Ja, het zijn net communisten he, die democraten!quote:Op woensdag 8 november 2006 08:56 schreef gronk het volgende:
Waar kun je heen, als zels in de heilige USA links wint..
quote:Democratic Webb
1,168,368 50%
Republican Allen
1,161,129 49%
Independent Grassroots Parker
26,021 1%
Radio1 lijkt me de beste keus..quote:Op woensdag 8 november 2006 09:16 schreef -skippybal- het volgende:
Is er een zender op de radio die dit een beetje goed behandelt? Kan ik in de trein luisteren![]()
Ik las dat een bepaald aantal stemmen herteld moet worden, onregelmatigheden ofzo... Dat zal het wel zijn.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
?? nu is het stemmen bij montana bij Jones ook gedaald..
Vertrouw ik niet echt, er worden toch nog geen bijstellingen gedaan? waarom zakt het aantal votes bij sommige kandidaten dan nu terwijl er juist meer stemmingen binnenkomen?
Montana is nu nog maar 5.7k verschil..
Gemiddeld misschien niet, maar door de omvang van de twee grootste partijen vind je bijvoobeeld in de Dems alleen al mensen rechtser dan wat wij kennen, maar ook groepen zo links als onze SP.quote:
Ze zullen elkaar in ieder geval veel dwarszitten, waardoor er uberhaupt weinig van de grond zal komen.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat voor macht houd een president eigenlijk over als de democraten bij de senaat, huis van afgevaardigen en gouverneurs een meerderheid hebben?
Ze hebben er 6 jaar voor nodig gehad en nog is het niet beslist in de Senaat.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:52 schreef Momitsu het volgende:
Gefeliciteerd Amerika !!!! Geweldig resultaat gewoon, laten we hopen dat ze nog de benodigde staten binnen zullen halen voor een meerderheid in de Senaat.
Die gouverneurs hebben geen macht op het nationale niveau. Alleen in hun eigen staat.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat voor macht houd een president eigenlijk over als de democraten bij de senaat, huis van afgevaardigen en gouverneurs een meerderheid hebben?
Weet ik, maar alle staten samen vormen weer de VS dus het heeft wel invloed op de koers van het land.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:08 schreef freako het volgende:
[..]
Die gouverneurs hebben geen macht op het nationale niveau. Alleen in hun eigen staat.
Maar de gouverneurs hebben daarover niets te zeggen. Hooguit een beetje invloed uitoefenen, maar ook dat valt tegen denk ik. Voor invloeduitoefening zijn eerder de senatoren aangewezen.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:22 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Weet ik, maar alle staten samen vormen weer de VS dus het heeft wel invloed op de koers van het land.
Maar een veto is wel een zwaar middel voor de president om in te zetten, net zoals het een te zwaar middel voor de Democraten is om geen geld meer te geven aan bijvoorbeeld Irak.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:08 schreef freako het volgende:
[..]
Die gouverneurs hebben geen macht op het nationale niveau. Alleen in hun eigen staat.
De president heeft een vetorecht. Daar kun je een hoop mee blokkeren.
agreequote:Op woensdag 8 november 2006 11:02 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Maar een veto is wel een zwaar middel voor de president om in te zetten, net zoals het een te zwaar middel voor de Democraten is om geen geld meer te geven aan bijvoorbeeld Irak.
Van de FPquote:Op woensdag 8 november 2006 10:51 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Waarom is de tussenstand van Virginia al sinds 10 uur niet geupdate. Dat ging eerst per zoveel minuten en nu staat ie al bijna een uur op 99% en een 8000 stemmen voorsprong voor de Democrats.
Zes jaar lang hebben ze niet geluisterd naar de Democraten, hebben ze hen genegeerd, uitgesloten in veel gevallen en nu durft het Witte Huis zoiets te zeggen. Cultuur van corruptie. Republikeinen.quote:"Het is nu aan de Democraten om te komen met oplossingen voor problemen in plaats van er alleen maar over te klagen. De president heeft een volle agenda voor de komende twee jaar en daar zijn twee partijen voor nodig", aldus woordvoerder Tony Snow van Bush.
Maar dan nog komt er een voorlopige uitslag toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:15 schreef Libris het volgende:
[..]
Van de FP
Het zal ontzettend spannend worden welke partij de meerderheid in de senaat zal behalen. Beide partijen hebben nu 49 senatoren. Alleen de uitslagen van Virginia en Montana moeten nog binnenkomen. Het gaat misschien nog weken duren voor de einduitslag bekend wordt.
In Virginia is de strijd zo spannend dat het verschil niet meer is dan enkele duizenden. Er dreigt een lang proces van hertelling en mogelijk tal van rechtszaken over de geldigheid ervan, zoals bij de presidentsverkiezingen in het jaar 2000. Een vooronderzoek van de FBI naar mogelijke intimidatie van kiezers kan ook onderwerp van een juridisch gevecht worden.
Als de Republikeinen ook de meerderheid in de senaat verliezen, dan zal het ontzettend lastig worden voor president George Bush om goed beleid uit te kunnen voeren. Nu al zullen beide partijen compromissen moeten sluiten om besluiten door te voeren. "Het is nu aan de Democraten om te komen met oplossingen voor problemen in plaats van er alleen maar over te klagen. De president heeft een volle agenda voor de komende twee jaar en daar zijn twee partijen voor nodig", aldus woordvoerder Tony Snow van Bush.
Het is niet zo dat Bush helemaal niets meer kan doen. Hij kan bijvoorbeeld zijn veto-recht gebruiken en heeft als opperbevelhebber veel macht op het gebied van defensie en buitenlandse zaken.
Lieberman heeft aangekondigd voorla met de Democraten mee te zullen stemmen. Opvallend genoeg haalde hij vooral stemmen bij de Republikeinen wegquote:Op woensdag 8 november 2006 06:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Net niet genoeg blijkbaar. Maar het is weer een zooitje, vooral met de stemcomputers, als je de eerste berichten leest.
Lieberman kunnen ze beter tot de Republikeinen rekenen. Die heeft zich als een oorlogshitserige neocon gedragen.
Bij een districtenstelsel zoals in Amerika, heb je eigenlijk tientallen aparte verkiezingen. Honderden bij The House. De kans is dan groot dat 1 zo'n verkiezing een verschil van enkele honderden/duizenden heeft.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:14 schreef tvlxd het volgende:
Florida-00 en Ohio-04. Virginia-06?
Dat weet ik, ik bedoelde er jaartallen mee.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bij een districtenstelsel zoals in Amerika, heb je eigenlijk tientallen aparte verkiezingen. Honderden bij The House. De kans is dan groot dat 1 zo'n verkiezing een verschil van enkele honderden/duizenden heeft.
Dat weet ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:37 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoelde er jaartallen mee.
Zouden de Democraten ook een nieuwe onderzoek willen voor 9/11 dan ?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:28 schreef tvlxd het volgende:
Je krijgt nu een patstelling tussen de president en het congres, er gebeurt dus weinig, vermoed ik, maar er komen wel onderzoeken naar de misdragingen van de president en zijn vriendjes. Ik zie Rumsfeld niet blijven zitten tot januari 2009, ook al zou hij het willen, en Cheney is ook een spannend geval.
Geen idee.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zouden de Democraten ook een nieuwe onderzoek willen voor 9/11 dan ?
Als Webb claimt dat hij Virginia heeft, dan staat het in de senaat op dit moment toch 50-49 voor de democraten?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:26 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Webb heeft al gezegd dat ie heeft gewonnen in Virginia.
Ook op CNN staat dat in alle counties en alle precinctst 100% geteld is.
Zie hier:
http://www.cnn.com/ELECTI(...)S/01/county.000.html
Gek dat ie nog op 99% staat dan.
1 to go, Montana dus..
Zitten nu onder de 3000....quote:Op woensdag 8 november 2006 11:51 schreef Sidekick het volgende:
En nog 12% van de stemmen moeten worden geteld daar.
Zelf een claim maken is niet goed genoeg he?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:56 schreef NJ het volgende:
[..]
Als Webb claimt dat hij Virginia heeft, dan staat het in de senaat op dit moment toch 50-49 voor de democraten?
Maar welke democraat is er zo gek dat hij in 2008 gaat? Clinton en Obama, toch wel de twee grootste kandidaten op het moment, zijn waarschijnlijk slim genoeg om er niet voor te gaan.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:23 schreef LuukBes het volgende:
Al met al moet je dit dus meer zien als een aanloopje naar de 2008 verkiezingen waar de Dems het dus vrij makkelijk moeten kunnen gaan winnen mits een goeie kandidaat (geen Kerry), juist doordat ze nu in 2 jaar tijd Bush en zijn beleid gitzwart gaan maken. Pas met een Dem-president kunnen ze zelf beleid gaan maken en erdoordrukken.
Klopt.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Zelf een claim maken is niet goed genoeg he?Het zal daar misschien nog wel een week of drie duren voor we weten wie er gewonnen heeft.
Het viel me net op ja.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:01 schreef Mike het volgende:
Wisten jullie dat dit topic al een tijdje vol is?
Eindelijk niet meer het gezeur van al die users erbij.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:01 schreef Mike het volgende:
Wisten jullie dat dit topic al een tijdje vol is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |