abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 21:45:56 #153
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40334153
Dutchie dat is leuk zeg.
sowieso dat hij interesse had en dan ook nog hapt lief hoor.

Mara heeft geen interesse meer maar als we douchen en zij mij wil wassen dan was ze mijn borsten en zodra ze bij de tepel komt zegt ze ook even je melkie wassen hoor. Dat vind ik zo lief.

Poemojn ook lekker lang de borst gegeven goed hoor. Bij Mara ging het stoppen ook heel natuurlijk. We logeerde bij mijn ouders en ze vroeg er totaal niet om ook s nachts niet. Aan de ene kant fijn aan de andere kant mis ik het stiekem nog steeds hoor.

Vond het alleen jammer dat er altijd zo verbaasd gekeken werd als ik zei dat Mara nog de borst kreeg.
Negen van de 10 vraagt/zegt jeetje heb jij zoveel melk dan raakte het niet op?
pi_40362293
* Tamea heeft vandaag in het bos en in een parkje gekolft. Ik was best een beetje trots dat ik dat durfde.

Op maandag heeft m'n man voortaan vrij en kan ik dus ook ff wat langer dan 2 uurtjes zonder Finn de deur uit. Ik ben dus heerlijk gaan geocachen (soort wandelen/schatzoeken met GPS), maar moest onderweg wel kolven. Op batterijen want geen stopcontact in de buurt natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamea op 31-07-2006 22:12:23 ]
pi_40364523
Ik vind dat ontzettend stoer Ik durf dat soort dingen niet hoor!

Ik vind je toch al ontzettend stoer. Een moeilijke start gemaakt en hoe je nu met borstvoeding en alles eromheen om gaat, petje af hoor!
Variety is the spice of life
pi_40377736
Hier wil het kolven niet zo lukken...
Het lijkt wel of ik er maar een paar "straaltjes" uit krijg en dan stopt t. Nou hoorde/las ik iets over een neusspray... Kan iemand mij vertellen welke dat is en of dat via de huisarts moet of dat die gewoon bij de apotheek of drogist te verkrijgen is?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_40377910
syntocinon , moet via de huisarts.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:16:34 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378086
Tamea, ik voeg me bij nebelung echt bewondering voor je!
stormy waters...
sailin'
pi_40378144
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:08 schreef poemojn het volgende:
syntocinon , moet via de huisarts.
Dank u!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:38:48 #161
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40378619
Oe Tamea, da's wel stoer ja! Buiten kolven!!
pi_40396443
Het is hier lekker gezellig druk, zeg. Had gisteren even niet gekeken en er is weer al een hoop geschreven. Handig hoor al die links die genoemd worden. Als ik het zo een beetje lees dan denk ik dat het nog wel effe wegblijft. (volledige borstvoeding op verzoek, ook 's nachts geen speentje alleen op het werk min of meer op vaste tijden kolven.) Eigenlijk hoop ik stiekem dat het gewoon lekker wegblijft ik ik op een dag ontdek dat ik alweer lekker zwanger ben.

Dutchie, wel schattig zeg zo opeens nog een drinker aan de borst.

Tamea, goed hoor, gewoon doen. Kolven in de buitenlucht. heb het zelf nog niet gedaan. Moet nog altijd een keer batterijen kopen zodat ik geen stopcontact hoef Maar dat moet gewoon kunnen net als borstvoeding geven.

Vamperotica, die neusspray vond ik fantastisch. hier ging het ook voor geen meter. Maar met die neusspray ging het een stuk beter. En ondertussen gebruik ik die ook niet meer.
pi_40397807
Ik zou behoorlijk zware batterijen kopen D-D-T. Ik heb 2300 mah oplaadbare en nog doet m'n kolf het minder op batterijen dan gewoon in het stopcontact.
pi_40402071
[quote]Op dinsdag 1 augustus 2006 21:40 schreef Tamea het volgende:
Ik zou behoorlijk zware batterijen kopen D-D-T. Ik heb 2300 mah oplaadbare en nog doet m'n kolf het minder op batterijen dan gewoon in het stopcontact.
[/quote

Borstvoeding en batterijen!
Ja!
Natuurlijk!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40430901
Ja soms moet je kolven en dan is het leuker om tijdens de kolftijd op een leuk plekje te zitten i.p.v. een duf kantoor.

bedankt voor de tip, betreffende de batterijen. Welke kolf heb jij? ik heb de avent isis iq
pi_40441783
Wat stoer Tamea, buiten kolven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:54:25 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40441952
Tamea, wat goed van je!

Gisteravond nog gelachen: Cas had honger tegen 22.30, dus ik had hem vast op ons bed gelegd. Ben daarna zelf gaan douchen. Toen ik in mijn blote nixie terug kwam en naast hem ging liggen werd hij helemaal wild. Grote ogen, gespartel van armen en benen, mond wagenwijd open. Cas zag tieten! Cas zag zijn toetje!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:37:29 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_40442906
Cas
stormy waters...
sailin'
pi_40444761
Schattig is dat toch

Ik heb er ook zo een. En dan dat geluid erbij 'uhuhuhuhuhuhuh' en dan als ze aangelegd is zo'n ver-wegblik van gelukzaligheid

Ze is nu zo ver trouwens dat ze mijn shirt omhoog sjort als ze drinken wil (voor zover dat lukt dan) Ik moet er stiekem er lachen, maar ik moedig het niet aan. Nog een tip van de langvoedsters om te voorkomen dat ze dat straks te pas en te onpas doet?
pi_40444772
Slimme Cas
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:26:26 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_40446265
Cas

Ik heb gister de Avent Isis IQ Uno gekocht en vandaag voor het eerst gebruikt. Hij voelt prettig aan, beter dan de gehuurde van de thuiszorg. Alleen echt stil is hij niet...
Het kolfen ging prima! En Ive wilde ook wel uit het flesje drinken. Bij pappa. Niet bij mij, want meneer heeft dan toch liever de borst . Dat maakt mij niet zoveel uit, het is toch voor als ik even weg moet en straks als ik weer werk.
pi_40446530
Fijn dat het lukt Cattie! dat is weer een zorg minder toch?

Nebelung ik heb gen tip, misschien heb ik het (on) geluk dat Emma echt alleen aan de borst wil als ze daadwerkelijk honger heeft.
Ennuh dat uhuhuhuhuh geluid is dat universeel ingebakken bij baby's als geluid voor borst?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40446809
Universeel ongeduldig babygeluidje misschien? Zoveel geluidsopties hebben ze de eerste maanden nog niet
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:46:48 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40446870
* sjak is trots
Vandaag hebben we Jetske gewogen en ze weegt maar liefst 4860 gram. Ze is in een week tijd ruim 500 gram aangekomen! Het gaat dus goed met de borstvoeding
Lekker douchen!
pi_40447124
Kolven wil hier nog steeds niet lukken.... Straks toch de huisarts maar s bellen voor die neusspray. Misschien dat dat helpt
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:02:22 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40447407
Nebelung, ik deed altijd voor een voeding op m'n borst kloppen (meer m'n decollete eigenlijk) en daarna ging shirt omhoog en kwam er drinken. Zo probeerde ik haar te leren dat ik liever had dat ze ook klopte dan dat ze m'n shirt omhoog ging hijsen. En af en toe had ze dat idd door en ging d'r eigen handje ook even naar m'n decollete

Vamp, idd even neusspray halen toen dat bij mij eenmaal werkte was de wetenschap dat 't flesje in m'n tas zat genoeg

Sjak, dat gaat goed zeg!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40448794
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:45 schreef Tamea het volgende:
Universeel ongeduldig babygeluidje misschien? Zoveel geluidsopties hebben ze de eerste maanden nog niet
Emma maakt dat geluidje nog steedsals ze wil drinken, vandaar.
pi_40451100
Dat is een goed idee ET. bedankt! Dat ga ik eens proberen

Die Jetske!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:22:35 #179
3011 E.T.
pi_40452185
Idee had ik ook weer gejat van het bv-forum destijds
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40486189
Even een "waarschuwing". Sinds kort is er een nieuw forum wat zich richt op borstvoeding met de erg verwarrende naam borstvoedingforum.nl. Dus niet het alom bekende borstvoedingSforum.nl (met een -S).
De adviezen op dit nieuwe forum zijn soms te zot voor woorden en hebben niets te maken met mensen helpen.
Ik zag net in vijf minuten al dingen voorbij komen als "helaas hebben borsten geen maatstreepjes maar gelukkig kan je wekelijks naar het CB", "als de tanden komen is het een goede reden om te stoppen", en "jammergenoeg kunnen vaders niets doen bij BV".
Allemaal dingen die mensen best wel als persoonlijke mening kunnen en mogen hebben, maar waarvan het twijfelachtig is of ze als zijnde ultieme waarheid door een admin. verkondigd moeten worden.

Het is allemaal niet zo belangrijk natuurlijk, maar wel misschien de moeite waard om even te vermelden als je iemand doorverwijst naar het forum. Het juiste forum heeft dus een -S tussen borstvoeding en forum

Overigens heeft het nieuwe forum geen banden met de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
pi_40486501
Ja erg vervelend. Ik kwam erachter toen ik iemand doorverwees en een typfout maakte.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:03:39 #182
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40487375
Ik heb het ook al gezien. Ikkrijg echt de neiging om dat hele forum vol te spammen met hoe het wel kan (ik wil niet moet zeggen want het is zo persoonlijk). Jammer hoor iemand die schijnbaar zo weinig verstand van borstvoeding lijkt te hebben zoiets op zet.
pi_40488380
Ja ik had het ook al gelezen op het borstvoedingSforum en werd ook niet echt vrolijk van de dingen die ik daar las Niet bepaald positief.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:16:03 #184
3011 E.T.
pi_40489370
Mijn god, wat een onzin daar
De 'oprichter' herken ik trouwens nog wel uit de tijd dat ik me helemaal suf las op het borstvoedinsforum.. (Suus).. Die probeerde elke week wat anders in d'r onzekerheid en nam van niemand iets aan..
Valt me alles mee dat 't bij de tweede zo lang is gelukt bij d'r.. Maar ik zou van haar nooit enig advies aannemen..

edit: trouwens zielige bedoening daar dat je de link www.borstvoedingsforum.nl nieteens mag/kan gebruiken in een post.. Dat worden allemaal x'jes

[ Bericht 26% gewijzigd door E.T. op 04-08-2006 19:45:03 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:56:38 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40492417
ik vraag me even tussendoor af, Belana, hoe gaat het met het kolven?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:04:12 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_40492619
nou... niet...
als je dat wilt bijhouden moet je echt iedere 3 uur kolven en het punt is dat ik dan dus gemakzuchtig wordt, ik zal het heel eerlijk bekennen. Maar mijn mannetje doet het prima en dat vind ik nu het belangrijkste. (anders ga ik weer lopen janken en dat wil ik niet...)
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:11:19 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492842
En waarom mag ik dan wel janken en jij niet?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:22:43 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493118
och belaantje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:25:58 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_40493200
moppie ben je!
nee, ik mag wel janken, maar ik liep vanwege de bv dus de hele dag te janken... dus toen gaan kolven en geloof me, ik heb zat, maar de hele dag kolven is ook een toestand + geirriteerde tepels ervan. Ik ben blijkbaar niet zo'n doorzetter en dan baal ik ook wel weer van mezelf, maar tegelijkertijd weet ik dat ik de rust nodig heb die ik nu heb, omdat ik er anders onderdoor ga.
ik weet niet of ik me helder uitdruk... ik baal aan de ene kant enorm dat het niet gelukt is, aan de andere kant voel ik me nu goed door de rust die ik heb en daar kan ik me dan weer schuldig over voelen. ingewikkeld hoor, net bevallen zijn
Om het minder ingewikkeld te maken richt ik me dus op mijn kereltje(s) en vind ik het belangrijker dat hij het goed doet en dat doet ie en dat maakt me gelukkig
heel verhaal...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:38:47 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493526
dat had ik ook hoor belana. precies op die manier

en dan maar tegen jezelf zeggen; komop je hebt je best gedaan, kan nu eenmaal niet alles willen..
en dat schuldgevoel gaat vanzelf weer over

je hebt het supergeod geprobeerd in iedergeval!!
pi_40493572
Combineer je het nu dan Belana of ben je helemaal gestopt?
Jammer voor je dat het anders gelopen is dan je wilde.
  Jubileum moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40:48 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40493590
Je doet het geweldig hoor Belaan en, zoals ik al eerder tegen je zei, er is nog nooit iemand in therapie gegaan omdat hij/zij vroeger (te)kort bv heeft gekregen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:44:15 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40493673
Belana, hoezo is het je niet gelukt? Ezra krijgt toch borstvoeding? Wat maakt het dan nog uit dat het niet rechtstreeks uit je borst komt? Je geeft hem precies hetzelfde en daar gaat het toch om. Het is wat ingewikkelder, maar dat maakt je juist nog meer een doorzetter. Je zoekt naar oplossingen om je zoontje het beste te geven wat je kan. Menigeen had het al veel eerder opgegeven. En flesvoeding is echt een prima alternatief. Ik doe het je niet na hoor.
Niet zo twijfelen aan jezelf, dame.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:13:35 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_40494589
Ezra krijgt nu steeds meer flesvoeding omdat ik het niet volhou om er tegenaan te kolven... vandaar de mixed feelings....
stormy waters...
sailin'
pi_40495150
Toen ik de eerste weken kolfde, kreeg Merlijn maar 6 flessen op een dag, waarvan 5 gekolfd. Hoeveelheden zoals voorgeschreven voor flesvoeding hielden we aan. Kolfde ik niet genoeg of gingen we weg, dan kreeg hij gewoon flesvoeding. Dit vond ik toen wel om vol te houden, de nacht kon Magneet doen door een flesje te maken. Vanaf week 4 ben ik toen weer live gaan voeden. Vanaf februari kreeg Merlijn alleen nog maar borstvoeding.

Ik dacht zolang Merlijn nog grotendeels borstvoeding krijgt is het prima, heb in de eerste weken ook bijgehouden wat ik kolfde en het kolven ging bij mij juist helemaal niet goed, mocht blij zijn als ik er 100cc uitkreeg voor één fles.

Dus Belana, zolang Ezra nog borstvoeding krijgt is het toch prima. Niet te druk over maken .....
pi_40495348
Hier gaat het met mijn borst nog steeds niet lekker, moet wel zeggen de pijn wel te verdragen is aan mijn rechterborst, maar zoals vanmiddag op mijn werk na het kolven, bah. Mijn borst brandt nog na....
De spruw of wat het ook is, is dus nog niet echt weg. Gelukkig helpt op een bepaalde manier aanleggen wel een beetje de pijn te beperken. Ik zit nu op dag 9 van de pillen, nog 5 pillen over. Woensdag zou ik dan dus de laatste hebben, maar eigenlijk had het toch nu minder moeten zijn toch?? Maandag op dag 12 van de pillen zal ik toch maar een afspraak maken met mijn eigen huisarts, want als het dan niet weg is zullen de twee overige pilletjes ook niet veel meer doen. Bij Merlijn of mijn andere borst is gelukkig nog niets gevonden. Merlijn drinkt rustig aan de rechterborst. Hopen dat het toch snel wat over.
pi_40508231

Lang leve de neusspray!!
pi_40522718
Vamperotica fijn dat het met neusspray lukt. Wel effe in de gaten houden dat hij bij ingebruikname nog 1 maand houdbaar is en niet meer de datum op de verpakking.

Randa vervelend zeg dt je zo'n last heb met je borst. Hoop dat het aan het eind van je pillen helemaal over is.

Belana gewoon doen waar je je gelukkig bij voelt. Een schuldgevoel is nergens voor nodig.

Verder zijn hier de regeldagen weer voorbij. poewie wat is dat effe afzien. Maar nu gaat het weer heerlijk op het gemakje.
pi_40534719
bedankt D_D_T.... Was het idd vergeten....gelijk de datum van in gebruikname er maar even op gezet!
pi_40534896
Hallo dames,

Ik wil graag even jullie advies vragen. Ik lees al een hele tijd mee en zit nu even met mn handen in het haar. Mijn kleine meid is nu 4 maanden en ze krijgt nog volledige borstvoeding (ik wilde afbouwen, maar ze lust vooralsnog de nutrilon niet, maar dat is weer een ander verhaal haha).

Nu is ze sinds 2 weken begonnen met spugen. En ik bedoel niet een mondje teruggeven, maar 1 a 2 uur na de voeding gooit ze er ineens melk uit. Vaak een combinatie van speeksel, melk, stukjes (verteerde melk?) en zuur. Het zijn geen golven, gelukkig.

Ze groeit vooralsnog goed (bij 3 1/2 maand was ze 6600 gram), maar sinds het spugen ben ik niet meer bij het CB geweest. Wel lijkt het alsof ze wat last heeft ervan. Tijdens het spugen huilt ze weleens, niet altijd.

Ik heb al geprobeerd haar na het voeden overeind te houden, maar omdat het 1 a 2 uur later pas komt lijkt het alsof het overeind houden niet echt helpt. Verder gaf ik vanaf de geboorte 6 voedingen. Doordat ze steeds om dezelfde tijden kwam wachtte ik niet meer tot ze zelf ging huilen voor melk. Nu doe ik dat wel omdat ik dacht dat ze misschien wel teveel melk kreeg (ze drinkt altijd als ik aanleg). Dus nu zit ze op 5 voedingen. Ze drinkt wel nog steeds goed.

Draai elke dag een was met kleding/hydrofiellaken/hoeslakens met vieze prut. Ik ben echt niet vies van een beetje spuug of melk, maar dit zuur is echt vervelend. Daarbij vind ik het voor haar vies als ze in een natte koude plek ligt.

Het is eigenlijk begonnen sinds ze op haar buik kan draaien. Dit kan ze sinds ze 3 1/2 maand is. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Meestal hellpt buikliggen juist TEGEN reflux toch?

Weet iemand van jullie wat ik kan proberen?
pi_40535117
hoi

Wat ik zou doen: ik zou eerst eens naar de huisarts gaan. Kijken of het een echte reflux is. Die moet en kan dat constateren en wellicht medicatie voorschrijven. Of weet je dat al? Komt het er in een grote boog uit en met veel kracht? Dan is het ws. reflux. Als het de mond uitloopt zonder kracht is het 'gewoon' spugen', dat kan geen kwaad.

Wat je sowieso beter kan doen ivm dit probleem is haar vaker dan 5 keer kleine beetjes laten drinken in plaats van 5 keer veel. Maagjes van zulke kleine kinderen zijn nog maar heel klein (van pasgeborenen zo groot als een knikker, dus nu met 4 maanden ter grootte van een...nou bedenk maar: stuiterbal?). Daar kan niet in 1 keer veel in. (en wat te veel is komt er uit. )

Rechtop houden is goed. Buikligging kan normaal gesproken helpen (maar moet je wel willen op die leeftijd ivm risico's). Maar juist omdat het komt omdat ze op haar buik draait, vraag ik me af of ze gewoon niet teveel in 1 keer binnenkrijgt. Wel naar de huisarts gaan hoor, reflux kan vervelende gevolgen hebben.

Belaan, jammer joh!

Vamp, wat fijn dat de spray goed werkt.
pi_40535269
Bedankt voor reactie nebelung

Ben nog niet bij de huisarts geweest. Wil maandag even bellen. Enig idee hoe een huisarts reflux vaststelt?
Ik begrijp dat haar maagje nog klein is en weinig kan verdragen, maar wat ik zo gek vind is dat ze dit nu heeft en de eerste 3 1/2 maand van haar leventje niet.
Ik heb mijn eigen voeding al onder de loep genomen, maar daar is niks geks mee.

Tja die buikligging. Vond het niet heel geruststellend dat ze al zo vroeg kon draaien. Maar terugleggen heeft geen enkele zin gehad. Draaien is echt 1 van haar favoriete bezigheden en ze draait naar haar buik (met slaapzak en al) en valt zo in slaap (gelukkig hoofdje opzij).
pi_40535340
Ik had ook stress met die buikligging toen, ja. En ik geloof dat Tamea (dacht ik hoor) ook zo'n vroeg draaiertje heeft.

Misschien kan je in het babietjes-topic even de vraag stellen hoe reflux wordt vastgesteld want ik weet dat daar wat mama's zijn met een baby met reflux (ik dacht in elk geval -evenstar-). Die weten dat vast
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:05:53 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40539742
kan Finn al draaien? dies net 2 maanden, wel erg vroeg.
pi_40541113
Ik schrok me dus ook dood toen ik hem ineens op z'n buik op de bank vond. Gelukkig kan ie het alleen op de bank (het zitvlak helt heel iets en dat was kennelijk net genoeg). Daar laten we hem dus nu nooit meer liggen. In z'n bed heeft ie het gelukkig nog nooit gedaan en ik hoop dat dat nog even zo blijft.
pi_40552917
grappig effect van zo lang voeden is dat ze er op een gegeven moment gewoon letterlijk om kunnen vragen. tijdens onze vakantie had anna zo af en toe haar moeilijke momenten 's nachts en als ik haar dan even ging troosten vroeg ze echt om 'drinken van mama'.

wat ze tijdens de vakantie ook ineens ging doen was 'eet smakelijk' zeggen voor het eten. nou ja, het klinkt meer als 'eemak' maar ze bedoelde er duidelijk eet smakelijk mee. toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.
pi_40554866
Hahaha dat lijkt me ook wel even wennen. In je hoofd zit het erin geprent dat baby's bv krijgen, maar dat ze dan later zelf kunnen praten en erom vragen gaat er nog even niet in hoor

Ik voed Chantel ook nog steeds en ik kan het me nog echt niet voorstellen dat ze erom gaat vragen
pi_40555025
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:38 schreef bixister het volgende:

toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.

"Eemak, Anna "
pi_40555092
Zo beleefd is Myrthe nooit geweest! Ik vond het al heel wat dat ze het 'mama klamelk' noemde ("mama chocolademelk"; chocolademelk is haar lievelingsdrankje).
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:10:25 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40563520
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:38 schreef bixister het volgende:
grappig effect van zo lang voeden is dat ze er op een gegeven moment gewoon letterlijk om kunnen vragen. tijdens onze vakantie had anna zo af en toe haar moeilijke momenten 's nachts en als ik haar dan even ging troosten vroeg ze echt om 'drinken van mama'.

wat ze tijdens de vakantie ook ineens ging doen was 'eet smakelijk' zeggen voor het eten. nou ja, het klinkt meer als 'eemak' maar ze bedoelde er duidelijk eet smakelijk mee. toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.
Jessai heeft gedronken tot hij vier was, maar praatte tot die tijd heel slecht, hij wees gewoon: 'die dinke'.
Junah is nu ruim twee en noemt het 'drinken bij mama'. Chinook noemde het altijd 'tietje drinken', dat kwam doordat mijn vriendin het ook zo noemde tegen haar dochter en kennelijk kon ze dat makkelijk onthouden Vond het zelf altijd een beetje vreemd klinken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:50:33 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_40579311
Op mijn linker tepel heb ik een kleine blauwe plek. Weet iemand hoe ik daaraan gekomen kan zijn? Zodat ik het de volgende keer kan voorkomen. Ik denk dat het vannacht is gebeurd, misschien heb ik verkeerd aangelegd ofzo... ('s nachts ben ik niet zo helder.)
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:35:41 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40585061
Cattie is het geen zuigvlek? Dat ze 's nachts een keer verkeerd gepakt heeft?
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:04:12 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_40586269
Dat zou best kunnen! Hoe ziet een zuigvlek eruit? Net als een zuigzoen? Daar lijkt het namelijk wel op.
(googlen op zuigvlek en tepel is geen succes... )
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:12:26 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40586609
Ja net als een zuigzoen.
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:13:10 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40586645
Zuigvlekken oftewel hele kleine zuigzoentjes, ik zat er vol mee toen ik Eva de borst gaf. Die was veel te ongeduldig en begon gewoon te zuigen op alles wat ze tegen kwam
Kleine roodblauwe plekjes waren het altijd inderdaad.

Anna
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40596938
grappig hoor al die kleine zuigvlekjes.
Ik loop de laatste tijd juiste echte blauwe plekjes op, omdat mevr. onder het drinken in mijn bovenarm ligt te knijpen. Wat een kracht zit er in zo'n klein knuistje.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:30:21 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_40601327
Even weer een vraagje:
Ive heeft nog steeds geen echt duidelijk ritme. ik voed op verzoek, wat betekent dat ik nog steeds zo ongeveer 10 voedingen per dag geef. Ik vind dat eigenlijk nogal veel... Dat is, uitgezonderd van de nachten, dan zit er gelukkig meer tijd tussen, om de 1,5 a 2 uur. Moet ik maar gewoon afwachten totdat hij een ritme krijgt en wat minder vaak gaat drinken? Of kan ik hem daarin stimuleren? Sommige dagen lijkt het net alsof ik alleen maar bezig ben met hem voeden.
pi_40601979
Hier is ook nog niet echt een ritme te vinden, ik voed ook op verzoek.
Alleen als het soms te lang duurt, maar ik haar wel wakker, komt ze erg snel, dan probeer ik het wel eens te rekken. Voor mij is "om de 3 uur" een richtlijn voor het op verzoek voeden zeg maar.

Gisteren gekolfd: 60 cc. wrs had ik meer kunnen krijgen als ik wat meer geduld had, want het eten stond op tafel Iris heeft het daarna ook zonder problemen opgedronken uit de fles. Daarna nog een toetje uit de borst
pi_40602579
10 voedingen voor zo'n jonge baby als Ive is toch heus heel normaal. Jonge babies drinken nou eenmaal graag vaak en dan kleine beetjes. Je zou kunnen proberen wat LadyS zegt: drie uur aanhouden, proberen dat uur te rekken dus.

Maar is het echt nodig? Hoe ouder kindjes worden hoe efficienter ze gaan drinken. Het gaat dus vanzelf beter. Er zal ook iets ontstaan van een ritme, al moet je niet raar opkijken als Ive dat ritme vanzelf weer omgooit als hij gaat regelen
pi_40602918
Het is normaal, maar wel intensief inderdaad, en je kunt tegen hebben dat je omgeving het niet normaal vindt (want gewend aan schemavoeden en voedingen van max 20 minuten). Dat kan het extra zwaar maken. Je kunt ongeveer rekenen dat zijn maag zo groot is als zijn vuist en dat hij dus veel kleine voedingen nodig zal hebben (op schema minder voeden en dan meer cc per keer kan wel maar nadeel is dat je dan de maag uitrekt, en dat wordt wel als oorzaak van overgewicht gezien). Die is hij ook nog gewend van in de baarmoeder, toen was de toestroom vrijwel constant.
Succes het wordt echt vanzelf makkelijker, de eerste 6 weken zijn het moeilijkst. Rond 6 weken krijg je nog weer regeldagen, en daarna gaat alles beter.. dan met 3 mnd weer regeldagen, en dan zijn moeder en kind gewoonlijk echt goed op elkaar ingespeeld.

Fijn dat het kolven zo goed ging LadyS!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:57:06 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_40603940
Dank jullie voor jullie hulp! Ik ga dus gewoon nog even zo verder.
@poemojn: ik krijg idd van verschillende kanten te horen dat het niet normaal is, zoveel voedingen...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:00:51 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_40604044
niet naar luisteren dus cattie
stormy waters...
sailin'
pi_40608287
cattie, hier was 't ook zo. wel vermoeiend maar ze had het blijkbaar nodig. ik ben op een gegeven moment op advies van het CB wat gaan minderen naar max. 1x per 3 uur, maar toen viel anna af, dus dat advies heb ik snel weer naast me neer gelegd.

ladyS wat fijn dat 't zo goed gaat!

belana, jammer maar alles kolven lijkt me ook verdomd zwaar. (en wat is 't toch een heerlijk kereltje zag ik weer ).
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:57:02 #224
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40609701
Cattie, Emma heeft nog steeds geen ritme, dat wil zeggen datze niet op vaste tijden drinkt, wel meestal op vaste momenten, voor en na het slapen. En dat slapen, ach ja de ene dag slaapt ze drie keer een uur en de andere een keer drie uur. Ik vind het wel prima zo, ik heb genoeg vrijheid om er op uit te gaan want de voeding voor Emma is bij de hand, en dat vind ik wel zooo makkelijk. "heb je honger? Kom maar dan drinken we even wat en gaan we daarna weer verder winkelen"
pi_40658011
Hallo meiden,

Weten jullie misschien hoe het zit met de voedzaamheid van borstvoeding i.v.m. die van flesvoeding?

Ik kolf namelijk en geef de voeding mee naar het kinderdagverblijf. Nu ben ik schijnbaar de eerste
in 5 jaar die gekolfde melk meegeeft is kolven als je terug aan het werk gaat zo uitzonderlijk dan? en ze vinden dat
mijn dochter van die kleine hoeveelheden drinkt.
Ze drinkt altijd rond de 100 CC terwijl de andere kindjes rond de 150 CC drinken.
Nu kan ik me daar niet zo druk over maken. Mijn dochter groeit namelijk prima en is een erg vinnige tante
dus ik geloof er niet in dat ze te kort komt.
pi_40658455
het is gewoon niet te vergelijken bij moedermelk is alles goed zolang het kind er goed op groeit.
pi_40658862
Vandaag vroeg de zorgleidster op het KDV ook aan me," Hoelang is borstvoeding eigenlijk voedzaam?" Ik werd behoorlijk afgekapt toen ik over "Ik wil zeker tot 2 jaar blijven voeden als het kan, alleen dan zullen het wel veel minder voedingen ws." Maar ja, Merlijn heeft op dit moment het probleem dat hij alles weigert bij het KDV van drinken dus ook de BV, al heeft hij die wel het liefste. Ben volgens mij ook de enige die BV meegeeft daar in de baby/dreumesgroep.
pi_40661173
Is niet te vergelijken, op geen enkele manier. Op een KVD zouden ze dat toch eigenlijk moeten weten

Moedermelk is altijd goed van kwaliteit en past zich aan de behoeften van jouw baby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')