abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40535117
hoi

Wat ik zou doen: ik zou eerst eens naar de huisarts gaan. Kijken of het een echte reflux is. Die moet en kan dat constateren en wellicht medicatie voorschrijven. Of weet je dat al? Komt het er in een grote boog uit en met veel kracht? Dan is het ws. reflux. Als het de mond uitloopt zonder kracht is het 'gewoon' spugen', dat kan geen kwaad.

Wat je sowieso beter kan doen ivm dit probleem is haar vaker dan 5 keer kleine beetjes laten drinken in plaats van 5 keer veel. Maagjes van zulke kleine kinderen zijn nog maar heel klein (van pasgeborenen zo groot als een knikker, dus nu met 4 maanden ter grootte van een...nou bedenk maar: stuiterbal?). Daar kan niet in 1 keer veel in. (en wat te veel is komt er uit. )

Rechtop houden is goed. Buikligging kan normaal gesproken helpen (maar moet je wel willen op die leeftijd ivm risico's). Maar juist omdat het komt omdat ze op haar buik draait, vraag ik me af of ze gewoon niet teveel in 1 keer binnenkrijgt. Wel naar de huisarts gaan hoor, reflux kan vervelende gevolgen hebben.

Belaan, jammer joh!

Vamp, wat fijn dat de spray goed werkt.
Variety is the spice of life
pi_40535269
Bedankt voor reactie nebelung

Ben nog niet bij de huisarts geweest. Wil maandag even bellen. Enig idee hoe een huisarts reflux vaststelt?
Ik begrijp dat haar maagje nog klein is en weinig kan verdragen, maar wat ik zo gek vind is dat ze dit nu heeft en de eerste 3 1/2 maand van haar leventje niet.
Ik heb mijn eigen voeding al onder de loep genomen, maar daar is niks geks mee.

Tja die buikligging. Vond het niet heel geruststellend dat ze al zo vroeg kon draaien. Maar terugleggen heeft geen enkele zin gehad. Draaien is echt 1 van haar favoriete bezigheden en ze draait naar haar buik (met slaapzak en al) en valt zo in slaap (gelukkig hoofdje opzij).
pi_40535340
Ik had ook stress met die buikligging toen, ja. En ik geloof dat Tamea (dacht ik hoor) ook zo'n vroeg draaiertje heeft.

Misschien kan je in het babietjes-topic even de vraag stellen hoe reflux wordt vastgesteld want ik weet dat daar wat mama's zijn met een baby met reflux (ik dacht in elk geval -evenstar-). Die weten dat vast
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:05:53 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40539742
kan Finn al draaien? dies net 2 maanden, wel erg vroeg.
pi_40541113
Ik schrok me dus ook dood toen ik hem ineens op z'n buik op de bank vond. Gelukkig kan ie het alleen op de bank (het zitvlak helt heel iets en dat was kennelijk net genoeg). Daar laten we hem dus nu nooit meer liggen. In z'n bed heeft ie het gelukkig nog nooit gedaan en ik hoop dat dat nog even zo blijft.
pi_40552917
grappig effect van zo lang voeden is dat ze er op een gegeven moment gewoon letterlijk om kunnen vragen. tijdens onze vakantie had anna zo af en toe haar moeilijke momenten 's nachts en als ik haar dan even ging troosten vroeg ze echt om 'drinken van mama'.

wat ze tijdens de vakantie ook ineens ging doen was 'eet smakelijk' zeggen voor het eten. nou ja, het klinkt meer als 'eemak' maar ze bedoelde er duidelijk eet smakelijk mee. toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.
pi_40554866
Hahaha dat lijkt me ook wel even wennen. In je hoofd zit het erin geprent dat baby's bv krijgen, maar dat ze dan later zelf kunnen praten en erom vragen gaat er nog even niet in hoor

Ik voed Chantel ook nog steeds en ik kan het me nog echt niet voorstellen dat ze erom gaat vragen
pi_40555025
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:38 schreef bixister het volgende:

toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.

"Eemak, Anna "
pi_40555092
Zo beleefd is Myrthe nooit geweest! Ik vond het al heel wat dat ze het 'mama klamelk' noemde ("mama chocolademelk"; chocolademelk is haar lievelingsdrankje).
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:10:25 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40563520
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:38 schreef bixister het volgende:
grappig effect van zo lang voeden is dat ze er op een gegeven moment gewoon letterlijk om kunnen vragen. tijdens onze vakantie had anna zo af en toe haar moeilijke momenten 's nachts en als ik haar dan even ging troosten vroeg ze echt om 'drinken van mama'.

wat ze tijdens de vakantie ook ineens ging doen was 'eet smakelijk' zeggen voor het eten. nou ja, het klinkt meer als 'eemak' maar ze bedoelde er duidelijk eet smakelijk mee. toen ik haar gisteravond ging voeden voor ze naar bed ging zei ze eerst nog snel even 'eemak mama!'.
Jessai heeft gedronken tot hij vier was, maar praatte tot die tijd heel slecht, hij wees gewoon: 'die dinke'.
Junah is nu ruim twee en noemt het 'drinken bij mama'. Chinook noemde het altijd 'tietje drinken', dat kwam doordat mijn vriendin het ook zo noemde tegen haar dochter en kennelijk kon ze dat makkelijk onthouden Vond het zelf altijd een beetje vreemd klinken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:50:33 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_40579311
Op mijn linker tepel heb ik een kleine blauwe plek. Weet iemand hoe ik daaraan gekomen kan zijn? Zodat ik het de volgende keer kan voorkomen. Ik denk dat het vannacht is gebeurd, misschien heb ik verkeerd aangelegd ofzo... ('s nachts ben ik niet zo helder.)
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:35:41 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40585061
Cattie is het geen zuigvlek? Dat ze 's nachts een keer verkeerd gepakt heeft?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:04:12 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_40586269
Dat zou best kunnen! Hoe ziet een zuigvlek eruit? Net als een zuigzoen? Daar lijkt het namelijk wel op.
(googlen op zuigvlek en tepel is geen succes... )
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:12:26 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40586609
Ja net als een zuigzoen.
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:13:10 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40586645
Zuigvlekken oftewel hele kleine zuigzoentjes, ik zat er vol mee toen ik Eva de borst gaf. Die was veel te ongeduldig en begon gewoon te zuigen op alles wat ze tegen kwam
Kleine roodblauwe plekjes waren het altijd inderdaad.

Anna
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40596938
grappig hoor al die kleine zuigvlekjes.
Ik loop de laatste tijd juiste echte blauwe plekjes op, omdat mevr. onder het drinken in mijn bovenarm ligt te knijpen. Wat een kracht zit er in zo'n klein knuistje.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:30:21 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_40601327
Even weer een vraagje:
Ive heeft nog steeds geen echt duidelijk ritme. ik voed op verzoek, wat betekent dat ik nog steeds zo ongeveer 10 voedingen per dag geef. Ik vind dat eigenlijk nogal veel... Dat is, uitgezonderd van de nachten, dan zit er gelukkig meer tijd tussen, om de 1,5 a 2 uur. Moet ik maar gewoon afwachten totdat hij een ritme krijgt en wat minder vaak gaat drinken? Of kan ik hem daarin stimuleren? Sommige dagen lijkt het net alsof ik alleen maar bezig ben met hem voeden.
pi_40601979
Hier is ook nog niet echt een ritme te vinden, ik voed ook op verzoek.
Alleen als het soms te lang duurt, maar ik haar wel wakker, komt ze erg snel, dan probeer ik het wel eens te rekken. Voor mij is "om de 3 uur" een richtlijn voor het op verzoek voeden zeg maar.

Gisteren gekolfd: 60 cc. wrs had ik meer kunnen krijgen als ik wat meer geduld had, want het eten stond op tafel Iris heeft het daarna ook zonder problemen opgedronken uit de fles. Daarna nog een toetje uit de borst
pi_40602579
10 voedingen voor zo'n jonge baby als Ive is toch heus heel normaal. Jonge babies drinken nou eenmaal graag vaak en dan kleine beetjes. Je zou kunnen proberen wat LadyS zegt: drie uur aanhouden, proberen dat uur te rekken dus.

Maar is het echt nodig? Hoe ouder kindjes worden hoe efficienter ze gaan drinken. Het gaat dus vanzelf beter. Er zal ook iets ontstaan van een ritme, al moet je niet raar opkijken als Ive dat ritme vanzelf weer omgooit als hij gaat regelen
pi_40602918
Het is normaal, maar wel intensief inderdaad, en je kunt tegen hebben dat je omgeving het niet normaal vindt (want gewend aan schemavoeden en voedingen van max 20 minuten). Dat kan het extra zwaar maken. Je kunt ongeveer rekenen dat zijn maag zo groot is als zijn vuist en dat hij dus veel kleine voedingen nodig zal hebben (op schema minder voeden en dan meer cc per keer kan wel maar nadeel is dat je dan de maag uitrekt, en dat wordt wel als oorzaak van overgewicht gezien). Die is hij ook nog gewend van in de baarmoeder, toen was de toestroom vrijwel constant.
Succes het wordt echt vanzelf makkelijker, de eerste 6 weken zijn het moeilijkst. Rond 6 weken krijg je nog weer regeldagen, en daarna gaat alles beter.. dan met 3 mnd weer regeldagen, en dan zijn moeder en kind gewoonlijk echt goed op elkaar ingespeeld.

Fijn dat het kolven zo goed ging LadyS!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:57:06 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_40603940
Dank jullie voor jullie hulp! Ik ga dus gewoon nog even zo verder.
@poemojn: ik krijg idd van verschillende kanten te horen dat het niet normaal is, zoveel voedingen...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:00:51 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_40604044
niet naar luisteren dus cattie
stormy waters...
sailin'
pi_40608287
cattie, hier was 't ook zo. wel vermoeiend maar ze had het blijkbaar nodig. ik ben op een gegeven moment op advies van het CB wat gaan minderen naar max. 1x per 3 uur, maar toen viel anna af, dus dat advies heb ik snel weer naast me neer gelegd.

ladyS wat fijn dat 't zo goed gaat!

belana, jammer maar alles kolven lijkt me ook verdomd zwaar. (en wat is 't toch een heerlijk kereltje zag ik weer ).
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:57:02 #224
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40609701
Cattie, Emma heeft nog steeds geen ritme, dat wil zeggen datze niet op vaste tijden drinkt, wel meestal op vaste momenten, voor en na het slapen. En dat slapen, ach ja de ene dag slaapt ze drie keer een uur en de andere een keer drie uur. Ik vind het wel prima zo, ik heb genoeg vrijheid om er op uit te gaan want de voeding voor Emma is bij de hand, en dat vind ik wel zooo makkelijk. "heb je honger? Kom maar dan drinken we even wat en gaan we daarna weer verder winkelen"
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40658011
Hallo meiden,

Weten jullie misschien hoe het zit met de voedzaamheid van borstvoeding i.v.m. die van flesvoeding?

Ik kolf namelijk en geef de voeding mee naar het kinderdagverblijf. Nu ben ik schijnbaar de eerste
in 5 jaar die gekolfde melk meegeeft is kolven als je terug aan het werk gaat zo uitzonderlijk dan? en ze vinden dat
mijn dochter van die kleine hoeveelheden drinkt.
Ze drinkt altijd rond de 100 CC terwijl de andere kindjes rond de 150 CC drinken.
Nu kan ik me daar niet zo druk over maken. Mijn dochter groeit namelijk prima en is een erg vinnige tante
dus ik geloof er niet in dat ze te kort komt.
pi_40658455
het is gewoon niet te vergelijken bij moedermelk is alles goed zolang het kind er goed op groeit.
pi_40658862
Vandaag vroeg de zorgleidster op het KDV ook aan me," Hoelang is borstvoeding eigenlijk voedzaam?" Ik werd behoorlijk afgekapt toen ik over "Ik wil zeker tot 2 jaar blijven voeden als het kan, alleen dan zullen het wel veel minder voedingen ws." Maar ja, Merlijn heeft op dit moment het probleem dat hij alles weigert bij het KDV van drinken dus ook de BV, al heeft hij die wel het liefste. Ben volgens mij ook de enige die BV meegeeft daar in de baby/dreumesgroep.
pi_40661173
Is niet te vergelijken, op geen enkele manier. Op een KVD zouden ze dat toch eigenlijk moeten weten

Moedermelk is altijd goed van kwaliteit en past zich aan de behoeften van jouw baby.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:10:36 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_40661263
Wat bizar dat kdv's zo weinig met afgekolfde melk te maken hebben! Stoppen echt zoveel vrouwen met bv als ze gaan werken? Ik ben benieuwd hoe het bij mijn kdv zit, ik wil toch zeker tot minimaal 6 maanden bv geven (en als het dan goed gaat, ga ik gewoon door).

Nog weer een vraagje voor jullie: hoeveel poepluiers per dag is normaal bij bv? Eerst had Ive er meerdere per dag en sinds een week heeft hij ze nog maar heel weinig, nu al 2 dagen niet. Wel laat hij veel scheten. Zou hij last van verstopping kunnen hebben? Verder gaat alles prima met hem, hij lijkt er niet echt last van te hebben.
pi_40661695
De eerste weken is meerdere poepluiers op een dag heel normaal.

Hoe oud is Ive nu? Na vier tot zes weken kan het ontlastingspatroon veranderen en is alles normaal, van meerdere keren per dag tot een keer in de week of zelfs 14 dagen.
pi_40662239
Myrthe had vanaf het begin heel weinig poepluiers. Ik ben er toen mee naar de huisarts geweest, die heeft eens goed in haar buik gevoeld maar kon geen verstopping vinden (ze had toevallig net voor we gingen wel een normale poepluier gehad, na bijna twee weken!) en zei dat het allemaal normaal was tot eens per twee weken. Als ik me zorgen maakte kon ik een theelepel versgeperst sinaasappelsap geven maar dat leek ons niet zo'n goed idee ivm allergieën dus we hebben er maar gewoon op vertrouwd dat het wel goed zat.
Ze was toen jonger dan Ive nu.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:45:49 #232
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40663212
Je zou idd verwachten dat kdv's vaker kinderen tegenkomen die nog bv krijgen toch? Ik was ook van plan om te blijven voeden als ik werk, al mijn collega's deden dat ook volgens mij.
Ben trouwens wel blij, mijn tepels lijken van vlak en klein wat groter en uitstekender te worden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40663342
Cattie, mijn ervaring is ook dat de meeste moeders stoppen met bv zodra ze gaan werken, op mijn groep (zo'n 20 kinderen verdeeld over de week) was er maar één jongentje dat tot een maand of 16 nog borstvoeding mee kreeg, en ik weet dat mama zijn oudere zus tot ruim 2 jaar heeft gevoed en is gestopt tijdens de zwangerschap van nummer twee. En ik val in herhaling als ik zeg dat de kennis over borstvoeding bij kdv-personeel echt heel slecht is (weet ik uit eigen ervaring).
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40664751
Even een klein momentje achter fok! voor een BV-vraagje!

Ik produceer al redelijk veel melk, waarschijnlijk door het kolven in de laatste week van de zwangerschap (in de hoop dat het de baarmoeder zou prikkelen tot de bevalling).
Ronja drinkt dan ook stevig, geeft af en toe een mondje terug en is tevreden.
Alleen lijkt ze het prettiger te vinden om één borst per voeding te drinken. Na die borst valt ze in slaap of ligt ze nog wat rond te kijken maar de andere borst hoeft ze echt niet. Een uur of twee, drie later wil ze dan wel weer drinken en dan geef ik de andere borst om wel een gelijke productie op te bouwen.
De kraamhulp (die we overigens om andere redenen weg hebben gestuurd) was het hier echter niet mee eens, zij wilde dat ik Ronja na een minuut of tien van de borst zou plukken om te wisselen van kant.
Ergens gaat dat tegen mijn gevoel in, omdat ze net zo lekker ligt te drinken en ik toch het idee heb dta beide borsten gestimuleerd worden zo. Ik vind het onrustig en tegen haar ritme in gaan.

Maaaaa.... onzeker en twijfelachtig door alle nieuwigheid begin ik toch een beetje te twijfelen en ik ben benieuwd wat nou de aan te raden situatie is.

Daarnaast weet ik dat BV geen pijn hoort te doen, behalve de terugtrekkende pijn van de toeschietreflex maar mijn tepels zijn nu toch een beetje gevoelig na een dag voeden en het drinken is niet pijnlijk, maar wel gevoelig.
Nou heb ik mijn hele leven al gevoelige tepels die snel reageren op dingen door pijn te doen of gevoelig te worden. Ik heb niet het idee dat ze verkeerd hapt of verkeerd drinkt, ze heeft een groot deel van de tepelhof in haar mond en ik zie ook geen kloofjes of andere rare dingen. Op twee zuigblaartjes na.
Zelf denk ik dat mijn tepels gewoon moeten wennen aan de nieuwe situatie maar de "kraamhul from hell" vond dat het gewoon geen pijn moest doen. Nooit. Dus nu ben ik weer aan het twijfelen ak zou ik niet weten wat ik anders zou moeten doen
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:20:47 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40665015
Jij doet 't hartstikke goed owlet!
Idd, niet een aantal minuten per borst, maar gewoon zoals Ronja zelf aangeeft dat ze wil drinken. Saskia heeft in het begin ook 1 borst per keer gedronken, later kwam de 2e borst als toetje om de hoek kijken.

En de gevoeligheid,..mijn eerste reactie is ook 'wennen' Als ze gewoon goed hapt en de tepelhof goed in d'r mondje heeft.. even aankijken of het snel beter gaat (want bv hoort in principe geen pijn te doen idd).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40665446
Je doet het toch prima, niet onzeker worden hoor, nergens voor nodig. Alhoewel ik dat wel begrijp na net bevallen én een 'kraamhulp from hell'.

Laat Ronja maar lekker die ene borst drinken per keer, gewoon zo lang als zij wil en aanleggen als ze dat aangeeft. Hartstikke goed!

Ik had in het begin ook gevoelige tepels, niet pijnlijk, maar gevoelig. Helemaal niet raar, zo'n pasgeborene kan flink wat zuigkracht ten toon spreiden. Net vampiertjes zijn het

Tis een schatje, geniet er maar van en niet onzeker zijn. Gaat goed!

Krijg je wel een nieuwe kraamhulp?
pi_40666570
@ owlet;

Volgens mij doe je het harstikke goed! Niet aan jezelf twijfelen hoor! Hier gaf ik ook 1 borst per keer. En ook hier viel die kleine vaak in slaap.
En dat het gevoelig/beetje pijnlijk is is volgens mij ook normaal. Ik twijfelde daar ook aan, maar het is ook een beetje de handigheid krijgen volgens mij. Waar ik steeds op lette was of het onderlipje wel naar buiten gekruld was.

Brrr, maar een kraamhulp from hell? En nu? Zit je zonder kraamhulp?
pi_40675609
Volgens mij doe je het helemaal goed Owlet.
(Ik denk eigenlijk dat die gevoeligheid grotendeels iets hormonaals is want bij mij kwam het met het zwanger worden weer terug, maar heb dat verder nergens gelezen nog.)
En een borst per keer is ook goed hoor! Als je het idee hebt dat de productie te laag is kun je altijd nog overgaan op 2 of meer borsten per keer.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:51:37 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_40676641
volgens de dames hierboven doe je het helemaal goed Owlet, dus geen zorgen zou ik zeggen. wat erg dat je zo'n vreselijke kraamhulp had! ben benieuwd naar je verhaal, maar dat komt nog wel.
Veel succes met de bv! Gaat helemaal goedkomen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:56:06 #240
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40676756
Ik hoefde geen borsten te wisselen omdat de melk direct goed op gang kwam. Aan dezelfde borst blijven drinken is zelfs goed omdat ze dan veel achtermelk mee krijgen, de groeimelk. Je merkt zelf wel of de melk terugloopt of niet.

Qua gevoelig tepels was het bij mij een komen en gaan. Ik heb wel eens periodes op mijn lip gebeten van de pijn, maar dat ging na een tijdje weer over. En dan dacht ik dat ik het gehad had, maar dan kwam het ineens weer terug. Soms waren er ook kloofjes of blaartjes in het spel, maar lang niet altijd.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:36:15 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_40677796
Ow Owlet, een kraamhulp from hell, dat klinkt wel heel erg naar!!
Volgens mijn kraamhulp was 1 borst per keer prima, de tweede borst was fijn als toetje als het nog lukte, maar als dat niet het geval was, dan maakte dat ook niet uit. En die gevoelige tepels heb ik ook.

Bedankt trouwens allemaal voor jullie hulp met mijn vragen, ik ben erg blij dat ik hier terecht kan en jullie zo snel en uitgebreid antwoorden! Het "poep-probleempje" (wat dus geen probleem is) heeft zichzelf vanochtend met een enorme poepluier (alles zat onder..) opgelost!
pi_40677844
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:36 schreef cattie het volgende:
t "poep-probleempje" (wat dus geen probleem is) heeft zichzelf vanochtend met een enorme poepluier (alles zat onder..) opgelost!
Ja, daar had ik nog voor willen waarschuwen Vergeten
pi_40680798
Sta er eigenlijk nogal van te kijken dat kvd's er zo weinig van weten. En zo te lezen de kraamhulpen from hell ook niet. Dacht dat een kraamhulp je juist zou moeten kunnen helpen met de borstvoeding.

Owlet jammer hoor zo'n kraamhulp from hell. Zelf had ik gelukkig een hele fijne nuchtere kraamhulp.
Mijn dochter drinkt nu met drieenhalve maand nog steeds uit 1 borst.

Verder ben ik vanmorgen weer eens naar het CB geweest. daar kom ik enkel maar als ze haar prikjes weer moet Mijn meisje was weer flink gegroeit. En dat ik nog steeds volledige borstvoeding gaf nou knap hoor. zie er zelf het knappe niet van in, maar goedHeb ook nog maar even gevraagt over die hoeveelheden van kv en borstvoeding. Was wel eens nieuwsgierig hoe zij dat zouden uitleggen. Volgens het cb is kv veel voedzamer en drinken baby's dus meestal een grotere hoeveelheid gekolfde voeding dan dat zij kunstvoeding zouden drinken. Waarom die van mij dan juist minder drink, daar hadden ze geen verklaring voor.
Vindt het eigenlijk wel jammer dat ze op het cb nooit echt antwoord kunnen geven op je vragen.
pi_40680977
owlet, wat naar die kraamhulp. goed dat je zelf weet hoe een kraamhulp eigenlijk hoort te doen/zijn, en jullie haar dus snel weg hebben kunnen sturen. hopelijk wel snel een andere gekregen? hopelijk is het pijnlijke snel over. het lijkt mij niet meer dan normaal dat je tepels nog wat moeten wennen aan dat vele zuigen. goed op blijven letten op of ronja goed toehapt, dan komt 't vast goed.

cattie, haha ja leuk he zo'n opgespaarde hoeveelheid poep.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:50:47 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40681296
Je moet het net treffen met je kraamhulp. De eerste van ons kijk ik met een licht ongenoegen op terug en de tweede was ik helemaal lyrisch over.
Van de eerste moest ik dit en dit en dan weer dat en dat, gek werd ik ervan. Met als gevolg dat het ineens een half uur duurde voordat ik Léon aangelegd had. En ze bleef er met haar neus bovenop staan.
De enige reden dat ik toen heb vol gehouden was omdat ik wist dat ik het kon, daarvoor ging het nl. in het zh prima. Super zelfs. Zelfs manlief had op een gegeven moment zoiets van, pak toch een flesje, wat doe je jezelf aan? Maar toch doorgezet en uiteindelijk 6 maanden doorgevoed.
De tweede keer liet de hulp me vrij, keek af en toe mee. Maar ze zag al gauw dat het goed ging. Ze heeft me nog wel de rugby-houding aan geleerd, die lukte me de vorige keer niet.
Owlet, zeg dus gewoon wat je denkt. Maar volgens mij ben je dat wel gewend. Gewoon lekker zo doorgaan.
pi_40682508
als je op een KDV werkt, hoef je geen mama te zijn, en heb je genoeg aan een MBO nivo 3 diploma.

ze weten écht héel wéinig op een dagverblijf.
ik heb er zelf een tijdje stage gelopen, en ik heb er genoeg gezien waardoor ik mijn kind nooitttt op een kdv zou brengen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40682689
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:29 schreef D_D_T het volgende:
Heb ook nog maar even gevraagt over die hoeveelheden van kv en borstvoeding. Was wel eens nieuwsgierig hoe zij dat zouden uitleggen. Volgens het cb is kv veel voedzamer en drinken baby's dus meestal een grotere hoeveelheid gekolfde voeding dan dat zij kunstvoeding zouden drinken. Waarom die van mij dan juist minder drink, daar hadden ze geen verklaring voor.
Vindt het eigenlijk wel jammer dat ze op het cb nooit echt antwoord kunnen geven op je vragen.
Mijn hemel, niet te geloven, wat kan ik me daar toch pissig over maken. Dat is dus een persoon die duidelijk geen verstand van bv heeft. Wat een baarlijke nonsens.

Moedermelk is zeer licht verteerbaar en daarom kan je er dus meer van drinken. Nogmaals: kv en bv zijn zo totaal onvergelijkbaar, die kun je niet vergelijken en zeker niet qua hoeveelheden.

Jouw melk is precies op je dochter afgesteld en is altijd voedzaam en goed van kwaliteit. Jouw dochter drinkt precies wat ze nodig heeft, dat is dus een heel slim kind! Slimmer dan die mensen bij jou op het CB.

En nog even dit:
quote:
Kunstvoeding bevat geen antistoffen, geen levende cellen, geen enzymen, geen hormonen. Kunstvoeding bevat veel meer aluminium, magnesium, cadmium, lood en ijzer dan moedermelk. En het bevat aanzienlijk meer eiwitten dan moedermelk.
De eiwitten en vetten verschillen wezenlijk van die in moedermelk. Bovendien verandert de samenstelling van kunstvoeding niet gedurende de voeding, verschilt ze niet van de eerste tegenover de zevende of de dertigste dag, niet van vrouw tot vrouw of van baby tot baby. Jouw moedermelk is aangepast aan de behoeften van jouw baby. Kunstvoeding wordt gemaakt om aan de behoeften van alle baby's te voldoen, waardoor deze dus eigenlijk voor geen enkele baby op maat is.
Van borstvoeding.com
pi_40682828
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:29 schreef D_D_T het volgende:

Heb ook nog maar even gevraagt over die hoeveelheden van kv en borstvoeding. Was wel eens nieuwsgierig hoe zij dat zouden uitleggen. Volgens het cb is kv veel voedzamer en drinken baby's dus meestal een grotere hoeveelheid gekolfde voeding dan dat zij kunstvoeding zouden drinken. Waarom die van mij dan juist minder drink, daar hadden ze geen verklaring voor.

ik vind het niet leuk als het cb alleen maar zit te zeuren over dat je BV móet geven omdat dat echt echt echt veeeeeeul beter is, maar híer kan ik met mijn hoofd niet bij hoor

Kv voedzamer?! echt hoor het is gewoon zwaarder verteerbaar
mijn god

je BV stemt zich af op de behoefte van het kindje hoor DDT

[ Bericht 4% gewijzigd door pinquit op 10-08-2006 13:42:21 ]
pi_40682843
oh , wat nebelung zegt dus
pi_40683019
Kunstvoeding bevat ook geen cholesterol. Wel vetzuren tegenwoordig, voor een goede hersenontwikkeling enzo, maar cholesterol willen/kunnen ze er niet aan toevoegen.. en dat is juist nodig om die vetzuren te kunnen opnemen (volgens internetinfo).
En kunstvoeding bevat meer ijzer dan moedermelk: da's geen nadeel van moedermelk. Maar in koemelk zit een stofje dat ijzeropname remt. Om te voorkomen dat baby's daardoor ijzertekort krijgen wordt er gewoon zoveel ijzer aan de melk toegevoegd dat het bijna niet mogelijk is dat een kind te weinig ijzer opneemt. Verder is de ijzer in moedermelk menselijk ijzer, en dat is voor kinderen het best opneembaar (ze hebben dus een minder grote hoeveelheid nodig om voldoende binnen te krijgen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')