abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40273339
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:49 schreef Randa_v het volgende:
Morgen toch maar saampjes naar de huisarts. Want de pijn is (natuurlijk) niet weg en nu begint eigenlijk ook mijn tepel wat meer te vertonen. Hij is rood geïrriteerd met een witte vlek. Het brand nu erger dan het steekt en nog steeds maar 1 borst. Begin nu ook het idee te rkijgen dat ik wel eens een vaginale infectie zou kunnen hebben. Niet blij mee, hoop dat ik morgen wel goed geholpen word.
Ik breek even in...

Voor vaginale (schimmel-) infecties wordt vaak diflucan/fluconazol 150 mg. voorgeschreven. Dus als dat het geval is, zouden die tabletten drie dagen na inname enige verlichting moeten brengen... Voor borstvoeding weet ik het verder niet...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:51:56 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40276161
Ik probeer op vaste tijden te voeden, maar ik voed ook op verzoek. En Kendahl doet het zo prima. Soms ben ik wel heel moe, maar als hij erom vraagt, geef ik het ook gewoon. Hij is verder nooit huilerig, behalve als hij krampjes heeft of zich verveelt. Maar dat komt weinig voor.. --afkloppen--

En dat van dat lekken, Sjak... herkenbaar hahaha! Ik gebruik het spuugdoekje nog meer voor mezelf dan voor Kendahl. En dat spuugdoekje leg ik dan aan de kant neer waar ik ben geëindigd met voeden, anders vergeet ik het.

Is het ook niet zo dat je met kolven de melkproductie stimuleert? Dus hoe meer je kolft, hoe meer je gaat produceren? Vandaar dan die volle borsten, dames!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:22:50 #103
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40278598
* sjak was even de overbezorgde moeder...
De afgelopen dagen begon Jetske wat anders te reageren op de BV. Na even gelegen te hebben ging ze schudden met haar hoofd en dan moest ik even wachten tot ik haar weer opnieuw kon aanleggen. Ook haar tong zag wat wittig en het leek wel of er blaren op haar lipjes zaten. We zijn dus maar (na overleg) naar de huisartsenpost gereden. Daar hebben ze haar nagekeken en het is in ieder geval geen spruw. Wel zitten er blaren op haar lippen en het kan zijn dat die zo pijnlijk zijn dat het drinken voor haar wat rottiger is. We moeten haar gewoon goed in de gaten houden en zolang ze zo alert is, genoeg blijft plassen en niet gaat huilen (zonder reden) hoeven we ons geen zorgen te maken.

[ Bericht 51% gewijzigd door sjak op 28-07-2006 20:32:41 ]
Lekker douchen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:25 #104
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40279722
Belana@
De avent 1 is idd voor de avent fles de kleinste speen. En 15 minuten over een flesje doen is keurig hoor. Wij houden meestal tussen de 15 a 20 minuten aan om goed te kunnen voeden.
Dus je doet het hardstikke goed met de kleine man!

Sjak@
ik heb ook altijd gevoed op schema. Ik maakte haar om de 3 uur wakker omdat ze niet genoeg aankwam en alleen maar sliep als ze de kans kreeg. Heb toen gedeaan wakker maken, borst, knuffelen en verschonen (verschillend voor of na een voeding) en weer in bed.
Voor ons werkte dit prima ze huilde zo goed als nooit. Wel had ze al vrij snel een speentje omdat ik door verkeerde begeleiding 6 kraamhulpen in acht dagen) en iedereen vertelde wat anders. Vreselijk pijnlijke tepels had.

Door op internet te surfen maar ook door gewoon op forums te vragen kom je heel veel te weten over de bv. En de beste tips enz vond ik dat ik kreeg van andere moeders die bv hadden gegeven ipv het cb of een arts.

Succes
joyce
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:37:41 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_40283559
ja, ik had het gelezen op de avent site joyce
Mijn kleine man wordt snel groot zo, want hij drinkt zich echt een slag in de rondte mijn god wat kan die eten. en mijn borsten ruiken het, want ik kolf net met gemak 140 cc en dat voor de avond, das veel. het schiet ook met gemak toe, regelmatig ook als ik er niet op zit te wachten... ik moet dus echt van die inleg/compres gevallen gaan kopen. nog tips? niet zo zweterig en die niet gaan plakken aan je tepels?
stormy waters...
sailin'
pi_40283939
Lilypadz voldoen natuurlijk niet aan je eis dat ze niet mogen plakken, maar ik vind ze wel erg prettig om de toeschietrefelx tegen te houden. Ze vangen dus geen melk op maar zorgen dat er niets toeschiet en dat vind ik wel zo hygienisch, vooral met dit warme weer.
Maar ik heb het idee dat het net zo persoonlijk is als de keuze voor een merk maandverband of luiers, wat bij de een prettig is is bij de ander plakkerig of anderzins vervelend. Misschien gewoon wat merken proberen?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:52:42 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_40283983
aha. nou dan ga ik maar ff proberen. ik had staan van de etos, maar die heb ik dus weg gegooid, vieze plak dingen morgen ff kijken. lilypads ken ik niet.
stormy waters...
sailin'
pi_40284089
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:52 schreef Belana het volgende:
lilypads ken ik niet.
Ze zijn wel duur, maar gaan als het goed is maanden mee. het zijn doorzichtige siliconen plakkers die je op je tepel plakt nadat je deze een stukje naar binnen hebt gedrukt. Als het goed is kan de melk dan niet meer toeschieten maar ik heb begrepen dat het niet foolproof is. Even afwassen en ze zijn weer zelfklevend.
Ik gebruik ze nu een paar maanden omdat ik al stevig begon te lekker vrij vroeg in de zwangerschap maar ik heb ze natuurlijk nog niet getest met een stevig gestuwde TSR
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:04:43 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_40284268
ik ben dan weer bang dat ik de alle TSR ga onderdrukken, of is dat onzin?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:14:14 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40284532
Sjak, wat zei de dokter over die blaren dan? Hoe ze eraan gekomen is bedoel ik?
Het aanleggen misschien?

Vanmorgen hier ook met Cas bij de dokter geweest. Toch spruw. Toen de dokter met de spatel in zijn mondje keek, zag ik dat zijn hele wangetjes binnen onder zaten. Dat ik dat niet gezien heb zeg.
Nu allebei Daktarin gekregen, hij de gel en ik de crème. Gezegd nog dat Léon hier zo van spuugde destijds, maar Daktarin was het eerste wat hij kon voorschrijven.
ook mijn been nog na laten kijken. ws tijdens slaap verkeerd bewogen. hij kon me er niets voor voorschrijven ivm de borstvoeding, kon alleen paracetamol slikken. kon nog een week duren, balen dus. moest rustig aan doen, jippie.....
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:38:41 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_40285262
hoe kan dat toch dat spruw? hoe komt dat?
ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn Dutch!
stormy waters...
sailin'
pi_40286888
Spruw, is het gevolg van een schimmeltje dat iedereen bij zich draagt. Bij verminderde weerstand kan het toeslaan.

De fluconazol werkt nu als een tierelier. Wat wit was is nu geelig. Het brandt nog wel maar de pijn lijkt minder met drinken. Ik moet wel goed Merlijn in de gaten houden omdat hij nu niks heeft.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:08:16 #113
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40292551
Idd, o.a. bij verminderde weerstand. Die nachtvoedingen hakken er toch behoorlijk in hoe gezellig ik het ook vind. Verminderde weerstand door slaaptekort dus. En 's middags bijslapen is er ook niet altijd bij. Cas vindt het 's middags veel te gezellig. Gister dus wel even bijgeslapen, oma to the rescue! Zij is lekker de hele dag hier geweest en ik heb 2 1/2 uur geslapen. En, zul je altijd zien, Cas en Léon ook.

We hebben er alles aan gedaan om het enigszins te voorkomen, spruw. Als we met Cas bezig zijn, zijn altijd de handen gewassen. Spenen worden netjes iedere dag uitgekookt, bh's tijdig gewisseld, zoogcompressen regelmatig verschoond etc. Sommige vrouwen zijn er nu eenmaal vatbaarder voor dan de ander.

Randa V toen ik gisteravond teruglas zag ik dat jij het ook had. Had ik nog niet gezien.
pi_40293481
Dus toch spruw Dutch.... Troost je, het gebeurt zoveel mensen. Wij hadden het ook. Goed smeren en het is zo weer weg. En nu ga ik naar een heeele mooie winkel bij mijn ouders in de buurt op zoek naar een kraamcadeau voor die mooie Cas. Hahaaaaa!
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_40307716
Bar bedankt voor het posten van de vraag.
Ook de mensen die hebben gereageerd thanks.
Het drinken uit het fles gaat ondertussen goed.
Dinja drinkt nu lekker haar gekolfde melk uit een flesje als zij op het kvd is
en bij mijn ouders gisteren ook. Hoop dat het zo blijft gaan.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:48:18 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40308953
Lishe, je maakt me ont-zet-tend nieuwsgierig!

Tot nu toe houdt Cas de Daktarin goed binnen. Afgezien van het feit dat hij het gewoon smerig vindt en met zijn tongetje het probeert eruit te duwen. Wat een gemartel zeg. Maar het heeft wel direct effect gelukkig.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:51:18 #117
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40309022
Smeer je het er met je vinger in Dutchie? Die tip kreeg ik toen van mijn HA, na iedere voeding een erwtje daktarin door het mondje verdelen, zodat er overal een dun laagje zat. Dus niet met het bijbehorende lepeltje, die hoeveelheid was eigenlijk teveel voor een pasgeboren babietje, aldus mijn HA.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:53:09 #118
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40309066
Ik doe het idd met de vinger, maar dan nog presteert hij het om met zijn tong naar buiten te werken. Maar ik vind het idd wel erg veel. Dus mijn idee is ook; dat wat erin zit is mooi genoeg. En het werkt sterk genoeg dus.
pi_40309157
Denk hier in de toekomst nog wel regelmatig langs te komen dus ik zal me even verder voorstellen.
Ik ben op 25 april moeder geworden van onze eerste en ben hierop apetrots.
Ik geef volledige borstvoeding op verzoek en ik ben deze week weer aan het werk gegaan.
En al verklaren mijn collega's me voor gek, ik kolf lekker op het werk.
Het kolven verloopt nog niet altijd van een leiendakje maar met de neusspray gaat het al een stuk beter. En gisteren haalde ik opeens uit elke borst een voeding.
Moet nu effe mijn kleine meid gaan voeden. tot kijk
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:00:23 #120
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40309232
D_D_T welkom!
Heb je dit topic ookal gevonden? Het grote kleine babietjestopic deel 82
pi_40311041
Welkom D_D_T

Dutchie, idd wat Leah zegt, de daghoeveelheid verdelen (zo goed mogelijk) over het aantal voedingen en dan met je vinger in zijn mondje smeren (het is nogal taai spul en kan anders ook als balletje in de keel komen). linkje
pi_40319200
Hele reactie getypt.. weg! Eigen schuld, dikke bult, dus even overnieuw dan maar.

Wij hebben al maanden spruw. Dacht ik.. tot ik er achter kwam dat een allergische reactie op miconazol op spruw lijkt. Ben met alles gestopt en we wachten af.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:50 schreef sjak het volgende:
Oh, wat raar dan inderdaad dat ze je verkeerd voorlichten. Van BV zou ze dus minder nodig hebben?
Nee. Er werd niet bedoeld dat ze minder nodig zou hebben. Van moedermelk mag een kind zoveel drinken als het wil, anders dan bij kunstvoeding waar wel een limiet per etmaal aan zit. Ik begrijp dat je naar 'hoeveelheden' zoekt, omdat je niet op verzoek voedt, maar hou je niet te vast aan die formule. Die is eigenlijk niet bedoeld voor bv-kindjes en is ook niet meer dan een richtlijn. Kijk maar naar Jetske.. is ze alert, tevreden, bevredigd na drinken en goede plasluiers (minimaal 4 hele natte)? Dan zal het wel goed zitten. Maar dat doe je wel, zie ik

DDT, gelukkig dat ze nu drinkt van de fles. Ik had ook zo'n weigeraartje

Linda, erg irritant ja en voor mij een drijfveer er zoveel mogelijk zelf van af te weten. En verder (ik weet niet meer wie dat vroeg) ik ben opgegroeid in een zeer 'lactivistisch' gezin en vanuit de zorg (inderdaad ja) ook al grote interesse. Het onderwerp borstvoeding gaat me dan ook zeer aan mijn hart. En veel lezen, studeren en eigen ervaring natuurlijk.
Variety is the spice of life
pi_40321350
Bedankt Dutchie Het grote kleine babietjestopic deel 82 heb ik nu ook gevonden.
Er zijn hier heel wat inerressante topics te vinden in oud.

Wat ik mij trouwens nog afvroeg. Wanneer kan je bij volledige borstvoeding
de eerste ongi weer verwachten. Al hoop ik het voorlopig nog niet te worden.
pi_40321965
D_D_T, bij mij duurde dat bijna anderhalf jaar. Als je bv op verzoek geeft, niet kolft, geen speentje, kind slaapt bij je enz enz is een gemiddelde van 14 mnd bekend. Kolf je wel dan is het gemiddelde meer richting 9 mnd dacht ik.
pi_40322019
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:17 schreef poemojn het volgende:
Als je bv op verzoek geeft, niet kolft, geen speentje, kind slaapt bij je enz enz is een gemiddelde van 14 mnd bekend.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:20:38 #126
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40322045
Ik was met 4 maanden de 'gelukkige' uitzondering
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40322134
* poemojn aait ET even troostend
Deze keer ga je gewoon door voor een betere score, toch?
/edit Hmm die kans is niet zo groot blijkbaar, http://parenting.ivillage.com/baby/bbreastfeed/0,,3x61,00.html Jammer voor je

Handige site voor dit soort weetjes is www.kellymom.com en dan nu vooral http://www.kellymom.com/bf/normal/fertility.html

[ Bericht 13% gewijzigd door poemojn op 30-07-2006 14:32:54 ]
  zondag 30 juli 2006 @ 14:32:37 #128
3011 E.T.
pi_40322310
Dat maakt ;t voeden ook wat makkelijker.. rond eisprong en vlak voor ik ongesteld ging worden kwam de TSR erg moeilijk en had ik minder voeding. Maar toch volgehouden zonder flesvoeding tot een maand of 9 toen een heftige buikgriep die elke productie afkapte. Twee dagen te ziek om te voeden en geen enkele stuwing oid.
en had toen geen zin meer om de hele boel op te krikken (en met een kind van 9 mnd gaat dat ook wat moeilijker dan met een baby volgens mij) en 't dus maar laten gaan.
vond 9 maanden ook een erg mooie score
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40322380
is het ook \

/editje
Wanneer sliep Saskia eigenlijk door, ET? Bij sommigen keert hun menstruatie/vruchtbaarheid nl terug wanneer de baby 's nachts 6/7 doorslaapt (er zijn dus mensen die co-slapen, maar de peuter naar een eigen kamer doen om weer een menstruatiecyclus te krijgen voor nr 2).
pi_40322474
Hartstikke mooie score toch!
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:17 schreef poemojn het volgende:
Als je bv op verzoek geeft, niet kolft, geen speentje, kind slaapt bij je enz enz is een gemiddelde van 14 mnd bekend.
Geldt dat ook als je een enkele keer wel kolft? Ik kolf wel eens, misschien 1 keer in de drie weken of zo. Verder hier geen speen, bv op verzoek en co-sleeping.

Owlet, ik heb over je gedroomd moet niet gekker worden hoor, ik ben zo nieuwsgierig
  zondag 30 juli 2006 @ 14:50:57 #131
3011 E.T.
pi_40322753
Saskia sliep pas door toen ze een jaar was.. tot die tijd hebben we ;s nachts nog flesjes staan maken (dan is bv toch echt een stuk makkelijker ) dus daar lag 't niet aan.

Ik kolfde trouwens twee dagen in de week op m'n werk (maar dat was vanaf 3,5 mnd) dus hooguit 't speentje dat ze wel eens had bij het inslapen.
Naja, het zal wel
  zondag 30 juli 2006 @ 14:56:24 #132
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_40322882
Uhmm zat even te rekenen Thijs heeft 9 maanden bv gehad toen we een goede 2 weken op de flesvoeding waren overgestapt werd ik ongi, dus ik mag ook zeker niet klagen.

Kolven deed ik echt net als we ergens naar toe moesten en Thijs naar opa ging
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40322932
Kan het bij jou dan toch niet daar mee te maken hebben gehad ET? Dat betekent toch dat ze vanaf 3,5mnd niet alle voedingen meer rechtstreeks aan de borst dronk, en kolven heeft toch een ander effect op je lichaam blijkbaar. En dat speentje is ook niet volgens die theorie idd.

Nebelung, het gaat erom of je kind alle zuigbehoefte aan de borst stilt of niet, maar eens per drie weken kolven & flesje lijkt me dan minder ingrijpend dan elke dag.
pi_40323109
Nebelung!

Poemojn, met je onuitputtelijke voorraad linkjes, weet je toevallig ook een linkje naar wat meer info over vitamine K?
Ik blijf het vreemd vinden om het toe te dienen, helemaal omdat het wél in BV zit bij een gezonde voeding van moeder en het me tegen staat om iets anders dan BV te geven alleen maar omdat er een kleine risicogroep is (meen iets gelezen te hebben van tien babies per jaar, toen er nog geen vit. K standaard werd gegeven).

Mijn gevoel is nu dat ik geen vit. K wil gaan geven, tenzij er een risicofactor is zoals bijv. een tang/vacuümverlossing.
Maar of ik de puf heb om met de vlos in discussie te gaan over de dosis die direct na de geboorte wordt gegeven weet ik niet...

Hetzelfde met vit. D. Zolang het nog lukt om lekker dagelijks buiten te zijn, waarom dan "preventief" extra vitamines gaan geven. Wordt het nou een strenge winter of is het kindje ziekelijk waardoor zonlicht echt een probleem wordt dan is er altijd nog de keuze te maken.
pi_40323120
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef poemojn het volgende:
Nebelung, het gaat erom of je kind alle zuigbehoefte aan de borst stilt of niet, maar eens per drie weken kolven & flesje lijkt me dan minder ingrijpend dan elke dag.
Dat doet ze en mag ze En een flesje krijgt ze ook niet, nooit gehad, weigerde ze. Dronk eerst uit een cupje en nu een bekertje

Bar, ook al zo'n poos!
pi_40323225
Ik heb geen K gegeven (ja een weekje geloof ik, vanwege de wijkverpleegkundige die dat in die eerste week controleerde zelfs en ik me enigszins betrapt voelde ) En D geef ik ook niet. Mijn kind komt dagelijks buiten en dat lijkt me voldoende. Misschien straks in de winter, als de ijsbloemen op de ruiten staan.

Ik heb geen linkje per ongeluk, maar ik wil wedden Poemojn wel
  zondag 30 juli 2006 @ 15:29:23 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40323589
Ik werd na 6 maanden weer ongesteld. Emma heeft in het begin een speentje gehad (maand twee en drie geloof ik) en ik heb vanaf 12 weken drie dagen per week gekolfd. Emma slaapt ook al vanaf week 3 ofzo op haar eigen kamer. Dus tja waar het nou aan ligt? het duurde overigens wel twee maanden voordat ongi nummer twee kwam
@ Linda ja dat is idd irritant, vooral dat daar waar je denkt dat er genoeg kennis is (kraamafdeling, kraamzorg, cb) is dat er vaak niet. Ik kan nog wel een heel verhaal schrijven over alles wat me wat dat betreft irriteerd maar das zo negatief... Ik ben gewoon blij dat het bij ons nog goed gaat (af en toe een bijtincident daargelaten) en dat ik op i-net heel veel info kan vinden waar ik wel wat aan heb.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:32:39 #139
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40323669
Owlet, op borstvoeding.com staat iets over K en D. Emma heeft wel K gehad (omdat dat 'moest' en D ook een tijdje, tot ik dat stukje had gelezen en ik het toch al vaak vergat te geven.) Bij het cb bezoek met 6 maanden vroeg de arts of ik nog D gaf, ik heb maar ja gezecht omdat ik niet ook dat nog eens uit wilde leggen(was al 'anders' vanwege niet inenten).
pi_40324484
Ik vergat de druppeltjes altijd en zeker in de eerste weken was het afhankelijk van hoeveel KV Merlijn had gekregen. Op een gegeven moment, ook nadat ik artikelen had gelezen, heb ik het er maar bijgelaten. Mijn schoonzusje wees me er wel nog op dat vit. D niet voor niks werd gezegd te geven en geloofde mijn antwoord niet ook al was het op basis van artikelen, ach ja. Ik doe wat mij goeddunkt. Mijn wijkverpleegkundige zal het ook wel weer vragen over twee weken en ik zal denk ik toch maar gewoon ja zeggen, nog iedere keer gedaan.

Ik was na 4 weken vloeien in week 5 ongesteld, maar had dan ook alleen maar gekolfd.
pi_40324629
Ik heb altijd 'nee' gezegd en naar die artikelen verwezen (als de R in de maand was en ik minder buiten kwam door de regen ed gaf ik wel vit D bij, en dat vertelde ik daar dus ook). Ze vonden 't mijn eigen verantwoordelijkheid verder, het was alleen hun taak om me de adviezen te vertellen. Ging wel in een goede verstandhouding dus gelukkig.
pi_40326012
Bedankt, dat geeft weer voer tot denken...
Ik begrijp hier ook uit dat het in Amerika heel normaal is om een grote dosis te injecteren, in tegenstelling tot de lagere, maar vaker herhaalde orale dosis in NL.
Ik ga weer even peinzen of ik wel wil dat ze een eerste orale dosis van de VK krijgt, of niet.
  zondag 30 juli 2006 @ 19:11:22 #143
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40329659
Was na het vloeien meteen een week later ongesteld snik. Met 4 weken ofzo al.
Mara die dronk niet op verzoek omdat ik haar wakker moest maken om de 3 uur maximaal. (Dit omdat ze niet goed groeide en alleen maar sliep.) Weigerde om bijvoeding te geven doormiddel van kv. En ja Mara deed het er goed op ze is nu nog klein. Word in november 3 en heeft dan misschien net 92 (lees hoop ik) Ze weegt krap 11 kilo.

Dus voeden op verzoek deden we niet.
Ze had een speentje
Ze sliep in haar eigen kamertje.
Ik kolfte regelmatig om een voorraad op te bouwen. Die ik snik na een paar maanden weg kon gooien omdat ze allerlei allergieen had.
Hmm genoeg dingen dus om er voor te zorgen dat mijn menstruatie al snel op gang kwam. Nooit geweten. Ik dacht namelijk dat het alleen ging om voledig bv dus zonder bijvoeding.
Dat weten we dan voor als er een tweede komt.

Vitamine K heb ik wel gegeven omdat ik toen eigelijk niet beter wist. En het gewoon deed omdat het hoorde op die manier.
De vitamine D heb ik heel snel laten vallen. Toen ik wat zekerder werd de bv goed liep enz vond ik dat mijn bv volledig genoeg is. We komen veel buiten dus dat zal wel goed komen.
Nu deze winter is de eersrte dat Mara geen bv krijgt (heb het 2 jaar en 3 maanden gegeven) en misschien dat ik haar dan wat extra vitamines geef maar misschien ook niet.

Succes owlet en mocht je besluiten dat je het niet wil. Dan moet je denk ik wel sterk in je schoenen staan en zorgen dat je partner het ook weet!
  zondag 30 juli 2006 @ 19:35:22 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_40330241
een vraagje, is het normaal dat je borsten en tepels de hele tijd zo geirriteerd zijn? soort van gejeuk en geprik erin regelmatig. niet constant en het is niet TSR, dat voelt anders.
stormy waters...
sailin'
pi_40331257
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Succes owlet en mocht je besluiten dat je het niet wil. Dan moet je denk ik wel sterk in je schoenen staan en zorgen dat je partner het ook weet!
Dat eerste moeten we nog afwachten maar dat tweede zit wel goed Hij is niet zo bezig met dit soort dingen maar vertrouwd op mijn oordeel én heeft daarnaast een bloedhekel aan dingen die "moeten omdat het voor het grootste gedeelte van het volk zo moet". Ik weet even geen betere omschrijving te geven maar met gezeur over curves en protocollen hoef je bij hem niet aan te komen. Gelukkig maar, want dat hoeft bij mij ook niet
pi_40331885
Is dat begonnen nadat je bent begonnen met ft kolven Belana, of was het al?

Het is niet helemaal normaal volgens mij.

Staat je kolf te hard of te hoog of hoe noem je dat?
  Jubileum moderator zondag 30 juli 2006 @ 20:36:35 #147
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40331913
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:35 schreef Belana het volgende:
een vraagje, is het normaal dat je borsten en tepels de hele tijd zo geirriteerd zijn? soort van gejeuk en geprik erin regelmatig. niet constant en het is niet TSR, dat voelt anders.
Ik had dat ook regelmatig als ik veel aan de kolf had gehangen en heb dat (het kolven dus) altijd als de oorzaak gezien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 juli 2006 @ 20:40:14 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_40332045
ja, ik dacht ook wel al dat het van het kolven kon zijn, misschien moet ik hem wat zachter zetten idd. het is niet vreselijk ofzo, maar een beetje irritant.
stormy waters...
sailin'
pi_40333295
Lekker lang S-A-I-N-T Myrthe heeft bijna 25 mnd gehad, ben kort geleden gestopt en ze taalt er niet meer naar (wat na de bevalling natuurlijk kan veranderen als de productie weer zichtbaar op gang is en brusje drinkt).
  zondag 30 juli 2006 @ 21:36:58 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40333878
Was hier ook na 4 maanden weer ongesteld helaas.

Belana, gebruik je Bepanthen?

Hier had ik van de week nóg iemand aan de borst hangen.
Ik zat even naar Cas te kijken en Léon zat er bij. Hij zei al een keer: Mauk drinken. (Mauk = mij ook) Maar niet op gereageerd en ineens: hap!
pi_40333924
En kon hij het nog?
  zondag 30 juli 2006 @ 21:39:26 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40333962
Ik heb geen idee eigenlijk, kon geen spoortje melk bij hem ontdekken. Maar het voelde wel alsof hij goed 'vast had'.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:45:56 #153
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40334153
Dutchie dat is leuk zeg.
sowieso dat hij interesse had en dan ook nog hapt lief hoor.

Mara heeft geen interesse meer maar als we douchen en zij mij wil wassen dan was ze mijn borsten en zodra ze bij de tepel komt zegt ze ook even je melkie wassen hoor. Dat vind ik zo lief.

Poemojn ook lekker lang de borst gegeven goed hoor. Bij Mara ging het stoppen ook heel natuurlijk. We logeerde bij mijn ouders en ze vroeg er totaal niet om ook s nachts niet. Aan de ene kant fijn aan de andere kant mis ik het stiekem nog steeds hoor.

Vond het alleen jammer dat er altijd zo verbaasd gekeken werd als ik zei dat Mara nog de borst kreeg.
Negen van de 10 vraagt/zegt jeetje heb jij zoveel melk dan raakte het niet op?
pi_40362293
* Tamea heeft vandaag in het bos en in een parkje gekolft. Ik was best een beetje trots dat ik dat durfde.

Op maandag heeft m'n man voortaan vrij en kan ik dus ook ff wat langer dan 2 uurtjes zonder Finn de deur uit. Ik ben dus heerlijk gaan geocachen (soort wandelen/schatzoeken met GPS), maar moest onderweg wel kolven. Op batterijen want geen stopcontact in de buurt natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamea op 31-07-2006 22:12:23 ]
pi_40364523
Ik vind dat ontzettend stoer Ik durf dat soort dingen niet hoor!

Ik vind je toch al ontzettend stoer. Een moeilijke start gemaakt en hoe je nu met borstvoeding en alles eromheen om gaat, petje af hoor!
pi_40377736
Hier wil het kolven niet zo lukken...
Het lijkt wel of ik er maar een paar "straaltjes" uit krijg en dan stopt t. Nou hoorde/las ik iets over een neusspray... Kan iemand mij vertellen welke dat is en of dat via de huisarts moet of dat die gewoon bij de apotheek of drogist te verkrijgen is?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_40377910
syntocinon , moet via de huisarts.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:16:34 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378086
Tamea, ik voeg me bij nebelung echt bewondering voor je!
stormy waters...
sailin'
pi_40378144
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:08 schreef poemojn het volgende:
syntocinon , moet via de huisarts.
Dank u!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:38:48 #161
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40378619
Oe Tamea, da's wel stoer ja! Buiten kolven!!
pi_40396443
Het is hier lekker gezellig druk, zeg. Had gisteren even niet gekeken en er is weer al een hoop geschreven. Handig hoor al die links die genoemd worden. Als ik het zo een beetje lees dan denk ik dat het nog wel effe wegblijft. (volledige borstvoeding op verzoek, ook 's nachts geen speentje alleen op het werk min of meer op vaste tijden kolven.) Eigenlijk hoop ik stiekem dat het gewoon lekker wegblijft ik ik op een dag ontdek dat ik alweer lekker zwanger ben.

Dutchie, wel schattig zeg zo opeens nog een drinker aan de borst.

Tamea, goed hoor, gewoon doen. Kolven in de buitenlucht. heb het zelf nog niet gedaan. Moet nog altijd een keer batterijen kopen zodat ik geen stopcontact hoef Maar dat moet gewoon kunnen net als borstvoeding geven.

Vamperotica, die neusspray vond ik fantastisch. hier ging het ook voor geen meter. Maar met die neusspray ging het een stuk beter. En ondertussen gebruik ik die ook niet meer.
pi_40397807
Ik zou behoorlijk zware batterijen kopen D-D-T. Ik heb 2300 mah oplaadbare en nog doet m'n kolf het minder op batterijen dan gewoon in het stopcontact.
pi_40402071
[quote]Op dinsdag 1 augustus 2006 21:40 schreef Tamea het volgende:
Ik zou behoorlijk zware batterijen kopen D-D-T. Ik heb 2300 mah oplaadbare en nog doet m'n kolf het minder op batterijen dan gewoon in het stopcontact.
[/quote

Borstvoeding en batterijen!
Ja!
Natuurlijk!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40430901
Ja soms moet je kolven en dan is het leuker om tijdens de kolftijd op een leuk plekje te zitten i.p.v. een duf kantoor.

bedankt voor de tip, betreffende de batterijen. Welke kolf heb jij? ik heb de avent isis iq
pi_40441783
Wat stoer Tamea, buiten kolven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:54:25 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40441952
Tamea, wat goed van je!

Gisteravond nog gelachen: Cas had honger tegen 22.30, dus ik had hem vast op ons bed gelegd. Ben daarna zelf gaan douchen. Toen ik in mijn blote nixie terug kwam en naast hem ging liggen werd hij helemaal wild. Grote ogen, gespartel van armen en benen, mond wagenwijd open. Cas zag tieten! Cas zag zijn toetje!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:37:29 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_40442906
Cas
stormy waters...
sailin'
pi_40444761
Schattig is dat toch

Ik heb er ook zo een. En dan dat geluid erbij 'uhuhuhuhuhuhuh' en dan als ze aangelegd is zo'n ver-wegblik van gelukzaligheid

Ze is nu zo ver trouwens dat ze mijn shirt omhoog sjort als ze drinken wil (voor zover dat lukt dan) Ik moet er stiekem er lachen, maar ik moedig het niet aan. Nog een tip van de langvoedsters om te voorkomen dat ze dat straks te pas en te onpas doet?
pi_40444772
Slimme Cas
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:26:26 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_40446265
Cas

Ik heb gister de Avent Isis IQ Uno gekocht en vandaag voor het eerst gebruikt. Hij voelt prettig aan, beter dan de gehuurde van de thuiszorg. Alleen echt stil is hij niet...
Het kolfen ging prima! En Ive wilde ook wel uit het flesje drinken. Bij pappa. Niet bij mij, want meneer heeft dan toch liever de borst . Dat maakt mij niet zoveel uit, het is toch voor als ik even weg moet en straks als ik weer werk.
pi_40446530
Fijn dat het lukt Cattie! dat is weer een zorg minder toch?

Nebelung ik heb gen tip, misschien heb ik het (on) geluk dat Emma echt alleen aan de borst wil als ze daadwerkelijk honger heeft.
Ennuh dat uhuhuhuhuh geluid is dat universeel ingebakken bij baby's als geluid voor borst?
pi_40446809
Universeel ongeduldig babygeluidje misschien? Zoveel geluidsopties hebben ze de eerste maanden nog niet
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:46:48 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40446870
* sjak is trots
Vandaag hebben we Jetske gewogen en ze weegt maar liefst 4860 gram. Ze is in een week tijd ruim 500 gram aangekomen! Het gaat dus goed met de borstvoeding
Lekker douchen!
pi_40447124
Kolven wil hier nog steeds niet lukken.... Straks toch de huisarts maar s bellen voor die neusspray. Misschien dat dat helpt
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:02:22 #176
3011 E.T.
pi_40447407
Nebelung, ik deed altijd voor een voeding op m'n borst kloppen (meer m'n decollete eigenlijk) en daarna ging shirt omhoog en kwam er drinken. Zo probeerde ik haar te leren dat ik liever had dat ze ook klopte dan dat ze m'n shirt omhoog ging hijsen. En af en toe had ze dat idd door en ging d'r eigen handje ook even naar m'n decollete

Vamp, idd even neusspray halen toen dat bij mij eenmaal werkte was de wetenschap dat 't flesje in m'n tas zat genoeg

Sjak, dat gaat goed zeg!!
pi_40448794
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:45 schreef Tamea het volgende:
Universeel ongeduldig babygeluidje misschien? Zoveel geluidsopties hebben ze de eerste maanden nog niet
Emma maakt dat geluidje nog steedsals ze wil drinken, vandaar.
pi_40451100
Dat is een goed idee ET. bedankt! Dat ga ik eens proberen

Die Jetske!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:22:35 #179
3011 E.T.
pi_40452185
Idee had ik ook weer gejat van het bv-forum destijds
pi_40486189
Even een "waarschuwing". Sinds kort is er een nieuw forum wat zich richt op borstvoeding met de erg verwarrende naam borstvoedingforum.nl. Dus niet het alom bekende borstvoedingSforum.nl (met een -S).
De adviezen op dit nieuwe forum zijn soms te zot voor woorden en hebben niets te maken met mensen helpen.
Ik zag net in vijf minuten al dingen voorbij komen als "helaas hebben borsten geen maatstreepjes maar gelukkig kan je wekelijks naar het CB", "als de tanden komen is het een goede reden om te stoppen", en "jammergenoeg kunnen vaders niets doen bij BV".
Allemaal dingen die mensen best wel als persoonlijke mening kunnen en mogen hebben, maar waarvan het twijfelachtig is of ze als zijnde ultieme waarheid door een admin. verkondigd moeten worden.

Het is allemaal niet zo belangrijk natuurlijk, maar wel misschien de moeite waard om even te vermelden als je iemand doorverwijst naar het forum. Het juiste forum heeft dus een -S tussen borstvoeding en forum

Overigens heeft het nieuwe forum geen banden met de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
pi_40486501
Ja erg vervelend. Ik kwam erachter toen ik iemand doorverwees en een typfout maakte.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:03:39 #182
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40487375
Ik heb het ook al gezien. Ikkrijg echt de neiging om dat hele forum vol te spammen met hoe het wel kan (ik wil niet moet zeggen want het is zo persoonlijk). Jammer hoor iemand die schijnbaar zo weinig verstand van borstvoeding lijkt te hebben zoiets op zet.
pi_40488380
Ja ik had het ook al gelezen op het borstvoedingSforum en werd ook niet echt vrolijk van de dingen die ik daar las Niet bepaald positief.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:16:03 #184
3011 E.T.
pi_40489370
Mijn god, wat een onzin daar
De 'oprichter' herken ik trouwens nog wel uit de tijd dat ik me helemaal suf las op het borstvoedinsforum.. (Suus).. Die probeerde elke week wat anders in d'r onzekerheid en nam van niemand iets aan..
Valt me alles mee dat 't bij de tweede zo lang is gelukt bij d'r.. Maar ik zou van haar nooit enig advies aannemen..

edit: trouwens zielige bedoening daar dat je de link www.borstvoedingsforum.nl nieteens mag/kan gebruiken in een post.. Dat worden allemaal x'jes

[ Bericht 26% gewijzigd door E.T. op 04-08-2006 19:45:03 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:56:38 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40492417
ik vraag me even tussendoor af, Belana, hoe gaat het met het kolven?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:04:12 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_40492619
nou... niet...
als je dat wilt bijhouden moet je echt iedere 3 uur kolven en het punt is dat ik dan dus gemakzuchtig wordt, ik zal het heel eerlijk bekennen. Maar mijn mannetje doet het prima en dat vind ik nu het belangrijkste. (anders ga ik weer lopen janken en dat wil ik niet...)
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:11:19 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492842
En waarom mag ik dan wel janken en jij niet?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:22:43 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493118
och belaantje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:25:58 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_40493200
moppie ben je!
nee, ik mag wel janken, maar ik liep vanwege de bv dus de hele dag te janken... dus toen gaan kolven en geloof me, ik heb zat, maar de hele dag kolven is ook een toestand + geirriteerde tepels ervan. Ik ben blijkbaar niet zo'n doorzetter en dan baal ik ook wel weer van mezelf, maar tegelijkertijd weet ik dat ik de rust nodig heb die ik nu heb, omdat ik er anders onderdoor ga.
ik weet niet of ik me helder uitdruk... ik baal aan de ene kant enorm dat het niet gelukt is, aan de andere kant voel ik me nu goed door de rust die ik heb en daar kan ik me dan weer schuldig over voelen. ingewikkeld hoor, net bevallen zijn
Om het minder ingewikkeld te maken richt ik me dus op mijn kereltje(s) en vind ik het belangrijker dat hij het goed doet en dat doet ie en dat maakt me gelukkig
heel verhaal...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:38:47 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493526
dat had ik ook hoor belana. precies op die manier

en dan maar tegen jezelf zeggen; komop je hebt je best gedaan, kan nu eenmaal niet alles willen..
en dat schuldgevoel gaat vanzelf weer over

je hebt het supergeod geprobeerd in iedergeval!!
pi_40493572
Combineer je het nu dan Belana of ben je helemaal gestopt?
Jammer voor je dat het anders gelopen is dan je wilde.
  Jubileum moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40:48 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40493590
Je doet het geweldig hoor Belaan en, zoals ik al eerder tegen je zei, er is nog nooit iemand in therapie gegaan omdat hij/zij vroeger (te)kort bv heeft gekregen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:44:15 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40493673
Belana, hoezo is het je niet gelukt? Ezra krijgt toch borstvoeding? Wat maakt het dan nog uit dat het niet rechtstreeks uit je borst komt? Je geeft hem precies hetzelfde en daar gaat het toch om. Het is wat ingewikkelder, maar dat maakt je juist nog meer een doorzetter. Je zoekt naar oplossingen om je zoontje het beste te geven wat je kan. Menigeen had het al veel eerder opgegeven. En flesvoeding is echt een prima alternatief. Ik doe het je niet na hoor.
Niet zo twijfelen aan jezelf, dame.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:13:35 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_40494589
Ezra krijgt nu steeds meer flesvoeding omdat ik het niet volhou om er tegenaan te kolven... vandaar de mixed feelings....
stormy waters...
sailin'
pi_40495150
Toen ik de eerste weken kolfde, kreeg Merlijn maar 6 flessen op een dag, waarvan 5 gekolfd. Hoeveelheden zoals voorgeschreven voor flesvoeding hielden we aan. Kolfde ik niet genoeg of gingen we weg, dan kreeg hij gewoon flesvoeding. Dit vond ik toen wel om vol te houden, de nacht kon Magneet doen door een flesje te maken. Vanaf week 4 ben ik toen weer live gaan voeden. Vanaf februari kreeg Merlijn alleen nog maar borstvoeding.

Ik dacht zolang Merlijn nog grotendeels borstvoeding krijgt is het prima, heb in de eerste weken ook bijgehouden wat ik kolfde en het kolven ging bij mij juist helemaal niet goed, mocht blij zijn als ik er 100cc uitkreeg voor één fles.

Dus Belana, zolang Ezra nog borstvoeding krijgt is het toch prima. Niet te druk over maken .....
pi_40495348
Hier gaat het met mijn borst nog steeds niet lekker, moet wel zeggen de pijn wel te verdragen is aan mijn rechterborst, maar zoals vanmiddag op mijn werk na het kolven, bah. Mijn borst brandt nog na....
De spruw of wat het ook is, is dus nog niet echt weg. Gelukkig helpt op een bepaalde manier aanleggen wel een beetje de pijn te beperken. Ik zit nu op dag 9 van de pillen, nog 5 pillen over. Woensdag zou ik dan dus de laatste hebben, maar eigenlijk had het toch nu minder moeten zijn toch?? Maandag op dag 12 van de pillen zal ik toch maar een afspraak maken met mijn eigen huisarts, want als het dan niet weg is zullen de twee overige pilletjes ook niet veel meer doen. Bij Merlijn of mijn andere borst is gelukkig nog niets gevonden. Merlijn drinkt rustig aan de rechterborst. Hopen dat het toch snel wat over.
pi_40508231

Lang leve de neusspray!!
pi_40522718
Vamperotica fijn dat het met neusspray lukt. Wel effe in de gaten houden dat hij bij ingebruikname nog 1 maand houdbaar is en niet meer de datum op de verpakking.

Randa vervelend zeg dt je zo'n last heb met je borst. Hoop dat het aan het eind van je pillen helemaal over is.

Belana gewoon doen waar je je gelukkig bij voelt. Een schuldgevoel is nergens voor nodig.

Verder zijn hier de regeldagen weer voorbij. poewie wat is dat effe afzien. Maar nu gaat het weer heerlijk op het gemakje.
pi_40534719
bedankt D_D_T.... Was het idd vergeten....gelijk de datum van in gebruikname er maar even op gezet!
pi_40534896
Hallo dames,

Ik wil graag even jullie advies vragen. Ik lees al een hele tijd mee en zit nu even met mn handen in het haar. Mijn kleine meid is nu 4 maanden en ze krijgt nog volledige borstvoeding (ik wilde afbouwen, maar ze lust vooralsnog de nutrilon niet, maar dat is weer een ander verhaal haha).

Nu is ze sinds 2 weken begonnen met spugen. En ik bedoel niet een mondje teruggeven, maar 1 a 2 uur na de voeding gooit ze er ineens melk uit. Vaak een combinatie van speeksel, melk, stukjes (verteerde melk?) en zuur. Het zijn geen golven, gelukkig.

Ze groeit vooralsnog goed (bij 3 1/2 maand was ze 6600 gram), maar sinds het spugen ben ik niet meer bij het CB geweest. Wel lijkt het alsof ze wat last heeft ervan. Tijdens het spugen huilt ze weleens, niet altijd.

Ik heb al geprobeerd haar na het voeden overeind te houden, maar omdat het 1 a 2 uur later pas komt lijkt het alsof het overeind houden niet echt helpt. Verder gaf ik vanaf de geboorte 6 voedingen. Doordat ze steeds om dezelfde tijden kwam wachtte ik niet meer tot ze zelf ging huilen voor melk. Nu doe ik dat wel omdat ik dacht dat ze misschien wel teveel melk kreeg (ze drinkt altijd als ik aanleg). Dus nu zit ze op 5 voedingen. Ze drinkt wel nog steeds goed.

Draai elke dag een was met kleding/hydrofiellaken/hoeslakens met vieze prut. Ik ben echt niet vies van een beetje spuug of melk, maar dit zuur is echt vervelend. Daarbij vind ik het voor haar vies als ze in een natte koude plek ligt.

Het is eigenlijk begonnen sinds ze op haar buik kan draaien. Dit kan ze sinds ze 3 1/2 maand is. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Meestal hellpt buikliggen juist TEGEN reflux toch?

Weet iemand van jullie wat ik kan proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')