abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40229431
Leek me een interessant topic, en was al zo snel vol, laten we daarom hier verder gaan.

Linkje naar vorig topic

Die 11.000 euro had ik inderdaad trouwens verdient met het verkopen van coin, items en accounts.

[ Bericht 18% gewijzigd door Emu op 27-07-2006 14:35:25 ]
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:06:25 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40229671
Zou je dan wellicht wat meer werk van de OP kunnen maken?
Een link naar het vorige deel, wat meer over het onderwerp an sich, bijvoorbeeld?
bvd .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40229683
Interessant. Is dit een serieus topic?
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:19:12 #4
80536 Jig
Klere kachel!
pi_40230018
tvp
asd
pi_40230062
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:19 schreef Jig het volgende:
tvp
pi_40230169
Als ik zo het eerste deel lees, denk ik dat de meeste van die WoW-verslaafden gewoon recalcitrante pubers zijn. Dat is gezond, daar leer je van. In de jaren '80 zouden meisjes ruzie maken met hun vader over Madonna, nu maken jongetjes ruzie over WoW. Je schooljaar niet halen omdat je ergens anders meer plezier aan beleeft is zo oud als de weg naar Rome. Natuurlijk zitten nerds uren achter hun pc, maar hoe denk je dat onze grootouders nu tegen de televisie aan zouden kijken? Daar zit meer dan de helft van de Nederlanders de hele avond achter.

C'est la vie.
pi_40230397
deel 1 : WOW-verslaving.

Ben zelf ook WoW'er, maar niet meer zo addicted als in t begin. Vooral de ontwikkeling van je karakter van lvl 1 naar 60 is erg verslavend. Steeds nieuwe dingen, nieuwe talenten, nieuwe items enz. Als je eenmaal 60 bereikt wordt het pas echt een teamspel, en je kan dan alleen verder ontwikkelen door in groepen van 10, 20 en later zelfs 40 acties te ondernemen. Nu met dit weer zit ik toch voornl. buiten, bij vrienden of op het strand, want het is gewoon geen doen om binnen te zitten De drang is er dan ook niet..

Zet ik het savonds echter aan om "even" te spelen, dan wordt het snel te laat en speel je een paar uur meer dan de bedoeling was
Where facts are few, experts are many.
pi_40230532
Ik speel het nu een aantal maanden en het is zeker verslavend. Maar niet zo verslavend dat alles om me heen minder belangrijk is. Door de weeks speel ik s'avonds bijna elka dag. Maar in de weekenden heb ik meestal toch andere dingen te doen. Maar het is inderdaad zo dat je weinig besef van tijd krijgt, je gaat helemaal op in het spel en hebt zo niet door dat je er al weer een aantal uur achter zit. Het feit dat ik een vriendin heb die zelf speelt zorgt er wel voor dat ik meer speel. In het begin toen mn vriendin nog niet zelf mee deed speelde ik maar van een uur of 18:00 tot een uur of 20:00 elke dag. Nu is dat wel meer
pi_40230548
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
pi_40230640
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
pi_40230764
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:41 schreef Draw het volgende:
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
Pff inderdaad. Tv kijken vind ik net zo erg.(en moet je eens weten hoeveel uur mensen daarachter zitten) Beetje naar bewegende beelden kijken zonder zelf iets te doen.
Bij Wow doe je zelf nog iets voordat je iets bereikt.
pi_40230816
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...
pi_40231317
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).

Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
pi_40231370
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
pi_40231651
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).

Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
Misschien is het wel het oneindige wat verslavend werkt. In veel spellen werk je min of meer met rondes, en win of verlies je die dan is het afgelopen ook (of je kiest er voor om een nieuwe ronde te spelen, maar die ronde is weer hetzelfde). Bij WoW heb ik het idee dat het een Never Ending Story is. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in het echte leven. Je haalt een heel goed zwaard in WoW, maar enkele weken later is er weer een beter zwaard en heb je weer een nieuw doel. In je echte leven slaag je voor je middelbare school en vervolgens heb je weer een nieuw doel (vervolgopleiding of werken) waar je vol voor gaat.
pi_40232338
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:12 schreef AntonDingeman het volgende:
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
Ga daar maar niet van uit. WoW is inderdaad NU Populair, maar het is een heel genre. MMORPG is de goede term als ik er niet naast zit. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game?)

Er komen steeds meer van deze games uit en de techniek staat zeker niet stil. Online RPG is al zeer oud en vroeger waren er ook genoeg verslaafden aan en dat zal zich wel voort zetten.

Edit: Ik drukte per ongeluk op invoeren voordat ik klaar was met typen, dus het spijt me als mijn bericht niet erg duidelijk was . Wat ik bedoel met Online Rpg is gewoon text-based rpg. Ik herinner mij dat het al populair was toen ik internet ontdekte in 1999/2000 ongeveer. Maar denk ook aan Dungeons and Dragons. Het maakt niet uit wat het is, mensen kunnen zo'n beetje overal aan verslaafd raken.

Al denk ik persoonlijk dat je eerder verslaafd raakt aan een RPG dan aan een ander genre wegens het hele "tweede leven" idee.

[ Bericht 15% gewijzigd door gdbasketcase op 27-07-2006 11:52:42 ]
pi_40232640
Je moet er natuurlijk ook aanleg voor hebben. Voor WoW heb ik een Unreal Tournament "verslaving" gehad die ook een jaar of 5 heeft geduurd.
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:02:04 #19
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233128
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_40233242
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
En als die moest pissen pakte hij een fles
pi_40233267
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:09:00 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233392
Geen idee, ik speel het spel helemaal niet. Maar als ik de reactie van de spelers hoor, er zit geen einde aan het spel, je creeërt een gemeenschap en je doet allerlei dingen met elkaar. Kan me voorstellen dat als je al weinig vrienden hebt dat je je heil op het internet gaat zoeken. Sommigen doen dat in een IRC kanaal anderen weer in WoW en blijkbaar heeft Blizzard de gouden formule gevonden om mensen hooked te krijgen aan het spel. Ik sprak een studiegenoot ook, hij was gestopt omdat zijn studie-resultaten er onder gingen lijden. En hij was serieus blij dat ie nog kon stoppen...
pi_40233422
Er zijn genoeg casual spelers in WoW. Als je ziet dat ik in een guild speel met 90+ members die bestaat uit mensen die gewoon voor de fun spelen. Niemand speelt te veel en al helemaal niet 20 uur per dag.
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:10:50 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233454
Aan de andere kant Fok! kan ook een verslaving zijn soms
pi_40233574
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef unstoppablemark het volgende:

[..]

En als die moest pissen pakte hij een fles
Serieus?

Ik heb nu verschillende documentaires gezien, en iedere keer pakken ze van zo'n standaard kansloze figuren die wow spelen. Hier begin ik me eigelijk langzaam aan de irriteren, aangezien zoveel verschillende mensen het spel spelen, vooral 'normale' mensen die er wel nog een leven op na houden, en die met dit weer zich echt niet achter de pc begeven. Ik denk dat dat er zelf meer zijn dan de typische nerds...
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_40233706
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:05 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?
Hmm ik zit zelf in de situatie dat mijn broers maar NET dit schooljaar gehaald hebben i.v.m. WoW . Ik wil niet weten hoe dat volgend jaar moet.

Als je het van mijn kant (en de ouders van de uhm... verslaafden etc) bekijkt is het inderdaad voor een deel de schuld van WoW. Maar dat had ook iets anders kunnen zijn. Zie het zo:

Situatie voor WoW ---> Gewoon normaal. Ze zaten wel veel achter de pc (ik ook overigens) maar kunnen gewoon ieder moment er van af komen om bijv. normaal te eten met de rest van het gezin.

Sitautie na WoW ----> Veel geschreeuw in huis omdat die %(%U#()&# niet even kunnen komen eten, school lijd er onder, ik zie ze minder, ouders zien ze minder, etc.

Je hoeft geen professor te zijn om hier een verband te zien, nietwaar? Maar goed, ieder wat wils natuurlijk. Zolang het maar met mate is . Daar ligt het grootste probleem, als je weet dat je niet tegen jezelf kunt zeggen "nu is het genoeg, ik stop er mee" begin er dan ook niet aan.
pi_40234095
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:19 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Hmm ik zit zelf in de situatie dat mijn broers maar NET dit schooljaar gehaald hebben i.v.m. WoW . Ik wil niet weten hoe dat volgend jaar moet.

Als je het van mijn kant (en de ouders van de uhm... verslaafden etc) bekijkt is het inderdaad voor een deel de schuld van WoW. Maar dat had ook iets anders kunnen zijn. Zie het zo:

Situatie voor WoW ---> Gewoon normaal. Ze zaten wel veel achter de pc (ik ook overigens) maar kunnen gewoon ieder moment er van af komen om bijv. normaal te eten met de rest van het gezin.

Sitautie na WoW ----> Veel geschreeuw in huis omdat die %(%U#()&# niet even kunnen komen eten, school lijd er onder, ik zie ze minder, ouders zien ze minder, etc.

Je hoeft geen professor te zijn om hier een verband te zien, nietwaar? Maar goed, ieder wat wils natuurlijk. Zolang het maar met mate is . Daar ligt het grootste probleem, als je weet dat je niet tegen jezelf kunt zeggen "nu is het genoeg, ik stop er mee" begin er dan ook niet aan.
Maar het interessante in dit geval is de vraag waarom vooral bij WoW dit soort taferelen tevoorschijn komen. Er zijn tig games in allerlei genres, maar WoW steekt er met kop en schouders bovenuit.
In de PU (power unlimited) van deze maand hadden ze het ook over "de plaag die world of warcraft heet". Andere games verkopen minder omdat de WoW gamers geen tijd meer hebben om andere games te spelen. Er stond ook in het artikel dat 80% van de WoW abonnee's (6+ miljoen) de nog te verschijnen add-on van WoW in huis wil gaan halen.
pi_40234220
Dus blizzard heeft gewoon een heel goed spel op de markt gebracht.
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:37:30 #29
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40234262
Ik zie hier zeggen dat soaps, boeken lezen, Fok!ken,... dezelfde soort soloactiviteiten zijn als WOW. Dat vind ik onjuist. Ik heb WOW nooit gespeeld, maar ik heb nooit gehoord van mensen die totaal geïsoleerd geraken omdat ze steeds boeken aan het lezen waren, of zo. De verslaving aan WOW lijkt mij van een andere aard dan gewoon graag boeken lezen. Een boekverslaving lijkt me onbestaand.

WOW en elke andere RPG is vooral leuk als je mensen kent. 't Is gewoon gezellig, in je wereldje, je doet leuke dingen online en ook al zie je die mensen nooit, je ziet ze echt als een persoon in het spel. En da's net zo leuk.
L'imagination au pouvoir!
pi_40234707
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar het interessante in dit geval is de vraag waarom vooral bij WoW dit soort taferelen tevoorschijn komen. Er zijn tig games in allerlei genres, maar WoW steekt er met kop en schouders bovenuit.
In de PU (power unlimited) van deze maand hadden ze het ook over "de plaag die world of warcraft heet". Andere games verkopen minder omdat de WoW gamers geen tijd meer hebben om andere games te spelen. Er stond ook in het artikel dat 80% van de WoW abonnee's (6+ miljoen) de nog te verschijnen add-on van WoW in huis wil gaan halen.
Het antwoord is eigenlijk redelijk simpel: het sociale aspect weerhoudt ze ervan om gewoon te komen eten. Verder is het gewoon een goed spel.

Als zij een nieuw spel kopen zijn ze daar gewoon de hele dag mee bezig = verslaving. Maar die periodes zijn meestal maar kort omdat het spel oud wordt, terwijl WoW hun blijft boeien. Dat, en WoW gaat via afgesproken tijden/internet:: "Ja ik kan niet eten hoor want ik heb vanavond een Raid", "Ik heb dan en dan afgesproken" en "Als ik niet speel zak ik op de ranglijst!".

Bij een normaal spel heb je dat niet want dat kun je hervatten wanneer je wilt. En zo niet speel je het level maar overnieuw. Bij WoW kunnen ze moeilijk uitloggen vanwege hun guild-members die dan boos worden.

En inderdaad, mijn broers wachten ook met smart op die add-on. Ze zijn 19 (Tweeling) maar godzijdank is hun geval nog niet zo erg als die mensen in de kliniek. 20 Uur per dag wtf, iemand moet die mensen even wakkerschudden. Hebben zij geen ambitie om iets te worden in de toekomst, naast een of andere elf met supaaaah l33t pow44444h?

[ Bericht 0% gewijzigd door gdbasketcase op 27-07-2006 13:17:21 (Spelfouten, er zullen er nog wel meer inzitten...) ]
pi_40234871
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:07 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...
Het ligt voornamelijk aan de speler zelf uiteraard, menig mens met een beetje verstand kan zichzelf "beheersen en in de hand houden wat betreft het spelen wat spelletjes al adn niet online.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:15:20 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40235484
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Het is meer het feit dat je in een guild zit dat gewoon iedere dag dingen doet.. En die dingen daar moet je aan mee doen want daar krijg je punten (DKP, geen zin om dat uit te leggen) voor en met die punten kan je weer nieuwe wapens en kleding 'kopen'. En dan is er ook nog eens het feit dat men gewoon verwacht dat je er iedere dag bent. Tis net een profsport.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_40235804
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat is zeker waar; iedereen heeft namelijk wel iets waar hij/zij fanatiek mee bezig is. Mijn vriendin bijvoorbeeld klaagt wel eens dat ik teveel achter de computer zit; maar zij is serieus leesverslaafd. Dit gaat zo ver dat zij bij het ontbijt ook echt alle verpakkingen zit te lezen, en deze dus ook redelijk uit haar hoofd kent

Maar ja lezen is sociaal geaccpeteerd; als iemand 4 uur achter elkaar een boek leest, is dat hartsikke leuk voor die persoon; als iemand 4 uur zit te gamen is dat weer niet goed.

Maar goed echte verslaving is natuurlijk ook pas aanwezig als iemand zichzelf en contact met vrienden verpest. Toen ik 14 jaar was was ik zo verslaafd aan een spel dat toen ik ziek was aan (koortsig, ijlen) ik niet meer kon stoppen te denken aan dat spel; dan heb je het vrij snel gehad met zoiets

Tegenwoordig stop ik met gamen na 22:00. Als ik doorging tot de tijd dat ik naar bed ging, kon ik vaak niet slapen omdat ik me niet goed los kon maken van dat spel. Echte verslaving heb ik geen tijd voor; ik zit tegenwoordig teveel tijd op mijn werk (is dat of ?)
pi_40236058
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is meer het feit dat je in een guild zit dat gewoon iedere dag dingen doet.. En die dingen daar moet je aan mee doen want daar krijg je punten (DKP, geen zin om dat uit te leggen) voor en met die punten kan je weer nieuwe wapens en kleding 'kopen'. En dan is er ook nog eens het feit dat men gewoon verwacht dat je er iedere dag bent. Tis net een profsport.
Lees deel 1, k speel het ook.
ik doelde meer op algemeen dit soort spellen dan wow expliciet.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:37:51 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40236201
De verslaving houdt op die manier zichzelf in stand..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40236917
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:37 schreef Ovidius het volgende:
Ik zie hier zeggen dat soaps, boeken lezen, Fok!ken,... dezelfde soort soloactiviteiten zijn als WOW. Dat vind ik onjuist. Ik heb WOW nooit gespeeld, maar ik heb nooit gehoord van mensen die totaal geïsoleerd geraken omdat ze steeds boeken aan het lezen waren, of zo. De verslaving aan WOW lijkt mij van een andere aard dan gewoon graag boeken lezen. Een boekverslaving lijkt me onbestaand.
Dat komt omdat boeken niet meer populair zijn.
pi_40236992
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Hebben zij geen ambitie om iets te worden in de toekomst, naast een of andere elf met supaaaah l33t pow44444h?
Inderdaad. Godverdomme, ze moeten "iets" worden. Wat denken die luiwammessen wel niet. Dat ik niet voor niets "iets" aan het worden ben? Dat "iets" überhaupt een door de mens gedefinieerd verschijnsel is? Iedereen moet precies hetzelfde worden als mij en dezelfde doelen nastreven, dan pas weet ik dat mijn leven zin heeft.

pi_40237068
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:19 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Vroeger haalden mensen hun schooljaar niet omdat ze met hun brommer voor de snackbar hingen. Moeten nu alle snackbars ook plat? Alle brommers naar de schroot?
quote:

Dit noem je: puberteit.
pi_40237770
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:04 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Inderdaad. Godverdomme, ze moeten "iets" worden. Wat denken die luiwammessen wel niet. Dat ik niet voor niets "iets" aan het worden ben? Dat "iets" überhaupt een door de mens gedefinieerd verschijnsel is? Iedereen moet precies hetzelfde worden als mij en dezelfde doelen nastreven, dan pas weet ik dat mijn leven zin heeft.

Ik bedoelde meer iets in de richting van : "Fijn dat je de meester in een spel bent, maar zou je daar buiten niet eens iets willen gaan doen"?
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:06 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Vroeger haalden mensen hun schooljaar niet omdat ze met hun brommer voor de snackbar hingen. Moeten nu alle snackbars ook plat? Alle brommers naar de schroot?
[..]

Dit noem je: puberteit.
Uhm ze zijn 19... xD? Inderdaad, nog niet volgroeid enzo maar "puberteit"?

Wat betreft brommers: ja graag die klote dingen veroorzaken me veel overlast . Het maakt mij toch niets uit waarom mensen hun schooljaar niet halen, het gaat erom dat dit een van de gevolgen van een WoW-verslaving is. En nee, ik vind het niet leuk om mijn broers in zichzelf gekeerd te zien en al dat gezeik. Maar ach, genoeg over mijn thuis situatie aangezien er nog wel wat meer meespeelt.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:37:55 #41
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_40237991
Wel een rare gedachte dat MMORPG makers juist inspelen op het 'verslavingsvatbaarheid' van mensen. Zou je later misschien aanklagen als je aantoonbaar je leven heb verneukt door WoW. Net als dat nu gebeurd bij sigarettenfabrikanten.
Don't love if you want to die in peace.
pi_40260349
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef Mr.Black het volgende:
Wel een rare gedachte dat MMORPG makers juist inspelen op het 'verslavingsvatbaarheid' van mensen. Zou je later misschien aanklagen als je aantoonbaar je leven heb verneukt door WoW. Net als dat nu gebeurd bij sigarettenfabrikanten.
Ja, lekker jezelf een slachtofferrol aanmeten ipv zelf de verantwoordelijkheid van je domme acties op je te nemen

The American way!

Het is niet te vergelijken met roken aangezien roken per definitie fysiek verslavend is (je lichaam wordt er afhankelijk van) terwijl je WoW ook prima casual kan spelen. Sigaretten roken is ook altijd schadelijk, en dit werd pas jaren nadat het geïntroduceerd werd bekend. WoW daarentegen is alleen schadelijk als je er zelf te ver in gaat wat je toch echt zelf laat gebeuren.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:41:00 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_40262136
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Het antwoord is eigenlijk redelijk simpel: het sociale aspect weerhoudt ze ervan om gewoon te komen eten. Verder is het gewoon een goed spel.
Klopt. Je kan niet je spelletje even opslaan. Als je met een groepje andere 'echte' mensen bezig bent met een 'missie' (instance, quest) kan dat soms enkele uren duren. Stop je er tussentijds mee laat je dus jouw groep in de steek of moet de rest op je wachten. Dit kan mensen er van weerhouden tussentijds te stoppen.

Maar het echte verslavings gevaar zit 'm volgens mij in het feit dat de wereld continu in ontwikkeling is, er continu nieuwe items bijkomen waardoor jouw character sterker kan worden. Mensen die DAAR vatbaar voor zijn willen dus continu het nieuwste van nieuwste aan items. Maar om zoiets te verkrijgen moet je uren achter elkaar door spelen. Wil je continu de nieuwste items betekent dat dus continu uren achter elkaar door spelen.

Waar deze drang om continu in een virtuele wereld de sterkste te moeten zijn vandaan komt weet ik niet. Dat zou best te maken kunnen hebben met het (ongebewust) willen compenseren van een gebrek aan 'een echt leven' of iets dergelijks.

Maar goed, gelukkig heeft niet iedereen hier last van en kunnen de meesten het spel ook op een normale manier spelen.

Persoonlijk vind ik het een leuk spel, ben ik bezig met een instance of quest dan ga ik meestal ook enkele uren door. Andere keren heb ik niet eens zin om het spel te spelen (teveel van het zelfde). Ik snap ook niet dat het continu spelen om jouw items te upgraden niet gaat vervelen bij sommigen .
Krekker is de bom!
pi_40262747
Heb het topic niet gelezen, maar het spel is gevaarlijk 'leuk' dus daarom ga ik het liever ook nooit uitproberen. Heb zelf richting de game industrie gewild ooit en weet hoe slim het gemaakt is en ken ook een aantal mensen die 'compleet' verslaafd zijn. Evil.
pi_40262778
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:41 schreef KreKkeR het volgende:
Andere keren heb ik niet eens zin om het spel te spelen (teveel van het zelfde). Ik snap ook niet dat het continu spelen om jouw items te upgraden niet gaat vervelen bij sommigen .
Tja ik had dat ook heel sterk bij Diablo 2 LoD. Telkens maar weer dezelfde monsters verslaan in de hoop een beter item te krijgen. De kick van het krijgen van zoiets is de reden om maar weer hetzelfde stuk te doen.

Maar goed dat aspect is niet anders dan vele real-life dingen: Poker; gokken, sporten etc. Eigenlijk alles waarin je beter wilt worden.

Persoonlijk ervaar ik vooral dat bij het spelen van games de tijd voor mij veel sneller lijkt te gaan dan bij andere dingen, die ik ook leuk vind. Zo is voor mijn persoonlijke beleving 2 uur gamen niet heel erg lang; maar 's avonds in de tuin zitten en een boek lezen 2 uur wel behoorlijk lang. Terwijl ik van beiden enorm kan genieten. Raar eigenlijk.
pi_40263233
Ik ken het "verslaafd zijn" aan een spel wel. Het is al stukke minder, maar Diablo II LoD staat nog steeds op de harde schijf. Maar als je ouder wordt neem ik aan dat iedereen ook wat discipline hebt/krijgt.

Als je school er onder gaat lijden dan zou je eens achter je oren kunnen krabben of het dat allemaal wel waard is.
En anders afkicken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_40263361
Verbaas me er idd ook over hoe snel de tijd gaat.. Je komt om 22.00 thuis en denkt nog ff je mail te checken in WoW. Nog net ff dat laatste stukje levelen om weer nieuwe talenten te leren. En dan weer ff terug, nog ff daarheen, nog ff daar iets aannemen, oh en nu kan ik dat nieuwe zwaardje gebruiken voor dit level, oh shit ... tis alweer kwart voor vier
pi_40264518
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:29 schreef Pheno het volgende:
Ik ken het "verslaafd zijn" aan een spel wel. Het is al stukke minder, maar Diablo II LoD staat nog steeds op de harde schijf. Maar als je ouder wordt neem ik aan dat iedereen ook wat discipline hebt/krijgt.
dat hoop je dan maar.
pi_40264703
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:17 schreef super-muffin het volgende:

[..]

dat hoop je dan maar.
Vroegah, toen Dune 2 uit kwam had ik die discipline niet. Het is goed gekomen, nu fok ik alleen te veel
pi_40265210
quote:

[..]

Het komt redelijk veel voor in het hele genre (MMORPG), niet alleen bij WoW. Ik heb zelf ook vaak zat verhalen gehoord over mensen die hun baan op hebben gezegt om meer tijd te hebben voor Everquest bv. De reden waarom je zoveel hoort over WoW is simpelweg omdat het spel zoveel populairder is dan de andere spellen in het genre. Voordat WoW uitkwam was 500.000 spelers extreem veel. WoW heeft er dus 6.5 miljoen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:24:04 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40270846
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:37 schreef Ovidius het volgende:
Wellicht omdat wow spelen eigenlijk helemaal geen solo activiteit, het is namelijk erg sociaal, alleen niet in de traditionele zin.

En dat jij verder nooit van lees verslaafden heb gehoord, komt omdat daar 1. in de press nooit aandacht aan wordt gegeven Want zeg nou zelf, dat zou niet verkopen. en 2. omdat
er denk ik ook niet "hardcore" lezers zijn, die dan toevallig ook nog een "never-ending story" van dezelfde schrijver lezen. Ah hoe wel...Harry Potter.

De reden waarom je het van wow hoort is gewoon 1 omdat veel mensen het doen, 2 omdat het nu een kleine hype is geworden, om de grootste wow-nerds voor de camera te stoppen en te laten zien hoe ver ze zijn afgegleden....tja, als je dat maar lang genoeg volhoud, dan lijkt het idd alsof iedereen die wow speelt ook meteen verslaaft is.

Overigens ben ik het er wel mee eens, dat wow een aantrekkelijke "solo"activiteit is, juist doordat er een "sociaal" element bij zit.

Maar dat er leesverslaafde zijn...ach dat denk ik wel hoor...alleen die kunnen het wellicht ook wat beter verbloemen...een leesverslaafde gaat gewoon in een boekenwinkel werken....klaar...niemand die het dan vreemd vind, dat zo'n iemand 20 uur per dat met z'n neus in de boeken zit, terwijl er nauwelijks een conversatie mee is te plegen. "Hij zit ook zo lekker te lezen...

Ik denk opzich wel dat het aantal "verslaafden" van wow best meevalt, waarschijnlijk niet meer verslaafden op de 6 miljoen wow spelers, als er alcolisten zijn op 6 miljoen kroegbezoekers.

Is kroegbezoeken dan gevaarlijk? Neuh, er zijn alleen mensen die gewoon "verslavings-gevoelig" zijn.

En ja...die mensen mogen best geholpen worden, alleen de nadruk van verslaafde en wow mag wel wat minder wat mij betreft.....want tja..zeg nou zelf....wow spelen is nog altijd beter dan dom teevee kijken.
quote:
WOW en elke andere RPG is vooral leuk als je mensen kent. 't Is gewoon gezellig, in je wereldje, je doet leuke dingen online en ook al zie je die mensen nooit, je ziet ze echt als een persoon in het spel. En da's net zo leuk.
idd

Speel trouwens zelf geen wow meer, vind het namelijk een beetje een eentonig en saai spel.....ben trouwens wel "fan" van rpg's en mmorpg's
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:32:40 #52
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40271160
quote:

[..]

Nou ik geloof niet dat dit enkel met wow voorkomt, ik speelde voor wow Final Fantasy XI en daar waren ook mensen die gewoon praktisch 20 uur online waren, enkel daar hoor je het niet van, omdat het lang niet zo'n populair spel is. Nu dat ook kinderen bij wow verslaaft raken, valt het op en is het interesant om er een nieuws item van te maken....want de ouders kunnen zich er nu in herkennen. Vooral ouders die dan tot nu toe helemaal geen gamened kind hadden, die zijn dat wereldje niet gewend en vallen er ook eerder over.

FFXI was toch iets ingewikkelder dan wow en daar zullen dus niet superveel kinderen aan mee doen. Denk ik

maar goed...ik begrijp de paniek niet zo....wow spelen is beter dan teevee kijken, das helemaal hersen-activiteitloos....en ja..ook als je discovery kijkt. en als je dan denk dat je kind te lang speelt, dan treed je toch gewoon op als ouder......of gaat dat niet meer zo tegenwoordig.

* Semisane denk aan de tijd dat tie een MSX2 had en zijn moeder, die regelmatig de stekker er uit trok.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_40271678
WoW, de meest sociale a-sociale activiteit
pi_40271771
Ik zie het aan mijn broertje, je raakt een beetje de realiteit kwijt, je komt niet meer buiten en bent alleen binnen bezig, echte (levende) sociale contacten heeft ie niet.
Iedereen die WoW verslaafd komen met slappe excuses dat tv kijken en alles veel erger is.
Dit is een stelling waarmee ik het niet eens ben, de meeste mensen kijken zo even het nieuws of even gtst, maar dat duurt geen 9 uur lang....
Ik zeg niet dat je vroeger dit vroeger niet had, zal je ook genoeg verslavingen hebben.

en tv kijken doe je ook nog wel eens met familie of vrienden, gezlelig een filmpje pakken, ik zie mezelf niet met mijn familie of vrienden wow doen of iets in die trend, dat ze allemaal achter me zitten als een stel lijken.
Sj0erd666 :(
pi_40272352
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou ik geloof niet dat dit enkel met wow voorkomt, ik speelde voor wow Final Fantasy XI en daar waren ook mensen die gewoon praktisch 20 uur online waren, enkel daar hoor je het niet van, omdat het lang niet zo'n populair spel is. Nu dat ook kinderen bij wow verslaaft raken, valt het op en is het interesant om er een nieuws item van te maken....want de ouders kunnen zich er nu in herkennen. Vooral ouders die dan tot nu toe helemaal geen gamened kind hadden, die zijn dat wereldje niet gewend en vallen er ook eerder over.

FFXI was toch iets ingewikkelder dan wow en daar zullen dus niet superveel kinderen aan mee doen. Denk ik

maar goed...ik begrijp de paniek niet zo....wow spelen is beter dan teevee kijken, das helemaal hersen-activiteitloos....en ja..ook als je discovery kijkt. en als je dan denk dat je kind te lang speelt, dan treed je toch gewoon op als ouder......of gaat dat niet meer zo tegenwoordig.

* Semisane denk aan de tijd dat tie een MSX2 had en zijn moeder, die regelmatig de stekker er uit trok.
hersenactiviteit zegt niks, als ik wow speel leer ik geen zak, ja ik leer hoe ik mijn golden wing light saber het beste kan gebruiken met die combo's.
als ik discovery kijk leer ik nog wat.
Sj0erd666 :(
pi_40272843
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

hersenactiviteit zegt niks, als ik wow speel leer ik geen zak, ja ik leer hoe ik mijn golden wing light saber het beste kan gebruiken met die combo's.
Probeer maar eens een succesvolle endgame guild draaiende te houden. Komt een hoop bij kijken, durf zelfs te zeggen dat het een bedrijf runnen op kleine schaal is. Je kan er echt wel van leren organiseren en in een team werken. Klinkt geeky, maar 't is wel zo.

Verder is het tijdverdrijf/hobby, ik zie niet in waarom het educatief zou moeten zijn, zolang het maar leuk is
pi_40273060
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee oneens; bij discovery kijken leer je enkel wat anderen doen; maar bij games spelen leer je zelf strategieën ontwikkelen, hand oog coördinatie etc.

Vroeger speelde ik altijd spellen als simcity en civ; en nu gebruik ik dezelfde aanpak die ik daarin gebruikte op mijn werk.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:22:54 #58
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_40275201
Sinds ik niet meer WoW zijn me levenskwaliteiten e.d. een factor miljard toegenomen.
En heb ik eigenlijk zelfs lichtelijk spijt van de verpeelde tijd.
Want wat de fuck ben ik er mee opgeschoten? uh niks.
Over me nintendo-tijd kan ik teminste nog 'stoer' doen over wat ik heb utigespeeld.. maar met WoW kan je alleenmaar klagen en zeiken en ales afbranden en ontzettend geirriteerd raken.

Verder is een vergelijking TV kijken en WoW totaal ONZIN.
Als ik tv kijk gaat me verstand op 0 en 'rust ik uit' 'ontstress ik'.
Met WoW kon ik de eerste 3h als ik in me bed lag nieteens in slaap komen omdat de pixels nog door me kop gieren.. mega veel stress.
Je leeft maar één keer...
pi_40275472
Ik ken een paar jongens tussen de 25 en 35 die samenwonen, en ik hoor constant geklaag. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar het is duidelijk dat er door WoW veel minder aandacht voor de partner is. En het sexleven schijnt er ook onder te lijden.

Kun je wel zeggen "Ga dan allebei WoW spelen", maar wat als de één nou helemaal niet houdt van dat soort spelletjes? Of gamen over het algemeen?

IMO: Als je vriend(in) naakt achter je staat en hints loopt te geven dat het "tijd is om naar bed te gaan", en jij blijft achter je PC zitten, dan ben je echt een enorme knuppel/doos en moet je niet gaan janken als je relatie uit gaat en je ineens maanden (jaren?) zonder sex komt te zitten.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_40275552
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:Verder is een vergelijking TV kijken en WoW totaal ONZIN.
Met WoW kon ik de eerste 3h als ik in me bed lag nieteens in slaap komen omdat de pixels nog door me kop gieren.. mega veel stress.
En wat denk je van het feit dat er aan ieder programma een einde zit, en WoW kun je eindeloos door blijven spelen. Als je voor de tv zit en de film is afgelopen, rek je je uit, kijk je op de klok, en denk je "ik zal maar eens naar bed gaan". Bij WoW is het nog eventjes dit doen, of nog eventjes daarheen, en dan log ik uit. Maar als je eenmaal daar bent, heb je alweer iets nieuws verzonnen om te gaan doen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:38:43 #61
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_40275750
Ik speel nu ook niks meer zonder einde. Tenslotte eindigd je leven wel. Beetje debiel om dan iets in die tijd te gaan plannen dat niet eindigd..
pi_40275843
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:30 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ken een paar jongens tussen de 25 en 35 die samenwonen, en ik hoor constant geklaag. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar het is duidelijk dat er door WoW veel minder aandacht voor de partner is. En het sexleven schijnt er ook onder te lijden.

Kun je wel zeggen "Ga dan allebei WoW spelen", maar wat als de één nou helemaal niet houdt van dat soort spelletjes? Of gamen over het algemeen?

IMO: Als je vriend(in) naakt achter je staat en hints loopt te geven dat het "tijd is om naar bed te gaan", en jij blijft achter je PC zitten, dan ben je echt een enorme knuppel/doos en moet je niet gaan janken als je relatie uit gaat en je ineens maanden (jaren?) zonder sex komt te zitten.
Dan is er iets goed mis met die jongens. Mannen kan ik het niet noemen, sex >> wow
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:49:46 #63
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40276103
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:n.

Nou het is opzich geen onzin, alleen vergelijk jij het met iemand die wow verslaaft is ten opzichte van de "gemiddelde"tv kijker en dan klopt het idd niet.

Vergelijk nou eens een tv veslaafde, echt ze zijn er en een wow verslaafde....die doen in principe alle twee hetzelfde qua tijd, ze spenderen achtelijk veel tijd aan hun verslaving, dan vind ik dat de vergelijking zeker op gaat en dat uiteindelijk wow "gezonder" is, juist door de "hersenactiviteit"

En idd nee die hersenactiviteit betekent nog niet dat je actief iets leert, daar gaat het dus niet om, maar waar bij tv hersenactiviteit echt dramatisch omlaag gaat, blijft dat bij computerspelletjes spelen hoger, omdat je bij computerspelletjes moet reageren op omstandigheden in dat spel, dat vergt hersenactiviteit en dat is dus voor je hersenen op langere termijn gezonder, zo las ik een tijd geleden in een "weteschappelijk magazine" , vergeef me even als ik niet zo snel meer weet welk blad

Maar goed ik ben er mee eens....een verslaving is nooit goed....maar in het geval van een computerspel verslaving Vs. een tv-kijk-verslaving is het computerspel verslaving beter....volgens dat artikel dan.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:56:22 #64
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40276284
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:32 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

En wat denk je van het feit dat er aan ieder programma een einde zit, en WoW kun je eindeloos door blijven spelen. Als je voor de tv zit en de film is afgelopen, rek je je uit, kijk je op de klok, en denk je "ik zal maar eens naar bed gaan". Bij WoW is het nog eventjes dit doen, of nog eventjes daarheen, en dan log ik uit. Maar als je eenmaal daar bent, heb je alweer iets nieuws verzonnen om te gaan doen.
Och valt toch wel mee, althans ik heb er dus weinig moeite mee, als ik moet werken de volgende ochtend en ik ben 's avonds een mmorpg aan het spelen, dan stel ik gewoon als "dead-line" 23.30 uur....dan kan ik ff nog een half uurtje niksen en dan ga ik naar bed.....en tja...als ik dan ergens mee bezig ben, log ik gewoon uit...want tja...als ik de volgende dag weer inlog, ben ik toch waar ik was en nee ik plan op dat soort avonden geen bizarre raids van 5+ uur in...dat schiet idd niet op.

Heeft gewoon te maken met een beetje goed plannen van je tijd _en_ je bezigheden in het spel.....als je dat een beetje leert is er echt niks aan de hand Weer iets wat je kan leren van het spel Maar goed...wellicht komt het ook, omdat ik hoe dan ook een mmorpg zie zoals het is...een spel...vermakelijk, maar niks anders.....heb dus ook nooit "vrienden/vriendinnen of kennisen" er aan over gehouden.
pi_40276292
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:49 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou het is opzich geen onzin, alleen vergelijk jij het met iemand die wow verslaaft is ten opzichte van de "gemiddelde"tv kijker en dan klopt het idd niet.

Vergelijk nou eens een tv veslaafde, echt ze zijn er en een wow verslaafde....die doen in principe alle twee hetzelfde qua tijd, ze spenderen achtelijk veel tijd aan hun verslaving, dan vind ik dat de vergelijking zeker op gaat en dat uiteindelijk wow "gezonder" is, juist door de "hersenactiviteit"

En idd nee die hersenactiviteit betekent nog niet dat je actief iets leert, daar gaat het dus niet om, maar waar bij tv hersenactiviteit echt dramatisch omlaag gaat, blijft dat bij computerspelletjes spelen hoger, omdat je bij computerspelletjes moet reageren op omstandigheden in dat spel, dat vergt hersenactiviteit en dat is dus voor je hersenen op langere termijn gezonder, zo las ik een tijd geleden in een "weteschappelijk magazine" , vergeef me even als ik niet zo snel meer weet welk blad

Maar goed ik ben er mee eens....een verslaving is nooit goed....maar in het geval van een computerspel verslaving Vs. een tv-kijk-verslaving is het computerspel verslaving beter....volgens dat artikel dan.
als men de hele dagen discovery en dat soort zenders bekijkt trek ik dat artikel dan weer in twijfel
Maar goed, geen van beide zijn echt goed te noemen. Wow zal beter voor je reactievermogen zijn misschien, maar ik vraag me af wanneer je irl een healingspreuk kan gebruiken. Mijn EHBO herhalingen lijken me nuttiger
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:10:30 #66
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_40276722
Tetris is goed voor je ja, maar WoW is gewoon drugs.

&

Discovery is goed voor je ja en Talpa prut.

Op hetzelfde meduim kun je nu eenmaal verschillende zaken doen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:13:04 #67
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40276802
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:56 schreef Pheno het volgende:

[..]

als men de hele dagen discovery en dat soort zenders bekijkt trek ik dat artikel dan weer in twijfel
Maar goed, geen van beide zijn echt goed te noemen. Wow zal beter voor je reactievermogen zijn misschien, maar ik vraag me af wanneer je irl een healingspreuk kan gebruiken. Mijn EHBO herhalingen lijken me nuttiger
Klopt ja, maar het kwam naar voren in dat artikel dat bij een tv verslaving eigenlijk niets wordt opgenomen van wat men kijkt, zelf niet als men 100% discovery keek. Men leerde uiteindelijk 0,0. Dat heeft bij zo'n verslaving er ook mee te maken, dat ze kijken om te kijken, niet om iets te leren.

Maar goed, zou dat artikel weer ff moeten bij pakken om de details op te zoeken. Kwam er gewoon op neer dat zo'n gameverslaving je wel eens waar geen extra kennis deed opdoen, maar dat je hersenen actiever waren dan bij een tv verslaving en dat op de langere termijn het beter was als je hersenen actiever zijn...anders worden ze lui.....de leer prestaties van mensen die veel tv keken, waren dan ook veel minder dan die van mensen die games speelde....

Ze gingen zelfd zover dat men beweerde dat games spelen beter was tegen dementie en andere hersengerelateerde aandoeningen, dan tv kijken....maar goed, dat vond ik een beetje vergezocht, daar dat niet goed is onderzocht.

Anyways,...I am gone. Prettig weekend.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:13:42 #68
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_40276814
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:10 schreef cYbErTiM het volgende:
Tetris is goed voor je ja, maar WoW is gewoon drugs.

&

Discovery is goed voor je ja en Talpa prut.

Op hetzelfde meduim kun je nu eenmaal verschillende zaken doen.
Niet volgens dat artikel....mmar goed...ik ga het proberen te vinden van het weekend.... tabee
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:16:35 #69
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_40276900
Ik speel sinds 2 maanden SilkRoadOnline SRO is net als Wow alleen dan gratis en ook gratis downloaden en registratie en wat ik merk dat ik toch elke minuut dat ik nog ff kan gamen weer ga zitten maar ik stoor me er niet aan vrienden van me spelen het nu ook dus sociaal gezien erg gezellig

En als ik naar me vriendin ga stop ik met gamen als ik moet werken stop ik met gamen als ik moet eten stop ik met gamen als ik moet slapen dan ga ik soms ff te lang door.

Maar al met al is het toch iets wat je zelf in de hand hebt.
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_40277011
Het probleem van gamesverslaving verbaast me toch wel een beetje. Ok, ik heb vroeger ook vaak zat tot diep in de nacht achter de pc gezeten om na een blik op de klok te denken "oh fuck... Over 4 uur moet ik al weer op" en begrijp de aantrekkingskracht van sommige games heel goed, maar na een tijdje is het toch gewoon over? Dan heb je het hele spel gezien en hoe leuk het ook is, de echte kick die je krijgt als je het spel de eerste keren speelt keert niet meer terug.

Misschien ben ik dan gewoon niet gevoelig voor gamesverslaving, of wordt het allemaal een beetje overdreven? Volgens de criteria voor alcoholverslaving zou ik een alcohollist zijn, terwijl ik meestal maar 1 avond in de week drink. Dan wordt er ook meestal echt gezopen, maar goed. Volgens mij valt het allemaal wel mee dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40288122
tvp, wil mensen hun opzichten lezen enzo
(laat me alsjeblieft Alicey )
pi_40288739
heb wow vandaag gekocht . ff kijken wat er nou zo speciaal aan is
pi_40290775
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef tonks het volgende:
Niks, lelijke graphics, kut community, crowded servers...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:36:50 #74
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40296463
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het probleem van gamesverslaving verbaast me toch wel een beetje. Ok, ik heb vroeger ook vaak zat tot diep in de nacht achter de pc gezeten om na een blik op de klok te denken "oh fuck... Over 4 uur moet ik al weer op" en begrijp de aantrekkingskracht van sommige games heel goed, maar na een tijdje is het toch gewoon over? Dan heb je het hele spel gezien en hoe leuk het ook is, de echte kick die je krijgt als je het spel de eerste keren speelt keert niet meer terug.
Sommigen vinden het nou eenmaal geweldig om net dát zwaard te krijgen. en net dát item om zo tot de top te behoren. Ik speel bijvoorbeeld ook af en toe Silkroad Online. Ook een MMORPG. Die geeft een melding als een bepaald ubermonster gespawned is "..... Has arrived in ....." En er zijn gewoon geeks (sorry ) die uren wachten op zo'n monster voordat die spawned. want vaak is het 30 seconden later "-monster- is dead". Om nou net dat ene item te krijgen
pi_40297682
Speel het nu meer als een jaar, maar kan niet zeggen dat mijn sociale leven eronder lijd. Wel heb ik het geluk dat een paar vrienden IRL ook WoW spelen zodat we altijd wel gezellig bij elkaar kunnen spelen. Waar je vroeger naar de bios ofzo ging organiseren we nu kleine LAN-partys. Ik heb nu een lvl 60 dwarf hunter en een lvl 52 human mage waar ik nu het meest mee speel. En die reportage op NOVA over WoW slaat gewoon weer nergens op ze halen de negatieve dingen eruit en een beetje aan elkaar plakken en je hebt een schokkende reportage. Meeste ''gameverslaafden'' zijn ooit of nog aan andere dingen verslaafd geweest dus die hebben een grotere aanleg voor eeen verslaving.

reactie op de NOVA uitzending van de organisatie van CZ http://www.gamer.nl/doc/33751
  zaterdag 29 juli 2006 @ 14:34:50 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_40297709
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:22 schreef cYbErTiM het volgende:
Sinds ik niet meer WoW zijn me levenskwaliteiten e.d. een factor miljard toegenomen.
En heb ik eigenlijk zelfs lichtelijk spijt van de verpeelde tijd.
Want wat de fuck ben ik er mee opgeschoten? uh niks.
Over me nintendo-tijd kan ik teminste nog 'stoer' doen over wat ik heb utigespeeld.. maar met WoW kan je alleenmaar klagen en zeiken en ales afbranden en ontzettend geirriteerd raken.

Ik denk dat jij simpelweg een van die mensen bent die WoW op een verkeerde manier speelde.

Als ik jouw post zo lees lijkt het alsof jij het spel niet speelde om er plezier aan te beleven, voor jou was het geen vermaak, voor jou was het niet meer dan sterker worden, beter items krijgen, sterker worden etc.

Natuurlijk onzin dat je elk spel uit moet kunnen spelen. Blijkbaar ben jij iemand die perse een vooraf geprogrammeerd eind nodig heeft, anders is er voor jou geen lol aan te beleven.

Ik ben benieuwd hoe jij een avondje gezellig in de kroeg/stappen met vrienden 'uitspeeld', wat is daar jouw einddoel?

Ik beleef bij een avondje stappen lol aan de avond zelf, zo ook bij WoW. Ik beleef bij een potje WoW plezier aan het spelen zelf.

Ook zoals jij terugkijkt op jouw Nintendo tijd, sorry hoor, maar als jij een spel alleen speelt om het uitgespeeld te hebben en er verder alleen bij loopt te stressen denk ik dat je beter een andere hobby kan zoeken...

Je neemt het allemaal wat te serieus, nogal logisch dat je er dan geen plezier aan beleeft...

Dat in jouw specifieke geval de vergelijking TV kijken en WoW niet opgaat maakt het dus niet opeens onzin.
Krekker is de bom!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 14:36:57 #77
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_40297737
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef tonks het volgende:
Kom op de server 'Boulderfist' aan de kant v/d Alliance. Ik ben daar net een nieuw char begonnen, 'Mainar' .
Krekker is de bom!
  zondag 30 juli 2006 @ 19:12:50 #78
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_40329696
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 14:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik denk dat jij simpelweg een van die mensen bent die WoW op een verkeerde manier speelde.
Me speelstijl was redelijk gelijk aan die van de meeste spelers, zegmaar een wedstrijdje.
quote:
Als ik jouw post zo lees lijkt het alsof jij het spel niet speelde om er plezier aan te beleven, voor jou was het geen vermaak, voor jou was het niet meer dan sterker worden, beter items krijgen, sterker worden etc.
Het plezier was er na een maand een beetje af. Ik merkte zelf duidelijk dat ik altijd alles beter wilde (wat ook het hele doel/opzet van het spel is) En ik deed veel PvP, dus lekker hele nachten in die battlegrounds hangen. Vergelijkbaar dus met bijv. counterstrike alleen daar draait het toch net iets meer om skill dan om een vet wapen dat je alleen krijgt als je 80uur speel"plezier" erop had zitten.
quote:
Natuurlijk onzin dat je elk spel uit moet kunnen spelen. Blijkbaar ben jij iemand die perse een vooraf geprogrammeerd eind nodig heeft, anders is er voor jou geen lol aan te beleven.
Dat hoeft echt niet, de gameplay was zeer goed te noemen en daar beleefde ik zat lol aan. Maar het steeds beter worden gaat ze tol eissen als er geen echt einde is. Je gaat dus uiteindelijk redelijk doelloos spelen. Want zeg nou zelf, ECHT de beste pvp'er worden van een server staat gelijk aan het opofferen van je hele IRL tegenwoordig.
Terwijl een 'offline' spel, of een counterstrike type online game, het beste worden meer getrained kan worden. Dus kan je rustig de pc uitzetten of een weekje niet spelen.
Ik kende dus ook serieus spelers die dan op vakantie gingen, en iemand hun account gaf zodat ze af en toe door die persoon even up-to-date gehouden werden in de battlegrounds. En lekker relax vakantie zat er niet bij, elke dag bellen om updates etc.. Nou bij mario world ofzo gebeurt dat dus niet.
quote:
Ook zoals jij terugkijkt op jouw Nintendo tijd, sorry hoor, maar als jij een spel alleen speelt om het uitgespeeld te hebben en er verder alleen bij loopt te stressen denk ik dat je beter een andere hobby kan zoeken...
Nintendo had ook enorme lekkere gameplay. En ja dan was de truuc uiteindelijk om bijv. mario world zsm uit te spelen vanuit een 0situatie. Ik game nu eenmaal graag voor snelheid en skill. En ik ben niet graag afhankelijk van allerlei factoren die je leven kunnen gaan beheersen.

Dus ja, je kan WoW ook 'relexad' spelen af en toe, ik ken nog wel iemand persoonlijk die dat blijkbaar kan, gewoon even inloggen beetje spelen zonder de master-pvp'er te worden maar gewoon wat quests afronden lekker rustig.. Maar ik speel dan (zoals nu) liever een potje SSX4. Skill, snelheid en de xbox kan elk gewenst moment van de dag uit (of ff aan om stoom af te blazen).
pi_40331772
wat een onzin ik vindt WoW juist zo leuk dat je altijd wel even een paar min kan spelen. Tuurlijk het het hele PvP gebeuren is voor de diehards. maar de charme van WoW is dat je altijd wel wat te doen hebt. heb je 5 min de tijd dan ga je ff vissen of ga je even wat herbs plukken om potions te maken voor AH ofzo. Maar ieder zijn ding zeg ik altijd maar ik ben zelf ook een groot liefhebber van Nintendo en hun kracht is dat iedereen met 0 game ervaring een spel kan spelen en dat is met WoW eigelijk ook wel
pi_40332617
In mijn vriendengroep zitten een aantal die-hard WoWers, maar mij zijn ze inmiddels als vriendin verloren. Ik heb vaak genoeg geprobeerd om te zeggen dat ze nu écht verkeerd bezig zijn, maar volgens hen is dit een gezond leven! :

- studeren... wat is dat
- maar niet beginnen aan je eindstage, want je zou maar eens je diploma halen, vervolgens uit je studentenkamer moeten en bij je ouders komen te wonen, dan is de pret voorbij :p
- koken, daar heb ik geen tijd voor, het wordt magnetron maaltijd
- "ik heb tenminste 300 vrienden" ZO DAAR BEN JE VET MEE!
- gezellig met je "echte" vrienden naar de bios? Nee, liever met je 300 vrienden op beestjes meppen
- een raid schijnt verplicht te zijn, een sporttraining is toch ook verplicht? Nee, idioten, dat doe je vrijwillig!
- als het buiten 35 graden is, met een wit lijf in lange broek en dikke trui buiten komen. Is het soms winter in de wereld van WoW?
- tot laat in de nacht het spel spelen en vervolgens om 14 uur ontwaken uit je slaap.

Nou sorry hoor, als je je echte vrienden niet meer belangrijk vindt, ben je toch echt verkeerd bezig lijkt mij. Maar goed, uiteraard heb je als niet-wow spelend mens ongelijk.
pi_40338103
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef Muchacha20 het volgende:
In mijn vriendengroep zitten een aantal die-hard WoWers, maar mij zijn ze inmiddels als vriendin verloren. Ik heb vaak genoeg geprobeerd om te zeggen dat ze nu écht verkeerd bezig zijn, maar volgens hen is dit een gezond leven! :

- studeren... wat is dat
- maar niet beginnen aan je eindstage, want je zou maar eens je diploma halen, vervolgens uit je studentenkamer moeten en bij je ouders komen te wonen, dan is de pret voorbij :p
- gezellig met je "echte" vrienden naar de bios? Nee, liever met je 300 vrienden op beestjes meppen
- een raid schijnt verplicht te zijn, een sporttraining is toch ook verplicht? Nee, idioten, dat doe je vrijwillig!
- als het buiten 35 graden is, met een wit lijf in lange broek en dikke trui buiten komen. Is het soms winter in de wereld van WoW?
- tot laat in de nacht het spel spelen en vervolgens om 14 uur ontwaken uit je slaap.

Nou sorry hoor, als je je echte vrienden niet meer belangrijk vindt, ben je toch echt verkeerd bezig lijkt mij. Maar goed, uiteraard heb je als niet-wow spelend mens ongelijk.
Ligt het dan aan WoW of zijn ze heel verlegen of zo?
pi_40356296
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef Muchacha20 het volgende:

- studeren... wat is dat

Ligt dat dan aan WoW of heb je gewoon zielige vrienden?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 31 juli 2006 @ 17:38:58 #83
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40357614
Heb eigenlijk in het eerste deel van het topic al gezegd wat k wilde zeggen... namelijk dat
het bij gebrek aan zelfbeheersing en zelfdiscipline ligt, en natuurlijk de afweging tussen de
RL wereld en de virtuele wereld...

Hetzelfde als de afweging die mensen maken tussen bijvoorbeeld met koopzondag hutjemutje in
de binnenstad lopen en 'iets wat dan schijnbaar minder leuk is dan op koopzondag hutjemutje in de binnenstad lopen'... Aan het aantal mensen wat te zien is op zo'n koopzondag schijnen er veel mensen rond te lopen die niets leukers kunnen bedenken...

Dit naar aanleiding van de uitzending van NOVA...

Ik zie in deze uitzending een stel mensen die naast een gebrek aan een leuk leven, een enorm gebrek aan zelfdiscipline en zelfbeheersing hebben...

Ik vraag me ook echt af in hoeverre de interesse van de medische wereld in het afkickprogramma
van Smith&Jones financieel gericht is... Het zou enorm veel patienten en dus inkomsten kunnen
betekenen voor die industrie... Ik neem iig aan dat zo'n programma niet goedkoop is...

Nogmaals vind ik het buitengewoon zwak om de schuld bij de verleiding te leggen... Dit gebeurt
al genoeg en dat zouden we toch wel in moeten zien... De verleidingen weg nemen
is iig geen oplossing... Dat veel mensen schijnbaar een saai leven hebben, of de lol van het leven
niet inzien zonder een of andere fantasiewereld om in weg te vluchten, of het door wat dan
ook van de prioriteitenlijst te schrappen is niet de schuld van een spelletje...

Wat dat aangaat pakken ze het bij die Smith & Jones toch wel goed aan om de leuke kanten van
het leven naar boven te brengen, wat bij die aandoenlijke gastjes uit de NOVA uitzending wel
heel erg naar boven kwam... Iets wat in de eerste instantie bij de opvoeders gezocht moet
worden... Al is dat in dat geval altijd achteraf gepraat...

Om nog iets over speeltijden te zeggen... Ik weet niet hoeveel mensen vroeger
op de Atari, NES, Sega, en andere consoles gespeeld hebben...

Daarin bestonden geen savegames... Je moest door blijven spelen, of het spel
op pauze zetten om later verder te kunnen spelen... Geen knopje om te saven
of uit te loggen... Alleen een pauze knopje... Urenlang speelPLEZIER... ( met
de nadruk op plezier )...

Urenlang (en soms dagen) achter elkaar achter een spel zitten is niet iets nieuws
ofzo...

Dat er mensen aan uitputting zijn overleden (en niet aan een spel) is te wijten
aan die mensen...

Als ik in een vakantie 3 dagen achter elkaar muziek maak, en daarna instort van
de inspanning, zou heel het maken van muziek dan ook betwist worden? Er
spelen immers miljoenen mensen op de wereld met instrumenten, van cello tot
synthesizer... Als ik zeg dat ik niet zonder kan... Ben ik dan muziekverslaafd? Moet
ik dan naar Smith & Jones???

Ik zeg dat het pas een probleem wordt als ik dat boven alle andere dingen/mensen in t leven ga zetten en mijn verantwoordelijkheden niet meer
nakom... Dat zou dan aan mezelf liggen, en aan niets anders...

[ Bericht 2% gewijzigd door B-FliP op 31-07-2006 18:49:30 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_40359056
ik ben de docu nu aan het kijken

paintball om die verslaving tegen te gaan?

sorry nu neem ik het al helemaal niet serieus
  maandag 31 juli 2006 @ 18:54:51 #85
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40359506
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:39 schreef AntonDingeman het volgende:
ik ben de docu nu aan het kijken

paintball om die verslaving tegen te gaan?

sorry nu neem ik het al helemaal niet serieus
idd twijfelachtig als verslavingstherapie, maarrrr:

Het gaat om het gevoel van teamplay, in een vertrouwde omgeving...

Dit staat helemaal niet ver weg van FPS en vind k niet zo slecht gevonden eigenlijk...

Het gaat erom dat die jongens de zin in Real Life terug krijgen... Dat ze zich onderdeel voelen
van een echt bestaande groep... Wat het feitelijke probleem dus wel is... Het zijn eigenlijk
gewoon mensen die rijp zijn voor een psychiater omdat ze zich zo lang hebben afgezonderd
van normaal contact... Praktijk-therapie is daar een best goed middel voor denk ik...

Maar om dit met 'afkicken' te bestempelen is wel raar...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_40359560
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

idd twijfelachtig als verslavingstherapie, maarrrr:

Het gaat om het gevoel van teamplay, in een vertrouwde omgeving...

Dit staat helemaal niet ver weg van FPS en vind k niet zo slecht gevonden eigenlijk...

Het gaat erom dat die jongens de zin in Real Life terug krijgen... Dat ze zich onderdeel voelen
van een echt bestaande groep... Wat het feitelijke probleem dus wel is... Het zijn eigenlijk
gewoon mensen die rijp zijn voor een psychiater omdat ze zich zo lang hebben afgezonderd
van normaal contact...
Ja dat is waar.

Opmerkelijk trouwens dat de jongens stuk voor stuk "normaal" er uit zien. Geen uiterlijk om je voor te schamen in de "echte" wereld of zo.
pi_40361143
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja dat is waar.

Opmerkelijk trouwens dat de jongens stuk voor stuk "normaal" er uit zien. Geen uiterlijk om je voor te schamen in de "echte" wereld of zo.
innerlijk zegt nix over uiterlijk en vice versa.

Iedereen heeft wel enig probleem en niet iedereen wordt op de goeie manier behandeld of ook maar door verwijst, waardoor ze zelf conclusies nemen. DIt zie je bij elke soort groep. Als je tegen hun zegt ga mee uit, het wordt hartstikke leuk en ze dan nee zeggen, realiseer je dan dat uitgaan niet hetzelfde voor hun is als voor jou?

Ik zelf vind uitgaan vreselijk en uitgaan is voor mij het beeld: we gaan naar de discotheek met allemaal slappe hoeren waar ik geen woord versta (wat ik vreselijk vind). Ik ga liever samen een film kijken of iets leuks doen samen, paintballe of weet ik veel. Maar voor me idee snappen mensen niet altijd goed wat je bedoelt en is het niet altijd even makkelijk uit te leggen hoe het zit, want je krijgt vaak al een 'zucht' terug. Op gegeven moment houden ze dan ermee op en jij had ook niet het idee ze te bellen met het idee, omdat zij dan vast weer zo ongeinteresseerd in je doen. Pas achteraf, veel later, realiseer je je dat ze bellen omdat ze wel interesse hebben. Maar dan is het al vaak te laat
pi_40363418
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja dat is waar.

Is ook fucking bullshit.
Je hebt toch ook zat lui die elke avond 2 uur in de sportschool hangen? Etc etc.

En ja ik speel het ook

..en ga uit, heb een vriendin, sport en gedraag me zoals ieder ander
pi_40380419
Tis geen WoW, maar gespeeld of niet het is wel maf om te zien

http://www.break.com/index/angry_german_kid_with_subtitles.html
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:57:49 #90
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_40387778
Tvptje (begin verslaafd te worden )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:08:59 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40388148
Het grootste deel van de spelers zal er wel mee om kunnen gaan, een deel raakt verslaafd.

Net als met alcohol en drugs eigenlijk.

Waarin dit spel zich onderscheid, volgens mij, is dat het mogelijk is om naast je IRL-leven een compleet nieuwe persoonlijkheid te ontwikkelen. Vooral voor mensen wiens IRL-leven niet al te interessant of vrolijk is heel aantrekkelijk.

Zo las ik onlangs iets over een kereltje dat op een ontzettend klein flatje zat, met zijn WOW en internetverbinding op een bijstandsuitkering. Dat was meer dan voldoende voor hem. Hij zei letterlijk dat zijn online-leven voor hem op de eerste plaats kwam!
The End Times are wild
pi_40388227
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:08 schreef LXIV het volgende:
Het grootste deel van de spelers zal er wel mee om kunnen gaan, een deel raakt verslaafd.

Net als met alcohol en drugs eigenlijk.

Waarin dit spel zich onderscheid, volgens mij, is dat het mogelijk is om naast je IRL-leven een compleet nieuwe persoonlijkheid te ontwikkelen. Vooral voor mensen wiens IRL-leven niet al te interessant of vrolijk is heel aantrekkelijk.

Zo las ik onlangs iets over een kereltje dat op een ontzettend klein flatje zat, met zijn WOW en internetverbinding op een bijstandsuitkering. Dat was meer dan voldoende voor hem. Hij zei letterlijk dat zijn online-leven voor hem op de eerste plaats kwam!
The Matrix.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:12:37 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40388260
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:11 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

The Matrix.
Daar heeft het inderdaad wel iets van weg!
The End Times are wild
pi_40388367
Eigenlijk zal het me worst wezen als iemands online leven belangrijker is dan iemands "echte" leven. Het belangrijkste is of je nog de macht hebt om er uit te kunnen stappen als je dat wil.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:18:12 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40388436
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Eigenlijk zal het me worst wezen als iemands online leven belangrijker is dan iemands "echte" leven. Het belangrijkste is of je nog de macht hebt om er uit te kunnen stappen als je dat wil.
Ik denk dat wanneer je online-leven het belangrijkst voor je is, het ook niet meer zo gemakkelijk is om ermee te stoppen.

Het fenomeen vind ik overigens wel heel interessant, alhoewel ik zelf ook niet speel. In de toekomst, wanneer computerspellen nóg realistischer worden en verbindingen nog sneller, zal het nog vaker voorkomen.

En waarom lijken Aziaten extra vatbaar hiervoor, en Afrikanen nauwelijks? (Afgezien van de mogelijkheid om het te kunnen doen)
The End Times are wild
pi_40389732
You are a slave, Neo. Like everyone else, you were born in a game server after you installed this so called "game". A prison for your mind. The Mmorpgtrix. Unfortunately, no one can be told what the Mmorpgtrix is. Except for the people at Blizzard. But you, eventually, have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back.

You take the blue pill and you'll be Xgarna, an orc hunter, level 60. You'll continue doing quests in your fantasy world like it never stopped.

You take the red pill and I'll show you who you really are. Your "study results". Your "bank account". Your "parents". I know you aren't familiar anymore with all these things. But I'll learn you. Just like I'll learn you how to flirt with women, how to hang out with friends or how to prepare a nice meal instead of a microwave pizza.

I understand you forgot to live, Neo.

And you must understand that the red pill is the worst to swallow, but it's the only medicine to overcome your fears for reality.

Remember Neo -- all I am offering is the truth, nothing more.
pi_40392308
Speel het nu een paar dagen en kan me wel voorstellen dat mensen er verslaafd aan zijn
pi_40392962
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:55 schreef AntonDingeman het volgende:
You are a slave, Neo. Like everyone else, you were born in a game server after you installed this so called "game". A prison for your mind. The Mmorpgtrix. Unfortunately, no one can be told what the Mmorpgtrix is. Except for the people at Blizzard. But you, eventually, have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back.

You take the blue pill and you'll be Xgarna, an orc hunter, level 60. You'll continue doing quests in your fantasy world like it never stopped.

You take the red pill and I'll show you who you really are. Your "study results". Your "bank account". Your "parents". I know you aren't familiar anymore with all these things. But I'll learn you. Just like I'll learn you how to flirt with women, how to hang out with friends or how to prepare a nice meal instead of a microwave pizza.

And you must understand that the red pill is the worst to swallow, but it's the only medicine to overcome your fears for reality.

Waren er in het echt maar van die pillen
pi_40394081
Wil hier toch maar even op reageren.

De laatste tijd spendeer ik redelijk veel tijd in wow. Gemiddeld wel een uurtje of 3/4 per avond en in het weekend overdag ook veel. Echter is het zo dat iedereen hier anders mee omgaat. Ik weet van mijzelf dat ik zou kunnen stoppen met spelen als ik zou willen (en nee, ik zit niet in een ontkenningfase).

Ik zit in de situatie dat ik nu full time werk en geen vriendin heb momenteel. Ik heb dus eigenlijk naast mijn werk niet echt verplichtingen, waardoor ik met een gerust hart kan wow-en.

Wat mij in dit topic opvalt is dat ik sommige mensen hoor zeggen:" Ik moet mee raiden van de guild want anders wordt ik als inactief gezien". Tegen deze mensen wil ik zeggen. Zoek een andere guild!
Zelf zit ik in een guild waarbij alles mag en niets moet. Ik zal dus ook zeker mee gaan raiden en dat zal denk ik niet slechst 1x per week zijn. Echter vind ik het een fijn tijdsverdrijf en ga ik in het weekend ook gewoon lekker stappen. Ik weet dat het spel niet mijn leven heef overgenomen.

Tevens vind ik die docu in NOVA wel weer heel erg extreem. Weer een knap staaltje sensatie pers.
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:02:04 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40396610
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:55 schreef AntonDingeman het volgende:

I'll take the red pill.
The End Times are wild
pi_40403725
Ik ben erg blij dat ik na 10 instance runs de roll voor mn pants met 96-97 verloor, want daardoor werd ik zo gefrustreerd dat ik gestopt ben. Ik heb echt 2 maanden die-hard WoW gespeeld, record was 83uur in een week. Ik heb er absoluut geen spijt van want het was mega tof maar ik ben blij dat het bij die 2 maanden gebleven is.

Maar dankzij mij speelt mijn broertje het nu wel al meer als een jaar . Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen want toen ik 15 was speelde ik ook erg veel online games. Dit heeft er wel voor gezorgd dat mijn sociale ontwikkeling wat vertraging heeft opgelopen, denk ik.

Ik snap niet wat mensen nou zo leuk vinden aan de end lvl content. In WoW kun je niet de beste zijn of het spel uitspelen. Ook heb je voor WoW geen skill nodig, alleen tijd. En op lvl 60 kun je niet 'ff' spelen want je zit meteen weer in een instance run die 3uur duurt.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_40409673
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je online-leven het belangrijkst voor je is, het ook niet meer zo gemakkelijk is om ermee te stoppen.

Het fenomeen vind ik overigens wel heel interessant, alhoewel ik zelf ook niet speel. In de toekomst, wanneer computerspellen nóg realistischer worden en verbindingen nog sneller, zal het nog vaker voorkomen.

En waarom lijken Aziaten extra vatbaar hiervoor, en Afrikanen nauwelijks? (Afgezien van de mogelijkheid om het te kunnen doen)
Heb jij wel eens een Afrikaan met een computer gezien
pi_40409688
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:07 schreef Teije het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een Afrikaan met een computer gezien
Ja
pi_40410015
Toch die senseo reclame?
pi_40410731
Ja. Ze kopen toch onmin laptops op Marktplaats.
pi_40766244
hehe wel ja mooie discussie over wow. Er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan het spelletje Wow maar neem van mij aan dat het er nog geen 6,5 mill zijn.

ik vroeg me wel af wat is verslaafd? kijk 20 uur per dag is abnormaal maar 3 uurtjes to 4 vindt ik geen verslaving (mijn mening)

ik vindt dat iedereen zelf moet weten wat ze doen en tja als je vriendin naakt achter hebt staan druk je gewoon op de uitknop van je pc. als je dat niet doet verklaar ik je wel tot gek

voor de rest speel lekker door maar net met alle verslaafende dingen Geniet maar speel met mate

peace
pi_40768489
Met meer dan 150 speeldagen op mijn "main char" mag ik toch wel reageren hier denk ik.

WoW is inderdaad heel verslavend, zelf heb ik het op de dag dat het released was gekocht en sinds toen zeg maar gespeeld, het is vooral heel verslavend in het begin, maar na een tijdje komt er toch een sleur in het spel waar je niet vanaf komt. Ik moet wel zeggen dat dit deels ligt aan welke class je hebt gekozen.

Toendertijd zat ik in VWO5, voor de tweede keer, ik was blijven zitten grotendeels omdat mijn vriendengroep aan de drugs ging en ik daar niks van moest hebben en hun zeg maar de rug toegekeerd, waardoor ik nogal alleen was in de klas en op school zegmaar en zo was blijven zitten omdat ik nogal ongelukkig was. In mijn nieuwe VWO5 klas vond ik niet echt vrienden, en zo begon ik dus ook met WoW aangezien ik al een heleboel online contacten had.

Ik zelf heb perfect mijn school en WoW kunnen scheiden en heb met gemak mijn VWO5 en VWO6 afgemaakt en ga nu naar de uni. In WoW zelf ben ik terechtgekomen in waarschijnlijk dé guild die het beste bij mij past, veel speeltijd, maar wel allemaal megacoole mensen. Een flink aantal mensen uit de guild wonen in Kroatië, en in Juli deze zomer hadden we daar dan ook een grote guildmeeting. Dit was werkelijk geweldig, iedereen was praktisch gewoon al vrienden ed. en het was een geweldige tijd dat we daar samen waren (zo'n 2 weken) en ik moet zeggen werkelijk geen enkele van hun was zo'n "typische gamenerd", we gingen de hele tijd uit en het was fantastisch om samen met hun lol te hebben. Een aantal van deze mensen zijn nu gewoon "hele goede vrienden" wat mij betreft, ik sms ze regelmatig en we spelen veel online samen, praten veel op voicecomms, etc. en ik zal zeker weten vaker daarheen gaan.

Zelf speel ik nu WoW maar een paar uurtjes per week nog, ik heb wel andere dingen te doen alsmede dat er weinig te doen valt met mijn character, het klopt inderdaad dat ik veel meer online vrienden heb dan RL vrienden, maar wat zijn online vrienden die je in RL heel goed kent? Maar zodra ik op de uni zit ontmoet ik wel weer wat meer lokale vrienden.

Als je in WoW redelijk in je eentje bent dan zul je inderdaad de hele tijd gewoon blijven spelen, als je heel goed bevriend raakt met anderen dan zul je het ontzettend saai gaan vinden om te spelen als zij er niet zijn, in mijn geval zijn ze er lang niet altijd dus speel ik maar weinig ook...

Zoals al vaker gezegd in dit topic is het inderdaad wat zelfdiscipline maar het ligt ook een heleboel aan welke richting het spel je sleept alsmede de guild waar je mee speelt. Die reportage van Nova is achterlijk, en ontiegelijk veel mensen hebben een compleet verkeerd beeld van WoW, iedereen denkt dat het allemaal complete nerds zijn, terwijl bijv. mijn guild totaal het tegenovergestelde is, tijdens raids hebben we zoveel fun op ventrilo vaak dat we vaak teveel aandacht van het spel kwijtraken, ondanks dat zijn we toch wel ver gekomen in het spel. (voor de kenners: halverwege Naxxramas nu)

Dus ja, er zitten zwaar verslaafde nerds in WoW zonder sociaal leven, maar er zit ook een ontiegelijk groot aantal leuke mensen in WoW, die heel spontaan en grappig zijn en waar je met groot plezier mee samen speelt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Xeanor op 13-08-2006 17:42:40 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:33:03 #108
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40768808
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:08 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja
We bedoelen, dat 'm ook daadwerkelijk gebruikt, niet alleen dat ie keihard weg probeert te komen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40784960
Mijn broertje is ook een wow verslaafde, ik heb het ook een tijdje gespeeld.
Het probleem aan WoW is de sociale druk van de verschillende groepen binnen het spel. Je moet bijvoorbeeld een bepaald aantal uur online zijn, en dat van tevoren plannen. Je kan de afspraken niet makkelijk afzeggen omdat 'de hele groep afhankelijk van je is' Dit zorgt ervoor dat je geen spontane sociale contacten meer kan onderhouden.
Daardoor heb je de rest van de tijd minder te doen en ga je maar Wow doen. Waardoor je in een neerwaardse spiraal terecht komt.
pi_40820339
Zo'n beetje rond augustus vorig jaar ben ik begonnen met het spelen van WoW op een PvP server (voor de niet-kenners: een server waarop je op bijna ieder moment door spelers van de andere zijde aangevallen kan worden) aangezien veel mensen uit mijn Diablo 2 tijd daar ook zaten. Ik werd helemaal achterlijk van alle gankers (tegenstanders die zo veel hoger in level dan jou zijn dat je kansloos bent in een confrontatie) en ben toen rond level 40 gestopt. Ik probeerde het nog op een PvE server, maar daar kwam ik ook niet verder dan level 45, zeker omdat ik toch wel wat mensen miste van de andere server. Totaal gestopt toen.

Een paar maanden terug begon opeens de zin weer op te komen om te spelen, zeker omdat ik de endgame content (de instances met 20/40 man in totaal) toch ooit eens mee wilde maken met de mensen uit mijn Diablo 2 tijd. Ik levelde mijn Druid vrij eenvoudig tot level 60 (dit keer geen problemen met het PvP aspect) en joinde de guild al op een redelijk vroeg level: ik had een soort van friend status. Deze status werd door mijn activity al snel "main" en ik gearde mijn Druid in een vreselijk snel tempo omhoog naar 3/8 Tier 2 en andere epics, zeker omdat de guild alles al op farm status (voor de niet kenners: een status waarin de guild eenvoudig door bepaalde content heen knalt) had tot AQ40 en er altijd wel plek was voor mij.

De laatste weken begon de endgame content me toch al vrij snel te vervelen. Even een uurtje tussen andere activiteiten door spelen kan vrijwel nooit. Immers zijn je keuzemogelijkheden op level 60 beperkt tot raiden op pvpen en die nemen in de regel 3+ uur in beslag per zitting. Bovendien kan een fout van 1 persoon de gehele raid laten wipen (voor de niet-kenner: iedereen gaat dood) en dat zorgt voor veel frustratie en spanningen onderling. Je moet altijd gefocussed blijven wil je slagen in het spel en dat is nu precies het tegenovergestelde van wat ik van games verwacht: ik zoek ontspanning en niet een constante spanning.

Ik heb zelf niets verwoest door WoW, want de gehele happening vond in de zomervakantie plaats. Ik heb ook geen zin om zaken te laten verwoesten, want dat is het niet waard. Daarom laat ik mijn subscription ook aflopen deze maand. Ik kan mij verslavingen voorstellen, want ik heb zelf ook vrij actief gespeeld de laatste paar maanden en heb zelf ook een Diablo 2 tijd achter de rug (inmiddels alweer 4 jaar geleden) wat tegen verslaving aan neigde.

Toch zullen mensen oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf in te zien dat WoW (of iedere andere willekeurige MMORPG) oneindig is en het leven niet.
pi_40908046
WOW verslaving

Speel het al sinds de US beta en heb toch ook al ruim /100 played. Maar als ik kijk hoeveel sociaal leven het heeft gekost valt het eigenlijk wel mee.

Het heeft de plaats ingenomen van TV kijken, boek lezen, internetsurfen, huis schoonmaken enzo. Dus de gevolgen is meer dat ik vrijwel geen tv meer kijk of boeken lees. Mijn huis is wat stoffiger dan voorheen en mijn eten is wat vaker een AH stoommaaltijd.

Toevallig heb ik me vorige week voorgenomen even 2 weken niet te spelen en ik moet zeggen, ik mis het niet. Maar aan de andere kant. WoW was dan nog een beetje sociaal. Nu ben ik weer boeken aan het lezen en TV te zappen. Da's toch alleen. Ik denk dat ik het op een laag pitje zet, wacht op de uitbreiding, als een gek ga spelen op een nieuwe server voor die rush, nog een tijdje raid en dan voorgoed er mee stop.

Wat me eigenlijk abrupt een pauze deed inlassen was de realizatie dat het raiden elke dag zo compleet nutteloos is. Waarom avond na avond wipen en ergeren of saaie taken doen (zo gezellig is het ook weer niet in de meeste guilds) voor een paar stats extra waar je eigenlijk verder toch niets mee doet (op dat keertje PVPen na). Als de XP uitkomt is dat in 1 klap waardeloos geworden.

Maar uiteindelijk kun je volgens mij beter WoWen dan single player spellen spelen of TV kijken, want in WoW ben je nog redelijk sociaal bezig (chatten/teamspeak, dingen samen doen).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_40908186
Aan de andere kant, als ik een weekje of zo op vakantie ben en dus geen nieuws kan volgen, ik noem maar wat. Dan merk ik toch wel dat ik wat mis, gewoon kwa belevenis wat er in de wereld allemaal gebeurt. Ga je dit dan ook niet krijgen op het moment dat je al je vrije tijd in zo een spel gaat stoppen?
pi_40908270
Het spel ownt, ik kan zelf best zeggen dat ik er verslaafd aan ben ja. Ik zie het probleem niet zo.. het is leuk om te spelen, het is zeer sociaal in omgang met andere spelers (Ventrilo/teamspeak en Ingame zelf) en je leert teamplay.

Als het spel je hele leven beheerst en je doet niks anders meer als WOW dan is het wel slecht voor je, maar ik zit ook wel is een heel weekend alleen maar WOW te spelen. Daarna gewoon weer aan het werk doordeweeks

Het lange spelen komt omdat je lang moet spelen voordat je écht goed word (items/skills/lvl). Ik doe dit liever in het weekend als op een sportvereniging of in de stad rondlopen. Maargoed het is niet ieder weekend hetzelfde.. beetje afwisseling is OK. Ene weekend de hele zondag WOW, ander weekend naar Rdam de stad in
Lambo of Rekt
pi_40908356
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:07 schreef Bolter het volgende:
Aan de andere kant, als ik een weekje of zo op vakantie ben en dus geen nieuws kan volgen, ik noem maar wat. Dan merk ik toch wel dat ik wat mis, gewoon kwa belevenis wat er in de wereld allemaal gebeurt. Ga je dit dan ook niet krijgen op het moment dat je al je vrije tijd in zo een spel gaat stoppen?
Ik zei dat ik bijna geen TV kijk
Ik kijk wel altijd journaal, 2 vandaag, nova enzo, lees kranten/vrij Nederland en volg sommige programma's als Idols & Expeditie Robinson. Maar nooit meer series of echte boeken.

En ik heb gitaar leren spelen tijdens het vele wachten met de raids
pi_40908498
Kijk als je spelletje speelt en zo aan je sociale contact komt is dat natuurlijk prima, zo gauw je je vrienden gaat vervangen voor een spelletje dan zou ik nog eens de boel overdenken.
pi_40908780
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:18 schreef Bolter het volgende:
Kijk als je spelletje speelt en zo aan je sociale contact komt is dat natuurlijk prima, zo gauw je je vrienden gaat vervangen voor een spelletje dan zou ik nog eens de boel overdenken.
Precies, hier ben ik het mee eens, op het moment dat je dingen gaat vervangen die je altijd deed , door het spel, dan gaat het de foute kant op.
Lambo of Rekt
pi_40922538
Ow gaat het over World of Warcraft (nooit gespeeld)?

Ik dacht: het gaat over de Weest Optimistisch Weken
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_40936826
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 04:32 schreef vdHoek het volgende:
Zo'n beetje rond augustus vorig jaar ben ik begonnen met het spelen van WoW op een PvP server (voor de niet-kenners: een server waarop je op bijna ieder moment door spelers van de andere zijde aangevallen kan worden) aangezien veel mensen uit mijn Diablo 2 tijd daar ook zaten. Ik werd helemaal achterlijk van alle gankers (tegenstanders die zo veel hoger in level dan jou zijn dat je kansloos bent in een confrontatie) en ben toen rond level 40 gestopt. Ik probeerde het nog op een PvE server, maar daar kwam ik ook niet verder dan level 45, zeker omdat ik toch wel wat mensen miste van de andere server. Totaal gestopt toen.
Je moet ook niet in STV levelen
Lambo of Rekt
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:25:41 #119
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_41074347
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 04:32 schreef vdHoek het volgende:
Toch zullen mensen oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf in te zien dat WoW (of iedere andere willekeurige MMORPG) oneindig is en het leven niet.
Zo was mijn conculsie ook...
Maar toch, als ik na ga wat ik IRL heb meegemaakt en dat uit zou zetten in en grafiek met iemand die ik nog vaag ken en eigenlijk nogsteeds nonstop online gamed.. thuis woont.. gare baantjes neemt om ze moeder gerust te stellen .. dan zie je het misschien wel nooit in.
Dan denk ik toch, zonde van het leven.
pi_41083881
makkelijk te zeggen over andere hoe die hun tijd vullen als je zelf een idee hebt met wat je met je leven moet doen.

snap je hem?
pi_41085928
Bovendien maken mensen zelf wel uit wat ze leuk vinden. Als de ene persoon die een hekel heeft aan stilzitten 3 maanden door Australie trekt en het geweldig vind en de andere persoon die een hekel heeft aan actief bezig zijn 3 maanden door het beste spel uit zijn leven speelt... Hoe kun je dan zeggen dat de ene meer uit het leven heeft gehaald dan het ander?

Het is allemaal zo subjectief. Totaal onvergelijkbaar. Het wordt pas een probleem als je dingen die je *moet* doen *niet* meer doet omdat je WoW speelt.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:07:31 #122
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_41126521
Tuurlijk iedereen is anders, en er zullen vast ook mensen tussen zitten die WoW als levensdoel hebben. Maar het spel is nu eenmaal verslavend en het heeft nu eenmaal geen echt einde. Dus al die tijd dat je speelt kan je nogal verlamd raken. Vergelijk het maar met iemand die aan de drugs zit, die is daar meer mee bezig dan het nadenken over wat hij nu ECHT uit het leven wilt halen.
dit geldt niet alleen voor WoW
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')