Welnu, het bombarderen van Dresden zou je uit kunnen leggen als staatsterrorisme, maar ik denk niet dat de term 'terrorisme' betekenis heeft als het om oorlog tussen verschillende landen gaat. Critici zeggen niet voor niets dat staatsterrorisme een pleonasme is, omdat de staat het alleenrecht op geweld heeft. Het is natuurlijk wel een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Weet ik. Maar diegene die ik qoute hangt aan de ene partij het bordje terrorist omdat die burgers doden en de andere partij dood geen burgers dus zijn geen terroristen.
Mijn vraag daarop is dan hoe hij zulke bombardementen noemt.
Ik weet ook het bombarderen van Dresden niet lovenswaardig is. Ik ben alleen benieuwd op welke basis diegene iemand terrorist noemt en welke niet. Het stinkt volgens mij van de hypocrisie in zijn redenatie. vandaar het niet helemaal gelukkig gekozen voorbeeld.
en diegene die ik qoute stelt eigenlijk dat van de 1 een misdad van de menselijkheid mag omdat de tegenpartij terrorisme aanhangt. Ik vraag me dan af waar je menselijkheid is, bij die user. Mijn voorbeeld van Dresden is niet helemaal goed en slecht verwoord.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnu, het bombarderen van Dresden zou je uit kunnen leggen als staatsterrorisme, maar ik denk niet dat de term 'terrorisme' betekenis heeft als het om oorlog tussen verschillende landen gaat. Critici zeggen niet voor niets dat staatsterrorisme een pleonasme is, omdat de staat het alleenrecht op geweld heeft. Het is natuurlijk wel een misdaad tegen de menselijkheid.
Beide partijen plegen oorlogsmisdaden. Van de ene partij lopen we moord en brand te schreeuwen(terecht) van de ander gedogen we het(hypocriet).quote:Op zondag 23 juli 2006 23:07 schreef schatje het volgende:
Het feit dat Hezbollah haar militaire doelen heeft gevestigd tussen de burgerbevoling valt al onder oorlogsmisdaden. Je mag namelijk niet de burgerbevolking gebruiken als menselijk schilden. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de terreurorganisatie de burgerbevolking verhinderen om te vluchten. VN medewerkers zouden hier getuige van zijn geweest.
En Yildiz jongen.
Er is een heel goot verschil. Het gaat Israël om de 'vrijheidstrijders' die zeg maar het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen. En de 'vrijheidstrijders' om het uitroeien van onschuldige burgers.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Beide partijen plegen oorlogsmisdaden. Van de ene partij lopen we moord en brand te schreeuwen(terecht) van de ander gedogen we het(hypocriet).
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:12 schreef schatje het volgende:
[..]
Er is een heel goot verschil. Het gaat Israël om de 'vrijheidstrijders' die zeg maar het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen. En de 'vrijheidstrijders' om het uitroeien van onschuldige burgers.
Niet recht lullen wat krom is.
ga een eind weg man. En maar lopen miepen op de terroristen terwijl je zelf hypocriet een land steunt dat de rechten van de mens schend en oorlogsmisdaden begaat. Lekker, die hypocrisie, en dat voor een modquote:
Dat aanslagen plegen op onschuldige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?
Waar zeg ik dat ik een land steun die de rechten van een land schendt en zelfs oorlogsmisdaden begaat?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ga een eind weg man. En maar lopen miepen op de terroristen terwijl je zelf hypocriet een land steunt dat de rechten van de mens schend en oorlogsmisdaden begaat. Lekker, die hypocrisie, en dat voor een mod![]()
Hij snapt niet dat mensenrechten voor iedereen gelden. en niet alleen diegene die je aardig vind.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor Hezbollah is elke inwoner van Israel een vijand, wat snap je d'r niet aan ?
In de ogen van Hezbollah zijn er geen onschuldige burgers in Israel. Dat is juist het punt. En voor Israel zijn er geen onschuldige burgers in zuid-Libanon, er is immers gewaarschuwd.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat aanslagen plegen op onschulige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik een land steun die de rechten van een land schendt en zelfs oorlogsmisdaden begaat?
Bron graag. Anders gewoon je muil houden.
Nee, bepaalde acties van Israël zijn ook niet goed te praten.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hij snapt niet dat mensenrechten voor iedereen gelden. en niet alleen diegene die je aardig vind.
Hij snapt daartegen wel weer heel goed wat hypocrisie is. Dat mag ik tenminste hopen, anders is zijn standpunt nog meer om te huilen![]()
Jij vindt het doden van onschuldige burgers, zelfs kinderen door israel wel legitiem verzet en door hezbollah niet?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat aanslagen plegen op onschuldige burgerbevolking, zelfs kinderen, niet onder legitiem verzet valt. Wat snap jij daar niet aan?
Dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, bepaalde acties van Israël zijn ook niet goed te praten.
Leuk geprobeerd hoor. Maar probeer het nog eens. Het is namelijk warm. Dus nogmaals, geef het eens aan waar ik het precies gezegd heb. Anders stel ik voor dat je deze discussie verlaat.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
anders lees je zelf even je eigen post door. als je het dan nog niet door hebt....
misschien een vraag in SES stellen?![]()
Het was raak!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef speknek het volgende:
Nou hoef je natuurlijk ook geen groot wiskundige te zijn om uit het beeldenmateriaal te deduceren dat Israel wat lomp omgaat met haar precisiebombardementen op stellingen van Hezbollah, dat moet ook wel gezegd worden.
[afbeelding].
Pff niks aan de hand hoor, dat is gewoon de manier waarop Israelische kinderen de groeten doen aan hun Libanese vrienden.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef speknek het volgende:
Nou hoef je natuurlijk ook geen groot wiskundige te zijn om uit het beeldenmateriaal te deduceren dat Israel wat lomp omgaat met haar precisiebombardementen op stellingen van Hezbollah, dat moet ook wel gezegd worden.
[afbeelding].
Volgens diverse Internationale verdragen anders niet. Dat Hezbollah en jij daar een eigen draai aan geven doet daar niets aan af.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
In de ogen van Hezbollah zijn er geen onschuldige burgers in Israel. Dat is juist het punt.
Walgelijk inderdaad.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:26 schreef knowall het volgende:
[..]
Pff niks aan de hand hoor, dat is gewoon de manier waarop Israelische kinderen de groeten doen aan hun Libanese vrienden.
[afbeelding]
zie mijn post boven die van jouw.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd hoor. Maar probeer het nog eens. Het is namelijk warm. Dus nogmaals, geef het eens aan waar ik het precies gezegd hebt. Anders stel ik voor dat je deze discussie verlaat.
In het vervolg niet zo vooringenomen zijn. Goed zo verder.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zie mijn post boven die van jouw.
![]()
Internationale verdragen gelden alleen als je ze ook ondertekend hebt. En dat hebben dergelijke organisaties meestal niet gedaan. Overigens geef ik gewoon de feiten weer, ik ondersteun ze niet. Israel heeft ook gewoon lak aan verdragen en VN resoluties trouwens.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Volgens diverse internationale verdragen is het plegen van aanslagen op onschuldige burgerbevolking anders niet. Dat Hezbollah en jij daar een eigen draai aan geven doet daar niets aan af.
Het treurige is echter dat die lui van de raketten toch wel doorgaan en dat enkel de burger de lul is. D'r moet gewoon een VN macht komen in het grensgebied, liefst met arabische en westerse troepen.quote:Nogmaals, het gaat Israël niet om het doelbewust raken van de burgerbevolking maar om de lui die al jarenlang raketten afschieten vanuit zuid Libanon.
Het eenzijdig wapperen met VN resoluties is ook zo'n punt. Goed dat je het even zegt. Resolutie 242 roept Israël inderdaad op om zich terug te trekken. Er staat echter ook het volgende:quote:Op zondag 23 juli 2006 23:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Overigens heeft Israel ook gewoon lak aan verdragen en VN resoluties.
Met al dat geweld naar Israël toe en het niet willen erkennen van de Joodse staat kan daar natuurlijk geen sprake van zijn.quote:Ze vraagt daarom dat:
* Israël zich terugtrekt uit gebieden die ze bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
Ze stelt dat het noodzakelijk is dat:
* de vrijheid van scheepvaart in de internationale wateren gegarandeerd blijft;
* een regeling getroffen moet worden voor het vluchtelingenprobleem;
* er gedemilitariseerde zones komen om de territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid van elke staat te garanderen.
Dat vond ik aanvankelijk ook, toen bedacht ik me dat die raketten nog altijd bedoeld zijn om op Hezbollah strijders terecht te komen. Zo beschouwd is het niet zo walgelijk. Hooguit ongepast.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:27 schreef schatje het volgende:
Walgelijk inderdaad.
