Het meervoud van "euro" is "euro's" !!quote:we spreken hier over enkele duizenden euri!
En vervolgens natuurlijk een neger de schuld gevenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:41 schreef HassieBassie het volgende:
Ik zou er gewoon een lading azijn opgooien
Behalve natuurlijk als je die vorige keer al gebeld hebt toen hij het goede advies gaf om het met afwasmiddel goed schoon te boenenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:43 schreef Hyperdude het volgende:
Bel een keukenboer!
Eej niet zo overdrijven wil je.... Dit valt ontiechelijk mee.. Het was ooit erg duur maar tegenwoordig niet meer..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:24 schreef Artificial_M het volgende:
Voor de kenners: een granieten aanrechtblad is zo ongeveer het duurste wat je in je keuken kunt hebben... we spreken hier over enkele duizenden euri!
Het meervoud van euro is euroquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:37 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Het meervoud van "euro" is "euro's" !!
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:08 schreef MouseOver het volgende:
zuur en kalk is een slechte combi.
Je zou natuurlijk het hele blad met dat spul kunnen behandelen. Misschien valt het ze niet op
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:45 schreef ARKON het volgende:
Succes met het verwerken van het missen van je zakgeld voor de komende paar maanden. eeuwen
Bij valuta gebruik je altijd de enkelvoudsvorm. tenzij je echt de losse munten bedoeld (maar dat zijn er voor een granieten aanrechtblad wel veel). Zie ook: http://euro.fgov.be/practical/spelling/spelling_01n.htmquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:04 schreef Killjoy het volgende:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=euro
eu·ro (de ~ (m.), ~'s)
1 munt en munteenheid van een deel van de landen van de Europese Unie, vanaf 1999 giraal, vanaf 2002 ook chartaal [voorgesteld door Ī] => euromunt
2 eurobenzine
Erbi levert geen graniet maar ceasarstone en dat is iets heel andersquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:04 schreef sanger het volgende:
Je kunt Erbi (leverancier en producent van graniet) bellen en de situatie voorleggen.
Eurii.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:37 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Het meervoud van "euro" is "euro's" !!
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:11 schreef Marsepein het volgende:
Mocht het er echt niet uitgaan dan is het waarschijnlijk wel te claimen op jouw WA- of op de inboedelverzekering. In dat geval past het topic beter in WGR. Laat maar even weten of het zover gaat komen.
Denk dat die reactie postiever is dan de gemiddelde reactie in het begin van dit topic.quote:
Nou, als ik de post van tnimble lees, dat is de enige (juiste) remedie het vervangen van het blad. In dat geval is het verstandig om te kijken of het verzekering technisch opgelost kan worden.quote:
Is het werkelijk schoon te maken dan Annemiek78? Als ik het verhaal van tnimble begrijp heeft het zuur de kalk aangetast in het graniet. En dat is naar mijn mening onomkeerbaar. Wat doet groene zeep dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:46 schreef Annemiek78 het volgende:
Als het ECHT graniet is moet je het schoonmaken met groene zeep.
Is het cesarstone (Composiet) dan mag je er absoluut NIET met groene zeep op.
Dan kan je hete beter schoonmaken met de grove groene kant van een schuursponsje en CIF.
(Trust me: is mijn dagelijks werk. Zit op de klantenservice van een keukenleverancier en krijg dus dagelijk vragen over cesarstone en graniet binnen.)
Als mijn vermoeden correct is (zeer waarschijnlijk) zul je het altijd iets blijven zien en blijft dit een zwakkere plek in het blad en moet exta goed worden onderhouden. Her piolijsten help ook niet Als het zuur niet diep er in getrokken is (niet erg aannemelijk omdat TS het enkele ueren heeft laten in trekken met een sopje er op liggend) zou het blad opniew geschuurt, gezoet en gepolijst kunnen worden koost een paar honderd euro ex demontage en hermontage. Het blad wordt dan wel enkele millimeter dunner.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nou, als ik de post van tnimble lees, dat is de enige (juiste) remedie het vervangen van het blad. In dat geval is het verstandig om te kijken of het verzekering technisch opgelost kan worden.
Groene zeep is een zeer goed onderheouds middel om een granieten of marmern blad mee schoon te maken. Het reinigd mild (in tegen stelling tot sado en citroen zuur) Ook bevat groene zeep vetten die je blad beschermen tegen indringen van vuil.quote:Is het werkelijk schoon te maken dan Annemiek78? Als ik het verhaal van tnimble begrijp heeft het zuur de kalk aangetast in het graniet. En dat is naar mijn mening onomkeerbaar. Wat doet groene zeep dan?
Een paar mm dunner betekend dat ook niet dat ie zwakker gaat worden?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:56 schreef tnimble het volgende:
Als mijn vermoeden correct is (zeer waarschijnlijk) zul je het altijd iets blijven zien en blijft dit een zwakkere plek in het blad en moet exta goed worden onderhouden. Her piolijsten help ook niet Als het zuur niet diep er in getrokken is (niet erg aannemelijk omdat TS het enkele ueren heeft laten in trekken met een sopje er op liggend) zou het blad opniew geschuurt, gezoet en gepolijst kunnen worden koost een paar honderd euro ex demontage en hermontage. Het blad wordt dan wel enkele millimeter dunner.
Vast wel, maar aangezien je er niet op gaat staan springen zal dat niet zo'n punt zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Een paar mm dunner betekend dat ook niet dat ie zwakker gaat worden?
Dat zal best wel. Net als alle aanrechtbladen worden ze vast afgeleverd met een toplaag. Net als bij hout zal het best behandelt zijn. Neemt niet weg dat die laag na jaren gebruik (en matig tot slecht tussentijds onderhoud) weg is en het blad dus erg vatbaar is voor dit soort stunts.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:47 schreef Lucille het volgende:
Was het graniet dan niet voorzien van een beschermingslaag?
Daar zeg je zoiets. Eigenlijk is het helemaal niet logisch dat mensen met een granieten blad citroenafwasmiddel gebruiken. Er zou maar eens een druppel langs de fles omlaag lopen.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:35 schreef Annemiek78 het volgende:
Was het een citroenafwasmiddel of een neutrale zachte?
Idd dan zou het blad gelijk beschadigd zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets. Eigenlijk is het helemaal niet logisch dat mensen met een granieten blad citroenafwasmiddel gebruiken. Er zou maar eens een druppel langs de fles omlaag lopen.
Hij is denk ik ondergedokenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dan zou het blad gelijk beschadigd zijn.
Het valt me trouwens wel op dat TS zich niet meer heeft laten zien
Omdat het mooi is? En sommige mensen het mooie boven het praktische stellen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef sanderr het volgende:
Maar erg vervelend.. waarom zou je dan ueberhaupt nog een granieten aanrechtblad nemen als het zo slecht tegen zuren kan? Doe mij dan maar een kunststof aanrechtblad.
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:51 schreef _Arthur het volgende:
Omdat het mooi is? En sommige mensen het mooie boven het praktische stellen.
Ook op andere werkbladen kan het laten aankoeken van etensresten kleurverschil opleveren.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef sanderr het volgende:
[..]
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.
(PS. Ik vind 't er ook mooi uitzien hoor)
Gooi maar een fles ketchup leeg op een fineer-keukenblad en laat dit maar eens een dagje intrekken, gaat er ook niet meer uit.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:44 schreef Barcelona het volgende:
Wel raar dat een keukenblad daar niet tegen kan..
Ik moet zeggen dat ik er nauwelijks iets voor moet doen qua onderhoud. De beschermlaag die er op zit is gewoon goed en met een nat doekje is bijna al het vuil er al af te halen. En af en toen meteen dun sopje afnemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef sanderr het volgende:
[..]
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.
(PS. Ik vind 't er ook mooi uitzien hoor)
Zelfs als je lui bent valt het wel mee. Ik heb gisterenavond wat rommel gemaakt op het aanrecht en vandaag pas goed schoongemaakt. Geen probleem eigenlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:07 schreef klipper het volgende:
Met andere woorden luiaards hebben niets in de keuken te zoeken.
Wel veel troep maken maar om gelijk even die rotzooi aan de kant te maken gaat ze te ver.
Dan kan je beter je werkbank in de schuur gebruiken, daar maakt een vlekje meer of minder niet uit.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor troep, ik ruim het ook niet altijd gelijk op, maar zure dingen of ketchup of tomatenpuree moet je wel gelijk opruimen, dat soort dingen zijn funest, maar niet alleen voor graniet.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zelfs als je lui bent valt het wel mee. Ik heb gisterenavond wat rommel gemaakt op het aanrecht en vandaag pas goed schoongemaakt. Geen probleem eigenlijk.
Bij je granietenblad wordt een potje of blikje impregneer meegegeven met een duidelijke instructie.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:06 schreef dik_voormekaar het volgende:
Graniet is natuursteen. Wij hebben welliswaar geen granieten blad in de keuken, maar wel een natuurstenen schouw. Die moest je na plaatsing eerst enkele malen behandelen met impregneer middel, zodat er geen vuil meer in het steen kan trekken.
Het lijkt mij dat dit met graniet ook had moeten gebeuren, zeker in een keuken.
Als dat inderdaad zo is, dan zou dat een garantie zaak kunnen zijn.
Met dit weer moet je trouwens wel gelijk opruimen, want anders kom je om in de vliegen.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:21 schreef klipper het volgende:
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor troep, ik ruim het ook niet altijd gelijk op, maar zure dingen of ketchup of tomatenpuree moet je wel gelijk opruimen, dat soort dingen zijn funest, maar niet alleen voor graniet.
lijkt me ookquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:18 schreef Byte_Me het volgende:
veel water erop, zodat je de zeep weer uit de porien trekt?
Kun je dat onderbouwen, voordat iedereen hier zijn granieten blad insmeert en het langzaam dof wit ziet uitslaanquote:Op maandag 31 juli 2006 20:22 schreef mast3r het volgende:
koperpoets!!
Bedoel je hier geen kunststof werkbladen mee?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:22 schreef mast3r het volgende:
koperpoets!!
Waatschijnlijk wel, op het glad in lood atelier gebruiken we koperpoets altijd om acryl glas weer mooit te krijgen. Daar worden vitrine kasten voor de verschillende musea in de buurt meestal van gemaakt. En omdat iedereen der aan zit krijg je al snel krasjes en vage vlekken er op. MEt koperpoets is dat er zo af en weer helder. Koperpoets is een chemisch polijst middel zou ik op een aanrechtblad van natuursteen niet aandurven. Polijsten van natuursteen gebeurd met water en polijst stenen.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Bedoel je hier geen kunststof werkbladen mee?
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:24 schreef Artificial_M het volgende:
Dit leek op zich een uitstekend idee.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:23 schreef Artificial_M het volgende:
Even anderhalf jaar na dato wilde ik jullie toch laten weten hoe het is afgelopen...
Gruwelijk op m'n sodemieter gekregen en die vlek... die zit er nog steeds
Dat is het nu net zeg maar, of net niet afhankelijk hoe je het ziet.quote:HG natuurstenen aanrechtbladreiniger is speciaal ontwikkeld voor een snelle, streeploze en veilige dagelijkse reiniging van aanrechtbladen van graniet, marmer, hardsteen en andere natuursteensoorten.
Balen dude.. maar tnx voor de updatequote:Op vrijdag 2 november 2007 09:23 schreef Artificial_M het volgende:
Even anderhalf jaar na dato wilde ik jullie toch laten weten hoe het is afgelopen...
shows wat jij weet...een granieten aanrechtblad kost wel degelijk duizenden euro's. wij hebben een hardstenen en die kostte al meer dan 2000,=, graniet is nog een slag duurder.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:59 schreef HellaHard-OG het volgende:
[..]
Eej niet zo overdrijven wil je.... Dit valt ontiechelijk mee.. Het was ooit erg duur maar tegenwoordig niet meer..
Dit betekend echter niet dat je niet gespanked gaat worden door je ouders..
Kun je er niet wat vettigs overheen tiefen ?
Nouja het doet niet echt terzake meer maar ik heb net even naar de keukenboer gebeld omdat ik toch wel nieuwschierig was... iedereen roept dat je het makkelijk red met 2000 euro...quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:39 schreef joeltje het volgende:
[...]
ow, en die 2000 Euro, dat haal je makkelijk met zo'n blad.
Geen idee, ik heb alleen gezegt dat een blad van de eerder genoemde 2000 euro goedkoop is.quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:43 schreef Artificial_M het volgende:
...
Heb ik toevallig een dure keukenbeur aan de lijn gehad of zuigen jullie die 'goedkope' 2000 euro gewoon uit je duim?
Dat is een flinke straf geweest 1.5 jaar niet internetten voor een vlek op een keukenblad.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:23 schreef Artificial_M het volgende:
Geen idee of 4000 een normale prijs is. Ik weet wel dat de gemiddelde keukenboer dat als basisprijs hanteert in het totaalplaatje, waarna je enorm mag gaan afdingen tot rustig 50%. Basisprijs van 4000 euro voor 3,5meter kan ik me ergens nog wel wat bij indenken ja.quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:43 schreef Artificial_M het volgende:
[..]
Nouja het doet niet echt terzake meer maar ik heb net even naar de keukenboer gebeld omdat ik toch wel nieuwschierig was... iedereen roept dat je het makkelijk red met 2000 euro...
Het gaat om een blad van ongv. 3,5 meter lang.
De keukenboer zei dat ze verschillende granietsoorten/kwaliteiten hadden maar dat ik gemiddeld moest rekenen op ongv. 4000 euro.
Het enige wat ik weet is dat mijn ouders destijds (+/- 8 jaar terug) het allerduurst hebben gepakt wat de keukenboer kon leveren.
Heb ik toevallig een dure keukenbeur aan de lijn gehad of zuigen jullie die 'goedkope' 2000 euro gewoon uit je duim?
Tjezus das balen...wist je dat vantevoren niet? anders had je het denk ik niet genomen...quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:09 schreef Puckzzz het volgende:
OK nu wil ik ECHT die waarschuwing dat het een oud topic betreft
anyway...wij hebben dus sinds een maand of wat een blad van Belgisch blauwsteen (hardsteen dus) ik vind het bijzonder vlekgevoelig en ben dus ook altijd meteen aan het poetsen als er iets op geknoeid wordt. En om dat knoeien te voorkomen gebruiken wij altijd onderzetters, en leg ik een stuk plastic kleed op het aanrecht als ik ga koken. zelfs dingetjes als knoflook en ui enzo trekt erin en laat een (kleine) vlek achter.
die paar kringen van het wijnglas gaan er iig niet meer uit
Je bladprijs kan ook liggen aan het aantal uitsparingen, de dikte en de randafwerking groot licht.quote:Op zaterdag 10 november 2007 06:41 schreef THN het volgende:
1 Ding dat is dan geen pure granieten plaat , Wij hebben hier ook puur graniet en dat gaat echt niet zomaar na de klote tenzij je er met een rolbandschuurmachiene op gaat liggen rampetampen + dat een blad van 4000 goedkoop is!! wij hebben er een Labrador dark opliggen en die komt zelfs boven de 5k
Edit : Excuse me het is een Labrador light trouwens
Dat is inderdaad waar , Michien is dit iets voor ts??? http://www.onderhoudsproducten.info/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=20&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26quote:Op zaterdag 10 november 2007 07:30 schreef ROG het volgende:
[..]
Je bladprijs kan ook liggen aan het aantal uitsparingen, de dikte en de randafwerking groot licht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |