Welnu, het bombarderen van Dresden zou je uit kunnen leggen als staatsterrorisme, maar ik denk niet dat de term 'terrorisme' betekenis heeft als het om oorlog tussen verschillende landen gaat. Critici zeggen niet voor niets dat staatsterrorisme een pleonasme is, omdat de staat het alleenrecht op geweld heeft. Het is natuurlijk wel een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Weet ik. Maar diegene die ik qoute hangt aan de ene partij het bordje terrorist omdat die burgers doden en de andere partij dood geen burgers dus zijn geen terroristen.
Mijn vraag daarop is dan hoe hij zulke bombardementen noemt.
Ik weet ook het bombarderen van Dresden niet lovenswaardig is. Ik ben alleen benieuwd op welke basis diegene iemand terrorist noemt en welke niet. Het stinkt volgens mij van de hypocrisie in zijn redenatie. vandaar het niet helemaal gelukkig gekozen voorbeeld.
en diegene die ik qoute stelt eigenlijk dat van de 1 een misdad van de menselijkheid mag omdat de tegenpartij terrorisme aanhangt. Ik vraag me dan af waar je menselijkheid is, bij die user. Mijn voorbeeld van Dresden is niet helemaal goed en slecht verwoord.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnu, het bombarderen van Dresden zou je uit kunnen leggen als staatsterrorisme, maar ik denk niet dat de term 'terrorisme' betekenis heeft als het om oorlog tussen verschillende landen gaat. Critici zeggen niet voor niets dat staatsterrorisme een pleonasme is, omdat de staat het alleenrecht op geweld heeft. Het is natuurlijk wel een misdaad tegen de menselijkheid.
Beide partijen plegen oorlogsmisdaden. Van de ene partij lopen we moord en brand te schreeuwen(terecht) van de ander gedogen we het(hypocriet).quote:Op zondag 23 juli 2006 23:07 schreef schatje het volgende:
Het feit dat Hezbollah haar militaire doelen heeft gevestigd tussen de burgerbevoling valt al onder oorlogsmisdaden. Je mag namelijk niet de burgerbevolking gebruiken als menselijk schilden. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de terreurorganisatie de burgerbevolking verhinderen om te vluchten. VN medewerkers zouden hier getuige van zijn geweest.
En Yildiz jongen.
Er is een heel goot verschil. Het gaat Israël om de 'vrijheidstrijders' die zeg maar het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen. En de 'vrijheidstrijders' om het uitroeien van onschuldige burgers.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Beide partijen plegen oorlogsmisdaden. Van de ene partij lopen we moord en brand te schreeuwen(terecht) van de ander gedogen we het(hypocriet).
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:12 schreef schatje het volgende:
[..]
Er is een heel goot verschil. Het gaat Israël om de 'vrijheidstrijders' die zeg maar het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen. En de 'vrijheidstrijders' om het uitroeien van onschuldige burgers.
Niet recht lullen wat krom is.
ga een eind weg man. En maar lopen miepen op de terroristen terwijl je zelf hypocriet een land steunt dat de rechten van de mens schend en oorlogsmisdaden begaat. Lekker, die hypocrisie, en dat voor een modquote:
Dat aanslagen plegen op onschuldige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?
Waar zeg ik dat ik een land steun die de rechten van een land schendt en zelfs oorlogsmisdaden begaat?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ga een eind weg man. En maar lopen miepen op de terroristen terwijl je zelf hypocriet een land steunt dat de rechten van de mens schend en oorlogsmisdaden begaat. Lekker, die hypocrisie, en dat voor een mod![]()
Hij snapt niet dat mensenrechten voor iedereen gelden. en niet alleen diegene die je aardig vind.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?
In de ogen van Hezbollah zijn er geen onschuldige burgers in Israel. Dat is juist het punt. En voor Israel zijn er geen onschuldige burgers in zuid-Libanon, er is immers gewaarschuwd.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat aanslagen plegen op onschulige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik een land steun die de rechten van een land schendt en zelfs oorlogsmisdaden begaat?
Bron graag. Anders gewoon je muil houden.
Nee, bepaalde acties van Israël zijn ook niet goed te praten.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hij snapt niet dat mensenrechten voor iedereen gelden. en niet alleen diegene die je aardig vind.
Hij snapt daartegen wel weer heel goed wat hypocrisie is. Dat mag ik tenminste hopen, anders is zijn standpunt nog meer om te huilen![]()
Jij vindt het doden van onschuldige burgers, zelfs kinderen door israel wel legitiem verzet en door hezbollah niet?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat aanslagen plegen op onschuldige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?
Dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, bepaalde acties van Israël zijn ook niet goed te praten.
Leuk geprobeerd hoor. Maar probeer het nog eens. Het is namelijk warm. Dus nogmaals, geef het eens aan waar ik het precies gezegd heb. Anders stel ik voor dat je deze discussie verlaat.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
anders lees je zelf even je eigen post door. als je het dan nog niet door hebt....
misschien een vraag in SES stellen?![]()
Het was raak!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef speknek het volgende:
Nou hoef je natuurlijk ook geen groot wiskundige te zijn om uit het beeldenmateriaal te deduceren dat Israel wat lomp omgaat met haar precisiebombardementen op stellingen van Hezbollah, dat moet ook wel gezegd worden.
[afbeelding].
Pff niks aan de hand hoor, dat is gewoon de manier waarop Israelische kinderen de groeten doen aan hun Libanese vrienden.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef speknek het volgende:
Nou hoef je natuurlijk ook geen groot wiskundige te zijn om uit het beeldenmateriaal te deduceren dat Israel wat lomp omgaat met haar precisiebombardementen op stellingen van Hezbollah, dat moet ook wel gezegd worden.
[afbeelding].
Volgens diverse Internationale verdragen anders niet. Dat Hezbollah en jij daar een eigen draai aan geven doet daar niets aan af.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
In de ogen van Hezbollah zijn er geen onschuldige burgers in Israel. Dat is juist het punt.
Walgelijk inderdaad.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:26 schreef knowall het volgende:
[..]
Pff niks aan de hand hoor, dat is gewoon de manier waarop Israelische kinderen de groeten doen aan hun Libanese vrienden.
[afbeelding]
zie mijn post boven die van jouw.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd hoor. Maar probeer het nog eens. Het is namelijk warm. Dus nogmaals, geef het eens aan waar ik het precies gezegd hebt. Anders stel ik voor dat je deze discussie verlaat.
In het vervolg niet zo vooringenomen zijn. Goed zo verder.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zie mijn post boven die van jouw.
![]()
Internationale verdragen gelden alleen als je ze ook ondertekend hebt. En dat hebben dergelijke organisaties meestal niet gedaan. Overigens geef ik gewoon de feiten weer, ik ondersteun ze niet. Israel heeft ook gewoon lak aan verdragen en VN resoluties trouwens.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Volgens diverse internationale verdragen is het plegen van aanslagen op onschuldige burgerbevolking anders niet. Dat Hezbollah en jij daar een eigen draai aan geven doet daar niets aan af.
Het treurige is echter dat die lui van de raketten toch wel doorgaan en dat enkel de burger de lul is. D'r moet gewoon een VN macht komen in het grensgebied, liefst met arabische en westerse troepen.quote:Nogmaals, het gaat Israël niet om het doelbewust raken van de burgerbevolking maar om de lui die al jarenlang raketten afschieten vanuit zuid Libanon.
Het eenzijdig wapperen met VN resoluties is ook zo'n punt. Goed dat je het even zegt. Resolutie 242 roept Israël inderdaad op om zich terug te trekken. Er staat echter ook het volgende:quote:Op zondag 23 juli 2006 23:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Overigens heeft Israel ook gewoon lak aan verdragen en VN resoluties.
Met al dat geweld naar Israël toe en het niet willen erkennen van de Joodse staat kan daar natuurlijk geen sprake van zijn.quote:Ze vraagt daarom dat:
* Israël zich terugtrekt uit gebieden die ze bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
Ze stelt dat het noodzakelijk is dat:
* de vrijheid van scheepvaart in de internationale wateren gegarandeerd blijft;
* een regeling getroffen moet worden voor het vluchtelingenprobleem;
* er gedemilitariseerde zones komen om de territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid van elke staat te garanderen.
Dat vond ik aanvankelijk ook, toen bedacht ik me dat die raketten nog altijd bedoeld zijn om op Hezbollah strijders terecht te komen. Zo beschouwd is het niet zo walgelijk. Hooguit ongepast.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:27 schreef schatje het volgende:
Walgelijk inderdaad.
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Voordat Israel haar Amerikaanse F16's en Apaches, Duitse subs, kruisraketten, bunkerbusters en ander modern wapentuig had vochten zij exact hetzelfde als wat ze nu "terrorisme" noemen. (Timeline of Zionist Terror)
.
Ik hoop niet dat je oprecht denkt dat er sprake is van een leraar en een leerling.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:37 schreef JelleS het volgende:
[..]
De palestijnen hebben het dus niet van een vreemde..
Ja maar Schatje, het komt allemaal door Israel en Bush.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Tsja, Jodenhaat is iets wat leeft in Midden Oosten. Niet enkel om de Joodse staat. Dat mag wel gezegd worden. Het schijnt dat Mein Kampf daar ...
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Holocaust
De oorzaak ja, dat is het. Het oprichten van een "Joodse Staat" temidden van een arabische (en een ratjetoe van allerlei) bevolking voor wie dus duidelijk geen plaats meer was.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Ik vraag me daarom wel eens af of de bezetting daadwerkelijk de reden is van al dat geweld.
Dit lees ik maar al te vaak. Maar om welke landen gaat dit dan?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe staat u tegenover de ‘War on Terror’?
Marijnissen: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien. Bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.
http://www.janmarijnissen(...)imeerd-land-gemaakt/
Ik vind het....ja, wat is daar nu het woord voor....onsamenhangend. Daarbij is bijv. het wahabisme ontstaan voordat er ook maar sprake was van Israel of de Verenigde Staten.
Nou, oa omdat Hezbollah en co gezellig vanuit de woonwijken en andere civiele plaatsen raketten schieten.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
Wat hebben woonwijken, graansilo's, melkfabrieken, vliegveld en haven, pharmaceutische industrie, brandstofvoorraden etc. te maken met het "uitschakelen van Hezbollah"?
Oh, en iedere jood als doel zien en gewoon lulkraak op alles wat Isrealisch is schieten waaronder ziekenhuizen, scholen en woonwijken zonder enkel militair doel niet?quote:
bronquote:Dat de slachtoffers van de raketaanval burgers zijn, is duidelijk. Maar hoogst merkwaardig is dat op de parkeerplaats van het ziekenhuis een tank van het oude Russische type T-55 en een militaire vrachtwagen staan.
„Tja, wij vinden het ook merkwaardig. Wij hebben het Libanese leger gevraagd om dat spul weg te halen, want zoiets lokt natuurlijk alleen maar Israëlische aanvallen uit en dat zo dichtbij het ziekenhuis“, zegt Kassem Zamat, een ziekenhuismedewerker.
Volgens Zamat weigerde het Libanese leger na herhaalde verzoeken om de tank weg te rijden. „Het leger zei gewoon: nee.“
En zo'n T-35 is nog van voor WOII dus zelfs het Libaneze leger zal die niet meer echt gebruiken mag ik hopen dus dat ding staat daar alleen maar om express een Israelische aanval uit te lokken.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:19 schreef schatje het volgende:
Zie hier een voorbeeld hoe smerig het spelletje in Libanon wordt gespeeld.
Meneer Marijnissen, leest u even mee.
[..]
bron
Doe eens een cursus logica of zo.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:43 schreef _The_General_ het volgende:
Hij vergelijkt het Terrorisme van Hezbollah met de vrijheidsstrijd van de Nederlanders. Dus hij noemt het verzet terroristisch.
en dan roepen hoe erg het wel niet is en dat ze onschuldige mensen bombarderen. Dat ze het zelf uitlokken vertellen ze er niet bij. Mensen als Duisenberg springen er snel op in.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef schatje het volgende:
Ja, in het geval dat het Israëlische leger raketten heeft afgevuurd wordt die tank natuurlijk pas verwijderd. Tegelijkertijd wordt er een cameraploeg opgetrommeld om te laten zien dat het IDF ziekenhuizen bombardeert. Zo werkt het.
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
van beide kanten worden vele propaganda trucjes gebruikt. Het blijft lastig om te zien wat wel en wat geen propaganda is.
Dat vind ik nog steeds. In Irak werd er ook op zulke mensen gericht geschoten. Van beide kanten, van beide kanten schandalig.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.
Fleeing civilian vehicles hit by Israeli missiles
Maar dat het Libaneze leger tanks naast ziekenhuizen plaatst negeer je weer volkomen natuurlijk?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.
Fleeing civilian vehicles hit by Israeli missiles
Zolang de tank daar alleen maar staat vormt ie niet echt een gevaar. Sterker nog, het is een goed idee daar meer ziekenhuizen te bouwen, dat kost ze tanks.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:37 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Maar dat het Libaneze leger tanks naast ziekenhuizen plaatst negeer je weer volkomen natuurlijk?
Wat een onzin. Een tank naast een ziekenhuis lokt een beschieting uit, duhquote:Op maandag 24 juli 2006 23:03 schreef Walek het volgende:
[..]
Zolang de tank daar alleen maar staat vormt ie niet echt een gevaar. Sterker nog, het is een goed idee daar meer ziekenhuizen te bouwen, dat kost ze tanks.
Hezbollah is een van de weinige Arabische groeperingen die wél omkijkt naar de eigen bevolking en de mede-moslims. Kan werkelijk ieder ander moslim land (uiteraard met name in het Midden Oosten) nog een heleboel van leren.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:55 schreef Apropos het volgende:
De ontvoering van de soldaten door Hezbollah vind ik niet per se een terreurdaad. Het feit dat een kind weet dat Israel in een tweede ontvoeringscrisis aan zijn tweede front keihard terug zal slaan en dit verdisconteerd is door Hezbollah zonder om te zien naar de burgerbevolking, vind ik walgelijk, maar de ontvoering is niet per se een terreurdaad. Als Marijnissen nu zoiets zou hebben gezegd, in plaats van dit soort algemene retoriek, zou het al een stuk beter zijn geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |