Dit is ook de gehele ironie achter deze discussie. Je kunt geen er nooit een discussie van maken van wie goed of fout is. Beide partijen gaan te buiten aan ongeoorloofde praktijken. Soms ligt de balans bij de ene partij en soms bij de andere partij. En welke tijdslijn je er ook bij gaat nemen, of hoever je die ook gaat terug schuiven (zelf tot het jaar 0) je blijft tegenstellingen houden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:41 schreef PLAE@ het volgende:
t was redelijk inhoudelijk chef. En geen hond () die er last van heeft op dit tijdstip.
Het probleem is dat sommige mensen moeite hebben om inhoudelijk op het verhaal in te gaan. Wegens een gebrek aan kennis, koppigheid of weet ik veel wa.t
In 2006 gaat er weer 3 miljard naar Israel, plus nog 2,2 miljard voor de terugtrekking uit Gaza.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is wat deze oorlog al niet aan geld heeft gekost.... en wie betaald dat. Nou zou je snel denken de VS toch ?. Leuk maar die bulken de laatste tijd ook niet van het geld als ik kijk naar de opgebouwde staatsschuld.
Een paar andere bronnen zou wel leuk zijn.quote:
maak je je daar niet druk om, het zijn maar afro americans. die tellen uiteindelijk ni eg zwaar mee!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 05:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In 2006 gaat er weer 3 miljard naar Israel, plus nog 2,2 miljard voor de terugtrekking uit Gaza.
Al die mensen krijgen tien tot honderduizenden dollars compensatie voor het hebben gewoond in illegale nederzettingen. Sommige gezinnen zijn in een klap millionair. En ondertussen er is geen geld voor de mensen uit New Orleans die in dezelfde tijd alles zijn kwijtgeraakt.
Je hebt gelijk. Dit is te ongefundeerd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 06:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Een paar andere bronnen zou wel leuk zijn.![]()
bron nu.nlquote:Overigens zou Israël bereid zijn twee Libanese gevangenen vrij te laten in ruil voor de vrijlating van twee door Hezbollah ontvoerde Israëlische militairen. Dat meldde Haaretz op gezag van hoge functionarissen. Hezbollah heeft sinds de ontvoering van de twee militairen steeds de vrijlating van gevangenen in Israël geëist. De Israëlische regering heeft publiekelijk steeds geweigerd daaraan tegemoet te komen.
Gevangenenruil
Een gevangenenruil zou nu deel kunnen uitmaken van een akkoord over een staakt-het-vuren. Israël maakte juist maandag duidelijk dat op de korte termijn geen staakt-het-vuren aan de orde is, ondanks de internationale druk na het fatale bombardement in de Libanese plaats Qana.
Dit had ik ook in gedachten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
De Iraanse taktiek werkt.
Hezbollah heeft natuurlijk al lang doorgegeven dat ze zich één dezer dagen in Syrie gaan verschuilen. Vanaf dat moment kan Iran zich (onder het motto van schone handen) in het conflict mengen, en is de derde wereld-oorlog geboren.
Puma?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:00 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
wtf is dat trouwens, Centurion?
genievoertuig of is dat zo'n funky Israeli APC in een tank frame?
bronquote:These are the pictures that damn Hezbollah
Graphic images smuggled out from Lebanon show how Hezbollah is waging war amid suburban homes.
A stream of images, obtained exclusively by the News Ltd, depicts how the extremists are using high-density residential areas as launch pads for rockets and heavy calibre weapons.
Dressed in civilian clothing so they can quickly melt back into suburbia, the fighters carrying automatic assault rifles ride in on trucks laden with cannons.
The photographs from the Christian area of Wadi Chahrour in the east of Beirut were snapped by a visiting journalist caught in the midst of the war, then smuggled out by a friend.
THE Mediterranean was threatened by its worst ever environmental disaster after the bombing of a power plant in Jiyeh and sent thousands of tonnes of fuel gushing into the sea, Lebanon’s environment minister Yacub Sarraf said last night.
Images and footage of Hezbollah activities taken by local newspapers and TV crews are routinely seized by the group’s fighters at road blocks.
But in our images, taken clandestinely, a group of fighters are preparing to fire truck-mounted anti-aircraft gun just metres from an apartment block with sheets drying on the balcony.
Others show a Hezbollah fighter armed with nickel-plated AK47 rifle guarding no-go zones after Israeli blitzes.
Another depicts the remnants of a Hezbollah Katyusha rocket in the middle of residential block, blown up in an Israeli air attack.
The Melbourne man who smuggled the shots out of Beirut told yesterday how he was less than 400m from the block when it was obliterated.
"Hezbollah came in to launch their rockets, then within minutes the area was blasted by Israeli jets,'' he said.
"Until the Hezbollah fighters arrived, it had not been touched by the Israelis. Then it was totally devastated.
"After the attacks they didn't even allow the ambulances or the Lebanese Army to come in until they had cleaned the area, removing their rockets and hiding other evidence.
Two innocent people died in that incident but it was so lucky it was not more.
The people there were horrified and disgusted at what Hezbollah were doing.''
The fighters used trucks, driven into residential areas, as launch pads for the rockets, he said.
Another image shows a line of decimated trucks sitting behind a 5m wide crater.
The release of the images comes as Hezbollah fighters face increasing censure for using innocent civilians as “human shields”.
A United Nations humanitarian chief Jan Egeland blasted Hezbollah as "cowards'' for operating among Lebanese civilians.
Thousands of children, elderly and disabled had been stranded after more than two weeks of war, while supplies of food and medicine are dwindling, he said.
And close to 600 Lebanese civilians have been killed in the fighting, a third of them children.
Lebanese authorities say that at least 437 Lebanese have been killed, including 382 civilians confirmed dead by the health ministry.
In addition, 20 Lebanese soldiers and at least 35 Hezbollah guerrillas have been killed.
Mr Egeland said when he was in Lebanon in the Hezbollah heartland he had said: “Hezbollah must stop this cowardly blending in among women and children'
``I heard they were making statements that they were proud of losing fewer armed men than civilians.
“It's hard to see how they could be proud of such a situation.''
Ik geloof best dat het waar is voor de zuidelijke gebieden en dorpjes, maar vanaf Beirut kun je niet op Israel schieten, niet met Katoushya's en ook niet met de Gybr 7's die ze zeggen te hebben, dus tjaquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:33 schreef sp3c het volgende:
ik ben niet onder de indruk eerlijk gezegd, ik zie alleen luchtdoelartillerie op die foto's en wat ploppers met machinegeweren daar kun je Israel echt niet mee bedreigen tenzij je de hele bende de grens overzet en op mensen begint te schieten
maar die zilveren AK vind ik wel erg the Ateam
Hezbollah is geloof ik niet zo geliefd bij christenen. Ze steunen min of meer de acties van Israël. Ik denk daarom dat ze eerder geneigd zijn om belastend materiaal naar buiten te smokkelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:29 schreef deedeetee het volgende:
Bestaat er bij de hezbollah een voorkeur om zich tussen het christelijke deel van de bevolking te veschuilen of zijn die christenen gewoon het meest geneigd om berichten hierover naar buiten te smokkelen ?
Dat is natuurlijk mierenneuken over een vierkante centimeter.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zou iemand mij willen uitleggen waarom de nederzettingen, en de muur op Palestijns gebied bestaansrecht hebben?
0w ik geloof het ook wel maar hij moet niet doen alsof hij met gevaar voor eigen leven foto's met damning evidence naar buiten heeft gesmokkeld want dat heeft hij niet ... of misschien wel maar dan moet hij ze aan het artikel plakken want wat ik hier zie is niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het waar is voor de zuidelijke gebieden en dorpjes, maar vanaf Beirut kun je niet op Israel schieten, niet met Katoushya's en ook niet met de Gybr 7's die ze zeggen te hebben, dus tja
Lees jij Machiavelli?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ah, daar las ik vandaag nog wat over in Il Principe
Goed, duidelijk. Tolerantie vanwege het tactisch / strategisch belang.
bij een gezin in de tuin raketten afschieten is geen guerillatactiek maar een oorlogsmisdaad.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Hezbollah is geloof ik niet zo geliefd bij christenen. Ze steunen min of meer de acties van Israël. Ik denk daarom dat ze eerder geneigd zijn om belastend materiaal naar buiten te smokkelen.
Als je de blog berichten (van mensen ter plekke en die in Libanon hebben gewoond) van Godslasteraar leest weet je ook al meer dan genoeg wat voor laffe honden die Hezbollah lui zijn. Maar goed, dan nog is het de taak van Israël om er zorgvuldig mee om te gaan. Ik weet verder ook niet hoe je je tegen dat soort guerrillatactieken moet verweren. Moeilijk hoor.
ja die muur is goed, hij staat alleen op de verkeerde plek, verplaatsen naar Israel en flink uitbouwen imoquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:02 schreef manhattan het volgende:
[..]
Goed, éerst even over die muur.
Op dit moment valt er niet met de Palestijnse autoriteiten te onderhandelen. Tót het moment dat ze hun toon hebben aangepast en op een fatsoenlijke manier willen onderhandelen: lékker laten staan dat ding, het werkt prima!
ik zou het omdraaien, zolang die nederzettingen daar blijven wordt er niet in vrede geleefd.quote:[..]
Nu over de nederzettingen.
In nederzettingen worden nauwelijks aanslagen gepleegt omdat die uiterst scherp bewaakt worden door het Israelische leger. Zolang er níet in vrede samen geleeft kan worden met Palestina, moeten die nederzettingen daar blijven. Over het geld zou ik me als ik jou was maar niet druk maken...
die blogs zijn idd de moeite waardquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Hezbollah is geloof ik niet zo geliefd bij christenen. Ze steunen min of meer de acties van Israël. Ik denk daarom dat ze eerder geneigd zijn om belastend materiaal naar buiten te smokkelen.
Als je de blog berichten (van mensen ter plekke en die in Libanon hebben gewoond) van Godslasteraar leest weet je ook al meer dan genoeg wat voor laffe honden die Hezbollah lui zijn. Maar goed, dan nog is het de taak van Israël om er zorgvuldig mee om te gaan. Ik weet verder ook niet hoe je je tegen dat soort guerrillatactieken moet verweren. Moeilijk hoor.
nou de PLO kwam uit Jordanie, die hadden er op een gegeven moment (black september) en duwden ze de grens over richting libanon, daar raakten ze vooral tijdens de burgeroorlog slaags met pro syrische milities (mede omdat Arafat zich (af en toe) wel kon vinden in een two state solution naar de grenzen van 1967quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:16 schreef Drugshond het volgende:
Waarom is destijds de PLO uit Libanon getrapt en waarom doen ze dit voorbeeld niet volgen voor Hezbollah ?
Wat is eigenlijk het verschil als ik de twee tijdslijnen op elkaar leg ?
Ga ergens anders flamen!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 06:15 schreef BaajGuardian het volgende:
sieg zion...
Christ, een paar foto's van whoever die zich met met een antiluchtafweer, waarmee de kans een vliegtuig te raken ook nog ongeveer 0,000001 is, proberen te verdedigen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:26 schreef schatje het volgende:
These are the pictures that damn Hezbollah
Kindermoordenaars.quote:
“I am at the site of the bombarding at the moment. Here the people are still trying to pull the bodies out from under the ruins. At the moment they are trying to free the bodies of the children killed in the Israeli air raid. The bombarding continues. What more can I say? Israel is firing at everything – buildings, roads, vehicles. It is practically impossible for the locals to leave the area, as there is no guarantee that they will not be fired at while trying to escape the war zone. The people are very scared. The air raids started during the night and continue. There are no Hezbollah activists in Qana. There are only civilians here." - Spanish journalist Monica Leiva
bron
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:19 schreef schatje het volgende:
Who is this man? (schokkende foto's, mensen met een zwakke maag kunnen maar beter niet klikken).
Los van de vraag wie de man in kwestie is, let eens op de derde foto. De man met het blauwe shirt kijkt inderdaad of het dode kindwel goed op de foto komt te staan. Staaltje propaganda
.
Het verhaal gaat vandaag verder: The "Green Helmet" mystery continues
Maar goed, speculatie hè? Ik vind het maar vaag.
De kans dat een lokale reddingsploeg in een klein plaatsje een embedden journalist mee krijgt is niet echt groot. Waarschijnlijk heeft Hezbollah er direct een cameraman heeft gestuurd nadat ze de plek ontdaan hadden van militaire resten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.
Embedded heet dat.
Waarom niet? Misschien spreekt die reddingswerker wel gewoon engels. Dat is wel zo handig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De kans dat een lokale reddingsploeg in een klein plaatsje een embedden journalist mee krijgt is niet echt groot.
Oja, nee, die kans is inderdaad heel groot ja. Dat dit in scene is gezet. Natuurlijk. Altijd.quote:Waarschijnlijk heeft Hezbollah er direct een cameraman heeft gestuurd nadat ze de plek ontdaan hadden van militaire resten.
waarschijnlijker is dat iemand in de man zijn sectie een fototoestel bij zich heeftquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.
Embedded heet dat.
zou ik ook doenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oja, nee, die kans is inderdaad heel groot ja. Dat dit in scene is gezet. Natuurlijk. Altijd.
Daar had ik niet aan gedacht, dat is inderdaad nog logischer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarschijnlijker is dat iemand in de man zijn sectie een fototoestel bij zich heeft
Heb je die beelden van de ambulance gezien? Knap iemand die kan beweren dat daar niet gericht op is geschoten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:12 schreef Hallulama het volgende:
Denk je dat er ook maar één partij met opzet kinderen of burgers dood? Je weet als partij toch dat dat tegen je zal worden gebruikt? En wat is het belang daarvan?
Het lijkt me duidelijk dat het niet met opzet gebeurt, eerder per ongeluk of dankzij onzorgvuldigheid.
"Kindermoordenaars" is dan een te gekleurde uitspraak, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |