quote:
Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?
quote:
Jij hebt mij talloze keren verweten dat ik me typisch vrouwelijk gedroeg op momenten dat mijn gedrag niet typisch vrouwelijk is
Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...
quote:
en jij hebt ook niet bepaald lopen strooien met complimentjes.
Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...
Doorgaans doe ik het alleen als iets een complimentje waard is...
quote:
Zelfs wanneer je stilzwijgend aanneemt dat ik misschien toch een punt heb, maak je dat niet kenbaar, maar moet ik dat afleiden uit de context.
Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag...
![]()
.
Nu ga je je toch echt dingen inbeelden
![]()
.
quote:
Of misschien zou het feit dat mijn vermoedens constant bevestigd worden door jouw reacties betekenen dat ik toch gelijk heb?
Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...
quote:
Die eerste mogelijkheid is niet goed gedefinieerd. Ik had het over vrouwen die uit zichzelf, dus zonder reden, uitbarsten in woede. Aangezien alles een oorzaak heeft, zijn dat er weinig tot geen (en degenen die er wel zijn, spreken Ests). We zijn het er beiden over eens dat het vrij onwaarschijnlijk is dat jij juist met die vrouwen (waarvan niet zeker is of ze bestaan) een relatie krijgt. Dan is de vraag: wat is dan toch de oorzaak voor die woede? Onmacht, inderdaad. Maar waarom voelen ze zich machteloos? Omdat jij hen niet begrijpt, omdat je verkeerd met hen omgaat, enz. In dat geval is de woede dus terecht.
Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...
Tja, dat is inderdaad éxact de denkwijze die de labiele vrouwen in kwestie hebben...
Kennelijk heb ik virtueel ook al een wichelroedepik
![]()
.
quote:
Dat is niet mijn idee van een rationele discussie, maar we hadden het dan ook over wat je doet als de vrouw emotioneel is. Als de vrouw emotioneel is, is braaf luisteren en je bek dichthouden een hele goede oplossing.
Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...
quote:
In die quote staat wanneer de verwijten terecht zijn. In dat geval moet je haar uit laten praten (ook als ze emotioneel is ja). Zijn de verwijten niet terecht, dan kun je er eveneens voor kiezen om haar toch uit te laten praten (omdat je weet dat ze in een rationele bui uiteindelijk sorry komt zeggen omdat ze je onterecht dingen verweten heeft). Is dat echter geen optie omdat je Ests hoort (om mijn metafoor aan te halen), dan kun je proberen of je haar Zweeds of Fins kunt leren, en als je dat niet wil of als dat niet gaat, wordt het tijd voor drastische oplossingen als uitmaken. Dan pas dus he.
Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nog
![]()
.
quote:
Dat is eigenlijk sowieso raadzaam als de vrouw emotioneel is. Als jij je ratio terzijde houdt en probeert alles op je gevoel te doen, is er een grote kans dat je de vrouw weet te kalmeren en dat alles weer goed is. Als je echter toch over dingen gaat nadenken, zul je haar wellicht (of waarschijnlijk) niet begrijpen. Spreek jij je onbegrip uit, dan kan daar weer heibel van komen. Kan, hoeft niet. In principe moet het mogelijk zijn om je onbegrip zodanig te uiten dat de vrouw vanzelf weer stil wordt.
Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...
Maar hé mannen, een wijze les; zodra je vrouw emotioneel wordt moet je compleet irrationeel worden en gezellig mee gaan schelden... Of natuurlijk gewoon je bek houden en ja knikken zonder te morren...
Oprah is er niets bij
![]()
.
quote:
Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?
De oorzaak ligt bij de vrouw, waarom moet de man dan door het stof kruipen?
Oh wacht, da's waar ook, de vrouw is een emotioneel ondier die niet voor rede vatbaar is en wij moeten dan maar alles doen om haar te pleasen...
Nah, begin er een beetje moe van te worden nu, dus laten we het eens andersom stellen:
Man komt dronken thuis, is pissig (emotioneel) omdat hij verloren heeft met kaarten en hoekt vervolgens zijn vrouw de hele woonkamer door (vergelijkbaar met de verbale vrouwelijke mishandeling)...
Dan moet de vrouw dus, terwijl hij haar hoofdje tegen de muur aanbonkt alles maar over zich heen laten komen, het accepteren en achteraf niet gaan zeuren?
En hé, vooral ook niet gaan tegensputteren hé, want daar wordt de man in kwestie alleen nog maar emotioneler van... En dan komt hij, de volgende morgen als hij afgekoeld is en ziet dat hij fout zat, wel even zijn excuus aanbieden en praten... En leven ze nog lang en gelukkig
![]()
.
WTF KASTA?!?! DA'S TOCH NIET REËEL MAN?!?!?!
Joh, je meent het
![]()
.
quote:
Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te maken
![]()
.
quote:
Je moet eens kijken hoe lang ze na jouw woorden nog de neiging zal hebben om door te tieren. Ik zou verder niet weten of het typisch vrouwelijk is om door deze woorden op slag te kalmeren. Ik kan je wel zeggen dat ik zeer weinig respect zou hebben voor een vrouw die na deze woorden nog doortiert. Ik zou er zelf geen relatie mee willen hebben (als ik lesbisch was) en ik meen jij ook niet.
De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...
Heb ik het geprobeerd? Uiteraard, anders zou ik dergelijke beweringen niet doen...
Resultaat:
- Emotionele chantage! Boehoe
![]()
.
- Euuuuh... Euuuuh... IK MAAK HET ZELF WEL UIT LUL!
- Alsof jij mij zou laten gaan
![]()
.
- Wat zeg je nou?!? [insert nog meer gescheld]
Tuurlijk, de volgende morgen komen ze in vrijwel alle gevallen komen ze er de volgende morgen wel weer op terug... Maar ja, dan heb je al een avond met het bovenstaande achter de rug...
quote:
![]()
Nee, maar bij sommige vrouwen is
dat wellicht weer de juiste aanpak
![]()
Of bel anders een relatietherapeut
![]()
Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...
Dus ik op een gegeven moment (niet eens zo zeer uit eigenbelang, maar meer als chronische "oplossing" voor haar) voorstellen dat ze naar een therapie ging... Was ze op een gegeven moment
zelf ook zover dat ze bereid was te gaan... Althans, dat dacht ik...
Een dag later vertelde ze namelijk aan haar vriendinnen dat we in
relatietherapie gingen
![]()
.
quote:
De vrouw zal een andere reparateur zoeken die bekwamer is in zijn vak (wat in deze onvolmaakte metafoor eigenlijk neer komt op een nieuwe auto want de auto is de relatie). Het kan ook zo zijn dat de reparateur er niks meer aan had kunnen doen, omdat de auto volledig versleten is.
Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...
quote:
Op enkele al genoemde uitzonderingen na dien je gewoon naar haar te luisteren, omdat je anders haar emoties niet respecteert. Ga je haar (terwijl ze nog emotioneel is) verwijten dat de oorzaak van emotie onlogisch of irreëel is en dat ze dus niet zo emotioneel moet doen, dan gun je haar haar wereldbeeld niet en bied je haar geen ruimte om emotioneel te zijn. Zoals ik al eerder heb gezegd, emoties zijn soms onredelijk en dat feit zul je gewoon moeten accepteren. Wordt het je te gortig omdat je toch al deze tips hebt opgevolgd en niets werkt, dan kun je haar even met rust laten, zodat ze kalmeert, of als het echt foute boel is (deze vrouw is Ests), dan rest er niets anders dan uitmaken.
Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...
quote:
Als zij weer kalm is, hoort dat geen probleem te zijn (en is dat het wel, dan is ze Ests
![]()
). Het is wel heel belangrijk hoe je begint over haar emotionele bui. Als je iets heel verkeerds zegt, kan ze inderdaad weer emotioneel worden, zeker als het hoog zat. Je kan het bijvoorbeeld zo proberen:
"Ik ben blij dat je weer kalm bent liefie, maar ik wil graag weten/begrijpen wat je dwars zat. Zou je me daar iets over kunnen vertellen?" (voeg het woord 'meer' toe als ze al iets verteld hebt, subtiel detail, maar wel belangrijk)
Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee...
"Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doet
."Want hé, door kritiekloos alles over je heen te laten komen is zij gaan denken "Hij had er niets tegenin te brengen en zat maar schuldbewust voor zich uit te staren, kennelijk zag hij dus zelf ook wel in hoe fout hij is geweest..."
quote:
![]()
Nee. Dat je op je gevoel afgaat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je precies dezelfde emotie vertoont als zij. Er bestaat zoiets als instinctieve empathie. Als je zusje huilt, zal je zijn begonnen met troosten voordat je hebt beredeneerd dat een schouder nou eenmaal erg kalmerend werkt. Jij moet op zoek naar die instinctieve empathie. Jij bent niet autistisch, mag ik aannemen, dus jij beschikt erover (ik namelijk niet). Waar is 'ie?
Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...
Vrouw: "Wat flik je me nou mafkees?! Blijf met je poten van me af, daar ga je me echt niet mee paaien als ik zo pissig op je ben!"
*Oeh, oeh, paniek, andere emotie*
Man begint te schelden: Houd toch je bek hoer!
Vrouw: WTF? Ben je gek ofzo? => Scheldt terug...
*Euuuh, damn it, dit werkt niet* => Man begint ten einde raad dan maar te huilen...
Vrouw:
![]()
.
Tja, en de vrouw zal met dergelijke irrationele moodswings in ieder geval de vrouwelijke kant van de man in kwestie herkennen, maar het komt op mij over als een nooit vertoonde slapstick aflevering van Laurel & Hardy
![]()
.
quote:
In hoeverre is het voor jou zelfverloochening als een partner graag heeft dat je op een bepaald moment gewoon even je bek houdt? Je hoeft toch niet altijd iets te zeggen, of wel?
Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?
quote:
Vrouwen zijn er met hun emotionele buien niet op uit om de relatie te saboteren.
Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt...
![]()
.
quote:
Dat is er zeker, maar dan moet je haar wel de kans toe geven. Als je gaat discussiëren, wordt ze alleen maar kwader.
Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...
quote:
Dat zou je juist niet moeten doen. Een relatie is op zijn gezondst als die gelijkwaardig is.
Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?
Je moet je niet onderdanig opstellen omdat de relatie dan niet meer gelijkwaardig is, maar je moet je wel zonder ook maar enige beargumenteerde aanleiding verrot laten schelden, dat over je heen laten komen, braaf zwijgen en ja en amen knikken met als finale een troostknuffel?
Wat noem je dat gedrag dan? De koene, offensieve ridder tactiek ofzo?
![]()
.
Dat is mooi, maar zoals gezegd niet altijd de juiste oplossing.
quote:
Sorry, je komt nog steeds over als niet uiterst begripvol.
Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn...
![]()
.
quote:
Tsja, sorry, maar vrouwen zijn soms slachtoffer van hun emoties. Je kunt dat hen verwijten, maar dat heeft gewoon niet zo heel veel zin. Ze zullen niet plotseling veranderen, omdat emoties vaak gewoon niet handig zijn. Je kunt beter leren hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...
Zullen we anders even met de pet rond gaan om een mooi standbeeld voor alle zelfmoordterroristen bij elkaar te sparen?
quote:
Wat wil je nou? Moet ik mijn mening veranderen als ik tot de conclusie kom dat een vermoeden onjuist is, of zou je liever willen dat ik dat door mezelf onjuist bevonden vermoeden toch koppig volhoud omdat ik zo standvastiger ben?
Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennen
![]()
.
quote:
Dat doe ik. Dat jij de argumenten over het hoofd ziet of niet begrijpt is jouw probleem.
Oh woman please
![]()
.
Je gaf zelf notabene al toe dat je je "argumenten" herhaaldelijk slecht had uitgewerkt en nu ga je mij verwijten dat ik ze niet begrijp?
Doe mij en alle (potentiele) ouders van Nederland een plezier en word geen lerares...
quote:
Dat heb ik niet gedaan. Geloof ik.
Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...
quote:
Ik zal toch steeds weer dingen opnieuw moeten uitleggen als jij iets niet snapt of meer details aanvoert, of niet? Zeg, Kasta, heb ik nou gelijk over jouw wantrouwen en onbegrip of ongelijk over jouw intelligentie dat jij toch zeer vaak niet begrijpt wat ik bedoel, laat staan dat je er gelijk over hebt?
Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt je
![]()
.
quote:
Hoezo is dat tegenstrijdig? Zij zal indien gevraagd op de proppen komen met de oorzaak van haar emoties. Dat zal op dat moment vooral voelen en overkomen als het luchten van haar hart. Rationeel praten over wat de oorzaak was komt later wel. Logica blijft soms echter uit; ik zei al, sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Maar daar moet je niet zo'n punt van maken als jij dat doet.
Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?
Logica, argumenten en redenen worden zoooooooooo overschat hé...
quote:
Soms zal zoiets genoeg zijn (hoewel in jouw geval waarschijnlijk een stuk minder vaak
![]()
), wellicht niet om haar te overtuigen, maar wel om tot haar door te laten dringen "kijk eens, dit is de stem van zijn ratio terwijl ik zo gigantisch emotioneel aan het doen ben....' Zo ben je haar sterke rots in de branding en het feit dat diezelfde rots in de branding van haar houdt en voor haar klaar staat, zal haar kalmeren.
Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijn
![]()
.
![]()
.
quote:
Mijn posts zijn toch net iets gedetailleerder dan 'dumpen of weglopen'
![]()
Weglopen moet je dus doen als je het even niet aan kan, dumpen als je weet dat je het nooit aan zal kunnen, omdat de vrouw Ests spreekt.
Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...
quote:
Emoties zijn primitief en nauwelijks ontwikkeld. Emotionele buien vereisen dus een aanpak die inderdaad niet veel verder mag gaan dan sussen, knuffelen, aaien en stil blijven.
En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...