Dan doen we in veel gevallen al. Alle allochtonen die geen Nederlands staatsburger zijn worden na het uitzitten van hun straf uitgezet naar het geboorteland, mits veilig. Dat wil zeggen, de meer ernstige misdaden dan.... als je een week moet zitten voor een knokpartij mag je nog gewoon blijven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Nederland de Marokkanen in de Nederlandse gevangenis terug stuurt niet meer. En als ze dat dan nog niet doen, stuur je iedereen terug die daarna een misdrijf pleegt.
Er zaten in 2004 om precies te zijn 1050 Marokkanen in de Nederlandse gevangenis. Dat zal in 2006 hooguit 1200 zijn als we een slecht crimineel jaar achter de rug zouden hebben gehad.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Marokko zit echt niet te wachten op pak hem beet 10.000 criminelen.
En dan, via een EU rechtbank veroordelen onder het (nog niet bestaande) EU strafrecht? En dan vervolgens massaal naar Frans Guyana op de wijze van Papillon naar een grote gevangenis sturen zodat we er in de EU vanaf zijn?quote:Maar ik ben het met je eens, je kan het beter Europees regelen, dan gaat het om honderduizenden
Dat doen we in de meeste gevallen voor ernstige criminaliteit al. Moordenaars, Verkrachters, etc zonder Nederlands paspoort worden na uitzitten van de straf uitgezet. Het probleem is dat ze vaak weer illegaal terugkomen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan stuur je hem terug nadat hij zijn straf heeft uitgezeten, weer een probleem minder
Statistieken kloppen pas als je gaat kijken naar geboorteland en nationaliteit van de ouders en niet zoals nu naar nationaliteitquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:30 schreef maartena het volgende:
Er zaten in 2004 om precies te zijn 1050 Marokkanen in de Nederlandse gevangenis. Dat zal in 2006 hooguit 1200 zijn als we een slecht crimineel jaar achter de rug zouden hebben gehad.
Cijfers komen van het CBS, welke de definitie allochtoon van 1e en 2e generatie hanteerd bij het maken van de cijfers.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Statistieken kloppen pas als je gaat kijken naar geboorteland en nationaliteit van de ouders en niet zoals nu naar nationaliteit
Ja, die discussie hebben we dus al zo vaak gehad. Dat kan dus in de huidiger wetgeving niet, en de kans dat er zo'n wet gaat komen is nadat het laatste voorstel van Verdonk daarover niet door de kamer kwam echt uitermate klein.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan ontneem je die de Nederlandse nationaliteit voordat ze terug gestuurd worden![]()
1988!! Er is nogal wat veranderd in de tussentijd hoor. Tegenwoordig is dit verboden. Het gebeurt nog wel, tuurlijk, maar je kunt er een bekeuring voor krijgen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij was in 1988, maar bij mij reden ze met Nederlands vlaggen door de straten, en werden er op het stadsplein Nederlandse en Oranje vlaggen gezwaaid. Sterker nog, toen de bus terug kwam uit Duitsland stonden we tussen IJsselstein en Nieuwegein op de A2 op de snelweg de bus op te wachten, en menig vlag werd gezwaaid. Natuurlijk nam de bus een andere route, want die chaos kwamen ze echt niet door.....
Ze voelen zich meer Marokkaan dan Nederlander. Zelfs als ze in Nederland zijn geboren en opgegroeid. Als jij in Amerika blijft wonen en daar kinderen krijgt die ook daar opgroeien, zullen die zich nog steeds meer Nederlander voelen dan Amerikaan? Ik denk het echt niet. Akkoord, nu heb jij nog een Amerikaanse vrouw, maar even ter illustratie. Zelfs derde generatie, hier geboren en getogen Marokkanen, voelen zich meer Marokkaan dan Nederlander en dat vind ik toch vreemd.quote:Zij zijn Marokkaan, met Marokkaanse cultuur, maar voelen zich niet minder Nederlander en zullen ook niet snel terugkeren naar Marokko. En dat zal waarschijnlijk per generatie steeds verder afnemen.
Oh, maar daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het niet meer aanvragen van de Marokkaanse nationaliteit om het gevoel van Nederlander-zijn te versterken.quote:En totdat de Marokkaanse koning een wet ondertekend die het afstaan van de Marokkaanse nationaliteit toestaat, zullen we dat tot in de lengte van dagen blijven zien. En de kans daarop is minimaal, dus daar moeten we in Nederland maar mee leren leven. Maar om ze om die reden dan maar niet van het Nederlanderschap te voorzien, lijkt me geen goed plan.
We hadden in Nederland arbeidskrachten tekort en zij mochten hier komen werken, met de bedoeling dat ze daarna weer terug gingen. Dat zij niet de betere baantjes kregen, komt ook vooral door het feit dat ze, zelfs nu nog, niet goed of helemaal geen Nederlands spraken. Marokkanen die een goede opleiding hebben gevolgd, krijgen gewoon ook goede baantjes. Er werken er zat bij mijn man op kantoor.quote:Tja.... we hebben die mensen zelf naar Nederland gehaald om voor ons het vuile werk op te knappen, en we laten ze naar verloop van tijd ook gewoon Nederlander worden. En nu worden er hele generaties aan Marokkanen als Nederlander geboren. En daar zitten wellicht naast lusten ook gewoon lasten aan, en dat is dat ze nog heel sterk aan hun eigen cultuur verbonden zitten.
Dit topic gaat dan ook over de eventuele mogelijkheid om in geval van dubbele nationaliteit de Nederlandse af te nemen na het uitzitten van de gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:26 schreef maartena het volgende:
Hen die een Nederlands paspoort bezitten zijn Nederlander, en worden grondwettelijk ook behandeld als Nederlander.
Ik vind kleine criminaliteit al genoeg om uitgezet te worden. Tasjesdieven, jeugdige verkrachters enz... komen niet in de bak, maar mogen wmb ook oprotten als ze niet uitsluitend Nederlander zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:00 schreef maartena het volgende:
Er zitten dus echt geen 10.000 Marokkanen in Nederlandse gevangenissen. Sterker nog het totaal aantal gedetineerden in Nederland is nog geen 18.000, en in totaal is er in Nederlandse gevangenissen ruimte voor 22.000 gedetineerden doordat er in de laatste paar jaar een paar zijn bijgebouwd.
Ook als ze hier geboren en getogen zijn?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind kleine criminaliteit al genoeg om uitgezet te worden. Tasjesdieven, jeugdige verkrachters enz... komen niet in de bak, maar mogen wmb ook oprotten als ze niet uitsluitend Nederlander zijn.
Ja, ze voelen zich toch meer Marokkaan. Velen plegen ook die kleine criminaliteit uit onvrede over de Nederlandse maatschappij. Nou, als het hier dan zo kut is, ga dan maar lekker naar Marokko.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook als ze hier geboren en getogen zijn?
'ze' en 'velen' hoe weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ze voelen zich toch meer Marokkaan. Velen plegen ook die kleine criminaliteit uit onvrede over de Nederlandse maatschappij. Nou, als het hier dan zo kut is, ga dan maar lekker naar Marokko.
Ja, maar je hebt naast je Nederlands paspoort verplicht een carte-national nodig, en dat is in feite het bewijs dat je OOK een Marokkaans staatsburger bent. Als je die niet bij je zou hebben, heb je een groot probleem, want dan kom je het land niet in. Voor ras-autochtonen gelden andere regels daarvoor, die kunnen gewoon een visum aanvragen en naarbinnen wandelen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is beslist niet waar, je komt het land prima in met een NL paspoort. Het is iets meer rompslomp, maar als je de taal spreekt is dat een gigantisch voordeel. Mutant zei eens dat hij - in bezit van dubbel paspoort, met zijn ouders altijd op het Nederlands paspoort Marokko binnengaat.
Hoe bedoel je? Die Marokkaanse douanier kan toch geen verschil zien aan jouw Nederlands paspoort en het mijne?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt naast je Nederlands paspoort verplicht een carte-national nodig, en dat is in feite het bewijs dat je OOK een Marokkaans staatsburger bent. Als je die niet bij je zou hebben, heb je een groot probleem, want dan kom je het land niet in.
De Marokkaanse doanier ziet wel het verschil tussen achternamen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Die Marokkaanse douanier kan toch geen verschil zien aan jouw Nederlands paspoort en het mijne?
Nou en? Je kan toch net zo goed een niet-Marokkaan zijn? Volgens mij verplicht de Marokkaanse overheid geen aangifte van geboortes in het buitenland, toch? En er zijn andere opties voor een Marokkaanse naam: een getrouwde vrouw bijvoorbeeld, en zijn er geen -ik zeg maar wat- Algerijnse familienamen gelijk aan Marokkaanse?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Marokkaanse doanier ziet wel het verschil tussen achternamen.
Vele mensen hebben het geprobeerd, en die worden zonder pardon teruggestuurd. Tegenwoordig is het al helemaal makkelijk, aangezien alles gekoppeld is aan een database. Bovendien, je ouders staan er toch geregistreerd als Marokkaans burgerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou en? Je kan toch net zo goed een niet-Marokkaan zijn? Volgens mij verplicht de Marokkaanse overheid geen aangifte van geboortes in het buitenland, toch? En er zijn andere opties voor een Marokkaanse naam: een getrouwde vrouw bijvoorbeeld, en zijn er geen -ik zeg maar wat- Algerijnse familienamen gelijk aan Marokkaanse?
Heb je het wel eens geprobeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |