Pff inderdaad. Tv kijken vind ik net zo erg.(en moet je eens weten hoeveel uur mensen daarachter zitten) Beetje naar bewegende beelden kijken zonder zelf iets te doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:41 schreef Draw het volgende:
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
Ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Misschien is het wel het oneindige wat verslavend werkt. In veel spellen werk je min of meer met rondes, en win of verlies je die dan is het afgelopen ook (of je kiest er voor om een nieuwe ronde te spelen, maar die ronde is weer hetzelfde). Bij WoW heb ik het idee dat het een Never Ending Story is. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in het echte leven. Je haalt een heel goed zwaard in WoW, maar enkele weken later is er weer een beter zwaard en heb je weer een nieuw doel. In je echte leven slaag je voor je middelbare school en vervolgens heb je weer een nieuw doel (vervolgopleiding of werken) waar je vol voor gaat.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).
Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
Ga daar maar niet van uit. WoW is inderdaad NU Populair, maar het is een heel genre. MMORPG is de goede term als ik er niet naast zit. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game?)quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:12 schreef AntonDingeman het volgende:
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
En als die moest pissen pakte hij een flesquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
Serieus?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef unstoppablemark het volgende:
[..]
En als die moest pissen pakte hij een fles![]()
Hmm ik zit zelf in de situatie dat mijn broers maar NET dit schooljaar gehaald hebben i.v.m. WoWquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:05 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?
Maar het interessante in dit geval is de vraag waarom vooral bij WoW dit soort taferelen tevoorschijn komen. Er zijn tig games in allerlei genres, maar WoW steekt er met kop en schouders bovenuit.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:19 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Hmm ik zit zelf in de situatie dat mijn broers maar NET dit schooljaar gehaald hebben i.v.m. WoW. Ik wil niet weten hoe dat volgend jaar moet.
Als je het van mijn kant (en de ouders van de uhm... verslaafden etc) bekijkt is het inderdaad voor een deel de schuld van WoW. Maar dat had ook iets anders kunnen zijn. Zie het zo:
Situatie voor WoW ---> Gewoon normaal. Ze zaten wel veel achter de pc (ik ook overigens) maar kunnen gewoon ieder moment er van af komen om bijv. normaal te eten met de rest van het gezin.
Sitautie na WoW ----> Veel geschreeuw in huis omdat die %(%U#() niet even kunnen komen eten, school lijd er onder, ik zie ze minder, ouders zien ze minder, etc.
Je hoeft geen professor te zijn om hier een verband te zien, nietwaar? Maar goed, ieder wat wils natuurlijk. Zolang het maar met mate is. Daar ligt het grootste probleem, als je weet dat je niet tegen jezelf kunt zeggen "nu is het genoeg, ik stop er mee" begin er dan ook niet aan.
Het antwoord is eigenlijk redelijk simpel: het sociale aspect weerhoudt ze ervan om gewoon te komen eten. Verder is het gewoon een goed spel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar het interessante in dit geval is de vraag waarom vooral bij WoW dit soort taferelen tevoorschijn komen. Er zijn tig games in allerlei genres, maar WoW steekt er met kop en schouders bovenuit.
In de PU (power unlimited) van deze maand hadden ze het ook over "de plaag die world of warcraft heet". Andere games verkopen minder omdat de WoW gamers geen tijd meer hebben om andere games te spelen. Er stond ook in het artikel dat 80% van de WoW abonnee's (6+ miljoen) de nog te verschijnen add-on van WoW in huis wil gaan halen.
Het ligt voornamelijk aan de speler zelf uiteraard, menig mens met een beetje verstand kan zichzelf "beheersen en in de hand houden wat betreft het spelen wat spelletjes al adn niet online.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:07 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...
Het is meer het feit dat je in een guild zit dat gewoon iedere dag dingen doet.. En die dingen daar moet je aan mee doen want daar krijg je punten (DKP, geen zin om dat uit te leggen) voor en met die punten kan je weer nieuwe wapens en kleding 'kopen'. En dan is er ook nog eens het feit dat men gewoon verwacht dat je er iedere dag bent. Tis net een profsport.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Dat is zeker waar; iedereen heeft namelijk wel iets waar hij/zij fanatiek mee bezig is. Mijn vriendin bijvoorbeeld klaagt wel eens dat ik teveel achter de computer zit; maar zij is serieus leesverslaafd. Dit gaat zo ver dat zij bij het ontbijt ook echt alle verpakkingen zit te lezen, en deze dus ook redelijk uit haar hoofd kentquote:Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
Lees deel 1, k speel het ook.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is meer het feit dat je in een guild zit dat gewoon iedere dag dingen doet.. En die dingen daar moet je aan mee doen want daar krijg je punten (DKP, geen zin om dat uit te leggen) voor en met die punten kan je weer nieuwe wapens en kleding 'kopen'. En dan is er ook nog eens het feit dat men gewoon verwacht dat je er iedere dag bent. Tis net een profsport.
Dat komt omdat boeken niet meer populair zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:37 schreef Ovidius het volgende:
Ik zie hier zeggen dat soaps, boeken lezen, Fok!ken,... dezelfde soort soloactiviteiten zijn als WOW. Dat vind ik onjuist. Ik heb WOW nooit gespeeld, maar ik heb nooit gehoord van mensen die totaal geïsoleerd geraken omdat ze steeds boeken aan het lezen waren, of zo. De verslaving aan WOW lijkt mij van een andere aard dan gewoon graag boeken lezen. Een boekverslaving lijkt me onbestaand.
Inderdaad. Godverdomme, ze moeten "iets" worden. Wat denken die luiwammessen wel niet. Dat ik niet voor niets "iets" aan het worden ben? Dat "iets" überhaupt een door de mens gedefinieerd verschijnsel is? Iedereen moet precies hetzelfde worden als mij en dezelfde doelen nastreven, dan pas weet ik dat mijn leven zin heeft.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Hebben zij geen ambitie om iets te worden in de toekomst, naast een of andere elf met supaaaah l33t pow44444h?
Vroeger haalden mensen hun schooljaar niet omdat ze met hun brommer voor de snackbar hingen. Moeten nu alle snackbars ook plat? Alle brommers naar de schroot?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:19 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Hmm ik zit zelf in de situatie dat mijn broers maar NET dit schooljaar gehaald hebben i.v.m. WoW. Ik wil niet weten hoe dat volgend jaar moet.
Dit noem je: puberteit.quote:Als je het van mijn kant (en de ouders van de uhm... verslaafden etc) bekijkt is het inderdaad voor een deel de schuld van WoW. Maar dat had ook iets anders kunnen zijn. Zie het zo:
Situatie voor WoW ---> Gewoon normaal. Ze zaten wel veel achter de pc (ik ook overigens) maar kunnen gewoon ieder moment er van af komen om bijv. normaal te eten met de rest van het gezin.
Sitautie na WoW ----> Veel geschreeuw in huis omdat die %(%U#() niet even kunnen komen eten, school lijd er onder, ik zie ze minder, ouders zien ze minder, etc.
Ik bedoelde meer iets in de richting van : "Fijn dat je de meester in een spel bent, maar zou je daar buiten niet eens iets willen gaan doen"?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:04 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Inderdaad. Godverdomme, ze moeten "iets" worden. Wat denken die luiwammessen wel niet. Dat ik niet voor niets "iets" aan het worden ben? Dat "iets" überhaupt een door de mens gedefinieerd verschijnsel is? Iedereen moet precies hetzelfde worden als mij en dezelfde doelen nastreven, dan pas weet ik dat mijn leven zin heeft.
Uhm ze zijn 19... xD? Inderdaad, nog niet volgroeid enzo maar "puberteit"?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:06 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Vroeger haalden mensen hun schooljaar niet omdat ze met hun brommer voor de snackbar hingen. Moeten nu alle snackbars ook plat? Alle brommers naar de schroot?
[..]
Dit noem je: puberteit.
Ja, lekker jezelf een slachtofferrol aanmeten ipv zelf de verantwoordelijkheid van je domme acties op je te nemenquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef Mr.Black het volgende:
Wel een rare gedachte dat MMORPG makers juist inspelen op het 'verslavingsvatbaarheid' van mensen. Zou je later misschien aanklagen als je aantoonbaar je leven heb verneukt door WoW. Net als dat nu gebeurd bij sigarettenfabrikanten.
Klopt. Je kan niet je spelletje even opslaan. Als je met een groepje andere 'echte' mensen bezig bent met een 'missie' (instance, quest) kan dat soms enkele uren duren. Stop je er tussentijds mee laat je dus jouw groep in de steek of moet de rest op je wachten. Dit kan mensen er van weerhouden tussentijds te stoppen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Het antwoord is eigenlijk redelijk simpel: het sociale aspect weerhoudt ze ervan om gewoon te komen eten. Verder is het gewoon een goed spel.
Tja ik had dat ook heel sterk bij Diablo 2 LoD. Telkens maar weer dezelfde monsters verslaan in de hoop een beter item te krijgen. De kick van het krijgen van zoiets is de reden om maar weer hetzelfde stuk te doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:41 schreef KreKkeR het volgende:
Andere keren heb ik niet eens zin om het spel te spelen (teveel van het zelfde). Ik snap ook niet dat het continu spelen om jouw items te upgraden niet gaat vervelen bij sommigen.
dat hoop je dan maar.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:29 schreef Pheno het volgende:
Ik ken het "verslaafd zijn" aan een spel wel. Het is al stukke minder, maar Diablo II LoD staat nog steeds op de harde schijf. Maar als je ouder wordt neem ik aan dat iedereen ook wat discipline hebt/krijgt.
Vroegah, toen Dune 2 uit kwam had ik die discipline niet. Het is goed gekomen, nu fok ik alleen te veelquote:
Het komt redelijk veel voor in het hele genre (MMORPG), niet alleen bij WoW. Ik heb zelf ook vaak zat verhalen gehoord over mensen die hun baan op hebben gezegt om meer tijd te hebben voor Everquest bv.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar het interessante in dit geval is de vraag waarom vooral bij WoW dit soort taferelen tevoorschijn komen. Er zijn tig games in allerlei genres, maar WoW steekt er met kop en schouders bovenuit.
In de PU (power unlimited) van deze maand hadden ze het ook over "de plaag die world of warcraft heet". Andere games verkopen minder omdat de WoW gamers geen tijd meer hebben om andere games te spelen. Er stond ook in het artikel dat 80% van de WoW abonnee's (6+ miljoen) de nog te verschijnen add-on van WoW in huis wil gaan halen.
Wellicht omdat wow spelen eigenlijk helemaal geen solo activiteit, het is namelijk erg sociaal, alleen niet in de traditionele zin.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:37 schreef Ovidius het volgende:
Ik zie hier zeggen dat soaps, boeken lezen, Fok!ken,... dezelfde soort soloactiviteiten zijn als WOW. Dat vind ik onjuist. Ik heb WOW nooit gespeeld, maar ik heb nooit gehoord van mensen die totaal geïsoleerd geraken omdat ze steeds boeken aan het lezen waren, of zo. De verslaving aan WOW lijkt mij van een andere aard dan gewoon graag boeken lezen. Een boekverslaving lijkt me onbestaand.
iddquote:WOW en elke andere RPG is vooral leuk als je mensen kent. 't Is gewoon gezellig, in je wereldje, je doet leuke dingen online en ook al zie je die mensen nooit, je ziet ze echt als een persoon in het spel. En da's net zo leuk.
Nou ik geloof niet dat dit enkel met wow voorkomt, ik speelde voor wow Final Fantasy XI en daar waren ook mensen die gewoon praktisch 20 uur online waren, enkel daar hoor je het niet van, omdat het lang niet zo'n populair spel is. Nu dat ook kinderen bij wow verslaaft raken, valt het op en is het interesant om er een nieuws item van te maken....want de ouders kunnen zich er nu in herkennen. Vooral ouders die dan tot nu toe helemaal geen gamened kind hadden, die zijn dat wereldje niet gewend en vallen er ook eerder over.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
hersenactiviteit zegt niks, als ik wow speel leer ik geen zak, ja ik leer hoe ik mijn golden wing light saber het beste kan gebruiken met die combo's.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou ik geloof niet dat dit enkel met wow voorkomt, ik speelde voor wow Final Fantasy XI en daar waren ook mensen die gewoon praktisch 20 uur online waren, enkel daar hoor je het niet van, omdat het lang niet zo'n populair spel is. Nu dat ook kinderen bij wow verslaaft raken, valt het op en is het interesant om er een nieuws item van te maken....want de ouders kunnen zich er nu in herkennen. Vooral ouders die dan tot nu toe helemaal geen gamened kind hadden, die zijn dat wereldje niet gewend en vallen er ook eerder over.
FFXI was toch iets ingewikkelder dan wow en daar zullen dus niet superveel kinderen aan mee doen. Denk ik
maar goed...ik begrijp de paniek niet zo....wow spelen is beter dan teevee kijken, das helemaal hersen-activiteitloos....en ja..ook als je discovery kijkt. en als je dan denk dat je kind te lang speelt, dan treed je toch gewoon op als ouder......of gaat dat niet meer zo tegenwoordig.
* Semisane denk aan de tijd dat tie een MSX2 had en zijn moeder, die regelmatig de stekker er uit trok.
Probeer maar eens een succesvolle endgame guild draaiende te houden. Komt een hoop bij kijken, durf zelfs te zeggen dat het een bedrijf runnen op kleine schaal is. Je kan er echt wel van leren organiseren en in een team werken. Klinkt geeky, maar 't is wel zo.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
hersenactiviteit zegt niks, als ik wow speel leer ik geen zak, ja ik leer hoe ik mijn golden wing light saber het beste kan gebruiken met die combo's.
als ik discovery kijk leer ik nog wat.
Daar ben ik het mee oneens; bij discovery kijken leer je enkel wat anderen doen; maar bij games spelen leer je zelf strategieën ontwikkelen, hand oog coördinatie etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
hersenactiviteit zegt niks, als ik wow speel leer ik geen zak, ja ik leer hoe ik mijn golden wing light saber het beste kan gebruiken met die combo's.
als ik discovery kijk leer ik nog wat.
En wat denk je van het feit dat er aan ieder programma een einde zit, en WoW kun je eindeloos door blijven spelen. Als je voor de tv zit en de film is afgelopen, rek je je uit, kijk je op de klok, en denk je "ik zal maar eens naar bed gaan". Bij WoW is het nog eventjes dit doen, of nog eventjes daarheen, en dan log ik uit. Maar als je eenmaal daar bent, heb je alweer iets nieuws verzonnen om te gaan doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:Verder is een vergelijking TV kijken en WoW totaal ONZIN.
Als ik tv kijk gaat me verstand op 0 en 'rust ik uit' 'ontstress ik'.
Met WoW kon ik de eerste 3h als ik in me bed lag nieteens in slaap komen omdat de pixels nog door me kop gieren.. mega veel stress.
Dan is er iets goed mis met die jongens. Mannen kan ik het niet noemen, sex >> wowquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:30 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ken een paar jongens tussen de 25 en 35 die samenwonen, en ik hoor constant geklaag. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar het is duidelijk dat er door WoW veel minder aandacht voor de partner is. En het sexleven schijnt er ook onder te lijden.
Kun je wel zeggen "Ga dan allebei WoW spelen", maar wat als de één nou helemaal niet houdt van dat soort spelletjes? Of gamen over het algemeen?
IMO: Als je vriend(in) naakt achter je staat en hints loopt te geven dat het "tijd is om naar bed te gaan", en jij blijft achter je PC zitten, dan ben je echt een enorme knuppel/doos en moet je niet gaan janken als je relatie uit gaat en je ineens maanden (jaren?) zonder sex komt te zitten.
Nou het is opzich geen onzin, alleen vergelijk jij het met iemand die wow verslaaft is ten opzichte van de "gemiddelde"tv kijker en dan klopt het idd niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:n.
Verder is een vergelijking TV kijken en WoW totaal ONZIN.
Met WoW kon ik de eerste 3h als ik in me bed lag nieteens in slaap komen omdat de pixels nog door me kop gieren.. mega veel stress.
Och valt toch wel mee, althans ik heb er dus weinig moeite mee, als ik moet werken de volgende ochtend en ik ben 's avonds een mmorpg aan het spelen, dan stel ik gewoon als "dead-line" 23.30 uur....dan kan ik ff nog een half uurtje niksen en dan ga ik naar bed.....en tja...als ik dan ergens mee bezig ben, log ik gewoon uit...want tja...als ik de volgende dag weer inlog, ben ik toch waar ik was en nee ik plan op dat soort avonden geen bizarre raids van 5+ uur in...dat schiet idd niet op.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:32 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
En wat denk je van het feit dat er aan ieder programma een einde zit, en WoW kun je eindeloos door blijven spelen. Als je voor de tv zit en de film is afgelopen, rek je je uit, kijk je op de klok, en denk je "ik zal maar eens naar bed gaan". Bij WoW is het nog eventjes dit doen, of nog eventjes daarheen, en dan log ik uit. Maar als je eenmaal daar bent, heb je alweer iets nieuws verzonnen om te gaan doen.
als men de hele dagen discovery en dat soort zenders bekijkt trek ik dat artikel dan weer in twijfelquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou het is opzich geen onzin, alleen vergelijk jij het met iemand die wow verslaaft is ten opzichte van de "gemiddelde"tv kijker en dan klopt het idd niet.
Vergelijk nou eens een tv veslaafde, echt ze zijn er en een wow verslaafde....die doen in principe alle twee hetzelfde qua tijd, ze spenderen achtelijk veel tijd aan hun verslaving, dan vind ik dat de vergelijking zeker op gaat en dat uiteindelijk wow "gezonder" is, juist door de "hersenactiviteit"
En idd nee die hersenactiviteit betekent nog niet dat je actief iets leert, daar gaat het dus niet om, maar waar bij tv hersenactiviteit echt dramatisch omlaag gaat, blijft dat bij computerspelletjes spelen hoger, omdat je bij computerspelletjes moet reageren op omstandigheden in dat spel, dat vergt hersenactiviteit en dat is dus voor je hersenen op langere termijn gezonder, zo las ik een tijd geleden in een "weteschappelijk magazine" , vergeef me even als ik niet zo snel meer weet welk blad
Maar goed ik ben er mee eens....een verslaving is nooit goed....maar in het geval van een computerspel verslaving Vs. een tv-kijk-verslaving is het computerspel verslaving beter....volgens dat artikel dan.
Klopt ja, maar het kwam naar voren in dat artikel dat bij een tv verslaving eigenlijk niets wordt opgenomen van wat men kijkt, zelf niet als men 100% discovery keek. Men leerde uiteindelijk 0,0. Dat heeft bij zo'n verslaving er ook mee te maken, dat ze kijken om te kijken, niet om iets te leren.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
als men de hele dagen discovery en dat soort zenders bekijkt trek ik dat artikel dan weer in twijfel
Maar goed, geen van beide zijn echt goed te noemen. Wow zal beter voor je reactievermogen zijn misschien, maar ik vraag me af wanneer je irl een healingspreuk kan gebruiken. Mijn EHBO herhalingen lijken me nuttiger
Niet volgens dat artikel....mmar goed...ik ga het proberen te vinden van het weekend.... tabeequote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:10 schreef cYbErTiM het volgende:
Tetris is goed voor je ja, maar WoW is gewoon drugs.
&
Discovery is goed voor je ja en Talpa prut.
Op hetzelfde meduim kun je nu eenmaal verschillende zaken doen.
Niks, lelijke graphics, kut community, crowded servers...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef tonks het volgende:
heb wow vandaag gekocht. ff kijken wat er nou zo speciaal aan is
Sommigen vinden het nou eenmaal geweldig om net dát zwaard te krijgen. en net dát item om zo tot de top te behoren. Ik speel bijvoorbeeld ook af en toe Silkroad Online. Ook een MMORPG. Die geeft een melding als een bepaald ubermonster gespawned is "..... Has arrived in ....." En er zijn gewoon geeks (sorryquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het probleem van gamesverslaving verbaast me toch wel een beetje. Ok, ik heb vroeger ook vaak zat tot diep in de nacht achter de pc gezeten om na een blik op de klok te denken "oh fuck... Over 4 uur moet ik al weer op" en begrijp de aantrekkingskracht van sommige games heel goed, maar na een tijdje is het toch gewoon over? Dan heb je het hele spel gezien en hoe leuk het ook is, de echte kick die je krijgt als je het spel de eerste keren speelt keert niet meer terug.
Ik denk dat jij simpelweg een van die mensen bent die WoW op een verkeerde manier speelde.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:
Sinds ik niet meer WoW zijn me levenskwaliteiten e.d. een factor miljard toegenomen.
En heb ik eigenlijk zelfs lichtelijk spijt van de verpeelde tijd.
Want wat de fuck ben ik er mee opgeschoten? uh niks.
Over me nintendo-tijd kan ik teminste nog 'stoer' doen over wat ik heb utigespeeld.. maar met WoW kan je alleenmaar klagen en zeiken en ales afbranden en ontzettend geirriteerd raken.
Verder is een vergelijking TV kijken en WoW totaal ONZIN.
Kom op de server 'Boulderfist' aan de kant v/d Alliance. Ik ben daar net een nieuw char begonnen, 'Mainar'quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef tonks het volgende:
heb wow vandaag gekocht. ff kijken wat er nou zo speciaal aan is
Me speelstijl was redelijk gelijk aan die van de meeste spelers, zegmaar een wedstrijdje.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat jij simpelweg een van die mensen bent die WoW op een verkeerde manier speelde.
Het plezier was er na een maand een beetje af. Ik merkte zelf duidelijk dat ik altijd alles beter wilde (wat ook het hele doel/opzet van het spel is) En ik deed veel PvP, dus lekker hele nachten in die battlegrounds hangen. Vergelijkbaar dus met bijv. counterstrike alleen daar draait het toch net iets meer om skill dan om een vet wapen dat je alleen krijgt als je 80uur speel"plezier" erop had zitten.quote:Als ik jouw post zo lees lijkt het alsof jij het spel niet speelde om er plezier aan te beleven, voor jou was het geen vermaak, voor jou was het niet meer dan sterker worden, beter items krijgen, sterker worden etc.
Dat hoeft echt niet, de gameplay was zeer goed te noemen en daar beleefde ik zat lol aan. Maar het steeds beter worden gaat ze tol eissen als er geen echt einde is. Je gaat dus uiteindelijk redelijk doelloos spelen. Want zeg nou zelf, ECHT de beste pvp'er worden van een server staat gelijk aan het opofferen van je hele IRL tegenwoordig.quote:Natuurlijk onzin dat je elk spel uit moet kunnen spelen. Blijkbaar ben jij iemand die perse een vooraf geprogrammeerd eind nodig heeft, anders is er voor jou geen lol aan te beleven.
Nintendo had ook enorme lekkere gameplay. En ja dan was de truuc uiteindelijk om bijv. mario world zsm uit te spelen vanuit een 0situatie. Ik game nu eenmaal graag voor snelheid en skill. En ik ben niet graag afhankelijk van allerlei factoren die je leven kunnen gaan beheersen.quote:Ook zoals jij terugkijkt op jouw Nintendo tijd, sorry hoor, maar als jij een spel alleen speelt om het uitgespeeld te hebben en er verder alleen bij loopt te stressen denk ik dat je beter een andere hobby kan zoeken...
Ligt het dan aan WoW of zijn ze heel verlegen of zo?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef Muchacha20 het volgende:
In mijn vriendengroep zitten een aantal die-hard WoWers, maar mij zijn ze inmiddels als vriendin verloren. Ik heb vaak genoeg geprobeerd om te zeggen dat ze nu écht verkeerd bezig zijn, maar volgens hen is dit een gezond leven! :
- studeren... wat is dat
- maar niet beginnen aan je eindstage, want je zou maar eens je diploma halen, vervolgens uit je studentenkamer moeten en bij je ouders komen te wonen, dan is de pret voorbij :p
- koken, daar heb ik geen tijd voor, het wordt magnetron maaltijd
- "ik heb tenminste 300 vrienden" ZO DAAR BEN JE VET MEE!
- gezellig met je "echte" vrienden naar de bios? Nee, liever met je 300 vrienden op beestjes meppen
- een raid schijnt verplicht te zijn, een sporttraining is toch ook verplicht? Nee, idioten, dat doe je vrijwillig!
- als het buiten 35 graden is, met een wit lijf in lange broek en dikke trui buiten komen. Is het soms winter in de wereld van WoW?
- tot laat in de nacht het spel spelen en vervolgens om 14 uur ontwaken uit je slaap.
Nou sorry hoor, als je je echte vrienden niet meer belangrijk vindt, ben je toch echt verkeerd bezig lijkt mij. Maar goed, uiteraard heb je als niet-wow spelend mens ongelijk.
Ligt dat dan aan WoW of heb je gewoon zielige vrienden?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef Muchacha20 het volgende:
In mijn vriendengroep zitten een aantal die-hard WoWers, maar mij zijn ze inmiddels als vriendin verloren. Ik heb vaak genoeg geprobeerd om te zeggen dat ze nu écht verkeerd bezig zijn, maar volgens hen is dit een gezond leven! :
- studeren... wat is dat
- maar niet beginnen aan je eindstage, want je zou maar eens je diploma halen, vervolgens uit je studentenkamer moeten en bij je ouders komen te wonen, dan is de pret voorbij :p
- koken, daar heb ik geen tijd voor, het wordt magnetron maaltijd
- "ik heb tenminste 300 vrienden" ZO DAAR BEN JE VET MEE!
- gezellig met je "echte" vrienden naar de bios? Nee, liever met je 300 vrienden op beestjes meppen
- een raid schijnt verplicht te zijn, een sporttraining is toch ook verplicht? Nee, idioten, dat doe je vrijwillig!
- als het buiten 35 graden is, met een wit lijf in lange broek en dikke trui buiten komen. Is het soms winter in de wereld van WoW?
- tot laat in de nacht het spel spelen en vervolgens om 14 uur ontwaken uit je slaap.
Nou sorry hoor, als je je echte vrienden niet meer belangrijk vindt, ben je toch echt verkeerd bezig lijkt mij. Maar goed, uiteraard heb je als niet-wow spelend mens ongelijk.
idd twijfelachtig als verslavingstherapie, maarrrr:quote:Op maandag 31 juli 2006 18:39 schreef AntonDingeman het volgende:
ik ben de docu nu aan het kijken
paintball om die verslaving tegen te gaan?
sorry nu neem ik het al helemaal niet serieus
Ja dat is waar.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:54 schreef B-FliP het volgende:
[..]
idd twijfelachtig als verslavingstherapie, maarrrr:
Het gaat om het gevoel van teamplay, in een vertrouwde omgeving...
Dit staat helemaal niet ver weg van FPS en vind k niet zo slecht gevonden eigenlijk...
Het gaat erom dat die jongens de zin in Real Life terug krijgen... Dat ze zich onderdeel voelen
van een echt bestaande groep... Wat het feitelijke probleem dus wel is... Het zijn eigenlijk
gewoon mensen die rijp zijn voor een psychiater omdat ze zich zo lang hebben afgezonderd
van normaal contact...
innerlijk zegt nix over uiterlijk en vice versa.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja dat is waar.
Opmerkelijk trouwens dat de jongens stuk voor stuk "normaal" er uit zien. Geen uiterlijk om je voor te schamen in de "echte" wereld of zo.
Is ook fucking bullshit.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja dat is waar.
Opmerkelijk trouwens dat de jongens stuk voor stuk "normaal" er uit zien. Geen uiterlijk om je voor te schamen in de "echte" wereld of zo.
The Matrix.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:08 schreef LXIV het volgende:
Het grootste deel van de spelers zal er wel mee om kunnen gaan, een deel raakt verslaafd.
Net als met alcohol en drugs eigenlijk.
Waarin dit spel zich onderscheid, volgens mij, is dat het mogelijk is om naast je IRL-leven een compleet nieuwe persoonlijkheid te ontwikkelen. Vooral voor mensen wiens IRL-leven niet al te interessant of vrolijk is heel aantrekkelijk.
Zo las ik onlangs iets over een kereltje dat op een ontzettend klein flatje zat, met zijn WOW en internetverbinding op een bijstandsuitkering. Dat was meer dan voldoende voor hem. Hij zei letterlijk dat zijn online-leven voor hem op de eerste plaats kwam!
Ik denk dat wanneer je online-leven het belangrijkst voor je is, het ook niet meer zo gemakkelijk is om ermee te stoppen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Eigenlijk zal het me worst wezen als iemands online leven belangrijker is dan iemands "echte" leven. Het belangrijkste is of je nog de macht hebt om er uit te kunnen stappen als je dat wil.
Waren er in het echt maar van die pillenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:55 schreef AntonDingeman het volgende:
You are a slave, Neo. Like everyone else, you were born in a game server after you installed this so called "game". A prison for your mind. The Mmorpgtrix. Unfortunately, no one can be told what the Mmorpgtrix is. Except for the people at Blizzard. But you, eventually, have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back.
You take the blue pill and you'll be Xgarna, an orc hunter, level 60. You'll continue doing quests in your fantasy world like it never stopped.
You take the red pill and I'll show you who you really are. Your "study results". Your "bank account". Your "parents". I know you aren't familiar anymore with all these things. But I'll learn you. Just like I'll learn you how to flirt with women, how to hang out with friends or how to prepare a nice meal instead of a microwave pizza.
I understand you forgot to live, Neo.
And you must understand that the red pill is the worst to swallow, but it's the only medicine to overcome your fears for reality.
Remember Neo -- all I am offering is the truth, nothing more.
I'll take the red pill.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:55 schreef AntonDingeman het volgende:
You are a slave, Neo. Like everyone else, you were born in a game server after you installed this so called "game". A prison for your mind. The Mmorpgtrix. Unfortunately, no one can be told what the Mmorpgtrix is. Except for the people at Blizzard. But you, eventually, have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back.
You take the blue pill and you'll be Xgarna, an orc hunter, level 60. You'll continue doing quests in your fantasy world like it never stopped.
You take the red pill and I'll show you who you really are. Your "study results". Your "bank account". Your "parents". I know you aren't familiar anymore with all these things. But I'll learn you. Just like I'll learn you how to flirt with women, how to hang out with friends or how to prepare a nice meal instead of a microwave pizza.
I understand you forgot to live, Neo.
And you must understand that the red pill is the worst to swallow, but it's the only medicine to overcome your fears for reality.
Remember Neo -- all I am offering is the truth, nothing more.
Heb jij wel eens een Afrikaan met een computer gezienquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je online-leven het belangrijkst voor je is, het ook niet meer zo gemakkelijk is om ermee te stoppen.
Het fenomeen vind ik overigens wel heel interessant, alhoewel ik zelf ook niet speel. In de toekomst, wanneer computerspellen nóg realistischer worden en verbindingen nog sneller, zal het nog vaker voorkomen.
En waarom lijken Aziaten extra vatbaar hiervoor, en Afrikanen nauwelijks? (Afgezien van de mogelijkheid om het te kunnen doen)
Jaquote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:07 schreef Teije het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een Afrikaan met een computer gezien![]()
We bedoelen, dat 'm ook daadwerkelijk gebruikt, niet alleen dat ie keihard weg probeert te komen.quote:
Ik zei dat ik bijna geen TV kijkquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:07 schreef Bolter het volgende:
Aan de andere kant, als ik een weekje of zo op vakantie ben en dus geen nieuws kan volgen, ik noem maar wat. Dan merk ik toch wel dat ik wat mis, gewoon kwa belevenis wat er in de wereld allemaal gebeurt. Ga je dit dan ook niet krijgen op het moment dat je al je vrije tijd in zo een spel gaat stoppen?
Precies, hier ben ik het mee eens, op het moment dat je dingen gaat vervangen die je altijd deed , door het spel, dan gaat het de foute kant op.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:18 schreef Bolter het volgende:
Kijk als je spelletje speelt en zo aan je sociale contact komt is dat natuurlijk prima, zo gauw je je vrienden gaat vervangen voor een spelletje dan zou ik nog eens de boel overdenken.
Je moet ook niet in STV levelenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 04:32 schreef vdHoek het volgende:
Zo'n beetje rond augustus vorig jaar ben ik begonnen met het spelen van WoW op een PvP server (voor de niet-kenners: een server waarop je op bijna ieder moment door spelers van de andere zijde aangevallen kan worden) aangezien veel mensen uit mijn Diablo 2 tijd daar ook zaten. Ik werd helemaal achterlijk van alle gankers (tegenstanders die zo veel hoger in level dan jou zijn dat je kansloos bent in een confrontatie) en ben toen rond level 40 gestopt. Ik probeerde het nog op een PvE server, maar daar kwam ik ook niet verder dan level 45, zeker omdat ik toch wel wat mensen miste van de andere server. Totaal gestopt toen.
Zo was mijn conculsie ook...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 04:32 schreef vdHoek het volgende:
Toch zullen mensen oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf in te zien dat WoW (of iedere andere willekeurige MMORPG) oneindig is en het leven niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |