abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40229809
Even snel hoor, want op werk.

Halverwege de pagina links over spruw (ook foto's Dutchie)

spruwbehandeling
Variety is the spice of life
pi_40229946
ik heb hier even een vraagje namens een goede kennis van me

haar dochtertje Dinja is nu 12 weken, en gaat sinds deze week naar het kdv en naar opa en oma omdat mama weer is begonnen met werken.
Alleen nu wilt de kleine niet drinken door andere mensen dan Mama...
ze weigerd dan echt de fles..
Hebben jullie misschien nog tips
ik zelf zat al aan dat t-shirt te denken (werkte bij Thijs nog wel eens) wat mama droeg en zo de geur van mama rook en het drinken wel lukte...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:30:07 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40230325
Nebelung dank je wel. Ik denk dat ik dit azijnmixje ga proberen, voordat ik de dokter bel. Omdat ik het nog niet echt duidelijk is.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40230571
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:16 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb hier even een vraagje namens een goede kennis van me

haar dochtertje Dinja is nu 12 weken, en gaat sinds deze week naar het kdv en naar opa en oma omdat mama weer is begonnen met werken.
Alleen nu wilt de kleine niet drinken door andere mensen dan Mama...
ze weigerd dan echt de fles..
Hebben jullie misschien nog tips
ik zelf zat al aan dat t-shirt te denken (werkte bij Thijs nog wel eens) wat mama droeg en zo de geur van mama rook en het drinken wel lukte...
In de praktijk blijkt het heel vaak dat kindertjes de fles wel pakken op het kvd of bij de oppas. Juist omdat mama niet in de buurt is. Fles oefenen moet ze dan ook vooral niet zelf doen, maar door een ander laten doen en ze moet er zelfs niet eens lijfelijk bij aanwezig zijn.

Ik denk dat het wel goed komt, dat doet het meestal. Waarschijnlijk zal haar dochtertje de fles wel nemen op het KVD en zo niet dan haalt ze 's avonds de schade wel weer in bij mama

* nebelung gaat weer werken
pi_40230634
nou ze drinkt wel uit de fles maar niet door anderen...
volgens mama is ze nu al behoorlijk eenkennig

Opa heeft gister de kleine ook van het kdv naar het ziekenhuis gebracht zodat mama kon voeden...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40235184
Hier een waslijst tips Bar: klik.
pi_40235190
Ik weet niet of je vriendin internet heeft?Zo ja, dan is dit een goede link: flesweigeren

(of als ze dat niet heeft, misschien kan je het printen voor haar?)
pi_40241958
Jaah, vandaag wel de juiste medicatie meegekregen, althans bijna. Vandaag 400 mg Fluconazol gehad en vanaf morgen 200 mg per dag. Ze kende dezemanier van voorschrijven wel, maar een gyn had 150mg gezegd dat genoeg was. De manier zoals je hem vind in de folder van het VBN staat bij de huisartsen gewoon in het grote boek onder fluconazol. Ik kan ieder geval twee weken vooruit.

Trouwens wel een huisarts die pro-bv was, al was het alleen maar voor de allergiën, doorvoeden tot 2 jr is het beste wat je kunt doen. Even doorgevraagd.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:49:42 #84
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40249563
Dutchie, zijn het misschien zuigblaartjes?
Kendahl heeft er zo en dan ééntje op zijn bovenlip en lijkt er niks van te hebben. En het heeft ook geen invloed op het drinken.
Het voeden gaat nu trouwens ook al twee dagen zonder tepelhoedje.... hij wilde zelfs niet meer met dat dingetje!!
*erg blij*
En voor de warmte geef ik hem soms wat water door een spuitje. Bijvoorbeeld als hij niet wakker wordt terwijl hij het vocht wel nodig heeft. Hij wordt namelijk erg soezig van de warmte en valt dan al helemaal in slaap wanneer hij aan mijn borst ligt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:44:37 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_40251152
ik heb hier een enorm veel drinkend mannetje. het kolven gaat nog steeds goed. ik kan geen voorraad opbouwen, maar ik hou hem wel redelijk bij. hij drinkt alleen wel veel, wow! ik ga er nog steeds maar van uit dat bv op verzoek gaat en niet te veel is, toch?

wat lekker PV dat het zo goed gaat!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 27 juli 2006 @ 21:59:37 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40251571
Zeker met dit weer is niets teveel hoor Belana!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:07:41 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_40251804
nee he, dat dacht ik ook al hij zal ook wel lekker groeien zo
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:02:22 #88
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40261434
Belana,
Petje af hoor dat je kolft voor je kleintje! Dus voel je alles behalve schuldig ik denk eerder aan super trots dat je dit voor je kleintje doet!!

Misschien een tipje voor het drinken uit de fles. Je zegt dat hij heel veel drinkt (te veel kan niet met bv dus dat zit wel goed) maar misschien drinkt hij zijn flesje heel snel leeg waardoor zijn zuigbehoefte niet genoeg bevredigd word.
Dan kan je kijken of er een speentje is met een nog kleiner gaatje.

groetjes joyce
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:03:40 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40262583
Prima oplossing Belana! Zou ik ook voor kiezen als het zo zou gaan. Iedereen heeft het je al gezegd, je moet je er goed bij voelen anders moet je het iets niet doen.

Ik heb vannacht ook gekozen voor doorslapen, Schanul gaf Jetske de fles. Dat ging hartstikke goed, ze dronk 110 ml (afgekolfde melk), helaas duurde het wel even voor ze daarna in slaap viel. Ik vroeg me af of ze nu uit mijn borst meer dronk. Volgens de kraamhulp zou ze ongeveer op 90 ml per voeding moeten zitten maar blijkbaar is het dus meer.
Maar het grote nadeel van de afgekolfde melk kwam vanochtend, tjonge, mijn borsten leken wel twee maten groter, ze sprongen bijna. Ik heb eerst wat afgekolfd voor ik haar te eten heb gegeven en nadat zij helemaal voldaan was ben ik verder gegaan met kolfen. Ik kwam met gemak op 150 ml...
Is dat overproductie?
Lekker douchen!
pi_40262876
Sjak, een baby haalt altijd meer uit de borst dan een kolf. Je kan dus nooit zeggen "ik kolf 90 ml., dus mijn kind haalt precies datzelfde uit de borst". Het zal altijd meer zijn als je kind live drinkt.

Die 150 ml. is geen overproduktie hoor, maar een logisch vervolg van een nacht doorslapen .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:20:00 #91
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40262953
De kraamhulp had voorgerekend dat ze zo'n 90 ml per voeding nodig had. Daar zijn we dus vanuit gegaan. (aantal kilo's X 150ml/aantal voedingen).
Lekker douchen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:22:17 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_40263026
joyce, dankjewel. Ik he avent flessen met speen 1, ik wet niet of daar nog kleinere spenen voor zijn eigenlijk. Ik ga eens navragen. Hij doet ongeveer een kwartier over zijn flesje van 100 ml, das op zich een mooie tijd, maar de zuigbehoefte blijft idd bestaan, das het nadeel van een fles, dat wist ik vantevoren.
leuk he sjak, die volle borsten dat heb ik uiteraard ook, 's morgens kan ik niet wachten tot ik kan gaan kolven. 's morgens haal ik meestal zo'n 130/150 cc eruit, de rest van de dag 100 cc per keer. productie opvoeren is voor mij een stuk moeilijker, dat schijnt echt dagen te duren.
stormy waters...
sailin'
pi_40263051
dat is een formule voor flesvoeding Bij bv lopen die hoeveelheden veel meer uiteen; je kunt ook met 115 rekenen (maar als je kind meer wil is dat ook gewoon goed).

Voor je productie zijn nachtvoedingen ook belangrijk, tussen 2 en 5 is je prolactineniveau hoger en dan gaat het opvoeren makkelijker. Misschien kun je zelf regeldagen inlassen waarbij je dus ook 's nachts weer kolft?
pi_40263315
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:20 schreef sjak het volgende:
De kraamhulp had voorgerekend dat ze zo'n 90 ml per voeding nodig had. Daar zijn we dus vanuit gegaan. (aantal kilo's X 150ml/aantal voedingen).
Dat is een kunstvoedingsformule, zoals Poemojn ook al zegt. Kan je wel gebruiken als richtlijn voor als je bijvoorbeeld afgekolfde melk zou meegeven aan het kvd of zo.

Van moedermelk kan je nooit teveel geven. Bij voeden op verzoek is het in feite je kind dat zelf bepaalt wat ze nodig heeft. Moedermelk is zeer licht verteerbaar en kan je in hoeveelheden gewoon niet vergelijken met kunstvoeding.

En je kind drinkt live aan de borst dus meer dan wat een kolf uit je borst haalt.
pi_40263800
ze is hier morgen en dan laat ik haar gelijk even de links lezen, misschien heeft ze er wat aan .
thx alvast
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:31:37 #96
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40264916
Vannacht kwam Kendahl om half 3 en om 5 uur kon ik weer slapen...
(tussendoor ook nog bedje verschoond, dat was nat)

[ Bericht 18% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 28-07-2006 11:57:37 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40265125
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:23 schreef poemojn het volgende:
dat is een formule voor flesvoeding Bij bv lopen die hoeveelheden veel meer uiteen; je kunt ook met 115 rekenen (maar als je kind meer wil is dat ook gewoon goed).
worden jullie daar niet hartstikke kwaad van, dat men je voortdurend verkeerd voor zit te lichten (en regelmatig in de stress te brengen) door kv-regels en formules toe te passen op bv? Consulatiebureaus, artsen, ziekenhuizen, kraamverplegers....Ze zouden toch beter moeten weten??

Ik erger me er helemaal wild aan!
Eva
pi_40265128
foutje

[ Bericht 97% gewijzigd door CrazyMoon op 28-07-2006 11:40:04 (foutje :)) ]
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:50:26 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40265520
Oh, wat raar dan inderdaad dat ze je verkeerd voorlichten. Van BV zou ze dus minder nodig hebben? Nou ja, als het nodig is klokt ze de flesjes naar binnen en met deze warmte laat ik haar lekker.
Ik voed overigens niet "echt" op verzoek. Ik heb vaste "voedertijden" Alleen als ze daarna echt niet in slaap valt of vreselijk aan het huilen is dan mag ze nog een minuut of tien drinken. Voeden op verzoek ik voor mij te onrustig.

Ik moet wel lachen om die grote borsten Belana, maar ze doen zo'n zeer en lekken echt vreselijk. Ik zit soms met handdoeken te voeden.

Dank jullie nebelung en poemojn, wat weten jullie er veel van! Hoe komt dat? Gewoon zoeken op internet? Normaal zou ik dat ook veel vaker doen maar ik moet nog erg wennen aan tijdsindelingen, ik kom nog wat uren per dag tekort
Lekker douchen!
pi_40267145
Het liep hier in het begin niet zo lekker, heb toen heel wat uren op internet oplossingen gezocht met de laptop terwijl Myrthe naast me op de bank lag te slapen. En in twee jaar tijd kom je best veel dingen tegen adhv vragen en antwoorden van anderen op bv-fora en hier.

Heel vervelend inderdaad Linda..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')