Dat heb je dus mooi fout want Zongo heet Mamadouquote:Op donderdag 16 november 2006 14:15 schreef DeVinger het volgende:
Beiden luisteren ze naar de naam Mahamadou, alleen heet de een Diarra en de ander Zongo van de achternaam.
That's all.
Kan best dat ze de twee een keer bij de voornaam noemden in een samenvatting, maar het is toch echt overwegend de achternaam.
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:11 schreef DeVinger het volgende:
Ik heb liever dat hij Real weer eens succesvol en geliefd maakt, Real moet natuurlijk een 'eindstation' zijn waarna hij terugkeert bij Vitesse
Er is nog geen aankoop gedaan, enkel Marcelo, maar dat is een linksback/half.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:25 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben benieuwd wat zijn rol wordt na de aankopen in de winterstop bij Real, de Real-fans hiero een idee?
Een mooi stukquote:Voorbestemd voor de absolute top
Het was een mooie vrijdagmiddag in Gelredome, ergens in het najaar van 2001. Vitesse had getraind in het stadion en de zon scheen door het geopende dak op de grasmat. De spelers en begeleiders stonden al onder de douche, op één iemand na. In het gebied voor een van de doelen stond een toen 20-jarige Mahamadou Diarra. Hij deed iets ongelofelijks met de bal. Hij hield hem hoog, met zijn scheenbeen. Geen knie raakte de bal, geen voet, alleen dat scheenbeen. Telkens gestrekt, een keertje of vijftig. Toen vond de voetballer uit Mali het genoeg en ging ook hij naar binnen.
Diarra is ongetwijfeld het grootste talent dat ooit voor Vitesse heeft gespeeld. Vreemd genoeg stond hij in zijn periode in Arnhem niet eens altijd in de basis. Trainer Ronald Koeman viel voor zijn zuivere talent, maar zocht vaak de discussie met Diarra om hem tactisch sterker te maken. „Ik heb veel geleerd van mijn jaren bij Vitesse”, zei Diarra onlangs. Het contact met zijn leermeester Koeman is nooit verdwenen. „We bellen elkaar nog regelmatig.” Diarra was een van de vele getalenteerde spelers van Vitesse rond de eeuwwisseling. Hij onderscheidde zich ook door zijn karakter, door zijn absolute wil de top te halen. „Het koppie van Diarra is goed”, zei Koeman al in die tijd. „Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en waar hij naartoe wil.”
Dat leidde in 2002 tot het vertrek van Diarra bij Vitesse. Eerst leek Koeman hem naar Ajax te halen, maar toen die deal afketste bracht Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk de speler naar Olympique Lyon. De transfersom bedroeg 6,5 miljoen euro, terwijl Diarra in 1999 voor een paar ton was overgekomen van het Griekse OFI Kreta. In de Franse competitie groeide de Malinees vervolgens uit tot een topspeler op de Europese velden. Bij de vaste Franse landskampioen was zijn positie, als controlerende middenvelder, onomstreden.
Mooie clubs als Arsenal en Chelsea wilden hem inlijven, maar het pakte voor Diarra nog beter uit. Afgelopen zomer volgde een overgang naar Real Madrid, de meest succesvolle club aller tijden. Trainer Fabio Capello had deze zomer drie wensen aan het eind van de transferperiode. „Ik wil Diarra, Diarra en Diarra”, zei de Italiaanse kampioenenmaker. Lyon deed nog even moeilijk en de trotse Diarra dreigde zelf met een staking, vlak voordat de transfer van ruim 26 miljoen euro rondkwam. „Het is voor mij een droom die uitkomt, spelen voor de grootste club van de wereld”, sprak Diarra tijdens zijn presentatie in Madrid. De voetballer, die voorbestemd was voor de absolute top, heeft zijn juiste plek gevonden.
Bron: De Gelderlander 13-12-2006
Zekerquote:Op maandag 11 december 2006 07:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
@ DeVinger heb je al zoon shirtje , met zijn naam ?
[afbeelding]
Best opmerkelijk. Real wilde tijden een goede verdedigende middenvelder.quote:Inter heeft interesse in Diarra
Internazionale heeft zijn oog laten vallen op Mahamadou Diarra. De Italianen zouden de 25-jarige middenvelder van Real Madrid komende zomer naar Milaan willen halen. De Malinees, die bij Madrid bezig is aan zijn eerste seizoen, heeft zich bij de Spaanse club in een lastige situatie gemanoeuvreerd door kritiek te leveren op trainer Fabio Capello.
Diarra uitte twee weken geleden samen met zijn ploeggenoot Antonio Cassano, vlak voor het begin van het duel met Espanyol, zijn ongenoegen over het rotatiesysteem van de Italiaanse oefenmeester. De uitlatingen van beide spelers werden vervolgens geregistreerd door de televisiezender Canal Plus. Drie dagen later ontbraken de middenvelder en de aanvaller in de selectie voor het competitietreffen met Recreativo Huelva.
Diarra debuteerde in het seizoen 1998/1999 voor het Griekse OFI Kreta. Een jaar later verkaste hij naar Vitesse waarvoor hij drie seizoenen uitkwam. Vervolgens speelde hij vier seizoen voor het Franse Olympique Lyon voordat hij in Madrid neerstreek.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:25 schreef DeVinger het volgende:
Gaat hij voor de vijfde titel op rij? Na 4x Lyon, nu ook Real?
Ik zei het in de OP: hij staat garant voor prijzen
liverpool gaat hij sowieso niet heen. zij hebben mascherano en xabi alonso.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:54 schreef DeVinger het volgende:
Ja als hij maar niet voor Inter kiest...
Engeland vind ik hem nog steeds bijpassen, de nieuwe Viera bij Arsenal of Roy Keane bij Manchester.
Hoop dan niet dat hij voor Chelsea (en in mindere mate Liverpool kiest)
Zeker, je bent welkom in huize Diarra.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:29 schreef emokid het volgende:
Verwijs je naar mij daar met "Nieuwe fan".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |