Prima toch. Als de PvdA maar de grootste blijft.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:14 schreef Underdoggy het volgende:
CDA PvdA is enige reële optie. Helaas. Een coalitie zonder deze 2 partijen komt niet aan een meerderheid.
Wouter Bos als premier??quote:Op zondag 30 juli 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima toch. Als de PvdA maar de grootste blijft.
maar dan hebben de christenen alles voor het zeggen in dit land. lijkt je dat niet een heel eng idee. dat we allemaal opeens een bijbel moeten gaan lezen. Alsjeblieft geen(of in ieder geval niet te veel) god in ons kabinet is veel te gevaarlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:24 schreef veer0318 het volgende:
Het wordt naar alle waarschijnlijkheid toch wel een drie-partijencoalitie. Dus PvdA+CDA+Nogiets.... Wellicht CU. Op die manier wordt de gelovige achterban de de PvdA ook een beetje aangesproken...
Kijk naar het CDA en kijk eens naar de bijbel. Zoveel overeenkomsten zie ik niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef me2001 het volgende:
[..]
maar dan hebben de christenen alles voor het zeggen in dit land. lijkt je dat niet een heel eng idee. dat we allemaal opeens een bijbel moeten gaan lezen. Alsjeblieft geen(of in ieder geval niet te veel) god in ons kabinet is veel te gevaarlijk.
CU is toch niet nodig als PVDA 46 zou halen en het CDA 41 zetels?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:35 schreef veer0318 het volgende:
[..]
Kijk naar het CDA en kijk eens naar de bijbel. Zoveel overeenkomsten zie ik niet.
Daarbij komt: het CU zou dan toch de sociale posten krijgen, niet de zware posten als justitie, waarbij christelijke invloed nog enigszinds mogeljik is...
Lijkt mij ook niet, het is al veel moeite om een regeerakkoord met twee partijen te creëren.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:44 schreef SCH het volgende:
Ze gaan echt geen 3e partij erbij halen.
Idem voor al die Pastors, Wilders, LPF-achtigen .quote:Op zondag 30 juli 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang GL en SP maar chronische oppositie partijen blijven.
Zou voor veel mensen in ons land vrij rampzalig zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
Aan de andere kant hoop ik op een CDA en VVD kabinet.
Zolang ik het maar niet rampzalig vind.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:13 schreef SCH het volgende:
Zou voor veel mensen in ons land vrij rampzalig zijn.
Dat is inderdaad de insteek van de meeste VVD-stemmersquote:Op zondag 30 juli 2006 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang ik het maar niet rampzalig vind.
Ik denk van elk mens met gezond verstand.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:16 schreef SCH het volgende:
Dat is inderdaad de insteek van de meeste VVD-stemmers![]()
Elk mens met gezond verstand denkt alleen om zijn eigen hachie?quote:Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk van elk mens met gezond verstand.
Daar komt het feitelijk wel op neer. Dat is ook gewoon de natuur. Kan je niets tegen doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef SCH het volgende:
Elk mens met gezond verstand denkt alleen om zijn eigen hachie?
De natuur is ook instandhouding van de groep en bescherming van de zwakkeren.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar komt het feitelijk wel op neer. Dat is ook gewoon de natuur. Kan je niets tegen doen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar komt het feitelijk wel op neer. Dat is ook gewoon de natuur. Kan je niets tegen doen.
Geef maar.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je wilt het tegendeel bewijzen. Ik kan je mijn rekeningnummer wel geven.
Hoe dan ook daar gaat deze thread niet over.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
Geef maar.
Hehe al die linkse stemmers zijn dus eigenlijk gewoon slim en arm.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De mens leeft juist in groep verband. Dat is de kracht van de mensheid. in veel gevallen zijn dieren op bepaalde punten beter dan de mens. Geen 1 zintuig van de mens is erg goed ontwikkelt. Door samenwerking kan de mens zo goed overleven. Evolutionair gezien lijkt met het logischer dat je ook aan anderen denkt dan alleen jezelf.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het niet in de natuur van een mens.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:21 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De natuur is ook instandhouding van de groep en bescherming van de zwakkeren.Dat ligt zeker in de natuur van de mens.
Met Bos zijn we de komende vier jaar dus goed de klosquote:Op zondag 30 juli 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima toch. Als de PvdA maar de grootste blijft.
Wil de CU zich even bedenken of ze wil aanschuiven?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met Bos zijn we de komende vier jaar dus goed de klos![]()
Nee, gewoon nog 4 jaar Balkenende laat ze de klus maar afmaken met de VVD alleen dan moet er wel een derde partij bij jammer genoeg
zou nog niet zo'n slechte optie zijnquote:Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wil de CU zich even bedenken of ze wil aanschuiven?![]()
Niks aanschuiven. Bij zo'n verkiezingsuitslag ligt maar 1 optie voor de hand: CDA en PvdA. Met Bos als premier uiteraard.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
zou nog niet zo'n slechte optie zijn![]()
dat geloof ik niet op de lange termijn, op de korte termijn zouden er transitie problemen kunnen zijn. het op eigen benen staan blijkt nog niet zo makkelijk voor mensen die jarenlang zijn gepemperd.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou voor veel mensen in ons land vrij rampzalig zijn.
Helemaal eens. Ik denk dat Verdonk als een duveltje uit een doosje met haar eigen partij op de proppen komt. Ze ziet haar gelijk namelijk, nu de VVD zo zakt in de peilingen. Met Rita hadden ze er beter voorgestaan. Ze was alleen al goed voor 22 zetels in een peiling.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:28 schreef dVTB het volgende:
Er moet trouwens wel worden aangetekend dat er nog veel kan veranderen, doordat bijvoorbeeld de partijen van Wilders, Pastors (Verdonk?) zich in de strijd moeten gaan melden. En wie weet snoept de LPF met haar nieuwe lijsttrekker ook nog wel wat zeteltjes weg. Vlak voor de verkiezingen zullen peilingen er beslist heel anders uitzien dan vandaag.
I know!quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
zou nog niet zo'n slechte optie zijn![]()
Hoe weet je dat, hij heeft nog nooit geregeerd. Afgezien van een staatsecretariaat van een paar jaar, wat ie volgens mij goed heeft gedaan. Geeft hem gewoon die kans eerst voordat je hem nu al veroordeelt. Hetzelfde verhaal met Kok. En uiteindelijk deed hij het prima. Was bovendien nog een echte staatsman, die we thans helaas moeten ontberen...quote:Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met Bos zijn we de komende vier jaar dus goed de klos![]()
Ligt met deze uitslag niet voor de hand. Wel een coalitie van Pvda en CDA met Bos als premier.quote:Nee, gewoon nog 4 jaar Balkenende laat ze de klus maar afmaken met de VVD alleen dan moet er wel een derde partij bij jammer genoeg
Bos heeft een chronisch gebrek aan visie. lees zijn boek maar, vol vaagheden en algemeenheden (Terrorisme moet bestreden worden. JOH je meent het!) Deze man heeft niet de gevlogen visie die nodig is om van NL een sterk, flexibel land te maken wat de toekomst met een glimlach tegemoet kan zien. Hij zal het gat met de bevolking en de politiek alleen maar vergroten. Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, hij heeft nog nooit geregeerd. Afgezien van een staatsecretariaat van een paar jaar, wat ie volgens mij goed heeft gedaan. Geeft hem gewoon die kans eerst voordat je hem nu al veroordeelt. Hetzelfde verhaal met Kok. En uiteindelijk deed hij het prima. Was bovendien nog een echte staatsman, die we thans helaas moeten ontberen...
Als Balkenende slim is blokkeert hij de zaak weer, dan kan Bos niks meer en krijgt Balkenende zelf weer de ruimte om over rechts te gaan. Bos gaat nog liever oppositie voeren dan met links regeren. terecht.quote:[..]
Ligt met deze uitslag niet voor de hand. Wel een coalitie van Pvda en CDA met Bos als premier.
het ligt eraan of Pvda nog stemmen gaat verliezen aan de VVD. Mark Rutte is een betere debater dan W. Bos (maar wel iets minder een theaterbeest). Het kan nog alle kanten op.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef dVTB het volgende:
CDA, VVD en CU komen samen aan 74 zetels. Niet voldoende voor een meerderheid. Bij de vorige verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de CU 3. Samen 47. Nu staan ze samen op 41+6 = 47. De beide christelijke partijen (SGP is en blijft een geval apart) zitten daarmee wel zo'n beetje op hun top. Er bestaat een reële kans dat de VVD nog meer zetels gaat inleveren aan de rechterzijde. Samenvattend: een coalitie van CDA, VVD en CU is niet echt reëel, noch is er veel draagvlak voor, noch zou het - bij deze tussenstand - recht doen aan de verkiezingsuitslag. Temeer omdat het CDA niet de grootste, maar de tweede partij is. En dat zie ik alleen nog veranderen als de VVD een ruk naar links maakt, om zo wat sociaal-liberale kiezers van de PvdA af te snoepen.
Ik denk dat ik maar eens Minister-President ga worden. anders komt het nooit meer goed vrees ik.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Bos heeft een chronisch gebrek aan visie. lees zijn boek maar, vol vaagheden en algemeenheden (Terrorisme moet bestreden worden. JOH je meent het!) Deze man heeft niet de gevlogen visie die nodig is om van NL een sterk, flexibel land te maken wat de toekomst met een glimlach tegemoet kan zien. Hij zal het gat met de bevolking en de politiek alleen maar vergroten. Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.
[..]
Helemaal eens.quote:Als Balkenende slim is blokkeert hij de zaak weer, dan kan Bos niks meer en krijgt Balkenende zelf weer de ruimte om over rechts te gaan.
Nee, dat is volgens mij niet waar. Was in 2003 wel het geval, maar Bos wil duidelijk aan de macht. Zou ik ook wel terecht vinden. Hij kan het echt....Hij heeft de potentie in zich om tot een staatsman ala Kok uit te groeien.quote:Bos gaat nog liever oppositie voeren dan met links regeren. terecht.
Ok, toch ff inhoudelijk op dit puntje:quote:Op maandag 31 juli 2006 11:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Zijn enige echte plan dat hij heeft gelanceerd is het AOW plan wat ronduit schandalig is voor ouderen die hun leven lang gespaard hebben voor een mooi pensioen. Al zijn andere plannen zijn een kwestie van het beleid Balkenende bijvijlen.
[..]
Vind ik altijd zo`n kwats! Sinds wanneer doet een meerderheidskabinet geen recht aan de uitslag? Als de grootste/ groeiende partij in het kabinet zou moeten dan stond dat wel in de grondwet. Net alsof de stemmen op een kleine partij waardeloos zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef dVTB het volgende:
noch zou het - bij deze tussenstand - recht doen aan de verkiezingsuitslag.
idd. Pvda: iedereen moet aan de aow bijdragenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ok, toch ff inhoudelijk op dit puntje:
Jij wil vast overeen jaar of 40 toch ook AOW? Dan zal er toch iets moeten gebeuren. Als het CDA het alleen het voor het zeggen krijgt op dit punt, dan kun je wel fluiten naar je AOW...Het CDA komt niet eens met een alternatief en steek haar kop in het zand (begrijp ik wel na het debacle in 1994, lag niet alleen aan Elco Brinkman, integendeel). Maar moed kan Bos in deze niet worden ontzegd...
En het CDA maar PvdA bashen dat ze niet kiezen. Deed het CDA dat maar eens op dit punt. De VVD is hierin wel veel eerlijker....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |