abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43350309
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:56 schreef gronk het volgende:
Waar kun je heen, als zels in de heilige USA links wint..
Ja, het zijn net communisten he, die democraten! . .

OT: Mooi begin van het einde van tijdperk Bush dit. Eindelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43350390
We kunnen voorzichtig zeggen dat Virginia "binnen" is?
99% geteld en
quote:
Democratic Webb
1,168,368 50%

Republican Allen
1,161,129 49%

Independent Grassroots Parker
26,021 1%
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  woensdag 8 november 2006 @ 09:22:40 #263
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43350415
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:16 schreef -skippybal- het volgende:
Is er een zender op de radio die dit een beetje goed behandelt? Kan ik in de trein luisteren
Radio1 lijkt me de beste keus..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:28:09 #264
862 Arcee
Look closer
pi_43350508
51 needed for Dem majority/50 needed for GOP majority,
33 at stake, 2 undecided

En die 2 zijn MT en VA? Ziet er goed uit voor de Democraten dan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43350599
Webb loopt een beetje uit in Virginia.
99% geteld nog steeds. Bijna 50-49. .
  woensdag 8 november 2006 @ 09:36:42 #266
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43350678
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
?? nu is het stemmen bij montana bij Jones ook gedaald..

Vertrouw ik niet echt, er worden toch nog geen bijstellingen gedaan? waarom zakt het aantal votes bij sommige kandidaten dan nu terwijl er juist meer stemmingen binnenkomen?

Montana is nu nog maar 5.7k verschil..
Ik las dat een bepaald aantal stemmen herteld moet worden, onregelmatigheden ofzo... Dat zal het wel zijn.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43350771
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ja de Dems zijn echt links
Gemiddeld misschien niet, maar door de omvang van de twee grootste partijen vind je bijvoobeeld in de Dems alleen al mensen rechtser dan wat wij kennen, maar ook groepen zo links als onze SP.
  woensdag 8 november 2006 @ 09:52:51 #268
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43350969
Gefeliciteerd Amerika !!!! Geweldig resultaat gewoon, laten we hopen dat ze nog de benodigde staten binnen zullen halen voor een meerderheid in de Senaat.
pi_43351000
Wat voor macht houd een president eigenlijk over als de democraten bij de senaat, huis van afgevaardigen en gouverneurs een meerderheid hebben?
pi_43351029
oh god.. Montana is nu 49/48 met maar 4000 stemmen verschil.
pi_43351096
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat voor macht houd een president eigenlijk over als de democraten bij de senaat, huis van afgevaardigen en gouverneurs een meerderheid hebben?
Ze zullen elkaar in ieder geval veel dwarszitten, waardoor er uberhaupt weinig van de grond zal komen.
pi_43351129
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:52 schreef Momitsu het volgende:
Gefeliciteerd Amerika !!!! Geweldig resultaat gewoon, laten we hopen dat ze nog de benodigde staten binnen zullen halen voor een meerderheid in de Senaat.
Ze hebben er 6 jaar voor nodig gehad en nog is het niet beslist in de Senaat.
!!!
  woensdag 8 november 2006 @ 10:08:45 #273
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43351302
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Die gouverneurs hebben geen macht op het nationale niveau. Alleen in hun eigen staat.

De president heeft een vetorecht. Daar kun je een hoop mee blokkeren.
pi_43351549
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:08 schreef freako het volgende:

[..]

Die gouverneurs hebben geen macht op het nationale niveau. Alleen in hun eigen staat.
Weet ik, maar alle staten samen vormen weer de VS dus het heeft wel invloed op de koers van het land.

Heeft de president een onbeperkt aantal veto-stemmen?
pi_43351595
Hij kan alles blocken, maar andersom kan het HvA ook alles blocken qua nieuwe wetsvoorstellen en beleid.

Als Bush meer troepen wil sturen voor Irak, of meer geld nodig heeft voor Defensie of wat dan ook, moet ie groen licht krijgen van het HvA. En dat krijgt ie nooit. Je zal de komende 2 jaar louter mekaar koeienerend beleid zien waar de Dems weinig erdoor kunnen drukken omdat Bush alles gaat veto'en, maar Bush ook weinig gedaan krijgt door boycotstrategie van het HvA. Patstelling.

Je kunt wel erop rekenen dat een hele hoop pikante onderzoeken en zwartmakerij die afgelopen jaren door de Rep-getinte HvA allemaal weggestemd werden nu wel voor zwaar weer gaan zorgen. Noem bijvoorbeeld de betrokkenheid van oliebedrijven of wapenindustrie in Irak, dat soort zaken gaan flink airtime krijgen is al aangekondigd. Of heropening van weggemoffelde 9/11 onderzoeken m.b.t. lakse houding van Bush en voorwetenschap. Alle issues waar Bush-beleid aangepakt kan worden zal naar boven gehaald worden en gaat ongetwijfeld een hele hoop media aandacht krijgen, en dat kost Bush en de Reps nog meer krediet en populariteit.

Al met al moet je dit dus meer zien als een aanloopje naar de 2008 verkiezingen waar de Dems het dus vrij makkelijk moeten kunnen gaan winnen mits een goeie kandidaat (geen Kerry), juist doordat ze nu in 2 jaar tijd Bush en zijn beleid gitzwart gaan maken. Pas met een Dem-president kunnen ze zelf beleid gaan maken en erdoordrukken.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:26:49 #276
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43351676
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:22 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Weet ik, maar alle staten samen vormen weer de VS dus het heeft wel invloed op de koers van het land.
Maar de gouverneurs hebben daarover niets te zeggen. Hooguit een beetje invloed uitoefenen, maar ook dat valt tegen denk ik. Voor invloeduitoefening zijn eerder de senatoren aangewezen.
pi_43351840
Over bepaalde issues zoals bv homohuwelijk, stamcelonderzoek of euthenasi kan per staat verschillend beleid gevoerd worden door de gouverneurs. Landelijk of internationaal beleid zoals Irak komt meer voor rekening van het HvA en Bush.
pi_43352199
Waarom is de tussenstand van Virginia al sinds 10 uur niet geupdate. Dat ging eerst per zoveel minuten en nu staat ie al bijna een uur op 99% en een 8000 stemmen voorsprong voor de Democrats.
pi_43352288
Het valt me altijd weer op hoe bizar klein de verschillen zijn, zou leuk zijn als we hier in Nederland ook de aantallen erbij laten zien.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:02:33 #280
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43352419
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:08 schreef freako het volgende:

[..]

De president heeft een vetorecht. Daar kun je een hoop mee blokkeren.
Maar een veto is wel een zwaar middel voor de president om in te zetten, net zoals het een te zwaar middel voor de Democraten is om geen geld meer te geven aan bijvoorbeeld Irak.
1 kernfysicus
pi_43352480
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:02 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Maar een veto is wel een zwaar middel voor de president om in te zetten, net zoals het een te zwaar middel voor de Democraten is om geen geld meer te geven aan bijvoorbeeld Irak.
agree
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:15:09 #282
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43352709
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:51 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Waarom is de tussenstand van Virginia al sinds 10 uur niet geupdate. Dat ging eerst per zoveel minuten en nu staat ie al bijna een uur op 99% en een 8000 stemmen voorsprong voor de Democrats.
Van de FP
Het zal ontzettend spannend worden welke partij de meerderheid in de senaat zal behalen. Beide partijen hebben nu 49 senatoren. Alleen de uitslagen van Virginia en Montana moeten nog binnenkomen. Het gaat misschien nog weken duren voor de einduitslag bekend wordt.

In Virginia is de strijd zo spannend dat het verschil niet meer is dan enkele duizenden. Er dreigt een lang proces van hertelling en mogelijk tal van rechtszaken over de geldigheid ervan, zoals bij de presidentsverkiezingen in het jaar 2000. Een vooronderzoek van de FBI naar mogelijke intimidatie van kiezers kan ook onderwerp van een juridisch gevecht worden.

Als de Republikeinen ook de meerderheid in de senaat verliezen, dan zal het ontzettend lastig worden voor president George Bush om goed beleid uit te kunnen voeren. Nu al zullen beide partijen compromissen moeten sluiten om besluiten door te voeren. "Het is nu aan de Democraten om te komen met oplossingen voor problemen in plaats van er alleen maar over te klagen. De president heeft een volle agenda voor de komende twee jaar en daar zijn twee partijen voor nodig", aldus woordvoerder Tony Snow van Bush.

Het is niet zo dat Bush helemaal niets meer kan doen. Hij kan bijvoorbeeld zijn veto-recht gebruiken en heeft als opperbevelhebber veel macht op het gebied van defensie en buitenlandse zaken.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:18:43 #283
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43352787
quote:
"Het is nu aan de Democraten om te komen met oplossingen voor problemen in plaats van er alleen maar over te klagen. De president heeft een volle agenda voor de komende twee jaar en daar zijn twee partijen voor nodig", aldus woordvoerder Tony Snow van Bush.
Zes jaar lang hebben ze niet geluisterd naar de Democraten, hebben ze hen genegeerd, uitgesloten in veel gevallen en nu durft het Witte Huis zoiets te zeggen. Cultuur van corruptie. Republikeinen.
1 kernfysicus
pi_43352824
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:15 schreef Libris het volgende:

[..]

Van de FP
Het zal ontzettend spannend worden welke partij de meerderheid in de senaat zal behalen. Beide partijen hebben nu 49 senatoren. Alleen de uitslagen van Virginia en Montana moeten nog binnenkomen. Het gaat misschien nog weken duren voor de einduitslag bekend wordt.

In Virginia is de strijd zo spannend dat het verschil niet meer is dan enkele duizenden. Er dreigt een lang proces van hertelling en mogelijk tal van rechtszaken over de geldigheid ervan, zoals bij de presidentsverkiezingen in het jaar 2000. Een vooronderzoek van de FBI naar mogelijke intimidatie van kiezers kan ook onderwerp van een juridisch gevecht worden.

Als de Republikeinen ook de meerderheid in de senaat verliezen, dan zal het ontzettend lastig worden voor president George Bush om goed beleid uit te kunnen voeren. Nu al zullen beide partijen compromissen moeten sluiten om besluiten door te voeren. "Het is nu aan de Democraten om te komen met oplossingen voor problemen in plaats van er alleen maar over te klagen. De president heeft een volle agenda voor de komende twee jaar en daar zijn twee partijen voor nodig", aldus woordvoerder Tony Snow van Bush.

Het is niet zo dat Bush helemaal niets meer kan doen. Hij kan bijvoorbeeld zijn veto-recht gebruiken en heeft als opperbevelhebber veel macht op het gebied van defensie en buitenlandse zaken.
Maar dan nog komt er een voorlopige uitslag toch? .
Virginia lijkt me wel binnen, zal vooral om Montana gaan..
pi_43352949
Montana gaat bijna zeker naar de Dems, die zitten op 85% count en een behoorlijke voorsprong voor de Dems, datgene wat nog geteld moet worden (door stemcomputerproblemen) is vooral Dem-getint aan steden of gebieden, dat zal later vandaag bekend worden.

Virginia wordt een recount en dat gaat tot ver in december duren door alle procedures, maar het is nog bijna nooit voorgekomen dat na een recount de uitslag verandert. Vorig jaar was in Virginia ook zoiets met een andere stemming, en toen scheelde het 27 stemmen qua fouten. Het gaat nu om iets van 3000 stemmen in het voordeel van de Dems, dus je kan er vanuit gaan de Senaat ook Democratisch wordt tenzij er heel gekke dingen gebeurt zijn met de telling.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 november 2006 @ 11:26:38 #286
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43352983
quote:
Op woensdag 8 november 2006 06:39 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Net niet genoeg blijkbaar. Maar het is weer een zooitje, vooral met de stemcomputers, als je de eerste berichten leest.

Lieberman kunnen ze beter tot de Republikeinen rekenen. Die heeft zich als een oorlogshitserige neocon gedragen.
Lieberman heeft aangekondigd voorla met de Democraten mee te zullen stemmen. Opvallend genoeg haalde hij vooral stemmen bij de Republikeinen weg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43352989
Webb heeft al gezegd dat ie heeft gewonnen in Virginia.
Ook op CNN staat dat in alle counties en alle precinctst 100% geteld is.

Zie hier:
http://www.cnn.com/ELECTI(...)S/01/county.000.html

Gek dat ie nog op 99% staat dan.
1 to go, Montana dus. .
pi_43353023
Lekker spannend, maar ik verwacht dat we nog wel wat dagen (als het niet meer wordt) moeten wachten voordat we weten wie de meerderheid in het senaat krijgt
  woensdag 8 november 2006 @ 11:28:08 #289
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43353029
Je krijgt nu een patstelling tussen de president en het congres, er gebeurt dus weinig, vermoed ik, maar er komen wel onderzoeken naar de misdragingen van de president en zijn vriendjes. Ik zie Rumsfeld niet blijven zitten tot januari 2009, ook al zou hij het willen, en Cheney is ook een spannend geval.
1 kernfysicus
  woensdag 8 november 2006 @ 11:29:10 #290
80382 manny
30 is best veel
pi_43353059
Lijkt me een goede ontwikkeling dit. Weer een beetje controle op de acties van Bush en z'n mannen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 8 november 2006 @ 11:34:37 #291
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43353219
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:14 schreef tvlxd het volgende:
Florida-00 en Ohio-04. Virginia-06?
Bij een districtenstelsel zoals in Amerika, heb je eigenlijk tientallen aparte verkiezingen. Honderden bij The House. De kans is dan groot dat 1 zo'n verkiezing een verschil van enkele honderden/duizenden heeft.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 8 november 2006 @ 11:37:55 #292
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43353330
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bij een districtenstelsel zoals in Amerika, heb je eigenlijk tientallen aparte verkiezingen. Honderden bij The House. De kans is dan groot dat 1 zo'n verkiezing een verschil van enkele honderden/duizenden heeft.
Dat weet ik, ik bedoelde er jaartallen mee.
1 kernfysicus
  woensdag 8 november 2006 @ 11:39:04 #293
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43353355
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:37 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik bedoelde er jaartallen mee.
Dat weet ik.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:39:41 #294
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43353373
Je weet te veel.
1 kernfysicus
pi_43353651
Nog minder dan 3500 in Montana......
  woensdag 8 november 2006 @ 11:51:48 #296
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43353693
En nog 12% van de stemmen moeten worden geteld daar.
  Moderator woensdag 8 november 2006 @ 11:52:01 #297
8781 crew  Frutsel
pi_43353699
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:28 schreef tvlxd het volgende:
Je krijgt nu een patstelling tussen de president en het congres, er gebeurt dus weinig, vermoed ik, maar er komen wel onderzoeken naar de misdragingen van de president en zijn vriendjes. Ik zie Rumsfeld niet blijven zitten tot januari 2009, ook al zou hij het willen, en Cheney is ook een spannend geval.
Zouden de Democraten ook een nieuwe onderzoek willen voor 9/11 dan ?
  woensdag 8 november 2006 @ 11:52:54 #298
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43353722
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zouden de Democraten ook een nieuwe onderzoek willen voor 9/11 dan ?
Geen idee.
1 kernfysicus
  woensdag 8 november 2006 @ 11:56:22 #299
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_43353823
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:26 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Webb heeft al gezegd dat ie heeft gewonnen in Virginia.
Ook op CNN staat dat in alle counties en alle precinctst 100% geteld is.

Zie hier:
http://www.cnn.com/ELECTI(...)S/01/county.000.html

Gek dat ie nog op 99% staat dan.
1 to go, Montana dus. .
Als Webb claimt dat hij Virginia heeft, dan staat het in de senaat op dit moment toch 50-49 voor de democraten?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_43353832
90% en verschil nog maar 2700
pi_43353839
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:51 schreef Sidekick het volgende:
En nog 12% van de stemmen moeten worden geteld daar.
Zitten nu onder de 3000....
Het zal toch niet he?
  Moderator woensdag 8 november 2006 @ 11:57:21 #302
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43353853
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:56 schreef NJ het volgende:

[..]

Als Webb claimt dat hij Virginia heeft, dan staat het in de senaat op dit moment toch 50-49 voor de democraten?
Zelf een claim maken is niet goed genoeg he? Het zal daar misschien nog wel een week of drie duren voor we weten wie er gewonnen heeft.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:58:37 #303
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43353887
Zonet even gekeken naar de countys die nog geteld moeten worden, op basis daarop gaat het verschil teruglopen tot 2000 stemmen.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:59:48 #304
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_43353907
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:23 schreef LuukBes het volgende:
Al met al moet je dit dus meer zien als een aanloopje naar de 2008 verkiezingen waar de Dems het dus vrij makkelijk moeten kunnen gaan winnen mits een goeie kandidaat (geen Kerry), juist doordat ze nu in 2 jaar tijd Bush en zijn beleid gitzwart gaan maken. Pas met een Dem-president kunnen ze zelf beleid gaan maken en erdoordrukken.
Maar welke democraat is er zo gek dat hij in 2008 gaat? Clinton en Obama, toch wel de twee grootste kandidaten op het moment, zijn waarschijnlijk slim genoeg om er niet voor te gaan.
Want wie er over twee jaar op president wordt, hij (of zij) erft de puinhopen van acht jaar Bush. Een enorm begrotingstekort waar op gereageerd gaat moeten worden met belasting verhogingen en bezuinigingen. Alsmede een aantal lose-lose opties in Irak. Als je daar namelijk terugtrekt, dan ben jij de president die er voor zorgde dat Irak afgleed in een burgeroorlog en als je blijft, dan kost je dat enorm veel politiek kapitaal waardoor je agenda verschrikkelijk moeilijk wordt en je bent de president die (waarschijnlijk) niets kon veranderen.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:00:46 #305
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_43353932
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:57 schreef Mike het volgende:

[..]

Zelf een claim maken is niet goed genoeg he? Het zal daar misschien nog wel een week of drie duren voor we weten wie er gewonnen heeft.
Klopt.
En zeker in Virginia. Daar is zelfs de FBI al betrokken bij eventuele intimidaties van kiezers.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:01:00 #306
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43353942
Hmm, dat is irritant, de algehele cijfers veranderen wel, de countys zelf niet. Dat is jammer.
  Moderator woensdag 8 november 2006 @ 12:01:39 #307
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43353956
Wisten jullie dat dit topic al een tijdje vol is?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:02:06 #308
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_43353967
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:01 schreef Mike het volgende:
Het viel me net op ja. .
  woensdag 8 november 2006 @ 12:04:36 #309
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43354044
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:01 schreef Mike het volgende:
Eindelijk niet meer het gezeur van al die users erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')