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Voordat Israel haar Amerikaanse F16's en Apaches, Duitse subs, kruisraketten, bunkerbusters en ander modern wapentuig had vochten zij exact hetzelfde als wat ze nu "terrorisme" noemen. (Timeline of Zionist Terror)
.
Ik hoop niet dat je oprecht denkt dat er sprake is van een leraar en een leerling.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:37 schreef JelleS het volgende:
[..]
De palestijnen hebben het dus niet van een vreemde..
Ja maar Schatje, het komt allemaal door Israel en Bush.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Tsja, Jodenhaat is iets wat leeft in Midden Oosten. Niet enkel om de Joodse staat. Dat mag wel gezegd worden. Het schijnt dat Mein Kampf daar ...
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Holocaust
De oorzaak ja, dat is het. Het oprichten van een "Joodse Staat" temidden van een arabische (en een ratjetoe van allerlei) bevolking voor wie dus duidelijk geen plaats meer was.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef schatje het volgende:
Ik vraag me daarom wel eens af of de bezetting daadwerkelijk de reden is van al dat geweld.
Dit lees ik maar al te vaak. Maar om welke landen gaat dit dan?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe staat u tegenover de ‘War on Terror’?
Marijnissen: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien. Bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.
http://www.janmarijnissen(...)imeerd-land-gemaakt/
Ik vind het....ja, wat is daar nu het woord voor....onsamenhangend. Daarbij is bijv. het wahabisme ontstaan voordat er ook maar sprake was van Israel of de Verenigde Staten.
Nou, oa omdat Hezbollah en co gezellig vanuit de woonwijken en andere civiele plaatsen raketten schieten.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
Wat hebben woonwijken, graansilo's, melkfabrieken, vliegveld en haven, pharmaceutische industrie, brandstofvoorraden etc. te maken met het "uitschakelen van Hezbollah"?
Oh, en iedere jood als doel zien en gewoon lulkraak op alles wat Isrealisch is schieten waaronder ziekenhuizen, scholen en woonwijken zonder enkel militair doel niet?quote:
bronquote:Dat de slachtoffers van de raketaanval burgers zijn, is duidelijk. Maar hoogst merkwaardig is dat op de parkeerplaats van het ziekenhuis een tank van het oude Russische type T-55 en een militaire vrachtwagen staan.
„Tja, wij vinden het ook merkwaardig. Wij hebben het Libanese leger gevraagd om dat spul weg te halen, want zoiets lokt natuurlijk alleen maar Israëlische aanvallen uit en dat zo dichtbij het ziekenhuis“, zegt Kassem Zamat, een ziekenhuismedewerker.
Volgens Zamat weigerde het Libanese leger na herhaalde verzoeken om de tank weg te rijden. „Het leger zei gewoon: nee.“
En zo'n T-35 is nog van voor WOII dus zelfs het Libaneze leger zal die niet meer echt gebruiken mag ik hopen dus dat ding staat daar alleen maar om express een Israelische aanval uit te lokken.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:19 schreef schatje het volgende:
Zie hier een voorbeeld hoe smerig het spelletje in Libanon wordt gespeeld.
Meneer Marijnissen, leest u even mee.
[..]
bron
Doe eens een cursus logica of zo.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:43 schreef _The_General_ het volgende:
Hij vergelijkt het Terrorisme van Hezbollah met de vrijheidsstrijd van de Nederlanders. Dus hij noemt het verzet terroristisch.
en dan roepen hoe erg het wel niet is en dat ze onschuldige mensen bombarderen. Dat ze het zelf uitlokken vertellen ze er niet bij. Mensen als Duisenberg springen er snel op in.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef schatje het volgende:
Ja, in het geval dat het Israëlische leger raketten heeft afgevuurd wordt die tank natuurlijk pas verwijderd. Tegelijkertijd wordt er een cameraploeg opgetrommeld om te laten zien dat het IDF ziekenhuizen bombardeert. Zo werkt het.
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
van beide kanten worden vele propaganda trucjes gebruikt. Het blijft lastig om te zien wat wel en wat geen propaganda is.
Dat vind ik nog steeds. In Irak werd er ook op zulke mensen gericht geschoten. Van beide kanten, van beide kanten schandalig.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.
Fleeing civilian vehicles hit by Israeli missiles
Maar dat het Libaneze leger tanks naast ziekenhuizen plaatst negeer je weer volkomen natuurlijk?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zoals dat dit vroeger gewoon een oorlogsmisdaad werd genoemd bijvoorbeeld.
Fleeing civilian vehicles hit by Israeli missiles
Zolang de tank daar alleen maar staat vormt ie niet echt een gevaar. Sterker nog, het is een goed idee daar meer ziekenhuizen te bouwen, dat kost ze tanks.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:37 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Maar dat het Libaneze leger tanks naast ziekenhuizen plaatst negeer je weer volkomen natuurlijk?
Wat een onzin. Een tank naast een ziekenhuis lokt een beschieting uit, duhquote:Op maandag 24 juli 2006 23:03 schreef Walek het volgende:
[..]
Zolang de tank daar alleen maar staat vormt ie niet echt een gevaar. Sterker nog, het is een goed idee daar meer ziekenhuizen te bouwen, dat kost ze tanks.
Hezbollah is een van de weinige Arabische groeperingen die wél omkijkt naar de eigen bevolking en de mede-moslims. Kan werkelijk ieder ander moslim land (uiteraard met name in het Midden Oosten) nog een heleboel van leren.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:55 schreef Apropos het volgende:
De ontvoering van de soldaten door Hezbollah vind ik niet per se een terreurdaad. Het feit dat een kind weet dat Israel in een tweede ontvoeringscrisis aan zijn tweede front keihard terug zal slaan en dit verdisconteerd is door Hezbollah zonder om te zien naar de burgerbevolking, vind ik walgelijk, maar de ontvoering is niet per se een terreurdaad. Als Marijnissen nu zoiets zou hebben gezegd, in plaats van dit soort algemene retoriek, zou het al een stuk beter zijn geweest.
Dit soort gelul is zo vreselijk vermoeiend.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hezbollah is een van de weinige Arabische groeperingen die wél omkijkt naar de eigen bevolking en de mede-moslims
Ja, want hetzelfde wordt immers over Hamas gezegd. Ik had een collega die helemaal weg was van Hamas, omdat ze zo sociaal bezig waren. Mensen van een inkomen voorzien, dat soort zaken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dit soort gelul is zo vreselijk vermoeiend.
Overigens wél -net als Hamas- democratisch gekozen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:14 schreef -IksRee- het volgende:
Je krijgt pas echt problemen als er democratisch gekozen wordt, waarna de regels van de democratie aan de laars wordt gelapt. Arafat, Aristide, dat soort lui. Want zij kunnen met steun uit het Westen (hij is democratisch gekozen!!!) heel lang in het zadel blijven zitten, zelfs als ze er een grote puinzooi van maken. Ik zeg niet dat het Hamas ook zo zal vergaan, dat zullen we over een jaar of wat pas weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:32 schreef Tup het volgende:
[..]
Overigens wél -net als Hamas- democratisch gekozen.
Voor de Sinn Fein was gek genoeg wél altijd begrip in NL. Die vermaledijde Engelsen he.
Oh?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:32 schreef Tup het volgende:
Voor de Sinn Fein was gek genoeg wél altijd begrip in NL.
Ieren.quote:Die vermaledijde Engelsen he.
Leon heeft gelijk, Jan Marijnissen is een gevaarlijke man die vanwege zijn uitspraken gearresteerd en veroordeeld dient te worden. De SP heeft zich dus laten kennen als een jodenhatende politieke partij. Het is dieptreurig dat 70 jaar na de hoogtijdagen van de NSDAP er een nieuwe partij in Europa is opgestaan die het doel heeft alle joden in de wereld te vernietigen.quote:Jan Marijnissen, goedprater van jodenhaters
Leon de Winter/Elsevier
In een van mijn favoriete maandbladen, Penthouse, staat een interview met SP-leider Jan Marijnissen (lees het hele interview op zijn website).
Op de vraag hoe hij tegenover terrorisme staat, antwoordt onze Jan:
'Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien - bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd.
In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten.
Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.'
Hezbollah
Ofwel, Jan stelt het Nederlandse verzet gelijk aan het gedrag van groeperingen als Hezbollah.
Kennelijk denkt Marijnissen dat het Nederlandse verzet indertijd willekeurig mensen opgeblazen heeft in Nederland of Duitsland, dat Nederlandse verzetsmensen zichzelf tussen onschuldige burgers met explosieven, waarin schroeven, spijkers of chemicaliën zijn verwerkt om de pijn zo groot mogelijk te maken, aan stukken hebben gereten.
De mensen die ik op 4 mei op de begraafplaats in Bloemendaal eer, stelt Jan gelijk aan de moordenaars van Hezbollah en Hamas.
Nazi's
En ook stelt Jan ook het gedrag van Israel gelijk aan dat van de Nazi's.
Het Palestijnse volk is het snelst groeiende volk in de wereld. Als de Israeli's de Nazi's zouden navolgen, dan doen de Israeli's iets heel fout.
In plaats van de Palestijnen massaal uit te roeien, zoals de Nazi's met de joden hebben gedaan, groeien de Palestijnen onder de neus van Israël als kool.
Maar liefst de helft van alle Palestijnen is jonger dan 16, en ondanks al die breed uitgemeten ellende wordt de gemiddelde Palestijn minstens 71- dus iets doen die Israëli''s grondig verkeerd bij hun kopieergedrag van de Nazi's.
Vrijheid
Nergens ter wereld zijn er Arabieren die in dezelfde vrijheid kunnen leven als Israëlische Arabieren, zelfs als deze als tweederangsburgers worden behandeld.
Maar daar heeft onze Jan, die lange tijd bewonderaar is geweest van de grootste massamoordenaar aller tijden, de heer Mao Tse Tung te China, geen aandacht voor.
Jan wil zijn socialistische achterban behagen en vergelijkt Israelische joden met Nazi's.
Geweld
Komt het geweld in het Midden-Oosten voort uit de bezetting van Gaza en de West Bank, zoals Jan stelt?
Wisten de Arabieren in Hebron in 1929 al dat zij in 1967 een dergelijke bezetting zouden moeten verdragen? In 1929 vermoordden zij namelijk 133 ongewapende joden in de eerste grote progrom van de twintigste eeuw in dat deel van de wereld (er waren er talloze elders).
Ofwel, domme domme Jan, die Arabieren hadden geen bezetting nodig om joden te vermoorden.
Liegt en bedriegt
Jan liegt en bedriegt en hij denkt dat hij dat kan rechtvaardigen omdat hij een socialistische heilstaat nastreeft, en zoiets heiligt alle middelen, zo weet hij van zijn leermeester Mao.
Voor 1967 waren er aan de lopende band aanslagen, zonder bezetting door Israël van de Westelijke Jordaanoever en Gaza.
En de Amerikaanse aanwezigheid in Irak en Afghanistan stamt van NA de aanval op Amerika door een islamistische terreurgroep, die van Osama.
Ondemocratisch
En verzetten die terroristen zich tegen Arabische regiems omdat deze ondemocratisch zijn? Ne, ze verzetten zich omdat die regimes nog veel te democratisch zijn.
Die terroristen streven een religieuze tirannie na, en daar heeft Jan natuurlijk alle begrip voor want iets dergelijks lijkt akelig veel op wat China onder zijn held Mao te verduren had.
Jan heeft begrip voor de antisemieten van Hamas en Hezbollah, die talloze keren, al jaren, onverbloemd hun dromen aan de wereld bekend maken: de joden verdrijven, de joden afmaken.
Jan is het kennelijk heel erg eens met meneer Nasrallah, de leider van Hizbollah, die Israël omschrijft als een 'kankergezwel' en 'wanneer een kankergezwel ontdekt wordt, moet die worden weggesneden', vindt Nasrallah.
Goedprater
Jan is een gevaarlijke man, een goedprater van jodenhaters en tirannen, een wegpoetser van de drijfveren van de ergste moordenaars van onze tijd.
Een ding moet je Jan nageven: hij is consequent. Het goedpraten van tirannen is een constante in Jans loopbaan.
Ik kan niet genoeg eten om zoveel te kotsen als ik nu zou willen.
Het is anders wel de waarheid. Van alle partijen die bij dit conflict betrokken zijn. zijn ze de enigen die een poot uitsteken naar de minder bedeelde moslim-bevolking.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de Hezbollah en Hamas ALLEEN afschilderen als een terroristische groepering is onterecht. Het volk krijgt de regering die het verdient.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:38 schreef Lyrebird het volgende:
Je krijgt pas echt problemen als er democratisch gekozen wordt, waarna de regels van de democratie aan de laars wordt gelapt. Arafat, Aristide, dat soort lui. Want zij kunnen met steun uit het Westen (hij is democratisch gekozen!!!) heel lang in het zadel blijven zitten, zelfs als ze er een grote puinzooi van maken. Ik zeg niet dat het Hamas ook zo zal vergaan, dat zullen we over een jaar of wat pas weten.
Het is júist die eeuwige stigmatisering van elk kritisch geluid jegens Israel (Leon de Winter zou hier "Joden" lezen) die veel kwaad doet. Beide partijen zitten FOUT! Ippon probeert zijn politieke denkbeelden kracht bij te zetten door populistisch en demagogisch geneuzel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:13 schreef Ippon het volgende:
Leon heeft gelijk, Jan Marijnissen is een gevaarlijke man die vanwege zijn uitspraken gearresteerd en veroordeeld dient te worden. De SP heeft zich dus laten kennen als een jodenhatende politieke partij. Het is dieptreurig dat 70 jaar na de hoogtijdagen van de NSDAP er een nieuwe partij in Europa is opgestaan die het doel heeft alle joden in de wereld te vernietigen.
Jan en zijn partij zijn om te kotsen.![]()
Nee, Engelsen, de zin ging over het rechtpraten van Iers geweld jegens de vermaledijde Engelsen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:18 schreef -IksRee- het volgende:
Ieren.
Geef eens wat voorbeelden van antisemitisme dat door Marijnissen of Halsema is geuit...quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Men zou kunnen overwegen om naar de rechter te stappen om een verbod op politieke partijen als de SP en GL wegens anti semitisme.
Halsema en Marijnissen horen volgens mij achter slot en grendel.
Heb je de demonstratie van afgelopen week gemist?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden van antisemitisme dat door Marijnissen of Halsema is geuit...
Geef eens wat voorbeelden van antisemitisme dat daar dan door Marijnissen of Halsema is geuit...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:36 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Heb je de demonstratie van afgelopen week gemist?
Het was een legale demonstratie, ik snap niet dat je aandraagt als reden om een partij te verbieden. Het was ook geen anti-joodse demo, er deden nota bene joodse organisaties aan mee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:43 schreef lionsguy18 het volgende:
GL en SP hebben door het mede organiseren van deze anti joodse demonstratie kleur bekend.
Ach......gut. Gaan we weer de zielepiet uithangen. Moorden van burgers is altijd fout. Of je nu een seriemoordenaar bent, Stalin, Hezbollah of Jood. Dat heeft niets met anti-semitisme te maken. Er is gedemonsteert omdat door de agressie en economische onderdrukking van Israel 1000-den doden vallen en heel veel meer dan aan Israelische zijde. Niet omdat het Joden betreft. Als semitisme inhoud uitmoorden van alles wat niet Joods is kan je de GL en de SP anti-semitisch noemen. Maar semitisme schijnt meer in te houden dan het vermoorden van mensen, al merken we daar de laatste dagen niet heel veel van.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Men zou kunnen overwegen om naar de rechter te stappen om een verbod op politieke partijen als de SP en GL wegens anti semitisme.
Halsema en Marijnissen horen volgens mij achter slot en grendel.
Oh je gaat vrijblijvend tussen een woud van palestijnse vlaggen lopen omdat je zogenaamd neutraal bent.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het was een legale demonstratie, ik snap niet dat je aandraagt als reden om een partij te verbieden. Het was ook geen anti-joodse demo, er deden nota bene joodse organisaties aan mee.
Misschien moet je eens CIDI zoeken ipv SIDI. En je noemt me daar een organisatie extreem fundamentalisten. CIDIquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh je gaat vrijblijvend tussen een woud van palestijnse vlaggen lopen omdat je zogenaamd neutraal bent.
Waar waren die figuren bij de pro israel demonstratie?
Dus wel degelijk kleur bekend, anti senitisch dus.
En..... ik heb het SIDI niet mee zien demonstreren, dus die paar huilies (die hoogstwaarschijnlijk niet joods waren) moesten de demonstratie een breed karakter geven. Geen ware jood gaat tussen krijsende hooddoekjes lopen die niets leiever willen dat Israel van de kaart te vegen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat de SP en GL twee staatsgevaarlijke partijen zijn die verboden moeten worden.
Ja het CIDI,bedankt voor je opmerking.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Misschien moet je eens CIDI zoeken ipv SIDI. En je noemt me daar een organisatie extreem fundamentalisten. CIDI
Ben je zo kortzihctig dat je het verschil niet ziet tussen mensen die het niet eens zijn met de wijze waarop Israel handelt en enti-semitisme?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh je gaat vrijblijvend tussen een woud van palestijnse vlaggen lopen omdat je zogenaamd neutraal bent.
En..... ik heb het SIDI niet mee zien demonstreren, dus die paar huilies (die hoogstwaarschijnlijk niet joods waren) moesten de demonstratie een breed karakter geven. Geen ware jood gaat tussen krijsende hooddoekjes lopen die niets leiever willen dat Israel van de kaart te vegen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat de SP en GL twee staatsgevaarlijke partijen zijn die verboden moeten worden.
Dan was die demonstratie volmaakt samengesteld. Sovjet-vlaggen, Hezbollah-vlaggen, en Een Ander Joods Geluid. Heel evenwichtig.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:51 schreef Arnem_ het volgende:
Of je nu een seriemoordenaar bent, Stalin, Hezbollah of Jood.
Van dit soort cijferdemagogiek word ik ook een beetje moe. Heb je een verklaring voor die discrepantie?quote:Er is gedemonsteertd omdat door de agressie en economische onderdrukking van Israel 1000-den doden vallen en heel veel meer dan aan Israelische zijde.
nope, iedereen die Jan Marijnissen nou nog niet doorheeft, is een beklagenswaardig persoon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:32 schreef Tup het volgende:
[..]
Het is júist die eeuwige stigmatisering van elk kritisch geluid jegens Israel (Leon de Winter zou hier "Joden" lezen) die veel kwaad doet. Beide partijen zitten FOUT! Ippon probeert zijn politieke denkbeelden kracht bij te zetten door populistisch en demagogisch geneuzel.
Is goed hoor...quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef Ippon het volgende:
nope, iedereen die Jan Marijnissen nou nog niet doorheeft, is een beklagenswaardig persoon.
Och, aangezien er gezwaaid werd met Hezbollah en Sovjet-vlaggen is het mij al weer duidelijk wat voor volk daar rondhangt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het was een legale demonstratie, ik snap niet dat je aandraagt als reden om een partij te verbieden. Het was ook geen anti-joodse demo, er deden nota bene joodse organisaties aan mee.
Het was een demonstratie tegen de oorlog. Je kan moeilijk bepaalde mensen verbieden om mee te lopen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Och, aangezien er gezwaaid werd met Hezbollah en Sovjet-vlaggen is het mij al weer duidelijk wat voor volk daar rondhangt.
Natuurlijk gaan ze niet bij een pro israel demonstratie lopen, terwijl ze daarvoor demonstreren tegen de oorlogsmisdaden die Israel nu begaat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als ze een andere mening hebben meteen maar verbieden he. Op naar een rechtse dictatuur dan maar?quote:Ik blijf bij mijn standpunt dat de SP en GL twee staatsgevaarlijke partijen zijn die verboden moeten worden.
Je kunt ze ook geen vlaggen afhandig maken omdat ze het aanzien van je beweging schaden?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:41 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het was een demonstratie tegen de oorlog. Je kan moeilijk bepaalde mensen verbieden om mee te lopen.
Nou ja en bij die pro-israel demonstartie zag ik allemaal F-side vlaggen met van die blauwe davidssterren er op. Lijkt me ook niet zulk fris volk, die voetbal hooligans. En daarbij was er een toespraak van Hans van Ballen die corpsbal en VVD'er die het Horst Wessellied zo goed uit z'n hoofd kan. Lekkere vrienden heeft Israel toch.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Och, aangezien er gezwaaid werd met Hezbollah en Sovjet-vlaggen is het mij al weer duidelijk wat voor volk daar rondhangt.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een tank naast een ziekenhuis lokt een beschieting uit, duh![]()
Het was beter voor ze dat die mensen niet hadden meegelopen. Maar ze konden er uiteraard niets tegen doen, het was (wat ik gezien heb) niet echt een grote gecontroleerde demonstratie.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je kunt ze ook geen vlaggen afhandig maken omdat ze het aanzien van je beweging schaden?
Stttasgevaarlijk voor Israel, dat klopt. Lijkt me niks mis mee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Is dit een grap?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:44 schreef Knormen het volgende:
[..]
Nou ja en bij die pro-israel demonstartie zag ik allemaal F-side vlaggen met van die blauwe davidssterren er op. Lijkt me ook niet zulk fris volk, die voetbal hooligans
O, als je corpslid en VVD'er bent ben je bij voorbaat al walgelijk?quote:En daarbij was er een toespraak van Hans van Ballen die corpsbal en VVD'er die het Horst Wessellied zo goed uit z'n hoofd kan. Lekkere vrienden heeft Israel toch.
Ze hadden anders gewoon een ordedienst.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:47 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het was beter voor ze dat die mensen niet hadden meegelopen. Maar ze konden er uiteraard niets tegen doen, het was (wat ik gezien heb) niet echt een grote gecontroleerde demonstratie.
Nee hoor. Bij de F-side zie ik altijd van die davidsster vlaggen. Dus ik dacht, dat zullen zij dan wel zijn, bij die demonstratie. Voetbal-hooligans kicken namelijk ook op zinloos geweld.quote:
Ja. Vandaar dat het bij pro-Israel demonstraties ook altijd wemelt van de opstootjes. Om over de herkomst van het symbool nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:55 schreef Knormen het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij de F-side zie ik altijd van die davidsster vlaggen. Dus ik dacht, dat zullen zij dan wel zijn, bij die demonstratie. Voetbal-hooligans kicken namelijk ook op zinloos geweld.
quote:Heb ik het gehad over walgelijk? Blijkbaar heb je zelf die associatie bij Van Baalen.
Als het enige kwalijke van de hier beschreven eigenschappen van Van Baalen het zingen van het Horst Wessellied is, dan hoeven ''corpsbal'' en ''VVD'er'' er niet bij vermeld te worden.quote:van Hans van Ballen die corpsbal en VVD'er die het Horst Wessellied zo goed uit z'n hoofd kan. Lekkere vrienden heeft Israel toch.
De aantijging is evengoed geuit door een links grachtengordel blaadje, zonder fatsoenlijke documentatie. Over geloof gesproken.quote:En sinds wanneer wordt een links grachtengordel blaadje als De Groene Amsterdammer plosteling geloofd?
Maar als ze hadden ingegrepen waren er hoogstwaarschijnlijk wel relletjes ontstaan, schiet je ook niets mee op.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ze hadden anders gewoon een ordedienst.
Ja ja, en dat dat regime tientallen miljoenen doden op zijn geweten heeft in binnen- en buitenlandse oorlogen, zuiveringen en pogroms wordt maar met de mantel der liefde bedekt? NIEMAND die daar wat van zegt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:41 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het was een demonstratie tegen de oorlog. Je kan moeilijk bepaalde mensen verbieden om mee te lopen.
[..]
Okay:quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:11 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Misschien kan poster nummer 2 effe uitleggen WAAROM volgens hem Israel en Duitsland TOTAAL niet met elkaar te vergelijken zijn, ondanks het feit dat ze beiden bezettingsmachten waren.
punt 2 klopt niet: Orthodoxe Joden staan boven de wet in Israël.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Okay:
1. Israel voert geen oorlog om zijn grondgebied uit te breiden: het heeft sinds 67 alleen gebied terug gegeven. Duitsland nam alleen grond in beslag.
2. Israel is een democratie. Duitsland was een dicatuur.
3. De Palestijnen zijn het snelst groeiende volk ter wereld. Duitsland roeide de Joden massaal uit.
4. Israel voert geen oorlog met de hele wereld. Duitsland wel.
5. Israel wil geen wereldmacht zijn. Duitsland wel.
6. Israelische Arabieren hebben het objectief gemeten in geen enkel land beter als in Israel. Vele malen beter als in Jordanie, Irak, Iran and so on. In Duitsland hadden de joden niet eens burgerrechten.
7. Duitsland roeide op industrieele wijze al zijn mensen van wie het af wou zijn uit. Israel doet alles behalve dat.
Moet ik nog even doorgaan? Of moet ik voor mijn werkeloze 'generatiegenoot' nog even meer feiten op tafel leggen om hem voor zijn LBO oren te slaan?
Je verlaat grond en krijgt als dank raketten om je oren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Punt 1 klopt niet helemaal. De kolonisten hebben juist delen van de Palestijnen afgepakt en omdat Isarel nu uit de Gazastrook is teruggetrokken gaan ze nu op de Westbank meer kolonisten vestigen, dat was het hele plan van Sharon.
mmm........Als Sharon nu niet eens de Tempelberg was beklommen om de Arabieren te provoceren?quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je verlaat grond en krijgt als dank raketten om je oren.
Dat is de les van Libanon en Gaza.
Nog afgezien van enkele spontane ontvoeringen.
Je weet dat je dan gedonder krijgt met Israel.
jaja Duitsland had geen Bondgenoten, west-europa was opzich niet eens vijand om oorlog mee te hebben omdat het arisch was, laat staan Zuid-Amerika etc. (begin niet over oorlogsverklaringen, want dat is zo makkelijk)quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
niet Okay:
4. Israel voert geen oorlog met de hele wereld. Duitsland wel.
Moet ik nog even doorgaan met mijn gebral? Of moet ik voor mijn werkeloze 'generatiegenoot' nog even meer feiten op tafel leggen om hem voor zijn LBO oren te slaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |