die blogs zijn idd de moeite waardquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Hezbollah is geloof ik niet zo geliefd bij christenen. Ze steunen min of meer de acties van Israël. Ik denk daarom dat ze eerder geneigd zijn om belastend materiaal naar buiten te smokkelen.
Als je de blog berichten (van mensen ter plekke en die in Libanon hebben gewoond) van Godslasteraar leest weet je ook al meer dan genoeg wat voor laffe honden die Hezbollah lui zijn. Maar goed, dan nog is het de taak van Israël om er zorgvuldig mee om te gaan. Ik weet verder ook niet hoe je je tegen dat soort guerrillatactieken moet verweren. Moeilijk hoor.
nou de PLO kwam uit Jordanie, die hadden er op een gegeven moment (black september) en duwden ze de grens over richting libanon, daar raakten ze vooral tijdens de burgeroorlog slaags met pro syrische milities (mede omdat Arafat zich (af en toe) wel kon vinden in een two state solution naar de grenzen van 1967quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:16 schreef Drugshond het volgende:
Waarom is destijds de PLO uit Libanon getrapt en waarom doen ze dit voorbeeld niet volgen voor Hezbollah ?
Wat is eigenlijk het verschil als ik de twee tijdslijnen op elkaar leg ?
Ga ergens anders flamen!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 06:15 schreef BaajGuardian het volgende:
sieg zion...
Christ, een paar foto's van whoever die zich met met een antiluchtafweer, waarmee de kans een vliegtuig te raken ook nog ongeveer 0,000001 is, proberen te verdedigen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:26 schreef schatje het volgende:
These are the pictures that damn Hezbollah
Kindermoordenaars.quote:
“I am at the site of the bombarding at the moment. Here the people are still trying to pull the bodies out from under the ruins. At the moment they are trying to free the bodies of the children killed in the Israeli air raid. The bombarding continues. What more can I say? Israel is firing at everything – buildings, roads, vehicles. It is practically impossible for the locals to leave the area, as there is no guarantee that they will not be fired at while trying to escape the war zone. The people are very scared. The air raids started during the night and continue. There are no Hezbollah activists in Qana. There are only civilians here." - Spanish journalist Monica Leiva
bron
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:19 schreef schatje het volgende:
Who is this man? (schokkende foto's, mensen met een zwakke maag kunnen maar beter niet klikken).
Los van de vraag wie de man in kwestie is, let eens op de derde foto. De man met het blauwe shirt kijkt inderdaad of het dode kindwel goed op de foto komt te staan. Staaltje propaganda
.
Het verhaal gaat vandaag verder: The "Green Helmet" mystery continues
Maar goed, speculatie hè? Ik vind het maar vaag.
De kans dat een lokale reddingsploeg in een klein plaatsje een embedden journalist mee krijgt is niet echt groot. Waarschijnlijk heeft Hezbollah er direct een cameraman heeft gestuurd nadat ze de plek ontdaan hadden van militaire resten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.
Embedded heet dat.
Waarom niet? Misschien spreekt die reddingswerker wel gewoon engels. Dat is wel zo handig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De kans dat een lokale reddingsploeg in een klein plaatsje een embedden journalist mee krijgt is niet echt groot.
Oja, nee, die kans is inderdaad heel groot ja. Dat dit in scene is gezet. Natuurlijk. Altijd.quote:Waarschijnlijk heeft Hezbollah er direct een cameraman heeft gestuurd nadat ze de plek ontdaan hadden van militaire resten.
waarschijnlijker is dat iemand in de man zijn sectie een fototoestel bij zich heeftquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of, en ik speculeer, is de fotograaf gewoon door AP geplakt aan die reddingswerker. Dat kan natuurlijk ook.
Embedded heet dat.
zou ik ook doenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oja, nee, die kans is inderdaad heel groot ja. Dat dit in scene is gezet. Natuurlijk. Altijd.
Daar had ik niet aan gedacht, dat is inderdaad nog logischer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarschijnlijker is dat iemand in de man zijn sectie een fototoestel bij zich heeft
Heb je die beelden van de ambulance gezien? Knap iemand die kan beweren dat daar niet gericht op is geschoten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:12 schreef Hallulama het volgende:
Denk je dat er ook maar één partij met opzet kinderen of burgers dood? Je weet als partij toch dat dat tegen je zal worden gebruikt? En wat is het belang daarvan?
Het lijkt me duidelijk dat het niet met opzet gebeurt, eerder per ongeluk of dankzij onzorgvuldigheid.
"Kindermoordenaars" is dan een te gekleurde uitspraak, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |