Al 6 jaar op rij kampioen, en wie speelt er dit seizoen bij Real al sinds 9 wedstrijden niet meer mee?quote:Trophée Des Champions: 2003, 2004, 2005, 2006
Ligue 1: 2002/03, 2003/04, 2004/05, 2005/06
La Liga: 2006/07, 2007/08
Uit een verslag van een avond waar Karel Aalbers praatte.quote:- Wij probeerden clubs als Milan en Barcelona voor te zijn om Diarra te halen. In het vliegtuig naar Griekenland zat ik te prakizeren over hoe ik de eigfenaar van OFI (en ook Panatinaikos) kon overhalen. Ik begreep dat hij als eigenaar van een rederij, problemen had met Rusland in zijn zaken met schepen. Met mijn contacten in Rusland, Jeltsin, kon ik hem helpen. En die man, voetbalonkundig als hij was, besloot dat Diarra naar die club van Aalbers moest...en zo geschiedde. Vitesse verkocht Diarra later en Real Madrid kocht Diarra voor 26 mio Euro.
Dit betekende dan ook het eind van zijn verdiensten in het geel-zwart van Vitessequote:De uitslag van de verkiezing
Eerste plaats: Patrick Mboma, Kameroen, 223 punten.
Tweede plaats: Mahamadou Diarra, Mali, 209 punten.
Derde plaats: El Hadji Diouf, Senegal, 200 punten.
Zo zie je maar, niet alle negers zijn zo dom als Bogarde!quote:Diarra learned how to play football on the streets of Bamako, where he “dribbled the ball past motorcycles.”
He is a man of faith and holds his religion, his traditions and his country in the highest regard. He celebrates Ramadan on a yearly basis and “every coach has respected my decision,” says Diarra, “They are difficult days during which one needs to eat, but it only lasts one month. I have another ten to play well.”
Diarra donates a large portion of what he earns to Mali with the hope of building a better future for his fellow citizens.
quote:Diarra's blessure aan de rechterknie blijkt nog erger dan verwacht. In eerste instantie dacht de medische staf dat rust de problemen zou oplossen. Een operatie bleek echter noodzakelijk. De schade aan de knie van de Malinese middenvelder blijkt echter nóg groter te zijn. Diarra heeft onder meer zijn buitenste meniscus gescheurd en heeft zes tot negen maanden nodig om te herstellen en zal dit seizoen niet meer in actie komen.
Paniek Mboma vind ik wel een leuke.quote:De uitslag van de verkiezing
Eerste plaats: Paniek Mboma, Kameroen, 223 punten.
Tweede plaats: Mahamadou Diarra, Mali, 209 punten.
Derde plaats: Moustapha Diouf, Senegal, 200 punten.
Die kan hij dus ook weer bijschrijvenquote:Uitgekleed Lyon wint Franse Supercup
30/7/2006 20:13
De nodige WK-gangers ontbraken nog, maar dat weerhield Olympique Lyon er niet van de Franse Supercup te veroveren. Bonaventure Kalou was beslissend.
Tevergeefs had Lyon aangedrongen op uitstel van de traditionele seizoensopener, de Trophée des Champions. En dus trad een uitgeklede Franse kampioen aan tegen Paris Saint-Germain, met als inzet de eerste prijs van het seizoen.
Maar ook zonder de acht WK-gangers greep Lyon de winst, zij het dat het niet luktee in de reguliere speeltijd (1-1). Pas na strafschoppen was de ploeg van trainer Gérard Houllier te sterk voor de Parijse tegenstrever, dat drie internationals had moeten missen.
Een wel aanwezige WK-ganger tekende voor de beslissende misser. Want waar alle andere strafschoppen werden omgezet in doelpunten, ging oud-Feyenoorder Bonaventure Kalou namens PSG de fout in.
3,9 miljoen euro volgens transfermarkt.dequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Hoeveel heeft Vitesse trouwens destijds voor Diarra gehad? Want Lyon claimt nu elke keer de hoofdprijs bij clubs die hem willen kopen.
Maak je daar maar niet druk om jochie! Hij is gigantisch gegroeid bij OL en is het niveau van dat kleine kutclubje Vitesse al lang ontstegen. Hij is op dit moment wel al RM waardigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Eens een vitessenaar, altijd een vitessenaar....
Ik heb em de laatste jaren niet meer gevolgd, maar de Diarra van vite$$e is niet Real Madrid waardig.
Lyon denkt toch nog steeds dat ze een Europese topclub zijn, elk jaar weer gezeik met spelers die de club ontgroeid zijn. Het mag dan in eigen land een topclub zijn, maar het is dan ook de Franse competitie en buiten eigen land behoren ze enkel tot de subtop.quote:Diarra boos: 'Lyon vraagt 35 miljoen voor mij'
16/8/2006 10:13
Mahamadou Diarra wil naar Real Madrid. Olympique Lyon frustreert de wens van voormalige Vitesse-middenvelder door vast te houden aan een afkoopsom van 35 miljoen euro.
'Het moge duidelijk zijn dat ik naar Real wil', zegt Diarra in L'Equipe over de concrete interesse uit Madrid. De Malinees bevestigt dat de Spaanse club contact heeft gezocht met Olympique Lyon over een transfer. 'De reactie was dat er alleen een oplossing komt als er een cheque van 35 miljoen euro wordt meegebracht.'
Zeker omdat voorzitter Jean-Michel Aulas vakantie viert, zit Diarra tot zijn eigen ongenoegen in de wachtkamer. 'Ik heb bij Aulas mijn wens neergelegd naar Real te vertrekken. Maar blijkbaar heeft hij dat niet gehoord. Ik kan niet begrijpen dat ze mij deze kans ontnemen door 35 miljoen te vragen.'
Diarra wil snel uitsluitsel hebben over zijn toekomst. 'Als de situatie donderdag niet is opgehelderd, zal ik zeggen wat ik ervan denk.' De 25-jarige Malinees is bezig aan zijn vijfde seizoen in dienst van Olympique Lyon. De Franse kampioen nam de middenvelder in 2002 over van Vitesse, waar hij drie seizoenen speelde.
Ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:06 schreef Ricky_ het volgende:
Krijgt Vitesse ook nog een percentage van het transferbedrag?
Waarschijnlijk nummer 16, nu nog van Gravesen maar die gaat hopelijk naar Celtic.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
iemand een idee welk nummer hij krijgt bij Real.
Inderdaad, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:28 schreef jojomen4 het volgende:
Waarom zou Ruud nummer 9 krijgen?
Je bedoelt.. "ik ben geen groot fan (ipv van ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:37 schreef DeVinger het volgende:
Yeah, ik ben geen groot van Real, maar Real is voor Diarra is een geweldige transfer natuurlijk
Dat wil ik net zeggen.. ik zie het gezicht van Ronaldo als die te horen zou krijgen dat Ruudje negen krijgt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.
Grote kans dat - als Ronaldo weggaat - Ruud wel nummer 9 krijgt, maar als Ronaldo blijft houdt ie ook gewoon nummer 9 hoor.
Nummer 21 komt waarschijnlijk ook vrij, en wellicht 6 ook.
Dat niet echt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:49 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
En Ronaldo willen we allemaal graag houden..![]()
Real promoten doe je maar in een andere topicquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:48 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Je bedoelt.. "ik ben geen groot fan (ipv van ook) van Real, maar elke blinde lul weet dat Real de grootste club van de wereld is, voor Diarra dus een geweldige transfer".
Heeft hij nou een creditcard in z'n handen?quote:
Bewijs van zijn daadwerkelijke leeftijd, na gebitscontrole?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:24 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Heeft hij nou een creditcard in z'n handen?
Ik ook. #21 Diogo mag weg (3e rechtsback), en ook #22 Pavón wil weg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:29 schreef egoTRON het volgende:
Ik denk dat #16 Gravesen als eerst de lul vrij is....
quote:Diarra: 'Ik had kunnen stoppen met voetbal'
De kersverse Real Madrid-speler Mahamadou Diarra deed tijdens zijn allereerste interview als speler van De Koninklijke tegenover de website van de club enkele opmerkelijke uitspraken. Hij zegt onder andere tegen zijn voormalig werkgever Olympique Lyonnais te hebben gezegd dat hij zou stoppen met voetballen als ze hem niet naar Madrid hadden laten gaan.
'Het was een ingewikkelde zaak,' aldus de middenvelder die ooit drie seizoenen voor Vitesse speelde. 'Ikzelf heb echter altijd gezegd naar Madrid te willen. Ik was zeer verdrietig met de manier waarop Lyon reageerde op de interesse. Ze lieten me niet eens met Real praten. Toen heb ik gezegd te zullen stoppen met voetbal en terug te keren naar Mali.'
'Ik realiseerde mij dat ik liever stopte met voetbal als ik niet Madrid kon. Het is sinds ik Mijatovic zag scoren in de Europa Cup I finale een droom van mij om bij De Koninklijke te spelen. Ik ben geen trainer, maar ik denk dat we aanvallend gaan spelen. Ikzelf zal zowel de verdediging als de aanval helpen. Ik ben zeer trots hier te zijn.'
Bron : soccercity.nl
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:31 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Bewijs van zijn daadwerkelijke leeftijd, na gebitscontrole?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:16 schreef Radegast het volgende:
Van Lyon naar Real, het is wel een sportieve achteruitgang.![]()
Wat is er allemaal dan een teringzooi? Wat moet er veranderd worden volgens jou?quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:40 schreef DeVinger het volgende:
Ja hij werd in de CL0duel met Steau uitgefloten dacht ik![]()
Maargoed, het is sowieso een grote teringzooi bij Real. Capello houdt nog even vast aan de oude garde, doet ze in de winter en zomer weg en bouwt dan aan een nieuw team mét Diarra![]()
quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:57 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wat is er allemaal dan een teringzooi? Wat moet er veranderd worden volgens jou?![]()
Geniaal beargumenteerd.quote:
Kom op jongens, het loopt niet echt soepeltjes bij Real toch.quote:
Cassano, Roberto Carlos, Ronaldo, Beckham, Emerson, Salgado, Nistelrooy, Guti, Cicinho, Pablo Garcia proberen te verpatsen...quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:57 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wat is er allemaal dan een teringzooi? Wat moet er veranderd worden volgens jou?![]()
Nog steeds een zwakke argumentatie.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:17 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Kom op jongens, het loopt niet echt soepeltjes bij Real toch.
Spelers die niet juichen na een goal, spelers die buiten de selectie gezet worden, uitgefloten worden door eigen publiek, tegenvallende resultaten, bovenal tegenvallend spel. Dat laatst vind ik nog geen ramp, nieuwe coach, nieuwe spelers, nieuwe periode, alles moet aan elkaar wennen. Niet dat ik verwacht dat Real degradeerd, maar er moet nog steeds flink aan de selectie gewerkt worden.
- Waarom koop je hem dan, los van het feit dat hij überhaupt niet bij Real (spanje) past.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:51 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nog steeds een zwakke argumentatie.
Het loopt idd nog niet soepeltjes.. maar om dat dan een teringzooi te noemen. Spelers die niet juichen is 1 speler die een keer niet juichde. Misschien was die er niet helemaal bij, misschien had ie er gewoon gigantisch de pest in dat die op de bank zat. Spelers die uit de selectie gezet worden? Cassano is altijd al een probleem geweest, dat lijkt me niks speciaals. Het publiek in Bernabeu is altijd het meest kritische geweest.. die fluiten wekelijks als het met de rust 0-0 staat. Tegenvallende resultaten waren de 3 jaren hiervoor. Tot nu toe gaat het onder de nieuwe president/technisch directeur en trainer prima.
Het valt allemaal dus wel mee. Dat ze nog nieuwe spelers zoeken heeft alleen te maken met dat ze afgelopen zomer heel kort de tijd hadden om spelers te kopen, en je vaak op het laatste moment de hoofdprijs moet betalen.
Cassano werd gekocht op het moment dat Raúl er lang uit lag met een knieblessure. Tevens speelde Robinho op dat moment nog als een natte krant. Bovendien kostte Cassano slechts vijf miljoen, hetgeen voor zijn talent uitermate weinig is. Daarnaast is er een grote kans dat bij een verkoop van onze grote vriend Real Madrid weer een dikke winst kan incasseren, net als met de zaak Michael Owen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:16 schreef DeVinger het volgende:
- Waarom koop je hem dan, los van het feit dat hij überhaupt niet bij Real (spanje) past.
Het is Capello die uitmaakt of Ronaldo speelt of niet. Waarom moet je per se voor een vast spitsenkoppel kiezen? Mijns inziens is dat wat Capello doet juist; hij kijkt per wedstrijd of hij één of twee diepe spitsen inzet. Uiteraard kan hij dat niet elke keer, omdat die dikkerd vaker geblesseerd is dan niet. Mij hoor je dan weer niet klagen, enkel over het feit dat zijn bankrekening wel groeit, zelfs wanneer hij weer eens op krukjes het traininsveld opkomt wandelen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:16 schreef DeVinger het volgende:
- Ronaldo die te dik is, dat wordt zo langzamerhand ook wel lachwekkend. Boeiend dat hij te dik is, hij scoort zijn goals toch wel. Zet hem erin of schrijf hem af. Kies nou is voor een vast spitsenkoppel en niet telkens wisselen.
Welke spelers passen er niet meer, dan? Cassano kan ik begrijpen, dat ziet iederen, zelfs hijzelf. Wellicht dat spelers als Paco Pavón en Míchel Salgado niet meer echt meekunnen met de rest van het elftal, maar als zij er zelf voor kiezen om te blijven dan vind ik dat goed, te meer omdat vooral Salgado in de breedte gewoon een goede speler is.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:16 schreef DeVinger het volgende:
- Verder moet er inderdaad gewoon een grote schoonmaak plaatsvinden. Iedereen ziet dat bepaalde spelers er niet meer bijpassen of er te lang zitten. Noem het het Feyenoord van Spanje op dit moment (kwaliteitsverschil daargelaten).
Als je een speler met het talent en de kwaliteit van Cassano voor 6 miljoen kunt kopen dan doe je dat gewoon. Helemaal als je bedenkt dat die misschien "volwassen" kan worden en die streken achter hem laat. Owen paste ook niet bij Real, die haalden we voor 12 miljoen + een jeugdspeler en verkochten we voor 25 miljoen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:16 schreef DeVinger het volgende:
[..]
- Waarom koop je hem dan, los van het feit dat hij überhaupt niet bij Real (spanje) past.
- Ronaldo die te dik is, dat wordt zo langzamerhand ook wel lachwekkend. Boeiend dat hij te dik is, hij scoort zijn goals toch wel. Zet hem erin of schrijf hem af. Kies nou is voor een vast spitsenkoppel en niet telkens wisselen.
- Verder moet er inderdaad gewoon een grote schoonmaak plaatsvinden. Iedereen ziet dat bepaalde spelers er niet meer bijpassen of er te lang zitten. Noem het het Feyenoord van Spanje op dit moment (kwaliteitsverschil daargelaten).
Real is zeker weten op de goede weg, maar er moet nog wel een winter en zomer goed gehandeld worden![]()
Capello heeft er iig al voor gezorgt dat er een solide basis staat, het verliest hier en daar, maar nooit dik.
Nu de selectie en het spel nog![]()
Ik heb mijn shirte met Diarra iig al gekocht, nu moet hij natuurlijk wel het hart van het elftal blijven![]()
Je kunt toch wel 5 minuutjes nemen om te antwoorden. Je geef bv zelf aan dat er spelers zijn die er niet bij passen. Noem ze dan ook even. En ook al die spelers die weg gesanneerd zouden moeten worden.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:18 schreef DeVinger het volgende:
Tsjah het blijft hangen op welles nietes.
Maargoed het is een Diarra topic.
Klopt, kopieer bovenstaande posts van mij en jojo dan even en plak ze in het Real topic, zodat je je mening kunt uitenquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:18 schreef DeVinger het volgende:
Tsjah het blijft hangen op welles nietes.
Maargoed het is een Diarra topic.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:22 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Je kunt toch wel 5 minuutjes nemen om te antwoorden. Je geef bv zelf aan dat er spelers zijn die er niet bij passen. Noem ze dan ook even. En ook al die spelers die weg gesanneerd zouden moeten worden.
Guti en Raul moeten sowieso niet weg idd. Ik zie sowieso liever veel meer Spanjaarden bij Real.quote:Tijdens een persconferentie heeft Ramón Calderón, president van Real Madrid, vrijdagavond aangegeven dat de club zich in de komende transferperiode in januari zal gaan versterken met ‘drie á vier zeer goede spelers’. Bovendien bevestigde de preses de terugkeer van Fernando Hierro bij de Madrileense club.
“In de maand januari zal Real Madrid zich gaan versterken met drie á vier zeer goede spelers. Het zijn spelers die op dit moment gezien hun jonge leeftijd alles in zich hebben om uit te groeien tot wereldsterren. Dit zal alleen maar ten goede komen van de selectie aangezien een kwaliteitsinjectie nooit verkeerd is.”
Over de nieuwe blessure van Ronaldo was Calderón optimistisch. “Ronaldo heeft gewoon pech gehad. Het betreft slechts een ‘kleine’ blessure en hij zal ongetwijfeld weer tot op het bot gemotiveerd terugkeren. De wil om triomfen te behalen in het maagdelijke wit van Real Madrid is nog altijd aanwezig bij hem.”
De terugkeer van Fernando Hierro zal voor vele Madrilenen positief nieuws zijn. De oud-verdediger moest als speler in de periode van ex-preses Florentino Pérez vertrekken en keert nu als trainer van de centrale verdedigers terug. "De aanwezigheid van Fernando is uiterst belangrijk voor ons en zal ons in verdedigend opzicht alleen maar beter maken."
Geen idee, volgens mij werd hij in Frankijk al Diarra genoemd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:53 schreef Beschouw het volgende:
[afbeelding]
Bij Vitesse was hij bekend onder zijn voornaam Mahamadou. Nu heeft iedereen het over Diarra. Vanwaar die verandering?
Het is altijd Diarra geweest hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:53 schreef Beschouw het volgende:
[afbeelding]
Bij Vitesse was hij bekend onder zijn voornaam Mahamadou. Nu heeft iedereen het over Diarra. Vanwaar die verandering?
Ben ik zeker in de war met Zongo Mamadou?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:02 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Het is altijd Diarra geweest hoor.
Je had toen Mamadou Zongo en Mahamadou Diarra bij Vitesse. Maar beiden werden ze bij hun achternaam genoemd zover ik mij kan herinneren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:09 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Ben ik zeker in de war met Zongo Mamadou?
Dat heb je dus mooi fout want Zongo heet Mamadouquote:Op donderdag 16 november 2006 14:15 schreef DeVinger het volgende:
Beiden luisteren ze naar de naam Mahamadou, alleen heet de een Diarra en de ander Zongo van de achternaam.
That's all.
Kan best dat ze de twee een keer bij de voornaam noemden in een samenvatting, maar het is toch echt overwegend de achternaam.
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:11 schreef DeVinger het volgende:
Ik heb liever dat hij Real weer eens succesvol en geliefd maakt, Real moet natuurlijk een 'eindstation' zijn waarna hij terugkeert bij Vitesse
Er is nog geen aankoop gedaan, enkel Marcelo, maar dat is een linksback/half.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:25 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben benieuwd wat zijn rol wordt na de aankopen in de winterstop bij Real, de Real-fans hiero een idee?
Een mooi stukquote:Voorbestemd voor de absolute top
Het was een mooie vrijdagmiddag in Gelredome, ergens in het najaar van 2001. Vitesse had getraind in het stadion en de zon scheen door het geopende dak op de grasmat. De spelers en begeleiders stonden al onder de douche, op één iemand na. In het gebied voor een van de doelen stond een toen 20-jarige Mahamadou Diarra. Hij deed iets ongelofelijks met de bal. Hij hield hem hoog, met zijn scheenbeen. Geen knie raakte de bal, geen voet, alleen dat scheenbeen. Telkens gestrekt, een keertje of vijftig. Toen vond de voetballer uit Mali het genoeg en ging ook hij naar binnen.
Diarra is ongetwijfeld het grootste talent dat ooit voor Vitesse heeft gespeeld. Vreemd genoeg stond hij in zijn periode in Arnhem niet eens altijd in de basis. Trainer Ronald Koeman viel voor zijn zuivere talent, maar zocht vaak de discussie met Diarra om hem tactisch sterker te maken. „Ik heb veel geleerd van mijn jaren bij Vitesse”, zei Diarra onlangs. Het contact met zijn leermeester Koeman is nooit verdwenen. „We bellen elkaar nog regelmatig.” Diarra was een van de vele getalenteerde spelers van Vitesse rond de eeuwwisseling. Hij onderscheidde zich ook door zijn karakter, door zijn absolute wil de top te halen. „Het koppie van Diarra is goed”, zei Koeman al in die tijd. „Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en waar hij naartoe wil.”
Dat leidde in 2002 tot het vertrek van Diarra bij Vitesse. Eerst leek Koeman hem naar Ajax te halen, maar toen die deal afketste bracht Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk de speler naar Olympique Lyon. De transfersom bedroeg 6,5 miljoen euro, terwijl Diarra in 1999 voor een paar ton was overgekomen van het Griekse OFI Kreta. In de Franse competitie groeide de Malinees vervolgens uit tot een topspeler op de Europese velden. Bij de vaste Franse landskampioen was zijn positie, als controlerende middenvelder, onomstreden.
Mooie clubs als Arsenal en Chelsea wilden hem inlijven, maar het pakte voor Diarra nog beter uit. Afgelopen zomer volgde een overgang naar Real Madrid, de meest succesvolle club aller tijden. Trainer Fabio Capello had deze zomer drie wensen aan het eind van de transferperiode. „Ik wil Diarra, Diarra en Diarra”, zei de Italiaanse kampioenenmaker. Lyon deed nog even moeilijk en de trotse Diarra dreigde zelf met een staking, vlak voordat de transfer van ruim 26 miljoen euro rondkwam. „Het is voor mij een droom die uitkomt, spelen voor de grootste club van de wereld”, sprak Diarra tijdens zijn presentatie in Madrid. De voetballer, die voorbestemd was voor de absolute top, heeft zijn juiste plek gevonden.
Bron: De Gelderlander 13-12-2006
Zekerquote:Op maandag 11 december 2006 07:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
@ DeVinger heb je al zoon shirtje , met zijn naam ?
[afbeelding]
Best opmerkelijk. Real wilde tijden een goede verdedigende middenvelder.quote:Inter heeft interesse in Diarra
Internazionale heeft zijn oog laten vallen op Mahamadou Diarra. De Italianen zouden de 25-jarige middenvelder van Real Madrid komende zomer naar Milaan willen halen. De Malinees, die bij Madrid bezig is aan zijn eerste seizoen, heeft zich bij de Spaanse club in een lastige situatie gemanoeuvreerd door kritiek te leveren op trainer Fabio Capello.
Diarra uitte twee weken geleden samen met zijn ploeggenoot Antonio Cassano, vlak voor het begin van het duel met Espanyol, zijn ongenoegen over het rotatiesysteem van de Italiaanse oefenmeester. De uitlatingen van beide spelers werden vervolgens geregistreerd door de televisiezender Canal Plus. Drie dagen later ontbraken de middenvelder en de aanvaller in de selectie voor het competitietreffen met Recreativo Huelva.
Diarra debuteerde in het seizoen 1998/1999 voor het Griekse OFI Kreta. Een jaar later verkaste hij naar Vitesse waarvoor hij drie seizoenen uitkwam. Vervolgens speelde hij vier seizoen voor het Franse Olympique Lyon voordat hij in Madrid neerstreek.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:25 schreef DeVinger het volgende:
Gaat hij voor de vijfde titel op rij? Na 4x Lyon, nu ook Real?
Ik zei het in de OP: hij staat garant voor prijzen
liverpool gaat hij sowieso niet heen. zij hebben mascherano en xabi alonso.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:54 schreef DeVinger het volgende:
Ja als hij maar niet voor Inter kiest...
Engeland vind ik hem nog steeds bijpassen, de nieuwe Viera bij Arsenal of Roy Keane bij Manchester.
Hoop dan niet dat hij voor Chelsea (en in mindere mate Liverpool kiest)
Zeker, je bent welkom in huize Diarra.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:29 schreef emokid het volgende:
Verwijs je naar mij daar met "Nieuwe fan".
Iemand die weet hoe de operatie verlopen is (ja, ik ben te lui om dat verder op te Googlen) en hoe het herstelproces verder verloopt?quote:Einde seizoen Diarra, Drenthe hinkelt van trainingsveld
08/12/2008 14:59
De problemen blijven zich opstapelen bij Real Madrid. Mahamadou Diarra zal dit seizoen niet meer spelen en Royston Drenthe moest het trainingsveld verlaten met een pijnlijke enkel.
Diarra's blessure aan de rechterknie blijkt nog erger dan verwacht. In eerste instantie dacht de medische staf dat rust de problemen zou oplossen. Een operatie bleek echter noodzakelijk. De schade aan de knie van de Malinese middenvelder blijkt echter nóg groter te zijn. Diarra heeft onder meer zijn buitenste meniscus gescheurd en heeft zes tot negen maanden nodig om te herstellen en zal dit seizoen niet meer in actie komen.
Na de maandagochtendtraining mocht de medische staf van De Koninklijke een nieuw lid verwelkomen. Royston Drenthe kreeg een tik op de rechterknie en moest de training verlaten. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is, maar het meespelen van de Rotterdammer tegen Barcelona aanstaande zaterdag is onzeker.
De ploeg van Bernd Schuster wordt sowieso geplaagd door blessures. Wesley Sneijder is nog een vraagteken voor Barça. Pepe, Ruud van Nistelrooy, Gabriel Heinze, Miguel Torres en Rubén de la Red waren al langer niet inzetbaar.
Nog niet echt van gekomen, maargoed de afgelopen 5 maanden waren dan ook heel druk. Zowat elke avond wat te doen, god wat heb ik een leuk en interessant leven.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:23 schreef DeVinger het volgende:
Ik zal de OP binnenkort maar is ff aanpassen, hij weegt inmiddels geen 75KG meer en is ook beter met zijn linkerbeen geworden. Bovendien heeft hij weer wat prijzen erbij, maar das logisch zoals ik al heb verteld in de OP.
quote:- Wij probeerden clubs als Milan en Barcelona voor te zijn om Diarra te halen. In het vliegtuig naar Griekenland zat ik te prakizeren over hoe ik de eigfenaar van OFI (en ook Panatinaikos) kon overhalen. Ik begreep dat hij als eigenaar van een rederij, problemen had met Rusland in zijn zaken met schepen. Met mijn contacten in Rusland, Jeltsin, kon ik hem helpen. En die man, voetbalonkundig als hij was, besloot dat Diarra naar die club van Aalbers moest...en zo geschiedde. Vitesse verkocht Diarra later en Real Madrid kocht Diarra voor 26 mio Euro.
Thnx, heb hem ff toegevoegd aan de OP. Wist wel dat hij iets leuks had bedacht, maar niet meer wat en was het sowieso alweer vergetenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
Mooie OP![]()
Dit had je zeker ook al gelezen :
[..]
![]()
Uit een verslag van een avond waar Aalbers sprak , helaas kocht Real Madrid hem niet voor dat bedrag van ons.
Wat een onzin.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn dagen lijken geteld.
Lass heeft hem doen vergeten.
Kerel, jij bent nog grappiger dan de aflevering Toiletpaper van Southpark (seizoen 7).quote:Op zondag 8 maart 2009 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn dagen lijken geteld.
Lass heeft hem doen vergeten.
Als Gago zo door blijft gaan staan er straks gewoon twee Diarra's op het veld hoor. En dat Lass meer aanvalt is onzin, want ook Diarra is vaak genoeg voorin te vinden als de kans zich voordoet.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:01 schreef Cyberia18 het volgende:
Nee maar even zonder gekheid. Ik denk dat wanneer Diarra straks weer fit hij niet meer zeker is van een basisplek. Lass maakt tot dusver een goede indruk. Is in mijn ogen ook de completere voetballer. Naast verdedigende kwaliteiten is hij ook aanvallend ingesteld.
Diarra denkt daarentegen puur verdedigend en zorgt voor 'body' op het middenveld.
Zal in ieder geval een interessante strijd worden tussen deze jongens.
Maakt veel slordige fouten de laatste tijd.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:11 schreef DeVinger het volgende:
Is Gago zo kut dan?
Le-zen. Ik zeg dat Lass méér aanvallend is ingesteld.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:06 schreef WeebI het volgende:
[..]
En dat Lass meer aanvalt is onzin, want ook Diarra is vaak genoeg voorin te vinden als de kans zich voordoet.
Nee dat geldt voor Gagoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:03 schreef DeVinger het volgende:
Het zal mij benieuwen wat er met Mahamadou gaat gebeuren. Duidelijk dat je zonder hem geen titels wint.
Ze speelden maar een wedstrijd samen de 90 minuten dus dat klopt in elk geval nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:24 schreef Gabbylicious het volgende:
Veel tegengoals. Zal wel door Gago's missertjes hebben gelegen.
Dat is vorig seizoen niet gebleken in elk gevalquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:22 schreef TheClown1 het volgende:
allerlei oorzaken waardoor er veel tegendoelpunten kwamen. diarra is nou juist zo een pitbull die je moet hebben om missers die gago graag maakt te voorkomen of te verbeteren
quote:Herstelde Diarra in selectie Mali
Real Madrid-middenvelder Mahamadou Diarra is vrijwel hersteld van een knieblessure. Door het letsel stond de oud-speler van Vitesse al sinds december aan de kant.
De 28-jarige international maakte vorige week al zijn rentree voor de Koninklijke in de wedstrijd tegen Villarreal (2-0 winst). In zijn invalbeurt maakte Diarra zijn eerste speelminuten sinds bijna een jaar.
De middenvelder is nu ook weer opgeroepen voor het nationale team van Mali, meldt de BBC. Zijn land neemt het op 11 oktober op tegen Soedan. Beide landen kunnen zich niet meer plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika, maar Mali kan zich door een zege wel verzekeren van een plaats op de Afrika Cup.
Diarra verruilde in 2006 Olympique Lyon voor Real Madrid. In zijn eerste twee seizoenen was hij basisspeler bij de Spaanse topclub. Vorig seizoen kwam hij, met name vanwege zijn blessure, slechts tot negen competitieduels.
ze hebben natuurlijk nog de andere diarra, en dies ook niet blank.quote:'Real is definitief klaar met Drenthe'
Royston Drenthe heeft zijn krediet bij Real Madrid verspeeld. De Madrilenen zijn teleurgesteld in de prestaties van de Nederlander; hij mag in de winter vertrekken, meldt Sport.
Binnen het technische kader van Real Madrid bestond al langer onzekerheid over de toegevoegde waarde van Drenthe, maar de jongeling nam vorig weekend alle twijfels weg. De club is niet blij met de negatieve publiciteit die hij heeft veroorzaakt met zijn stevige overtreding op Malága-speler Marc Bertrán, die een zware blessure opliep.
Directeur Jorge Valdano is van mening dat Drenthe in zijn ruim drie seizoenen bij de club genoeg kansen heeft gehad. Na een matige vorige jaargang in Madrid -waarbij Drenthe door faalangst enige tijd buiten de selectie werd gehouden- wilde Real hem dit seizoen de mogelijkheid geven indruk te maken. Trainer Manuel Pellegrini geeft echter de voorkeur aan Marcelo als linksachter.
Real is van plan de 22-jarige flankspeler in januari te laten vertrekken. De Spanjaarden geven de voorkeur aan een verkoop, aangezien de club niet verwacht dat Drenthe de mogelijkheden heeft om door te groeien. Afgelopen zomer toonden onder meer Aston Villa en Fiorentina al belangstelling voor de oud-Feyenoorder.
En na de selectie voor Mali ook zijn minuten in Real met de eerste basisplek.quote:
Jammer dat hij denkt dat Allah hem geholpen heeft, maar who caresquote:Diarra wil chirurg uitnodigen voor Champions League-finale
06/10/2009 14:35
Mahamadou Diarra begon afgelopen zondag voor het eerst in elf maanden weer eens in de basis bij Real Madrid. De van een zware knieblessure herstelde middenvelder kon zijn geluk niet op.
'Ik baal natuurlijk van de nederlaag tegen Sevilla (2-1, red.), maar ik ben blij dat ik weer helemaal terug ben', vertelde Diarra aan Marca. De 28-jarige Malinees kwam eerder twee keer kortstondig als invaller binnen de lijnen.
'Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe loopbaan ben begonnen. Mijn knie hield zich goed, ik had totaal geen pijn. Ik moet nu vooral weer sterker worden. Ik dank Allah en alle mensen die me hebben gesteund.' Diarra streeft al meteen weer naar het hoogst haalbare met Real. 'Ik wil mijn chirurg uitnodigen voor de Champions League-finale.'
De middenvelder liep in november 2008 ernstig kruisbandletsel op en werkte sindsdien aan zijn herstel. Diarra is bezig aan zijn vierde seizoen bij Real Madrid. Eerder kwam hij uit voor OFI Kreta, Vitesse en Olympique Lyon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |