijder neer kan zetten, tenzij je andere feiten hebt .
En wat zou Raikkonen dan doen als hij de call krijgt Alonso voorbij te laten
pi_40888375

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:15:29 ]
Zerg schreef:
pi_40888420
En Hamilton en Alonso in één team!!!!

How crazzzy is that?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:37:03 #108
65960 sanger
pi_40894515
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

En wat zou Raikkonen dan doen als hij de call krijgt Alonso voorbij te laten
Stug op kop blijven rijden
pi_40894817
kimi gaat niet aan de kant, of het moet zijn om Alonso de wereldtitel te geven waar hij zelf helemaal geen kans meer op heeft in de laatste race.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40894845
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:01 schreef Mikkie het volgende:
Raikkonen en Schumi bij één team... mocht dat zou uitkomen... dan ben ik héél benieuwd hoe dat gaat lopen!
Die gaan samen naar Renault.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_40895667
Villeneuve: "Schumacher is een grote leugenaar"

17 augustus 2006
Voormalig BMW-rijder Jacques Villeneuve heeft fors uitgehaald naar zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. De Canadees vindt dat Schumacher geen groot kampioen is en dat hij teveel streken heeft uitgehaald.

Villeneuve zei in de nieuwste editie van het Britse F1 Racing Magazine: "Michael is geen groot kampioen, omdat hij teveel smerige streken heeft uitgehaald en omdat hij geen geweldig mens is. Senna haalde weliswaar ook smerige streken haalt, maar hij deed dat met meer klasse en meer integriteit. Toen hij bijvoorbeeld in 1990 Prost uitschakelde op de baan van Suzuka, zei hij al voor de race dat hij dat ging doen. Dat is een groot verschil met Michael, die dit jaar in Monaco bij hoog en bij laag beweerde dat hij onschuldig was."

"Senna zei dan: 'Ja ik heb het gedaan. Maar ik vertelde je voor de race al dat ik het ging doen'. Dat is heel anders dan wat Michael liet zien in Monaco, Jerez (in 1997), en Adelaide (in 1994, toen hij in botsing kwam met Damon Hill). Senna loog niet tegen de fans. Michael deed dat wel. Het is jammer dat de fans dat ook van hem accepteren. Michael maakt misbruik van hun loyaliteit jegens de sport", aldus Villeneuve.

"Maar Michael liegt alleen tegen de fans, maar ook tegen zijn collega's. Tijdens de GPDA-bijeenkomst in Silverstone loog hij tegen ons (over het kwalificatie-incident in Monaco) en hij had niet eens het fatsoen om zich te schamen voor die actie. We wisten allemaal dat er tegen ons gelogen werd, maar slechts enkelen van ons namen de moetie om er wat van te zeggen. De meesten zijn bang voor Michael of wilden dat de vergadering snel voorbij zou zijn zodat ze naar het WK Voetbal konden gaan kijken."

"Michael denkt dat hij beter is dan de rest. Hij denkt ook dat hij groter is dan de sport, maar dat is hij niet. Als hij met pensioen is gegaan, zal niemand meer aan hem denken."

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=127402
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:40:33 #112
65960 sanger
pi_40895673
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:56 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Die gaan samen naar Renault.
Dat zou de F1 stunt van het jaar wezen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:42:23 #113
65960 sanger
pi_40895708
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:40 schreef fuckbuddy het volgende:

17 augustus 2006
Voormalig BMW-rijder Jacques Villeneuve heeft fors uitgehaald naar zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. De Canadees vindt dat Schumacher geen groot kampioen is en dat hij teveel streken heeft uitgehaald.

Villeneuve zei in de nieuwste editie van het Britse F1 Racing Magazine: "Michael is geen groot kampioen, omdat hij teveel smerige streken heeft uitgehaald en omdat hij geen geweldig mens is. Senna haalde weliswaar ook smerige streken haalt, maar hij deed dat met meer klasse en meer integriteit. Toen hij bijvoorbeeld in 1990 Prost uitschakelde op de baan van Suzuka, zei hij al voor de race dat hij dat ging doen. Dat is een groot verschil met Michael, die dit jaar in Monaco bij hoog en bij laag beweerde dat hij onschuldig was."

"Senna zei dan: 'Ja ik heb het gedaan. Maar ik vertelde je voor de race al dat ik het ging doen'. Dat is heel anders dan wat Michael liet zien in Monaco, Jerez (in 1997), en Adelaide (in 1994, toen hij in botsing kwam met Damon Hill). Senna loog niet tegen de fans. Michael deed dat wel. Het is jammer dat de fans dat ook van hem accepteren. Michael maakt misbruik van hun loyaliteit jegens de sport", aldus Villeneuve.

"Maar Michael liegt alleen tegen de fans, maar ook tegen zijn collega's. Tijdens de GPDA-bijeenkomst in Silverstone loog hij tegen ons (over het kwalificatie-incident in Monaco) en hij had niet eens het fatsoen om zich te schamen voor die actie. We wisten allemaal dat er tegen ons gelogen werd, maar slechts enkelen van ons namen de moetie om er wat van te zeggen. De meesten zijn bang voor Michael of wilden dat de vergadering snel voorbij zou zijn zodat ze naar het WK Voetbal konden gaan kijken."

"Michael denkt dat hij beter is dan de rest. Hij denkt ook dat hij groter is dan de sport, maar dat is hij niet. Als hij met pensioen is gegaan, zal niemand meer aan hem denken."

De reactie van een slecht verliezer, maar een markant sportman.

Sjaak Fileneuve
pi_40895993
Idd, ik word soms zo moe van mensen zoals Villeneuve.
Wat een gefrustreerd mannetje is het toch ook.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:59:32 #115
65960 sanger
pi_40896125
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die doorzaniken over kwali Monaco.

Wat nou als het echt per ongeluk ging. De druk stond er namelijk wel vol op bij Schumi!

Natuurlijk heeft hij de schijn tegen. Hij is gestraft zonder dat bewezen is dat het bewust was, dus hij heeft dubbel en dwars op de blaren gezeten!

Van iemand die al 16 jaar in de F1 actief is zijn er altijd wel acties terug te halen welke niet geslaagd waren.
pi_40896226
Ik ben zelf allesbehalve een Schumacher-fan, maar dit is wel erg triest van Villeneuve...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:06:31 #117
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_40896294
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die doorzaniken over kwali Monaco.

Wat nou als het echt per ongeluk ging. De druk stond er namelijk wel vol op bij Schumi!

Natuurlijk heeft hij de schijn tegen. Hij is gestraft zonder dat bewezen is dat het bewust was, dus hij heeft dubbel en dwars op de blaren gezeten!

Van iemand die al 16 jaar in de F1 actief is zijn er altijd wel acties terug te halen welke niet geslaagd waren.
Ach, dat is toch juist mooi,

Beetje controverse ed...

Ik vindt dat van villeneuve ook een beetje kinderachtig hoor.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_40896332
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vind het vooral triest hoe hij de actie van Senna goed praat. Want die zei het tenminste van tevoren. Net alsof dat het minder erg maakt.
pi_40896508
Ja dus als ik van te voren zeg dat ik iemand op zijn bek ram, dan is het minder dan als ik het zonder het te zeggen doe.
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:16:47 #120
46231 johnplayer
pi_40896541
Trouwens Sanger, ik zie webber in je OP nog niet bij RBR staan....
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:19:11 #121
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_40896600
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:01 schreef Mikkie het volgende:
Raikkonen en Schumi bij één team... mocht dat zou uitkomen... dan ben ik héél benieuwd hoe dat gaat lopen!
Ik hoop dus echt niet dat Schumi bij McLaren komt te rijden... Dan verdwijnt heel mijn liefde voor het team in 1 klap...
Ben aan de ene kant ook wel bang dat Raikonnen weg gaat, wanneer ze zijn talent verliezen, is het lastig om een coureur van het zelfde kaliber terug te vinden, al hebben ze aan Alonso geen probleem wat dat betreft, maar Raikonnen is gewoon n mooi coureur, en mag niet weg
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:27:24 #122
65960 sanger
pi_40896801
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:16 schreef johnplayer het volgende:
Trouwens Sanger, ik zie webber in je OP nog niet bij RBR staan....
Klopt..maar als gewone user kun je posts na 24 uur niet meer veranderen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:35:51 #123
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40897026
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:40 schreef fuckbuddy het volgende:

17 augustus 2006

Yeah that's my boy
pi_40897069
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:35 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Yeah that's my boy
Nog net geen uur te laat
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:38:47 #125
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40897085
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:37 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Nog net geen uur te laat
Timing
pi_40906333
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Jep, ben ik het helemaal mee eens.
Senna, Villeneuve, Hill e.d. hadden net zo goed streken maar als Schumi iets doet, bewust of onbewust dan is dat gelijk fout.
Jammer is dat ja maarja.
pi_40908839
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:19 schreef superhaagie het volgende:

[..]

Ik hoop dus echt niet dat Schumi bij McLaren komt te rijden... Dan verdwijnt heel mijn liefde voor het team in 1 klap...
Ben aan de ene kant ook wel bang dat Raikonnen weg gaat, wanneer ze zijn talent verliezen, is het lastig om een coureur van het zelfde kaliber terug te vinden, al hebben ze aan Alonso geen probleem wat dat betreft, maar Raikonnen is gewoon n mooi coureur, en mag niet weg
Hallo,

Alonso weet je nog?
Dus schummi is al geen optie, of denk jij dat Schumi naast Alonso komt te rijden?
Als dat gebeurd dan krijg je van mij een kist pils.
pi_40916432
Deels waar, die tekst van Villeneuve..

Al moet ik zeggen dat ik die crash in Adelaide ook echt een inschattingsfout van Hill vind, die in een te klein gat duikt.

Senna'die Prost eraf drukt in Suzuka, daar had Senna imo groot gelijk in: het jaar ervoor had Prost Senna van de baan gedrukt, Senna kon verder, maar werd op een smerige manier gediskwailificeerd omdat hij een stuk baan zou hebben afgesneden.

Senna trainde pole, maar moest van dezelfde Balestre die ervoor zorgde dat Senna z'n titel in 1989 verloor (FIA baas) op de vuile kant starten omdat Balestre z'n landgenootje (Prost) voortrok..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:51:01 #129
46231 johnplayer
pi_40917103
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:33 schreef Gitanki het volgende:

Al moet ik zeggen dat ik die crash in Adelaide ook echt een inschattingsfout van Hill vind, die in een te klein gat duikt.

Senna'die Prost eraf drukt in Suzuka, daar had Senna imo groot gelijk in: het jaar ervoor had Prost Senna van de baan gedrukt, Senna kon verder, maar werd op een smerige manier gediskwailificeerd omdat hij een stuk baan zou hebben afgesneden.

Senna trainde pole, maar moest van dezelfde Balestre die ervoor zorgde dat Senna z'n titel in 1989 verloor (FIA baas) op de vuile kant starten omdat Balestre z'n landgenootje (Prost) voortrok..
Tja, gave tijden waren dat, Senna die geen goed over had voor Jean Marie
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:09:47 #130
45532 ziggyziggyziggy
pi_40917891
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:33 schreef Gitanki het volgende:

Ja, daar zijn denk ik gewoon twee schuldigen. Schumacher stuurde ook gewoon keihard in terwijl hij wist dat hij de muur stevig had geraakt.
quote:
Bijna goed, hij werd aangeduwd door de marshalls, waardoor zijn motor weer startte.
pi_40928882
Schumi mag net de schoenveters van Senna strikken.............

maar pas nadat hij het nederig heeft gevraagd.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:38:16 #132
46231 johnplayer
pi_40929159
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:17 schreef fokkersdelight het volgende:
Schumi mag net de schoenveters van Senna strikken.............

maar pas nadat hij het nederig heeft gevraagd.
pi_40929326
Senna en Schumi zijn net zo goed te vergelijken als Schumi en Fangio.

Andere tijd, andere grootheden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:52:22 #134
65960 sanger
pi_40929455
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:46 schreef Spooky4u het volgende:
Senna en Schumi zijn net zo goed te vergelijken als Schumi en Fangio.

Andere tijd, andere grootheden.

Senna en Schumi zijn beter te vergelijken dan Schumi en Fangio. Het tijdperk Schumi was aansluitend aan het tijdperk Senna.
pi_40929470
je zegt het perfect sanger.

tijdperken!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:01:45 #136
65960 sanger
pi_40929641
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:53 schreef Spooky4u het volgende:
je zegt het perfect sanger.

tijdperken!
Maar daarom is een vergelijking maken tussen Schumi en Fangio moeilijker dan tussen Schumi en Senna. Ze hebben zelfs samen races gereden. Gelijksoortige wagens. Itt Fangio, waar de auto's totaal verschillend waren als in de tijdperken Senna en Schumi.
pi_40929740
Ik kan je niet anders als gelijk geven, maar ik reageerde meer op het punt van die veters strikken.

Ze hebben wel tegen elkaar geraced, dus er is idd wel vergelijking. Maar de topjaren van die 2 zijn dus niet te vergelijken, al is het alleen al electronica. Wellicht zou Senna helemaal niet overweg kunnen met de huidige wagens (ik vermoed van wel, maar daar zullen we nooit achter komen).
Schumi is gewoon een grootheid in de Sport, Senna is dat ook en maak de lijst maar compleet.
Voor iedereen op die lijst is wel iets te zeggen dat ze de grootste zijn.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:11:02 #138
65960 sanger
pi_40929825
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:07 schreef Spooky4u het volgende:
Ik kan je niet anders als gelijk geven, maar ik reageerde meer op het punt van die veters strikken.

Ze hebben wel tegen elkaar geraced, dus er is idd wel vergelijking. Maar de topjaren van die 2 zijn dus niet te vergelijken, al is het alleen al electronica. Wellicht zou Senna helemaal niet overweg kunnen met de huidige wagens (ik vermoed van wel, maar daar zullen we nooit achter komen).
Schumi is gewoon een grootheid in de Sport, Senna is dat ook en maak de lijst maar compleet.
Voor iedereen op die lijst is wel iets te zeggen dat ze de grootste zijn.
Schumi is buiten kijf de grootste. Hij heeft in de 16 jaar in de sport al 7 wk's gewonnen en is in de race voor de 8ste!

Das een rendement van (bijna) 50%.

Natuurlijk weten we nooit hoe Senna het er vanaf had gebracht indien hij in leven was gebleven. Al vermoed ik dat hij menig gevecht had gehad met Schumi.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:11:25 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40929836

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:15:30 ]
Zerg schreef:
pi_40929861
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Schumi is buiten kijf de grootste. Hij heeft in de 16 jaar in de sport al 7 wk's gewonnen en is in de race voor de 8ste!

Natuurlijk weten we nooit hoe Senna het er vanaf had gebracht indien hij in leven was gebleven. Al vermoed ik dat hij menig gevecht had gehad met Schumi.
Daarom zal het altijd wel een dicussie blijven
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:17:14 #141
65960 sanger
pi_40929953
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:12 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Daarom zal het altijd wel een dicussie blijven
Een leuke discussie, dat wel
pi_40930024
Ik weet te weinig van de tijdperken voor die 2.
Maar ik zou dan denk ik toch aan de kant staan van Schumi.
Al is de Pole statistiek van Senna toch wel veel indrukwekkender als die van Schumi.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40930118
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Senna heeft wel een enorm percentage pole-positions op zijn naam overigens.
pi_40930458
Dat zeg ik
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:59:03 #145
65960 sanger
pi_40930874
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:41 schreef Spooky4u het volgende:
Dat zeg ik
Gamma.................

Maar als je gaat kijken naar hoeveel van die poles verzilverd zijn...blijft lastig zo een vergelijk.
pi_40930912
Jij vond het een leuke dicussie. Maar eigenlijk zijn we wel erg Offtopic.

Ontopic.. ik heb vannacht iemand van heel ver horen roepen dat Jos in de picture staat bij Ferrari.

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:03:13 #147
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_40930991
TVP
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:04:34 #148
65960 sanger
pi_40931028
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:00 schreef Spooky4u het volgende:
Jij vond het een leuke dicussie. Maar eigenlijk zijn we wel erg Offtopic.

Ontopic.. ik heb vannacht iemand van heel ver horen roepen dat Jos in de picture staat bij Ferrari.

Ik vind het ook een leuke discussie...discussies zijn sowieso leuk als je de ander zijn mening respecteert.

Jos bij Ferrari, als knecht van Schumi tijdens zijn laatste WK titel, net als bij zijn eerste

Doe dan Albers naar Ferrari........................
pi_40931063
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vind het ook een leuke discussie...discussies zijn sowieso leuk als je de ander zijn mening respecteert.

Jos bij Ferrari, als knecht van Schumi tijdens zijn laatste WK titel, net als bij zijn eerste

Doe dan Albers naar Ferrari........................
Neej, dat gaat Albers op eigen kracht wel lukken en heeft mijn dromen niet nodig
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:07:31 #150
65960 sanger
pi_40931103
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:06 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Neej, dat gaat Albers op eigen kracht wel lukken en heeft mijn dromen niet nodig
Zou je denken? Ik hoop het van harte, en ik denk dat hij het ook kan vwb talent en snelheid maar ik denk dat Albers dan eerst een andere manager moet zoeken.
pi_40931208
Wie dan? Huub?

Ik denk dat het eigenlijk helemaal niet verkeerd gaat zo hoor.
Mocht hij nu bij Midland blijven, lijkt me waarschijnlijk, dan laat hij ook nog eens zien dat hij een team trouw kan blijven voor 2 jaar zonder af te zeiken.
Hij ontwikkeld de wagen dan mee, en zal daar dan ook op beoordeeld worden.

Wat zoekt Ferrari volgens mij: een snelle jongen, die PR sterk is, voor het team opkomt en een wagen door kan ontwikkelen. Chris heeft dus nog enkele jaren om zich te bewijzen deze kwaliteiten in huis te hebben.
Hij heeft in de DTM laten zien dat hij die allemaal heeft.
\me baalt nog steeds van de lekke band van Chris in de laatste wedstrijd.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')