Jawel. Er is geen enkele grond waarop jij kan bepalen dat iemand slechts één nationaliteit heeft.quote:
Maar ervoor geldt evengoed dat er geen door logica afgedwongen verband is tussen het lidmaatschap van de een het het lidmaatschap van de ander. Het ís mogelijk dat een partij als voorwaarde voor lidmaatschap eist dat er geen lidmaatschap van een andere partij is, maar het is op geen enkele manier noodzakelijk.quote:[..]
Een lidmaatschap van een politieke partij als vergelijking laat mijn stelling onveranderd omdat het verschil tussen die twee zó groot is dat een conclusie van het één geen enkel gevolg heeft voor het ander. Lidmaatschap van een politieke partij wordt niet bepaald door de staat, noch wordt een politiek lidmaatschap bepaald door het politieke lidmaatschap van de ouders. Ook is partijloos zijn niet zo'n probleem als staatloos. Om maar wat verschillen aan te halen.
Het kan niet meer. Het is effectief onmogelijk, omdat Nederland al dubbele nationaliteit heeft toegestaan en gezien de wet van Nederland en de wet van (onder andere, maar niet alleen) Marokko is dubbele nationaliteit in de toekomst niet meer te vermijden. Niet omdat we de wet niet kunnen aanpassen voor nieuwe gevallen, dat kan best, maar omdat we nieuw-geboren kindertjes gaan krijgen uit twee Nederlandse staatsburgers die ondanks die Nederlandse ouders óók een Marokkaanse nationaliteit kunnen aanvragen. Er is geen methode om dat te ontlopen.quote:[..]
Nederland kan zelf bepalen of ze een dubbele nationaliteit toestaat. Net als de roodgekleurde landen van maartena's kaartje. Ik zie het bezwaar ook niet waarom Nederland dat NIET zou kunnen.
Niet hun eigen wetgeving - de wetgeving van een land waarmee ze niet meer binding hoeven te hebben dan welke andere in Nederland geboren en getogen persoon ook.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar heb jij dan liever dat die Marokkanen de komende 5, 10, 15 generaties alleen maar Marokkaan blijven omdat we ze gebaseerd op hun eigen wetgeving het Nederlanderschap weigeren?
Marokkanen halen zelfs voor de derde en volgende generaties nog een Marokkaans paspoort in Marokko. Misschien dat dat niet meer HOEFT, maar ze WILLEN dat gewoon.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
met name omdat namelijk de 3e generatie kinderen alleen nog Nederlander zijn. Als je ze pertinent het Nederlanderschap blijft weigeren, dan hebben we over 5 generaties nog Marokkanen in Nederland. Als je ze het Nederlanderschap geeft, worden hun kinderen als Nederlander geboren, en de generatie die daarom volgt zal alleen nog maar Nederlander zijn, omdat de Marokkanen na 3 generaties niet meer het staatsburgerschap opdringen.
Dat is dus in beide gevallen onzin, heb je misschien cijfers waaruit blijkt dat Marokkanen zonder Marokkaans paspoort beter integreren dan diegene met? Afgezien daarvan, de volgende generaties KRIJGEN een Marokkaans paspoort, of ze nu willen of niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Marokkanen halen zelfs voor de derde en volgende generaties nog een Marokkaans paspoort in Marokko. Misschien dat dat niet meer HOEFT, maar ze WILLEN dat gewoon.
Verder is al gebleken dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit, naast de Marokkaanse, niet leidt tot betere integratie, omdat de jeugd zich toch meer Marokkaans voelt. Zelfs als ze nog nooit in Marokko geweest zijn en hier zijn geboren. Ze kotsen op de Nederlandse maatschappij en wat mij betreft gelden hier dezelfde wetten als in België, op dat gebied.
en de reden? ik probeer het te begrijpen...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afgezien daarvan, de volgende generaties KRIJGEN een Marokkaans paspoort, of ze nu willen of niet.
Ik vermoed dat het is om ze te kunnen oproepen voor het leger in geval van oorlog.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:06 schreef SlimShady het volgende:
[..]
en de reden? ik probeer het te begrijpen...
Tja... maar het overgrote deel van de 2e en 3e generatie Marokkanen in Nederland worden in eerste instantie als Nederlander geboren. Zodra de trotse Marokkaanse papa naar het Gemeentehuis stapt met zijn Nederlandse paspoort (of dat van zijn vrouw), dan is er weer een Nederlander bij.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:21 schreef Gia het volgende:
Marokkanen halen zelfs voor de derde en volgende generaties nog een Marokkaans paspoort in Marokko. Misschien dat dat niet meer HOEFT, maar ze WILLEN dat gewoon.
Het is er in Belgie ook niet beter op geworden moet ik zeggen. En zoals ik ook al aangaf in een andere post, eigenlijk is het gewoon een farce. Men kan gewoon naar Marokko of naar een Marokkaans consulaat in Belgie om een Marokkaans paspoort te halen, en dat doen ze dus ook gewoon massaal. Het enige verschil is dus dat op officieel niveau voor België zo'n persoon slechts 1 nationaliteit heeft.quote:Verder is al gebleken dat het hebben van de Nederlandse nationaliteit, naast de Marokkaanse, niet leidt tot betere integratie, omdat de jeugd zich toch meer Marokkaans voelt. Zelfs als ze nog nooit in Marokko geweest zijn en hier zijn geboren. Ze kotsen op de Nederlandse maatschappij en wat mij betreft gelden hier dezelfde wetten als in België, op dat gebied.
De Marokkaanse wetgeving stelt dat als je uit Marokkaanse ouders bent geboren, dat je altijd een Marokkaan bent - ongeacht waar je woont ter wereld. Dat is dus iets waar de Nederlandse overheid niets aan kan doen, behoudens een oorlog beginnen en Marokko bezetten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:06 schreef SlimShady het volgende:
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:51 schreef Mutant01 het volgende:
heb je misschien cijfers waaruit blijkt dat Marokkanen zonder Marokkaans paspoort beter integreren dan diegene met?
Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:06 schreef SlimShady het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.
Met Marokkaans paspoort erven ze later de huizen die nu gebouwd worden van kinderbijslaggeld.
Jij bent zeker zo iemand die vindt dat het heel normaal is dat er zo'n 2500 euro per kwartaal naar een Marokkaans gezin in Marokko gaat, zonder dat ook nog maar één van die kinderen ooit in Nederland is geweest en er zeker voor zijn 15de niet zal komen.quote:
[..]
Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.
Met Marokkaans paspoort erven ze later de huizen die nu gebouwd worden van kinderbijslaggeld.
Hij vraagt in principe gewoon een onderbouwing voor jouw stelling:quote:
Volgens mij werd er gevraagd naar de reden dat Marokko afstaan van de nationaliteit niet toestaat. Niet naar de redenen waarom mensen een dubbele nationaliteit best op prijs stellen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is geen logische reden. Marokko doet waar ie zin in heeft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij werd er gevraagd naar de reden dat Marokko afstaan van de nationaliteit niet toestaat.
Ja, en als ie dat paspoort inlevert, kan dat niet meer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die vindt dat het heel normaal is dat er zo'n 2500 euro per kwartaal naar een Marokkaans gezin in Marokko gaat, zonder dat ook nog maar één van die kinderen ooit in Nederland is geweest en er zeker voor zijn 15de niet zal komen.
Weet je wel hoeveel geld dat is in dat land?
Hey, ze zijn wel het vriendje van Bush hé? Dat zal vast niet zijn omdat ze 'vreemde verhoortactieken' hebben in de 'war on terror'. Dat niet. Iets anders.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:17 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Er is geen logische reden. Marokko doet waar ie zin in heeft.
Ik weet niet hoe het zit met Marokko, maar in de VS vinden ze het niet leuk als grote erfenissen naar een buitenlander gaan. Dus hebben ze een leuke wet bedacht waar boven een bepaald bedrag er een belasting van 60% op de erfenis word geheven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:57 schreef sigme het volgende:
Volgens mij werd er gevraagd naar de reden dat Marokko afstaan van de nationaliteit niet toestaat. Niet naar de redenen waarom mensen een dubbele nationaliteit best op prijs stellen.
Heeft de staat Marokko belang bij erfgenamen die in een buitenland geboren & getogen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |