Bron:Arrow in the head newsquote:Grindhouse is no longer two 1 hour films in one, its now TWO FEATURE FILMS for the price of one!
ziet er vet uitquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:16 schreef PBateman1978 het volgende:
http://www.themoviebox.ne(...)indhouse/trailer.php
Trailer
Als ik het goed begreep is het één film, bestaand uit 2 films en worden er zelfs nep-trailers en reclames gedraaid tussen de twee films door.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:39 schreef HuubTuub het volgende:
Als ze dan wel maar tegelijkertijd in de bios draaien en niet als bij Kill Bill een paar maanden tussen de films zit.
Hij`s echt te vetquote:
Of ze doen de prijs van de kaartjes omhoogquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:51 schreef dapluiz het volgende:
Kan ook niet wachten op deze film, en als ze ze achter elkaar gaan draaien (moet bijna wel, anders gaat het effect van die nep-trailers verloren) dan is het ook nog eens goed waar voor je geld
coolquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:38 schreef The_S het volgende:
http://movies.yahoo.com/feature/grindhouse_hd.html
gave trailer![]()
http://www.iwatchstuff.com/2007/01/werewolf_woman_of_the_ss.htmlquote:As part of the spectacle that will be Grindhouse, Tarantino and Rodriguez have collected a group of directors to make trailers for made-up movies to go between features. This shot from Rob Zombie's Werewolf Women of the S.S. reminds us that, besides the atrocities against humanity they committed, the Nazis had some pretty good cabarets. Sometimes it just makes you think, if only we could have kept the Nazi nightclubs, eliminated the Nazi death camps. Such is the paradox of the Nazi.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:19 schreef One_conundrum het volgende:
haha, de onderste siert nu mijn achtergrond.
dittoquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:19 schreef One_conundrum het volgende:
haha, de onderste siert nu mijn achtergrond.
Yepquote:Op zondag 4 februari 2007 18:40 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Waar is jou Avatar van? 300?
en dat houdt in?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
in de Spits stond dat A-Film er aan dacht om de films apart uit te gaan brengen in Nederland![]()
dat bv de Tarantino film 6 weken uitkomt voor de Rodriguez film.quote:
Dat Death Proof en Planet Terror niet achter elkaar aan draaien zonder nep trailers ertussen ....quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
dat bv de Tarantino film 6 weken uitkomt voor de Rodriguez film.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:29 schreef TC03 het volgende:
Vet man, lekker artistiek verantwoorde hommages.Verzin eens wat nieuws.
Dat zouden ze het hele idee achter het project onderuit halen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
dat bv de Tarantino film 6 weken uitkomt voor de Rodriguez film.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:12 schreef cwk het volgende:
De nieuwe trailer is uit.
Wat kan ik zeggen...![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:12 schreef cwk het volgende:
Ik vind het een misselijke streek als ze dat gaan doen. Ik had zoiets bij RCV verwacht maar bij A-film eigenlijk niet...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
in de Spits stond dat A-Film er aan dacht om de films apart uit te gaan brengen in Nederland![]()
Hij`s echt stoerquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:12 schreef cwk het volgende:
Eerder naarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het geheel blijft wel hip, maar het machinegeweer-been vind ik voorlopig nog steeds meer naardan naar
overhellen.
Kurt Russelquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:38 schreef The_S het volgende:
http://movies.yahoo.com/feature/grindhouse_hd.html
gave trailer![]()
quote:Seems all us overseas people don't understand the concept of the sleazy movie theatre - surprising news to me considering I've visited theaters where you're lucky if that's a choc top stain you're sitting on.
So the Weinsteins, who're releasing the upcoming Tarantino/Rodriguez "Grindhouse" double feature, have decided that non-English speaking countries will get the two films separately ala "Kill Bill".
The films will apparently feature 'additional footage' and be released several months apart, though which one comes first is undecided at present. No word on how the fake trailers in the middle will be worked into these.
Ze willen dus extra geld verdienen aan de landen buiten de VS, Canada en UK. Dat zal een vetpot worden...quote:But each of the director's films grew in length. So there have been some changes in the strategy. The two segments will be presented as one film in the U.S./Canada, U.K., Australia/New Zealand and South Africa, with the faux trailers screened between the two.
In all other territories, where there is little tradition of a grindhouse double bill, the two will play separately, as "Grindhouse: Planet Terror" and "Grindhouse: Death Proof." The faux trailers will play with each.
The split will allow the Weinstein Co. to harness sales for two pics. To help recoup investments, the project was presold in a number of territories, including the U.K., France, Germany and Thailand.
2/3e van de opbrengsten van de doorsnee blockbuster komen van buiten de VS. Als je daar Canada en andere Engelstalige landen bijtelt, kom je waarschijnlijk nog steeds bij minstens 50% van de opbrengsten van zo'n film uit, zeker een aanzienlijk bedrag.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:01 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ze willen dus extra geld verdienen aan de landen buiten de VS, Canada en UK. Dat zal een vetpot worden...![]()
Canada en andere Engelstalige landen krijgen ook maar één double-bill te zien... Dan krijg je dus alleen dubbele recettes uit niet-Engelstalige landen, en als je het daarvan moet hebben...quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
2/3e van de opbrengsten van de doorsnee blockbuster komen van buiten de VS. Als je daar Canada en andere Engelstalige landen bijtelt, kom je waarschijnlijk nog steeds bij minstens 50% van de opbrengsten van zo'n film uit, zeker een aanzienlijk bedrag.
En dat 'dubbele recettes' valt ook nog maar af te wachten. Het mooie van Grindhouse was juist de double bill en de fake trailers in het midden. Ik denk dat er een groot deel van het publiek nu afhaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:18 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Canada en andere Engelstalige landen krijgen ook maar één double-bill te zien... Dan krijg je dus alleen dubbele recettes uit niet-Engelstalige landen, en als je het daarvan moet hebben...
Wel ja, dat bedoel ik. Niet-Engelstalige landen zorgen waarschijnlijk de helft van de opbrengsten. Als je (in theorie) die mensen twee keer kan laten betalen, maak je in totaal toch 50% winst. Zelfs als er in die landen door deze actie 30% afhaakt, maak je in totaal nog steeds miljoenen winst.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:18 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Canada en andere Engelstalige landen krijgen ook maar één double-bill te zien... Dan krijg je dus alleen dubbele recettes uit niet-Engelstalige landen, en als je het daarvan moet hebben...
Mja, ik heb het even uitgezocht voor Sin City, en het klopt wel zo'n beetje... Toch zou ik dit reden vinden om de film te boycotten of in ieder geval in het Nederlandse geval distributeur A-film zover te krijgen om ze toch als één film uit te brengen...quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel ja, dat bedoel ik. Niet-Engelstalige landen zorgen waarschijnlijk de helft van de opbrengsten. Als je (in theorie) die mensen twee keer kan laten betalen, maak je in totaal toch 50% winst. Zelfs als er in die landen door deze actie 30% afhaakt, maak je in totaal nog steeds miljoenen winst.
Ja, dan zit ik naar Zodiac of 300 te kijkenquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar zoals cwk zegt zit ik toch gewoon ergens in de bios als ze uitkomen.
Ditto. Ik zei ook niet dat ik in bij Grindhouse zou zitten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, dan zit ik naar Zodiac of 300 te kijken.
Ik heb genoeg geld en tijd om naar meer films te gaan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, dan zit ik naar Zodiac of 300 te kijken.
Toch niet. Als ze `m daadwerkelijk apart gaan uitbrengen ga ik er echt niet heen. Dan wacht ik wel op een fatsoenlijke dvd release.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:18 schreef cwk het volgende:
Dat zeggen jullie nu, maar jullie weten net zo goed als ik dat je straks gewoon in de middelste rij zit met een zak popcorn.
Voor iemand met een avatar van Boondock Saints is dat eigenlijk een geheel onterechte opmerking, want als je een beetje films kent en logisch nadenkt, dan is die film niets anders dan alle goede elementen en cliches van de meeste "cult" films uit de jaren negentig bij elkaar gejat. Dus ook gewoon een hommage.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:29 schreef TC03 het volgende:
Vet man, lekker artistiek verantwoorde hommages.Verzin eens wat nieuws.
Nederland heeft ook lange tijd een riks bioscoop gekend en bij veel mensen is het principe van een double bill ook wel bekend, het publiek wat geprobeerd wordt met deze films aan gesproken te worden is hier zeker bekend mee. Dus zo gek is de reactie van een aantal mensen nog niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:58 schreef laurenzo85 het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Dit is een Amerikaans jaren '70 iets ofzo, daar is toch helemaal niemand bekend mee verder? En nu zou het ineens per se op die manier uitgebracht moeten worden, anders is het helemaal niet leuk meer?
donequote:Op donderdag 22 februari 2007 01:50 schreef 7eVeNL het volgende:
teken de petitie zou ik zeggen...
http://www.petitiononline.com/ghsplit/petition.html
Idem en idem.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Petitie ondertekent. Al ben ik bang dat het weinig effect heeft.
http://a-film.nl/nieuws.php?id=179quote:Releasedata "Grindhouse" bekend
Datum: do 1 maart 2007
De nieuwe films van Quentin Tarantino en Robert Rodriguez verschijnen deze zomer kort na elkaar in de Nederlandse en Belgische bioscopen. De twee bevriende topregisseurs zijn een samenwerking aangegaan en hebben beiden een film onder de noemer ‘Grindhouse’ gemaakt. ‘Death Proof’ van Quentin Tarantino verschijnt op 7 juni (Ned.) en 6 juni (Bel.) in de bioscopen, ‘Planet Terror’ van Robert Rodriguez volgt op 19 juli (Ned.) en 1 aug (Bel.).
In tegenstelling tot de internationale release zal de domestic release als ‘double-feature’ verschijnen. Hiermee willen de regisseurs de ‘grindhouse’ insteek onderstrepen. Grindhouses waren bioscopen uit de jaren zeventig en tachtig die lowbudget films met cultstatus achter elkaar toonden.
In ‘Grindhouse: Death Proof’ speelt Kurt Russel een psychopathische stuntman die mooie vrouwen vermoordt met zijn auto. De film is geregisseerd door Quentin Tarantino, onder meer bekend van Reservoir Dogs (1992), Pulp Fiction (1994) en Kill Bill (2003, 2004).
‘Grindhouse: Planet Terror’ gaat over enkele mensen in een klein dorpje die het moeten opnemen tegen zombies. De film is geregisseerd door Robert Rodriguez, onder meer bekend van Desperado (1995), From Dusk Till Dawn (1996) en Sin City (2005).
Nope, niet waar... In de ENgels-sprekende landen komt-ie gewoon als double-bill. Dus ook in Engeland, Australie, Canada, Zuid-Afrika...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:52 schreef Shogo het volgende:
In de UK zal het denk ik ook gesplitst worden. Heel Europa dus.
Oh jah inderdaad.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:10 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Nope, niet waar... In de ENgels-sprekende landen komt-ie gewoon als double-bill. Dus ook in Engeland, Australie, Canada, Zuid-Afrika...![]()
Daar hebben wij veel aanquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:31 schreef StefanP het volgende:
Vrees niet - als ik in een goede bui ben, wil ik vooraf wel even zeggen of de voorstelling van het geheel in de VS de moeite was.
quote:
quote:
Idd raar dat die twee nog niks van ze hebben laten horen. Ze moeten toch van deze ontwikkelingen op de hoogte zijn.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Tarantino en Rodriguez niet snel ergens komen vertellen dat ze 't zelf ook jammer vinden, hebben ze bij toch afgedaan.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:55 schreef Darklight het volgende:
Die heeft Rob Zombie toch gemaakt?
haha heeft wel iets weg van Dyanne Thorne ookquote:Op maandag 12 maart 2007 23:54 schreef kinky_queen het volgende:
WEREWOLF WOMEN OF THE SS
[afbeelding]
het in 2 delen releasen is alvast een grote stap in de richting......quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:50 schreef slindenau het volgende:
Nouja, ik denk toch wel dat RCV A-Film gemakkelijk overtreft qua kutheid....
Zou me niks verbazen ... hij heeft er langzamerhand een handje van om films op te splitsen ...quote:Op maandag 12 maart 2007 23:01 schreef Timo20 het volgende:
Heb ergens gelezen dat `t zelfs op initiatief van Tarantino is gedaan
Dat lijkt me sterk...
Bij Kil Bill was het juist precies andersom. Toen wilden de studiobonzen het uitbrengen als één film (ingekort). En wilde QT dat absoluut niet. En dreigde toen om hem anders in eigen beheer uit te gaan brengen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen ... hij heeft er langzamerhand een handje van om films op te splitsen ...
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:28 schreef Helo het volgende:
grote kick
trailer die tussen de twee films hoort te komen maar dus in nederland niet komt
Thanksgiving
http://media.movies.ign.com/media/749/749962/vids_1.html
NIET KIJKEN ALS JE NIET TEGEN BLOED en GEWELD KAN !!!!!!!! te sicke trailer is het
Geweldig!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:28 schreef Helo het volgende:
grote kick
Thanksgiving
NIET KIJKEN ALS JE NIET TEGEN BLOED en GEWELD KAN !!!!!!!! te sicke trailer is het
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:28 schreef Helo het volgende:
grote kick
Thanksgiving
ik ben JUIST blij dat het geen kaskraker is... dat is niet de bedoeling van onze 2 vrienden! ik zag de CAM al staan maar kijk hem pas als er een screener is....quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen lijkt het er sterk op dat het een serieuze flop wordt.
In zijn openingsweekend haalde hij slechts de 4de plaats na de schaatsfilm van Ferrell, na de animatiefilm Meet the Robinsons en na het nieuwe Ice Cube-onding Are We Done Yet? (). Hij wist maar net The Reaping (horrorpulp) voor te blijven en ook 300 (in zijn 4de week) haalde maar net iets minder. Grindhouse haalde 12 miljoen binnen, niet genoeg voor iets wat (inclusief promotie) 100 miljoen heeft gekost.
De fanboys hebben 'm ondertussen wel naar de 108e plaats van IMDb gestemd, maar het grote publiek is niet geïnteresseerd.
In your face, Weinsteins. Op zich is het wel vreemd om een geweldorgie uit te brengen in het paasweekend.
Er zijn nu zelfs geruchten dat ze 'm ook in de VS willen opsplitsen en opnieuw willen uitbrengen, eerst Death Proof, een paar maanden later Planet Terror..
Oftewel: de nieuwe strategie van de Weinsteins is de dvd's ook splitsen, zodat iedereen die het ding überhaupt nog in z'n geheel wil zien wel naar de bios moet. Lijkt me niet dat wij dan wel één dvd krijgen.quote:[...]
The running time of the movie, an ode to exploitation films of yesteryear, had been expected to be something of a drag on B.O., and Monday-morning quarterbacks may say the two parts should have been split and released separately, as they are abroad. TWC had reportedly toyed with the idea, but the filmmakers wanted their pics to remain as a double bill.
Harvey Weinstein defended the decision to keep the two together Sunday, telling Daily Variety it was artistically the right move and that the movie will be a moneymaker thanks to its foreign sales as separate films and an upcoming DVD rollout, which also will release the films as two separate titles.
But he acknowledged that it "has taken a while to educate the public" on how the pairing would work, as some moviegoers in areas outside Gotham and Los Angeles went into multiplexes not realizing they were in for two distinct pics.
[...]
Harvey Weinstein said the distrib will tweak the movie's marketing materials to reinforce to auds that "Grindhouse" will only be a theatrical experience and won't be rolled out on homevideo as one film.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn nu zelfs geruchten dat ze 'm ook in de VS willen opsplitsen en opnieuw willen uitbrengen, eerst Death Proof, een paar maanden later Planet Terror..
Ik kan nu echt niet mee wachten!quote:Op dinsdag 17 april 2007 03:37 schreef kinky_queen het volgende:
GRINDHOUSE
GRINDHOUSE: DOUBLE FEATURE
Ongelooflijk... dit walst zomaar even mijn alltime top 20 binnen en misschien wel mijn top 10
Ik hoef niet uit te leggen dat de heren Rodriquez en (vooral) Tarantino vreselijk veel liefde voor het medium film hebben en dat spat hier letterlijk van het scherm
De ode aan de grindhouse/drive-in double bills klopt hier werkelijk als een bus en de authentieke beelden (of het idd WS had moeten wezen laat ik maar even in het midden) geven de film een ongeevenaarde charme
PLANET TERROR
Rodriquez's film is compleet over the top en is een sf avontuur a la GALAXY OF TERROR, CONTAMINATION en I DRINK YOUR BLOOD en ontelbaar andere sf/horrors en slaat de spijker op zijn kop. Goede muziek, heerlijke vertolkingen, gore en humor precies zoals het hoort
DEATH PROOF
De bekende dialogen van Tarantino spelen hier de hoofdrol (het is echt genieten geblazen!) in wat nog het meest lijkt op een mix van SWITCHBLADE SISTERS, VANISHING POINT en de compromisloze horrors zoals I DISMEMBER MAMA, SEX PSYCHO en SCHOOLGIRLS IN CHAINS.
Hierbij verklaar ik Rodriquez en Tarantino tot godenzonen want deze film is zoooo heerlijk herkenbaar voor de fan van b films dat het genieten met een hoofdletter G is
De trailers die bijgevoegd zijn, zijn ronduit hilarisch en zeer goed gemaakt. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het trailers moesten zijn van echt bestaande films
10/10
Death Proof komt op 7 juni uit en Planet Terror op 19 juli. Geen Grindhouse als geheel dus.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wordt ie nou wel of niet in 1 geheel uitgebracht en wanneer komt ie hier uit?
En even hier nog over, na het zien van de "Nacht van de wansmaak" DVD's zou ik kunnen zweren dat daar een soortgelijke film als "Werewolf Woman of the SS" voorbij is gekomen...maar dat zal wel aan mij liggenquote:De trailers die bijgevoegd zijn, zijn ronduit hilarisch en zeer goed gemaakt. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het trailers moesten zijn van echt bestaande films
Doel je niet op ilsa she wolf of the ss?quote:Op maandag 23 april 2007 02:15 schreef slindenau het volgende:
[..]
En even hier nog over, na het zien van de "Nacht van de wansmaak" DVD's zou ik kunnen zweren dat daar een soortgelijke film als "Werewolf Woman of the SS" voorbij is gekomen...maar dat zal wel aan mij liggen.
Ja dat zal 'em zijn geweest, er zat iig iest met "wolf" en "ss" in die Nacht van de Wansmaak reeksquote:Op maandag 23 april 2007 08:57 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
Doel je niet op ilsa she wolf of the ss?leuke trilogy is dat
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 01:51 schreef slindenau het volgende:
Rose is leuk ja...en zeker aan het eind. OMG dieDie geweer als haar been. Ziet er echt vet tof uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Als ik het goed begrijp, zit iedereen in beide films?
De een speelt een hoofdrol in de ene film en in de andere gaat ie al heel snel dood of zo?.
Friends don't let friends remain beardless...
quote:Nicolas Cage ... Fu Manchu (segment "Werewolf Women of the SS")
Ik begrijp dit niet.... Hoe kunnen jullie in godsnaam deze films al gezien hebben? Zijn jullie naar de States geweest ofzo...quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:19 schreef Toon_Tetten het volgende:
ik vond er niks aan, terwijl ik de andere films van hen wel redelijk kan waarderen. Ik vond alleen het laatste kwartier van death proof wel weer heel leuk![]()
Wel eens gehoord van downloaden ofzo? De tering hee.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet.... Hoe kunnen jullie in godsnaam deze films al gezien hebben? Zijn jullie naar de States geweest ofzo...
quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:02 schreef PDOA het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van downloaden ofzo? De tering hee.
Ja maar daar wordt het juist alleen maar grindhouseriger van.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:08 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Dude tuurlijk wel... Maar ik kan niet begrijpen dat jullie zoooon slechte versie (camera in bios) van die film gaan kijken.... Wat een baggerkwaliteit... Die versie is al een maand uit ofzo.... Zo zonde om hem dan al te kijken...
quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:03 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Ja maar daar wordt het juist alleen maar grindhouseriger van.
Baggerkwaliteit? Je kan alles prima volgen...en zolang je niet gaat projecteren of op je HT setje gaat draaien kan het er best mee door.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:08 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Dude tuurlijk wel... Maar ik kan niet begrijpen dat jullie zoooon slechte versie (camera in bios) van die film gaan kijken.... Wat een baggerkwaliteit... Die versie is al een maand uit ofzo.... Zo zonde om hem dan al te kijken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel matig dat er geen fake-trailers bijzaten. Iedereen wachten tot het einde, maar noppes![]()
Begrijp ik goed dat ze die er helemaal niet bij doen in de NL versie?![]()
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Tarantino == Dialoog...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:00 schreef slindenau het volgende:
Death Proof vond ik zelf ook een van de mindere films, waarschijnlijk omdat het meer dialoog was (en op een gegeven moment nogal saai werd).
Planet Terror is overigen wel een aanrader, zodra die in die Bios komt; allemaal gaan kijken.
En het zou erg jammer zijn als ze die trailers niet uitzenden in de bios, al kan ik dat wel begrijpen: het hoort niet bij de Nederlandse Bioscopen om neppe trailers uit te zenden (dat is nou typisch grindhouse).
Laten we maar hopen dat ze wel op de R2NL DVD's komen, anders ga ik die niet eens halen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:06 schreef Zhenar het volgende:
Death Proof gezien vandaag. Leipe film, al had ik wel het idee dat ik veel miste omdat ik absoluut geen B-film liefhebber ben (of C-film, hoe je het wilt noemen).
Maar begrijp ik goed dat vandaag de premiere was? De zaal waar ik hem zag was bijna leeg en het was wel een avondvoorstelling![]()
Al was het wel in een kleine cultbios, dat zal wel meegespeeld hebben.
De dialogen waren prachtig, heerlijk Tarantinesque. De sfeer was ook top. En het verhaal... heerlijk onlogisch. Vooral het einde was erg bizar, maar hilarisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee. Die worden niet vertoont in Nederland.quote:Maar wel matig dat er geen fake-trailers bijzaten. Iedereen wachten tot het einde, maar noppes![]()
Begrijp ik goed dat ze die er helemaal niet bij doen in de NL versie?![]()
![]()
Dat nummer bij de eind credits staat nu de hele tijd op repeat.![]()
Niet alleen maar hoor, Kill Bill (1 vooral) dialoog? Pulp Fiction is ook niet alleen maar dialoog. etc. etc.quote:
Nee ik bedoel, dialoog is de main ingredient in Tarantinos films... Alles eromheen is mooi mee genomen... En Pulp Fiction zit daar vol van...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:07 schreef slindenau het volgende:
[..]
Niet alleen maar hoor, Kill Bill (1 vooral) dialoog? Pulp Fiction is ook niet alleen maar dialoog. etc. etc.
Het gaat er mij meer om, precies wat LoneWolf noemt, dat er wel erg lang wordt gepraat zonder enige vorm van actie/vooruitgang in het verhaal...die introductie inderdaad.
Ik zat echt even te denken: is dit nog wel dezelfde filmtoen ze aan die 2e introductie begonnen (na 45 min ongeveer).
Dat vond ik dus een minpuntje, er had inderdaad wat meer vaart in het verhaal mogen zitten.
Ik hoorde het inderdaad van een collega dat het erg rustig was. Maar zoals je al zei, gepromote werd voor Grindhouse, maar niet voor Death Proof/Planet Terror. In Cinestar kwam ook pas laat de poster van Death Proof te hangen.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
Ben afgelopen Donderdag geweest en vond hem übervet!
voor een première waren er wel heel weinig mensen in de zaal(Cinestar Enschede), maar ik moet zeggen dat er voor deze film ook heel weinig reclame is gemaakt.
't is dat m'n collega's er mee kwamen dat ie donderdag uit kwam, anders had ik het ook gemist.
dan woon je echt in een kutdorp.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:11 schreef ooge het volgende:
geloof me verrassent veel mensen kennen pulp fiction nauwelijk, misschien alleen van horen zeggen of een keertje vaag gezien.
als je aan iemand vraagt van ken je pulp fiction?
optie A; is dat een film? naam komt wel bekent voor
optie B; ja tuurlijk wie niet?
En dan komt er een jaar later nog een DVD versie uit waar de film op staat zoals ie in de bioscoop was. En dan nog een jaar later de directors cut enz enz. net als nu die Kill Bill - The Whole Bloody Affair die in september uitkomt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:22 schreef Timo20 het volgende:Uiteraard brengen ze `m gesplit uit op dvd, dan kunnen ze nog wat extra geld uit het volk persen[afbeelding] [afbeelding]
daarom heb ik expres enkel een gedownloade versie van Kill Billquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
En dan komt er een jaar later nog een DVD versie uit waar de film op staat zoals ie in de bioscoop was. En dan nog een jaar later de directors cut enz enz. net als nu die Kill Bill - The Whole Bloody Affair die in september uitkomt.
Exactly!!quote:Op zondag 10 juni 2007 12:39 schreef ooge het volgende:
Gister gezien, ik vond het echt weer een geniale film van Tarantino. Het is gewoon weer eens wat anders dan die 12 in een dozijn hollywood films. De sfeer, de dialogen, de onverwachte plotwendingen, de muziek, de karakters. Maargoed ik ben dan ook best een Tarantino fan.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
En dan komt er een jaar later nog een DVD versie uit waar de film op staat zoals ie in de bioscoop was. En dan nog een jaar later de directors cut enz enz. net als nu die Kill Bill - The Whole Bloody Affair die in september uitkomt.
amateurs...quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef AntiChrist het volgende:
waren trouwens wel een paar mensen uit de bios gelopen tijdens de film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 juni 2007 14:41 schreef linebear het volgende:
had een ander einde verwachtDaty vond ik ook vaag jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat past wel een beetje bij de 70'er films. Ik vond de foutjes ook geniaal. Zoals het expres verneuken van montage werk, en de script foutjes:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 juni 2007 19:30 schreef Kremers het volgende:
de script foutjes:Foutjes? De film speelt gewoon nu...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
Oh, ik dacht in de jaren 70 stijlquote:Op maandag 18 juni 2007 19:33 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Foutjes? De film speelt gewoon nu...
De film speelt zich gewoon af in het heden. De vrouwen passen juist prima in het heden. Alleen Stuntman Mike niet. Maar daar wordt ook een opmerking over gemaakt, dat die in een tijdmachine is gestap.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:36 schreef Kremers het volgende:
[..]
Oh, ik dacht in de jaren 70 stijlIk begreep dat grindhouse films nogal eens wat scriptfoutjes bevatten.
Maar als de film nu speelt, waarom luisteren die vrouwen dan naar The Who enzo? Daar luistert nu echt niemand meer naarDie muziek en de setting waren echt jaren 70.
Asl het niet opzettelijk fout was, vind ik het wel een vreemde keuze van Tarantino.... Die mobieltjes passen echt totaal niet bij de jaren 70 setting van de rest van de film (wiet rokende scheldende vrouwen, muziek, auto van Mike en de vrouwen. Het karakter van de vrouwen past ook totaal niet bij "nu".)
Ik luister ook naar The Who hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 19:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De film speelt zich gewoon af in het heden. De vrouwen passen juist prima in het heden. Alleen Stuntman Mike niet. Maar daar wordt ook een opmerking over gemaakt, dat die in een tijdmachine is gestap.
En misschien vind je het raar maar er zijn genoeg mensen die nog naar dat muziek luisteren. Mensen met smaak noemen ze dat. :p
En korte hotpants.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:59 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik wel. Het zijn juist vrouwen van nu, met mobieltjes, ipods en normale gesprekken over sex etc.
Dus vrouwen van nu schelden niet, roken geen wiet en luisteren niet naar goede muziek?quote:Op maandag 18 juni 2007 19:55 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik luister ook naar The Who hoorMaar vtoch blijf ik het een vreemde keus vinden.... Vind die mobieltjes gewoon totaal niet passen bij de film, net als die iPod.
Dat zeg ik toch ook niet. De hele sfeer van de film ademt gewoon de 70' er jaren uit, daarom ging ik uit van opzettelijke fouten in het script.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:14 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dus vrouwen van nu schelden niet, roken geen wiet en luisteren niet naar goede muziek?
Dan mis ik toch iets.
jawel want death proof die ze hier laten zien is langer dan in de grindhouse versiequote:Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef slindenau het volgende:
Hij wordt niet opeens korter als je de films al geheel ziet
Naar ik begrepen heb bijna 30 minuten. Een aanzienlijk verschil. En ik vond dat er nu echt iets te veel gelul en te weinig actie in zat.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:56 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
jawel want death proof die ze hier laten zien is langer dan in de grindhouse versie
Een "reel" duurt gemiddeld zo´n 20 minuten, dus dat is meer dan één scene.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:05 schreef Zhenar het volgende:
In de dubbele editie hebben beide films een "missing reel", weet iemand welke scène dit bij Death Proof is?
Ik hoorde trouwens dat beide films in de dubbele uitvoering allebei iets van anderhalf uur duren en dat er in de "enkelvoudige versie" dus iets van 20 minuten is geknipt! Dat zou wel meer dan één scène zijn, lijkt me...![]()
Weer wat geleerd!quote:Op zondag 24 juni 2007 16:11 schreef victorinox het volgende:
[..]
Een "reel" duurt gemiddeld zo´n 20 minuten, dus dat is meer dan één scene.
quote:the character of Jasper is the same character from Kill Bill: Vol. 1 (2003). In Kill Bill: Vol. 1 (2003), he dies after paying Buck to rape 'the bride'. In Death Proof, this connection was a clever way to imply Lee is raped by Jasper while her friends are being attacked by Stuntman Mike.
Volgens mij is het dat zwart-wit stukje. Kan het raar genoeg nergens vinden.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:05 schreef Zhenar het volgende:
In de dubbele editie hebben beide films een "missing reel", weet iemand welke scène dit bij Death Proof is?
Ik hoorde trouwens dat beide films in de dubbele uitvoering allebei iets van anderhalf uur duren en dat er in de "enkelvoudige versie" dus iets van 20 minuten is geknipt! Dat zou wel meer dan één scène zijn, lijkt me...![]()
Typische QT streek. Ff het publiek fucken.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:21 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Yup, en daarom vond Tarantino het wel lollig om die in de Grindhouse edit eruit te gooien
quote:Op zondag 24 juni 2007 19:21 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Yup, en daarom vond Tarantino het wel lollig om die in de Grindhouse edit eruit te gooien
*gulp*quote:Op zondag 24 juni 2007 16:13 schreef Zhenar het volgende:
Ook op IMDB las ik iets dat ik nog niet wist:
[..]Trivia
![]()
Tarantino is wel écht fan van zichzelf, hm?quote:Op maandag 25 juni 2007 19:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
*gulp*![]()
verwijzing 4 naar kill bill dus
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben ook geweeste en vond dit ervan:
Hij was gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf.
Stoere coole geile wijfen, stoere coole snelle auto's, stoere coole gave stunts, een stoere coole creepy Kurt Russell, stoere coole typische QT dialogen.
quote:Op maandag 25 juni 2007 19:22 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Tarantino is wel écht fan van zichzelf, hm?![]()
Het vermakelijke Wolf Creek. Is een aanradertje.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb 3 heb verwijzingen naar kill bill gespot, de beltoon in de winkel en op de auto van de dames stond pussy wagon en de cheerleader pakje, had wel wat van die gele pak van the bride, iemand andere verwijzingen opgevallen misschien? en toen kurt russel door een billboard vloog stond er, scary movie 4 en nog een film, iemand die kunnen lezen?
thanks!quote:Op maandag 25 juni 2007 19:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het vermakelijke Wolf Creek. Is een aanradertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Cherry Darlingquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:38 schreef Roi het volgende:
Rodriquez bouwt soms de spanning goed op en op het moment dat je verwacht je dood te schrikken moet je echt lachen. Die vrouw met die gun is echt zo stoer!
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:38 schreef Roi het volgende:
Net Planet Terror gezien, echt een geweldig vermaak!
Rodriquez bouwt soms de spanning goed op en op het moment dat je verwacht je dood te schrikken moet je echt lachen. Die vrouw met die gun is echt zo stoer!
De film was echt ranzig ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 september 2007 21:11 schreef hoerezooi het volgende:
allebei meesterlijke films en wa8 af op de full grindhouse dvd9 release met beide films achterelkaar + fake trailers![]()
Hmzz heb deze film ook gezien en dacht ook dat die in jaren 70 stijl was, manier van filmen met dat gekraak en ruis in de beelden. Maar ook de kleding, muziek, auto's en alles deed me denken aan de jaren 70, behalve dan die mobieltjes en sommige uitspraken maar dat vond ik juist humor. Ik vond Death Proof een erg toffe film, lekker anders.. en met veel humor.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De film speelt zich gewoon af in het heden. De vrouwen passen juist prima in het heden. Alleen Stuntman Mike niet. Maar daar wordt ook een opmerking over gemaakt, dat die in een tijdmachine is gestap.
En misschien vind je het raar maar er zijn genoeg mensen die nog naar dat muziek luisteren. Mensen met smaak noemen ze dat. :p
Hij is idd in de jaren 70 stijl met de manier van filmen. Maar het verhaal speelt zich imo duidelijk af in het hier en nu.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:59 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Hmzz heb deze film ook gezien en dacht ook dat die in jaren 70 stijl was, manier van filmen met dat gekraak en ruis in de beelden. Maar ook de kleding, muziek, auto's en alles deed me denken aan de jaren 70, behalve dan die mobieltjes en sommige uitspraken maar dat vond ik juist humor. Ik vond Death Proof een erg toffe film, lekker anders.. en met veel humor.
Duidelijk zou ik niet zeggen.. maar best mogelijk. Het was iig lekker vaag allemaal, een mengelmoesje. Ik vond de film wel gaaf, alleen degene die mee was niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hij is idd in de jaren 70 stijl met de manier van filmen. Maar het verhaal speelt zich imo duidelijk af in het hier en nu.
Het is ook geen actiefilm of een echte Tarantino film. Deze film is heel anders qua stijl dan de rest van zijn films. De meeste Tarantino films trek ik absoluut niet, maar deze juist weer wel. Hype of niet, kwestie van smaak. Of wansmaak hehe.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:41 schreef LuxXxie het volgende:
Hebben wij naar dezelfde Grindhouse gekeken?
Wat een f-u-c-k film, 90 procent is gevuld met wauwelende k*twijven. Ik ben een fan van Tarentino films maar dit is toch uitzonderlijke bagger (dat wel). Ik heb mij uitermate verveeld, als je een actiefilm zoekt, dan kom je hier ca. 15 minuten aan je trekken ... welgeteld een botsing en een ouderwetse car-chase.
Hype, hype en gewoon prut afleveren![]()
volkomen mee eens. overgewaardeerde bagger. als de naam tarentino er niet onder zou staan zou het meteen op DVD zijn uitgekomen ipv in bioscopen volle zalen te trekken.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:41 schreef LuxXxie het volgende:
Hebben wij naar dezelfde Grindhouse gekeken?
Wat een f-u-c-k film, 90 procent is gevuld met wauwelende k*twijven. Ik ben een fan van Tarentino films maar dit is toch uitzonderlijke bagger (dat wel). Ik heb mij uitermate verveeld, als je een actiefilm zoekt, dan kom je hier ca. 15 minuten aan je trekken ... welgeteld een botsing en een ouderwetse car-chase.
Hype, hype en gewoon prut afleveren![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 20:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De film was echt ranzig ja.Dit vond ik nog het meest ranzige;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 september 2007 15:12 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dit vond ik nog het meest ranzige;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is inderdaad al in de bioscoop geweest ja.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:40 schreef JackHerrer het volgende:
Is Planet Terror nou al in de bioscoop geweest, of heb ik het helemaal gemist?
Niks van gemerktquote:Op dinsdag 20 november 2007 13:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die is inderdaad al in de bioscoop geweest ja.
Niet als QT het doet is het cool. Maar als je het zo goed doet als QT het doet is het cool. En omdat stijl best boven subtance mag gaan in een film. Als je met een schokkerige camera een bepaald effect wil behalen is dat geen excuses, maar een bewuste stijl keuze.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb Deathproof gezien, maar kan iemand mij vertellen wat er in hemelsnaam leuk aan is om bewust een slechte film te maken. Ik erger me aan de springers, de slechte standpunten en het feit dat de kleur gewoon weg valt. Dit is gewoon te triest voor woorden.
Ik heb in mij opleiding een keer een interview programma in de stijl van Willibrord Frequin gedaan met de camera dus op mijn schouder.
Dat project werd afgeschoten omdat de stijl geen excuus mocht zijn om een schokkerige cameravoering te hebben. Als Tarantino het doet is het ineens cool
quote:Beginning in the late 1960s and especially during the 1970s, the subject matter of grindhouse films was dominated by explicit sex, violence, bizarre or perverse plot points, and other taboo content.
uhm ja dat was dus precies wat ik zo'n beetje mistte in die film...quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Beginning in the late 1960s and especially during the 1970s, the subject matter of grindhouse films was dominated by explicit sex, violence, bizarre or perverse plot points, and other taboo content.
Natuurlijk zijn er films die meer ... zijn.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat Jim zegt.
Waar is de expliciete sex (Baise Moi is explicieter), het expliciete geweld (Outlaws is geweldiger), het bizarre of perverse plot point (The game had meer bizarre plotpoints) en waar waren de taboes (Requim of a dream ging meer over taboes)
Als je technisch slechte films wil maken moet je inhoudelijk wel zwaar uitpakken. Dat is niet gebeurt. Het is gewoon een standaard verhaaltje geworden die heel slecht in beeld gebracht is.
Ik zie nergens staan ''movie must consist of 95% lame uninteresting dialogue''quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Death Proof slaat wel ergens op als je hem als een grindhouse-film bekijkt.
[..]
Het punt dat ik wil maken is het volgende:quote:Op woensdag 21 november 2007 11:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er films die meer ... zijn.
En als je zo'n style over subtance film maakt, wat dit is, hoef je dus niet inhoudelijk erg sterk uit te pakken. Planet Terror loopt nou ook niet over van zware inhoud.
Er is niet een bewust slechte film gemaakt. De makers zijn serieuse liefhebbers van dit soort film. Als het niet bevalt is het gewoon jouw ding niet. Ik krijg er prettige kriebels in mijn buik van.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb Deathproof gezien, maar kan iemand mij vertellen wat er in hemelsnaam leuk aan is om bewust een slechte film te maken. Ik erger me aan de springers, de slechte standpunten en het feit dat de kleur gewoon weg valt. Dit is gewoon te triest voor woorden.
Ik heb in mij opleiding een keer een interview programma in de stijl van Willibrord Frequin gedaan met de camera dus op mijn schouder.
Dat project werd afgeschoten omdat de stijl geen excuus mocht zijn om een schokkerige cameravoering te hebben. Als Tarantino het doet is het ineens cool
Kijk even een paar post boven je.quote:Op donderdag 22 november 2007 01:15 schreef sampoo het volgende:
[..]
Er is niet een bewust slechte film gemaakt. De makers zijn serieuse liefhebbers van dit soort film. Als het niet bevalt is het gewoon jouw ding niet. Ik krijg er prettige kriebels in mijn buik van.
Om verder te komen met de opvattingen van een Mickey Mouse-docent in je opleiding is dikke stront. Die heeft enkel wat te zeggen voor zover je daar zelf waarde aan hecht.
quote:Beginning in the late 1960s and especially during the 1970s, the subject matter of grindhouse films was dominated by explicit sex, violence, bizarre or perverse plot points, and other taboo content.
death proof heeft die dingen alleen in het eerste gedeelte, en helemaal op het einde komt het weer terug. verder zit er ongeveer 5 kwartier saaiheid in.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef sampoo het volgende:
Ik had verder geen last van de camera-standpunten en de springers en dat iedereen het kan maken of kiezen doet er niet toe. Iedereen kan elke scene (na-)maken of kiezen, je moet er alleen maar even op komen. In Deathproof komt juist erg veel terug. Seksualiteit, absurd geweld, onwerkelijke retaliatie door vrouwen (female empowerment waar Tarentino best veel mee lijkt te hebbem), vreemde figuren ect. Wat is nou precies hetgeen waar Planet Terror zo veel van afwijkt van Death Proof mbt "grindhouse-compliance"?
In Death Proof zitten minder springers en rare edits, enzo. Daarnaast is de setting veel realistischer dan de horrorsetting van Planet Terror. Daardoor vond ik Death Proof ook beter. Ik vond Death Proof echt übercool. De dialogen, de stoere meiden en het harde extreem cool in beeld gebrachte geweld vormden een gaaf geheel. Wat mij betreft de beste (coolste) Tarantino sinds Pulp Fiction, of misschien moet ik zeggen dat ik sinds Pulp Fiction weliswaar wel goeie Tarantino-films heb gezien, maar geen kick-ass goeie zoals Death Proof. Ik vond 'm onderhoudend van begin tot eind. Oh ja, en ik vond 'm stoer. En cool.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef sampoo het volgende:
Wat is nou precies hetgeen waar Planet Terror zo veel van afwijkt van Death Proof mbt "grindhouse-compliance"?
De film was de scenes met de auto'squote:Op zondag 10 februari 2008 17:32 schreef Arcee het volgende:
Waar tussendoor? Dat gelul was juist de film.
Death Proof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |