abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40327906
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:04 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een Hollander, geen joodse familie, geen joods bloed, maar ik begrijp volkomen wat Israel nu doet in het midden-oosten. Ik ben niet louter selectief en vind dat er bijvoorbeeld ook bepaalde fouten zijn gemaakt bij het omgaan met Palestijnen.

Men kán op dit moment niet anders dan zichzelf verdedigen. Men trapt noodgedwongen in de smerige valkuil die Iran voor ze gelegd heeft, anders zijn ze het haasje. Dat er daarbij fouten worden gemaakt en slachtoffers vallen is vreselijk, maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Momenteel is Israel het brein. Dat kan je niet anders stellen. Wat gebeurt er dan als ze nu een staaks-het-vuren aangaan?
  zondag 30 juli 2006 @ 18:09:34 #252
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_40327913
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Alleerst een Palestijnse staat. Dat vinden de meeste Israeliers ook.
Die komt er never nooit
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 30 juli 2006 @ 18:10:08 #253
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40327935
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is geen feit hoor maar nu werken ze er hard aan idd.
Dat is wel een feit. Men wordt al 50 jaar omgeven door landen en organisaties die het willen vernietigen en dat ook niet onder stoelen of banken steken.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40327943
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:09 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Die komt er never nooit
Dat bedoel ik dus. Als je islamofoob bent en zo dol op geweld, dan heeft praten geen zin.

/negeer
pi_40327955
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:07 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Leg uit

Wat voor gevaar dreigt er?
Dat wil ik je best uitleggen.
Als Israel nu niet ingrijpt, nemen de raketaanvallen steeds meer toe en stapt men gewoon over op zwaarder geschut dat afgeleverd wordt door Iran.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:10:57 #256
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_40327956
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Momenteel is Israel het brein. Dat kan je niet anders stellen. Wat gebeurt er dan als ze nu een staaks-het-vuren aangaan?
Het wordt vervelend om alleen maar vragen te stellen.
Komt zelf maar eens met iets origineels.
Oh nee dat kan niet, je moet de kadaver diciplne van je communistische partij volgen.
pi_40327957
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is wel een feit. Men wordt al 50 jaar omgeven door landen en organisaties die het willen vernietigen en dat ook niet onder stoelen of banken steken.
Ja, maar ze zijn zelf de bezetter. Daar begint het mee.
pi_40327970
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef manhattan het volgende:

[..]

Als Israel nu niet ingrijpt, nemen de raketaanvallen steeds meer toe en stapt men gewoon over op zwaarder geschut dat afgeleverd wordt door Iran.
Dat gaat juist nu gebeuren. Israel jaagt zijn eigen inwoners over de kling.
pi_40327971
quote:

[..]

Dat zou zo ongeveer zelfmoord zijn. Hezbollah laat duidelijk blijken helemaal geen staakt het vuren te willen; dat is de afgelopen jaren wel gebleken. Ook met alleen de vorming van een Palestijnse staat ben je er niet, zeker zolang er zoveel lieden rondlopen die Israel het bestaan niet gunnen.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:11:43 #260
70154 klez
pi_40327974
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Als je islamofoob bent en zo dol op geweld, dan heeft praten geen zin.

/negeer
Dat klopt. Maar dat is een minderheid. Die Palestijnse staat is er al. Bij elke concessie die de Israelis doen gaat Hamas de straat op om te vieren dat ze een stap dichter bij de vernietiging van Israel zijn.
pi_40327985
quote:

[..]

Ik ben gewoon een Hollander, geen joodse familie, geen joods bloed, maar ik begrijp volkomen wat Israel nu doet in het midden-oosten. Ik ben niet louter selectief en vind dat er bijvoorbeeld ook bepaalde fouten zijn gemaakt bij het omgaan met Palestijnen.

Men kán op dit moment niet anders dan zichzelf verdedigen. Men trapt noodgedwongen in de smerige valkuil die Iran voor ze gelegd heeft, anders zijn ze het haasje. Dat er daarbij fouten worden gemaakt en slachtoffers vallen is vreselijk, maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Daar ben ik het ook mee eens, en ik denk dat dit incident niet doelbewust heeft plaatsgevonden. Derhalve kan ik, hoe tragisch het ook is, de dood van deze mensen niet mijn mening laten veranderen. Ik denk nog steeds dat Israel in een hoek gedreven is en geen andere optie heeft dan keihard terug te slaan tegen Hamas en Hezbollah, en daar horen risico's bij.

Dat Israel nogal ruw bezig is en misschien iets voorzichtiger te werk had kunnen gaan, neemt niet weg dat ik begrijp dat ze liever burgerslachtoffers aan de andere kant riskeren dan niets ondernemen en hun eigen burgers gevaar laten lopen.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:12:10 #262
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40327993
quote:

[..]

Die komt er never nooit
Ik heb medelijden met je.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:12:18 #263
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_40327998
quote:

[..]

/negeer
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.
pi_40328003
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat zou zo ongeveer zelfmoord zijn. Hezbollah laat duidelijk blijken helemaal geen staakt het vuren te willen; dat is de afgelopen jaren wel gebleken. Ook met alleen de vorming van een Palestijnse staat ben je er niet, zeker zolang er zoveel lieden rondlopen die Israel het bestaan niet gunnen.
Dat is allemaal praten volgens een bekende melodie. Een Palestijnse staat zou een heel goed begin zijn en als die er niet komt dan verandert er nooit wat.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:12:51 #265
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40328010
quote:

[..]

Die komt er never nooit
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40328019
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Alleerst een Palestijnse staat. Dat vinden de meeste Israeliers ook.
En daar begon Israel ook eindelijk vordering mee te maken, tot Hamas en even later Hezbollah de boel weer in chaos smeten.
pi_40328034
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En daar begon Israel ook eindelijk vordering mee te maken, tot Hamas en even later Hezbollah de boel weer in chaos smeten.
Israel wachtte blijkbaar op een actie om toe te kunnen slaan.
pi_40328036
quote:

[..]

Dan draait Israel de rug toe naar een vijand die waarschijnlijk meteen een mes erin zal steken.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:13:59 #269
70154 klez
pi_40328037
quote:

[..]

Ja, maar ze zijn zelf de bezetter. Daar begint het mee.
Het is gewoon Israelischg grondgebied. Noch in Europa noch in Arabische landen is het gebruik om verloren grond bij een oorlog terug te krijgen. Waarom zou Israel wel door de knieen moeten?
(begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat die gebieden geen Israelisch bezit moeten blijven. Maar dat de Israeliers er keiharde garanties voor terugwillen is legitiem).
  zondag 30 juli 2006 @ 18:14:23 #270
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40328049
quote:

[..]

sinds de verkiezingen lag dat proces toch al weer aardig op z'n gat. zeg maar gerust helemaal
pi_40328053
quote:

[..]

Dan draait Israel de rug toe naar een vijand die waarschijnlijk meteen een mes erin zal steken.
Onzin. Je weet best dat het nergens op slaat.

Israel is een belangrijke agressor, terwijl jij het land steeds als slachtoffer afschildert.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:15:11 #272
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40328068
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef manhattan het volgende:

[..]

daar veranderen deze acties niks aan die paar mlitanten die nu zijn opgebracht hebben gezorgd voor 10x zoveel nieuwe

Ik vind het wel terecht dat men wat actie onderneemt overigesn.
pi_40328071
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef klez het volgende:

[..]

Het is gewoon Israelischg grondgebied. Noch in Europa noch in Arabische landen is het gebruik om verloren grond bij een oorlog terug te krijgen. Waarom zou Israel wel door de knieen moeten?
(begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat die gebieden geen Israelisch bezit moeten blijven. Maar dat de Israeliers er keiharde garanties voor terugwillen is legitiem).
Ja, dan zijn we uitgeluld. Als je bezetting goedpraat en normaal vindt.
pi_40328083
quote:
[..]
Die komt er never nooit
het bestaansrecht van Israel is hetzelfde document van het bestaansrecht van een Palestijnse staat. Ik besef dat je ronduit Aso bent door alleen zelfgecentreerd te denken, maar daarmee verwerp je zelf de wettelijke onderbouwing van Israel zelf.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.
Ik mag hopen dat er mensen zijn die kunnen vergeven, als jij in Israel woonde zou je al je kernwapens op Europa richten. In de afgelopen eeuw hebben jouw soort haatdragende Europeanen meer joden vermoord dan de arabieren. En die verhouding zou nog wel eens 1 op 100 kunnen zijn.

Goed dat jouw soort een klein geisoleerd onbeschaafd soort is.
pi_40328096
quote:

[..]

Waarom zo selectief de schuld bij een leggen? Volgens mij was het Israel die per ongeluk een raket afvuurde op palestijnse strandgangers, na een zeer rustige periode. Is het niet meer: waar twee vechten, twee schuld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')