Hij zal wel met "gewoon afpakken" komen, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij niet helemaal doorheeft wat voor zware legale lading er aan een staatsburgerschap kleeft. Het is ook geen simpele materie, en je kunt je staatsburgerschap slechts zeer beperkt op onvrijwillige basis kwijtraken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:18 schreef sigme het volgende:
Leg eens uit? Hoe wou je een regeling in elkaar knutselen voor de mensen die nu zowel een Nederlandse als een Marokkaanse nationaliteit bezitten?
quote:Tijdens de periode 1985-2003 kwamen er niet minder dan 77.990 Marokkanen naar
België. Op 5 september 2005 verbleven er volgens de cijfers van de Dienst
Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
hebben en in de Belgische statistieken niet langer als Marokkaan beschouwd
worden.
Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet, deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef misantropia het volgende:
Als Hirsi Ali al door zoiets kleins als liegen (in vergelijking met ergere criminaliteit) uit het land word gezet (waar links heel blij om was) dan mogen die marokkanen die moorden verkrachten en stelen al helemaal het land uit worden geschopt![]()
Dan kies ik wel voor de Nederlandse (vanwege de voordelen), de Marokkaanse kan ik toch niet afwijzen, dat is daar bij wet geregeld, ik blijf tot mijn dood Marokkaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:09 schreef sizzler het volgende:
Dubbele paspoorten mogen wat mij betreft sowieso worden afgeschaft. Je hebt de Nederlandse nationaliteit of je hebt die niet. Maar geen twee. Laat ze zelf maar kiezen welk paspoort meer waarde voor ze heeft. Dan kan die worden behouden en de andere worden opgegeven.
Dat laatste is geen optie. Dus moet het het eerste zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Of kunnen ze om Belg te worden wel van hun Marokkaanse nationaliteit af?
Dat is dus onzin: heb je bronnen voor dergelijke beweringen? Of praat je maar wat?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.
Met Marokkaans paspoort erven ze later de huizen die nu gebouwd worden van kinderbijslaggeld.
Omdat we Marokkaan willen blijven, dat snap jij toch ook wel? Wij willen een sterke binding blijven houden met het vaderland. Maar, hoezo is dit relevant?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:34 schreef Gia het volgende:
Waarom geven ze nog steeds hun kinderen aan in Marokko? Waarom niet alleen het Nederlanderschap?
Behalve dat het niet het geval bleek; dus had ze het Nederlanderschap wél verkregen. En is ze niet uitgezet. Oh ja, en dat zou ze ook niet worden als ze geen Nederlander was gebleken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet,
De Marokkaantjes die als Nederlander geboren zijn, zijn nooit Nederlander geworden. Ze zijn het. Geen geboren Nederlander kan het staatsburgerschap worden afgenomen (muv hoogverraad etc). Er kan wel afstand van gedaan worden, vrijwillig.quote:deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ken overigens heel wat goed geïntegreerde Chinezen, Spanjaarden en Portugezen, zonder Nederlandse nationaliteit.
Voor de Marokkaanse authoriteiten blijven ze altijd Marokkaan, en ze komen ook niet van hun Marokkaanse nationaliteit af. Alleen erkent de Belgische overheid niet meer dat ze Marokkaan zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Of kunnen ze om Belg te worden wel van hun Marokkaanse nationaliteit af?
De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:57 schreef dVTB het volgende:
Nederland moet zich harder opstellen in de paspoortenkwestie en moet met een land als Marokko om tafel om een eind te maken aan de bestaande situatie dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijtraken.
Tja, en het grappige is dat Belgie eigenlijk juist van dat verbod af lijkt te willen, zoals in mijn bovenstaande post in diverse artikelen word aangegeven, maar dat het alleen nog een kwestie is van politieke onwil. Het werkt namelijk niet. Over Denemarken kan ik niet snel iets terugvinden aangezien ik geen Deens spreek.quote:Zo gauw dat is geregeld, moet Nederland onmiddellijk België en Denemarken achterna en een eind maken aan het dubbele staatsburgerschap.
Ja, selectief quoten kunnen we allemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:57 schreef Gia het volgende:
Oh, die hebben andere methoden:
Tijdens de periode 1985-2003 kwamen er niet minder dan 77.990 Marokkanen naar
Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
worden.
Bron.quote:Tijdens de periode 1985-2003 kwamen er niet minder dan 77.990 Marokkanen naar
worden. Tijdens de periode van 1 januari 1991 tot 1 juli 2002 verkregen 108.333
Marokkanen de Belgische nationaliteit met behoud van hun Marokkaanse
nationaliteit. De kinderen van deze ‘nieuwe Belgen’ verkrijgen eveneens allemaal
automatisch het Belgische staatsburgerschap.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen dus iedere criminele Marokkaan zonder Nederlands paspoort terug naar Marokkoquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:51 schreef maartena het volgende:
De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.
Tja, dan heb je alleen het probleem dat de helft van de EU de dubbele nationaliteit volledig toestaat (waaronder Frankrijk, Italie en Groot Brittanië), en de andere helft het in beperkte vorm toestaat (zoals Duitsland, Spanje, en ook Nederland), en dat er slechts 2 landen zijn die het niet toestaan....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je het Europees regelt past Marokko vanzelf de wet aan en bovendien zullen de Marokkanen die nu in Europa wonen met een dubbele nationaliteit ook druk gaan uitoefenen
Ik denk dat dat inderdaad het geval is. Onderbuikgevoelens. De moordenaar van van Gogh had twee nationaliteiten, en plots was iedereen verontwaardigd, en liep Verdonk met voorstellen te zwaaien in de Tweede Kamer om de nationaliteit te kunnen afnemen bij moord.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.²
Bron?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Frankrijk is overigens ook het eerste Europese land dat Marokkanen terug stuurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |