Gelijk heb je. Ik heb ook vlakke tepels trouwens, dus ik ben voor jou de levende hoop dat het vanzelf beter zal gaanquote:Op zondag 23 juli 2006 18:37 schreef Belana het volgende:
het probleem hier is dat ik hele vlakke tepels heb en dat maakt het ten eerste lastig voor Ezra om de tepel te pakken, maar ook om hem achter in zijn mondje te houden. de tepel rekt uit begrijp ik, dus ik merk ook wel dat het steeds beter gaat. en ik heb lekker geslapen vandaag, dan heb ik ook weer meer geduld.
randa, ik zat vandeweek ook tegen een ontsteking aan en er was in eerste instantie niks te zien, ik had alleen koorts. de dag erop had ik roze vlekken.
pv, ik ga nog wel eens oefenen, maar voor nu hou ik het even bij hoe ik het nu doe om allebei meer zekerheid te krijgen daarin en gefrustreerde situaties te voorkomen.
In de praktijk blijkt het heel vaak dat kindertjes de fles wel pakken op het kvd of bij de oppas. Juist omdat mama niet in de buurt is. Fles oefenen moet ze dan ook vooral niet zelf doen, maar door een ander laten doen en ze moet er zelfs niet eens lijfelijk bij aanwezig zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:16 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb hier even een vraagje namens een goede kennis van me
haar dochtertje Dinja is nu 12 weken, en gaat sinds deze week naar het kdv en naar opa en oma omdat mama weer is begonnen met werken.
Alleen nu wilt de kleine niet drinken door andere mensen dan Mama...
ze weigerd dan echt de fles..
Hebben jullie misschien nog tips
ik zelf zat al aan dat t-shirt te denken (werkte bij Thijs nog wel eens) wat mama droeg en zo de geur van mama rook en het drinken wel lukte...
Dat is een kunstvoedingsformule, zoals Poemojn ook al zegt. Kan je wel gebruiken als richtlijn voor als je bijvoorbeeld afgekolfde melk zou meegeven aan het kvd of zo.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:20 schreef sjak het volgende:
De kraamhulp had voorgerekend dat ze zo'n 90 ml per voeding nodig had. Daar zijn we dus vanuit gegaan. (aantal kilo's X 150ml/aantal voedingen).
worden jullie daar niet hartstikke kwaad van, dat men je voortdurend verkeerd voor zit te lichten (en regelmatig in de stress te brengen) door kv-regels en formules toe te passen op bv? Consulatiebureaus, artsen, ziekenhuizen, kraamverplegers....Ze zouden toch beter moeten weten??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:23 schreef poemojn het volgende:
dat is een formule voor flesvoedingBij bv lopen die hoeveelheden veel meer uiteen; je kunt ook met 115 rekenen (maar als je kind meer wil is dat ook gewoon goed).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |