abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40321467
Politieke Barometer week 30 - 28 juli 2006

VVD onder de 28 zetels
Het verschil tussen het CDA en de PvdA wordt steeds kleiner. Dat blijkt uit de Politieke Barometer van week 30. Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, zou het CDA 41 zetels halen en de PvdA 46 zetels. Hiermee behaalt het CDA twee zetels meer dan vorige week, de PvdA juist twee minder.
De VVD staat deze week op 27 zetels, twee zetels minder dan vorige week. Hiermee is de VVD terug op het niveau van begin april. Sinds de zomer van 2004 kwam de VVD slechts enkele keren boven de 28 zetels uit: het aantal waarmee de VVD in 2003 in de Tweede Kamer kwam. Dit veranderde echter nadat Rita Verdonk begin april aankondigde lijsttrekker te willen worden van de VVD. Begin mei, toen de strijd om het lijsttrekkerschap tussen Verdonk en Rutte in volle gang was, stond de VVD zelfs op 35 zetels.

Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, zou de SP zeventien zetels halen. Bijna het dubbele van het aantal waarmee de SP in 2003 in de Tweede Kamer kwam. GroenLinks staat deze week op acht zetels. Gezamenlijk behalen de linkse partijen 71 zetels. De huidige regeringscoalitie van het CDA en de VVD staat op 68 zetels.

De ChristenUnie komt uit op zes zetels, drie zetels meer dan in 2003. D66 staat net als vorige week op twee zetels. Zo ook de SGP. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders ten slotte, is met één zetel vertegenwoordigd.

Wat denken jullie er van, zal de VVD in de oppositie komen, ze kelderen een beetje in de peilingen...te lijden onder de PVDA/CDA strijd? MAAR... PVDA/CDA, wil dat dan wel een kabinet kunnen worden eventueel?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40321714
Ze komen vast wel in de coalitie, maar oppositie zou wel eens goed zijn, te lang regeren is ook wat ongezond. =X
pi_40321852
CDA PvdA is enige reële optie. Helaas. Een coalitie zonder deze 2 partijen komt niet aan een meerderheid.
pi_40321891
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:14 schreef Underdoggy het volgende:
CDA PvdA is enige reële optie. Helaas. Een coalitie zonder deze 2 partijen komt niet aan een meerderheid.
Prima toch. Als de PvdA maar de grootste blijft.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:20:30 #5
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_40322042
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Wouter Bos als premier??

brrrrrr....
Het leven is geen krentenbol.
pi_40322064
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:20 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Wouter Bos als premier??

brrrrrr....
Nog vier jaar JP, dat meen je toch niet?
pi_40322127
Het wordt naar alle waarschijnlijkheid toch wel een drie-partijencoalitie. Dus PvdA+CDA+Nogiets.... Wellicht CU. Op die manier wordt de gelovige achterban de de PvdA ook een beetje aangesproken...
  zondag 30 juli 2006 @ 14:28:57 #8
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_40322264
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:24 schreef veer0318 het volgende:
Het wordt naar alle waarschijnlijkheid toch wel een drie-partijencoalitie. Dus PvdA+CDA+Nogiets.... Wellicht CU. Op die manier wordt de gelovige achterban de de PvdA ook een beetje aangesproken...
maar dan hebben de christenen alles voor het zeggen in dit land. lijkt je dat niet een heel eng idee. dat we allemaal opeens een bijbel moeten gaan lezen. Alsjeblieft geen(of in ieder geval niet te veel) god in ons kabinet is veel te gevaarlijk.
pi_40322368
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef me2001 het volgende:

[..]

maar dan hebben de christenen alles voor het zeggen in dit land. lijkt je dat niet een heel eng idee. dat we allemaal opeens een bijbel moeten gaan lezen. Alsjeblieft geen(of in ieder geval niet te veel) god in ons kabinet is veel te gevaarlijk.
Kijk naar het CDA en kijk eens naar de bijbel. Zoveel overeenkomsten zie ik niet.

Daarbij komt: het CU zou dan toch de sociale posten krijgen, niet de zware posten als justitie, waarbij christelijke invloed nog enigszinds mogeljik is...
pi_40323947
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:35 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Kijk naar het CDA en kijk eens naar de bijbel. Zoveel overeenkomsten zie ik niet.

Daarbij komt: het CU zou dan toch de sociale posten krijgen, niet de zware posten als justitie, waarbij christelijke invloed nog enigszinds mogeljik is...
CU is toch niet nodig als PVDA 46 zou halen en het CDA 41 zetels?

Kijkt men wel eens naar de SP en de CU als beiden verdubbelen in aantal zetels?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40323973
Ze gaan echt geen 3e partij erbij halen.
pi_40324231
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:44 schreef SCH het volgende:
Ze gaan echt geen 3e partij erbij halen.
Lijkt mij ook niet, het is al veel moeite om een regeerakkoord met twee partijen te creëren.
pi_40324315
Voor de VVD zou het eigenlijk wel goed zijn als ze weer eens de oppositie in gaan. Aan de andere kant hoop ik op een CDA en VVD kabinet. Als dat niet mogelijk is zou ik ook wel vrede hebben met CDA en PvdA. Het worden spannende verkiezingen waarbij veel op het spel staat.

Zolang GL en SP maar chronische oppositie partijen blijven.
pi_40324710
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

Zolang GL en SP maar chronische oppositie partijen blijven.
Idem voor al die Pastors, Wilders, LPF-achtigen .
pi_40324726
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
Aan de andere kant hoop ik op een CDA en VVD kabinet.
Zou voor veel mensen in ons land vrij rampzalig zijn.
pi_40324770
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:13 schreef SCH het volgende:
Zolang ik het maar niet rampzalig vind.
pi_40324795
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zolang ik het maar niet rampzalig vind.
Dat is inderdaad de insteek van de meeste VVD-stemmers
pi_40324868
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:16 schreef SCH het volgende:
Dat is inderdaad de insteek van de meeste VVD-stemmers
Ik denk van elk mens met gezond verstand.
pi_40324880
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk van elk mens met gezond verstand.
Elk mens met gezond verstand denkt alleen om zijn eigen hachie?
pi_40324901
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef SCH het volgende:
Elk mens met gezond verstand denkt alleen om zijn eigen hachie?
Daar komt het feitelijk wel op neer. Dat is ook gewoon de natuur. Kan je niets tegen doen.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:21:37 #21
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40324921
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar komt het feitelijk wel op neer. Dat is ook gewoon de natuur. Kan je niets tegen doen.
De natuur is ook instandhouding van de groep en bescherming van de zwakkeren. Dat ligt zeker in de natuur van de mens.
Zyggie.
pi_40324923
quote:

[..]

pi_40324968
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:21 schreef SCH het volgende:
Je wilt het tegendeel bewijzen. Ik kan je mijn rekeningnummer wel geven .
pi_40325041
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je wilt het tegendeel bewijzen. Ik kan je mijn rekeningnummer wel geven .
Geef maar.
pi_40325155
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
Geef maar.
Hoe dan ook daar gaat deze thread niet over.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:31:38 #26
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40325202
quote:

[..]

Hehe al die linkse stemmers zijn dus eigenlijk gewoon slim en arm.
Zyggie.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:47:40 #27
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40325656
quote:

[..]

De mens leeft juist in groep verband. Dat is de kracht van de mensheid. in veel gevallen zijn dieren op bepaalde punten beter dan de mens. Geen 1 zintuig van de mens is erg goed ontwikkelt. Door samenwerking kan de mens zo goed overleven. Evolutionair gezien lijkt met het logischer dat je ook aan anderen denkt dan alleen jezelf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40326516
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:21 schreef Zyggie het volgende:

[..]

De natuur is ook instandhouding van de groep en bescherming van de zwakkeren. Dat ligt zeker in de natuur van de mens.
Volgens mij ligt het niet in de natuur van een mens.
Als 1 mens alleen iets ziet waar hulp bij nodig is kijken velen even opzij.
Als enkele mensen iets zien kijken ze naar elkaar en voelen zich schuldig als ze niets zouden doen.
Als veel mensen zoiets zien denken ze ,"laat een ander maar helpen er zijn handen genoeg".

Althans zo neem ik het waar.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:06:03 #29
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_40334806
niet nog een kabinetsperiode met VVD alsjeblieft. Ik hoop nog steeds op een linkse meerderheid, maar dat gaat echt niet gebeuren.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_40335494
Hele politiek is onrealistisch in Nederland. Het volk vond de huidige bezuinigingen al te ver gaan. Komende jaren moet het echt veel extremer gaan willen we de vergrijzing kunnen blijven betalen. Nederland accepteert het niet als een regering noodzakelijke beslissingen neemt. Dat is pas naïef.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:32:52 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40335819
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Met Bos zijn we de komende vier jaar dus goed de klos

Nee, gewoon nog 4 jaar Balkenende laat ze de klus maar afmaken met de VVD alleen dan moet er wel een derde partij bij jammer genoeg
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40337290
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, gewoon nog 4 jaar Balkenende laat ze de klus maar afmaken met de VVD alleen dan moet er wel een derde partij bij jammer genoeg
Wil de CU zich even bedenken of ze wil aanschuiven?
  zondag 30 juli 2006 @ 23:12:09 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40337310
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Ludger het volgende:

[..]

Wil de CU zich even bedenken of ze wil aanschuiven?
zou nog niet zo'n slechte optie zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40339025
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Niks aanschuiven. Bij zo'n verkiezingsuitslag ligt maar 1 optie voor de hand: CDA en PvdA. Met Bos als premier uiteraard.

De VVd kan beter maar de oppositie ingaan....
pi_40345155
Als de ontwikkelingen zo blijven gaan zoals ze nu doen, stevenen we af op een identieke situatie als in Duitsland, waarbij Pvda (SPD) en CDA (CDU) min of meer tot elkaar worden veroordeeld, omdat er zowel 'links' als 'rechts' geen meerderheidscoalitie valt te vormen.

Er moet trouwens wel worden aangetekend dat er nog veel kan veranderen, doordat bijvoorbeeld de partijen van Wilders, Pastors (Verdonk?) zich in de strijd moeten gaan melden. En wie weet snoept de LPF met haar nieuwe lijsttrekker ook nog wel wat zeteltjes weg. Vlak voor de verkiezingen zullen peilingen er beslist heel anders uitzien dan vandaag.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:35:45 #36
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40345339
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:13 schreef SCH het volgende:

[..]

dat geloof ik niet op de lange termijn, op de korte termijn zouden er transitie problemen kunnen zijn. het op eigen benen staan blijkt nog niet zo makkelijk voor mensen die jarenlang zijn gepemperd.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40345356
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:28 schreef dVTB het volgende:
Er moet trouwens wel worden aangetekend dat er nog veel kan veranderen, doordat bijvoorbeeld de partijen van Wilders, Pastors (Verdonk?) zich in de strijd moeten gaan melden. En wie weet snoept de LPF met haar nieuwe lijsttrekker ook nog wel wat zeteltjes weg. Vlak voor de verkiezingen zullen peilingen er beslist heel anders uitzien dan vandaag.
Helemaal eens. Ik denk dat Verdonk als een duveltje uit een doosje met haar eigen partij op de proppen komt. Ze ziet haar gelijk namelijk, nu de VVD zo zakt in de peilingen. Met Rita hadden ze er beter voorgestaan. Ze was alleen al goed voor 22 zetels in een peiling.

Ik zie ze nog wel verschijnen in een lijst met Pastor als nummer 2.....
  maandag 31 juli 2006 @ 10:36:51 #38
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40345365
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

I know!
that would be sooooo perfect!!
?Porque no te calles?
pi_40345607
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, hij heeft nog nooit geregeerd. Afgezien van een staatsecretariaat van een paar jaar, wat ie volgens mij goed heeft gedaan. Geeft hem gewoon die kans eerst voordat je hem nu al veroordeelt. Hetzelfde verhaal met Kok. En uiteindelijk deed hij het prima. Was bovendien nog een echte staatsman, die we thans helaas moeten ontberen...
quote:
Ligt met deze uitslag niet voor de hand. Wel een coalitie van Pvda en CDA met Bos als premier.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 31-07-2006 10:56:50 ]
pi_40346184
CDA, VVD en CU komen samen aan 74 zetels. Niet voldoende voor een meerderheid. Bij de vorige verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de CU 3. Samen 47. Nu staan ze samen op 41+6 = 47. De beide christelijke partijen (SGP is en blijft een geval apart) zitten daarmee wel zo'n beetje op hun top. Er bestaat een reële kans dat de VVD nog meer zetels gaat inleveren aan de rechterzijde. Samenvattend: een coalitie van CDA, VVD en CU is niet echt reëel, noch is er veel draagvlak voor, noch zou het - bij deze tussenstand - recht doen aan de verkiezingsuitslag. Temeer omdat het CDA niet de grootste, maar de tweede partij is. En dat zie ik alleen nog veranderen als de VVD een ruk naar links maakt, om zo wat sociaal-liberale kiezers van de PvdA af te snoepen.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:46:10 #41
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40347477
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, hij heeft nog nooit geregeerd. Afgezien van een staatsecretariaat van een paar jaar, wat ie volgens mij goed heeft gedaan. Geeft hem gewoon die kans eerst voordat je hem nu al veroordeelt. Hetzelfde verhaal met Kok. En uiteindelijk deed hij het prima. Was bovendien nog een echte staatsman, die we thans helaas moeten ontberen...
Bos heeft een chronisch gebrek aan visie. lees zijn boek maar, vol vaagheden en algemeenheden (Terrorisme moet bestreden worden. JOH je meent het!) Deze man heeft niet de gevlogen visie die nodig is om van NL een sterk, flexibel land te maken wat de toekomst met een glimlach tegemoet kan zien. Hij zal het gat met de bevolking en de politiek alleen maar vergroten. Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.
quote:
[..]
Ligt met deze uitslag niet voor de hand. Wel een coalitie van Pvda en CDA met Bos als premier.
Als Balkenende slim is blokkeert hij de zaak weer, dan kan Bos niks meer en krijgt Balkenende zelf weer de ruimte om over rechts te gaan. Bos gaat nog liever oppositie voeren dan met links regeren. terecht.
?Porque no te calles?
  maandag 31 juli 2006 @ 11:47:28 #42
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40347517
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef dVTB het volgende:
CDA, VVD en CU komen samen aan 74 zetels. Niet voldoende voor een meerderheid. Bij de vorige verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de CU 3. Samen 47. Nu staan ze samen op 41+6 = 47. De beide christelijke partijen (SGP is en blijft een geval apart) zitten daarmee wel zo'n beetje op hun top. Er bestaat een reële kans dat de VVD nog meer zetels gaat inleveren aan de rechterzijde. Samenvattend: een coalitie van CDA, VVD en CU is niet echt reëel, noch is er veel draagvlak voor, noch zou het - bij deze tussenstand - recht doen aan de verkiezingsuitslag. Temeer omdat het CDA niet de grootste, maar de tweede partij is. En dat zie ik alleen nog veranderen als de VVD een ruk naar links maakt, om zo wat sociaal-liberale kiezers van de PvdA af te snoepen.
het ligt eraan of Pvda nog stemmen gaat verliezen aan de VVD. Mark Rutte is een betere debater dan W. Bos (maar wel iets minder een theaterbeest). Het kan nog alle kanten op.
?Porque no te calles?
pi_40347660
Ik doe een voorspelling. CDA wordt veruit de grootste partij, als Verdonk en/ of pastor geen verdere initiatieven ondernemen.....

En Balkenende wil koste wat het kost de PvdA buitenboord houden........

Dus:

22 november 2006:
CDA: 47 zetels
VVD: 30 zetels
-------------------- +
coalitie 77 zetels

Bij pech onderweg:

22 november 2006:
CDA: 47 zetels
VVD: 25 zetels
CU: 6 zetels
-------------------- +
coalitie 78 zetels

Balkenende V is een feit (jawel, Balkenende IIbis tel ik ook mee)
pi_40347949
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:46 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Bos heeft een chronisch gebrek aan visie. lees zijn boek maar, vol vaagheden en algemeenheden (Terrorisme moet bestreden worden. JOH je meent het!) Deze man heeft niet de gevlogen visie die nodig is om van NL een sterk, flexibel land te maken wat de toekomst met een glimlach tegemoet kan zien. Hij zal het gat met de bevolking en de politiek alleen maar vergroten. Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.
[..]
Ik denk dat ik maar eens Minister-President ga worden. anders komt het nooit meer goed vrees ik.
quote:
Als Balkenende slim is blokkeert hij de zaak weer, dan kan Bos niks meer en krijgt Balkenende zelf weer de ruimte om over rechts te gaan.
Helemaal eens.

1 Balkenende is zeer slim:
IQ=130++ (vermoedelijk HB)
EQ= ?? (ik denk niet veel meer dan gemiddeld, dit duidt op een discrepantie IQ/EQ = lichte handicap, heeft echter veel krediet zeker nu hij het weer in de peilingen weer goed doet....)

Jouw scenario gaat denk ik ook gebeuren. Kans is zeer groot. Tenzij Verdonk nog een kunstje flikt....
quote:
Bos gaat nog liever oppositie voeren dan met links regeren. terecht.
Nee, dat is volgens mij niet waar. Was in 2003 wel het geval, maar Bos wil duidelijk aan de macht. Zou ik ook wel terecht vinden. Hij kan het echt....Hij heeft de potentie in zich om tot een staatsman ala Kok uit te groeien.

Bos:

IQ=130++
EQ= ver bovengemiddeld en is in balans met zijn EQ. Geen handicap dus.

Heeft alles in huis om een groot leider te worden......
pi_40348004
Ons land begint uit de donkere periode van paars te klimmen. Het gaat juist beter met Nederland, op naar nog 4 jaar Balkenende!
pi_40348082
Ik gok dat de coalitie na de vervroegde verkiezingen bestaat uit de PvdA en CDA .

Uhm, toch ben ik benieuwd hoe Bos zich zal gedragen als MP.

Ach, het is ook eens een keer goed voor de VVD om in de oppositie te zitten . Zo blijven ze fris . Nee, het lijkt me belachelijk idee dat Verdonk een eigen partij gaat oprichten, daarmee zou ze een groot deel van de VVD -leden naaien, en zo domme kuthoer is ze nou ook weer niet . Ze is wel loyaal .
www.pvda.nl
Steun!
pi_40348237
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:46 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.
[..]
Ok, toch ff inhoudelijk op dit puntje:
Jij wil vast overeen jaar of 40 toch ook AOW? Dan zal er toch iets moeten gebeuren. Als het CDA het alleen het voor het zeggen krijgt op dit punt, dan kun je wel fluiten naar je AOW...Het CDA komt niet eens met een alternatief en steek haar kop in het zand (begrijp ik wel na het debacle in 1994, lag niet alleen aan Elco Brinkman, integendeel). Maar moed kan Bos in deze niet worden ontzegd...
En het CDA maar PvdA bashen dat ze niet kiezen. Deed het CDA dat maar eens op dit punt. De VVD is hierin wel veel eerlijker....
  maandag 31 juli 2006 @ 12:14:34 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40348300
Ik zie PvdA-CDA niet als mogelijkheid indien de PvdA de grootste is.
Het CDA zal Balk niet zomaar aan de kant schuiven. Of daarvoor is een mooie post bij de EU / VN of hij wordt permier ondanks dat de pvda groter is. En dat zie ik de PvdA niet zomaar doen.

CU in een kabinet, om VVD-CDA aan de meerderheid te helpen, is ook geen één-tweetje voor mij.
Beste voorspelling is een CDA-PvdA met de CDA als grootste partij.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef dVTB het volgende:
noch zou het - bij deze tussenstand - recht doen aan de verkiezingsuitslag.
Vind ik altijd zo`n kwats! Sinds wanneer doet een meerderheidskabinet geen recht aan de uitslag? Als de grootste/ groeiende partij in het kabinet zou moeten dan stond dat wel in de grondwet. Net alsof de stemmen op een kleine partij waardeloos zijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40353906
D66 opperde Paars 3, hoe reëel is die kans volgens jullie, PVDA VVD (al dan niet met d66) ?
  maandag 31 juli 2006 @ 15:32:37 #50
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40354128
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ok, toch ff inhoudelijk op dit puntje:
Jij wil vast overeen jaar of 40 toch ook AOW? Dan zal er toch iets moeten gebeuren. Als het CDA het alleen het voor het zeggen krijgt op dit punt, dan kun je wel fluiten naar je AOW...Het CDA komt niet eens met een alternatief en steek haar kop in het zand (begrijp ik wel na het debacle in 1994, lag niet alleen aan Elco Brinkman, integendeel). Maar moed kan Bos in deze niet worden ontzegd...
En het CDA maar PvdA bashen dat ze niet kiezen. Deed het CDA dat maar eens op dit punt. De VVD is hierin wel veel eerlijker....
idd. Pvda: iedereen moet aan de aow bijdragen
vvd: snijden in sociale zekerheid en bezuinigingen
Cda: overal kritiek op, maar zelf nog geen plan.

Ik ben voor Pvda, vvd en Gl
kost wat het kost geen cda, en ook geen linkse meerderheid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')