Val Iran dan aan.......quote:
doe het rustig aan vandaag, baaj meki, northern star en anderen doen het goede werk, mag hetquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:25 schreef B4CO het volgende:
[..]
3 posts met alleen een smileygoed zeg
Zeker niet goed te keuren inderdaad.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:24 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ik begrijp ook de beweegredenen van hezbollah dat ze doen wat ze doen.
Wil niet zeggen dat guerilla-technieken bevorderlijk zijn voor het welzijn van de burgers
en derhalve afkeurenswaardig.
Dit weten wij niet, wij krijgen alleen door via gefilterde media, de een zegt A de ander beweerd B.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:24 schreef Incomplete het volgende:
Om dan het logisch gevolg, burgerslachtoffers, alleen toe te schrijven aan
de vijand, Israel, gaat een beetje te ver omdat hezbollah daar in eerste instantie
direct verantwoordelijk daarvoor is.
zoals israel op alleen 1954 ofzo kan zeggen, wij zijn niet begonnen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
tikje overdreven misschien in de ogen van sommigen maar legitiem is het zeker, als iemand jouw een klap geeft dan sla je terug
Je hebt gelijk, ik heb me verkeerd uitgedrukt in deze.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar Libanon was niet meer bezet, dan vraag ik me af waar ze zich nog steeds tegen verzetten, de windmolens?
Ik zie het heus wel wat genuanceerder als in mijn post omschreven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je probeert iets duidelijk te maken waar ik het mee eens ben maar je slaat compleet door. Doe je roze bril af
ik denk dat men voorbij gaat aan het perspectief van Israel. Ik snap Hezbollah's taktiek wel, maar ik snap die mensen dan niet die Israel compleet de grond in stampen. Hezbollah plant installaties naast huizen en VN posten, prima, begrijpelijk vanuit militair oogpunt. Maar dan is ook begrijpelijk dat Israel zegt van die installaties laten wij dan toch echt niet met rust. Ze worden namelijk wel beschoten vanuit de posities. En de VN en de mensen naast die imstallaties kunnen dat aan hun water voelen dat ze wat op hun dak krijgen dus een normaal mens maakt dan dat ie wegkomt. Dat doen ze echter niet, soms omdat Hezbollah ze tegenhoudt of omdat de VN gewoon te naief is. Het allemaal op het bordje van Israel te gooien gaat me dus veel te ver. Men heeft daar gekozen voor deze manier van vechten, al dan niet ingegeven door de situatie (of context Slayagequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:23 schreef Alulu het volgende:
[..]
Klopt, maar je gaat aan mijn punt voorbij denk ik of ik legde het niet goed uit, maar ik bedoelde alleen aan te geven dat het gemauw van 'ze verschuilen' bla bla beetje onzinnig is en logisch vanuit hun standpunt, ze zijn inferieur en moeten dat zo compenseren, zoals alle guerilla bewegingen dat doen en hebben gedaan in de geschiedenis.
Ik heb dus hardstikke gelijk, maar je durft het niet tegen me te zeggen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:31 schreef Alulu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb me verkeerd uitgedrukt in deze.
Hezbollah teert graag op de oude naam van verzetsbeweging, maar inderdaad was dat niet meer aan de orde, verkeerde woordkeuze van mij![]()
mooi antwoord, (K)je?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:31 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ik zie het heus wel wat genuanceerder als in mijn post omschreven.![]()
Of ik nuance in mijn antwoorden aanbreng hangt volledig van de ontvanger af
waarvoor die post bedoeld is.![]()
Nee, ik doe niet aan doemdenken ten eerste, daarnaast is nog uit NIETS gebleken dat Hezbollah en de Shi'ieten in Libanon van Libanon een totale Shia staat willen maken onder de Shia Shari'ah.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik denk dat jij Hezbollah een beetje onderschat.
Wie denk jij eigenlijk dat Hezbollah en al haar wapentuig en charrity-work financiert ? Juist, Iran!
Hezbollah is hard op weg om een grote speler te worden in Libanon. Konden ze eerst al rekenen op 40% van de bevolking, door de strategische oorlog die ze nu hebben uitgelokt zal dat waarschijnlijk en meerderheid zijn. Kassa, want de Totalitaire Islamitische staat komt steeds dichterbij. En dáár is het Iran nou net om te doen....
Als ze slim waren geweest hadden toen meteen de hezbollah aangevallen, dan waren ze daaar mooi vanaf geweest.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat maakt echt niet zoveel uit hoor.
Waarom denk je dat ze dat niet allang gedaan hebben? Het hele land wordt immers gebombardeerd. Leuk leger dat dan nog drie weken op zijn kont blijft zitten.
Zou hetquote:Alhoewel Israël de media-oorlog echt aan het verliezen is. Voor het eerst volgens mij.
wat bedoel je nou met dat je gelijkt hebt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik heb dus hardstikke gelijk, maar je durft het niet tegen me te zeggen.
kip/ei enzo, wie er begonnen is kan me niet zo heel veel schelen, ik zie het als een lopend conflictquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zoals israel op alleen 1954 ofzo kan zeggen, wij zijn niet begonnen.
nee dat verzin je er zelf bij, als je goed leest (hardop evt) dan staat dat er niet, de vraag was of de oorlog is, antwoord is dus jaquote:Omdat Hezbollah begonnen is met die ontvoering waarbij een aantal doden vielen, dus daarna is alles geaccepteerd en mogelijk?![]()
als Israel zo superieur is, zou je dan niet is andere manieren gaan zoeken om je gram te halen?quote:Israel wordt de verliezer uiteindelijk. Qua PR verliest Israel dit redelijk, tuurlijk speelt Hezbollah een smerig gemeen en onacceptabel spel maar een superieure macht als Israel is des te malen erger
en dat is erg?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:19 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is de partij van het geloof, smartass.
Men wil een totalitaire Islamitische staat stichten!
Hezbollah betekend letterlijk "partij van het geloof". Iran popmpt natuurlijk niet voor niets honderden miljoenen in deze club: dat doen ze met een doel, en dat doel is op den duur een totalitaire Islamitische staat. De christenen mogen Hezbollah dan niet steunnen, de laatste dagen sluiten ook steeds meer soenieten zich aan bij Hezbollah uit pure haat tegen Israel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:35 schreef Alulu het volgende:
[..]
Nee, ik doe niet aan doemdenken ten eerste, daarnaast is nog uit NIETS gebleken dat Hezbollah en de Shi'ieten in Libanon van Libanon een totale Shia staat willen maken onder de Shia Shari'ah.
Hezbollah heeft ten eerste ALLEEN steun van de Shia, dus de Sunni's en Christenen, de meerderheid tegen zich, zowiezo zal die totalitaire staat er dan niet komen, tenzij Hezbollah de wapens oppakt om het af te dwingen, wat nergens nog uit is gebleken, en ook nergens dat ze die ambitie hebben.
Logisch.quote:Daarnaast heeft Hezbollah zich redelijk netjes gehouden in de regering, als zeer kleine minderheid zijnde want ook niet alle Shia zijn automatisch Hezbollah fanaten in de regering, dus je overdrijft echt tot nu toe naar mijn mening.
Ik reken mijzelf niet tot diegenen hier die Israel compleet de grond instampen, heb wel kritiek maar snap wel dat ze zichzelf verdedigen tegen Hezbollah (Hamas vind ik een ander verhaal, totaal niet te vergelijken).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik denk dat men voorbij gaat aan het perspectief van Israel. Ik snap Hezbollah's taktiek wel, maar ik snap die mensen dan niet die Israel compleet de grond in stampen. Hezbollah plant installaties naast huizen en VN posten, prima, begrijpelijk vanuit militair oogpunt. Maar dan is ook begrijpelijk dat Israel zegt van die installaties laten wij dan toch echt niet met rust. Ze worden namelijk wel beschoten vanuit de posities. En de VN en de mensen naast die imstallaties kunnen dat aan hun water voelen dat ze wat op hun dak krijgen dus een normaal mens maakt dan dat ie wegkomt.
Niet helemaal mee eens, men mag en moet juist kritiek leveren want als we ons er allemaal maar bij neerleggen is het helemaal een vrijbrief, krijg je dalijk weer zoiets als Sabra en Shatila praktijken, ik verwacht over een week ofzo staakt het vuren (Israel wil denk ik nog ff flink vlammen met grondtroepen) insha'allah.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:32 schreef -scorpione- het volgende:
Dat doen ze echter niet, soms omdat Hezbollah ze tegenhoudt of omdat de VN gewoon te naief is. Het allemaal op het bordje van Israel te gooien gaat me dus veel te ver. Men heeft daar gekozen voor deze manier van vechten, al dan niet ingegeven door de situatie (of context Slayage) en dat moet men in de rest van de wereld dan maar accepteren en niet met het vingertje wijzen en met oplossingen aankomen die geen oplossingen zijn.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:42 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah betekend letterlijk "partij van het geloof" "partij van god".
Mooi antwoord, alleen gooi je mijn naam boven een uitspraak van iemand anders.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:43 schreef Alulu het volgende:
Niet helemaal mee eens, men mag en moet juist kritiek leveren want als we ons er allemaal maar bij neerleggen is het helemaal een vrijbrief, krijg je dalijk weer zoiets als Sabra en Shatila praktijken, ik verwacht over een week ofzo staakt het vuren (Israel wil denk ik nog ff flink vlammen met grondtroepen) insha'allah.
Het is dan ook heel erg logisch om te denken dat als je eerst waarschuwd de vijand lekker in zijn gebouwtje gaat zitten wachten op de bommen die je beloofd hebt te strooien...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:05 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, neem het Hezbollah en Libanon nieuws klakkeloos aan......
Hezbollah betekent partij van God ja.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:42 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah betekend letterlijk "partij van het geloof". Iran popmpt natuurlijk niet voor niets honderden miljoenen in deze club: dat doen ze met een doel, en dat doel is op den duur een totalitaire Islamitische staat. De christenen mogen Hezbollah dan niet steunnen, de laatste dagen sluiten ook steeds meer soenieten zich aan bij Hezbollah uit pure haat tegen Israel.
[..]
Logisch.
Jan Marijnissen staat toch ook niet met een ak47 zijn communistische droomstaat te verdedigen ?
quote:Major General Amidror: IDF needs two to six weeks to 'clean' Lebanon
Major General (Res.) Yaakov Amidror said IDF ground forces needed between two to six weeks to conquer southern Lebanon and 'clean' the area. He said the mission was long and touch and will "cost sacrifices." (Vered Luvitch)
was dat niet het doel van Hezbollah met die ontvoering? Lijkt me wel hè.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:38 schreef sp3c het volgende:
kip/ei enzo, wie er begonnen is kan me niet zo heel veel schelen, ik zie het als een lopend conflict
het gevangen nemen van die militairen door Hezbollah is wmb ook niet zo heel veel mis mee behalve dat het oerdom is want je geeft Israel het recht om er is goed de bezem doorheen te halen
surequote:nee dat verzin je er zelf bij, als je goed leest (hardop evt) dan staat dat er niet, de vraag was of de oorlog is, antwoord is dus ja
Israel is militarisch superieur aan Libanon hoor. Westbank verhaal? Het gulle aardige Israel heeft ook nederzettingen ontruimt, is helaas maar 2% van het totaal maar toch, Israel is niet zo makkelijk hè.quote:als Israel zo superieur is, zou je dan niet is andere manieren gaan zoeken om je gram te halen?
Verzet tegen een bezettende macht is 1 ding maar nogmaals, Israel had zich teruggetrokken uit Libanon, waarom dan doorgaan met er tegen te vechten?
Zeker als je niet kunt winnen dan moet je niet als excuus gaan gebruiken dat Israel zo sterk is en dat je daarom vanuit woonwijken op woonwijken moet gaan schieten want dan kleeft het bloed evengoed aan je eigen handjes
kijk eens naar wat er gebeurt, wie voornamelijk geraakt wordt en denk dan nog eens na of dat wel zo'n gekleurde uitspraak is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:12 schreef Hallulama het volgende:
Denk je dat er ook maar één partij met opzet kinderen of burgers dood? Je weet als partij toch dat dat tegen je zal worden gebruikt? En wat is het belang daarvan?
Het lijkt me duidelijk dat het niet met opzet gebeurt, eerder per ongeluk of dankzij onzorgvuldigheid.
"Kindermoordenaars" is dan een te gekleurde uitspraak, toch?
Omdat israel al jaren en jaren voor problemen zorgt, omdat hez is ontstaan door israel, door haar misdragingen, door haar bezetting?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:46 schreef deedeetee het volgende:
Je doet je best maar NS, noem ze maar wat je wilt, maar ik heb toch een vraagje :
Als dat echt allemaal waar is waarom kiezen die sukkels daar dan geen eieren voor hun geld en houden ze op met te proberen om deze vreselijke moordenaars die geen ene moer geven om een mensenleven te vermoorden ? Waarom laten ze hen niet gewoon met rust ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |