Nee, lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:28 schreef Sokolsky het volgende:
Je hoort mij dan ook niet klagen over dit decennium
Dat was eigenlijk bewust, ik hou eigenlijk wel van (oprecht) sentiment en dat was vorig jaar een beetje te weinig vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:40 schreef Sokolsky het volgende:
Hm, uit die lijst van SoK heb ik er wel erg veel niet gezien. Stuk of 10... zal daar eens even een inhaalslagje maken. Verder wordt die SoK wel soft; wat een "menselijke" films allemaal daar bovenin
Dat is waar. Het wordt steeds makkelijker minder bekende films te zien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:48 schreef Sokolsky het volgende:
Het aanbod is nu veel groter; natuurlijk qua aantallen, maar ook qua regisseurs en qua land van herkomst. De 00-films in mijn lijst vormen een veel bontere verzameling dan de films uit de oudere decennia.
Deze staat er 2 keer in. Zou je dit aan willen passen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef Dunf het volgende:
070. Gladiator [Ridley Scott 2000]
087. Gladiator [Ridley Scott 2000]
Die versie kende ik nog niet, linkje gaat naar 1939 versie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Verbal het volgende:
For better or for worse... dit is 'm
98) The Wizard of Oz (1993)
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:41 schreef Deetch het volgende:
[..]
Die versie kende ik nog niet, linkje gaat naar 1939 versie.
Zo'n "Shortlist" heb ik ook, zucht. Gelukkig hebben we nog twee weken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:05 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb mijn shortlist tot 195 titels beperkt.
maar ik wil nog wel enkele kanshebbers, die ik nog heb liggen, kijken de komende 2 weken.
mijn punt precies. Ik pleit voor 2 keuzelijsten, 1 in de zomer, 1 rond kerst.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen heeft gewoon veel meer films gezien uit het laatste decennium. En de snobs hebben bij die recente films vaak wel een hoop andere titels dan het standaard jaren '00 gedoe.
Helemaal mee eens. DIt is de Fok!-top honderd. Daarin zitten niet allemaal lijsten met 'verantwoorde' films. Het gaat om persoonlijke voorkeuren, niet om wat volgens vastomlijnde objectieve criteria de 'beste film' ooit is.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het wel goed zoals het is, een mix tussen de occasionele filmfan, de enthousiaste filmliefhebber en de volgevreten filmgoeroe. Waarbij ik mezelf tot de 2de groep reken.
We zijn het Film, TV en Radio onderdeel van een allround community, geen filmforum.
Sterker nog, Josie & the Pussycats staat er niet eens bijquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:35 schreef dwerg het volgende:
Ik vind de lijst die uit deze verkiezing zal komen nu al interessanter dan de uitslag van http://www.debestefilm.nl/ Omdat je daar moet kiezen uit 'slechts' 250 films. Daar staat Léon niet eens in de keuzelijst, en wordt de LOTR-trilogie voor het gemak als één film gerekend.
Nou nee... niet als je die lijst ziet inderdaad. Geen Natural born killers, maar gelukkig wel Het paard van Sinterklaasquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:46 schreef dwerg het volgende:
Om heel eerlijk te zijn had ik dat ook niet verwacht.
Dancer in the Dark, Double vie de Veronique, meer films uit mijn top 10 staan er niet dan wel in.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:35 schreef dwerg het volgende:
Ik vind de lijst die uit deze verkiezing zal komen nu al interessanter dan de uitslag van http://www.debestefilm.nl/ Omdat je daar moet kiezen uit 'slechts' 250 films. Daar staat Léon niet eens in de keuzelijst, en wordt de LOTR-trilogie voor het gemak als één film gerekend.
En Magnolia staat er niet inquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:35 schreef dwerg het volgende:
Leuke lijst heb je, niet te voorspelbaarquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Verbal het volgende:
For better or for worse... dit is 'm
V.
Dank jequote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Leuke lijst heb je, niet te voorspelbaar![]()
Die staat toch op 1quote:Alleen nog even Magnolia op nummer 1 zetten![]()
Oeps, sorry, Magnolia staat er niet in sloeg dus niet op je eigen lijst. Nu lijkt het net of ik ik je lijst toch niet zo goed bekeken hebquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dank je
[..]
Die staat toch op 1
V.
En je bevestigt meteen de onvoorspelbaarheidquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:08 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Oeps, sorry, Magnolia staat er niet in sloeg dus niet op je eigen lijst. Nu lijkt het net of ik ik je lijst toch niet zo goed bekeken hebNiets is minder waar.
![]()
Inderdaad. De Fok! top 100 is een afspiegeling van wat Fok!ers de beste film vinden. Daarnaast is er ook nog een schaduwlijst. En zijn er ook nog andere lijsten zoals de imdb top 250 en the They Shoot Pictures lijst waar je genoeg inspiratie bij kunt opdoen. Als het daar om gaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het wel goed zoals het is, een mix tussen de occasionele filmfan, de enthousiaste filmliefhebber en de volgevreten filmgoeroe. Waarbij ik mezelf tot de 2de groep reken.
We zijn het Film, TV en Radio onderdeel van een allround community, geen filmforum. En als het echt moet, dan hebben we die schaduwlijst nog, die wordt samengesteld uit de minder eenzijdige toplijsten.
Nee, dat doe ik later. Er zijn nog wat films die ik wil (her)kijken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:58 schreef Sokolsky het volgende:
Heb jij eigenlijk al een lijst in gestuurd Lonewolf? Of heb ik daar overheen gekeken?
hoe herkenbaarquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik later. Er zijn nog wat films die ik wil (her)kijken.
mijn punt is juist de diversiteit van de lijsten en dat je kunt leren van andere lijsten. Maar OK.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
We zijn het Film, TV en Radio onderdeel
Volgens mij hebben we dat ooit een keer gedaan, ooit.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:37 schreef Dunf het volgende:
TOP 25 TV ook dan ?
Sopranos, X-Files, Twin Peaks La Piovra, Schimanski, Miami Vice, CSI New York .. e.v.a.
Ook geen shawshank redemption of Amelie. Wat een pretentieuze lijstquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:35 schreef dwerg het volgende:
Amelie staat er wel in.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:14 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ook geen matrix, shawshank redemption of Amelie. Wat een pretentieuze lijst
Blegh moet ik toch beter kijken. De matrix stond er nl. ook wel bij. Toch vindt ik zo'n kort lijstje om uit te kleizenm aar niks. Er zijn veel meer dan 250 goeie films gemaakt.quote:
Combinatie van factoren. Ten eerste diende er nog een hoop geschrapt te worden om tot 100 te raken en door deze trilogie te schrappen, waren dat er meteen 3 minder. Ten tweede was er de factor herinnering, eigenlijk is er me na anderhalf jaar weinig bijgebleven van de hele trilogie. En tot slot deed het me weinig wanneer ik bij deze films op delete duwde, bij anderen kreeg ik soms een schuldgevoelquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:28 schreef Sokolsky het volgende:
Overigens valt het me nu pas op dat de Ningen no jokens uit SoKs lijst verdwenen zijn.
Herkenbaar, dat heb ik ook bij sommige films tijdens het samenstellen van mijn lijst. Tijdens het samenstellen van mijn lijst m.b.v.mijn oude top 100, denk ik bij sommige films: "hmmm wat doet die in de lijst zo goed was die nou ook weer niet." Terwijl ik bij andere echt niet wil dat ze uit de lijst verdwijnen, terwijl ik andere films toch beter vind.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Combinatie van factoren. Ten eerste diende er nog een hoop geschrapt te worden om tot 100 te raken en door deze trilogie te schrappen, waren dat er meteen 3 minder. Ten tweede was er de factor herinnering, eigenlijk is er me na anderhalf jaar weinig bijgebleven van de hele trilogie. En tot slot deed het me weinig wanneer ik bij deze films op delete duwde, bij anderen kreeg ik soms een schuldgevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |