abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:36:14 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40703497
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:18 schreef sigme het volgende:
Leg eens uit? Hoe wou je een regeling in elkaar knutselen voor de mensen die nu zowel een Nederlandse als een Marokkaanse nationaliteit bezitten?
Hij zal wel met "gewoon afpakken" komen, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij niet helemaal doorheeft wat voor zware legale lading er aan een staatsburgerschap kleeft. Het is ook geen simpele materie, en je kunt je staatsburgerschap slechts zeer beperkt op onvrijwillige basis kwijtraken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:51:52 #127
3542 Gia
User under construction
pi_40703891
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Of kunnen ze om Belg te worden wel van hun Marokkaanse nationaliteit af?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:57:33 #128
3542 Gia
User under construction
pi_40704041
Oh, die hebben andere methoden:
quote:
Tijdens de periode 1985-2003 kwamen er niet minder dan 77.990 Marokkanen naar
België. Op 5 september 2005 verbleven er volgens de cijfers van de Dienst
Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
hebben en in de Belgische statistieken niet langer als Marokkaan beschouwd
worden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:05:36 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_40704250
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef misantropia het volgende:
Als Hirsi Ali al door zoiets kleins als liegen (in vergelijking met ergere criminaliteit) uit het land word gezet (waar links heel blij om was) dan mogen die marokkanen die moorden verkrachten en stelen al helemaal het land uit worden geschopt
Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet, deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:07:03 #130
13462 BansheeBoy
pi_40704290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:09 schreef sizzler het volgende:
Dubbele paspoorten mogen wat mij betreft sowieso worden afgeschaft. Je hebt de Nederlandse nationaliteit of je hebt die niet. Maar geen twee. Laat ze zelf maar kiezen welk paspoort meer waarde voor ze heeft. Dan kan die worden behouden en de andere worden opgegeven.
Dan kies ik wel voor de Nederlandse (vanwege de voordelen), de Marokkaanse kan ik toch niet afwijzen, dat is daar bij wet geregeld, ik blijf tot mijn dood Marokkaan.
En daarbij: heb ik dan nog steeds 2 nationaliteiten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_40704349
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Dat laatste is geen optie. Dus moet het het eerste zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:11:21 #132
13462 BansheeBoy
pi_40704401
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.
Met Marokkaans paspoort erven ze later de huizen die nu gebouwd worden van kinderbijslaggeld.
Dat is dus onzin: heb je bronnen voor dergelijke beweringen? Of praat je maar wat?

²
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:13:08 #133
13462 BansheeBoy
pi_40704439
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:34 schreef Gia het volgende:

Waarom geven ze nog steeds hun kinderen aan in Marokko? Waarom niet alleen het Nederlanderschap?
Omdat we Marokkaan willen blijven, dat snap jij toch ook wel? Wij willen een sterke binding blijven houden met het vaderland. Maar, hoezo is dit relevant?

²
pi_40704548
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet,
Behalve dat het niet het geval bleek; dus had ze het Nederlanderschap wél verkregen. En is ze niet uitgezet. Oh ja, en dat zou ze ook niet worden als ze geen Nederlander was gebleken.
quote:
deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.
De Marokkaantjes die als Nederlander geboren zijn, zijn nooit Nederlander geworden. Ze zijn het. Geen geboren Nederlander kan het staatsburgerschap worden afgenomen (muv hoogverraad etc). Er kan wel afstand van gedaan worden, vrijwillig.

Marokkanen die op latere leeftijd genaturaliseerd zijn kunnen (onder zeer strikte voorwaarden) dat Nederlanderschap verliezen. Zie alle opties die in het AHA debat zijn gepasseerd. Maar het zijn van een ettertje is onvoldoende reden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:18:20 #135
13462 BansheeBoy
pi_40704589
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ken overigens heel wat goed geïntegreerde Chinezen, Spanjaarden en Portugezen, zonder Nederlandse nationaliteit.
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.

²
pi_40707414
Nederland moet zich harder opstellen in de paspoortenkwestie en moet met een land als Marokko om tafel om een eind te maken aan de bestaande situatie dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijtraken. Zo gauw dat is geregeld, moet Nederland onmiddellijk België en Denemarken achterna en een eind maken aan het dubbele staatsburgerschap. Mensen met een dubbel paspoort mogen dan kiezen welke nationaliteit ze willen behouden en gaan/blijven wonen in het betreffende land. Dit maakt een eind aan alle geneuzel over uitzettingen en dergelijke. Ooit-Marokkaanse Nederlanders worden dan gewoon voor het Nederlandse strafrecht berecht en uitzetting naar Marokko is daarbij geen optie; ze zijn immers alleen Nederlander. De straffen moeten overigens wel veel strenger worden. Het zou raadzaam zijn om dat te regelen nog *voordat* het dubbele staatsburgerschap wordt ingetrokken.
pi_40707505
Je zou ook gewoon wat aan criminaliteit kunnen doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:41:06 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716376
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
Voor de Marokkaanse authoriteiten blijven ze altijd Marokkaan, en ze komen ook niet van hun Marokkaanse nationaliteit af. Alleen erkent de Belgische overheid niet meer dat ze Marokkaan zijn.

Het is dus eigenlijk een soort oogkleppen op, een Marokkaan kan met zijn paspoort voor een ambtenaar staan en zeggen: "Ja maar kijk nou, ik ben terug van vakantie en heb nu ook weer een Marokkaans paspoort", waarop de Belgische ambtenaar zegt: "Welk paspoort, ik zie helemaal niets, je bent gewoon Belg!".

Ze worden dus gewoon Belg, zijn voor de Belgische overheid alleen Belg, maar in de praktijk blijven ze gewoon Marokkaan, omdat de Belgische overheid de Marokkaanse nationaliteit nooit kan afpakken, dat kan namelijk alleen de Marokkaanse overheid.

Het is dus alleen een kwestie van erkennen. In theorie zouden we dat in Nederland ook kunnen doen, maar daarme voorkomen we niet dat Marokkanen bij de eerst volgende vakantie naar Marokko alsnog voor hun kinderen een paspoort halen. Er gaan momenteel verhalen op om de dubbele nationalteit weer in te voeren in Belgie, zoals hier in een interview met de minister van buitenlandse zaken, en hier in een artikel over de dubbele nationaliteit. Hier staan cijfers over de nieuwe Belgen, en in deze PDF staat dat er meer dan 100.000 Marokkanen in Belgie zijn die zowel de Marokkaanse als Belgische nationaliteit hebben.

In het kort komt het er gewoon op neer, en dat is rechts technisch maar goed ook, dat de Belgische nationaliteit niet kan worden afgenomen simpelweg gebaseerd op het feit dat je toevallig nog een ander hebt behouden. En wederom, een paspoort is iets anders dan het hebben van een nationaliteit. In zo geld het trouwens in verreweg de meeste landen, zelfs in de donkerste landen van Afrika kan je niet zomaar iemands nationaliteit afpakken. Althans, niet onvrijwillig.

Als een Nederlander ergens in het buitenland woont, en een andere nationaliteit aanvraagt, dan verliest ie automatisch de Nederlandse nationaliteit. Althans op papier, want eenmaal terug in Nederland kan deze persoon gewoon weer even een Nederlands paspoort halen.

Het is oncontroleerbaar. En een invoering van een compleet verbod op de dubbele nationaliteit veroorzaakt denk ik meer problemen, en kost meer tijd/geld van ambtenaren om zaken na te zoeken, dan dat het oplost.

Er zijn goede en geldige redenen waarom in Nederland en vrijwel alle andere westerse landen de dubbele nationaliteit beperkt is toegestaan. En dat is echt niet om de Marokkanen voor te trekken ofzo.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:51:14 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716594
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:57 schreef dVTB het volgende:
Nederland moet zich harder opstellen in de paspoortenkwestie en moet met een land als Marokko om tafel om een eind te maken aan de bestaande situatie dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijtraken.
De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.
quote:
Zo gauw dat is geregeld, moet Nederland onmiddellijk België en Denemarken achterna en een eind maken aan het dubbele staatsburgerschap.
Tja, en het grappige is dat Belgie eigenlijk juist van dat verbod af lijkt te willen, zoals in mijn bovenstaande post in diverse artikelen word aangegeven, maar dat het alleen nog een kwestie is van politieke onwil. Het werkt namelijk niet. Over Denemarken kan ik niet snel iets terugvinden aangezien ik geen Deens spreek. Maar in het Engels vond ik al wel snel terug dat bij de Britse ambassade in Kopenhagen het bestaan van de dubbele nationaliteit bij Britten/Denen word erkend, en dat een Zuid-Afrikaan met twee nationaliteiten zonder problemen naar Denemarken kon komen.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:57:18 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716738
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:57 schreef Gia het volgende:
Oh, die hebben andere methoden:

Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
worden.
Ja, selectief quoten kunnen we allemaal natuurlijk. Je laat voor eigen gemak een regel uit dat artikel weg.....
quote:
worden. Tijdens de periode van 1 januari 1991 tot 1 juli 2002 verkregen 108.333
Marokkanen de Belgische nationaliteit met behoud van hun Marokkaanse
nationaliteit.
De kinderen van deze ‘nieuwe Belgen’ verkrijgen eveneens allemaal
automatisch het Belgische staatsburgerschap.
Bron.
-
pi_40718069
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:51 schreef maartena het volgende:

De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen dus iedere criminele Marokkaan zonder Nederlands paspoort terug naar Marokko

Als je het Europees regelt past Marokko vanzelf de wet aan en bovendien zullen de Marokkanen die nu in Europa wonen met een dubbele nationaliteit ook druk gaan uitoefenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:55:01 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40718333
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je het Europees regelt past Marokko vanzelf de wet aan en bovendien zullen de Marokkanen die nu in Europa wonen met een dubbele nationaliteit ook druk gaan uitoefenen
Tja, dan heb je alleen het probleem dat de helft van de EU de dubbele nationaliteit volledig toestaat (waaronder Frankrijk, Italie en Groot Brittanië), en de andere helft het in beperkte vorm toestaat (zoals Duitsland, Spanje, en ook Nederland), en dat er slechts 2 landen zijn die het niet toestaan....

Wat kan het Italië, Frankrijk en Groot Brittanië nou in hemelsnaam schelen dat de Marokkanen hun nationaliteit altijd behouden? Zij kennen de dubbele nationalteit, en waarom zullen zij zich moeten inzetten voor een dergelijk verdrag? En van wat ik zo in de media lees maakt het voor Spanje en Duitsland ook niet veel uit.

En ik denk dat de zaak met dubbele nationaliteiten veel te onbelangrijk is voor economische sancties etc.... en daar zal Frankrijk als land met de meeste handel met Marokko ook niet aan willen meewerken.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:57:50 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40718407
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.

²
Ik denk dat dat inderdaad het geval is. Onderbuikgevoelens. De moordenaar van van Gogh had twee nationaliteiten, en plots was iedereen verontwaardigd, en liep Verdonk met voorstellen te zwaaien in de Tweede Kamer om de nationaliteit te kunnen afnemen bij moord.

Voor de Nederlanders is er inderdaad geen enkel nadeel. Tis meer een emotie of een gevoel denk ik.....
-
pi_40718872
In Frankrijk zitten ze ook echt te wachten op die Kut Marokkanen dat scheelt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40719006
Frankrijk is overigens ook het eerste Europese land dat Marokkanen terug stuurt.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:56:55 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40720053
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Frankrijk is overigens ook het eerste Europese land dat Marokkanen terug stuurt.
Bron?

En het zal waarschijnlijk gaan om Marokkanen, niet om Marokkanen met een Frans paspoort.
-
pi_40722740
Dat zijn ook Marokkanen hoor
pi_40722839
en die wil je zien verdwijnen blablabla...
pi_40723012
Nee alleen de criminele die of een dubbele nationaliteit hebben of geen Nederlandse.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:10:35 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40724007
Diego, ik geloof dat alle mogelijkheden daarvoor allang zijn besproken. Ik weet dat je dat heel graag WILT, maar lees dit topic, het vorige topic en diverse andere topics die al zijn geschreven over het afnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminelen, en het word mischien (mits je enigzins iets snapt van recht) wellicht duidelijk dat het afnemen van een nationaliteit geen simpele zaak is.

Dus hou even op met je "marokkanen eruit" trol opmerkingen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')