Daar zeg je zoiets. Eigenlijk is het helemaal niet logisch dat mensen met een granieten blad citroenafwasmiddel gebruiken. Er zou maar eens een druppel langs de fles omlaag lopen.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:35 schreef Annemiek78 het volgende:
Was het een citroenafwasmiddel of een neutrale zachte?
Idd dan zou het blad gelijk beschadigd zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets. Eigenlijk is het helemaal niet logisch dat mensen met een granieten blad citroenafwasmiddel gebruiken. Er zou maar eens een druppel langs de fles omlaag lopen.
Hij is denk ik ondergedokenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dan zou het blad gelijk beschadigd zijn.
Het valt me trouwens wel op dat TS zich niet meer heeft laten zien
Omdat het mooi is? En sommige mensen het mooie boven het praktische stellen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef sanderr het volgende:
Maar erg vervelend.. waarom zou je dan ueberhaupt nog een granieten aanrechtblad nemen als het zo slecht tegen zuren kan? Doe mij dan maar een kunststof aanrechtblad.
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:51 schreef _Arthur het volgende:
Omdat het mooi is? En sommige mensen het mooie boven het praktische stellen.
Ook op andere werkbladen kan het laten aankoeken van etensresten kleurverschil opleveren.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef sanderr het volgende:
[..]
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.
(PS. Ik vind 't er ook mooi uitzien hoor)
Gooi maar een fles ketchup leeg op een fineer-keukenblad en laat dit maar eens een dagje intrekken, gaat er ook niet meer uit.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:44 schreef Barcelona het volgende:
Wel raar dat een keukenblad daar niet tegen kan..
Ik moet zeggen dat ik er nauwelijks iets voor moet doen qua onderhoud. De beschermlaag die er op zit is gewoon goed en met een nat doekje is bijna al het vuil er al af te halen. En af en toen meteen dun sopje afnemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef sanderr het volgende:
[..]
Ja, ok. Daar kan ik inkomen.. maar ik ben wat meer practisch ingesteld. In een keuken moet je kunnen koken en dan wordt een en ander vies. Als je alles een beetje functioneel houdt, dan wordt het dus geen granieten blad, of je moet het goed voorbehandelen en onderhouden.
(PS. Ik vind 't er ook mooi uitzien hoor)
Zelfs als je lui bent valt het wel mee. Ik heb gisterenavond wat rommel gemaakt op het aanrecht en vandaag pas goed schoongemaakt. Geen probleem eigenlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:07 schreef klipper het volgende:
Met andere woorden luiaards hebben niets in de keuken te zoeken.
Wel veel troep maken maar om gelijk even die rotzooi aan de kant te maken gaat ze te ver.
Dan kan je beter je werkbank in de schuur gebruiken, daar maakt een vlekje meer of minder niet uit.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor troep, ik ruim het ook niet altijd gelijk op, maar zure dingen of ketchup of tomatenpuree moet je wel gelijk opruimen, dat soort dingen zijn funest, maar niet alleen voor graniet.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zelfs als je lui bent valt het wel mee. Ik heb gisterenavond wat rommel gemaakt op het aanrecht en vandaag pas goed schoongemaakt. Geen probleem eigenlijk.
Bij je granietenblad wordt een potje of blikje impregneer meegegeven met een duidelijke instructie.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:06 schreef dik_voormekaar het volgende:
Graniet is natuursteen. Wij hebben welliswaar geen granieten blad in de keuken, maar wel een natuurstenen schouw. Die moest je na plaatsing eerst enkele malen behandelen met impregneer middel, zodat er geen vuil meer in het steen kan trekken.
Het lijkt mij dat dit met graniet ook had moeten gebeuren, zeker in een keuken.
Als dat inderdaad zo is, dan zou dat een garantie zaak kunnen zijn.
Met dit weer moet je trouwens wel gelijk opruimen, want anders kom je om in de vliegen.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:21 schreef klipper het volgende:
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor troep, ik ruim het ook niet altijd gelijk op, maar zure dingen of ketchup of tomatenpuree moet je wel gelijk opruimen, dat soort dingen zijn funest, maar niet alleen voor graniet.
lijkt me ookquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:18 schreef Byte_Me het volgende:
veel water erop, zodat je de zeep weer uit de porien trekt?
Kun je dat onderbouwen, voordat iedereen hier zijn granieten blad insmeert en het langzaam dof wit ziet uitslaanquote:Op maandag 31 juli 2006 20:22 schreef mast3r het volgende:
koperpoets!!
Bedoel je hier geen kunststof werkbladen mee?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:22 schreef mast3r het volgende:
koperpoets!!
Waatschijnlijk wel, op het glad in lood atelier gebruiken we koperpoets altijd om acryl glas weer mooit te krijgen. Daar worden vitrine kasten voor de verschillende musea in de buurt meestal van gemaakt. En omdat iedereen der aan zit krijg je al snel krasjes en vage vlekken er op. MEt koperpoets is dat er zo af en weer helder. Koperpoets is een chemisch polijst middel zou ik op een aanrechtblad van natuursteen niet aandurven. Polijsten van natuursteen gebeurd met water en polijst stenen.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Bedoel je hier geen kunststof werkbladen mee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |