Iemand die weet hoe de operatie verlopen is (ja, ik ben te lui om dat verder op te Googlen) en hoe het herstelproces verder verloopt?quote:Einde seizoen Diarra, Drenthe hinkelt van trainingsveld
08/12/2008 14:59
De problemen blijven zich opstapelen bij Real Madrid. Mahamadou Diarra zal dit seizoen niet meer spelen en Royston Drenthe moest het trainingsveld verlaten met een pijnlijke enkel.
Diarra's blessure aan de rechterknie blijkt nog erger dan verwacht. In eerste instantie dacht de medische staf dat rust de problemen zou oplossen. Een operatie bleek echter noodzakelijk. De schade aan de knie van de Malinese middenvelder blijkt echter nóg groter te zijn. Diarra heeft onder meer zijn buitenste meniscus gescheurd en heeft zes tot negen maanden nodig om te herstellen en zal dit seizoen niet meer in actie komen.
Na de maandagochtendtraining mocht de medische staf van De Koninklijke een nieuw lid verwelkomen. Royston Drenthe kreeg een tik op de rechterknie en moest de training verlaten. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is, maar het meespelen van de Rotterdammer tegen Barcelona aanstaande zaterdag is onzeker.
De ploeg van Bernd Schuster wordt sowieso geplaagd door blessures. Wesley Sneijder is nog een vraagteken voor Barça. Pepe, Ruud van Nistelrooy, Gabriel Heinze, Miguel Torres en Rubén de la Red waren al langer niet inzetbaar.
Nog niet echt van gekomen, maargoed de afgelopen 5 maanden waren dan ook heel druk. Zowat elke avond wat te doen, god wat heb ik een leuk en interessant leven.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:23 schreef DeVinger het volgende:
Ik zal de OP binnenkort maar is ff aanpassen, hij weegt inmiddels geen 75KG meer en is ook beter met zijn linkerbeen geworden. Bovendien heeft hij weer wat prijzen erbij, maar das logisch zoals ik al heb verteld in de OP.
quote:- Wij probeerden clubs als Milan en Barcelona voor te zijn om Diarra te halen. In het vliegtuig naar Griekenland zat ik te prakizeren over hoe ik de eigfenaar van OFI (en ook Panatinaikos) kon overhalen. Ik begreep dat hij als eigenaar van een rederij, problemen had met Rusland in zijn zaken met schepen. Met mijn contacten in Rusland, Jeltsin, kon ik hem helpen. En die man, voetbalonkundig als hij was, besloot dat Diarra naar die club van Aalbers moest...en zo geschiedde. Vitesse verkocht Diarra later en Real Madrid kocht Diarra voor 26 mio Euro.
Thnx, heb hem ff toegevoegd aan de OP. Wist wel dat hij iets leuks had bedacht, maar niet meer wat en was het sowieso alweer vergetenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
Mooie OP![]()
Dit had je zeker ook al gelezen :
[..]
![]()
Uit een verslag van een avond waar Aalbers sprak , helaas kocht Real Madrid hem niet voor dat bedrag van ons.
Wat een onzin.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn dagen lijken geteld.
Lass heeft hem doen vergeten.
Kerel, jij bent nog grappiger dan de aflevering Toiletpaper van Southpark (seizoen 7).quote:Op zondag 8 maart 2009 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn dagen lijken geteld.
Lass heeft hem doen vergeten.
Als Gago zo door blijft gaan staan er straks gewoon twee Diarra's op het veld hoor. En dat Lass meer aanvalt is onzin, want ook Diarra is vaak genoeg voorin te vinden als de kans zich voordoet.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:01 schreef Cyberia18 het volgende:
Nee maar even zonder gekheid. Ik denk dat wanneer Diarra straks weer fit hij niet meer zeker is van een basisplek. Lass maakt tot dusver een goede indruk. Is in mijn ogen ook de completere voetballer. Naast verdedigende kwaliteiten is hij ook aanvallend ingesteld.
Diarra denkt daarentegen puur verdedigend en zorgt voor 'body' op het middenveld.
Zal in ieder geval een interessante strijd worden tussen deze jongens.
Maakt veel slordige fouten de laatste tijd.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:11 schreef DeVinger het volgende:
Is Gago zo kut dan?
Le-zen. Ik zeg dat Lass méér aanvallend is ingesteld.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:06 schreef WeebI het volgende:
[..]
En dat Lass meer aanvalt is onzin, want ook Diarra is vaak genoeg voorin te vinden als de kans zich voordoet.
Nee dat geldt voor Gagoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:03 schreef DeVinger het volgende:
Het zal mij benieuwen wat er met Mahamadou gaat gebeuren. Duidelijk dat je zonder hem geen titels wint.
Ze speelden maar een wedstrijd samen de 90 minuten dus dat klopt in elk geval nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:24 schreef Gabbylicious het volgende:
Veel tegengoals. Zal wel door Gago's missertjes hebben gelegen.
Dat is vorig seizoen niet gebleken in elk gevalquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:22 schreef TheClown1 het volgende:
allerlei oorzaken waardoor er veel tegendoelpunten kwamen. diarra is nou juist zo een pitbull die je moet hebben om missers die gago graag maakt te voorkomen of te verbeteren
quote:Herstelde Diarra in selectie Mali
Real Madrid-middenvelder Mahamadou Diarra is vrijwel hersteld van een knieblessure. Door het letsel stond de oud-speler van Vitesse al sinds december aan de kant.
De 28-jarige international maakte vorige week al zijn rentree voor de Koninklijke in de wedstrijd tegen Villarreal (2-0 winst). In zijn invalbeurt maakte Diarra zijn eerste speelminuten sinds bijna een jaar.
De middenvelder is nu ook weer opgeroepen voor het nationale team van Mali, meldt de BBC. Zijn land neemt het op 11 oktober op tegen Soedan. Beide landen kunnen zich niet meer plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika, maar Mali kan zich door een zege wel verzekeren van een plaats op de Afrika Cup.
Diarra verruilde in 2006 Olympique Lyon voor Real Madrid. In zijn eerste twee seizoenen was hij basisspeler bij de Spaanse topclub. Vorig seizoen kwam hij, met name vanwege zijn blessure, slechts tot negen competitieduels.
ze hebben natuurlijk nog de andere diarra, en dies ook niet blank.quote:'Real is definitief klaar met Drenthe'
Royston Drenthe heeft zijn krediet bij Real Madrid verspeeld. De Madrilenen zijn teleurgesteld in de prestaties van de Nederlander; hij mag in de winter vertrekken, meldt Sport.
Binnen het technische kader van Real Madrid bestond al langer onzekerheid over de toegevoegde waarde van Drenthe, maar de jongeling nam vorig weekend alle twijfels weg. De club is niet blij met de negatieve publiciteit die hij heeft veroorzaakt met zijn stevige overtreding op Malága-speler Marc Bertrán, die een zware blessure opliep.
Directeur Jorge Valdano is van mening dat Drenthe in zijn ruim drie seizoenen bij de club genoeg kansen heeft gehad. Na een matige vorige jaargang in Madrid -waarbij Drenthe door faalangst enige tijd buiten de selectie werd gehouden- wilde Real hem dit seizoen de mogelijkheid geven indruk te maken. Trainer Manuel Pellegrini geeft echter de voorkeur aan Marcelo als linksachter.
Real is van plan de 22-jarige flankspeler in januari te laten vertrekken. De Spanjaarden geven de voorkeur aan een verkoop, aangezien de club niet verwacht dat Drenthe de mogelijkheden heeft om door te groeien. Afgelopen zomer toonden onder meer Aston Villa en Fiorentina al belangstelling voor de oud-Feyenoorder.
En na de selectie voor Mali ook zijn minuten in Real met de eerste basisplek.quote:
Jammer dat hij denkt dat Allah hem geholpen heeft, maar who caresquote:Diarra wil chirurg uitnodigen voor Champions League-finale
06/10/2009 14:35
Mahamadou Diarra begon afgelopen zondag voor het eerst in elf maanden weer eens in de basis bij Real Madrid. De van een zware knieblessure herstelde middenvelder kon zijn geluk niet op.
'Ik baal natuurlijk van de nederlaag tegen Sevilla (2-1, red.), maar ik ben blij dat ik weer helemaal terug ben', vertelde Diarra aan Marca. De 28-jarige Malinees kwam eerder twee keer kortstondig als invaller binnen de lijnen.
'Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe loopbaan ben begonnen. Mijn knie hield zich goed, ik had totaal geen pijn. Ik moet nu vooral weer sterker worden. Ik dank Allah en alle mensen die me hebben gesteund.' Diarra streeft al meteen weer naar het hoogst haalbare met Real. 'Ik wil mijn chirurg uitnodigen voor de Champions League-finale.'
De middenvelder liep in november 2008 ernstig kruisbandletsel op en werkte sindsdien aan zijn herstel. Diarra is bezig aan zijn vierde seizoen bij Real Madrid. Eerder kwam hij uit voor OFI Kreta, Vitesse en Olympique Lyon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |