Niet alleen Israël claimt dat Hezbollah gebruik maakt van menselijke schilden maar ook VN-noodhulpcoördinator Jan Egeland en mensen die daar te plekke wonen of gewoond hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:43 schreef Alulu het volgende:
[..]
Ik snap ook dat het voor Israel problematisch is dat ze Hezbollah guerilla is, en schuilt, maar het moeilijke is dat je constant twee verhalen hoort, Israel claimt dat Hezbollah maar al te graag tussen de bevolking zit, maar anderen, en ook Westerse journalisten menen dat het wel meevalt, en niet op zon grote schaal als Israel beweerd, moeilijk dus.
bronquote:I m from ainebel, the situation is real bad.
People are being used as human shields for hizbullah to launch rockets.
No one dares to stop them, they are threatening the citizens if they argue with them.
Hizbullah Guerillas are holding rockets and launching them and then hide between the houses or in the bushes.
The people dont have food, for example my uncle lost around 7kg. all they have is to get one small meal a day, rgheef khibiz, and 2, 3 cups of water.
Around 100 houses got damaged, wal ati a3zam.
I can write 10000lines about the bad situation of Ainebel and how Hizbullah and Israel are causing the village to be damaged. But we can do nothing but pray.
May the LAdy of Ain Ebel protect the people, and we will be back to rebuild our lovely town as soon as it is free from Hizbullah and Israel.
Allah Kbir
bronquote:I lived until 2002 in a small southern village near Mardshajund that is inhabited by a majority of Shias like me. After Israel left Lebanon, it did not take long for Hezbollah to have its say in other towns. Received as successful resistance fighters and armed to the teeth, they stored rockets in bunkers in our town as well. The social work of the Party of God consisted in building a school and a residence over these bunkers! A local sheikh explained to me laughing that the Jews would lose in any event because the rockets would either be fired at them or if they attacked the rockets depots, they would be condemned by world opinion on account of the dead civilians. These people do not care about the Lebanese population, they use them as shields, and, once dead, as propaganda. As long as they continue existing there, there will be no tranquility and peace.
Dr. Mounir Herzallah
Berlin-Wedding
vandaag?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:16 schreef schatje het volgende:
CNN: Reuters: Israel’s justice minister says 300 Hezbollah fighters have killed, according to Israeli TV.
Oh, maar ik ben het ook helemaal met je eens dat het jammer is dat Libanon niet de kans heeft gehad zich te ontwikkelen, maar het ligt wat mij betreft meer aan Syrie en de Hezbollah dan aan Israel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ze mikken alleen maar op ziekenhuizen, gebouwen met vluchtelingen erin en alles...
En ja ik weet dat libanon een jong volk heeft, dat komt door jaren en jaren van oorlog, ik vind het zo afschuwelijk dat dit land niet de kans heeft gekregen dit zelf aan te pakken, er waren besprekingen met amerika, het land was vol in opbouw en het ging zo ontzettend goed, nog even en ze hadden de hez zelf aan kunnen pakken, die lijn lag er zo duidelijk al....
Dit was niet nodig geweest, het is een overtrokken reactie in een lijn van over en weer mot maken aan de grens, israel is daarin niet anders geweest dan hez, maar doet wel heilig alsof ze zich geheel hadden teruggetrokken en zich helemaal niet meer met libanon bemoeit hebben.
Hetzelfde verhaaltje houden ze bij de gaza, ja maar we zijn daar weg gegaan en nog zijn ze boos, wat een nare mensen, dat die mensen de gaza niet in en uit kunnen zonder israel die grond, lucht en water beheert, vergeet israel er maar even bij te zeggen, dat daardoor de armoedde belachelijk toenam vergeten ze ook maar even te zeggen, dat mensen geen toekomstperspectief meer hebben daardoor vergeet israel ook, dat ze dagelijks in de gaza kwamen met het leger vergeten ze ook te vertellen erbij.
Tja, zo kan ik ook heel goedgevig overkomen
Israel heeft de haat die heerst tegen haar aan zichzelf te danken inmiddels, wie is begonnen zal me een worst wezen, israel is de agressor geworden die mensen in een hoek drijft en terroristen kweekt.
quote:BBC News:
# Senior Iranian cleric Ayatollah Ahmad Jannati calls on Muslim countries to send weapons to Hezbollah to fight Israel
# European Union foreign ministers draft a statement calling for an immediate ceasefire at crisis talks in Brussels
# Two Belgian military planes carrying aid are not allowed to land in Beirut after Israel says it cannot not guarantee their safety, Belgium's defence ministry says
# French Foreign Minister Philippe Douste-Blazy meets his Iranian counterpart Manouchehr Mottaki at Iran's embassy in Beirut
# Syria's President Bashar Assad tells his troops to increase their state of readiness to face "regional challenges"
Mjah, zou mooi zijn. Ik denk alleen niet dat Hizbollah over een paar jaar verleden tijd is, ik denk eerder dat de haat jegens Israel explosief is gestegen..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:16 schreef _The_General_ het volgende:
Hopelijk kunnen de Libanezen over een aantal jaren terug kijken en inzien wat een vloek Hezbollah voor het land is geweest.
Tja, dat zeggen ze altijd, net als dat 2 weken terug de slagkracht van hezbollah gehalveerd zou zijn. De dagen erna vlogen er meer raketten dan ooit te voren richting Israel. Pure propaganda oorlog dit.quote:
bronquote:Reusachtige olievlek breidt zich uit naar Syrië
De voor Libanon drijvende reusachtige olievlek heeft zich uitgebreid naar Syrische wateren. Het olietapijt is twee weken geleden ontstaan door Israëlische bombardementen op een elektriciteitscentrale die dichtbij de kust ligt. Volgens het havenbestuur van de Syrische kuststad Tartus is een zeven kilometer lange olievervuiling in de wateren aan de grens tussen Syrië en Libanon waargenomen.
15.000 ton olie
Experten in Beiroet bevestigden dat het wel degelijk gaat om dezelfde olievlek die twee weken geleden ontstaan is. Toen stroomde vanuit de gebombardeerde centrale meer dan 15.000 ton olie in de Middellandse Zee. "Het valt te vrezen dat de vervuiling zich ook zal uitbreiden tot de kusten van Turkije of Cyprus", verklaarde de Libanese milieuadviseur Wael Hmaidan in Beiroet.
In Libanon strekt het olietapijt zich inmiddels uit over een lengte van meer dan 100 kilometer. Ondertussen is speciaal materiaal uit Koeweit gearriveerd, waarmee de bevoegde instanties met het ruimingswerk kunnen beginnen. Maar Israël heeft zijn luchtaanvallen slechts voor 48 uur onderbroken. "Op zo'n korte tijd kunnen ze niet eens een enkel strand in orde brengen", aldus Hmaidan.
Onomkeerbare schade
Als de oliemassa niet aangepakt wordt, zal spoedig onomkeerbare schade berokkend worden aan het complexe ecosysteem langs de Middellandse Zeekusten. Nu reeds zijn veel vissen en schaaldieren omgekomen. Ook zeeschildpadden, die hun eieren in het zand ingraven, zijn bedreigd omdat de jonge dieren na hun geboorte door de smurrie op het strand de zee niet meer kunnen bereiken.
De Cyprische regering van haar kant wil bij de Europese Unie hulp voor de bestrijding van het olietapijt vragen. De olie heeft de Cyprische kust nog niet bereikt, maar tegenover dit grote probleem kunnen we moeilijk de andere kant opkijken, zei minister van Landbouw Fotis Fotiou op de radio. "Wij willen EU-hulp vragen, omdat het probleem van de milieuvervuiling ons allemaal aangaat."
mjah propaganda hoort natuurlijk bij oorlog, maar zo veel doden op een dag kan ik me niet voorstellen...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat zeggen ze altijd, net als dat 2 weken terug de slagkracht van hezbollah gehalveerd zou zijn. De dagen erna vlogen er meer raketten dan ooit te voren richting Israel. Pure propaganda oorlog dit.
Ook de BBC spreekt erover:quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef schatje het volgende:
Ondertussen volstrekt zich door de bombardementen van Israël ook een milieuramp.
[..]
bron
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef schatje het volgende:
Ondertussen volstrekt zich door de bombardementen van Israël ook een milieuramp.
[..]
bron
Het gaat hier anders ook om drinkwater hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
milieu is nu even niet belangrijk. Als greenpeace zich er nu ook mee gaat bemoeien dan wordt het een zooitje.
ik hoorde alleen totalen niet of t algemeen of alleen vandaag was,quote:
Dan stuurt Evian maar even wat extra flesjes.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier anders ook om drinkwater hoor.
Daarnet was het nog 2 weken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:28 schreef venomsnake het volgende:17:09 Minister Ramon: IDF asked for a minimum 4 weeks to finish Hezbollah off (Ch. 10)
Inderdaad, hoe meer terreur Israel uitoefent in Libanon hoe populairder Hezbollah zal worden...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mjah, zou mooi zijn. Ik denk alleen niet dat Hizbollah over een paar jaar verleden tijd is, ik denk eerder dat de haat jegens Israel explosief is gestegen..
Het gevolg van een bombardement op tel-Aviv, hoewel ik het wel zou begrijpen, zouquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Gister die man in Nova nog gezien? "Laat het verzet ajb zo snel mogelijk Tel Aviv gaan bombarderen..." En dat vind ik geen rare reactie als je stad elke dag verder in puin gegooid wordt.
Kijk eens verder wat er in andere landen met moslims speelt. Irak, India en Indonesië. Als er geen Israëli 's in de buurt zijn gaan ze gewoon problemen maken met een ander hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat israel al jaren en jaren voor problemen zorgt, omdat hez is ontstaan door israel, door haar misdragingen, door haar bezetting?
Wat is hun doel eigenlijk ?quote:nu hebben we het wel heel de tijd over wat Israel zou moeten doen maar wat zou Hezbollah eigenlijk moeten doen om zijn doelen te bereiken want wat die doen schiet eigenlijk ook niet op
vrijlaten van die gevangenenquote:
Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?quote:
Nee, hoofddoel is altijd geweest de vernietiging van de staat Israel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?
Golan was van Syrie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef PLAE@ het volgende:
oh was de golan van Libanon, das nieuws voor me.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker hoor PLAE@. Misschien dat iemand anders duidelijkheid kan geven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef PLAE@ het volgende:
oh was de golan van Libanon, das nieuws voor me.
Ik heb het idee dat hezbollah lang niet zo goed georganiseerd is als mensen vermoeden. Als die organisatie er wel zou zijn zouden ze zoiets wel kunnen coordineren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
al die stukken gaan er dan aan maja, stuk gaan ze toch, maakt niet uit waar ze vandaan schieten maar zo deel je wel stevige klappen uit en ze hebben toch materiaal genoeg.
dat het lukraak bestoken van Israelische steden hun enige mogelijkheid is om terug te vechten vind ik zo'n onzin eigenlijk als ik er over nadenk, ik kan zo nog wel meer bedenken wat ze kunnen doen maar Abu JahJah zal wel meezitten lezen
De reden dat ze die steden in Israel aanvallen is ook om te laten zien dat Israel niet onaantastbaar is. het gaat er dan niet zozeer om dan je een doel raakt maar gewoon het feit dat jouw raketten Haifa kunnen raken op het tijdstip dat jij dat wilt. meer voor de buitenwereld dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
nu hebben we het wel heel de tijd over wat Israel zou moeten doen maar wat zou Hezbollah eigenlijk moeten doen om zijn doelen te bereiken want wat die doen schiet eigenlijk ook niet op
waarom schieten die eigenlijk op Israelische steden en niet op die massa's troepen die aan de grens aan het verzamelen zijn, met zoveel doelen moet zelfs Hezbollah wel wat kunnen raken, gewoon 1 zo'n vrachtwagentje er een paar raketten op laten schieten (een FOO kan de resultaten noteren en doorsturen met de mobiele telefoon) en vervolgens als het ding is stukgeschoten een dag wachten en op die positie 30 of 40 van die vrachtwagentjes parkeren evt met die luchtdoelartillerie karretjes erbij (gebied verzadigen met doelen) en dan zoveel mogelijk raketten schieten tot ze allemaal stuk zijn (want stuk gaan ze toch).
al die stukken gaan er dan aan maja, stuk gaan ze toch, maakt niet uit waar ze vandaan schieten maar zo deel je wel stevige klappen uit en ze hebben toch materiaal genoeg.
dat het lukraak bestoken van Israelische steden hun enige mogelijkheid is om terug te vechten vind ik zo'n onzin eigenlijk als ik er over nadenk, ik kan zo nog wel meer bedenken wat ze kunnen doen maar Abu JahJah zal wel meezitten lezen
lijkt met niet eens zo onredelijkquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:36 schreef schatje het volgende:
Ze willen ook Shebaa Farms en de Golanhoogte terug, beide door Israël in 1967 veroverd.
Hezbollah ookquote:
sheba farms is inderdaad een geval appart, dat voor veel kopzorgen zal zorgen in de toekomstquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hezbollah ook
Sheba Farms is een stukje Golan en dat wordt over het algemeen gezien als Libanees gebied
Volgens militaire analisten op de verschillende zenders, journalisten in de regio en sommigen geluiden uit Israel hoor je dat Hizbollah het goed doet en dat Israel ze toch wel enigzins heeft onderschat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:50 schreef schatje het volgende:
Hoe kun je nou weten dat Hezbollah het uitstekend doet?
Collectieve straffen, is israel nogal dol op blijkbaar, alleen jammer dat het tegen de internationale afspraken ingaat en israel zich hiermee op 1 lijn zet met zij die zij vijand noemt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
is een andere tactiek natuurlijk, in beiroet straffen ze de libanezen (staats terreur zeg maar), omdat ze verzaakt hebben om de hezbollah te ontwapenen en in het zuiden proberen ze echt de hezbollah uit te schakelen
oh kom nou dit is ongeveer even moeilijk als het organiseren van een kinderfeestje, gewoon ff bellen waar ze moeten zijn en hoe laat het feest begint en vanaf welke hoek ze hun raketten af moeten schieten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hezbollah lang niet zo goed georganiseerd is als mensen vermoeden. Als die organisatie er wel zou zijn zouden ze zoiets wel kunnen coordineren.
Mischien dat ze dan eindelijk eens stom genoeg worden om een wmd rakket op Israel af te schieten..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mjah, zou mooi zijn. Ik denk alleen niet dat Hizbollah over een paar jaar verleden tijd is, ik denk eerder dat de haat jegens Israel explosief is gestegen..
Een tactiek die isreal erg goed kent, ze heeft hem zelf ook vaak zat gebruikt, ik vind het nogal opvallend dat israel steeds schande spreekt van de methoden die ze zelf ook maar al te graag gebruikt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Niet alleen Israël claimt dat Hezbollah gebruik maakt van menselijke schilden maar ook VN-noodhulpcoördinator Jan Egeland en mensen die daar te plekke wonen of gewoond hebben.
[..]
bron
[..]
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |