abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:20:58 #226
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40390539
Op de grond verdedigen ze zich toch redelijk nochtans.

Ze hebben natuurlijk ook helemaal hun zin. Bij een full-scale aanval zijn ze het haasje.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:27:00 #227
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40390710
quote:
nu hebben we het wel heel de tijd over wat Israel zou moeten doen maar wat zou Hezbollah eigenlijk moeten doen om zijn doelen te bereiken want wat die doen schiet eigenlijk ook niet op
Wat is hun doel eigenlijk ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40390800
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De vernietiging van de staat Israel en zijn inwoners,
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:34:17 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40390927
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

vrijlaten van die gevangenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:36:08 #230
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40390975
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40390979
Ze willen ook Shebaa Farms en de Golanhoogte terug, beide door Israël in 1967 veroverd.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:37:02 #232
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40390997
oh was de golan van Libanon, das nieuws voor me.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:37:13 #233
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40391001
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40391016
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?
Nee, hoofddoel is altijd geweest de vernietiging van de staat Israel.
pi_40391020
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef PLAE@ het volgende:

Golan was van Syrie.
pi_40391034
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef PLAE@ het volgende:

Nou ja, ik weet het ook niet zeker hoor PLAE@. Misschien dat iemand anders duidelijkheid kan geven.
pi_40391064
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:38 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Golan was van Syrie.
Oké.
pi_40391128
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
al die stukken gaan er dan aan maja, stuk gaan ze toch, maakt niet uit waar ze vandaan schieten maar zo deel je wel stevige klappen uit en ze hebben toch materiaal genoeg.

dat het lukraak bestoken van Israelische steden hun enige mogelijkheid is om terug te vechten vind ik zo'n onzin eigenlijk als ik er over nadenk, ik kan zo nog wel meer bedenken wat ze kunnen doen maar Abu JahJah zal wel meezitten lezen
Ik heb het idee dat hezbollah lang niet zo goed georganiseerd is als mensen vermoeden. Als die organisatie er wel zou zijn zouden ze zoiets wel kunnen coordineren.
pi_40391143
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
nu hebben we het wel heel de tijd over wat Israel zou moeten doen maar wat zou Hezbollah eigenlijk moeten doen om zijn doelen te bereiken want wat die doen schiet eigenlijk ook niet op

waarom schieten die eigenlijk op Israelische steden en niet op die massa's troepen die aan de grens aan het verzamelen zijn, met zoveel doelen moet zelfs Hezbollah wel wat kunnen raken, gewoon 1 zo'n vrachtwagentje er een paar raketten op laten schieten (een FOO kan de resultaten noteren en doorsturen met de mobiele telefoon) en vervolgens als het ding is stukgeschoten een dag wachten en op die positie 30 of 40 van die vrachtwagentjes parkeren evt met die luchtdoelartillerie karretjes erbij (gebied verzadigen met doelen) en dan zoveel mogelijk raketten schieten tot ze allemaal stuk zijn (want stuk gaan ze toch).

al die stukken gaan er dan aan maja, stuk gaan ze toch, maakt niet uit waar ze vandaan schieten maar zo deel je wel stevige klappen uit en ze hebben toch materiaal genoeg.

dat het lukraak bestoken van Israelische steden hun enige mogelijkheid is om terug te vechten vind ik zo'n onzin eigenlijk als ik er over nadenk, ik kan zo nog wel meer bedenken wat ze kunnen doen maar Abu JahJah zal wel meezitten lezen
De reden dat ze die steden in Israel aanvallen is ook om te laten zien dat Israel niet onaantastbaar is. het gaat er dan niet zozeer om dan je een doel raakt maar gewoon het feit dat jouw raketten Haifa kunnen raken op het tijdstip dat jij dat wilt. meer voor de buitenwereld dus.

Verder doet Hizbollah het tot nu toe uitstekend. De propaganda oorlog gaat prima. Een groot gedeelte van de wereld spreekt schande van de Israelische acties en op diplomatiek gebied wil men in de rest van de wereld dat er een staakt het vuren komt, waar Hizbollah op hoopt is dat de druk te groot wordt voor Israel en dat er uiteindelijk een gevangenruil komt, Israel terug en dan kan Hizbollah de overwinning opeisen.

Wat belangrijk is voor Hizbollah is dat ze de steun van een meerderheid achter zich houden.

Wat ze dus doen is oa vluchtelingen opvangen en voorzien van eten en drinken waar dat mogelijk is, huizen van mensen na dit conflict mee helpen op te bouwen en meer van dat soort zaken.

Militair gezien zullen ze zich vooral bezig houden met het wachten op het offensief van Israel en waar mogelijk groepen Israelische soldaten te ambushen, vergis je niet, hizbollah heeft erg goed getrainde mensen en kennen het gebied bovendien uitstekend. ze hebben oa veel tunnels, bunkertjes aangelegd.

Het belangrijkste voor Hizbollah is dat ze Israel nu pijn doen, dat ze overleven en dat genoeg mensen na dit conflict achter de beweging blijven staan. zodat ze na het conflict de overwinning kunnen uitroepen.

Wat Hizbollah trouwens ook slim doet is deze 48 uur van zogenaamd staakt-het-vuren niet zoveel raketten Israel injagen. ik weet zeker dat er morgen weer tegen de 100 raketten Israel invliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 01-08-2006 18:07:35 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40391272
-dubbel-
pi_40391280
quote:

[..]

Golan was van Syrie.
Maar die zeggen weer dat het van Libanon is...
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:49:54 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391286
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:36 schreef schatje het volgende:
Ze willen ook Shebaa Farms en de Golanhoogte terug, beide door Israël in 1967 veroverd.
lijkt met niet eens zo onredelijk

heeft Israel verder toch niets aan, wonen alleen maar Druzen die wel van de apartheidsstaat Israel het staatsburgerschap kunnen krijgen als ze dat willen maar het wordt zelfs door de Knesset zelf aangemerkt als bezet gebied

maar dan moet niet Hezbollah meteen daar binnen trekken om raketten op israel te schieten vanaf hoger gelegen gebied, misschien eerst een VN macht erin laten trekken (en Israel eruit) die toeziet op de ontwapening van Hezbollah en als dat klaar is kan het libaneze leger geleidelijkaan de peacekeepers aflossen

lijkt mij een mooie oplossing
pi_40391307
Hoe kun je nou weten dat Hezbollah het uitstekend doet? Is dat niet juist een conclusie genomen door de propaganda van hun zijde. Ze melden bijvoorbeeld niet hoeveel strijders van hen zijn omgekomen. Of wel soms?
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:51:35 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391325
quote:

[..]

Golan was van Syrie.
Hezbollah ook

Sheba Farms is een stukje Golan en dat wordt over het algemeen gezien als Libanees gebied
pi_40391404
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hezbollah ook

Sheba Farms is een stukje Golan en dat wordt over het algemeen gezien als Libanees gebied
sheba farms is inderdaad een geval appart, dat voor veel kopzorgen zal zorgen in de toekomst
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40391427
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:50 schreef schatje het volgende:
Hoe kun je nou weten dat Hezbollah het uitstekend doet?
Volgens militaire analisten op de verschillende zenders, journalisten in de regio en sommigen geluiden uit Israel hoor je dat Hizbollah het goed doet en dat Israel ze toch wel enigzins heeft onderschat.

komt bij dat de geschiedenis leert dat een guerilla leger erg lastig te verslaan is.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40391428
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

is een andere tactiek natuurlijk, in beiroet straffen ze de libanezen (staats terreur zeg maar), omdat ze verzaakt hebben om de hezbollah te ontwapenen en in het zuiden proberen ze echt de hezbollah uit te schakelen
Collectieve straffen, is israel nogal dol op blijkbaar, alleen jammer dat het tegen de internationale afspraken ingaat en israel zich hiermee op 1 lijn zet met zij die zij vijand noemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:56:12 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391455
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat hezbollah lang niet zo goed georganiseerd is als mensen vermoeden. Als die organisatie er wel zou zijn zouden ze zoiets wel kunnen coordineren.
oh kom nou dit is ongeveer even moeilijk als het organiseren van een kinderfeestje, gewoon ff bellen waar ze moeten zijn en hoe laat het feest begint en vanaf welke hoek ze hun raketten af moeten schieten.

alleen de FOO en het vrachtwagentje dat als eerste gaat schieten om de afstand te testen (fire for effect) hebben nog wat skills nodig naast het besturen van het vrachtwagentje
pi_40391470
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Mjah, zou mooi zijn. Ik denk alleen niet dat Hizbollah over een paar jaar verleden tijd is, ik denk eerder dat de haat jegens Israel explosief is gestegen..
Mischien dat ze dan eindelijk eens stom genoeg worden om een wmd rakket op Israel af te schieten..
Daarna hoeft Israel niet meer met restricties oorlog te voeren. En kan de oorlog voor eens en altijd worden gewonnen. voor iedere hezbolla rakket dat in Israel land 1 nucleare bunker buster terug gooien ,scheelt ook weer propoganda oorlog want dan is er gewoon werkelijk niets meer over van het gebouw en van de hezbolla terroristen met burgerkleding.
pi_40391480
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Niet alleen Israël claimt dat Hezbollah gebruik maakt van menselijke schilden maar ook VN-noodhulpcoördinator Jan Egeland en mensen die daar te plekke wonen of gewoond hebben.
[..]

bron
[..]

bron
Een tactiek die isreal erg goed kent, ze heeft hem zelf ook vaak zat gebruikt, ik vind het nogal opvallend dat israel steeds schande spreekt van de methoden die ze zelf ook maar al te graag gebruikt.

Ik kan me nog een palestijns kind herinneren die op een israelische jeep vastgebonden was om stenen gegooi tegen te gaan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')