Ja, dan zijn we uitgeluld. Als je bezetting goedpraat en normaal vindt.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef klez het volgende:
[..]
Het is gewoon Israelischg grondgebied. Noch in Europa noch in Arabische landen is het gebruik om verloren grond bij een oorlog terug te krijgen. Waarom zou Israel wel door de knieen moeten?
(begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat die gebieden geen Israelisch bezit moeten blijven. Maar dat de Israeliers er keiharde garanties voor terugwillen is legitiem).
het bestaansrecht van Israel is hetzelfde document van het bestaansrecht van een Palestijnse staat. Ik besef dat je ronduit Aso bent door alleen zelfgecentreerd te denken, maar daarmee verwerp je zelf de wettelijke onderbouwing van Israel zelf.quote:
Ik mag hopen dat er mensen zijn die kunnen vergeven, als jij in Israel woonde zou je al je kernwapens op Europa richten. In de afgelopen eeuw hebben jouw soort haatdragende Europeanen meer joden vermoord dan de arabieren. En die verhouding zou nog wel eens 1 op 100 kunnen zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.
Waarom zo selectief de schuld bij een leggen? Volgens mij was het Israel die per ongeluk een raket afvuurde op palestijnse strandgangers, na een zeer rustige periode. Is het niet meer: waar twee vechten, twee schuld?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een Hollander, geen joodse familie, geen joods bloed, maar ik begrijp volkomen wat Israel nu doet in het midden-oosten. Ik ben niet louter selectief en vind dat er bijvoorbeeld ook bepaalde fouten zijn gemaakt bij het omgaan met Palestijnen.
Men kán op dit moment niet anders dan zichzelf verdedigen. Men trapt noodgedwongen in de smerige valkuil die Iran voor ze gelegd heeft, anders zijn ze het haasje. Dat er daarbij fouten worden gemaakt en slachtoffers vallen is vreselijk, maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Dat sluit ik niet uit nee, en dan mogen ze hun vijanden bedanken voor het verschaffen van het ideale excuus. Er was geen goede reden voor Hamas en zeker Hezbollah om dit te beginnen, ze hebben zelf deze ellende over hen, en nog veel ergers; de burgers in hun landen, afgeroepen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Israel wachtte blijkbaar op een actie om toe te kunnen slaan.
Nee, je doet het alsof het een ruzie op het schoolplein is. Je stelt eerst dat Israel vrede wil maar vervolgens vind je het volstrekt normaal dat ze als een gek tekeer gaan.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat sluit ik niet uit nee, en dan mogen ze hun vijanden bedanken voor het verschaffen van het ideale excuus. Er was geen goede reden voor Hamas en zeker Hezbollah om dit te beginnen, ze hebben zelf deze ellende over hen, en nog veel ergers; de burgers in hun landen, afgeroepen.
Natuurlijk veranderen deze acties daar niks aan. Sterker nog: Hezbollah zal alleen maar groeien. Israel heeft echter geen keus: niet reageren is je eigen bevolking om zeep laten helpen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
daar veranderen deze acties niks aandie paar mlitanten die nu zijn opgebracht hebben gezorgd voor 10x zoveel nieuwe
Ik vind het wel terecht dat men wat actie onderneemt overigesn.
en dat als je een christenlummel bent met zijn zwarte kousen tot over zijn ogen getrokken, zo hard dat zijn ballen blauwer zien dan de kleur in de isrealische vlag, je het goedkeurt dat heel veel onschuldige mensen zomaar dood zijn, gewoon het goedkeuren van iets wat verschrikkelijk is.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.
Hezbollah is een politieke partij die door 10% van de Libanezen in het Libaneze parlement is geholpen.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:24 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat hebben die Libanezen die nu vermoord zijn hier in godsnaam mee te maken???
Daar heeft ie een goed punt hoor. Moet je je dan als Israel die er vol intrapt niet dom voelen.quote:maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Moet ik ook boeten voor de idioten die in dit land op een gekke partij stemmenquote:Op zondag 30 juli 2006 18:18 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Hezbollah is een politieke partij die door 10% van de Libanezen in het Libaneze parlement is geholpen.
Tja, in Israel hebben ze Sharon in het zadel geholpen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:18 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Hezbollah is een politieke partij die door 10% van de Libanezen in het Libaneze parlement is geholpen.
Moet je dan maar afwachten tot de eerste, door Iran aangeleverde, lange afstandsrakketten op Tel-aviv vallen ?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Daar heeft ie een goed punt hoor. Moet je je dan als Israel die er vol intrapt niet dom voelen.
Nee man. Juist nu helpen ze hun eigen bevolking om zeep. Dit gaat helemaal fout, ze worden geisoleerd en bestookt. Het is pure zelfmoord, krankzinnig.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:17 schreef manhattan het volgende:
[..]
Natuurlijk veranderen deze acties daar niks aan. Sterker nog: Hezbollah zal alleen maar groeien. Israel heeft echter geen keus: niet reageren is je eigen bevolking om zeep laten helpen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:19 schreef manhattan het volgende:
[..]
Moet je dan maar afwachten tot de eerste, door Iran aangeleverde, lange afstandsrakketten op Tel-aviv vallen ?
Tja, Israel is al decennia bezig met oog om oog vergelden en wat heeft het opgelevert? Niets. Misschien wordt het tijd voor een andere aanpak en niet de weg van de polarisatie en de confrontatie zoeken.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:19 schreef manhattan het volgende:
[..]
Moet je dan maar afwachten tot de eerste, door Iran aangeleverde, lange afstandsrakketten op Tel-aviv vallen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |