Momenteel is Israel het brein. Dat kan je niet anders stellen. Wat gebeurt er dan als ze nu een staaks-het-vuren aangaan?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een Hollander, geen joodse familie, geen joods bloed, maar ik begrijp volkomen wat Israel nu doet in het midden-oosten. Ik ben niet louter selectief en vind dat er bijvoorbeeld ook bepaalde fouten zijn gemaakt bij het omgaan met Palestijnen.
Men kán op dit moment niet anders dan zichzelf verdedigen. Men trapt noodgedwongen in de smerige valkuil die Iran voor ze gelegd heeft, anders zijn ze het haasje. Dat er daarbij fouten worden gemaakt en slachtoffers vallen is vreselijk, maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Die komt er never nooitquote:Op zondag 30 juli 2006 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Alleerst een Palestijnse staat. Dat vinden de meeste Israeliers ook.
Dat is wel een feit. Men wordt al 50 jaar omgeven door landen en organisaties die het willen vernietigen en dat ook niet onder stoelen of banken steken.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is geen feit hoor maar nu werken ze er hard aan idd.
Dat bedoel ik dus. Als je islamofoob bent en zo dol op geweld, dan heeft praten geen zin.quote:
Dat wil ik je best uitleggen.quote:
Het wordt vervelend om alleen maar vragen te stellen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Momenteel is Israel het brein. Dat kan je niet anders stellen. Wat gebeurt er dan als ze nu een staaks-het-vuren aangaan?
Ja, maar ze zijn zelf de bezetter. Daar begint het mee.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is wel een feit. Men wordt al 50 jaar omgeven door landen en organisaties die het willen vernietigen en dat ook niet onder stoelen of banken steken.
Dat gaat juist nu gebeuren. Israel jaagt zijn eigen inwoners over de kling.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dat wil ik je best uitleggen.
Als Israel nu niet ingrijpt, nemen de raketaanvallen steeds meer toe en stapt men gewoon over op zwaarder geschut dat afgeleverd wordt door Iran.
Dat zou zo ongeveer zelfmoord zijn. Hezbollah laat duidelijk blijken helemaal geen staakt het vuren te willen; dat is de afgelopen jaren wel gebleken. Ook met alleen de vorming van een Palestijnse staat ben je er niet, zeker zolang er zoveel lieden rondlopen die Israel het bestaan niet gunnen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Momenteel is Israel het brein. Dat kan je niet anders stellen. Wat gebeurt er dan als ze nu een staaks-het-vuren aangaan?
Dat klopt. Maar dat is een minderheid. Die Palestijnse staat is er al. Bij elke concessie die de Israelis doen gaat Hamas de straat op om te vieren dat ze een stap dichter bij de vernietiging van Israel zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Als je islamofoob bent en zo dol op geweld, dan heeft praten geen zin.
/negeer
Daar ben ik het ook mee eens, en ik denk dat dit incident niet doelbewust heeft plaatsgevonden. Derhalve kan ik, hoe tragisch het ook is, de dood van deze mensen niet mijn mening laten veranderen. Ik denk nog steeds dat Israel in een hoek gedreven is en geen andere optie heeft dan keihard terug te slaan tegen Hamas en Hezbollah, en daar horen risico's bij.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een Hollander, geen joodse familie, geen joods bloed, maar ik begrijp volkomen wat Israel nu doet in het midden-oosten. Ik ben niet louter selectief en vind dat er bijvoorbeeld ook bepaalde fouten zijn gemaakt bij het omgaan met Palestijnen.
Men kán op dit moment niet anders dan zichzelf verdedigen. Men trapt noodgedwongen in de smerige valkuil die Iran voor ze gelegd heeft, anders zijn ze het haasje. Dat er daarbij fouten worden gemaakt en slachtoffers vallen is vreselijk, maar laten we wel even kijken naar het brein achter deze oorlog: Hezbollah/Iran.
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Als je islamofoob bent en zo dol op geweld, dan heeft praten geen zin.
/negeer
Dat is allemaal praten volgens een bekende melodie. Een Palestijnse staat zou een heel goed begin zijn en als die er niet komt dan verandert er nooit wat.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat zou zo ongeveer zelfmoord zijn. Hezbollah laat duidelijk blijken helemaal geen staakt het vuren te willen; dat is de afgelopen jaren wel gebleken. Ook met alleen de vorming van een Palestijnse staat ben je er niet, zeker zolang er zoveel lieden rondlopen die Israel het bestaan niet gunnen.
En daar begon Israel ook eindelijk vordering mee te maken, tot Hamas en even later Hezbollah de boel weer in chaos smeten.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Alleerst een Palestijnse staat. Dat vinden de meeste Israeliers ook.
Israel wachtte blijkbaar op een actie om toe te kunnen slaan.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En daar begon Israel ook eindelijk vordering mee te maken, tot Hamas en even later Hezbollah de boel weer in chaos smeten.
Dan draait Israel de rug toe naar een vijand die waarschijnlijk meteen een mes erin zal steken.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is gewoon Israelischg grondgebied. Noch in Europa noch in Arabische landen is het gebruik om verloren grond bij een oorlog terug te krijgen. Waarom zou Israel wel door de knieen moeten?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar ze zijn zelf de bezetter. Daar begint het mee.
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En daar begon Israel ook eindelijk vordering mee te maken, tot Hamas en even later Hezbollah de boel weer in chaos smeten.
Onzin. Je weet best dat het nergens op slaat.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan draait Israel de rug toe naar een vijand die waarschijnlijk meteen een mes erin zal steken.
daar veranderen deze acties niks aanquote:Op zondag 30 juli 2006 18:10 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dat wil ik je best uitleggen.
Als Israel nu niet ingrijpt, nemen de raketaanvallen steeds meer toe en stapt men gewoon over op zwaarder geschut dat afgeleverd wordt door Iran.
Ja, dan zijn we uitgeluld. Als je bezetting goedpraat en normaal vindt.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef klez het volgende:
[..]
Het is gewoon Israelischg grondgebied. Noch in Europa noch in Arabische landen is het gebruik om verloren grond bij een oorlog terug te krijgen. Waarom zou Israel wel door de knieen moeten?
(begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat die gebieden geen Israelisch bezit moeten blijven. Maar dat de Israeliers er keiharde garanties voor terugwillen is legitiem).
het bestaansrecht van Israel is hetzelfde document van het bestaansrecht van een Palestijnse staat. Ik besef dat je ronduit Aso bent door alleen zelfgecentreerd te denken, maar daarmee verwerp je zelf de wettelijke onderbouwing van Israel zelf.quote:
Ik mag hopen dat er mensen zijn die kunnen vergeven, als jij in Israel woonde zou je al je kernwapens op Europa richten. In de afgelopen eeuw hebben jouw soort haatdragende Europeanen meer joden vermoord dan de arabieren. En die verhouding zou nog wel eens 1 op 100 kunnen zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als je een arabieren kontkruiper bent je de misdaden van bijna een eeuw door die barbaren niet wil zien.
Waarom zo selectief de schuld bij een leggen? Volgens mij was het Israel die per ongeluk een raket afvuurde op palestijnse strandgangers, na een zeer rustige periode. Is het niet meer: waar twee vechten, twee schuld?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |