abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53093407
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.
Kleding en schoenen koop ik niet zo snel via internet: ik wil toch graag even voelen hoe het zit.
quote:
Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Dat zal nog wel even duren...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:51:03 #202
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53098192
quote:
Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Hallo!
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:46:14 #203
199375 MurkSchurk
The Real Spinning Deal
pi_55099184
18 FEBRUARI 2008 24 UURS SPINNINGMARATHON!

Sportschool Active Leisure Emmen

In groepsverband of individueel.
Deelname gratis!

Geef het door: The real Spinning Deal!

www.active-leisure.nu
18 Februari 2008: SPINNING MARATHON 24 UUR LANG!!
pi_55391109
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Ik wil eiegenlijk ook altijd wel graag zien hoe zwaar iedereen rijdt. Uiteraard doe je spinning voor jezelf en moet je alleen naar jezelf kijken. Ik doe echter enkel spinning om de conditie op pijl te houden voor het zomerseizoen, en ben errug competatief ingesteld. Als ik staande klim 21 fiets dan ga ik vrij naar de tering maar weet zeker dat als ik weet dat er nog iemand 21 fietst dat ik hem dan toch nog een niveautje hoger zet... Deze zomer ook op trainingskamp in limburg. Cauberg-je op het buitenblad (*O* ), het zuur in je grote teen en dan toch nog kunnen versnellen als er iemand dichterbij komt of van je weg probeerd te rijden Competitie is metaal zoooo goed voor je, daar gaat iedereen harder en beter van rijden!!

Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
pi_55392103
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:39 schreef Uncle het volgende:

[..]
Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_55393158
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
pi_55393998
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
pi_55394523
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
Bij ons op het sportcentrum wel, maar misschien dat het dus wel aan de type fiets ligt, dat zou ik niet weten...

Shimano heeft zelfs een hele lijn met speciale lichte SPD spinning schoentjes geloof ik, ik fiets gewoon altijd met m'n Sidi mountainbike schoenen met SPD-plaatjes.
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:24 schreef Uncle het volgende:

[..]

Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
Ik heb dat eigenlijk ook wel.

Af en toe zie je mensen zo helemaal kapot gaan of afzien of dan nog eens harder gaan en dan wil ik wel graag weten wat zo iemand dan aan het trappen is... Gewoon het idee dat je die gasten naast je normaal gesproken zou kunnen lossen op een berg, dat wil ik graag hebben.

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
Jack does it in real time...
pi_55402145
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:46 schreef DeeBee het volgende:

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
Ik fiets bij david looyd en daar kun je dat allemaal wel op je eigen fiets zien... maar inderdaad zou een bord wel handig zijn... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
  donderdag 20 december 2007 @ 08:12:56 #210
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_55408446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:38 schreef Uncle het volgende:

[..]

... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
En als hij/ zij het beter doet ook nog even de rem van de ander activeren...
Hallo!
pi_55460933
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
pi_55546543
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:34 schreef JeffreyXL het volgende:
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
Van harte, ben zelf alweer een paar jaar 'Johnny G instructor'
Ik geef 5 Spinning uren in de week.

Leuk dat ik dit (Spinning) draadje nu pas zie.
pi_55740105
m.b.t. he t zien hoe zwaar je collega's spinnen: hoeveel Watt iemand verbruikt vind ik niet zo interessant; wel op hoeveel% HR van zijn/haar HRmax iemand zit. Dan weet je tenminste of iemand zich voor de gek houdt of niet.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_55754619
Wij stimuleren ook altijd het gebruik van een hartslagmeter zodat je de les kan volgen zoals deze is bedacht.
De meeste klokjes kun je tegenwoordig instellen op % hartslag (waarbij 100% 220 - je leeftijd is)

Nu en dan stap ik ook wel eens van de fiets om door de zaal te wandelen. Na een zware klim aan het wiel voelen (voorzichtig) geeft ook een aardige indruk.
pi_55766982
Met spinning kom ik regelmatig wel in het gebied 90-100% van m'n max HR.

Maar dat mag ook wel vind ik, aan het einde van sommige intervalstukjes mag je wel even goed kapot gaan, niet dat ik een uur lang met 200 aan het trappen ben of zo.
pi_55801255
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Dankjewel.
En euh, een Fok Spinningding: leuk plan. Houd ik in m'n achterhoofd voor als ik weer alleen op een fiets kan en niet meer het zwaartepunt van een olifant heb.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55989386
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
pi_55996339
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:48 schreef carpediem23 het volgende:
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
In de tijd dat ik veel hardliep (was instructeur bij een AV) zat ik ook thuis regelmatig op een Spinning fiets (Dunlop), daar is niets mis mee en het is zoals je al aangeeft een uitstekende vet verbrander.
Een goede combi is om het af te wisselen met Body Pump (Les Mills). Met name de vele herhalingen met relatief lage gewichten zorgen voor een enorme verbetering van je spier uithoudings vermogen en je zal nog meer vet gaan verbranden zodat je er (na enige tijd) getrainder (meer spier tekening) gaat uitzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Espresso.Lover op 13-01-2008 13:51:54 ]
pi_56024800
Dankje voor je reactie, na zoveel dieet pogingen ben ik eigenlijk vrij makkelijk van 87 naar 72 gegaan in 8 maanden tijd. Door gewoon meer fruit, groente en vezelrijke voeding te eten ipv chips, pasta's en koek ect. Niet alleen ben ik afgevallen maar ben ik ook grotendeels van mijn spastische dikke darm af. Omdat ik toch een beetje bang ben dat ik nu merendeel vocht en spieren heb verbrand zou ik toch zsm moeten beginnen met weer sporten voor een vet verbranding en het opbouwen van spieren. Normaal gesproken zat ik altijd rond de 75 maar door slechte voeding ben ik flink omhoog geschoten, ik heb geen slap lichaam of hangend vet hoor Maar een begin maken met een goed vet ver brandend programma zou top zijn. Les Mills ga ik checken en ik heb al gekeken op Helisport in Amsterdam en daar zag ik een Spinning bike van Swordsman CM-114 Indoor Cycle voor 199 euro. Denk dat ik eerst maar eens naar Helisport ga voor de fiets uit te testen aangezien ik in de buurt woon. Mijn budget is tot de 200 euro namelijk en wil toch proberen om voor dit bedrag een redelijk goede fiets te kopen.
pi_56817236
Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56827240
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...

Zeker als je ook op je eetpatroon ernaast let.

Het enige wat ik mij kan bedenken wat die mensen bedoelen is dat je niet heel specifiek bepaalde spiergroepen traint met spinning...hoewel je met fietsen je benen, rug en buikspieren erg intensief gebruikt (helemaal met stukjes running en varianten) vind ik.

Ik doe het vooral voor conditie ook (en omdat ik het leuk vind dat je afwisselende interval trainingen erop kan doen), maar dat komt meer omdat ik weinig vet heb wat ik zou kunnen verbranden.
pi_56831323
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:09 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...
maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:22:47 #223
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_56833101
Zie bv.: http://bakkerijblom.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
Het heeft te maken met de verhouding van het verbranden van aan de ene kant vet en aan de andere kant koolhydraten/ eiwitten.
Maar dat wil niet zeggen dat je met spinnen geen vet verbrand. Je zal niet de hele tijd 1 tempo rijden. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook bepalen hoe zwaar je de weerstand zet.
Bij mij heeft het zeker geholpen. Wel in combinatie met gezond eten en ook veel mountainbiken.
Hallo!
pi_56834946
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:36 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Dit heeft te maken met hartslagzones.

Je hebt bepaalde zones in je hartslag (percentages van je maximale hartslag) en als je in de zones 80-90% of hoger zit, dan kom je in de (an-)aerobe zones en train je vooral je conditie vooruitgang. Dat betekent niet dat je geen vet of energie verbrandt, alleen als je voornamelijk vet wilt verbranden dan moet je in een andere hartslagzone trainen.

Ik geloof dat 60-70% van je maximale hartslag (die hoort ongeveer 220 - je leeftijd te zijn...) daarvoor optimaal is, heb daar thuis nog wel boekje over liggen...

Ik zelf zit met hardlopen en fietsen ongeveer altijd tussen 80-100%, maar dat komt omdat ik het ook voor mijn conditie opbouw doe, waarbij ik bij duurtrainingen oplet dat ik niet boven de 90% kom, omdat je dan beter je duurvermogen test.
pi_57059963
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)

[ Bericht 6% gewijzigd door Espresso.Lover op 29-02-2008 13:44:12 ]
pi_57070727
Het lijkt mij wel leuk om weer eens eens een keertje te gaan spinnen. Maar moet dan wel een beetje in mijn al drukke trainings schema passen. Maar ik ben altijd al wel een fiets fanaat geweest.
Maar ik weet niet wat er in al die jaren veranderd is. Want persoonlijk zie ik graag zoveel mogelijk informatie over mijzelf en anderen. Iets wat ik van mijzelf wel op de racefiets kan zien. Maar ervaring van vroeger zegt mij dat dat bij spinning nooit het geval was.

Is er tegenwoordig al iets uitgevonden waarmee jeje snelheid, weerstand en evt. je afgelegde weg kan zien?

Maar ik denk sowieso dat ik het binnenkort eens weer ga proberen met wat vrienden enzo. Al moet ik er wel voor zorgen er niet verslaafd aan te raken.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_57183669
Mocht je nog spinning liefhebber zijn en geen inspiratie heb een site met complete cd's kijk maar is op de mijne de nieuwe is online voor Maart
pi_57723693
Hier nog een spin-addict! Aangezien ik ook vrij snel last kreeg van m'n voeten in m'n gewone sportschoenen, vandaag ook maar raceschoentjes gekocht:

Morgen eens uittesten hoe het fietst!
pi_57724169
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:38 schreef Espresso.Lover het volgende:
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)
Maar als je bijvoorbeeld 4,5 uur op de racefiets met hoge intensiteit fietst verbrand je in principe toch meer dan 4,5 uur op lage intensiteit? Ik ga meestal wel bijna voluit, op het punt dat ik tegen mijn verzuring aanzit. Heb een beetje moeite me in te houden.
pi_57734323
ik zoek weer muziek hoor voor de maand april dus als je suggesties hebt mail me even joh
pi_57898088
Nou de nieuwe staat online dus oordeel maar weer
  maandag 14 april 2008 @ 15:49:06 #232
3185 Adelante
To let it go now
pi_58044413
zitten leuke nummers tussen kluivie, maar je mag van meneer buma zeker niet de volledige cd ter download aanbieden?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58164360
Nee helaas dat mag niet als ik dat gaat doen dan staan ze morgen op mijn stoep denk ik, maar mailen mag altijd natuurlijk
pi_58413243
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:38 schreef Sweetbeach het volgende:
Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Tsja altijd een punt van discussie of het alleen kan met spinnen, ik denk dat je het zelf moet ervaren/proberen. Ik heb het een tijd lang gedaan en was een 4 kilo kwijt op een week of 10, ik deed er niks bij maar ik ben er ook weer mee gestopt dus kan er weinig over zeggen.

Zijn er hier toevallig mensen die door alleen te spinnen hun buikje zijn kwijtgeraakt?
Fight for the honour
pi_58427096
Nee ik niet hoor dan zal je ook nog andere dingen moeten doen (wat dacht je van minder eten ) Ook doe ik er nog bodypump bij en dat helpte meer dan dat spinnen hoor

Owja nieuwe cd staat weer online! Maandje mei is een toppertje check de website
pi_60241302
even een kickje.

Ik wil gaan beginnen met rpm. Mijn vriend doet t al en gaf aan dat een fietsbroek toch wel echt comfortabeler zit. Maar ik heb nu nog een grote maat nodig (damesmaat 48). Waar koop ik dan zo'n grote broek? De meeste webwinkels gaan tot xl, die gaat dus nooit passen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:50:54 #237
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60279726
Jaaaa ik ben vorige week begonnen met spinnen om de zomerstop een beetje fit door te komen. Ik heb overigens op dag 2 al een fietsbroek aangeschaft want AU! Ik geloof alleen dat ik iets te fanatiek gestart ben want ik kreeg vanavond opeens last van de bovenkant (pees?) van mijn binnenkantbovenbeenspier (de quadriceps, voor de kenners) tijdens het fietsen.

Is dat normaal? En zo ja, help een dag of 4 rust daartegen? En worden je spieren ooit sterk genoeg om 4x per week spinnen wel aan te kunnen?

Ik vind het net zo leuk, en nu doet het al zeer!
Nulla verba sed acta
pi_60280079
Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:02:08 #239
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60280142
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:00 schreef Pheno het volgende:
Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
Hmmm het kernwoord is dus opbouwen? Bedankt voor het sprankje hoop .Door het gruwelijke zomerrooster ben ik gedwongen tot een schema van zo-ma-di-wo wel en do-vrij-za niet, dus echt evenwichtig valt het niet te noemen . Ik ga morgen iig niet, en dan zondag weer en dan gooi ik de dinsdag er voorlopig nog wel even tussenuit. Bah!
Nulla verba sed acta
pi_60280198
Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:41 #241
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60280571
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Pheno het volgende:
Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
Ja ik probeer in conditie te blijven, maar dit blijken toch wel bepaald andere spieren dan met hockey... Zondag maar weer proberen .
Nulla verba sed acta
pi_60500976
Augustus cd staat weer online op me website, mocht je meer willen weten over de cd's emailen mag altijd
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:50:04 #243
3185 Adelante
To let it go now
pi_60983556
Eindelijk kom ik voor in de RPM 40
quote:
If it’s In My Mind, It’s On My Face (Seal)
Do It Well (Moto Blanco Mix) (Jennifer Lopez)
Zombie (Andrew Spencer & Vamprockerz)
Let Go (Paul Van Dyk feat. Rea Garvey)
Reverse Psychology (Bomfunk MC’s)
Adelante (Sash!)
Heaven (Manian fet. Aila)
Good Life feat. T-Pain (Kanye West)
I’ll Stand By You (The Pretenders)

[ Bericht 71% gewijzigd door Adelante op 20-08-2008 16:04:11 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61617450
Ik heb er thuis een staan. Ik zit op 7x60 min per week nu, maar ga binnenkort iets afbouwen.

Inderdaad rustig beginnen, ik zou met 30 minuten beginnen een 3x per week, daarna 45 min 3 x per week. Daarna naar 60 minuten. Ik heb de weerstand vrij laag ingesteld, af en toe iets meer erbij zetten.

Het is vooral discipline en conditie opbouwen. In het begin wil je die fiets gewoon niet op maar als je eenmaal een paar weken bezig bent en het gaat steeds beter dan heb je het ritme te pakken. Bovendien wil je die kilo's die er dan af zijn niet weer erbij laten komen dus dat motiveert je.
pi_61724370
Mocht je de nieuwe van September willen zien hij is inmiddels al paar weken oud maar staat online op www.kluivie.nl
pi_61730843
er is een spinning-topic

wow!

* motorbloempje meldt zich!

Spin meestal zo'n 2 a 3 keer per week
Ja doei.
pi_62200978
Nieuwe Spinning cd voor oktober nu online op www.kluivie.nl
pi_62201263
stormlooptopic dit
Ja doei.
pi_62284988
Nee niet echt mag van mij veranderen hoor dus posten maar zou ik zeggen wat vind je van spinning?????? En heb je leuke nummers voor spinning!? Er zijn er zoveel die aan spinning doen dus vast hier ook wel......
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:55 #250
3185 Adelante
To let it go now
pi_62285889
Hier op de sportschool mogen we het geen spinnen meer noemen, maar heet het tegenwoordig indoor cycling
pi_62285934
omg

ik heb net mn spinningles afgezegd

gisteren bij het kickboksen been- en bilspieren ontdekt waarvan ik het bestaan niet wist... naar mn werk fietsen was al een hel

woensdag weer
Ja doei.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:38:46 #252
3185 Adelante
To let it go now
pi_62285978
Doe je RPM lessen of een soort van freestyle door de instructeur samengestelde lessen?
pi_62286112
RPM?

Wij hebben gewoon lessen door de instructeur samengesteld. De ene instructeur geeft wat fijner les dan de ander, dat wel, maar over het algemeen kom je aardig aan het zweten

Vorige les (maandag) ook aardig in het zweet gewerkt met een ontzettend enthousiaste docent die echt zorgt dat je net dat beetje over je kunnen gaat, zodat je de volgende les wéér wat verder bent, heerlijk!
Ja doei.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:47:30 #254
3185 Adelante
To let it go now
pi_62286218
RPM is ontwikkeld door LesMills, iedere drie maanden een nieuwe release met muziek en oefeningen. Ik doe meestal een keer in de week RPM (drie keer dezelfde muziek trek ik niet) en dan nog twee keer freestyle, waarvan ik er één zelf geef.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:25 #255
3185 Adelante
To let it go now
pi_62668838

dit lijkt me ook wel erg gaaf als het naar NL komt
pi_63367587
Ik heb sinds 3 weken ook spinning"lessen". Erg leuk moet ik zeggen, je hebt echt het gevoel dat je in 50 minuten goed bezig bent geweest. Alleen mijn instructrice is een beetje dom vrees ik. Ze beweerde dat wanneer je intensiever trainde, je minder ver verbrandde. OMG hoe kan je zo dom zijn!!!!
  donderdag 20 november 2008 @ 10:22:56 #257
3185 Adelante
To let it go now
pi_63367696
je instructrice heeft gelijk
pi_63368869
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:18 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb sinds 3 weken ook spinning"lessen". Erg leuk moet ik zeggen, je hebt echt het gevoel dat je in 50 minuten goed bezig bent geweest. Alleen mijn instructrice is een beetje dom vrees ik. Ze beweerde dat wanneer je intensiever trainde, je minder ver verbrandde. OMG hoe kan je zo dom zijn!!!!
episch dit

heb al tijdje niet gespinned (2 a 3 weken), maar ga vanaf volgende week weer 2 keer inplannen. Hardloopspierpijn is bijna weg, dus moet het wel kunnen

Ja doei.
pi_63368955
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:22 schreef Adelante het volgende:
je instructrice heeft gelijk
Nee dat heeft ze niet.
pi_63369183
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

episch dit

heb al tijdje niet gespinned (2 a 3 weken), maar ga vanaf volgende week weer 2 keer inplannen. Hardloopspierpijn is bijna weg, dus moet het wel kunnen

Wat is er episch aan een instructrice die haar vakkennis niet op een rijtje heeft?
pi_63369202
nou, en waarom heeft ze volgens jou ongelijk

argumentatie graag
Ja doei.
pi_63369286
Ik zie nu na wat gegoogle dat op een helemaal sites op het internet dit ook verkeerd vermeld stond. geen wonder dat veel fokkers ook denken dat de vetverbranding naar beneden gaat bij hogere intensiteiten. maar van mijn instructrice mag ik toch wel verwachten dat ze ze een beetje op een rijtje heeft?
pi_63369374
ik mis nog steeds jouw argumentatie
Ja doei.
pi_63369735
Ok ok, ik zal het zo eenvoudig en gesimplificeerd proberen uit te leggen. Stel je traint op 60% van je vermogen dan verbrand je per uur ongeveer 500 calorien (voorbeeld, gaat niet om absolute getallen). 50% daarvan wordt uit vet gehaald. Dus je verbrand dan 250 "vetcalorien". Als je nu intensiever traint op 90% van je vermogen verbrand je ongeveer 750 calorien. Nu daalt het percentage vetverbranding van 50% naar 33%. 750*0.33= 250"vetcalorien", de overige 500 calorien worden voornamelijk uit glycogeen gehaald. Kortom de hoeveelheid verbrand vet is in absolute hoeveelheden gelijk. daarbij komt bij intensief trainen ook nog eens een "dieetbonus" , die 500 calorien die je bij hoge intensiteit verbrand en niet uit vet afkomstig is is voornamelijk afkomstig uit glycogeen (suikerpolymeer) die weer moet worden aangevuld na de training. Je kan dus extra suikers snoepen na een intensiever training dan na een relaxte training waar je slecht 250 "glycogeen" calorien verbrand.
pi_63370535
Dat klinkt wel plausibel.

Ik heb maandag voor het eerst gespind. Vandaag beginnen mijn benen het weer een beetje te doen
In hoeverre belast je met spinnen nou je knieen? Ik heb een knieblessure en volgens mijn bewegingscoach ( ) was dat geen probleem, maar ik geloof dat ik er toch wel last van heb
pi_63371072
Ik weet 't niet...

in theorie klinkt het alsof 't kan kloppen, maar in praktijk houd je een constant tempo dat niet op je max ligt (dus rond de 60 a 70 %) beter vol en blijft je lichaam in constantere vetverbranding, ook als je in een rustfase van je klim zit..

Ik denk dat ze niet bedoelde dat je überhaupt minder vet verbrandt als je meer richting je max gaat, maar dat de kans dat je een constant tempo volhoudt veel redelijker is en, dat je dit wel een uur vol kunt houden. Jezelf opvoeren naar 90%, wat je richting je max brengt en dus intensiever doet kost je/men zoveel energie, dat hou je geen uur lang spinnen vol.

Daarbij, als mensen, afvallende vrouwen bijvoorbeeld, horen dat je alleen afvalt als je keihard gaat zitten fietsen en intensief traint, dat een ieder zichzelf voorbij fietst, terwijl het in principe gaat om ritme en dit constant vasthouden (wel meegaan met de ritmeveranderingen van de muziek uiteraard )

zeg maar

ze weet vast wel waar ze het over heeft...
Ja doei.
pi_63371100
Knieen kún je last van krijgen als je zadel te laag staat en je teveel naar voren leunt tijdens een staande klim of een running.

Kwestie van goede techniek. Wat zei de spinninginstructeur ervan CF?
Ja doei.
pi_63371641
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef ColdFeet het volgende:
Dat klinkt wel plausibel.

Ik heb maandag voor het eerst gespind. Vandaag beginnen mijn benen het weer een beetje te doen
In hoeverre belast je met spinnen nou je knieen? Ik heb een knieblessure en volgens mijn bewegingscoach ( ) was dat geen probleem, maar ik geloof dat ik er toch wel last van heb
Naast een verkeerde houding op de fiets kan het ook liggen aan het feit dat je knieen zware belasting niet aankunnen. Ik bedoel dus waneer je zwaar "bergop" fietst. Op de weg krijgen ook veel wielrenners last van hun knieen omdat ze een te zware versnelling ronddraaien.
pi_63371759
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet 't niet...

in theorie klinkt het alsof 't kan kloppen, maar in praktijk houd je een constant tempo dat niet op je max ligt (dus rond de 60 a 70 %) beter vol en blijft je lichaam in constantere vetverbranding, ook als je in een rustfase van je klim zit..

Ik denk dat ze niet bedoelde dat je überhaupt minder vet verbrandt als je meer richting je max gaat, maar dat de kans dat je een constant tempo volhoudt veel redelijker is en, dat je dit wel een uur vol kunt houden. Jezelf opvoeren naar 90%, wat je richting je max brengt en dus intensiever doet kost je/men zoveel energie, dat hou je geen uur lang spinnen vol.

Daarbij, als mensen, afvallende vrouwen bijvoorbeeld, horen dat je alleen afvalt als je keihard gaat zitten fietsen en intensief traint, dat een ieder zichzelf voorbij fietst, terwijl het in principe gaat om ritme en dit constant vasthouden (wel meegaan met de ritmeveranderingen van de muziek uiteraard )

zeg maar

ze weet vast wel waar ze het over heeft...
Misschien heeft ze zich inderdaad verkeerd uitgedrukt, en bedoelde ze wat ik ook bedoel. hoop tenminste van wel. Een uur op 90% hou je inderdaad niet vol, maar je kan misschien wel denken aan een training met 65% als basis met stukken ertussen die op 80 a 90% gedaan worden.

Wat betreft je opmerking over afvallende vroeuwen: helemaal mee eens. Het is ook belangrijk dat mensen weten dat ze op 60% ook goed vetverbranden, en je je niet helemaal te pletter hoeft te fietsen om het "goed" te doen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:07:17 #270
3185 Adelante
To let it go now
pi_63371765
Vaak krijg je ook knieklachten bij een te lage weerstand. Het gewricht moet dan iedere keer een "klap" opvangen bij het ronddraaien, terwijl dat bij de juiste weerstand gelijkmatiger gaat.
pi_63371911
Ik had niet het idee dat ik een te lage weerstand had... Maar idd misschien af en toe toch een 'klap' op die knie. Hmm. Ik heb het er naderhand niet over gehad met de instructeur, want ik kreeg er pas de dag erna last van

Nou ja, ik ga maandag wel weer. Kijken of het beter gaat. En omdat het me hetzelfde soort kick geeft als hardlopen (wat ik ontzettend mis ).
pi_63403399
Ahh in spinningtopic!

Dan ga ik hier ook nog even mijn lijstje plaatsen!
Ik moet namelijk voor het eerst les gaan geven (word intern opgeleid, en moet dan eerst een halve les overnemen terwijl de instructrice er naast zit) en heb het volgende aan nummers bedacht.
Commentaar is welkom!

The last shadow puppets - my mistakes were made for you >Warming up
Ryan Shaw - do the 45 OF Tight fit - The lions sleep tonight >vlakke weg evt staan aan eind
Mark Ronson - Toxic >afwisselend zitten en staan positie 2
MTV Mash ups: Faithless vs Eurithmix remix sweet insomnia >Staande klim
Sting & Cheb Mami - desert rose (civtor calderone mix) >vervolg klim, ook naar achter leunen
NOvastar - because (nog niet zeker) > dubbeltempo met 2 stukjes staan
Natasha beddingfield - jump > Sprintjes trekken
Alex Gaudino ft C&C Music factory - Work that body > klim
Anouk - good god > Klim met sprinten door de weerstand heen

Ik weet alleen nog niet of ik het 1e of laatste halfuur moet doen, nu is de lijst gebaseerd op het eerste, anders vervalt nr 1 en moet er nog een cooldown nummer bij.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:54:58 #273
3185 Adelante
To let it go now
pi_63403666
warming up is wel heel traag nummer, benieuwd wat je daar op kunt
heb zelf nu als intro

werknummers vind ik erg "vrouwelijk", maar misschien moet je ook lesgeven aan vrouwen, dus dat kan ik niet bepalen, als men zou ik er meer stampwerk in willen hebben.

Ik mis een wat rustiger nummer tussendoor, of is dat die van natasha beddingfield

maar succes!
pi_63404268
Thanks voor je reactie!

Warming up heeft een BPM van 97, das toch niet traag? Ik doe daar trouwens niks mee, mag zelf worden ingefietst, het nummer daarna is eigenlijk ook nog warming up, die ga ik wel begeleiden.
Ik weet nog niet zo goed wat ik met die BPM aan moet.. wat is goed voor een vlakke weg, met korte stukjes (4 of 8 tellen) staan?

Vrouwelijk.. Hmm,.. ja ik ben ook een vrouw, maar er zitten wel degelijk mannen in de les. Maar wil die van Novastar er misschien toch uit hebben, en daar dan een 'mannelijk'nummer voor de vlakke weg inzetten?
Tis maar een half uur, daar hoeft niet echt rust tussen lijkt me? ik had bedacht dat de hartslag met een constante vlakke weg wel weer zakt, en daarna kan hij weer omhoog met wat sprintjes (dat is zeker geen rustig nummer)
pi_63404762
Voor spinningmuziek / profielen: kijk ook eens op:
Pedal-On
Spinning-hyve topic 1
Spinning hyve topic 2
pi_63583584
't wordt weinig gelezen hier,maar ik dump 'm toch even:

Mijn 2e CD'tje: (weer een half uurtje lesgeven)

Pete murray - better days -warming up
Enya Sail away - remix van tiesto -klimmetje met wat oefeningen
Alicia Keys en Jack White - another way to die - stevig doorklimmen
Ferry Corsten - the race - dubbel tempo vlakke weg
Shakira - Ojos Asi - jumps dubbel tempo
Aerosmoth - dude looks like a lady - klim
Prodigy - No good - hoog dubbel tempo

volgorde zo houden? of toch wat wisselen?

vorige twee keer ging trouwens goed, en vind het leuk om te doen
pi_63585893
ik zal op mn werk even bedenken wat ik er van vind
Ja doei.
pi_63587602
Haha thanks, ik ben benieuwd
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:46:38 #279
3185 Adelante
To let it go now
pi_63589090
top dat het goed ging!
en iedere week een nieuwe les is wel wat overdreven hoor,
ik verander een keer per maand (meer dan genoeg), ook
omdat ze met rpm drie maanden dezelfde muziek hebben
pi_67994576
En de nieuwe voor april staat weer online op me website
pi_67997207
ziet er goed uit!

Ik ga vandaag weer 's selectie voor de politie is op stapel, dus moet keihard trainen om een goede tijd neer te zetten, vind ik
Ja doei.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:19:24 #282
3185 Adelante
To let it go now
pi_67997654
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 05:34 schreef kluivie het volgende:
En de nieuwe voor april staat weer online op me website
Scooter
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:46:04 #283
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68012807
Is er ook nog een centraal fitness/hometrainer topic?
pi_68029230
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
ziet er goed uit!

Ik ga vandaag weer 's selectie voor de politie is op stapel, dus moet keihard trainen om een goede tijd neer te zetten, vind ik
Ja thanks

Benieuwd wat ze bij de politie ervan vonden

Go hard or go home
  zondag 31 mei 2009 @ 11:49:38 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69570870
Jaaaa, helemaal verslaafd sinds een goede anderhalve maand. Doe RPM en ga minimaal 2x per week, liefst 3x.

Deze week ook Shimano schoenen aangeschaft, dat scheelt een hoop!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_70113294
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jaaaa, helemaal verslaafd sinds een goede anderhalve maand. Doe RPM en ga minimaal 2x per week, liefst 3x.

Deze week ook Shimano schoenen aangeschaft, dat scheelt een hoop!
Bedankt voor de tip van die schoenen!
Ik ben 3 weken terug begonnen met RPM en ook ik ben inmiddels verslaafd. Ik ga wel 3x pw, heb er de tijd voor.
Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zitten er bij jou leuke mensen in de groep(en)?
pi_70113541
Een paar weken geleden begonnen met spinning, en het bevalt me stiekem prima Nooit verwacht eigenlijk.
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70113747
ik moet ook weer even verslaafd raken. Ik vind 't heerlijk om te doen, maar leef te onregelmatig op 't moment
Ja doei.
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2009 @ 22:35:06 #289
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70114405
Spinning lijkt me heel gaaf om te doen, en het kan ook wel bij mij in de buurt geloof ik, maar er ist toch die drempel om de sportschool binnen te lopen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:19 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70120678
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef hoetlevenis het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip van die schoenen!
Ik ben 3 weken terug begonnen met RPM en ook ik ben inmiddels verslaafd. Ik ga wel 3x pw, heb er de tijd voor.
Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zitten er bij jou leuke mensen in de groep(en)?
Ik ga tegenwoordig minstens 3x en liefst 4x. Lukt alleen niet altijd in de planning, naast een fulltime baan. '
Lessen kosten mij verder niks, zit inbegrepen bij het maandabonnement van de sportschool .
Groepen zijn gevarieerd, echt van alles wat, dus dat vind ik helemaal prima!

28 Juni is bij ons de nieuwe release ingekleed in een actie van anderhalf uur RPM! Ik denk 45 minuten oude release en daarna de nieuwe . Ben benieuwd of ik het volhoud .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73149653
Spinnen doe ik gewoon thuis op een slazenger speedbike, 3 a 4 x per week zo'n 45 minuten.
Liefst heel vroeg opstaan en vóór het werk.
pi_86794475
Even een megaschop :P
M'n vader viert volgende week z'n verjaardag en hij geeft zichzelf een spinning bike kado. Nu wilde ik voor z'n verjaardag een goeie cd geven waar hij als beginner goed op kan spinnen. Iemand tips?
  maandag 27 september 2010 @ 17:21:32 #293
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86907372
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Even een megaschop :P
M'n vader viert volgende week z'n verjaardag en hij geeft zichzelf een spinning bike kado. Nu wilde ik voor z'n verjaardag een goeie cd geven waar hij als beginner goed op kan spinnen. Iemand tips?
Die nieuwe van Corry Konings
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_86907582
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:21 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Die nieuwe van Corry Konings
Besteld ^O^
  maandag 27 september 2010 @ 17:29:55 #295
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86907767
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Besteld ^O^
Voor een beginner is dat een goede CD ja, ik ben momenteel aan het spinnen op de nieuwe CD van Jannes, maar die is wel voor gevorderden.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_101653698
Is dit echt het meest recente topic over Spinning?

Wat voor schoenen gebruiken jullie?
Ik wil na jaren mountainbiken, hardlopen en voetballen nu spinning oppakken.

Ik had een paar klik-schoenen maar dit zijn na jaren MTB verrot en niet geschikt meer voor dragen, laat staan voor spinning.

Is spinning met normale schoenen te doen?
pi_101654569
Ik vind het niet fijn. Heb SPD klikkers en wil voor spinnen écht niet meer anders. Dat geklooi altijd met die bandjes die door veelvuldig gebruik vaak halverwege de les alweer een stuk minder vast zitten. Je kunt niet goed aan de pedalen trekken... :N

Heb het lang gedaan hoor, met gewone schoenen in de bandjes, maar sinds ik klikkers heb zou ik écht niet meer terug willen... :N
Ja doei.
pi_101655404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het niet fijn. Heb SPD klikkers en wil voor spinnen écht niet meer anders. Dat geklooi altijd met die bandjes die door veelvuldig gebruik vaak halverwege de les alweer een stuk minder vast zitten. Je kunt niet goed aan de pedalen trekken... :N

Heb het lang gedaan hoor, met gewone schoenen in de bandjes, maar sinds ik klikkers heb zou ik écht niet meer terug willen... :N
Ja dat had ik ook met mountainbiken....

Aan de andere kant, om te beginnen en om eerst aan te zien of ik het wel leuk vind, kan ik het dus best wel proberen met de gewone schoenen en als het bevalt, SPD's aanschaffen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:24:41 #299
3185 Adelante
To let it go now
pi_101657060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook met mountainbiken....

Aan de andere kant, om te beginnen en om eerst aan te zien of ik het wel leuk vind, kan ik het dus best wel proberen met de gewone schoenen en als het bevalt, SPD's aanschaffen.
Geloof me na een aantal lessen wil je snel over op SPD's :Y
pi_101657176
Spinning hier in Hull waar ik sinds kort woon is eigenlijk wel om te janken zo slecht.
De eerste les was helemaal verschrikkelijk, maar sinds die sportschool de goedkoopste én enige in de buurt is die het aanbiedt heb ik inmiddels mijn weg wel een beetje gevonden en doe ik voor een deel ook wat me goed dunkt. Als de fitnesszaal zelf spinningfietsen had gehad, was ik mijn eigen lessen gaan fietsen.

Van fatsoenlijke opbouw en het nut van rpm hebben ze nooit gehoord. Van techniek ook niet.

;(
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')