Hoe oud ben jij?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef _The_General_ het volgende:
Ons land begint uit de donkere periode van paars te klimmen. Het gaat juist beter met Nederland, op naar nog 4 jaar Balkenende!
Dankzij de wereldeconomie en de de verICTerisering. Die kan je niet op paars afschuiven.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:39 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij?
de donkere periode van paars? We hebben het in nederland nooit zo goed gehad als tijdens paars?
Daarom kwam Fortuyn zo hard op zetten, omdat men zo gelukkig en tevreden was..!quote:Op maandag 31 juli 2006 15:39 schreef slaveloos het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel blije gezichten om me heen gezien, en zo weinig geklaag.
Clinton die net geen impeachment aan zn broek kreeg? Kok de hypocriete zakkenvuller met zn "exorbitante zelfverrijking" en nu bij ING het zelf aan het doen is? De Hond die de belggers met schulden en rekeningen achterliet?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:39 schreef slaveloos het volgende:
Dat dat niet alleen de verdienste van paars is weet ik ook wel, maar t was een fijne tijd.
Denk met weemoed terug aan Clinton, Kok en newconomy van Maurice de Hond, ipv aan Bush, Balkenende en Maurice de Hond die zich met misdadigers bemoeit.
Hmmmmmm, is misschien nog niet zo gek. Met PvdA wel de grootste toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
idd. Pvda: iedereen moet aan de aow bijdragen
vvd: snijden in sociale zekerheid en bezuinigingen
Cda: overal kritiek op, maar zelf nog geen plan.
Ik ben voor Pvda, vvd en Gl
kost wat het kost geen cda, en ook geen linkse meerderheid.
quote:Op maandag 31 juli 2006 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmmmmmm, is misschien nog niet zo gek. Met PvdA wel de grootste toch?
doe ik dat? Ik zeg alleen dat paars afdoen als een donkere periode gebral is.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dankzij de wereldeconomie en de de verICTerisering. Die kan je niet op paars afschuiven.
[..]
Nee, Fortuyn kwam opzetten omdat men bang was. Als de economie in elkaar stort regeert de angst. Fortunisten zeggen van niet, maar de LPF is natuurlijk gewoon een one-issue verhaal geweest, integratie. Integratie (buitenlandersproblemen bespreekbaar maken zal ik het voor het gemak noemen) scoort altijd. zie Bolkesteijn, zie Verdonk, zie ook Fortuyn. Zolang je maar niet als een Janmaat openlijk racistisch bezig bent, en je inlaat met de mannen met de kale hoofden en de bomberjacks.quote:Daarom kwam Fortuyn zo hard op zetten, omdat men zo gelukkig en tevreden was..!
[..]
Ik zie liever een bijna impeachment van Clinton over een slippertje met een stagiaire (of bedoelde je dat niet) dan een malloot die stamcelonderzoek tegenhoud, en roept if you are not with you are against us. Polarisatie dus. Daar hou ik hlemaal niet van, krijg je alleen maar ellende van.quote:Clinton die net geen impeachment aan zn broek kreeg? Kok de hypocriete zakkenvuller met zn "exorbitante zelfverrijking" en nu bij ING het zelf aan het doen is? De Hond die de belggers met schulden en rekeningen achterliet?
Oeps. Ben erg benieuwd het komend najaar, dan zal blijken wie de sterkste is....quote:Op maandag 31 juli 2006 11:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Mark Rutte is een betere debater dan W. Bos (maar wel iets minder een theaterbeest). Het kan nog alle kanten op.
Ik ben wel gelovig. Maar ik heb niet zo iets dat kostte wat het kost een christelijke partij in de regering moet. Al heb daar zeker geen moeite mee (op sommige onderwerpen weer wel trouwens).quote:Op maandag 31 juli 2006 15:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
geen geloof door de politiek vind ik al een verademing.
We hebben deze discussie al tien keer gevoerd, ik voel er weinig voor om dat steeds weer opnieuw te doen. Ik ben en blijf van mening dat het niet goed is dat een partij met 42 zetels buitenspel wordt gezet. Het is gewoon een feit dat CDA, VVD en D66 een coalitie vormden met een historisch lage meerderheid: kijk de geschiedenis er maar op na. Dat is niet goed voor het draagvlak van zo'n kabinet. En nu zit er nota bene zelfs een minderheidskabinet, zo mogelijk een NOG slechtere zaak.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:14 schreef Napalm het volgende:
Vind ik altijd zo`n kwats! Sinds wanneer doet een meerderheidskabinet geen recht aan de uitslag? Als de grootste/ groeiende partij in het kabinet zou moeten dan stond dat wel in de grondwet. Net alsof de stemmen op een kleine partij waardeloos zijn.![]()
Ik verwijs je graag (opnieuw) naar Duitsland, waar een soort politieke patstelling bestond die nu ook in Nederland dreigt te ontstaan. CDU kon niet rechtsom, SPD niet linksom. Ze werden tot elkaar veroordeeld. En Schröder, het boegbeeld van de SPD, is van het toneel verdwenen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:14 schreef Napalm het volgende:
Ik zie PvdA-CDA niet als mogelijkheid indien de PvdA de grootste is. Het CDA zal Balk niet zomaar aan de kant schuiven. Of daarvoor is een mooie post bij de EU / VN of hij wordt permier ondanks dat de PvdA groter is. En dat zie ik de PvdA niet zomaar doen.
Het is me eigenlijk om het even, maar ik zie op dit moment liever een PvdA minister-president om heel eerlijk te zijn. Met een type Lubbers zou ik heel goed kunnen leven, maar Balkenende schiet qua uitstraling en presentatie toch echt tekort. Ik wil iemand die premier van alle Nederlanders kan zijn, niet die van sommige Nederlanders. Lubbers had die gave wél, Balkenende niet. Bos, hoewel niet ideaal, is daarom gewoon een betere kandidaat.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:14 schreef Napalm het volgende:
CU in een kabinet, om VVD-CDA aan de meerderheid te helpen, is ook geen één-tweetje voor mij.
Beste voorspelling is een CDA-PvdA met de CDA als grootste partij.
quote:Op maandag 31 juli 2006 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit wordt echt, echt hartstikke leuk dit najaar.En veel geFOK! denk ik. Oh, wat een vuurwerk wordt dit. Ik kijk er met veel genoegen naar uit. Jij vast ook![]()
Ik zie het wat kort door de bocht. Ik bedoel alleen dat ik vind dat geloof iets persoonlijks is en niet in de politiek hoeft door te klinken. Het was niet bedoeld als anti-geloof opmerking.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben wel gelovig. Maar ik heb niet zo iets dat kostte wat het kost een christelijke partij in de regering moet. Al heb daar zeker geen moeite mee (op sommige onderwerpen weer wel trouwens).
Ik laat mij in de politieke keuze vooral lijden leiden door het F-E-S beleid.
In dat kader zie ik het liefst een partij die zoveel mogelijk lijkt op de Partij voor Fatsoenlijke Politiek.....(die is helaas nog niet opgericht, al heb ik er wel zin an...).
Dat doet men sowieso al niet, zie jij Rouvoet bidden en het over wat Gods mening is over de hypotheekrenteaftrek ?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zie het wat kort door de bocht. Ik bedoel alleen dat ik vind dat geloof iets persoonlijks is en niet in de politiek hoeft door te klinken. Het was niet bedoeld als anti-geloof opmerking.
christelijke politiek zou fatsoenlijk moeten zijn, als je de christelijke waarden neemt. politiek is vaak onfatsoenlijk. Daarom zou je alleen al uit fatsoen en respect voor je geloof het niet moeten doorvoeren in de politiek.
waarom dan nog die christelijke namen als je het toch niet gebruikt?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:26 schreef Ludger het volgende:
[..]
Dat doet men sowieso al niet, zie jij Rouvoet bidden en het over wat Gods mening is over de hypotheekrenteaftrek ?
quote:Op maandag 31 juli 2006 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
We hebben wel een leuk debatersclubje dit keer: Bos, Balkenende, Rutte, Rouvoet, Marijnissen, Halsema. ( en Pechtold kan beter thuisblijven, die heeft er niets te zoeken).
Nee, ik vatte het helemaal niet verkeert op. Dus niet ongerust zijn, hoor, is niet nodig.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zie het wat kort door de bocht. Ik bedoel alleen dat ik vind dat geloof iets persoonlijks is en niet in de politiek hoeft door te klinken. Het was niet bedoeld als anti-geloof opmerking.
Helemaal eens. Daarom ben ik zo vaak teleurgesteld in de zg christelijk politiek. Ik was jarenlang fervent FAN van het CDA. Deze als Christelijke Sociale Partij. Met als hoogtepunt wijlen Enneus Heerma. Deze vond ik het meest Christelijk sociaal van die partij. Met de Hoop Scheffer werd het al minder, en met Balkenende nog minder en ze zijn nu heel erg neo-conservatief. Dat mag van mij gerust, maar dan zonder mij. Ik heb daar niet zoveel mee. Zeker FATSOENLIJKE l politiek staat vaak op gespannen voet van de opvattingen van sommige christelijke partijen, helaas ze konden vaker iets meer fatsoen laten zien..... ik kies waarschijnlijk wederom voor een niet-christelijke partij, stemde laatste keer op Wouter Bos, terwijl ik harstikke gelovig ben...Maar die zijn er zoveel.....quote:christelijke politiek zou fatsoenlijk moeten zijn, als je de christelijke waarden neemt. politiek is vaak onfatsoenlijk. Daarom zou je alleen al uit fatsoen en respect voor je geloof het niet moeten doorvoeren in de politiek.
Als je kijkt hoe ie nu al loopt te draaikontenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe weet je dat, hij heeft nog nooit geregeerd. Afgezien van een staatsecretariaat van een paar jaar, wat ie volgens mij goed heeft gedaan. Geeft hem gewoon die kans eerst voordat je hem nu al veroordeelt. Hetzelfde verhaal met Kok. En uiteindelijk deed hij het prima. Was bovendien nog een echte staatsman, die we thans helaas moeten ontberen...
Er zijn nog wel opties hoor om de PvdA lekker in de oppositie te laten (waar ie hoort)quote:Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ligt met deze uitslag niet voor de hand. Wel een coalitie van Pvda en CDA met Bos als premier.
Draaikonten of meningen aanpassen aan de tand des tijds is juist sterk. We leven in een hele snelle wereld die erg snel veranderd. moet je als politiek direct op in spelen...Voortschrijdend inzicht heet dit......quote:Op maandag 31 juli 2006 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe ie nu al loopt te draaikontenNee, zo een moeten we niet aan het roer van dit land hebben.
Dat vind ik ook niet sterk. Daarentegen vind ik het van Bos wel sterk dat ze het probleem van de AOW niet uit de weg gaan en met ideeen daarover komen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het getuigd van lef. Het probleem met de AOW oplossen is dan ook de enige juiste. En niet de sociale zekerheid minimaliseren tot aan de grond toe slopen wat de VVD het liefst vandaag nog wil dan morgen. Dat is beschamend.quote:Neem nu bijvoorbeeld de levensloop 2 jaar geleden stond ie op de baricaden om de levensloop zo het hebben als ie nu is en nu wil hij hem afschaffen. Waar is de duidelijke lijn?![]()
Het CDA van Balkenende steekt zijn haar kop in het zand over het probleem met de AOW. Ze bashen de PvdA dat ze niet kiezen....Nou wie hier niet kiest is toch we lhet CDA. in een woord : LAF.quote:Die is er bij Balkenende wel![]()
Net zo goed dat er evenveel opties zijn om die vermaledijde VVD (sloopclub) lekker in de oppositie te laten (waar ie hoort)quote:[..]
Er zijn nog wel opties hoor om de PvdA lekker in de oppositie te laten (waar ie hoort)![]()
Dan had ie zekker met het afschaffen van het spaarloon binnen 1 dag voorschrijdenden inzichtquote:Op maandag 31 juli 2006 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Draaikonten of meningen aanpassen aan de tand des tijds is juist sterk. We leven in een hele snelle wereld die erg snel veranderd. moet je als politiek direct op in spelen...Voortschrijdend inzicht heet dit......
Nee, dat is niet sterk dat is gewoon lompquote:Op maandag 31 juli 2006 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat vind ik ook niet sterk.
Ja en daarom verloor de PvdA ook zo veel stemmen toen Bosje zijn plannen in de media uitlegde.....quote:Op maandag 31 juli 2006 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Daarentegen vind ik het van Bos wel sterk dat ze het probleem van de AOW niet uit de weg gaan en met ideeen daarover komen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het getuigd van lef. Het probleem met de AOW oplossen is dan ook de enige juiste. En niet de sociale zekerheid minimaliseren tot aan de grond toe slopen wat de VVD het liefst vandaag nog wil dan morgen. Dat is beschamend.
Geef de CDA en de VVD nog 4 jaar de kans en ze lossen het probleem van de WAO ook opquote:Op maandag 31 juli 2006 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Het CDA van Balkenende steekt zijn haar kop in het zand over het probleem met de AOW. Ze bashen de PvdA dat ze niet kiezen....Nou wie hier niet kiest is toch we lhet CDA. in een woord : LAF.
Hoe zo sloopclub? Omdat ze de hangmat die links van het sociale stelsel heeft gemaakt verbouwen tot een vangnet zoals het bedoeld is?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Net zo goed dat er evenveel opties zijn om die vermaledijde VVD (sloopclub) lekker in de oppositie te laten (waar ie hoort)![]()
Bron?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan had ie zekker met het afschaffen van het spaarloon binnen 1 dag voorschrijdenden inzichtToen ie zijn mening weer omgooide
[..]
is moediger dan het CDA die haar kop in het zand steekt en problemen uit de weg gaat. De VVD lost het alleen op door te slopen. Zo kan ik het ook.quote:Ja en daarom verloor de PvdA ook zo veel stemmen toen Bosje zijn plannen in de media uitlegde.....![]()
Ik kan ook de WAO oplossen. Door deze morgen helemaal af te schaffen. Dat wil de VVD toch. niets liever dan dat.quote:Geef de CDA en de VVD nog 4 jaar de kans en ze lossen het probleem van de WAO ook op![]()
Ja, gewoon een sloopclub. Want ze willen de sociale zkerheid het lieft tot de grond toe afbreken. En dat is slopen. Een club die dat doet is derhalve een sloopclub.quote:Hoe zo sloopclub? Omdat ze de hangmat die links van het sociale stelsel heeft gemaakt verbouwen tot een vangnet zoals het bedoeld is?
Ik vind deze reactie zo ontzettend naief. Het klinkt van iemand die nog geen enkele levenservaring heeft meegemaakt ( ondanks 29 jaar, best droevig trouwens) Je hebt vast nog nooit een uitkering gezien (vb ziekte of andere tegenslag als werkloosheid).quote:Ja, er worden dan een hoop luie linkse rakkers uit de hangmat geschopt en die zullen dan eindelijk moeten gaan werken. Maar dat is niet meer dan logisch.
ronduit een demagogisch standpunt. Het spijt me ik kan hier geen ruk mee. verdiep liever eens waar de PvdA werkelijk voor staat. Je zit nog in de tijd van Joop den Uyl. Er is sinds dien erg veel veranderd, maar dat is je misschien wel ontgaan...quote:Nee, als we de PvdA hun gang laten gaan hangt straks 50% van Nederland in die sociale hangmat![]()
Afschaffen spaarloon. PvdA draait 180graden op 1 dag???quote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Bron?
De VVD sloopt niet maar haalt er alleen de te veel aan rek uit die er in de hangmat zitquote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
is moediger dan het CDA die haar kop in het zand steekt en problemen uit de weg gaat. De VVD lost het alleen op door te slopen. Zo kan ik het ook.
Bron?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan ook de WAO oplossen. Door deze morgen helemaal af te schaffen. Dat wil de VVD toch. niets liever dan dat.
Ze slopen de sociale zekerheid niet ze halen alleen de luxe en de rek die er inzit er uit. Mensen moet meer zelf redzaam zijn dan in het verleden toen de staat en de kerk alles van de wieg tot het graf regeldequote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, gewoon een sloopclub. Want ze willen de sociale zkerheid het lieft tot de grond toe afbreken. En dat is slopen. Een club die dat doet is derhalve een sloopclub.
Ik heb idd nog nooit een uitkering hoeven aanvragen. Ken wel mensen die dat wel hebben moeten doen en de regels die er bijvoorbeeld gesteld worden voor een WW uitkering zijn gewoon een lachertje.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind deze reactie zo ontzettend naief. Het klinkt van iemand die nog geen enkele levenservaring heeft meegemaakt ( ondanks 29 jaar, best droevig trouwens) Je hebt vast nog nooit een uitkering gezien (vb ziekte of andere tegenslag als werkloosheid).
Wie ben jij om te beslissen over mijn levenservaring? Heb diverse reorganisaties van dicht bij mee gemaakt enzo en ben in de magere tijd zelf van baan gewisseld.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou zeggen : doe eerst eens wat levenservaring op. En komt dan aub met een constructief antwoord. Met brallen en stoken bereik je ook niets...
Nou als ik Woutertje Bos hoor moet ik toch eerder aan Den Uyl denken dan aan Kok. Kok had bij mij veel meer aanzien dan draaikont Bos.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
ronduit een demagogisch standpunt. Het spijt me ik kan hier geen ruk mee. verdiep liever eens waar de PvdA werkelijk voor staat. Je zit nog in de tijd van Joop den Uyl. Er is sinds dien erg veel veranderd, maar dat is je misschien wel ontgaan...
De VVD wil al jaren een sociaal ministelsel. Stukje bij beetje wordt dat - vooral door de druk van de VVD - ingevoerd. Dit is langer bekend. De VVD is nooit voor een sociale zekerheid geweest. Dit mag van mij gerust, ze vinden mij dan niet aan hun zijde. De praktijk is nu dat je bjna dood moet zijn om nog voor de WAO (nieuwe stijl) in aanmerking te komen. Dat balans schiet nu door naar de andere kant, en dat is niet goed.....quote:
daar ben ik het opzich mee eens. Maar de rek is er allang uit. Mensen komen tegenwoordig bijna niet meer in de WAO. Dit is erg zuur voor mensen die ECHT ziek worden.....Zie verder vorig puntje.quote:Ze slopen de sociale zekerheid niet ze halen alleen de luxe en de rek die er inzit er uit. Mensen moet meer zelf redzaam zijn dan in het verleden toen de staat en de kerk alles van de wieg tot het graf regelde
[..]
Nu allang geen lachertje meer. Het wordt steeds moeilijker gemaakt. En de duur is weer fors gekort. Dat is knap lulllig als je levenlang hebt gewerkt, eigenhuis, en je bent op leeftijd. Kun je dus naar de bijstand, als je die al krijgt, want ook die is flink versobert en verscherpt. Al met al wordt het steeds harder. De sociaal zwakkeren die niet goed in de arbeidsmarkt staan kunnen het zo straks wel vergeten.quote:Ik heb idd nog nooit een uitkering hoeven aanvragen. Ken wel mensen die dat wel hebben moeten doen en de regels die er bijvoorbeeld gesteld worden voor een WW uitkering zijn gewoon een lachertje.
Helemaal eens. Tenminste als ze goed gezond zijn en kunnen werken.quote:Ik ken zelfs mensen die liever een uitkering hebben dan dat ze werken omdat een uitkering zo lekker makelijk is en ze er niets voor hoeven te doen. en dat soort mensen mogen ze er wat mij betreft achter elkaar uit gooien.
Helemaal met je eens.quote:Laat de uitkeringen maar alleen zijn voor de mensen die ze echt nodig hebben en niet voor de mensen die te lui zijn om te werken
[..]
Excuus als ik je gekwetst heb. Ik werd een erg boos over de toon die je in het vorige stukje had gezet. Ik vond je erg kort door de bocht. Maar ik deel nu meteen een compliment uit: want deze reactie is veel prettiger van toon en hier kan ik veel meer mee en bovenal je brengt ook nuances aan. Hierdoor kan ik er veel meer mee. En kan ik je makkelijker respecteren in je opvattingen. Bedankt dus.quote:Wie ben jij om te beslissen over mijn levenservaring? Heb diverse reorganisaties van dicht bij mee gemaakt enzo en ben in de magere tijd zelf van baan gewisseld.
Ook hier ben ik het van harte met je eens.quote:Nou als ik Woutertje Bos hoor moet ik toch eerder aan Den Uyl denken dan aan Kok. Kok had bij mij veel meer aanzien dan draaikont Bos.
Lekker selectief. Het CDA verwijt je zeker niksquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Afschaffen spaarloon. PvdA draait 180graden op 1 dag???
[..]
Ik ook. Ben voor een hoge post voor Schultz. Mijn favoriet bij de VVD.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:36 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als de VVD weer in de regering komt.... Ik las namelijk dat Hoogervorst van plan is de prijs van sigaretten flink te verhogen, en de verkoopleeftijd wil optrekken van 16 naar 18, en daar ben ik in ieder geval voor.
CDA, daar heb ik niets mee en ook nooit gehad. Ik ben eigenlijk wel voorstander van een nieuw Paars kabinet....PvdA/VVD dus.
als het pvda/vvd/gl wordt en Verdonk zit erbij, dan ga ik direct oppositie voerenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:03 schreef knowall het volgende:
Het wordt tijd dat de VVD de oppositie in gaat. Dan kan Gekke Rita roepen wat ze wil, zonder dat iemand zich er (echt) iets van aan hoeft te trekken. Lijkt me heerlijk!
Dat gaat nooit werken. PvdA/VVD kan nog prima, maar Groen Links en de VVD samen? Dat gaat nooit goed....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ook. Ben voor een hoge post voor Schultz. Mijn favoriet bij de VVD.
Ik denk alleen dat ze samne geen meerderheid gaan halen. Dan moet er een partij bij. Mijn optie is dan GL.
Lokaal gaat het vaak verrassend goed hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat gaat nooit werken. PvdA/VVD kan nog prima, maar Groen Links en de VVD samen? Dat gaat nooit goed....
Nog een periode d66 trek ik denk ik niet meer.quote:PvdA/VVD/D'66 wil ik nog wel een nieuwe kans geven.
Jij had het in die periode echt slecht en was ongelukkig?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
[..]
Clinton die net geen impeachment aan zn broek kreeg? Kok de hypocriete zakkenvuller met zn "exorbitante zelfverrijking" en nu bij ING het zelf aan het doen is? De Hond die de belggers met schulden en rekeningen achterliet?
In België of Vlaanderen, daar wil ik even vanaf zijn, werkte rood-groen-liberaal ook prima. Al is liberaal daar wat liberaler dan de VVD hier.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat gaat nooit werken. PvdA/VVD kan nog prima, maar Groen Links en de VVD samen? Dat gaat nooit goed....
Misschien, maar als men op die weg was doorgegaan dan was het echt mis gegaan in Nederland.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik weet namelijk wel bijna zeker dat Nederland toen een stuk prettiger was om te leven en werken.
omdat..... Wat hebben de christenen toegevoegd?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Misschien, maar als men op die weg was doorgegaan dan was het echt mis gegaan in Nederland.
Kan je dat ook uitleggen? Wat was er dan misgegaan? En wat is er aan gedaan door dit kabinet om dat te voorkomen dat anders niet gedaan zou zijn?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Misschien, maar als men op die weg was doorgegaan dan was het echt mis gegaan in Nederland.
Tuurlijk, herhaal het vaak genoeg en je gaat het vanzelf geloven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij had het in die periode echt slecht en was ongelukkig?
Ik weet namelijk wel bijna zeker dat Nederland toen een stuk prettiger was om te leven en werken.
Ik heb het in elk geval over m'n eigen ervaring. Daarnaast was de samenleving toen een stuk minder gepolariseerd wat ook een prettiger leefklimaat tot gevolg heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:10 schreef Sickie het volgende:
[..]
Tuurlijk, herhaal het vaak genoeg en je gaat het vanzelf geloven.
Het is toch frappant. Het ging in de jaren '90 uitstekend met de economie, maar dat kan beslist niet aan Paars worden toegeschreven. Nu gaat het, na een fikse dip van een aantal jaren, weer wat beter met de economie (veel slechter KON ook niet meer) en mensen gaan hier op het forum hysterisch 'koning Balkenende' roepen. Hoezo dubbele maatstaven?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
Dankzij de wereldeconomie en de de ver-ICT-erisering. Die kan je niet op paars afschuiven.
Tja, geen regering heeft een eeuwige levensduur. Paars liet een aantal problemen achter, al worden die tot op de dag van vandaag schromelijk overdreven. De wachtlijsten in de zorg zijn eigenlijk het voornaamste pijnpunt, al zijn de verbeteringen hieromtrent trouwens ook nog tijdens Paars door minister Borst in gang gezet. Maar te laat.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
Daarom kwam Fortuyn zo hard op zetten, omdat men zo gelukkig en tevreden was..!
Ik vind het prima dat je Kok met terugwerkende kracht hypocriet noemt, maar daarmee leid je de aandacht af van de periode dat hij premier was. Kom eens echt met punten waarop Kok *toen* als premier heeft gefaald? En dan graag andere argumenten als Srebrenica, waarvoor de militairen al vóór 1994 zijn uitgezonden.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
Clinton die net geen impeachment aan zn broek kreeg? Kok de hypocriete zakkenvuller met zn "exorbitante zelfverrijking" en nu bij ING het zelf aan het doen is?
Koning Balkenende, premier Clinton?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
'koning Balkenende'
toen Clinton nog premier was
Daarvoor moet je niet bij mij zijn. Desondanks is dat slechts een enkele vergeleken bij de massa die ten onrechte paars roemt en nu Balk afkraakt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
Het is toch frappant. Het ging in de jaren '90 uitstekend met de economie, maar dat kan beslist niet aan Paars worden toegeschreven. Nu gaat het, na een fikse dip van een aantal jaren, weer wat beter met de economie (veel slechter KON ook niet meer) en mensen gaan hier op het forum hysterisch 'koning Balkenende' roepen. Hoezo dubbele maatstaven?
Asielindustrie, integratie, slappe straffen, hopeloze politie, WAO, geen aanpak voor de vergrijzing, demonisering en moord op Fortuyn, Europa, staatsschuld, hersenloze subsidies, OZB&LL uit de hand laten lopen, Euro, wachtlijstdoden, Melkertbanen, ,hypotheekrenteaftrek& huizenprijzenboom, zorgstelsel, volkomen gebrek aan visie en alles willen oplossen met meer geld, ik kan nog wel ff doorgaan hoor maar het idee lijkt me duidelijk.. Het viel alleen niet zo op omdat we high waren van de economische groei. Maar bij eb komen de wrakken boven.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
Tja, geen regering heeft een eeuwige levensduur. Paars liet een aantal problemen achter, al worden die tot op de dag van vandaag schromelijk overdreven. De wachtlijsten in de zorg zijn eigenlijk het voornaamste pijnpunt, al zijn de verbeteringen hieromtrent trouwens ook nog tijdens Paars door minister Borst in gang gezet. Maar te laat.
Kok was een meester in de problemen onder de pet houden. Mensen als Geelhoed gingen stilletjes weg ipv moord en brand te schreeuwen in de pers. Voor voorbeelden zie boven.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het prima dat je Kok met terugwerkende kracht hypocriet noemt, maar daarmee leid je de aandacht af van de periode dat hij premier was. Kom eens echt met punten waarop Kok *toen* als premier heeft gefaald?
Het stond ons vrij meer troepen te sturen of beter te bewapenen. Ook de orders om hard in te grijpen bleven uit (politieke orders aangezien maar men geloofde nog in de droom van peace keeping ipv zich voor te bereiden op peace enforcing). Het kabinet heeft zelf haar conclusies getrokken ivm het Screbrenicia-rapport. Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
En dan graag andere argumenten als Srebrenica, waarvoor de militairen al vóór 1994 zijn uitgezonden.
Die stabiele wereld, in hoeverre is dat dankzij Clinton? De zaden voor 9/11 zijn toen gezaaid. Clinton zelf geeft al aan dat hij het jammer vind dat hij geen grote uitdagingen heeft gehad tijdens zijn presidentschap.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:26 schreef dVTB het volgende:
Jammer dat je zo subjectief bent dat je je van Clinton alleen herinnert dat -ie bijna een impeachment aan z'n broek kreeg. De situatie in de wereld was een stuk stabieler toen Clinton nog premier was, de staatsschuld van de VS een stuk lager!
Ik ben van mening dat een groot deel van de users van dit POL forum altijd maar weer dezelfde links-rechts discussie voert, alleen maar de fouten van de ander wil benadrukken en wat de eigen partij allemaal goed doet. Je zult mij niet horen zeggen dat paars alles goed heeft gedaan wat ze goed konden doen. Dat is namelijk niet zo en ik heb in 2002 dan ook niet op één van de paarse partijen gestemd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Daarvoor moet je niet bij mij zijn. Desondanks is dat slechts een enkele vergeleken bij de massa die ten onrechte paars roemt en nu Balk afkraakt.
Bij mijn weten was in 1992 al duidelijk dat we aan de Euro zouden gaan meedoen. En ik kan me ook niet herinneren dat het CDA erop tegen was. Idem voor Europa. Integratie is nog steeds een rommeltje en dat was het ook al voor paars. De voornaamste maatregelen op dat terrein zijn trouwens door Cohen nog in gang gezet. Slappe straffen hebben we nu ook nog steeds (zie loslopende TBS'ers die toeslaan), hopeloze politie... - Het gaat IETS beter, maar nog lang niet goed genoeg. Aan de gedachte van Melkertbanen (aanpak werkloosheid) vind ik werkelijk niks slecht. Hypotheekrenteaftrek hebben we nu ook nog en het CDA roept om het hardst dat die niet mag worden afgeschaft. Huizenprijzenboom is ook na 2002 doorgegaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Asielindustrie, integratie, slappe straffen, hopeloze politie, WAO, geen aanpak voor de vergrijzing, demonisering en moord op Fortuyn, Europa, staatsschuld, hersenloze subsidies, OZB&LL uit de hand laten lopen, Euro, wachtlijstdoden, Melkertbanen, ,hypotheekrenteaftrek& huizenprijzenboom, zorgstelsel, volkomen gebrek aan visie en alles willen oplossen met meer geld, ik kan nog wel ff doorgaan hoor maar het idee lijkt me duidelijk..
Daarmee bedoel je Bush senior, neem ik aan? Ik heb wel eens van die tabellen gezien waarin begrotingstekorten/overschotten en staatsschuld in de VS per jaar werden opgesomd. Die wijzen toch echt ruimschoots in het voordeel van de democraten uit. Onder Bush (junior) lopen de tekorten en schulden nu weer fors op. En dan kun je wel stellen dat president Clinton geen grote uitdagingen had, maar dat is dan toch gelijk ook een verdienste?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Die stabiele wereld, in hoeverre is dat dankzij Clinton? De zaden voor 9/11 zijn toen gezaaid. Clinton zelf geeft al aan dat hij het jammer vind dat hij geen grote uitdagingen heeft gehad tijdens zijn presidentschap. De staatsschuld van de VS komt primair omdat Bush met gewaagd finaniceel beleid een wereldwijde depressie heeft afgewend.Daarvoor kunnen wij de USA alleen maar danken.
het goedkoop verpatsen van de gulden gebeurde onder paars. Het geloven in dat de winkels de prijzen niet zouden verhogen; paarse droom, etc.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:
Bij mijn weten was in 1992 al duidelijk dat we aan de Euro zouden gaan meedoen. En ik kan me ook niet herinneren dat het CDA erop tegen was.
EU sinds `56 toch? Echter het beleid in de EU is vrij hopeloos geweest onder paars. Meedoen was belangrijker dan winnen terwijl andere landen de graantjes meepikten werden wij de allergrootste nettobetaler.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:
Idem voor Europa.
True, maar nu gebeurt er ten minste iets. Onder paars mocht je het niet eens noemen. Inburgeringstoets enzo.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:Integratie is nog steeds een rommeltje en dat was het ook al voor paars.
Vanwaar dan alle kritiek op Verdonk? Er is een verschil tussen maken en uitvoeren van wetten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:De voornaamste maatregelen op dat terrein zijn trouwens door Cohen nog in gang gezet.
Desondanks geen reden waarom Kok er niets aan gedaan heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:Slappe straffen hebben we nu ook nog steeds (zie loslopende TBS'ers die toeslaan), hopeloze politie... - Het gaat IETS beter, maar nog lang niet goed genoeg.
Melkertbanen(ID; Instroom-Doorstroombanen) functioneren niet. Doorstroom = 0 en de productiviteit = 0,1 terwijl de kosten vrij hoog zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:Aan de gedachte van Melkertbanen (aanpak werkloosheid) vind ik werkelijk niks slecht.
De HRA aanpakken had moeten gebeuren tijdens de hoogconjunctuur, niet tijdens de recessie door een regering die onder vuur ligt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende: Hypotheekrenteaftrek hebben we nu ook nog en het CDA roept om het hardst dat die niet mag worden afgeschaft. Huizenprijzenboom is ook na 2002 doorgegaan.
G W Bush de huidige president. De tekorten zijn zo hoog omdat de wereldeconomie en de VS-economie om instorten stonden na 9/11. Met gewaagde stimulering van de economie (hoge uitgaven) heeft Bush dat ineenstorten weten te voorkomen. Gaat wel ten laste van het tekort maar ik vermoed dat die keuze de juiste was. Overigens dalen de tekorten nu weer en ook dat is een hele goede zaak. Ook Afghanistan is niet goedkoop.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:
Daarmee bedoel je Bush senior, neem ik aan? Ik heb wel eens van die tabellen gezien waarin begrotingstekorten/overschotten en staatsschuld in de VS per jaar werden opgesomd. Die wijzen toch echt ruimschoots in het voordeel van de democraten uit. Onder Bush (junior) lopen de tekorten en schulden nu weer fors op.
Stelt Clinton zelf. Dat ze niet het WTC raakten, een verdienste?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef dVTB het volgende:En dan kun je wel stellen dat president Clinton geen grote uitdagingen had, maar dat is dan toch gelijk ook een verdienste?
- De problemen met het zorgstelsel was juist een van de dingen die zo probeerden aan te pakken. Ze hebben die problemen georven van Lubbers, die in de jaren 80 flink heeft zitten bezuinigen in de gezondheidszorg. Ik herrinner me de "beddendiscussie" nog wel uit die tijd over het aantal bedden in ziekenhuizen, etc.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Asielindustrie, integratie, slappe straffen, hopeloze politie, WAO, geen aanpak voor de vergrijzing, demonisering en moord op Fortuyn, Europa, staatsschuld, hersenloze subsidies, OZB&LL uit de hand laten lopen, Euro, wachtlijstdoden, Melkertbanen, ,hypotheekrenteaftrek& huizenprijzenboom, zorgstelsel, volkomen gebrek aan visie en alles willen oplossen met meer geld, ik kan nog wel ff doorgaan hoor maar het idee lijkt me duidelijk.. Het viel alleen niet zo op omdat we high waren van de economische groei. Maar bij eb komen de wrakken boven.
Maar die noem je niet. Natuurlijk niet, want die lijst is mischien nog wel groter....quote:Nu heeft het kabinet Kok ook goede dingen gedaan hoor.
Verandering van spijs doet eten. De partij ligt gigantisch met zichzelf overhoop. Vernieuwing van de fractie en profilering in de oppositie zouden de partij daarom goed doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:07 schreef Lauder-Frost het volgende:
Wat een gelul. ff concreet, waarom zou het nou goed zijn voor de VVD als ze in de oppositie komen?
De VVD regeert al sinds 1994. En daarvoor van 1977 tot 1990.....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:10 schreef Napalm het volgende:
De VVD wil vast blijven regeren."het karwei afmaken" enzo.
Zeker en dat is ook niet goed. Maar wanneer moet je de grote problemen aanpakken; als het goed gaat; de bomen tot in de hemel groeien of tijdens een recessie met politieke onrust?quote:Op
woensdag 2 augustus 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
Verder zijn de helft van de genoemde zaken net zo goed op het huidige kabinet van toepassing.
Die was reëel voordat de VVD en PvdA zo zakten in de peilingen. We zullen wel zien hoe het wordt. Ik denk dat de rechtse partijen 0 zetels scoren. Misschien 1 of 2 zetels voor Wilders. Voor de rest zullen CDA en PvdA alle zetels leegzuigen van concurrerende partijen (dus ook links zullen zetels verdwijnen).quote:Op maandag 31 juli 2006 15:25 schreef Ludger het volgende:
D66 opperde Paars 3, hoe reëel is die kans volgens jullie, PVDA VVD (al dan niet met d66) ?
Als de VDD nooit voor de sociale zekerheid is geweest dan snap ik deze post niet helemaal. Maar dat de VVD wil versoberen klopt zeker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
De VVD wil al jaren een sociaal ministelsel. Stukje bij beetje wordt dat - vooral door de druk van de VVD - ingevoerd. Dit is langer bekend. De VVD is nooit voor een sociale zekerheid geweest. Dit mag van mij gerust, ze vinden mij dan niet aan hun zijde. De praktijk is nu dat je bjna dood moet zijn om nog voor de WAO (nieuwe stijl) in aanmerking te komen. Dat balans schiet nu door naar de andere kant, en dat is niet goed.....
De WAO vind ik een verhaal apart zeker omdat dat met de gezondheid van mensen te maken heeft. Daar mogen ze van mij best coulanter zijn als ze bij de bijstand en de WW dan ook maar stenger wordenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
daar ben ik het opzich mee eens. Maar de rek is er allang uit. Mensen komen tegenwoordig bijna niet meer in de WAO. Dit is erg zuur voor mensen die ECHT ziek worden.....Zie verder vorig puntje.
Maar moeten die mensen dan verplicht in het uitkeringen cricuit komen? Je kunt die toch via sociale werkplaatsen etc tenminste laten werken voor hun geld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Nu allang geen lachertje meer. Het wordt steeds moeilijker gemaakt. En de duur is weer fors gekort. Dat is knap lulllig als je levenlang hebt gewerkt, eigenhuis, en je bent op leeftijd. Kun je dus naar de bijstand, als je die al krijgt, want ook die is flink versobert en verscherpt. Al met al wordt het steeds harder. De sociaal zwakkeren die niet goed in de arbeidsmarkt staan kunnen het zo straks wel vergeten.
USA 2 is ook weer veel te hard alleen wat minder mag ook wel. Nederland heeft een van de beste sociale stelsels van de EU dus iets minder kan ook welquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Het wordt hier met het VVD beleid knoetter en knoetter hard. Gelukkig dat jij daar thans geen last van heb, maar jij kan ook chronisch ziek worden, en een beroep moeten doen op sociale zekerheid. (hoop ik echt niet voor je, begrijp mij goed). Sta je daar wel eens bij stil? Wil je dan werkelijk een als maar harder stelsel, waar straks niemand meer inkomt. Krijgen we USA 2. Daar is het echt niet alles, toch?
Dat zijn zequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal eens. Tenminste als ze goed gezond zijn en kunnen werken.
Dan zitten we op een lijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal met je eens.
Niet gekwetst maar je ging best kort door de bocht vond ik nu maar is allang goed.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Excuus als ik je gekwetst heb. Ik werd een erg boos over de toon die je in het vorige stukje had gezet. Ik vond je erg kort door de bocht. Maar ik deel nu meteen een compliment uit: want deze reactie is veel prettiger van toon en hier kan ik veel meer mee en bovenal je brengt ook nuances aan. Hierdoor kan ik er veel meer mee. En kan ik je makkelijker respecteren in je opvattingen. Bedankt dus.
En toch wil je Bos als MPquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook hier ben ik het van harte met je eens.
He ging hier over de Pvda en Bos de Draaikontquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Lekker selectief. Het CDA verwijt je zeker niks![]()
No way niet nog een keer paarsquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:28 schreef maartena het volgende:
PvdA/VVD/D'66 wil ik nog wel een nieuwe kans geven.
Misschien ook een interessant topic om dan te lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:35 schreef maartena het volgende:
[..]
De VVD regeert al sinds 1994. En daarvoor van 1977 tot 1990.....
Je zou denken dat ze toch al aardig wat tijd hebben gehad voor hun "karwei"
Je heb gelijk: ik moet het wel nuanceren: idd versoberen. Maar ik hoop dat ze daarin niet tever in doorschieten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als de VDD nooit voor de sociale zekerheid is geweest dan snap ik deze post niet helemaal. Maar dat de VVD wil versoberen klopt zeker.
Helemaal eens. Maar het probleem is dat werkgevers mensen met een vlekje niet aan willen nemen. De regering zou daarvoor iets meer oog moeten hebben. Diverse mensen worden uit de WAO gezet (want strenge herkeuringen) , terwijl geen baas is die ze wil hebben. En dat vind ik uiteraard niet goed.quote:Alleen is dat niet iets wat al langer had moeten gebeuren? Het sociale stelsel is toch puur bedoeld als vangnet en om er mensen weer zo snel mogelijk uit te krijgen? Daar moet gewoon meer geld in gestoken worden ipv het sociale stelsel.
Ik ben blij met jouw WAO insteek. Ik vind WW en bijstand nu ook we streng genoeg. Maar ik respecteer je mening uiteraard.quote:De WAO vind ik een verhaal apart zeker omdat dat met de gezondheid van mensen te maken heeft. Daar mogen ze van mij best coulanter zijn als ze bij de bijstand en de WW dan ook maar stenger worden
Ja zeker. Daarom vind ik het niet goed dat de regering hier steeds verder op bezuinigd ipv uitbreid. Dan krijgen mensen nog een kans. ik vind het ook jammer dat Melkert banen zijn weggegooid. OK, het werkte niet goed, maar ze hadden het toch ook kunnen bijschaven of met een alternatief kunnen komenquote:Maar moeten die mensen dan verplicht in het uitkeringen cricuit komen? Je kunt die toch via sociale werkplaatsen etc tenminste laten werken voor hun geld.
Ben ik ook helemaal voor. Dan investeer je in mensen. En geef je zo ook weer een kans. Ik wou dat de regering (en Kamer) daar veel meer de nadruk op legt, dan alleen maar het afnemen van uitkeringen.quote:Als je ze dan nog een opleding geeft ook worden ze er alleen maar beter van.
Volgens mij zijn we op dat gebied niet meer dan gemiddeld in de EU. Las ik tenminste een tijdje terug . Ik heb helaas geen bron.quote:USA 2 is ook weer veel te hard alleen wat minder mag ook wel. Nederland heeft een van de beste sociale stelsels van de EU dus iets minder kan ook wel
Das mooi.quote:Niet gekwetst maar je ging best kort door de bocht vond ik nu maar is allang goed.
ik begrijp je vraag/opmerking. Je heb helemaal gelijk dat Kok beter is dan Bos. Kok was idd veel standvastiger. Die had ik dus ook liever. En eerlijk: ik was voreger fan van het CDA. Dat stopte met Balkenende, omdat ik hem teveel neo-conservatief vind (hij is aanhanger van Amatai Etzioni, uiterst conservatief, ben ik geen fan van). Het CDA van wijlen Enneus Heerma vond ik veel Christelijk Socialer. Daar voelde ik mij meer thuis. De VVD past niet bij mij opvattingen. Tja, voor MP blijft er dan niet zoveel meer over. Zo moet je het ongeveer zien.quote:En toch wil je Bos als MPDat snap ik niet helemaal
Zeker op het laatst ging het best fout. Ze werden overmoedig. Maar paar-1 vond ik erg goed. En een florisante tijd. Paar-2 was veel en veel minder. Jammer. Maar en kabinet zonder CDA vind ik nog steeds prima.quote:[..]
No way niet nog een keer paarsZe hebben de economie nu niet mee dat wordt een zooitje
Ga ik doen, bedankt voor de tip.quote:Misschien ook een interessant topic om dan te lezen
De schuld van Links? Een overzicht van de kabinetten...
Dat is het grote probleem van het bestel waarmee je gedoemd bent om coalities aan te gaan. Het is voor de duidelijkheid zeker niet het beste systeem. Maar ja, een twee-partijen stelsel is de keuze weer beperkt tot 2. (zou wle een leuke topic zijn als die nog niet bestaat) Tja, elke voordeel heeft een nadeel zou Cruyff zeggen, en gelijk heeft ie.quote:Maar alle partijen zijn voor hun karwei altijd van minimaal een andere partij afhankelijk waar ze compromissen mee moeten sluiten
Dat hoop ik ook alleen denk ik dat ze het van mij wat somberder mogen maken dan jij graag zietquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Je heb gelijk: ik moet het wel nuanceren: idd versoberen. Maar ik hoop dat ze daarin niet tever in doorschieten.
Nee, dat is niet goed maar wel op te lossen met subsidies en als de overheid zelf ook het goede voorbeeld geeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal eens. Maar het probleem is dat werkgevers mensen met een vlekje niet aan willen nemen. De regering zou daarvoor iets meer oog moeten hebben. Diverse mensen worden uit de WAO gezet (want strenge herkeuringen) , terwijl geen baas is die ze wil hebben. En dat vind ik uiteraard niet goed.
Ik die van jou ookquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben blij met jouw WAO insteek. Ik vind WW en bijstand nu ook we streng genoeg. Maar ik respecteer je mening uiteraard.
Mee eens dat had nog best iets aardigs kunnen worden mits goed opgezetquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja zeker. Daarom vind ik het niet goed dat de regering hier steeds verder op bezuinigd ipv uitbreid. Dan krijgen mensen nog een kans. ik vind het ook jammer dat Melkert banen zijn weggegooid. OK, het werkte niet goed, maar ze hadden het toch ook kunnen bijschaven of met een alternatief kunnen komen![]()
Volledig mee eensquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ben ik ook helemaal voor. Dan investeer je in mensen. En geef je zo ook weer een kans. Ik wou dat de regering (en Kamer) daar veel meer de nadruk op legt, dan alleen maar het afnemen van uitkeringen.
Dat is jammer had er graag meer over gelezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij zijn we op dat gebied niet meer dan gemiddeld in de EU. Las ik tenminste een tijdje terug . Ik heb helaas geen bron.
Op die manierquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
ik begrijp je vraag/opmerking. Je heb helemaal gelijk dat Kok beter is dan Bos. Kok was idd veel standvastiger. Die had ik dus ook liever. En eerlijk: ik was voreger fan van het CDA. Dat stopte met Balkenende, omdat ik hem teveel neo-conservatief vind (hij is aanhanger van Amatai Etzioni, uiterst conservatief, ben ik geen fan van). Het CDA van wijlen Enneus Heerma vond ik veel Christelijk Socialer. Daar voelde ik mij meer thuis. De VVD past niet bij mij opvattingen. Tja, voor MP blijft er dan niet zoveel meer over. Zo moet je het ongeveer zien.
Mits dit geen links of paars kabinet wordt is dat wat mij betreft wel oke. Maar een kabinet met CDA en VVD zou ik ook niet erg vinden ze doen het erg goed.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker op het laatst ging het best fout. Ze werden overmoedig. Maar paar-1 vond ik erg goed. En een florisante tijd. Paar-2 was veel en veel minder. Jammer. Maar en kabinet zonder CDA vind ik nog steeds prima.
Dat wel alleen een twee partijen stelsel lijk mij voor Nederland ook niet de optiequote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is het grote probleem van het bestel waarmee je gedoemd bent om coalities aan te gaan. Het is voor de duidelijkheid zeker niet het beste systeem. Maar ja, een twee-partijen stelsel is de keuze weer beperkt tot 2. (zou wle een leuke topic zijn als die nog niet bestaat) Tja, elke voordeel heeft een nadeel zou Cruyff zeggen, en gelijk heeft ie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |