arme PNGquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:15 schreef Hugster het volgende:
[..]
Niet echt hoorOp msn zegt hij wat anders.
s ook toch?quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:22 schreef Sjoewe het volgende:
b16a ja
ik krijg wel results echter nog geen direct voorbeeld gezien...quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:24 schreef Sjoewe het volgende:
Tommy, je hebt gelijk.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
mooie tijd om naar huis te gaan
Graafmachine manquote:
puik.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Graafmachine manIk ga van het weekend even fototje schieten hier in de buurt van een graafmachine
laat eens zien danquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik maak echt achterlijk veel foto's de laatste tijdinspiratie is OK
Ze zijn hier alle weilanden leeg aan het halen van korren/hooi.... maar ik ben ook te luiquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
puik.
staat nu ook één een paar honderd meter achter huis, maar geen zin om de wielanden in te gaan
Maar ik ga nu voor het eerst van mn leven OP vakantiequote:Op donderdag 27 juli 2006 17:53 schreef Fugie het volgende:
[..]
de dagen dat jij al vakantie heb gehad in je leven zijn ontelbaar
oke.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, ik wissel alles af, ook de standjes.
Hoe durf je Tommy-motorcode-Kuklinski in twijfel te trekkenquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:24 schreef Sjoewe het volgende:
Tommy, je hebt gelijk.
Ik doe vaak de whitibalance beetje nabewerken als ie me neit bevalt jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
oke.
maar met reden of om te proberen?
Verander je je whitebalance ook veel, want die vind ik nogal verschillen per foto..
Mja, stond een kingsize bulldozer naast, kwam niet eens boven de rupsen uitquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
deze unit is wel indrukwekkend moet ik zeggen
[afbeelding]
Daar is ook een serie van geweest op discovery, echt supergaaf ding.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, stond een kingsize bulldozer naast, kwam niet eens boven de rupsen uit
groter dan het gemiddelde flatgebouw dat ding
echt prachtig, ik zou die zelfs wel eens "live" willen zienquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, stond een kingsize bulldozer naast, kwam niet eens boven de rupsen uit
groter dan het gemiddelde flatgebouw dat ding
Ja, en dat kan dus nietquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
echt prachtig, ik zou die zelfs wel eens "live" willen zien![]()
whehe, valt het op?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hoe durf je Tommy-motorcode-Kuklinski in twijfel te trekken
Voor Alexxxxx de graafmachinefappert helemaal natuurlijkquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, en dat kan dus nietWas een uitje van het bouwmachineforum, en de schoonvader van een van de modjes daar is toevallig de materieelbeheerder van die mijn. Jij kunt als simpele ziel een paar keer per jaar met een bus een ritje van een half uur door die mijn maken....zonder uit te stappen... Wij zijn echt 4 uren in die mijn geweest, en overal uitstappen en zo
Echt unieke kans.
Nah het is gewoon zoquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
whehe, valt het op?
Ik heb trouwens bij "mijn juwelier" () die bentley even bekeken met de donkere band en de lunette met cijfertjes, en die is ook wel
!!
mja, graafmachines boeiden me nog het minstquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Voor Alexxxxx de graafmachinefappert helemaal natuurlijk![]()
Goed, je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mja, graafmachines boeiden me nog het minstMaar die knikdumpertjes
en die Unimogs
wielladers
rupstractoren
onze terreinbus
terreinwagentjes daar
heerlijk
ik zie geen onbeantwoorde fotovragen, dus ja of nee.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
heb je mijn foto vraag ook nog gelezen?
niet gezienquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik doe vaak de whitibalance beetje nabewerken als ie me neit bevalt ja![]()
En ik probeer voor elke foto het beste standje te hebben he?
Automaatquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
niet gezien
welke "standjes" gebruik je het meest?
RAW-dataquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
AutomaatLandschap, detail, sport, en soms P, om Alfisti een plezier te doen
Maar ik ik wat meer ruimte heb kan en wil ik nog meer experimenteren, om een beter resultaat te krijgen.
Automaatquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
AutomaatLandschap, detail, sport, en soms P, om Alfisti een plezier te doen
Maar ik ik wat meer ruimte heb kan en wil ik nog meer experimenteren, om een beter resultaat te krijgen.
'avondquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Automaat
Ik gebruik eigenlijk alleen M, A en S (soms P als het snel moet)
Maar als je gaat experimenteren leer je het erg snel.
wel mooie foto's![]()
Hoeveel kost een nieuwe MX-5 nou grofweg?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:43 schreef Paladijn het volgende:
[..]
'avond
Automaat is prima als je even snel een foto wilt maken van iets
Als ik alle tijd heb gebruik ik M en P - de stand S ken ik zo niet, wat is dat precies?
S = shutterquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:43 schreef Paladijn het volgende:
[..]
'avond
Automaat is prima als je even snel een foto wilt maken van iets
Als ik alle tijd heb gebruik ik M en P - de stand S ken ik zo niet, wat is dat precies?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:45 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Hoeveel kost een nieuwe MX-5 nou grofweg?
Automaat valt me bij mijn camera nog aardig mee, als ik niet echt tijd heb om een foto te maken kies ik daar eigenlijk standaard voorquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
S = shutter
Automaat is meestal waardeloos
P regelt ook je diafragma en sluiterstijd maar laat al je instellingen wel "met rust" zoals ISO whitebalance e.t.c.
Dan zijn de muppets er in de jaren ook niet goedkoper op gewordenquote:
Ja het is wat je aardig vind natuurlijkquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Automaat valt me bij mijn camera nog aardig mee, als ik niet echt tijd heb om een foto te maken kies ik daar eigenlijk standaard voor
S heet bij mij TV, maar daar heb ik nog niet echt mee geexperimenteerd... ik vind't sowieso al vrij moeilijk om de juiste keuzes te maken qua instellingen, maar zoals je aangeeft krijg je daar na wat tijd meer feeling voor.
40K!quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
hoe gaat het met je MX-5?
Je weet dat zo'n ding ongeveer 40k kost?
hij staat nu in de garagequote:Op donderdag 27 juli 2006 19:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
hoe gaat het met je MX-5?
Je weet dat zo'n ding ongeveer 40k kost?
40Kquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:03 schreef BaraCuda het volgende:
40k?!
Ach man, wat is nou 40k dat heb je zo man..quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:04 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Voor dat geld kocht ik toch geen mx5
De kwaliteit is natuurlijk altijd subjectief en afhankelijk van je perspectief en kennisquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja het is wat je aardig vind natuurlijk
ik vind zoveel instellingen op automaat stand waardeloos dat ik dat gewoon nooit gebruik.
Meestal gebruik ik S of A afhankelijk van het resultaat wat ik wil.
Het voordeel van een digitale camera is dat je zoveel kan oefenen als je maar wilt.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe "precies" je bent.
En vergeet niet dat het een vak is, dus het is niet raar dat je het in het begin moeilijk vind. (alsdus de fotoschool)
Wat voor camera heb je trouwens?
Als het je hobby is dan heb je de tijd, je hoeft het niet direct te leren natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:09 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De kwaliteit is natuurlijk altijd subjectief en afhankelijk van je perspectief en kennisIk plan ook telkens om weer meer te proberen, maar dat blijft vaak wat achter bij gebrek aan tijd/zin.
Met dat soort camera's is de automaat stand meestal wel okequote:Op donderdag 27 juli 2006 19:09 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb trouwens een Canon S80 (powershot). Geen supercamera, maar goed genoeg om overal mee naar toe te nemen en prima foto's mee te maken.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, lekker gegeten. Een b16s gehad, van 40k. Wel op de automatische manier klaargemaakt helaas.
Het probleem is meer dat ik teveel hobbies heb, ik neem er dus rustig de tijd voorquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als het je hobby is dan heb je de tijd, je hoeft het niet direct te leren natuurlijk.
[..]
Met dat soort camera's is de automaat stand meestal wel oke
Ik had mn rijst op 1600 ISO, met een sluitertijd van 5 secondenquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Kut automaat ook altijd..
volgende keer ff op A doen en vergeet niet de whitebalance van je rijst aan te passen!
Proberen op het moment dat je echt ergens een mooie foto van wil maken is geen goed plan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:14 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat ik teveel hobbies heb, ik neem er dus rustig de tijd voor
En tya... automatisch is misschien ok, maar aan de andere kant heb je 1001 opties om je foto naar jouw smaak te 'tunen'. Misschien dat ik op den duur wat vaker automatisch laat liggen, maar voorlopig is dat nog niet zo'n goed idee
hier ook een vrijdagmiddag gevoelquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:18 schreef BaraCuda het volgende:
Kut eh, heb steeds het gevoel dat ik al weekend en dus vakantie heb
Kut is dat he?quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Proberen op het moment dat je echt ergens een mooie foto van wil maken is geen goed plan.
Pas maar op dat je niet verslaafd raakt, heb je straks ineens een spiegelreflex met dikke lenzen nodig
zozo, jij durftquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik had mn rijst op 1600 ISO, met een sluitertijd van 5 seconden
Gewaagd, maar met een statief is het toch lekker geworden.
Ja zo gaat dat inderdaadquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kut is dat he?Bij elk dingetje wat ik koop denk ik, nu is het voorlopig wel weer genoeg... maar ik blijf geld beteden aan dat ding
hij staat op dit moment in de garage voor een nieuw dakje.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
heb je al een foto?
nog niet gezien namelijk.
Ik heb ook met opzet deze camera gehaald om dat te voorkomen en eerst wat te leren fotograferen. Zoals je al aangaf is dat een kunst opzichquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Proberen op het moment dat je echt ergens een mooie foto van wil maken is geen goed plan.
Pas maar op dat je niet verslaafd raakt, heb je straks ineens een spiegelreflex met dikke lenzen nodig
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hij staat op dit moment in de garage voor een nieuw dakje.
Zaterdag heb ik hem terug en dan moet ik hem even heel goed schoonmaken. Hij is erg vies op dit moment. Als hij gewassen is maak ik meteen effe een foto
Ik weet dat het wielen heeft, maar wat moet jij nou met een rolstoel?quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hier ook een vrijdagmiddag gevoel
Maar morgen ga ik iets nuttigs doe op t werk
Ik ga proberen een rolstoel te ritselenHet reïntegratiebedrijf heeft de inboedel van een rolstoelreparatiewerkplaats opgekocht, en begint een eigen rolstoelreparatiewerkplaats
![]()
Wat moet je met een rolstoel?quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hier ook een vrijdagmiddag gevoel
Maar morgen ga ik iets nuttigs doe op t werk
Ik ga proberen een rolstoel te ritselenHet reïntegratiebedrijf heeft de inboedel van een rolstoelreparatiewerkplaats opgekocht, en begint een eigen rolstoelreparatiewerkplaats
![]()
Er zat toch al een stoffen kap op? Het is in ieder geval een mooie wagen (op die marktplaats picsquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:23 schreef ook_gek het volgende:
ik ook want ze gaan een stoffe kap op zetten
Nikon D70 (met s firmwarequote:Op donderdag 27 juli 2006 19:22 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik heb ook met opzet deze camera gehaald om dat te voorkomen en eerst wat te leren fotograferen. Zoals je al aangaf is dat een kunst opzich
Wat voor camera('s) werk je zelf eigenlijk mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |