abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40151752
Wat?

Spinning is een indoor fietstraining, ontwikkeld door de Amerikaan Johnny G.

Spinning doe je op een speciale fiets met een vliegwiel. Met dit constant doordraaiende 25 a 30 kilo wegende wiel heb je controle over de intensiteit van je eigen training. Met een knop die de remblokken harder of juist minder stevig tegen je wiel duwt regel je je eigen weerstand. Zo kan je tijdens een Spinning workout niet alleen vlakke wegen simuleren, maar ook uitdagende heuveltjes, pittige bergen en zinderende afdalingen.

Niet alleen je weerstand is variabel, ook je tempo wisselt regelmatig. Beheerste klimmen worden afgewisseld met felle sprintjes. En op een lekkere afdaling kan maar zo een vlakke weg met wind tegen volgen. Het is veelal de muziek die je tempo aangeeft. De beats zwepen je op tot je geen druppel zweet meer over hebt.

Voor wie?

Spinning is een workout voor alle leeftijden en voor mannen en vrouwen. Om fatsoenlijk op een Spinningbike te kunnen zitten is je lichaamslengte tussen de pakweg 1.60 m en de 1.95. Hoewel de zadelhoogte van de fiets verstelbaar is kunnen mensen die kleiner of groter zijn vaak niet meer correct zitten.
Basisconditie is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Door de weerstandsknop op de fiets ben je immers de baas over je eigen training. Even uitblazen? Prima. Draai wat weerstand weg, blijf trappen en laat je ademhaling weer regelmatig worden.

Voor wie niet?

Mensen met blessures en/of hartklachten kunnen zonder goedkeuring van een arts niet aan een Spinningles meedoen. De training is intensief en je hartslag zal behoorlijk hoog worden. En dat is prima, zolang je gezond bent.

Waarom?

Spinning doet wonderen voor je conditie en je hart/longfunctie. Probeer twee keer per week mee te doen en je zal aanmerkelijk fitter worden. Hoe je dat merkt? Voor je het weet doe je ineens in een les van een uur álle oefeningen mee. Je merkt dat je sneller herstelt na een flinke inspanning. En je slaapt als een roosje. Je kweekt bovenbeenspieren, strakkere billen en welgevormde kuiten.
Los daarvan is het gewoon ontzettend lekker om te vóelen dat je hard aan het werk bent. Het groepsverband maakt dat alleen maar leuker. Vanuit je ooghoeken zie je je 'competitie'. Je zoekt je eigen grens en wat geeft het dan een ontzettende boost als je daar nét overheen weet te gaan.

Soorten lessen

Sommige sportcentra hebben de luxe dat ze verschilende soorten Spinning lessen op het rooster hebben staan. Grofweg kan je dan hieruit kiezen:

Interval:

Hier draait het om tempo, ritme en timing. Het is een pittige les waarbij je hartslag varieert tussen de 65 en 92 % Het doel van een les als deze is het verbeteren van je conditie; m.a.w. het versnellen van je hersteltijd na inspanning.

Strength:
Op 75 tot 85 % van je hartslag gebruik je deze les om je spieren te ontwikkelen. Je hebt een heel constante pedaalslag met flink wat weerstand. Je probeert hier tempo te rijden op onprettig aanvoelende weerstanden. Daardoor wordt je lactaatopslagvermogen groter. Klinkt ingewikkeld, maar het betekent niets anders dan dat het langer zal gaan duren voor je verzuurt.

Endurance:
Je hartslag ligt tussen de 65 en 75 % terwijl je je uithoudingsvermogen traint. Je probeert een prettig tempo lang vol te houden, waardoor je niet alleen vet verbrandt, maar ook mentaal aan het trainen bent: je moet voortdurend je tempo vast blijven houden. Je mag hooguit een paar tellen gaan staan om even je benen te strekken.

Recovery:
Dit is een hersteltraining. Op 50 tot 65 % van je hartslag werk je aan het actief herstellen van je spieren. Het is voor veel mensen een moeilijke training: je inspannen op een Spinningbike is een koud kunstje, maar rústen, dat is heel wat lastiger. Je moet een endurancerit eigenlijk zien als een meditatie op de fiets.

Race day:
Een tijdrit op 80 tot 92% van je maximale hartslag. Aan een les als deze kan je alleen meedoen als je honderd procent fit bent, want het is een rit met continue hoge hartslagen. Het is een alles-of-niets-ride waarin je jezelf kan laten zien wat je echt waard bent.

Het ideale Spinning trainingsprogramma bestaat uit een evenwichtige combinatie van bovenstaande rides. Maar in de praktijk blijkt dat de meeste fitnesscentra alleen intervallessen op het rooster hebben staan, omdat daar het meeste vraag naar is.

Nodig?

• Lef.
  • Minstens een liter water (een halve liter vóór je training en een halve liter tijdens).
  • Een handdoek om jezelf af en toe even droog te vegen ("Ja maar ik zweet nooit..." "Ha! Maar bij Spinning wel, trust me!").
  • Schoenen met stevige zolen of spd schoenen (klikschoenen, zoals wielrenners die ook hebben).
  • En een fietsbroek is ook zeker een aanrader, maar in het begin geen must).

Dit topic?

Voor alle Spinning-addicts, beginners of nieuwsgierigen op Fok.
    Lekkere les gehad? Spierpijn? Een briljant nummer ontdekt om op te fietsen? Gesprint tot er rook van je vliegwiel kwam? Een lekkere nieuwe instructeur? Deel het hier.

Was getekend:

Webkim.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 25-07-2006 00:26:44 ]
  • Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40160724
    Mooie OP!
    En goed dat er nu een centraal Spinning topic is: dat werd hoog tijd!

Spinnen is zeer verslavend; ik doe het nu 2 a 3 keer per week.
    Gisteravond nog gedaan; ik was zelf niet erg in vorm, maar de les was wel weer goed.
    Goede instructrice ook

Ik heb wel relatief veel moete met het snellere dubbel-tempo spinnen. Is mijn conditie nog niet goed genoeg? Heeft iemand nog tips om dit te verbeteren?
    If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
    put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
    pi_40160770
    En als iemand nog data heeft van spinning marathons: gooi die dan ook even in dit topic!
    If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
    pi_40161487
    Tja, een heel essentieel ding, waar je topic na topic na topic over vol zou kunnen kletsen is natuurlijk muziek. Fiets je graag op stevige housebeats of mag het van jou gerust wat zweveriger? Wil je herkenbare poppy dingen horen en rijzen de haren je ter berge als er iets klassieks voorbij komt?
    Shoot, ik wil het allemaal horen. Mijn inbreng van vandaag.

Hot:
    Egyptian Drummer [ 7'45" ]
    Heb er op gefietst tijdens mijn instructeurscursus en heb me al die tijd afgevraagd wat het was, maar pas gisteren kwam ik het toevallig tegen.

Matisyahu - King Without A Crown [ 5'23" ]

Omdat ik erg into zomerse tunes ben en iedereen Mas Que Nada nou wel kent (hoewel die ook lekker blijft).

Fatboy Slim - It's A Wonderful Night [ 4'46"]

What can I say? Een aanstekelijk, makkelijk ritme en zie het je hoofd nog maar eens uit te krijgen. Daar ben ik al anderhalve dag mee bezig.

Not:
    Sandstorm van Darude.
    Zwaar overgewaardeerd en veel te vaak gebruikt eindsprintnummer.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40162049
    Zolang ik het tempo maar kan volgen in het nummer vind ik het prima. Bij sommige dubbel tempo nummers heb ik daar wel eens moeite mee. Niet iedereen heeft daar even veel gevoel voor...

Nummers kan ik niet echt geven: ik geef zelf geen les...
    pi_40162971
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 11:20 schreef Videopac het volgende:
    Ik heb wel relatief veel moete met het snellere dubbel-tempo spinnen. Is mijn conditie nog niet goed genoeg? Heeft iemand nog tips om dit te verbeteren?
    Voor tempofietsen heb je een paar dingen nodig:
    - conditie
    - een goede ademhaling
    - spieruithoudingsvermogen
    - mentale kracht

Een intervalles is niet de ideale les om bovenstaande dingen te trainen. Daarvoor zou je eigenlijk nu en dan een uurtje endurance in moeten passen. Bij interval ligt er namelijk elke keer na een stuk tempo weer een rustmoment, in de vorm van bijvoorbeeld een klimmetje.

Wat je zelf kan doen?
    1. Focus is heel belangrijk. Probeer je niet af te laten leiden door wat er in de zaal gebeurt. Zoek een focuspunt op de vloer of op een tegenover liggende muur of, beter nog. sluit je ogen.
    2. Houd je ademhaling constant. Lang inademen en overdreven uitblazen (denk: pufklasje :-) ). Het beste adem je in door je neus en uit door je mond. Op die manier dwing je jezelf tot een buikademhaling ipv een oppervlakkige, waar je weinig zuurstof uithaalt.
    3. Zorg voor wat weerstand. Tempo rijden met te weinig weerstand is niet alleen funest voor je gewrichten, het is ook lastiger. Je pedaalslag wordt veel constanter en regelmatiger als je door een beetje weerstand heen moet werken. En regelmaat is langer vol te houden.
    4. Mentale kracht. Je weet van jezelf dat je conditie hebt. Dus blijf doorgaan. Wees sterker dan die paar spieren die zich gaan melden omdat ze wat zwaarder worden. Jij hebt het voor het zeggen.
    Als ik het moeilijk krijg kies ik een woordje of een zinnetje (mantra) dat ik op het ritme in mijn hoofd blijf herhalen. Dat kan iets zijn als "Door-gaan! Door-gaan! Door-gaan!" Of als je heel erg pissig op iemand bent en daar die dag kracht uit kan putten "EgbertJan! EgbertJan" Of als je je ongezonde eten zit te verbanden: "Frietje met! Frietje met" You get the point, kies maar iets, voor mij werkt het om in een continu ritme te blijven.
    5. Hartslagmeting. Een ideale manier om te trainen, omdat je precies kan nagaan bij welke hartslagfrequentie jij een inspanning lang kan volhouden.

Tot zover even. Succes.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40195535
    Na een half jaar van zeggen dat ik naar de sportschool ga, heb ik vorige week de stap naar binnen gezet. op aanraden van vriendinnen ben ik gaan spinnen.

ik wilde eerst 1x in de week spinnen, maar ik heb besloten, op aanraden van velen, om toch 3x per week te gaan spinnen. Mijn doel is eigenlijk vetverbranden.

voor iedereen die twijfelt, het is erg leuk, en gewoon doen. Ik sterf wel 2 maal op die fiets, het is namelijk vreselijk zwaar. ik hoop in iedergeval dat het over een maandje of 2, wat beter gaat. Ik kan helaas nog niet alle oefeningen mee doen, maar dat verwacht ook gelukkig niemand.

een vriendin van me doet ook spinnen, en die zegt dat er een landelijk spinnings programma is? ze noemde een aantal spinnummers, maar dat zegt mij allemaal niets.
    weet iemand wat dat landelijk spinnings programma inhoudt?
    Of is dat RPM? (of is dat gewoon spinnen?? )
    alvast dank voor de antwoorden.

Sas
    Babe In Totale Control of Herself
    pi_40235676
    Stelletje lurkers!!!

Als er inderdaad zóveel mensen aan indoor cycling doen tegenwoordig, moet Fok! er toch heus wel over mee kunnen praten. Hup! Maak jezelf bekend. Sporten is niet iets om je voor te schamen.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40235863
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 13:21 schreef Webkim het volgende:
    Stelletje lurkers!!!

Sporten is niet iets om je voor te schamen.
    Nee, maar binnen elkaars zweet opsnuiven terwijl je buiten hetzelfde kunt bereiken (en en passant bruin worden, frisse lucht opsnuiven, techniek aanleren, en niet overgehypt bezig zijn) vind ik wel iets om me voor te schamen.
    Ik heb een keer gespind en ik vond het, sorry, zo ongelooflijk infantiel en zinloos om een uur lang naar 3 rijen wiegende billen voor me te kijken....

Laat mij maar lekker met m'n mountainbike door een echt bos rossen. Maar ja, kennelijk is buiten sporten te ruig voor de gemiddelde nederlander, en moet alles veilig binnen in ge airconditonede ruimtes, want stel je voor dat je natregent of een koutje vat. The horror...

Buiten:
    Binnen:
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_40235987
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 11:20 schreef Sassefras het volgende:

ik wilde eerst 1x in de week spinnen, maar ik heb besloten, op aanraden van velen, om toch 3x per week te gaan spinnen. Mijn doel is eigenlijk vetverbranden.

voor iedereen die twijfelt, het is erg leuk, en gewoon doen. Ik sterf wel 2 maal op die fiets, het is namelijk vreselijk zwaar. ik hoop in iedergeval dat het over een maandje of 2, wat beter gaat. Ik kan helaas nog niet alle oefeningen mee doen, maar dat verwacht ook gelukkig niemand.

een vriendin van me doet ook spinnen, en die zegt dat er een landelijk spinnings programma is? ze noemde een aantal spinnummers, maar dat zegt mij allemaal niets.
    weet iemand wat dat landelijk spinnings programma inhoudt?
    Of is dat RPM? (of is dat gewoon spinnen?? )
    alvast dank voor de antwoorden.

Sas
    Drie keer per week, wat goed, met zo'n frequentie ga je zeker snel resultaat bemerken! En alles meedoen hoeft ook niet. Bouw het gewoon lekker in je eigen tempo op, maar zorg er wel voor dat je aan het werk bent. Jezelf voor de gek houden met de weerstand is zonde van je tijd natuurlijk.

Spinning en RPM zijn allebei vormen van indoor cycling. Spinning is een geregistreerd handelsmerk, van de in de openingspost genoemde Johnny G en zijn bedrijf Mad Dog Athletics. Het wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, maar écht Spinning krijg je alleen van mensen die Johnny G gecertificeerd zijn.

RPM is de indoor cycling variant van Les Mills. Dat is een bedrijf dat meerdere sportprogramma's ontwikkelt die elke keer drie maanden lang wereldwijd hetzelfde zijn. Dus of je nu vandaag in Nederland, Zweden of Spanje een les RPM (of BodyPump of BodyAttack of BodyJam) gaat volgen; je doet dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde, op dezelfde muziek.

Aan de ene kant heel fijn, omdat je op die manier je vorderingen heel makkelijk bij kan houden. Aan de andere kant kán het je na een paar weken behoorlijk gaan vervelen om weer op dezelfde muziek te gaan fietsen.

Spinning instructors maken hun eigen lesprofielen en stellen daar ook zelf de muziek voor samen. Met als gevolg dat haast geen les hetzelfde is.

Een ander groot verschil tussen Spinning en RPM is ook nog dat je RPM meer als een workout kan zien: gewoon een uur knallen, met een beetje 'choreografie' erin om het leuk te houden. Terwijl Spinning een training is. Misschien zit er daarom wel eens een voor jouw gevoel 'saaie' les bij (een uur zittend tempo fietsen bijvoorbeeld), maar die draagt dan wel bij aan je uiteindelijke lange termijn training. Wat een Spinning instructor ook van je vraagt: er zit altijd een plan achter.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40235996

[ Bericht 100% gewijzigd door Webkim op 27-07-2006 13:32:03 ]
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40236062
    Goeie OP! Ik hoor er om me heen ook veel enthousiaste verhalen over. Ik wil het in de winter gaan doen, nu niet, want nu is het veel leuker om buiten te gaan fietsen
    pi_40236377
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee, maar binnen elkaars zweet opsnuiven terwijl je buiten hetzelfde kunt bereiken (en en passant bruin worden, frisse lucht opsnuiven, techniek aanleren, en niet overgehypt bezig zijn) vind ik wel iets om me voor te schamen.
    Ik heb een keer gespind en ik vond het, sorry, zo ongelooflijk infantiel en zinloos om een uur lang naar 3 rijen wiegende billen voor me te kijken....

Laat mij maar lekker met m'n mountainbike door een echt bos rossen. Maar ja, kennelijk is buiten sporten te ruig voor de gemiddelde nederlander, en moet alles veilig binnen in ge airconditonede ruimtes, want stel je voor dat je natregent of een koutje vat. The horror...

Buiten:
    Binnen:
    Moet je eens achter mij komen zitten, dan piep je wel anders.

Maar even zonder gekheid: ik snap wat je bedoelt. Deze zomer ben ik voor het eerst buiten wezen fietsen (mountainbiken) en het was in één woord bril-jant! Ik begrijp nu dat veel buitenfietsers roepen dat daar niks tegenop kan.

Maar!
    Spinning heeft ook zo zijn voordelen. En niet alleen voor de slecht-weer-bangerds. Ten eerste is er het groepsaspect. Je ziet steeds dezelfde mensen en dat wordt op den duur behoorlijk gezellig.

Ten tweede kan je bij Spinning instappen zónder een degelijke basisconditie. Die kan je dan in rap tempo opbouwen. Dat zou buiten ook wel kunnen, maar met een net iets te zwaar lijf op een atb een zanderig heuveltje op proberen te zwoegen, terwijl je al half buiten adem bent is voor veel mensen niet een stimulans om door te zetten denk ik.

En tot slot: op een Spinningbike kan je het onderste uit de kan halen zónder te moeten letten op andere fietsers, laaghangende takken, boomwortels. En zónder te hoeven schakelen en remmen. Je kan op die manier in een uur echt meer van jezelf vragen.

Maar als je al lekker wat conditie hebt is buitenfietsen helemaal top! En Spinning heerlijk voor erbij. En voor de donkere winteravonden. Wat jij wil.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40237057
    Shit zeg, ik wilde alleen maar nutteloos rellen, en jij geeft gewoon een heel goed onderbouwde inhoudelijke reactie

Ik snap ook wel dat het ideaal is voor mensen die niet zo'n behoefte hebben om vies te worden, of beginnen zonder basisconditie. Bovendien hoef je voor spinnen minder geld uit te geven dan aan het kopen van een goede ATB of racefiets.
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef Webkim het volgende:
    [..]
    Hehe, die instructrices zien er vaak wel lekker uit ja, ik doelde vooral op de zwetende huisvrouwen in de zaal. Als jij ook zo'n topfitte spin-meesteres bent wil ik wel achter je aan fietsen hoor, het feit dat je met een fiets op pootjes iemand niet kunt inhalen neem ik dan graag voor lief
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_40237207
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 14:06 schreef Gripper het volgende:
    en jij geeft gewoon een heel goed onderbouwde inhoudelijke reactie
    Mwah, niet alles is zo goed onderbouwd. Wie zegt dat je bij buiten fietsen met een clubje gelijkgestemden niet het prettige groepsaspect kunt hebben dat je steeds dezelfde mensen ziet?

Wel lijkt me een enorm voordeel van spinning dat je je niet verplaatst, dus mindere rijders kunnen met goeie rijden zonder dat er een paar meteen mijlenver weg zijn, of steeds op de rest moeten wachten. Da's prettig: ik kan met bepaalde vrienden nu alleen gaan fietsen als ik me topfit voel en zij zin hebben in een relaxed rondje fietsen zonder zich erg in te spannen.

Niet hoeven letten op takken, kuilen, verkeer enz. is ook een voordeel, maar tevens een nadeel (althans voor mij): ik zou spinning altijd gebruiken als training voor het echte werk buiten. En als je binnen traint train je dus niet op die aspecten, op je alertheid en wendbaarheid e.d. Voor iemand die uberhaupt niet als doel heeft om ooit naar buiten te gaan is dat natuurlijk geen bezwaar.
    pi_40242762
    Vanavond weer DJ Spinning.
    Wekelijks uurtje knallen onder de discolampen op de tunes van een live-dj.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40252945
    * Webkim vult in haar eentje het topic wel even

DJ Spinning was weer lekker. Alleen kreeg ik in de laatste tien minuten onwijs kuitkramp. Normaal nooit last van, maar vandaag in vergelijking met andere dagen heel weinig gedronken én van te voren al een paar km. hardgelopen. Dus daar zal 't em wel in zitten.

Ben heel even van de fiets afgeweest om te rekken, maar de sprintjes kwamen eraan, dus ik heb uiteindelijk heel onverstandig maar gewoon door de kramp heen gefietst.
    Sprints.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40262466
    Ik had een heel verhaal getyped!!! Click ik verkeerd!!!! Naja straks nog maar een keertje proberen!
    (__/)
    (O.o )
    (> < )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
    pi_40343188
    hoi-hoi! ik ben nog steeds lekker aan het spinnen, vanavond weer! Ik heb ook maar even andere schoenen gekocht. ik kreeg van die "dooie" voeten...

hoe groot is jullie spinning klas?
    woensdag waren we met zijn 3en (ex spinlerares) aan het spinnen. (vrijdag met 8) Als ik dan hierboven lees: Rijen... dan denk ik dat ik in een hele kleine sportschool zit?
    Babe In Totale Control of Herself
    pi_40343966
    Gisterochtend een laagte-record: 2 (ex. instructrice). Meestal tussen de 10 en de 15 bij ons.
    Is er eigenlijk een maximum aantal deelnemers waaraan een instructeur/instructrice les mag geven?
      maandag 31 juli 2006 @ 10:28:36 #21
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_40345158
    Ik wil graag gaan spinnen. Maar. Ik durf niet zo goed
    Ik zie bij onze sportschool vaak een groep met paarse hoofden uit de zaal stappen en dan weet ik dat spinning weer is geweest. Ik ben bang dat ik dan helemaal ontplof als ik er aan begin!
    pi_40350617
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:28 schreef Nugget het volgende:
    Ik wil graag gaan spinnen. Maar. Ik durf niet zo goed
    Ik zie bij onze sportschool vaak een groep met paarse hoofden uit de zaal stappen en dan weet ik dat spinning weer is geweest. Ik ben bang dat ik dan helemaal ontplof als ik er aan begin!
    Is er bij jullie geen instaples? Wij hebben één keer per week een VirginRide, voor alle spinningmaagden. Veertig minuten Spinning in een iets kalmer tempo dan normaal.
    Maar laat je ook niet ontmoedigen wat de gewone lessen betreft hoor; wat zou het, dat je in het begin niet álles kan meedoen? Kwestie van even doorzetten, dan komt het snel genoeg.
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 schreef Videopac het volgende: Is er eigenlijk een maximum aantal deelnemers waaraan een instructeur/instructrice les mag geven?
    Niet echt, zolang je maar zoveel overzicht hebt dat de veiligheid van de deelnemers gegarandeerd blijft. Vanaf een klein podium kan je zomaar aan vijftig mensen lesgeven.
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 31 juli 2006 @ 13:51:21 #23
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_40351143
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:35 schreef Webkim het volgende:

Is er bij jullie geen instaples? Wij hebben één keer per week een VirginRide, voor alle spinningmaagden. Veertig minuten Spinning in een iets kalmer tempo dan normaal.
    Maar laat je ook niet ontmoedigen wat de gewone lessen betreft hoor; wat zou het, dat je in het begin niet álles kan meedoen? Kwestie van even doorzetten, dan komt het snel genoeg.
    [..]
    Zo op het rooster te zien hebben we (Clubsportive vestiging Hilversum) enkel 'normale' lessen. Nouja, als ik het binnenkort een keer aandurf zal ik meteen zeggen of ik het echt zo eng vond als het leek! Ik heb laatst een fit test gedaan en ik ben in twee maanden sportschool van een Gemiddeld naar een Boven Gemiddelde conditie gegaan, was ik ook al super trots op
    pi_40351799
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:51 schreef Nugget het volgende:
    [..]
    Zo op het rooster te zien hebben we (Clubsportive vestiging Hilversum) enkel 'normale' lessen. Nouja, als ik het binnenkort een keer aandurf zal ik meteen zeggen of ik het echt zo eng vond als het leek!
    Gewoon een Spinningles binnenstappen, kwartiertje van tevoren, en aankondigen dat je nieuw bent. Dan word je netjes geholpen met het instellen van je fiets en de basishouding word je even uitgelegd. Ze laten je zo'n eerste keer wel een beetje met rust hoor, geen zorgen. Een aanrader als beginner zijn vaak wel de ochtendlessen, omdat daar toch meestal iets minder fanatieke mensen heenkomen. Als nieuweling dus iets toegankelijker.

Veel ClubSportievelingen hier ondertussen trouwens. We kunnen wel een subforum beginnen! Ik zag dat bij jullie in Hilversum ook cardiostriptease op het rooster is beland. Al geprobeerd?
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:51 schreef Nugget het volgende:
    Ik heb laatst een fit test gedaan en ik ben in twee maanden sportschool van een Gemiddeld naar een Boven Gemiddelde conditie gegaan, was ik ook al super trots op
    En terecht!
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 31 juli 2006 @ 14:16:55 #25
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_40351957
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:11 schreef Webkim het volgende:

[..]
    Ik zag dat bij jullie in Hilversum ook cardiostriptease op het rooster is beland. Al geprobeerd?
    Nou, ik zat er van de week toevallig naar te kijken! Het lijkt me wel erg leuk, hoorde dat er alleen nog niet veel animo voor was. Volgens iemand die er heen was geweest waren er de vorige keer vier dames Het is dat ik vrijdag helaas niet kan, maar anders was ik er zeker wel heen geweest. Ik probeer volgende maand zeker wel een keer te gaan! Ik ben sowieso alle lessen nog een beetje aan het uitproberen en spinning staat hoog aan mijn lijstje Om er maar even een ontopic draai aan te geven
    pi_40353229
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:16 schreef Nugget het volgende:

[..]

Nou, ik zat er van de week toevallig naar te kijken! Het lijkt me wel erg leuk, hoorde dat er alleen nog niet veel animo voor was. Volgens iemand die er heen was geweest waren er de vorige keer vier dames Het is dat ik vrijdag helaas niet kan, maar anders was ik er zeker wel heen geweest. Ik probeer volgende maand zeker wel een keer te gaan! Ik ben sowieso alle lessen nog een beetje aan het uitproberen en spinning staat hoog aan mijn lijstje Om er maar even een ontopic draai aan te geven
    Vier (4) maar?!!! Bij ons in Den Bosch is komende week de eerste CardioStrip-les. Ik heb er naar staan kijken op de open dag, toen er een voorproefje was. Het zag er briljant uit, maar ik ben a) niet zo sterk met choreografiedingen en b) niet zo'n enorme held. Dus we zullen zien. Misschien júist al bij de eerste keer gaan meedoen dan, zodat ik niet binnenval als iedereen al pasjes kent. * Webkim probeert vast een zwoele blik, een sexy knipoog en een draai met de heupen en voelt zich lichtelijk.... belachelijk.

Ontopic: Spinning hoog op je prioriteitenlijstje? Goed zo! Je zal erachter komen dat er twee dingen mogelijk zijn. Na een les of vijf besluit je dat dit óf je ding niet is óf je bent volledig verslaafd! Enne.., je bent welkom om een VirginRide in Den Bosch te komen doen hoor.
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 31 juli 2006 @ 15:04:50 #27
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_40353367
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Vier (4) maar?!!! Bij ons in Den Bosch is komende week de eerste CardioStrip-les. Ik heb er naar staan kijken op de open dag, toen er een voorproefje was. Het zag er briljant uit, maar ik ben a) niet zo sterk met choreografiedingen en b) niet zo'n enorme held. Dus we zullen zien. Misschien júist al bij de eerste keer gaan meedoen dan, zodat ik niet binnenval als iedereen al pasjes kent. * Webkim probeert vast een zwoele blik, een sexy knipoog en een draai met de heupen en voelt zich lichtelijk.... belachelijk.

Ontopic: Spinning hoog op je prioriteitenlijstje? Goed zo! Je zal erachter komen dat er twee dingen mogelijk zijn. Na een les of vijf besluit je dat dit óf je ding niet is óf je bent volledig verslaafd! Enne.., je bent welkom om een VirginRide in Den Bosch te komen doen hoor.
    Aan de eerste les Cardio Striptease meedoen lijkt me juist ideaal, lekker met zijn allen onwennig giebelen, en volgens mij neemt niemand zich serieus in die les en gaat het puur om het hebben van zo veel mogelijk lol!

Die verslaving heb ik bij Bodypump en Bodyshape al mogen ervaren! Oké vooruit, en bij pilates. Ik ben erg fanatiek Ik zal er bij spinning, als het me bevalt, ook wel vatbaar voor zijn denk ik dan zo
    pi_40353440
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Buiten:
    Binnen:
    ben ik het helemaal mee eens, maar misschien voor de donkere wintermaanden wanneer je doordeweeks (als je hele dagen moet werken) weinig tijd hebt, wel een goed alternatief
    pi_40453626
    Voor de liefhebbers:
    een fabeltje de wereld uit!

Krijg ik van Spinning een enorme kont?

Niet lachen. Van alle fabeltjes rondom het Spinning programma is dit misschien wel de hardnekkigste. Of je nou uithoudingsvermogen wil kweken, af wil vallen of in zijn geheel wat strakker wil worden, het zit er dik in dat je niet gróter wil worden. Laat dat maar aan de jongens in het krachthonk over!

Je weet al wat je slanker maakt: een calorietekort creëren door gezonde voeding, regelmatig bewegen en krachttraining. Tijdens een Spinningles van 40 minuten verbrand je gemiddeld zo'n 400-500 calorieën en dat is een goed begin. Als je de duur en de frequentie van je training opvoert kan je gewicht verliezen en wat strakker in je vel komen te zitten. Vertaald naar Spinning betekent dat, dat je ongeveer 80% van de tijd in je aerobe hartslagzone wil blijven. Dat wil zeggen: op 80% van jouw maximale hartslag, of minder. Een handigheidje om ongeveer jouw hartslag-bovengrens uit te rekenen is de formule 226 minus je leeftijd.

Maar wat maakt je dan wél groter, als Spinning het niet doet? Nou, om te beginnen, te weinig bewegen en te veel eten. Maar als je dacht: stevig bergop fietsen op een Spinningbike dan was je niet de enige.
    Misschien volg je de lessen nou een poosje en heb je gemerkt dat je kleding anders gaat zitten, terwijl je niet meer bent gaan eten of bent gaan krachttrainen. De meest logische verklaring hiervoor is dat je nieuwe spiergroepen aanspreekt. Je kweekt nieuwe spieren en je raakt vet kwijt. Vergeet niet dat spieren steviger zijn dan vet. Ze wegen meer, maar ze verbranden ook meer calorieën, wat goed nieuws is als je de wijzer van je weegschaal naar links wil hebben.

De conclusie? Klimmen maakt je sterk en dat is waarom het zo'n groot deel van het Spinning programma beslaat. Maar om flinke bovenbeen- (quadriceps) en bilspieren (gluteus maximus) te krijgen, zou je hele lange periodes met heel veel weerstand moeten fietsen.

Voor buitenfietsers betekent dat urenlang doorstampen in een grote versnelling op een vlakke weg, of een equivalent daarvan bergop. Kijk eens goed naar de meest succesvolle klimmers: over het algemeen zijn ze erg iel (4-5% lichaamsvet) en aan de kleine kant. Hun verhouding tussen kracht en gewicht is extreem goed. Ze kunnen door hun kracht een maximale inspanning lang volhouden en ze hebben weinig lichaamsgewicht, zodat ze minder energie verbruiken. Tijdens een Spinning Ride duren beklimmingen meestal maar een aantal minuten. Veel te kort om grote benen of billen te kweken.

Denk eraan: je Spinning instructeur is er voor jou. Je instructeur kan de ritten laten aansluiten bij jouw trainingsdoelen.

En als je nóg niet van overtuigd bent dat het grote kont verhaal een fabeltje is, zoek dan even de meest gespierde kerel in het krachthonk op en vraag hém hoe je grote benen en een grote kont krijgt. Waarschijnlijk zal hij de volgende dingen noemen: verhoog je proteïne-inname, neem minder calorieën tot je en leg de nadruk op trainen met zware gewichten.

Voor meer (Engelstalig): www.spinning.com
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40636013
    Kijk, dit is nog eens interessante informatie!

Overigens lijkt mij een vetpercentage van 4 a 5 procent voor klimmers wel heel weinig.
    Als ik het goed heb is dat zelfs zo laag dat je gezondheid er door in gevaar zou komen.

(goed dat er eindelijk een centraal topic over spinning is, btw)
      woensdag 9 augustus 2006 @ 11:46:09 #31
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_40637972
    Ik fiets (moutainbike) 1x in de week en wil mijn conditie verbeteren. 1x in de week op de atb stappen is fijn, maar daarmee krijg je niet een bere conditie.

Daarom wil ik spinning gaan uitproberen.

Even een paar praktische vragen:
    - Wat doe je aan bij het spinnen?
    - Hebben spin-bikes SPD pedalen, of juist niet?

Meer vragen zullen beslist volgen.
    pi_40638264
    Ah, handig topic.
    Karma is a fucking bitch.
    pi_40639837
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 11:46 schreef pdiscs het volgende:
    Ik fiets (moutainbike) 1x in de week en wil mijn conditie verbeteren. 1x in de week op de atb stappen is fijn, maar daarmee krijg je niet een bere conditie.

Daarom wil ik spinning gaan uitproberen.

Even een paar praktische vragen:
    - Wat doe je aan bij het spinnen?
    - Hebben spin-bikes SPD pedalen, of juist niet?

Meer vragen zullen beslist volgen.
    Wat je aandoet bij Spinning:
    - een fietsbroek of onderbroek met zeem is heel heel prettig, maar in het begin niet noodzakelijk. Probeer eerst hoe het bevalt voor je spullen aan gaat schaffen.
    - een gewoon t-shirt voldoet. Extra lekker is iets van dry-fit materiaal, zodat het zweet niet op je huid blijft liggen.
    - De meeste Spinningbikes hebben SPD pedalen.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40640067
    Wanneer komt die proefles annex BB-spin-klim-meet nou? Ik begin ernstig benieuwd te raken of m'n conditie zo goed is als ik denk. Vooral over twee weken, nadat ik een tijdje boven de 3000 meter heb rondgehuppeld, dan ga ik in het zuurstofrijke nederland weer als een raket
    Mijn foto's op Flickr!
      woensdag 9 augustus 2006 @ 12:53:14 #35
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_40640347
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 12:39 schreef Webkim het volgende:

[..]

Wat je aandoet bij Spinning:
    - een fietsbroek of onderbroek met zeem is heel heel prettig, maar in het begin niet noodzakelijk. Probeer eerst hoe het bevalt voor je spullen aan gaat schaffen.
    - een gewoon t-shirt voldoet. Extra lekker is iets van dry-fit materiaal, zodat het zweet niet op je huid blijft liggen.
    - De meeste Spinningbikes hebben SPD pedalen.
    Dus ik kan eigenlijk ook mijn "fiets kleding" aan doen? Je weet wel, zo'n broek en shirt die volstaan met reclame. Of loop/spin je dan een beetje voor lul?
    pi_40640689
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 10:47 schreef Videopac het volgende:
    Kijk, dit is nog eens interessante informatie!

Overigens lijkt mij een vetpercentage van 4 a 5 procent voor klimmers wel heel weinig.
    Als ik het goed heb is dat zelfs zo laag dat je gezondheid er door in gevaar zou komen.

(goed dat er eindelijk een centraal topic over spinning is, btw)
    7-8% is inderdaad een beter gemiddelde.
    pi_40642336
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dus ik kan eigenlijk ook mijn "fiets kleding" aan doen? Je weet wel, zo'n broek en shirt die volstaan met reclame. Of loop/spin je dan een beetje voor lul?
    Ja, je kunt gewoon je fietskleding aan doen. Of je voor lul loopt hangt vooral af van hoe belangrijk het op jouw sportscool is om "hip" te zijn. Je wekt misschien wel wat verwachtingen (dat je goed kunt spinnen), maar als je al buiten fietst is zal dat niet zo'n probleem zijn.

M.b.t. SPD pedalen: dat verschilt per club. Je zou even van te voren kunnen vragen of de spinningbikes SPD pedalen hebben.
    pi_40642481
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 12:45 schreef Gripper het volgende:
    Wanneer komt die proefles annex BB-spin-klim-meet nou? Ik begin ernstig benieuwd te raken of m'n conditie zo goed is als ik denk. Vooral over twee weken, nadat ik een tijdje boven de 3000 meter heb rondgehuppeld, dan ga ik in het zuurstofrijke nederland weer als een raket
    Hoogtetrainingen zijn voor lopers en fietsers way overrated, zag ik gister in een documentaire. Maarja, klimmen moet nu eenmaal op hoogte...Ruim 75% van de top(!)sporters schijnt op zeeniveau nog zoveel te kunnen perfectioneren dat het zonde van hun geld is. Maar als jij er rocketpower van krijgt: way to go! Je bent ook buiten een meet om van harte welkom om eens te komen meedoen. DJ-spinning rocks!
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40642947
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

7-8% is inderdaad een beter gemiddelde.
    quote:
    The physical demands on competitive cyclists are immense. One day, they will have to ride two hundred kilometres through the mountains; the next day there might be a long, flat sprint lasting seven hours. Because cyclists have such a low percentage of body fat, they are more susceptible to infections than other people. (At the beginning of the Tour, Armstrong's body fat is around four or five per cent; this season, Shaquille O'Neal, the most powerful player in the N.B.A., boasted that his body-fat level was sixteen per cent.)

Bron: The New Yorker, 2002
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40643130
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 13:51 schreef Webkim het volgende:

[..]

Hoogtetrainingen zijn voor lopers en fietsers way overrated, zag ik gister in een documentaire. Maarja, klimmen moet nu eenmaal op hoogte...Ruim 75% van de top(!)sporters schijnt op zeeniveau nog zoveel te kunnen perfectioneren dat het zonde van hun geld is. Maar als jij er rocketpower van krijgt: way to go! Je bent ook buiten een meet om van harte welkom om eens te komen meedoen. DJ-spinning rocks!
    Oh, ik ga niet bewust op hoogtestage hoor, ik ga gewoon twee weken klimmen. Leuk om te zien hoe snel je conditie groeit: na die twee weken fiets ik m'n vaste mountainbike rondjes met veel lagere hartslag.
    Maar ik wil het best eens proberen ja. Een zweet-date met webkim
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_40643137
    Armstrong ja.. die vent is knettergek. Zie genoeg renners met een hoger vetpercentage dan 8-10% rondfietsen (Ullrich )
      donderdag 17 augustus 2006 @ 09:52:31 #42
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_40895942
    Vorige week een proefles gedaan.

... wat was ik kapot (na 15 minuten)

Vandaag ga ik voor de 2e keer. Ik vond het leuk, maar wel zwaar.
    pi_40915861
    Hai! Ik heb net mijn proefles gedaan... Halleluja, best heftig! Maar ik vind het echt heel tof, dus ik ga er nog even mee door! Ik had alleen te zachte schoenen aan, waardoor ik echt de zijkant van dat pedaal in mijn voet voelde drukken - niet zo prettig!

Maar voor de rest: je moet er wel een beetje gek voor zijn, zo met z'n allen in een warm hok in een rondje de longen uit je lijf fietsen ("En nu Bergop!!"), maar het geeft wel een enorme kick. Ik kon trouwens aardig meedoen met de oefeningen, alleen bij het staan/zittend sprinten heb ik aan het einde één of twee keer een keertje staand overgeslagen!

Het is wel wat voor mij geloof ik! Ze hadden het trouwens over een spinning marathon, kan iemand mij vertellen wat dat is, aangezien het ook in de OP genoemd werd?
    pi_40947248
    RPM, heeeeeeeerlijk!!!!! Ben helemaal verslaafd!!!!!! Zit nu ongeveer 3 uur per week op de fiets!!!! En het helpt zo goed als je aan je conditie wil werken, en af wilt vallen. Bij mij heeft het iig geholpen. Ben al aardig wat kilo's kwijt

Ik heb meegedaan aan de RPM marathon op mijn sportschool. Ze gingen 7 uur achter elkaar fietsen om geld op te halen voor het goede doel. Dus 7 uur op die fiets zitten en je best doen!

[ Bericht 17% gewijzigd door RoeBSTeR op 19-08-2006 08:15:22 ]
    pi_40952396
    Ik ga morgenochtend weer RPM doen om 9 uur,ik vindt dit en Bodypump de leukste groepslessen bij de Fitness.
    Lekker zweten en na afloop nog even op de loopband en je voelt je weer helemaal fit.
    vooruit nu rood witten vooruit PSV.
    pi_40960990
    Body-Attack vind ik samen met RPM de leukste Les Mills activiteiten! Attack is gewoon zo vrolijk, lekker actief, en je voelt je weer helemaal super na zo'n les!!!
    pi_40964535
    Zo weer ff flink lopen zweten haha,uur RPM gedaan en uurtje gewoon Fitness gedaan.
    Bij ons geven ze geen Body Attack,mischien in de toekomst,onze lessen zijn ook van Lesmills.
    pi_40966677
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:24 schreef chelloboy het volgende:
    Zo weer ff flink lopen zweten haha,uur RPM gedaan en uurtje gewoon Fitness gedaan.
    Bij ons geven ze geen Body Attack,mischien in de toekomst,onze lessen zijn ook van Lesmills.
    Bij ons geven ze ook niet alles van Les Mills, maar wel Attack (gelukkig). Welke sporten hebben jullie allemaal van Les Mills?
    pi_40973128
    Bij ons hebben ze van Lesmills de lessen,Bodypump,Bodybalance,Bodystep en RPM.
    Maar mischien dat later er nog wat bijkomt zoals Body Attack en BodyCombat want deze sportcity hier in Dordrecht is pas sinds 1 Augustus geopend.
    pi_40975586
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 18:06 schreef chelloboy het volgende:
    Bij ons hebben ze van Lesmills de lessen,Bodypump,Bodybalance,Bodystep en RPM.
    Maar mischien dat later er nog wat bijkomt zoals Body Attack en BodyCombat want deze sportcity hier in Dordrecht is pas sinds 1 Augustus geopend.
    Bij ons wordt wel BodyCombat gegeven, maar persoonlijk vind ik dat een beetje tegenvallen.
    Er wordt hier in Veenendaal bij mijn sportschool maar 1x per week Body-Attack gegeven, dat is wel jammer, want het is echt super leuk!
    pi_40983972
    Het Les Mills Topic is die kant op -------------------->

Zullen we het hier even bij Spinning houden?
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_40990676
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef Webkim het volgende:
    Het Les Mills Topic is die kant op -------------------->

Zullen we het hier even bij Spinning houden?
    Nou, vertel er nog eens wat leuks over
    pi_41014114
    quote:
    Op donderdag 17 augustus 2006 21:16 schreef Babbel1 het volgende:
    Hai! Ik heb net mijn proefles gedaan... Halleluja, best heftig! Maar ik vind het echt heel tof, dus ik ga er nog even mee door! Ik had alleen te zachte schoenen aan, waardoor ik echt de zijkant van dat pedaal in mijn voet voelde drukken - niet zo prettig!

Maar voor de rest: je moet er wel een beetje gek voor zijn, zo met z'n allen in een warm hok in een rondje de longen uit je lijf fietsen ("En nu Bergop!!"), maar het geeft wel een enorme kick. Ik kon trouwens aardig meedoen met de oefeningen, alleen bij het staan/zittend sprinten heb ik aan het einde één of twee keer een keertje staand overgeslagen!

Het is wel wat voor mij geloof ik! Ze hadden het trouwens over een spinning marathon, kan iemand mij vertellen wat dat is, aangezien het ook in de OP genoemd werd?
    Leuk dat je spinning leuk vindt! En klasse dat je meteen vrijwel de hele les alles volhield: goed hoor!

Een spinningmarathon is meerdere uren spinning achter elkaar. Vaak kun je kiezen hoeveel uur je mee wilt doen. Ik weet niet of de Spinning marathon bij jullie ook toegankelijk is voor buitenstaanders, maar als dit wel het geval is kan Webkim hem misschien toevoegen aan de nog in de OP op te nemen Spinningmarathon agenda. Ik lees in de Spinning-hyve dat er op 16 september een Spinning marathon in Enschede is en op 21 januari in Geleen.
    pi_41035687
    Is spinning niet levensgevaarlijk? Mijn gezondheid is goed hoor, maar ik heb een conditie van niks nakkes nada. Ik heb vanochtend mijn linkersok uit de wasmasjien gehaald, morgenmiddag doe ik de ander ;-) Als ik dan die verhalen lees over paars aangelopen hoofden, elkaar opzwepen tijdens de les, je grenzen verleggen en liters water drinken, dan denk ik: wordt het begraven of cremeren? Ik begrijp best wel dat je de eerste keer rustig aan kan beginnen, maar dan nog: kun je vanuit conditie van nul komma nul aan zo'n les beginnen of is het slimmer om eerst wat conditie op te bouwen?
    Zo nu even uitrusten van het tiepen...
    Niet fokken, lekker wokken!
    pi_41046395
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 17:33 schreef Wessel030 het volgende:
    Is spinning niet levensgevaarlijk? Mijn gezondheid is goed hoor, maar ik heb een conditie van niks nakkes nada. Ik heb vanochtend mijn linkersok uit de wasmasjien gehaald, morgenmiddag doe ik de ander ;-) Als ik dan die verhalen lees over paars aangelopen hoofden, elkaar opzwepen tijdens de les, je grenzen verleggen en liters water drinken, dan denk ik: wordt het begraven of cremeren? Ik begrijp best wel dat je de eerste keer rustig aan kan beginnen, maar dan nog: kun je vanuit conditie van nul komma nul aan zo'n les beginnen of is het slimmer om eerst wat conditie op te bouwen?
    Zo nu even uitrusten van het tiepen...
    Als je in staat bent je inspanningen zelf te doseren kan je vanuit nul beginnen. Dat kan ontmoedigend zijn, maar blijf tegen jezelf zeggen dat je in een mum van tijd een heel behoorlijke basisconditie hebt als je het een maand of twee volhoudt (2x pw).

Hoe veel beginners de mist ingaan is door zich vól in een les te storten en zich in de eerste tien minuten al op te blazen. En dan heb je er dus nog vijftig voor de boeg. De clue is in het begin niet alles mee te doen, neem de tijd om even bij te komen als je erg buiten adem raakt en blijf zitten als de groep een pittige staande oefening doet. Geleidelijk aan kan je steeds meer proberen mee te doen en voor je het weet denk je: "Hee! Ik heb een héle les uitgefietst! "
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_41049010
    Spinning werkt idd errug verslavend.
    Heb vanavond helaas geen tijd gehad, dus wordt het morgen maar weer.
    Het voordeel is dat je kunt gaan wanneer je zelf wil.
    Géén druk van bovenaf, maar gewoon zorgen dat je 2 a 3 keer p/w op die fiets zit.
    Zelf combineer ik het met voetbal op clubniveau en fietsen naar mijn werk
    Hier en daar wat cardio er tussendoor en het voorziet 100% in mijn dagelijkse behoefte.
    btw ik sta onder contract bij medifit drunen en ik moet zeggen prima fitness-school.
    Nette mensen en supergemotiveerd personeel --> alles wat je nodig hebt wanneer het ff tegenzit

Hier een vraagje (het is immers een forum.....)
    Wat is nu een gangbare abonnementsprijs voor een sportschool die ook spinning aanbiedt??
    Ik meen dat ik ¤ 45,- per maand kwijt ben (gebruik maken van alle voorzieningen, zoals fitness, groepslessen, sauna, zonnebank, onbeperkt koffie/thee)
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:24:34 #57
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_41053310
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 23:33 schreef Webkim het volgende:

[..]
    Off topic: Gave bike!
      vrijdag 1 september 2006 @ 08:54:07 #58
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41387638
    Oké... vooruit. Ik was eigenlijk wakker geworden voor een bodyshape les om 9.30, maar ik waag me straks aan een spinningles om 10.30. Allereerste keer
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:21:00 #59
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41391595
    ...en weer terug

Wow, dat was zwáár!
    ...
    Maar gááf!
    pi_41392591
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Nugget het volgende:
    ...en weer terug

Wow, dat was zwáár!
    ...
    Maar gááf!
    En weer een addict erbij!
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_41392959
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 13:50 schreef Webkim het volgende:

[..]

En weer een addict erbij!
    eya, hier nog zo'n addict

Zit nu op 3x per week en vind het helemaal gaaf.

Helaas kan ik nu ivm beursbezoek een weekje niet, maar kijk nu alweer uit naar aankomende donderdag.

Eerste maand had onze instructeur de tourmalet etappe van de Tour in een uurtje gestopt, dus dat was erg veel klimmen

Helaas is hij nu overgestapt op een tempo programma voor een maand.
    Ga echt 10x liever 2 uur klimmen dan 1 uur tempo fietsen.
    Maargoed de kick is wel groot als je gewoon het hele uur weer hebt volgemaakt

Fietsen jullie trouwens met SPD-schoenen? Ben er sterk over aan het denken om die aan te schaffen. Tips/suggesties?
    PSN-ID: Blue-Eyed-NL
    pi_41409064
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 14:05 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Eerste maand had onze instructeur de tourmalet etappe van de Tour in een uurtje gestopt, dus dat was erg veel klimmen

Helaas is hij nu overgestapt op een tempo programma voor een maand.
    Ga echt 10x liever 2 uur klimmen dan 1 uur tempo fietsen.
    Maargoed de kick is wel groot als je gewoon het hele uur weer hebt volgemaakt

Fietsen jullie trouwens met SPD-schoenen? Ben er sterk over aan het denken om die aan te schaffen. Tips/suggesties?
    Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op! Ik heb 3 verschillende 'leraren' tijdens mn 3 lessen per week die allemaal verschillend lesgeven, dus dat is wel heel cool.

Ik ben ook benieuwd naar die schoenen, btw!
    pi_41417148
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 22:56 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op! Ik heb 3 verschillende 'leraren' tijdens mn 3 lessen per week die allemaal verschillend lesgeven, dus dat is wel heel cool.

Ik ben ook benieuwd naar die schoenen, btw!
    Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!
      zaterdag 2 september 2006 @ 09:57:20 #64
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41417442
    Ok. Gruwelijke spierpijn in rug, schouders en benen. Auwauwauw.
    * Nugget strompelt naar de keuken voor ontbijt
    pi_41429989
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 09:16 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!
    Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragen ) Vandaag had iemand nieuwe schoenen voor 20 euro, was een of andere aanbieding. Is dat een normale prijs?

Ik ben nog steeds best wel kapot na een spinningles, vaak doe ik een les 's avonds, kan ik daarna lekker douchen en gelijk mn bedje in.. en dan slaap je toch lekker!
    pi_41445304
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 19:04 schreef Babbel1 het volgende:
    Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragen ) Vandaag had iemand nieuwe schoenen voor 20 euro, was een of andere aanbieding. Is dat een normale prijs?
    Dit vraag ik me ook af eigenlijk. Ik ben sinds kort ook aan het spinnen, maar zie iedereen met van die klikschoenen met harde zolen. 'Ze' zeggen dat het veel beter fietst...
    En hetzelfde geldt voor van die broeken met zo'n ingenaaid kussendinges erin Waar is dat nou voor? Heb je dan minder last van je kont?
    pi_41445416
    SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
    - De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
    - Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
    - Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
    Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
    Binnenschoenen zijn wat soepeler.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_41445837
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Webkim het volgende:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
    - De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
    - Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
    - Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
    Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
    Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.
    Mijn schoenen waren 80 euro, ik heb met een harde buitenkant en met klittenband.

Dus ik ga helemaal mee met Webkim!
    pi_41494921
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 10:31 schreef RoeBSTeR het volgende:
    Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.
    Mijn schoenen waren 80 euro, ik heb met een harde buitenkant en met klittenband.

Dus ik ga helemaal mee met Webkim!
    Hmmm, dit klinkt wel aanlokkelijk moet ik zeggen ja.
    Ik denk dat ik maar eens bij de sportzaak binnenloop. Wat jullie omschrijven met die slapende voeten en meer op je tenen fietsen dan op de bal van je voet herken ik idd wel.
    pi_41496673
    Thanks voor alle info! Het klinkt wel goed, maar ik zal nog even door moeten sparen!

Gebruiken jullie trouwens een hartmeter? Ook daar heb ik op dit moment geen geld voor, maar ik mis het ook niet echt tijdens de lessen. Ik neem altijd maar als regel 'hoe paarser ik word, hoe hoger mn hartslag zal zijn'
    pi_41510992
    Ik heb gisteren voor het eerst een uur meegedaan met spinning. Wat was dat ongelooflijk zwaar. Mijn conditie is erg slecht, dat wist ik al maar daar wordt je tijdens de les nog eens extra hard mee geconfronteerd. Ik heb wel de hele les volgehouden. Wel af en toe was staande oefeningen gemist en gewoon even op adem gekomen.
    Ik vond het zeker wel voor herhaling vatbaar!!!
      dinsdag 5 september 2006 @ 13:05:51 #72
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41512969
    Vanavond om 18 uur ga ik weer. Tweede les, ik kan niet wachten Nu al een addict!
    pi_41515210
    Ik had gisteren m'n eerste les. Het eerste half uur was nog redelijk bij te houden.
    Tweede half uur ging met vlagen, maar ik zat dan ook te veel te letten op mijn voorvanger.

Achteraf hoorde ik van haar dat ze het al 4 jaar deed

Nu een lichte spierpijn, maar voel me lekker.
    Volgende week weer
    pi_41516015
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:25 schreef Apfel het volgende:
    Ik had gisteren m'n eerste les. Het eerste half uur was nog redelijk bij te houden.
    Tweede half uur ging met vlagen, maar ik zat dan ook te veel te letten op mijn voorvanger.

Achteraf hoorde ik van haar dat ze het al 4 jaar deed

Nu een lichte spierpijn, maar voel me lekker.
    Volgende week weer
    Ik heb alleen een lichte spierpijn in mijn schouders/nek. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan?
    Ik ga volgende week ook weer een keer spinnen, misschien zelfs deze week nog een keer ipv fitnessen.
    pi_41520842
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Babbel1 het volgende:
    Thanks voor alle info! Het klinkt wel goed, maar ik zal nog even door moeten sparen!

Gebruiken jullie trouwens een hartmeter? Ook daar heb ik op dit moment geen geld voor, maar ik mis het ook niet echt tijdens de lessen. Ik neem altijd maar als regel 'hoe paarser ik word, hoe hoger mn hartslag zal zijn'
    Ik zelf gebruik geen hartslagmeter, maar er zijn er wel bij ons die ze gebruiken. De keus ik denk ik aan jezelf of je zoiets nodig hebt.
    pi_41584698
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 17:25 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik zelf gebruik geen hartslagmeter, maar er zijn er wel bij ons die ze gebruiken. De keus ik denk ik aan jezelf of je zoiets nodig hebt.
    Ik heb het aan de instructeur gevraagd en tijdens de les hoeft het niet echt. Ik heb het niet nodig voor mn gezondheid ofzo. Hij vond het 'leuk' om te zien wat er gebeurde als je klimt.. nou, dat voel ik zelf ook wel

Ik ga volgend weekend meedoen aan de spinning marathon bij mijn sportschool, 2 x 2 uur met een half uur pauze. Dan is het wel verplicht om die meter te dragen, dan controleren ze of je hartslag niet te hoog wordt... Ben benieuwd, maar ik heb er wel zin in!

Oja, er wordt nog en grote marathon georganiseerd hier in Schiedam.. ik geloof 17 oktober in de Magriethal, er zijn 500 fietsen en er komen 4 Amerikanen de les geven. Deze is 6 uur lang..
    pi_41596431
    vandaag ook voor het eerst gespind, was vet fiets normaal wel veel normaal buiten (mountainbiken), maar dit was toch stuk anders zweette echt veel meer en hartslag ging ook echt stuk sneller omhoog, maar dat komt vooral door de hogere trapfrequentie en de afwisseling van oefeningen die je met normaal fietsen niet zoveel hebt...

ben wel van plan komende tijd wat regelmatiger te gaan doen en dan te zien of ik er ook iets van merk van het spinnen tijdens het normale mountainbiken, of het echt als een soort training werkt...

en ook benieuwd naar de evt. spierpijn morgen
    Jack does it in real time...
    pi_41611321
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:28 schreef DeeBee het volgende:
    vandaag ook voor het eerst gespind, was vet fiets normaal wel veel normaal buiten (mountainbiken), maar dit was toch stuk anders zweette echt veel meer en hartslag ging ook echt stuk sneller omhoog, maar dat komt vooral door de hogere trapfrequentie en de afwisseling van oefeningen die je met normaal fietsen niet zoveel hebt...

ben wel van plan komende tijd wat regelmatiger te gaan doen en dan te zien of ik er ook iets van merk van het spinnen tijdens het normale mountainbiken, of het echt als een soort training werkt...

en ook benieuwd naar de evt. spierpijn morgen
    Ik heb nog nooit spierpijn gehad van spinning, en ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Heb wel een wat stijf gevoel gehad in mijn benen, maar ja, dat was nadat ik 4 uur op die fiets had gezeten, is misschien dan ook niet zo vreemd
    pi_41624745
    ik denk dat ik dit maar ga beoefenen in de wintermaanden om mijn conditie op peil te houden, want savonds in het donker mountainbiken lijkt me ook geen succes
      vrijdag 8 september 2006 @ 20:29:10 #80
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41627737
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 11:05 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit spierpijn gehad van spinning, en ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Heb wel een wat stijf gevoel gehad in mijn benen, maar ja, dat was nadat ik 4 uur op die fiets had gezeten, is misschien dan ook niet zo vreemd
    Ik had enorme spierpijn in mijn rug na mijn eerste les. Kan ook komen door een verkeerde houding natuurlijk. En door het feit dat ik nog nooit op een mountainbike had gezeten.

Nu geen last meer van overigens.
    pi_41629883
    spierpijn viel ook mee, veel minder last van dan na hardlopen bijv.

vandaag weer geweest en zat nu nog stukje lekkerder op de fiets...wel goed om op je houding te letten ook, omdat je in de spiegel ziet hoe je beweegt...het klimmen vind ik wel cool, ben ik wel fan van en vind het jammer dat je dat in Nederland nergens op de weg of iets kan doen...maar ja, nu het trainen proberen vol te houden de komende weken, dat is het belangrijkste
    pi_41633669
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 21:32 schreef DeeBee het volgende:
    spierpijn viel ook mee, veel minder last van dan na hardlopen bijv.

vandaag weer geweest en zat nu nog stukje lekkerder op de fiets...wel goed om op je houding te letten ook, omdat je in de spiegel ziet hoe je beweegt...het klimmen vind ik wel cool, ben ik wel fan van en vind het jammer dat je dat in Nederland nergens op de weg of iets kan doen...maar ja, nu het trainen proberen vol te houden de komende weken, dat is het belangrijkste
    Ik zelf heb altijd een zwakke rug gehad, heb dat ook doorgegeven bij de sportschool. Ik moest toen mijn stuur wat hoger zetten. Had in het begin altijd wel een moe gevoel in mijn rug, maar ik kan zo goed merken dat mijn rugspieren sterker zijn geworden. En inmiddels staat mijn stuur een stuk verder naar beneden
      vrijdag 8 september 2006 @ 23:33:00 #83
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41633939
    Waar halen jullie die spinning schoenen eigenlijk? Bij een rijwielshop? Bij perry hadden ze ze niet, naief als ik was.
      vrijdag 8 september 2006 @ 23:37:56 #84
    152738 KingKullWarriorKing
    romantically challenged
    pi_41634140
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 11:05 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik ging altijd dood van de spierpijn ! Heb nu al spierpijn omdat ik vanochtend een uurtje heb gehonkbald
    veni vidi gebanned
    pi_41642436
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 23:33 schreef Nugget het volgende:
    Waar halen jullie die spinning schoenen eigenlijk? Bij een rijwielshop? Bij perry hadden ze ze niet, naief als ik was.
    Ik heb ze bij de fietsenwinkel gehaald. Maar er zijn ook sportwinkels die ze verkopen, maar weet alleen niet welke
    pi_41711807
    Heb je nog tips voor mensen met knieblessures, zoals ik?
    Halverwege 2004 ben ik gaan spinnen, twee keer per week tot ik last kreeg van mijn knie.
    De diagnose was: retropatellaire chondropathie. Dat is een beschadiging van de kraakbeenlaag achter de knieschijf.
    Mijn knie is destijds behandeld met tapen en stroompulsen. Ik ben gestopt met spinnen. De klachten gingen na een paar maanden weg.

Ik wil echter heel erg graag weer gaan spinnen. Ik ben echter wel bang dat de klachten weer terug gaan komen, ik 'voel' mijn knie nl. wel als ik bijvoorbeeld trappenloop of een lange fietstocht heb gemaakt.

Wat kun jij adviseren?
    pi_41721180
    rustig beginnen i guess
    pi_41723022
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
    Heb je nog tips voor mensen met knieblessures, zoals ik?
    Halverwege 2004 ben ik gaan spinnen, twee keer per week tot ik last kreeg van mijn knie.
    De diagnose was: retropatellaire chondropathie. Dat is een beschadiging van de kraakbeenlaag achter de knieschijf.
    Mijn knie is destijds behandeld met tapen en stroompulsen. Ik ben gestopt met spinnen. De klachten gingen na een paar maanden weg.

Ik wil echter heel erg graag weer gaan spinnen. Ik ben echter wel bang dat de klachten weer terug gaan komen, ik 'voel' mijn knie nl. wel als ik bijvoorbeeld trappenloop of een lange fietstocht heb gemaakt.

Wat kun jij adviseren?
    Hey, ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik heb een aantal jaar terug een kijkoperatie gehad, meniscus was beschadigd en een van mn kruisbanden is helemaal uitgerekt, dus ik ga nogal snel door mijn knie. Ik heb het idee dat ik mijn knie, ondanks wat pijntjes bij het klimmen en na het spinnen, wel sterker wordt. Ik heb dus vooral last bij het klimmen en als ik hem echt voel, zet ik de weerstand iets lager. Maar ik ben een beetje te competitief ingesteld, dus het moet wel erg zijn voordat ik dat doe Maar tot nu toe gaat het goed! Volgend weekend mijn eerste marathon, dus ik ben benieuwd wat mn knie ervan vindt
    pi_41729589
    Verslavend
      dinsdag 12 september 2006 @ 13:51:55 #90
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41735283
    quote:
    Op zaterdag 9 september 2006 10:39 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik heb ze bij de fietsenwinkel gehaald. Maar er zijn ook sportwinkels die ze verkopen, maar weet alleen niet welke
    Tot op heden nog niets kunnen vinden helaas.
    pi_41739016
    Je zou even kunnen kijken op:

http://www.futurumshop.nl/

Daar staan in ieder geval een paar schoenen tussen, moet je alleen nog even op zoek naar de plaatjes die eronder moeten. Weet zo niet of ze die ook hebben.

Onze sportschool heeft een kortingsregeling bij de lokale fietsenboer hier, waardoor je bij aankoop van fietskleding daar 10% korting krijgt
    Waarschijnlijk volgende week maar eens kijken voor schoenen
    pi_41742929
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef Nugget het volgende:

[..]

Tot op heden nog niets kunnen vinden helaas.
    Ik heb even gezocht en je kan op de volgende site kijken, volgens mij kan je daar fietsschoenen kopen:

www.bikecare.nl

Succes!
    pi_41855768
    Ik heb vanavond mijn eerste spinningmarathon! Hij duurt 4 uur, met een half uur pauze na 2 uur... Ik heb er zin in!

Iemand nog tips? Ik neem droge kleren mee, zodat ik kan omkleden tijdens de pauze. Natuurlijk veel water, maar waar moet ik nog meer aan denken? En tips voor tijdens het spinnen zijn ook erg welkom!
      zaterdag 16 september 2006 @ 11:56:08 #94
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41858257
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:11 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht en je kan op de volgende site kijken, volgens mij kan je daar fietsschoenen kopen:

www.bikecare.nl

Succes!
    Hee, nog in mijn woonplaats Hilversum ook! Wat goed, komende week even 'uitchecken'. Dankjewel!
    pi_41862587
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 11:56 schreef Nugget het volgende:

[..]

Hee, nog in mijn woonplaats Hilversum ook! Wat goed, komende week even 'uitchecken'. Dankjewel!
    Graag gedaan!!!!
    pi_41936143
    Even nog met betrekking tot de knieën:

hier een linkje waarin Spinning als slecht voor je knieën wordt afgeschilderd.

Ik ben het er niet mee eens. Spinning maakt op den duur het kapsel in je knieën juist stérker, waardoor je minder gevoelig wordt voor knieblessures. Er zijn echter wel wat dingen waar je op moet letten:

1. Pas op met zittend klimmen. Klimmen op een hoge weerstand is op zich prima, mits je de pedalen nog rond kan krijgen. Op het moment dat je zó zwaar trapt dat ze beneden bijna stil gaan staan en je ze weer van je weg moet vechten trap je te zwaar. Niet doen: slecht voor je knieën en geen extra effect meer.

2. Verder: bij de staande oefeningen moet je er goed op letten dat je knieën naar voren blijven wijzen.

3.
    En, needless to say, zorg ervoor dat je fiets goed is afgsteld. Raadpleeg bij twijfel je instructeur maar de basiszithouding is:

Zadelhoogte: wanneer je met je hielen op je pedalen gaat staan kan je het been waarvan de voet beneden is net niet strekken. Je knie gaat dus niet op slot; er is nog een heel lichte buiging in. Ook als je je pedalen roteert kan je niet strekken.
    Als je te hoog zit gaat je knie op slot. Als je te laag zit duw je jezelf uit het zadel bij je pedaalslagen.

Afstand zadel - stuur: wanneer je je voeten op gelijke hoogte hebt staan, kan je vanaf je voorste knieschijf een denkbeeldige lijn recht naar beneden trekken, naar de pedaalas (het midden van de trapper). Die lijn einigt op de as of nét een fractie erachter, maar in geen geval zit je er met je knieschijf vóór. Je knie is boven je enkel.

Stuurhoogte: in principe op gelijke hoogte als je zadel. Niet lager, want dan ga je je rug kromtrekken en je komt in de knoei met de staande oefeningen. Als je net met Spinning begint mag je je stuur aan de hoge kant houden, zodat je bij het staan je balans beter kan houden.

Als je al knieklachten hebt, meld dit dan bij je instructeur. Doseer je weerstand goed: niet belachelijk zwaar, en zéker ook niet zo licht dat je zo hard kan dat je op je zadel gaat zitten wiebelen. Zoek een middenweg. Bij twijfel: raadpleeg een fysiotherapeut. Bij terugkomende klachten: rustig uitfietsen en afstappen. Je hebt maar één lijf. En maar één paar knieën. Wees er zuinig op.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_41936257
    Spinning. Ik heb het 1 keer gedaan en ik vond het Tering de Teringzwaar!! En ik fietste toch elke dag 13 kilometer, 5 dagen per week. (ik zat toen nog op de middelbare school) Maar ik hield het echt niet vol!

Dus, heel veel respect voor de beenspieren die het wel volhouden! Keep up the good work!
    Coolest trailer ever
    Cafeïne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_41937876
    nu paar keer gedaan en laatste keer ging ik ook echt flink kapot op een klimnummer fiets ook echt vaak zat, maar die interval en hoge hartslag die je bereikt is echt ongekend

maar ik vind het tot nu toe echt fijne manier om te trainen, gewoon een uur lang wisselende inspanning en dat 1 à 2 keer per week bevalt echt wel prima tot nu toe...ben alleen benieuwd of ik er vooral 'fiets-conditie' mee opbouw of toch ook merk met hardlopen dat mijn conditie beter is geworden...

heb vooral eigenlijk altijd hard gelopen en daarnaast gefietst en de laatste maanden is dat beetje andersom, maar ben wel benieuwd of het ook erg scheelt met hardlopen, want zit te twijfelen of ik eind oktober een halve marathon zal lopen of niet en dan is wat conditie wel welkom
    pi_41938401
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 23:42 schreef DeeBee het volgende:
    nu paar keer gedaan en laatste keer ging ik ook echt flink kapot op een klimnummer fiets ook echt vaak zat, maar die interval en hoge hartslag die je bereikt is echt ongekend

maar ik vind het tot nu toe echt fijne manier om te trainen, gewoon een uur lang wisselende inspanning en dat 1 à 2 keer per week bevalt echt wel prima tot nu toe...ben alleen benieuwd of ik er vooral 'fiets-conditie' mee opbouw of toch ook merk met hardlopen dat mijn conditie beter is geworden...

heb vooral eigenlijk altijd hard gelopen en daarnaast gefietst en de laatste maanden is dat beetje andersom, maar ben wel benieuwd of het ook erg scheelt met hardlopen, want zit te twijfelen of ik eind oktober een halve marathon zal lopen of niet en dan is wat conditie wel welkom
    Conditioneel zal je verschil gaan merken. Je hart-longfunctie verbetert. Je kan inspanningen langer volhouden.

Maar fietsen en lopen zijn wel tegenstrijdig. Fietsers en sprinters hebben korte spiervezels (je spieren worden ook korter als je vaak fietst), terwijl duurlopers juist weer lánge spieren hebben.

Stukje van het wereldwijde web geplukt:
    quote:
    Als je fietst, heb je een sterke en korte iliopsoas (een spier die ervoor zorgt dat je bovenbeen omghoog komt, een heupbuiger) nodig. Bij rennen, doordat je je been achter je uitstrekt, heb je juist een langere nodig. Misschien dat je het merkt als je een paar weken intensief gefietst hebt, dat een sprintje naar de wc trekken dan moeilijker gaat. Adaptie van de spier! (Hij verlengt/verkort zo dat hij moet werken in zijn meest ideale positie.)
    Ik denk dat bij 'gewoon' fietsgebruik het voordeel wat je haalt uit conditieverbetering ruimschoots opweegt tegen de iets langere spier. Armstrong zal er inderdaad wel last van hebben als hij een te lange spier heeft, een profesionele marathonloper van een te korte zeker.
    Hardloper.
    IG @webkim
      dinsdag 19 september 2006 @ 00:11:24 #100
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_41938849
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 23:42 schreef DeeBee het volgende:

Ik merk bij mijn andere lessen dat ik ze sinds spinning veel beter vol kan houden. Zo was ik bij een bodyshape les altijd heel snel kapot, en nu stond ik na de les nog te dansen in de zaal. Nu al afgelopen? Ah joooh...!
    pi_41982920
    Ben twee weken geleden voor het eerst gaan spinnen en ik ben verkocht

Ik wilde eigenlijk gaan tennissen, maar door een soort permanente knieblessure ging dat niet geweldig, dus ik ben door een vriendinnetje meegesleept naar de extreme spinning-les. Door mijnblessure kan ik (nog) niet met hoge weerstand fietsen, dus als de groep de weerstand zwaarder zet doe ik vaak niet mee. Ik probeer het langzaam op te bouwen om zo mijn knie wat sterker te maken.

Wat ik wel gaaf vind is de adrenaline-kick die je ervan krijgt: ik wil gewoon nog meer aan het eind van de les en dat heb ik nog nooit gehad bij een sport
    Misschien kwam dat ook wel door Boten Anna op dubbele snelheid

EDIT: ik had er trouwens nooit bij stil gestaan dat dat vliegwiel niet meteen stilstaat als je stopt met trappen. Een beetje pijnlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door bladibladibla op 20-09-2006 14:42:49 ]
    If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
    pi_42034584
    Ik ben zelf in het bezit van een spinfiets. Probeer het 2 keer per week 1,5 uur te doen. Spin al een aantal maanden naast het wekelijkse mountainbiken

Helemaal voor de winter (donker koud rotweer) is spinning erg handig om je conditie op pijl te houden, zoniet te verbeteren en natuurlijk voor krachttraining.
    pi_42034891
    vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn

nou ja, morgen weer proberen te gaan, moet ik alleen wel even hard werken om een verslag op tijd ingeleverd te krijgen zodat ik kan gaan daarom nu maar slapen en morgen vroeg aan beginnen
    pi_42040944
    Ben gisteravond ook weer geweest en toen ik op de fiets naar huis zat wist ik niet of ik mijn buikspieren voelde of dat ik misselijk was...

Ik ben misschien een beetje te enthousiast geweest gisteren.
    pi_42194638
    Woei!
    Ik ga 29 oktober met een cluppie mensen van de sportschool naar de 6 uurs Spinathon in Schiedam.
    Check spinning.nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 28-09-2006 11:37:44 ]
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42194708
    6 uur? Wow, ik flikker na een uur al bijna van me fiets
    pi_42195220
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef DeeBee het volgende:
    vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn
    Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_42196795
    Tja, écht klimmen doe je met weinig verzet. Terwijl je je bij Spinning het lep draait aan je weerstandsknop om het gevóel van klimmen te krijgen. Heel anders. Maar beide leuk.
    Hardloper.
    IG @webkim
      donderdag 28 september 2006 @ 14:11:21 #109
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_42198504
    Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
    pi_42199640
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Nugget het volgende:
    Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
    Komt wel goed.
    Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42199834
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
    ja, anders woon ik even in de Randstad echt weinig mogelijkheden om te klimmen hier in de buurt, hoogstens richting de duinen wat...

en het is dan wel geen echt klimmen, maar het geeft wel een beetje de intensiteit en het gevoel ervan weer, hoewel het dus raar is dat je het daarvoor heel erg zwaar maakt , terwijl je normaal lichter schakelt wanneer je gaat klimmen (zoals webkim al zei)...maar ik vind dat de weerstand het heus wel aardig simuleert...het is niet zo leuk als echt tegen een berg op fietsen, maar je moet wat hier...

straks weer even een uurtje spinnen...merkte vorige week wel erg verschil tussen goed warm rijden of in een keer (gehaast) beginnen (was wat laat )...kwam de tweede keer echt geen moment lekker in m'n ritme en zat heel snel stuk...
      donderdag 28 september 2006 @ 15:53:14 #112
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_42201081
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

Komt wel goed.
    Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
    Het zijn helaas de enige dagen waarop ik kan gaan, voor de rest loopt het schema niet gelijk met mijn agenda. In de ochtend enzo, als ik werk .

Je hebt wel gelijk trouwens over die rustdag, maar ik kan het nooit laten om toch even die les mee te pikken. Is het heel belangrijk om in feite de les op woensdag dan te skippen of is het 'beter'?
    pi_42205770
    rusten is volgens mij erg belangrijk ivm met herstel en spierkweek
      donderdag 28 september 2006 @ 18:26:48 #114
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_42206064
    Oké
      donderdag 28 september 2006 @ 19:49:57 #115
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42208877
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef Webkim het volgende:

mwah... die durf ik wel aan denk ik :p
    quote:
    Maar als je al lekker wat conditie hebt is buitenfietsen helemaal top! En Spinning heerlijk voor erbij. En voor de donkere winteravonden. Wat jij wil.
    daar heb je wel een punt. in de winter fiets ik minder buiten dan in de overige jaargetijden. in november maar eens een keer proberen in de sportschool. op dit moment ben ik nog lekker buiten bezig.
    Neerkomen wel!
    pi_42343563
    ff tvp
      donderdag 5 oktober 2006 @ 21:51:23 #117
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_42404563
    Vandaag een jongen bij ons in de les flauwgevallen, die deed voor het eerst mee. Best heavy! Was wel erg lekker lesje verder. Met een live dj, en ik kan alles moeiteloos meedoen tegenwoordig, ben vaak de fanatiekste van het stel zelfs en dat had ik in het begin echt niet verwacht.
    pi_42414917
    Gisteren mijn 5e les gehad en ik begin het un ook echt leuk te vinden. ook kan ik nu bijna alles meedoen en dat is zo veel leuker dan afhaken en jaloers zijn op de anderen
    pi_42420980
    Ah! Een spinningtopic! Spinning is werkelijk de enige sport die ik kan waarderen. Op de middelbare school altijd onvoldoendes gehaald voor gym - echt een marteling vond ik dat. iik had dus een totale afkeer van sporten. Maar dat kwam ook omdat bijvoordeeld de enige conditietraining op school hardlopen is. En dat kan ik écht niet, dan knallen al mijn botten op elkaar en dat doet PIJN!

Spinning is leuk. Het is vrij individueel, je kunt je eigen tempo aanhouden. Maar omdat je toch in een groep zit, en anderen echt helemaal ervoor ziet gaan, word je zelf ook een beetje gek. Ik doe het inmiddels al 2 jaar.

Eén keer heeft bij ons een jongen tijdens de spinningles zijn been gebroken. TIP: niet met een lange, losse broek op die fietsen gaan zitten.
    pi_42448327
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef _Arual_ het volgende:
    wtf?!!
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42449564
    Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
    pi_42450338
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:
    Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
    De schoenenkwestie hebben we al even besproken op pagina 2 van dit topic:
    quote:

Waar je op moet letten?

Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42451038
    Dank je! Ik had het topic al doorgezocht, maar niet goed genoeg dus
    pi_42457479
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 10:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

wtf?!!
    ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
    pi_42506374
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
    Ja. Ik had misgequote.
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 9 oktober 2006 @ 13:25:05 #126
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42508765
    Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
    Neerkomen wel!
    pi_42518732
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Freeflyer het volgende:
    Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
    het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
      maandag 9 oktober 2006 @ 23:15:00 #128
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42527853
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef The_S het volgende:
    het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
    hier niet... 8 graden, regen en harde wind
    Neerkomen wel!
    pi_42533989
    Hij ging gisteren lekker
    pi_42534613
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 23:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

hier niet... 8 graden, regen en harde wind
    Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
    Mijn foto's op Flickr!
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:08:16 #131
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42536138
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 10:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
    ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
    Neerkomen wel!
    pi_42556601
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 11:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
    Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
    pi_42573931
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef The_S het volgende:

[..]

Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
    Conditioneel heb je er zeer zeker voordeel van bij het mtb'en. Als je tenminste niet smokkelt met je weerstand, wat dat kan binnen dus wél.

Voor het verschil tussen Spinning en RPM, zie pagina 1 van dit topic:
    quote:
    Spinning en RPM zijn allebei vormen van indoor cycling. Spinning is een geregistreerd handelsmerk, van de in de openingspost genoemde Johnny G en zijn bedrijf Mad Dog Athletics. Het wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, maar écht Spinning krijg je alleen van mensen die Johnny G gecertificeerd zijn.

RPM is de indoor cycling variant van Les Mills. Dat is een bedrijf dat meerdere sportprogramma's ontwikkelt die elke keer drie maanden lang wereldwijd hetzelfde zijn. Dus of je nu vandaag in Nederland, Zweden of Spanje een les RPM (of BodyPump of BodyAttack of BodyJam) gaat volgen; je doet dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde, op dezelfde muziek.

Aan de ene kant heel fijn, omdat je op die manier je vorderingen heel makkelijk bij kan houden. Aan de andere kant kán het je na een paar weken behoorlijk gaan vervelen om weer op dezelfde muziek te gaan fietsen.

Spinning instructors maken hun eigen lesprofielen en stellen daar ook zelf de muziek voor samen. Met als gevolg dat haast geen les hetzelfde is.

Een ander groot verschil tussen Spinning en RPM is ook nog dat je RPM meer als een workout kan zien: gewoon een uur knallen, met een beetje 'choreografie' erin om het leuk te houden. Terwijl Spinning een training is. Misschien zit er daarom wel eens een voor jouw gevoel 'saaie' les bij (een uur zittend tempo fietsen bijvoorbeeld), maar die draagt dan wel bij aan je uiteindelijke lange termijn training. Wat een Spinning instructor ook van je vraagt: er zit altijd een plan achter.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42578175
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:

Ik heb sinds een maandje ook van die spd/spinning/schoenen gekocht, ze zijn van shimano, was er inclusief de plaatjes ¤ 100,- voor kwijt.

Had vorige week wel dat in 1 les me schoen 3x uit mn pedaal schoot
    Gelukkig hebben onze fietsen nummers, dus ik weet welke ik niet meer moet nemen

Zit nu trouwens ook op 3x per week, zo, di en do, en dat bevalt zeer goed zo.
    Nu al eeen weekje niet geweest ivm de griep, maar als het een beetje meezit morgen weer
    pi_42581596
    over 45 minuten weer even vorige week niet geweest door werk en drukte, deze week bijna ook weer, maar nu straks maar even...

verder binnenkort ook maar eens SPD schoentjes aanschaffen, ook wel handig voor op m'n mountainbike eigenlijk...moet alleen nog even kijken welk type ik wel en wat voor pedalen dan etc. dus meer iets voor langere termijn

verder verschilt het idd soms nog wel een beetje op welke fiets je zit, sommige zijn ietsje stabieler dan andere en dat is wel zo fijn nummer 14 is op het moment m'n favoriet
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:27 #136
    128384 mcwops
    gat in je glas
    pi_42587916
    hoi met zijn 2-en fervent spinners enn rpm-ers. alhoewel spinning onze voorkeur heeft.
    het seizoen begint weer: koud, guur, donker en dan binnen heerlijk fietsen.
    gebeurde dat zo'n 5 jaar geleden nog met een tshirtje, sportbroekje en sneakers. tegenwoordig zit er flitsende sporters op de fiets, van top top teen gestyled op spinning. inclusief heartrate-horloge (voor deze 40-er zeker niet overbodig).
    vraagje over 3/4 koersbroek. ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
    Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
    Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
    pi_42590962
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef mcwops het volgende:
    ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
    Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
    Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_42591703
    Bij de sportschool waar ik heen ga, hebben ze nieuwe spinning-fietsen gekocht. Wel ff wennen hoor, maar fietsen wel super!! Heel soepel, en heel stil
    pi_42592033
    Ik doe deze sport al zo'n 3~4 jaar, ik ben verslaafd
    Marathons zijn het leukst: 4 uur achter elkaar stampen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 12 oktober 2006 @ 09:14:34 #140
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_42602083
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 21:29 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
    Naar aanleiding van jouw post heb ik het volgende gekocht:

Spinningbroek
    Kek pakje
    Schoenen!
    Mooi jasje voor buiten
    Topje

(Je kunt wel een dealtje met ze aangaan denk ik, goede reclame hierzo ;-))
      donderdag 12 oktober 2006 @ 14:25:23 #141
    128384 mcwops
    gat in je glas
    pi_42609920
    hee leuk voor je Nugget.
    enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
    pi_42610574
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 14:25 schreef mcwops het volgende:
    hee leuk voor je Nugget.
    enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
    quote:
    Klanten van All Active Trading hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.
    Hardloper.
    IG @webkim
      donderdag 12 oktober 2006 @ 14:53:09 #143
    128384 mcwops
    gat in je glas
    pi_42610690
    thanks Webkim
    maar schrijven en doen is vaak niet hetzelfde . 't gaat me om mogelijke ervaringen.

even een stellinkje tussendoor
    quote:
    of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur

[ Bericht 3% gewijzigd door mcwops op 12-10-2006 16:03:23 ]
    pi_42612730
    Ik wil niet zeggen dat de les niet leuk is als zijn humeur slecht is.
    Wel was vorige week de headset van onze instructeur kapot en moest hij dus min of meer schreeuwen, daarin ging hij af en toe wat ver. Dat maakt het dan wel weer leuker
    pi_42613759
    Ik ben het helemaal eens met de stelling.

Ik had laatst les van een man die er zelf geen zin in had: hij begon toen met een van de dames op de fiets te praten over het effect van witbrood op je stoelgang

Vanavond een "racing day" les. Ik ga echt dood denk ik...
    pi_42635984
    Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
    pi_42636100
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:07 schreef bladibladibla het volgende:
    Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
    Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
    -wel een bekend gevoel, net zoiets als een MTB-marathon van 100 km, waarvan de helft over boomwortelpaadjes-
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_42636297
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
    Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
    Voor- en achteruit gaat niet ook al niet zo soepel. Ik denk dat ik maar even een wandelingetje ga maken om alles los te krijgen. Moet namelijk vanavond op en neer met de trein naar Amsterdam vanuit Tilburg, dus daar zal ik nog stijver van worden denk ik.
    pi_42636861
    quote:
    of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur
    scheelt wel een hoop ja, woensdag was er een andere instructrice (tot nu toe alleen instructeurs gehad ) en tsja, ze had toch wel een andere manier om de les op te bouwen...

minder duidelijk in aanwijzingen en ook minder afwisseling en echt enthousiasme om door te zetten, viel me eigenlijk een klein beetje tegen...maar ja, wel buikspier oefeningen als extraatje na afloop (die mij echt gesloopt hebben, voel ze nog )
    pi_42756417
    vanavond voor het eerst gedaan, op zich ging het wel, alleen doe mij maar mountainbiken, lekker buiten, bochtjes maken, alles voelen en frisse lucht. Binnen zweet je je echt het apelazerus, volgens mij komt dat, doordat je geen rijwind hebt die je lichaam nog enigzins afkoelt.
    moet er nog even over nadenken of ik er mee doorga, want met tegenzin beetje binnen te ploeteren lijkt me niet wat
      woensdag 18 oktober 2006 @ 12:04:13 #151
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42766728
    voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
    Neerkomen wel!
    pi_42766804
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:04 schreef Freeflyer het volgende:
    voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
    Dat is zeker een voordeel

Maar er is maar weinig lekkerder dan op een koude zondagochtend in de sneeuw mountainbiken. Sharpens the mind!
    Mijn foto's op Flickr!
      woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:53 #153
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_42767758
    je kunt ook beide doen natuurlijk
    Neerkomen wel!
    pi_42779111
    ik ben in de winter ook wel buiten te vinden, maar dit was meer als doel om doordeweeks als het savonds donker is te doen
    pi_42949983
    wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
    pi_42950830
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 12:51 schreef Videopac het volgende:
    wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
    Iets te ver van mijn bed, ik zou er al om te komen twee uur voor moeten autorijden
    pi_43005696
    Gister weer geweest sinds 2 weken, was ziek geweest e.d. maar hij ging lekker
    Uur was zo voorbij en kon het goed volhouden.
    Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
    pi_43006286
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 11:25 schreef het-is-mij het volgende:
    Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
    Muziek maakt het inderdaad makkelijk. Ik volg normaal de extreme les, maar wegens werk heb ik een basis-les op woensdag gedaan. Dat was gewoon saai, en de muziek speelde daar een grote rol in.
    pi_43011516
    Muziek heeft inderdaad een grote invloed op je. Maar ook degene die les geeft! 1 instructeur bij ons kan mij namelijk niet motiveren, en dan kan ik fietsen wat ik wil, ik hou er dan geen goed gevoel aan over.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:13:56 #160
    152738 KingKullWarriorKing
    romantically challenged
    pi_43146966
    Ik ga morgen weer beginnen
    veni vidi gebanned
    pi_45573789
    *schop

Iedereen weer druk bezig sinds de feestdagen?
      maandag 22 januari 2007 @ 12:17:07 #162
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_45574943
    ik had alweer willen beginnen maar heb sinds januari een ontsteking in mijn voet met ook nog eens vocht in de enkels en knieen. kutzooi.

ik hoop volgende week weer langzaam te kunnen beginnen met sporten.
    Neerkomen wel!
    pi_45579575
    Het spinningrooster is op mijn sportschool verandert, maar ik kan nergens ontdekken wanneer mijn les nu is

Slechts excuus, ik weet het
    pi_45580033
    hopeloos aan het falen de laatste weken, en moet m'n schoenplaatjes van m'n schoenen nog eens goed afstellen, maar dat heb ik gister weer niet gedaan
    pi_45589165
    Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
    Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 11:42:37 #166
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_45591455
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
    Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
    Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
    Wees blij dat je veter knapte en niet bijvoorbeeld je knie
    pi_45602516
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
    Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
    pi_45602751
    Aij, mag ik nog blij zijn met mijn schoenveter in plaats van me knie of enkel.
    pi_45602828
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 17:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
    Dit soort verhalen doen me denken aan de eerste maanden dat ik spinning deed, wat een gemartel met die klote bandjes altijd.
    Ben blij dat ik nu schoenen met spd-clips heb

Ben trouwens al vanaf 2 januari weer lekker bezig, en vanaf vanavond mét hartslagmeter
    pi_46034508
    Ik ga donderdagavond weer. Het is ongeveer 2 maanden geleden dat ik geweest ben, dus het zal wel weer afzien worden
    pi_46035252
    Ik wilde het na drie weken griep weer oppakken - ik dacht dat ik dood aan het gaan was.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 13:10:46 #172
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_46037658
    Is er iemand die ook de Sporten voor Sophia(kinderziekenhuis) Spinningmarathon heeft gereden afgelopen weekend?
    Ik ben van pindavlees
      maandag 19 februari 2007 @ 15:51:36 #173
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_46459679
    Vorig jaar ging ik 1x in de 1 a 2 weken spinnen. Ik wilde mijn conditie verbeteren, maar kwam niet altijd toe aan spinnen. Daarnaast probeerde ik 1x in de week te gaan mountainbiken. Alleen als het weer te slecht was, ging ik niet.

Begin dit jaar ben ik begonnen met elke week 2x te gaan spinnen (woensdag en vrijdag) en 1x in de week te mountainbiken (zondag).

Sinds 2 weken voelde ik bij het spinnen wat lichte pijn aan mijn knieschijven. Ik dacht dat dat "beginnersproblemen" zouden zijn.

Vrijdag ben ik gaan spinnen en weer had ik dat vervelende gevoel aan mijn knieschijven. Zaterdag was het nog steeds erg gevoelig (vooral als ik stil zit). Zondag kon ik niet gaan biken, omdat het nog steeds gevoelig was. Vandaag is het nog steeds gevoelig, maar de pijn wordt minder (traplopen is niet meer pijnlijk).

Ik ben net bij de dokter geweest. Hij vermoedt dat ik mijn knieen overbelast heb en hij schrijft me 2 weken rust voor (niet fietsen, behalve dan het "ritje naar de bakker"). Ik hoop dat dit helpt.

Zijn er mensen op dit forum die iets vergelijkbaars hebben gahad? Hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen? Zijn er dingen die kunnen helpen het genezingsproces te versnellen (b.v. fysio?)?
    pi_46460167
    Spinning: round&round&round.

Het is over gegaan, maar bepaalde dingen zal ik proberen te vermijden, zoals fietsen met zwaar verzet, trappen af lopen en dergelijke.
    Ik had laatst weer gespind, nergens last van, maar ik vrees dat het altijd weer terug zal komen.
    pi_47261502
    *kick*

Ik heb een nieuwe baan in een spiksplinternieuwe sportschool en we fietsen nu op Keiser m3's. Heerlijk, vergeleken met de oude Schwinns!
    Fijn is ook dat elke fiets een displaytje heeft, zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
    Hardloper.
    IG @webkim
      woensdag 14 maart 2007 @ 13:38:04 #176
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_47263464
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 12:36 schreef Webkim het volgende:
    ...zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
    wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
    Neerkomen wel!
    pi_47264000
    Wow, die fietsjes zien er flink goed uit, damn, wat beter dan ze hier op het sportcentrum hebben.

En het is wel fijn als je de weerstand kan zien of het aantal rpm, dan is het wel makkelijker om gedetailleerdere instructies te geven tijdens een les lijkt mij en die zijn dan ook wel makkelijker op te volgen. Nu is het bij de lessen die ik volg vaak zoiets van: 'Ja, een slag(je) erbij...' En dat is wel btje irritant soms, omdat je niet precies weet hoeveel zwaarder je moet gaan dan.

Wel blij dat ik sinds kort m'n SPD-schoentjes van Sidi heb, fietst een stuk lekkerder zowel tijdens het spinnen als mountainbiken.
    pi_47265414
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Het is ook geen peuterschool, dus als iemand te licht fietst dan houd hij/.zij zich/haarzelf voor de gek. Het enige voordeel wat ik zie is dat je je eigen resultaat kan zien, of je nu eens beter of slechter fietst. En als je het bijhoudt, wat is je progressie na een half jaar, gemiddelden genomen. Want dat mis ik nu eigenlijk, ik doe dit nu ruim 4 jaar, en dat merk ik ook wel, maar je weet nu niet hoeveel zwaarder je fietst tov vroegah
    pi_47266311
    Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
    Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
    pi_47266388
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 14:59 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
    Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
    Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
    Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
    pi_47267356
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 15:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
    Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
    Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
    pi_47269110
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
    Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
    Ik vind tempo fietsen alleen leuk als het zwaar is, ik ben meer een klimmer als het ware. Dus bij Les Mills is de nieuwste cd wel lekker bv, Smells like teen spirit als eindnummer, helemaal loos gaan!

En natuurlijk ga ik verslag doen van de 6 uur. Maar eerst de 3 uur weer doen, maar die heb ik al veel vaker gedaan. Gewoon goed eten de dag vantevoren en dan red je het lichamelijk wel. Ik zie mensen altijd met hele picknick manden de sportschool ingaan, ik drink alleen water
    pi_47270866
    Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
    pi_47400134
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 17:17 schreef Videopac het volgende:
    Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
    Ik wissel water af met 1 of andere sportdrank, maar wel verdund. Dat AA sportdrank etc gebeuren etc is mij te zoet, daar ligt mijn maag 3 dagen van in coma.
      zondag 18 maart 2007 @ 20:23:10 #185
    145703 Banzaii
    Leuk ook !
    pi_47411225
    Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
    24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
    Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
    Banzai
    Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
    pi_47412045
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
    Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
    Leuk!

Vanmorgen heb ik op een andere fiets (met scherm etc) de Cauberg gereden, met dank aan spinning ging dat aardig goed, netjes onder de 4 minuten.
      zondag 18 maart 2007 @ 20:47:05 #187
    128384 mcwops
    gat in je glas
    pi_47412200
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
    hee wat leuk zeg, wil ik ook gaan doen.
    heb je voor mij wat informatie over de organisatie en opzet? alvast bedankt.
    (mailenmcwops AT tiscali punt nl of pm-en, wat jij wil )
    pi_50771382
    Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
    Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
    Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
    pi_50771484
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:11 schreef zoutig het volgende:
    Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
    Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
    Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
    Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
    pi_50771994
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
    Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
    Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
    pi_50779908
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef zoutig het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
    Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
    Mijn bovenbenen en kuitspieren zijn zeker wat gespierder geworden. Ik heb niet echt wielrennersbenen natuurlijk, maar het verschil is er duidelijk.
      zondag 24 juni 2007 @ 09:19:17 #192
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_50780038
    Ik doe ook één uur per week spinning en ik merk echt dat mijn conditie vooruit gaat. Maar wat me het allermeest is opgevallen: ik heb veel meer spierkracht in m'n benen en m'n hamstrings zijn keihard geworden .
    Daarnaast doe ik één uur per week bootcamp en ik loop drie keer hard .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_50780337
    Leuk om te horen dit! Ik doe het dus zeker niet voor niets!!
      Moderator vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:44:09 #194
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_52828947
    Vanaf vorige week mee begonnen. Toch wel tof

Nu 3 keer 50 minuten gedaan. Ik ben toch van plan het elke keer te doen als ik in de sportschool ben. 2 tot 3 keer per week zal dat worden Daarna nog 30 minuten steppen en wat roeien.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_52836567
    Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.

Laatste serieuze dat ik aan sport heb gedaan was een halve marathon in juni, en verder wat fietsen in de Ardennen daarna, dus ga nu maar 2 keer per week spinnen of zo (uur per keer) en daarnaast wat circuitkrachttraining.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:55 #196
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_52837061
    Over 2 weken kan ik ook weer spinnen @ de ACLO.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_52838211
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef DeeBee het volgende:
    Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.
    Ik kan ook weer vanaf volgende week

Het ziet er alleen op dit moment naar uit dat er alleen normale lessen worden gegeven op de tijden dat ik kan, terwijl ik juist naar de exterme lessen wil. Maar goed, spinnen blijft spinnen en ik hem me voorgenomen om 1 keer per week te spinnen en dan nog elke week een Pilates-les te gaan volgen
    pi_52933934
    Spinningmarathons de komende tijd:
    zaterdag 8 september:Emmeloord (3 uur)
    zaterdag 29 september: Apeldoorn (12 uur, goed doel)
    zondag 28 oktober 2007: Schiedam (6 uur, commercieel)
    zaterdag 10 november 2007: Rheden (24 uur, goed doel)
    zaterdag 15 maart 2008: Naaldwijk (5 uur, goed doel)
      dinsdag 4 september 2007 @ 13:54:09 #199
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_52937196
    Nog een spinner hier. Een maal in de week, maar bij mij gaat het dan ook vooral als aanvulling op het mountainbiken. Sinds ik spin, vlieg ik met mijn mountainbike alle heuvels op. En ik heb geen tijd om 2 a 3 keer in de week een leuk mountainbikeparcours op te zoeken. Om toch een beetje af te wisselen moet ik dan toch steeds een stukje rijden.

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.

Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
    Hallo!
    pi_52937342
    Doe het ook vooral als aanvulling op mountainbiken en het werkt echt perfect daarvoor.

Ook geen tijd en zin om altijd outdoor te fietsen, plus dat je meestal dan nooit zo afwisselend kan rijden als je met spinnen kan simuleren.

Gister was het wel even afzien weer, moest echt even wennen aan het tempo zo nu en dan en aan hoe warm je het er van krijgt.
    pi_53093407
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.
    Kleding en schoenen koop ik niet zo snel via internet: ik wil toch graag even voelen hoe het zit.
    quote:
    Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
    Dat zal nog wel even duren...
      dinsdag 11 september 2007 @ 15:51:03 #202
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_53098192
    quote:
    Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
    Hallo!
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:46:14 #203
    199375 MurkSchurk
    The Real Spinning Deal
    pi_55099184
    18 FEBRUARI 2008 24 UURS SPINNINGMARATHON!

Sportschool Active Leisure Emmen

In groepsverband of individueel.
    Deelname gratis!

Geef het door: The real Spinning Deal!

www.active-leisure.nu
    18 Februari 2008: SPINNING MARATHON 24 UUR LANG!!
    pi_55391109
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik wil eiegenlijk ook altijd wel graag zien hoe zwaar iedereen rijdt. Uiteraard doe je spinning voor jezelf en moet je alleen naar jezelf kijken. Ik doe echter enkel spinning om de conditie op pijl te houden voor het zomerseizoen, en ben errug competatief ingesteld. Als ik staande klim 21 fiets dan ga ik vrij naar de tering maar weet zeker dat als ik weet dat er nog iemand 21 fietst dat ik hem dan toch nog een niveautje hoger zet... Deze zomer ook op trainingskamp in limburg. Cauberg-je op het buitenblad (*O* ), het zuur in je grote teen en dan toch nog kunnen versnellen als er iemand dichterbij komt of van je weg probeerd te rijden Competitie is metaal zoooo goed voor je, daar gaat iedereen harder en beter van rijden!!

Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
    pi_55392103
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:39 schreef Uncle het volgende:

[..]
    Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
    Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
    Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
    Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
    pi_55393158
    Hoi
    Vraagje:
    Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
    pi_55393998
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
    Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
    Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
    Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
    pi_55394523
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 17:47 schreef Tommeke het volgende:
    Hoi
    Vraagje:
    Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
    Bij ons op het sportcentrum wel, maar misschien dat het dus wel aan de type fiets ligt, dat zou ik niet weten...

Shimano heeft zelfs een hele lijn met speciale lichte SPD spinning schoentjes geloof ik, ik fiets gewoon altijd met m'n Sidi mountainbike schoenen met SPD-plaatjes.
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 18:24 schreef Uncle het volgende:

[..]

Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
    Ik heb dat eigenlijk ook wel.

Af en toe zie je mensen zo helemaal kapot gaan of afzien of dan nog eens harder gaan en dan wil ik wel graag weten wat zo iemand dan aan het trappen is... Gewoon het idee dat je die gasten naast je normaal gesproken zou kunnen lossen op een berg, dat wil ik graag hebben.

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
    pi_55402145
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 18:46 schreef DeeBee het volgende:

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
    Ik fiets bij david looyd en daar kun je dat allemaal wel op je eigen fiets zien... maar inderdaad zou een bord wel handig zijn... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
      donderdag 20 december 2007 @ 08:12:56 #210
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_55408446
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:38 schreef Uncle het volgende:

[..]

... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
    En als hij/ zij het beter doet ook nog even de rem van de ander activeren...
    Hallo!
    pi_55460933
    Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
    pi_55546543
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 12:34 schreef JeffreyXL het volgende:
    Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
    Van harte, ben zelf alweer een paar jaar 'Johnny G instructor'
    Ik geef 5 Spinning uren in de week.

Leuk dat ik dit (Spinning) draadje nu pas zie.
    pi_55740105
    m.b.t. he t zien hoe zwaar je collega's spinnen: hoeveel Watt iemand verbruikt vind ik niet zo interessant; wel op hoeveel% HR van zijn/haar HRmax iemand zit. Dan weet je tenminste of iemand zich voor de gek houdt of niet.
    pi_55754619
    Wij stimuleren ook altijd het gebruik van een hartslagmeter zodat je de les kan volgen zoals deze is bedacht.
    De meeste klokjes kun je tegenwoordig instellen op % hartslag (waarbij 100% 220 - je leeftijd is)

Nu en dan stap ik ook wel eens van de fiets om door de zaal te wandelen. Na een zware klim aan het wiel voelen (voorzichtig) geeft ook een aardige indruk.
    pi_55766982
    Met spinning kom ik regelmatig wel in het gebied 90-100% van m'n max HR.

Maar dat mag ook wel vind ik, aan het einde van sommige intervalstukjes mag je wel even goed kapot gaan, niet dat ik een uur lang met 200 aan het trappen ben of zo.
    pi_55801255
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
    Dankjewel.
    En euh, een Fok Spinningding: leuk plan. Houd ik in m'n achterhoofd voor als ik weer alleen op een fiets kan en niet meer het zwaartepunt van een olifant heb.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_55989386
    Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
    pi_55996339
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 01:48 schreef carpediem23 het volgende:
    Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
    In de tijd dat ik veel hardliep (was instructeur bij een AV) zat ik ook thuis regelmatig op een Spinning fiets (Dunlop), daar is niets mis mee en het is zoals je al aangeeft een uitstekende vet verbrander.
    Een goede combi is om het af te wisselen met Body Pump (Les Mills). Met name de vele herhalingen met relatief lage gewichten zorgen voor een enorme verbetering van je spier uithoudings vermogen en je zal nog meer vet gaan verbranden zodat je er (na enige tijd) getrainder (meer spier tekening) gaat uitzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Espresso.Lover op 13-01-2008 13:51:54 ]
    pi_56024800
    Dankje voor je reactie, na zoveel dieet pogingen ben ik eigenlijk vrij makkelijk van 87 naar 72 gegaan in 8 maanden tijd. Door gewoon meer fruit, groente en vezelrijke voeding te eten ipv chips, pasta's en koek ect. Niet alleen ben ik afgevallen maar ben ik ook grotendeels van mijn spastische dikke darm af. Omdat ik toch een beetje bang ben dat ik nu merendeel vocht en spieren heb verbrand zou ik toch zsm moeten beginnen met weer sporten voor een vet verbranding en het opbouwen van spieren. Normaal gesproken zat ik altijd rond de 75 maar door slechte voeding ben ik flink omhoog geschoten, ik heb geen slap lichaam of hangend vet hoor Maar een begin maken met een goed vet ver brandend programma zou top zijn. Les Mills ga ik checken en ik heb al gekeken op Helisport in Amsterdam en daar zag ik een Spinning bike van Swordsman CM-114 Indoor Cycle voor 199 euro. Denk dat ik eerst maar eens naar Helisport ga voor de fiets uit te testen aangezien ik in de buurt woon. Mijn budget is tot de 200 euro namelijk en wil toch proberen om voor dit bedrag een redelijk goede fiets te kopen.
    pi_56817236
    Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
    Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
    pi_56827240
    Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...

Zeker als je ook op je eetpatroon ernaast let.

Het enige wat ik mij kan bedenken wat die mensen bedoelen is dat je niet heel specifiek bepaalde spiergroepen traint met spinning...hoewel je met fietsen je benen, rug en buikspieren erg intensief gebruikt (helemaal met stukjes running en varianten) vind ik.

Ik doe het vooral voor conditie ook (en omdat ik het leuk vind dat je afwisselende interval trainingen erop kan doen), maar dat komt meer omdat ik weinig vet heb wat ik zou kunnen verbranden.
    pi_56831323
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 23:09 schreef DeeBee het volgende:
    Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...
    maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
    Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
    Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
      dinsdag 19 februari 2008 @ 11:22:47 #223
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_56833101
    Zie bv.: http://bakkerijblom.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
    Het heeft te maken met de verhouding van het verbranden van aan de ene kant vet en aan de andere kant koolhydraten/ eiwitten.
    Maar dat wil niet zeggen dat je met spinnen geen vet verbrand. Je zal niet de hele tijd 1 tempo rijden. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook bepalen hoe zwaar je de weerstand zet.
    Bij mij heeft het zeker geholpen. Wel in combinatie met gezond eten en ook veel mountainbiken.
    Hallo!
    pi_56834946
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 09:36 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
    Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
    Dit heeft te maken met hartslagzones.

Je hebt bepaalde zones in je hartslag (percentages van je maximale hartslag) en als je in de zones 80-90% of hoger zit, dan kom je in de (an-)aerobe zones en train je vooral je conditie vooruitgang. Dat betekent niet dat je geen vet of energie verbrandt, alleen als je voornamelijk vet wilt verbranden dan moet je in een andere hartslagzone trainen.

Ik geloof dat 60-70% van je maximale hartslag (die hoort ongeveer 220 - je leeftijd te zijn...) daarvoor optimaal is, heb daar thuis nog wel boekje over liggen...

Ik zelf zit met hardlopen en fietsen ongeveer altijd tussen 80-100%, maar dat komt omdat ik het ook voor mijn conditie opbouw doe, waarbij ik bij duurtrainingen oplet dat ik niet boven de 90% kom, omdat je dan beter je duurvermogen test.
    pi_57059963
    Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)

[ Bericht 6% gewijzigd door Espresso.Lover op 29-02-2008 13:44:12 ]
    pi_57070727
    Het lijkt mij wel leuk om weer eens eens een keertje te gaan spinnen. Maar moet dan wel een beetje in mijn al drukke trainings schema passen. Maar ik ben altijd al wel een fiets fanaat geweest.
    Maar ik weet niet wat er in al die jaren veranderd is. Want persoonlijk zie ik graag zoveel mogelijk informatie over mijzelf en anderen. Iets wat ik van mijzelf wel op de racefiets kan zien. Maar ervaring van vroeger zegt mij dat dat bij spinning nooit het geval was.

Is er tegenwoordig al iets uitgevonden waarmee jeje snelheid, weerstand en evt. je afgelegde weg kan zien?

Maar ik denk sowieso dat ik het binnenkort eens weer ga proberen met wat vrienden enzo. Al moet ik er wel voor zorgen er niet verslaafd aan te raken.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_57183669
    Mocht je nog spinning liefhebber zijn en geen inspiratie heb een site met complete cd's kijk maar is op de mijne de nieuwe is online voor Maart
    pi_57723693
    Hier nog een spin-addict! Aangezien ik ook vrij snel last kreeg van m'n voeten in m'n gewone sportschoenen, vandaag ook maar raceschoentjes gekocht:

Morgen eens uittesten hoe het fietst!
    pi_57724169
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 13:38 schreef Espresso.Lover het volgende:
    Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)
    Maar als je bijvoorbeeld 4,5 uur op de racefiets met hoge intensiteit fietst verbrand je in principe toch meer dan 4,5 uur op lage intensiteit? Ik ga meestal wel bijna voluit, op het punt dat ik tegen mijn verzuring aanzit. Heb een beetje moeite me in te houden.
    pi_57734323
    ik zoek weer muziek hoor voor de maand april dus als je suggesties hebt mail me even joh
    pi_57898088
    Nou de nieuwe staat online dus oordeel maar weer
      maandag 14 april 2008 @ 15:49:06 #232
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_58044413
    zitten leuke nummers tussen kluivie, maar je mag van meneer buma zeker niet de volledige cd ter download aanbieden?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_58164360
    Nee helaas dat mag niet als ik dat gaat doen dan staan ze morgen op mijn stoep denk ik, maar mailen mag altijd natuurlijk
    pi_58413243
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 16:38 schreef Sweetbeach het volgende:
    Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
    Tsja altijd een punt van discussie of het alleen kan met spinnen, ik denk dat je het zelf moet ervaren/proberen. Ik heb het een tijd lang gedaan en was een 4 kilo kwijt op een week of 10, ik deed er niks bij maar ik ben er ook weer mee gestopt dus kan er weinig over zeggen.

Zijn er hier toevallig mensen die door alleen te spinnen hun buikje zijn kwijtgeraakt?
    Fight for the honour
    pi_58427096
    Nee ik niet hoor dan zal je ook nog andere dingen moeten doen (wat dacht je van minder eten ) Ook doe ik er nog bodypump bij en dat helpte meer dan dat spinnen hoor

Owja nieuwe cd staat weer online! Maandje mei is een toppertje check de website
    pi_60241302
    even een kickje.

Ik wil gaan beginnen met rpm. Mijn vriend doet t al en gaf aan dat een fietsbroek toch wel echt comfortabeler zit. Maar ik heb nu nog een grote maat nodig (damesmaat 48). Waar koop ik dan zo'n grote broek? De meeste webwinkels gaan tot xl, die gaat dus nooit passen.
    *poef* nu is het weg
      dinsdag 22 juli 2008 @ 21:50:54 #237
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_60279726
    Jaaaa ik ben vorige week begonnen met spinnen om de zomerstop een beetje fit door te komen. Ik heb overigens op dag 2 al een fietsbroek aangeschaft want AU! Ik geloof alleen dat ik iets te fanatiek gestart ben want ik kreeg vanavond opeens last van de bovenkant (pees?) van mijn binnenkantbovenbeenspier (de quadriceps, voor de kenners) tijdens het fietsen.

Is dat normaal? En zo ja, help een dag of 4 rust daartegen? En worden je spieren ooit sterk genoeg om 4x per week spinnen wel aan te kunnen?

Ik vind het net zo leuk, en nu doet het al zeer!
    Nulla verba sed acta
    pi_60280079
    Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
    Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
      dinsdag 22 juli 2008 @ 22:02:08 #239
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_60280142
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 22:00 schreef Pheno het volgende:
    Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
    Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
    Hmmm het kernwoord is dus opbouwen? Bedankt voor het sprankje hoop .Door het gruwelijke zomerrooster ben ik gedwongen tot een schema van zo-ma-di-wo wel en do-vrij-za niet, dus echt evenwichtig valt het niet te noemen . Ik ga morgen iig niet, en dan zondag weer en dan gooi ik de dinsdag er voorlopig nog wel even tussenuit. Bah!
    Nulla verba sed acta
    pi_60280198
    Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
      dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:41 #241
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_60280571
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Pheno het volgende:
    Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
    Ja ik probeer in conditie te blijven, maar dit blijken toch wel bepaald andere spieren dan met hockey... Zondag maar weer proberen .
    Nulla verba sed acta
    pi_60500976
    Augustus cd staat weer online op me website, mocht je meer willen weten over de cd's emailen mag altijd
      woensdag 20 augustus 2008 @ 15:50:04 #243
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60983556
    Eindelijk kom ik voor in de RPM 40
    quote:
    If it’s In My Mind, It’s On My Face (Seal)
    Do It Well (Moto Blanco Mix) (Jennifer Lopez)
    Zombie (Andrew Spencer & Vamprockerz)
    Let Go (Paul Van Dyk feat. Rea Garvey)
    Reverse Psychology (Bomfunk MC’s)
    Adelante (Sash!)
    Heaven (Manian fet. Aila)
    Good Life feat. T-Pain (Kanye West)
    I’ll Stand By You (The Pretenders)

[ Bericht 71% gewijzigd door Adelante op 20-08-2008 16:04:11 ]
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_61617450
    Ik heb er thuis een staan. Ik zit op 7x60 min per week nu, maar ga binnenkort iets afbouwen.

Inderdaad rustig beginnen, ik zou met 30 minuten beginnen een 3x per week, daarna 45 min 3 x per week. Daarna naar 60 minuten. Ik heb de weerstand vrij laag ingesteld, af en toe iets meer erbij zetten.

Het is vooral discipline en conditie opbouwen. In het begin wil je die fiets gewoon niet op maar als je eenmaal een paar weken bezig bent en het gaat steeds beter dan heb je het ritme te pakken. Bovendien wil je die kilo's die er dan af zijn niet weer erbij laten komen dus dat motiveert je.
    pi_61724370
    Mocht je de nieuwe van September willen zien hij is inmiddels al paar weken oud maar staat online op www.kluivie.nl
    pi_61730843
    er is een spinning-topic

wow!

* motorbloempje meldt zich!

Spin meestal zo'n 2 a 3 keer per week
    Ja doei.
    pi_62200978
    Nieuwe Spinning cd voor oktober nu online op www.kluivie.nl
    pi_62201263
    stormlooptopic dit
    Ja doei.
    pi_62284988
    Nee niet echt mag van mij veranderen hoor dus posten maar zou ik zeggen wat vind je van spinning?????? En heb je leuke nummers voor spinning!? Er zijn er zoveel die aan spinning doen dus vast hier ook wel......
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:55 #250
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_62285889
    Hier op de sportschool mogen we het geen spinnen meer noemen, maar heet het tegenwoordig indoor cycling
    pi_62285934
    omg

ik heb net mn spinningles afgezegd

gisteren bij het kickboksen been- en bilspieren ontdekt waarvan ik het bestaan niet wist... naar mn werk fietsen was al een hel

woensdag weer
    Ja doei.
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:38:46 #252
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_62285978
    Doe je RPM lessen of een soort van freestyle door de instructeur samengestelde lessen?
    pi_62286112
    RPM?

Wij hebben gewoon lessen door de instructeur samengesteld. De ene instructeur geeft wat fijner les dan de ander, dat wel, maar over het algemeen kom je aardig aan het zweten

Vorige les (maandag) ook aardig in het zweet gewerkt met een ontzettend enthousiaste docent die echt zorgt dat je net dat beetje over je kunnen gaat, zodat je de volgende les wéér wat verder bent, heerlijk!
    Ja doei.
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:47:30 #254
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_62286218
    RPM is ontwikkeld door LesMills, iedere drie maanden een nieuwe release met muziek en oefeningen. Ik doe meestal een keer in de week RPM (drie keer dezelfde muziek trek ik niet) en dan nog twee keer freestyle, waarvan ik er één zelf geef.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:25 #255
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_62668838

dit lijkt me ook wel erg gaaf als het naar NL komt
    pi_63367587
    Ik heb sinds 3 weken ook spinning"lessen". Erg leuk moet ik zeggen, je hebt echt het gevoel dat je in 50 minuten goed bezig bent geweest. Alleen mijn instructrice is een beetje dom vrees ik. Ze beweerde dat wanneer je intensiever trainde, je minder ver verbrandde. OMG hoe kan je zo dom zijn!!!!
      donderdag 20 november 2008 @ 10:22:56 #257
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63367696
    je instructrice heeft gelijk
    pi_63368869
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:18 schreef oxylus11 het volgende:
    Ik heb sinds 3 weken ook spinning"lessen". Erg leuk moet ik zeggen, je hebt echt het gevoel dat je in 50 minuten goed bezig bent geweest. Alleen mijn instructrice is een beetje dom vrees ik. Ze beweerde dat wanneer je intensiever trainde, je minder ver verbrandde. OMG hoe kan je zo dom zijn!!!!
    episch dit

heb al tijdje niet gespinned (2 a 3 weken), maar ga vanaf volgende week weer 2 keer inplannen. Hardloopspierpijn is bijna weg, dus moet het wel kunnen

Ja doei.
    pi_63368955
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:22 schreef Adelante het volgende:
    je instructrice heeft gelijk
    Nee dat heeft ze niet.
    pi_63369183
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

episch dit

heb al tijdje niet gespinned (2 a 3 weken), maar ga vanaf volgende week weer 2 keer inplannen. Hardloopspierpijn is bijna weg, dus moet het wel kunnen

Wat is er episch aan een instructrice die haar vakkennis niet op een rijtje heeft?
    pi_63369202
    nou, en waarom heeft ze volgens jou ongelijk

argumentatie graag
    Ja doei.
    pi_63369286
    Ik zie nu na wat gegoogle dat op een helemaal sites op het internet dit ook verkeerd vermeld stond. geen wonder dat veel fokkers ook denken dat de vetverbranding naar beneden gaat bij hogere intensiteiten. maar van mijn instructrice mag ik toch wel verwachten dat ze ze een beetje op een rijtje heeft?
    pi_63369374
    ik mis nog steeds jouw argumentatie
    Ja doei.
    pi_63369735
    Ok ok, ik zal het zo eenvoudig en gesimplificeerd proberen uit te leggen. Stel je traint op 60% van je vermogen dan verbrand je per uur ongeveer 500 calorien (voorbeeld, gaat niet om absolute getallen). 50% daarvan wordt uit vet gehaald. Dus je verbrand dan 250 "vetcalorien". Als je nu intensiever traint op 90% van je vermogen verbrand je ongeveer 750 calorien. Nu daalt het percentage vetverbranding van 50% naar 33%. 750*0.33= 250"vetcalorien", de overige 500 calorien worden voornamelijk uit glycogeen gehaald. Kortom de hoeveelheid verbrand vet is in absolute hoeveelheden gelijk. daarbij komt bij intensief trainen ook nog eens een "dieetbonus" , die 500 calorien die je bij hoge intensiteit verbrand en niet uit vet afkomstig is is voornamelijk afkomstig uit glycogeen (suikerpolymeer) die weer moet worden aangevuld na de training. Je kan dus extra suikers snoepen na een intensiever training dan na een relaxte training waar je slecht 250 "glycogeen" calorien verbrand.
    pi_63370535
    Dat klinkt wel plausibel.

Ik heb maandag voor het eerst gespind. Vandaag beginnen mijn benen het weer een beetje te doen
    In hoeverre belast je met spinnen nou je knieen? Ik heb een knieblessure en volgens mijn bewegingscoach ( ) was dat geen probleem, maar ik geloof dat ik er toch wel last van heb
    pi_63371072
    Ik weet 't niet...

in theorie klinkt het alsof 't kan kloppen, maar in praktijk houd je een constant tempo dat niet op je max ligt (dus rond de 60 a 70 %) beter vol en blijft je lichaam in constantere vetverbranding, ook als je in een rustfase van je klim zit..

Ik denk dat ze niet bedoelde dat je überhaupt minder vet verbrandt als je meer richting je max gaat, maar dat de kans dat je een constant tempo volhoudt veel redelijker is en, dat je dit wel een uur vol kunt houden. Jezelf opvoeren naar 90%, wat je richting je max brengt en dus intensiever doet kost je/men zoveel energie, dat hou je geen uur lang spinnen vol.

Daarbij, als mensen, afvallende vrouwen bijvoorbeeld, horen dat je alleen afvalt als je keihard gaat zitten fietsen en intensief traint, dat een ieder zichzelf voorbij fietst, terwijl het in principe gaat om ritme en dit constant vasthouden (wel meegaan met de ritmeveranderingen van de muziek uiteraard )

zeg maar

ze weet vast wel waar ze het over heeft...
    Ja doei.
    pi_63371100
    Knieen kún je last van krijgen als je zadel te laag staat en je teveel naar voren leunt tijdens een staande klim of een running.

Kwestie van goede techniek. Wat zei de spinninginstructeur ervan CF?
    Ja doei.
    pi_63371641
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef ColdFeet het volgende:
    Dat klinkt wel plausibel.

Ik heb maandag voor het eerst gespind. Vandaag beginnen mijn benen het weer een beetje te doen
    In hoeverre belast je met spinnen nou je knieen? Ik heb een knieblessure en volgens mijn bewegingscoach ( ) was dat geen probleem, maar ik geloof dat ik er toch wel last van heb
    Naast een verkeerde houding op de fiets kan het ook liggen aan het feit dat je knieen zware belasting niet aankunnen. Ik bedoel dus waneer je zwaar "bergop" fietst. Op de weg krijgen ook veel wielrenners last van hun knieen omdat ze een te zware versnelling ronddraaien.
    pi_63371759
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
    Ik weet 't niet...

in theorie klinkt het alsof 't kan kloppen, maar in praktijk houd je een constant tempo dat niet op je max ligt (dus rond de 60 a 70 %) beter vol en blijft je lichaam in constantere vetverbranding, ook als je in een rustfase van je klim zit..

Ik denk dat ze niet bedoelde dat je überhaupt minder vet verbrandt als je meer richting je max gaat, maar dat de kans dat je een constant tempo volhoudt veel redelijker is en, dat je dit wel een uur vol kunt houden. Jezelf opvoeren naar 90%, wat je richting je max brengt en dus intensiever doet kost je/men zoveel energie, dat hou je geen uur lang spinnen vol.

Daarbij, als mensen, afvallende vrouwen bijvoorbeeld, horen dat je alleen afvalt als je keihard gaat zitten fietsen en intensief traint, dat een ieder zichzelf voorbij fietst, terwijl het in principe gaat om ritme en dit constant vasthouden (wel meegaan met de ritmeveranderingen van de muziek uiteraard )

zeg maar

ze weet vast wel waar ze het over heeft...
    Misschien heeft ze zich inderdaad verkeerd uitgedrukt, en bedoelde ze wat ik ook bedoel. hoop tenminste van wel. Een uur op 90% hou je inderdaad niet vol, maar je kan misschien wel denken aan een training met 65% als basis met stukken ertussen die op 80 a 90% gedaan worden.

Wat betreft je opmerking over afvallende vroeuwen: helemaal mee eens. Het is ook belangrijk dat mensen weten dat ze op 60% ook goed vetverbranden, en je je niet helemaal te pletter hoeft te fietsen om het "goed" te doen.
      donderdag 20 november 2008 @ 13:07:17 #270
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63371765
    Vaak krijg je ook knieklachten bij een te lage weerstand. Het gewricht moet dan iedere keer een "klap" opvangen bij het ronddraaien, terwijl dat bij de juiste weerstand gelijkmatiger gaat.
    pi_63371911
    Ik had niet het idee dat ik een te lage weerstand had... Maar idd misschien af en toe toch een 'klap' op die knie. Hmm. Ik heb het er naderhand niet over gehad met de instructeur, want ik kreeg er pas de dag erna last van

Nou ja, ik ga maandag wel weer. Kijken of het beter gaat. En omdat het me hetzelfde soort kick geeft als hardlopen (wat ik ontzettend mis ).
    pi_63403399
    Ahh in spinningtopic!

Dan ga ik hier ook nog even mijn lijstje plaatsen!
    Ik moet namelijk voor het eerst les gaan geven (word intern opgeleid, en moet dan eerst een halve les overnemen terwijl de instructrice er naast zit) en heb het volgende aan nummers bedacht.
    Commentaar is welkom!

The last shadow puppets - my mistakes were made for you >Warming up
    Ryan Shaw - do the 45 OF Tight fit - The lions sleep tonight >vlakke weg evt staan aan eind
    Mark Ronson - Toxic >afwisselend zitten en staan positie 2
    MTV Mash ups: Faithless vs Eurithmix remix sweet insomnia >Staande klim
    Sting & Cheb Mami - desert rose (civtor calderone mix) >vervolg klim, ook naar achter leunen
    NOvastar - because (nog niet zeker) > dubbeltempo met 2 stukjes staan
    Natasha beddingfield - jump > Sprintjes trekken
    Alex Gaudino ft C&C Music factory - Work that body > klim
    Anouk - good god > Klim met sprinten door de weerstand heen

Ik weet alleen nog niet of ik het 1e of laatste halfuur moet doen, nu is de lijst gebaseerd op het eerste, anders vervalt nr 1 en moet er nog een cooldown nummer bij.
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
      vrijdag 21 november 2008 @ 13:54:58 #273
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63403666
    warming up is wel heel traag nummer, benieuwd wat je daar op kunt
    heb zelf nu als intro

werknummers vind ik erg "vrouwelijk", maar misschien moet je ook lesgeven aan vrouwen, dus dat kan ik niet bepalen, als men zou ik er meer stampwerk in willen hebben.

Ik mis een wat rustiger nummer tussendoor, of is dat die van natasha beddingfield

maar succes!
    pi_63404268
    Thanks voor je reactie!

Warming up heeft een BPM van 97, das toch niet traag? Ik doe daar trouwens niks mee, mag zelf worden ingefietst, het nummer daarna is eigenlijk ook nog warming up, die ga ik wel begeleiden.
    Ik weet nog niet zo goed wat ik met die BPM aan moet.. wat is goed voor een vlakke weg, met korte stukjes (4 of 8 tellen) staan?

Vrouwelijk.. Hmm,.. ja ik ben ook een vrouw, maar er zitten wel degelijk mannen in de les. Maar wil die van Novastar er misschien toch uit hebben, en daar dan een 'mannelijk'nummer voor de vlakke weg inzetten?
    Tis maar een half uur, daar hoeft niet echt rust tussen lijkt me? ik had bedacht dat de hartslag met een constante vlakke weg wel weer zakt, en daarna kan hij weer omhoog met wat sprintjes (dat is zeker geen rustig nummer)
    pi_63404762
    Voor spinningmuziek / profielen: kijk ook eens op:
    Pedal-On
    Spinning-hyve topic 1
    Spinning hyve topic 2
    pi_63583584
    't wordt weinig gelezen hier,maar ik dump 'm toch even:

Mijn 2e CD'tje: (weer een half uurtje lesgeven)

Pete murray - better days -warming up
    Enya Sail away - remix van tiesto -klimmetje met wat oefeningen
    Alicia Keys en Jack White - another way to die - stevig doorklimmen
    Ferry Corsten - the race - dubbel tempo vlakke weg
    Shakira - Ojos Asi - jumps dubbel tempo
    Aerosmoth - dude looks like a lady - klim
    Prodigy - No good - hoog dubbel tempo

volgorde zo houden? of toch wat wisselen?

vorige twee keer ging trouwens goed, en vind het leuk om te doen
    pi_63585893
    ik zal op mn werk even bedenken wat ik er van vind
    Ja doei.
    pi_63587602
    Haha thanks, ik ben benieuwd
      vrijdag 28 november 2008 @ 10:46:38 #279
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63589090
    top dat het goed ging!
    en iedere week een nieuwe les is wel wat overdreven hoor,
    ik verander een keer per maand (meer dan genoeg), ook
    omdat ze met rpm drie maanden dezelfde muziek hebben
    pi_67994576
    En de nieuwe voor april staat weer online op me website
    pi_67997207
    ziet er goed uit!

Ik ga vandaag weer 's selectie voor de politie is op stapel, dus moet keihard trainen om een goede tijd neer te zetten, vind ik
    Ja doei.
      dinsdag 14 april 2009 @ 10:19:24 #282
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_67997654
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 05:34 schreef kluivie het volgende:
    En de nieuwe voor april staat weer online op me website
    Scooter
      dinsdag 14 april 2009 @ 17:46:04 #283
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_68012807
    Is er ook nog een centraal fitness/hometrainer topic?
    pi_68029230
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
    ziet er goed uit!

Ik ga vandaag weer 's selectie voor de politie is op stapel, dus moet keihard trainen om een goede tijd neer te zetten, vind ik
    Ja thanks

Benieuwd wat ze bij de politie ervan vonden

Go hard or go home
      zondag 31 mei 2009 @ 11:49:38 #285
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_69570870
    Jaaaa, helemaal verslaafd sinds een goede anderhalve maand. Doe RPM en ga minimaal 2x per week, liefst 3x.

Deze week ook Shimano schoenen aangeschaft, dat scheelt een hoop!
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_70113294
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Jaaaa, helemaal verslaafd sinds een goede anderhalve maand. Doe RPM en ga minimaal 2x per week, liefst 3x.

Deze week ook Shimano schoenen aangeschaft, dat scheelt een hoop!
    Bedankt voor de tip van die schoenen!
    Ik ben 3 weken terug begonnen met RPM en ook ik ben inmiddels verslaafd. Ik ga wel 3x pw, heb er de tijd voor.
    Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zitten er bij jou leuke mensen in de groep(en)?
    pi_70113541
    Een paar weken geleden begonnen met spinning, en het bevalt me stiekem prima Nooit verwacht eigenlijk.
    Coolest trailer ever
    Cafeïne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_70113747
    ik moet ook weer even verslaafd raken. Ik vind 't heerlijk om te doen, maar leef te onregelmatig op 't moment
    Ja doei.
      Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2009 @ 22:35:06 #289
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_70114405
    Spinning lijkt me heel gaaf om te doen, en het kan ook wel bij mij in de buurt geloof ik, maar er ist toch die drempel om de sportschool binnen te lopen
    It's not just sex, it's love
    It's two people connecting
    With four other people
    And aliens
      donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:19 #290
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_70120678
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef hoetlevenis het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip van die schoenen!
    Ik ben 3 weken terug begonnen met RPM en ook ik ben inmiddels verslaafd. Ik ga wel 3x pw, heb er de tijd voor.
    Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zitten er bij jou leuke mensen in de groep(en)?
    Ik ga tegenwoordig minstens 3x en liefst 4x. Lukt alleen niet altijd in de planning, naast een fulltime baan. '
    Lessen kosten mij verder niks, zit inbegrepen bij het maandabonnement van de sportschool .
    Groepen zijn gevarieerd, echt van alles wat, dus dat vind ik helemaal prima!

28 Juni is bij ons de nieuwe release ingekleed in een actie van anderhalf uur RPM! Ik denk 45 minuten oude release en daarna de nieuwe . Ben benieuwd of ik het volhoud .
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_73149653
    Spinnen doe ik gewoon thuis op een slazenger speedbike, 3 a 4 x per week zo'n 45 minuten.
    Liefst heel vroeg opstaan en vóór het werk.
    pi_86794475
    Even een megaschop :P
    M'n vader viert volgende week z'n verjaardag en hij geeft zichzelf een spinning bike kado. Nu wilde ik voor z'n verjaardag een goeie cd geven waar hij als beginner goed op kan spinnen. Iemand tips?
      maandag 27 september 2010 @ 17:21:32 #293
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_86907372
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 16:41 schreef xxiessiexx het volgende:
    Even een megaschop :P
    M'n vader viert volgende week z'n verjaardag en hij geeft zichzelf een spinning bike kado. Nu wilde ik voor z'n verjaardag een goeie cd geven waar hij als beginner goed op kan spinnen. Iemand tips?
    Die nieuwe van Corry Konings
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_86907582
    quote:
    Op maandag 27 september 2010 17:21 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Die nieuwe van Corry Konings
    Besteld ^O^
      maandag 27 september 2010 @ 17:29:55 #295
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_86907767
    quote:
    Op maandag 27 september 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Besteld ^O^
    Voor een beginner is dat een goede CD ja, ik ben momenteel aan het spinnen op de nieuwe CD van Jannes, maar die is wel voor gevorderden.
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_101653698
    Is dit echt het meest recente topic over Spinning?

Wat voor schoenen gebruiken jullie?
    Ik wil na jaren mountainbiken, hardlopen en voetballen nu spinning oppakken.

Ik had een paar klik-schoenen maar dit zijn na jaren MTB verrot en niet geschikt meer voor dragen, laat staan voor spinning.

Is spinning met normale schoenen te doen?
    pi_101654569
    Ik vind het niet fijn. Heb SPD klikkers en wil voor spinnen écht niet meer anders. Dat geklooi altijd met die bandjes die door veelvuldig gebruik vaak halverwege de les alweer een stuk minder vast zitten. Je kunt niet goed aan de pedalen trekken... :N

Heb het lang gedaan hoor, met gewone schoenen in de bandjes, maar sinds ik klikkers heb zou ik écht niet meer terug willen... :N
    Ja doei.
    pi_101655404
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:41 schreef motorbloempje het volgende:
    Ik vind het niet fijn. Heb SPD klikkers en wil voor spinnen écht niet meer anders. Dat geklooi altijd met die bandjes die door veelvuldig gebruik vaak halverwege de les alweer een stuk minder vast zitten. Je kunt niet goed aan de pedalen trekken... :N

Heb het lang gedaan hoor, met gewone schoenen in de bandjes, maar sinds ik klikkers heb zou ik écht niet meer terug willen... :N
    Ja dat had ik ook met mountainbiken....

Aan de andere kant, om te beginnen en om eerst aan te zien of ik het wel leuk vind, kan ik het dus best wel proberen met de gewone schoenen en als het bevalt, SPD's aanschaffen.
      dinsdag 6 september 2011 @ 23:24:41 #299
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_101657060
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook met mountainbiken....

Aan de andere kant, om te beginnen en om eerst aan te zien of ik het wel leuk vind, kan ik het dus best wel proberen met de gewone schoenen en als het bevalt, SPD's aanschaffen.
    Geloof me na een aantal lessen wil je snel over op SPD's :Y
    pi_101657176
    Spinning hier in Hull waar ik sinds kort woon is eigenlijk wel om te janken zo slecht.
    De eerste les was helemaal verschrikkelijk, maar sinds die sportschool de goedkoopste én enige in de buurt is die het aanbiedt heb ik inmiddels mijn weg wel een beetje gevonden en doe ik voor een deel ook wat me goed dunkt. Als de fitnesszaal zelf spinningfietsen had gehad, was ik mijn eigen lessen gaan fietsen.

Van fatsoenlijke opbouw en het nut van rpm hebben ze nooit gehoord. Van techniek ook niet.

;(
    Ja doei.
    pi_101659081
    Vol dan maar? :')
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')