Gaan die Hizbullah gasten hun zelzal's ooit gebruiken?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:26 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Hezbollah-raket gevuurd vanuit Tyrus.
bronquote:Israël voor vredesmacht Libanon
JERUZALEM - Jeruzalem steunt het idee om in het Zuid-Libanese grensgebied met Israël een internationale troepenmacht te stationeren. Een dergelijke bufferzone moet Israël vrijwaren van raketaanvallen door de radicaalislamitische Hezbollah-militie.
Jeruzalem zou de voorkeur geven aan een NAVO-troepenmacht, stelde de Israëlische minister van Defensie, Amir Peretz, zondag. Hij zei dat na een gesprek met de Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Frank-Walter Steinmeier. Volgens Peretz is het Libanese leger te zwak om Hezbollah in toom te houden.
Die zit er toch al ?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ik geef de voorkeur aan een Arabische troepenmacht. Laat ze nu maar eens de daad bij het woord voegen. Ja toch?
Dit is dus even tussen jou en mij NorthenStar.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Libanon/Hizbollah eerst, voordat een aanval op Syrië en Iran mogelijk is. Zou kunnen. Dat is iig ook de volgorde die in "A Clean Break" wordt voorgesteld. Eerst Irak, dan Libanon (en de installatie van een Christelijk regime daar) en dan Syrie en Iran (met gebruikmaken van de VS)
Verkapte TVP
[afbeelding]
Tssssquote:Op zondag 23 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ik geef de voorkeur aan een Arabische troepenmacht. Laat ze nu maar eens de daad bij het woord voegen. Ja toch?
Jammer toch, dat die "God van Israël" dus een land waar 40 procent christenen wonen, wil vernietigen.quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
Vergeet niet: wie Israël vervloekt is zelf vervloekt..
De duivel heeft Arabieren de illusie gegeven dat ze met terreur de strijd tegen Israël kunnen winnen.
Ze hebben niets geleerd van alle nederlagen die ze tot dusver hebben geleden en experimenteren rustig verder hun volledige ondergang tegemoet.
Mohammeds volgelingen hebben geen enkele kans want wie kan er winnen van de God van Israël? Verschillende bijbelteksten maken duidelijk dat Libanon (Tyrus en Sidon in bijbelse tijden) nog een vernietigend oordeel te wachten staat.
Tyrus wordt ook genoemd in Psalm 83 waar het onderdeel uitmaakt van de volken die Israël willen verdelgen.
Verschillende Bijbelse profeten, waaronder Ezechiël en Amos zeggen daar het volgende over.
[-knip]
Mja, met hetzelfde soort gepreek van Tiesemans hebben ze in de VS wel al die evangelicals zo gek dat ze onvoorwaardelijk achter "Israel" staan. Omdat het dezelfde naam heeft denken ze dat het iets te maken heeft met het bijbelse Israel en God enzo.quote:Op maandag 24 juli 2006 04:08 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Jammer toch, dat die "God van Israël" dus een land waar 40 procent christenen wonen, wil vernietigen.Nooit bij stilgestaan zeker.
![]()
Of heb je je inmiddels tot het jodendom bekeerd?
De Wet-Tiesemans? En sinds wanneer is die precies in gegaan?quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Dit is dus even tussen jou en mij NorthenStar.
Als moderator behoor je je neutraal op te stellen dus ook in politieke/religieuze conflicten.
Als heiden weet ik natuurlijk niet zoveel van de bijbel als een echte Christen zoals jij, maar toch wel iets.quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
..vervloekt is zelf vervloekt.. De duivel... vernietigend oordeel ...de pest ...bloed op haar straten.. doden.. het zwaard ....vuur werpen ...zeer slecht aflopen ....de duivel
Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij stelt Jezus daar dat "heb uw naaste lief als uzelf" even belangrijk is als het liefhebben van God - en dezen het grootste gebod in de wet zijn.quote:
Nadat de Farizeeën hadden vernomen dat hij de Sadduceeën tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar. Om hem op de proef te stellen vroeg een van hen, een wetgeleerde: ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’
Jezus antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod.
Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.
Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’
Dus het gaat enkel en alleen om de verovering van Libanon (wat toch bij Israel hoort ) ?quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Dit is dus even tussen jou en mij NorthenStar.
Als moderator behoor je je neutraal op te stellen dus ook in politieke/religieuze conflicten.
Zo niet stap dan af van je zetel van relatieve "macht" om op Fok te 'modereren'.
En tragisch dat uitgerekend jij als zoeker van waarheid en voorbeeld functie fungerend persoon op Fok besluit om je te scharen achter (arabische/moslim) lieden die doormiddel van anti semitische propaganda (lees lukraak verkregen foto's) de 'publieke' oppinie proberen te beinvloeden.
Echter foto's van de doden en gewonden die bijv in Haifa vielen door de vele Kazaam raketten kan ik niet ontdekken. ?!
Ik heb ze daarintegen wel gezien en er is geen onderscheid in leed..
En tevens hoe toch dat er foto's uit Irak kunnen worden misbruikt om te dienen in een ander conflict namelijk dat van Syrië & Iran VS Israël...
De duivel heeft Arabieren de illusie gegeven dat ze met terreur de strijd tegen Israël kunnen winnen.
Ze hebben niets geleerd van alle nederlagen die ze tot dusver hebben geleden en experimenteren rustig verder hun volledige ondergang tegemoet.
Mohammeds volgelingen hebben geen enkele kans want wie kan er winnen van de God van Israël? Verschillende bijbelteksten maken duidelijk dat Libanon (Tyrus en Sidon in bijbelse tijden) nog een vernietigend oordeel te wachten staat.
Tyrus wordt ook genoemd in Psalm 83 waar het onderdeel uitmaakt van de volken die Israël willen verdelgen.
Verschillende Bijbelse profeten, waaronder Ezechiël en Amos zeggen daar het volgende over.
Ezechiël 28:22-23 zo zegt de Here Here: zie Ik zal u, Sidon! In uw midden zal Ik mij verheerlijken; en zij zullen weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik gerichten aan die stad voltrek en Mij aan haar de heilige betoon.
Ik zal daarin de pest zenden, bloed op haar straten; doden zullen daar vallen door het zwaard dat aan alle kanten tegen haar gericht is.
Amos 1:10 …, zal Ik vuur werpen binnen de muren van Tyrus, zodat het zijn burchten verteert.
Het zal zeer slecht aflopen met de landen die in Psalm 83 worden genoemd.dit vers worden genoemd.
De Bijbel maakt duidelijk dat een groot deel van Libanon een officieel onderdeel uitmaakt van het aloude Bijbelse land.
In Jozua 18 staat dat dit gebied door Mozes is toegewezen aan Aser, één van de stammen van Israël.
Numerie 34, geeft een beschrijving van de grenzen van het land.
De noordelijke grens ligt in het noorden van het huidige Libanon in de buurt van Tripoli.
En verder lees Zacharia maar eens als je nog niet verbijsterd genoeg bent om in te zien dat je met de duivel partij kiest !!!
quote:Israel faces fierce battles with Hezbollah
Israeli troops returning from the front described Hezbollah guerrillas hiding among civilians and in underground bunkers two or three stories deep — evidence, they say, that Hezbollah has been planning this battle for many years.
"It's hard to beat them," one soldier said. "They're not afraid of anything."
The soldiers, most of whom declined to give their names under orders from superiors, described exchanges of gunfire in between houses on village streets, with Hezbollah guerrillas sometimes popping out of bushes to fire Kalashnikovs, rocket-propelled grenades and anti-tank missiles.
- offtopic -quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
[knip
Zo niet stap dan af van je zetel van relatieve "macht" om op Fok te 'modereren'.
[/knip
http://www.bndestem.nl/buitenland/article522600.ecequote:Dat de slachtoffers van de raketaanval burgers zijn, is duidelijk. Maar hoogst merkwaardig is dat op de parkeerplaats van het ziekenhuis een tank van het oude Russische type T-55 en een militaire vrachtwagen staan.
„Tja, wij vinden het ook merkwaardig. Wij hebben het Libanese leger gevraagd om dat spul weg te halen, want zoiets lokt natuurlijk alleen maar Israëlische aanvallen uit en dat zo dichtbij het ziekenhuis“, zegt Kassem Zamat, een ziekenhuismedewerker.
En de moslims maar als extremisten afschilderen...quote:Op maandag 24 juli 2006 03:05 schreef Tiesemans het volgende:
De duivel heeft Arabieren de illusie gegeven
van de God van Israël
vernietigend oordeel te wachten staat.
. dat je met de duivel partij kiest !!!
een klein en taai God's volk keihard afgeslagen..
Een bevestiging dat er gebruik wordt gemaakt van menselijke schilden. Een ziekenhuis dat wordt geraakt is natuurlijk goed voor het plaatje, om het aantal burgerslachtoffers omhoog te krikken.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:52 schreef Incomplete het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/buitenland/article522600.ece
![]()
Sorry dat mag dan wel zo zijn, maar als jij bv wordt gegijzeld hoop je toch ook dat degen die je komt ontzetten zo voorzichtig mogelijk is ?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:04 schreef schatje het volgende:
[..]
Een bevestiging dat er gebruik wordt gemaakt van menselijke schilden. Een ziekenhuis dat wordt geraakt is natuurlijk goed voor het plaatje, om het aantal burgerslachtoffers omhoog te krikken.
Hoe sneu kan je wezen? 300 to 400 miljoen Arabieren die in fascistoide omstandigheden leven, maar het lukt ze toch om zich veel drukker te maken over een paar miljoen Joden (en Arabieren die voor geen goud zouden willen ruilen met hun broeders die niet in die "afschuwelijke apartheidsstaat" wonen) die op een postzegel ter grootte van 0.1% van het Midden-Oosten leven...quote:
Je weet zelf toch ook wel dat het daar allang niet meer om gaat, zo het er al ooitquote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 11:12 schreef Incomplete het volgende:
ps: Het gedeelte over A'dam platgooien spreekt me wel aan als Feyenoorder.![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 11:12 schreef Incomplete het volgende:
ps: Het gedeelte over A'dam platgooien spreekt me wel aan als Feyenoorder.![]()
Dat probeerde ik ook duidelijk te makenquote:Op maandag 24 juli 2006 11:12 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat het daar allang niet meer om gaat, zo het er al ooit
om heeft gegaan.
Dat het een aanleiding was voor deze acties is leuk voor de geschiedenisboeken
maar het IDF had- en heeft andere doelstellingen.
Ik geef helemaal geen voorstelling hoe de politie gijzelaars bevrijd ?quote:Daarnaast geef je een simplistische voorstelling van hoe gijzelaars te bevrijden.![]()
Je werkt hopelijk niet bij de politie.
Er zijn hier vast wel Ajax fans die Rotterdam hetzelfde toewensenquote:ps: Het gedeelte over A'dam platgooien spreekt me wel aan als Feyenoorder.![]()
Geen interesse lijkt me sterk. Dat de prioriteiten verschoven zijn neem ik direct aan.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
[quote]Vandaar mijn vb ,als je dat ook in NL zou doen ...![]()
Maar dit bewijst idd dat Israel geen interesse meer heeft in die militairen
Ach, het was maar een geintje, dat meende ik natuurlijk niet echt.quote:Er zijn hier vast wel Ajax fans die Rotterdam hetzelfde toewensen![]()
hehehehehequote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef Limburger_noord het volgende:
Er zijn hier vast wel Ajax fans die Rotterdam hetzelfde toewensen![]()
Gijzelaars bevrijden in een hezbollah gebied door israelische militairen is nagenoegquote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik geef helemaal geen voorstelling hoe de politie gijzelaars bevrijd ?
Ik geef juist aan hoe Israel blijkbaar denkt dat het moet ! (gooi het hele gebied plat )
In NL sturen ze een groep die het huis bestormt (eenvoudig samengevat) en is hun 1ste prioriteit de slachtoffers te bevrijden en de daders uit te schakelen![]()
En vorig jaar moest die Arabische troepenmacht nog weg!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
En de gijzeling op de Amerikaanse ambassade in Teheran in 1979. Hoe lang duurde die alweer? 200 dagen of zo?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:57 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Gijzelaars bevrijden in een hezbollah gebied door israelische militairen is nagenoeg
onmogelijk. Buiten het feit dat je eerst moet weten waar ze zijn zul je ook mensen
in de buurt moeten kunnen krijgen van de gijzelaars, om over de terugkeer op
eigen grondgebied maar te zwijgen.
De Amerikanen hebben "leuke" soortgelijke ervaringen, opereren in vijandig gebied
om mensen op te halen.
Remember Mogadishu.![]()
off-topic:quote:
Diplomatie a la Bush: vragen hoe lang Israël nog nodig heeft en dan pas weer terugkomen.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:32 schreef Posdnous het volgende:
Het wordt met de dag zieliger.
Zo'n Rice die gewoon voor haar reisje al aankondigt niet aan te willen sturen op een staakt-het-vuren. Zijn ze nou echt helemaal achterlijk geworden of hoe zit dat?
Bush-administration is de meest a-diplomatieke uit de geschiedenis uiteraard.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Diplomatie a la Bush: vragen hoe lang Israël nog nodig heeft en dan pas weer terugkomen.
Ah ja, weet ik nog wel, maar dat soort dingen trek ik me niet lang aan hoor. 't Is maar internet en soms speel ik ook wel eens "op de man".quote:Op maandag 24 juli 2006 12:35 schreef Incomplete het volgende:
[..]
off-topic:
Ben jou nog een excuus verschuldigd, je weet wss wel waarvoor.
Zoniet, dan ben je het vergeten en heb ik niets gezegd.![]()
Ik hoorde iets over Metulaquote:Op maandag 24 juli 2006 13:02 schreef DustPuppy het volgende:
Ik las net op BBC news dat de IDF Sidon aan het bombarderen is.
Schijnt nogal een grote refugee opvang plek te zijn. Iemand enig idee?
Als die rechtse soldaat die kinderwagen verrot schoot wel ja.quote:
Sorry hoor, maar ik lees net wat andersquote:Op maandag 24 juli 2006 12:32 schreef Posdnous het volgende:
Het wordt met de dag zieliger.
Zo'n Rice die gewoon voor haar reisje al aankondigt niet aan te willen sturen op een staakt-het-vuren. Zijn ze nou echt helemaal achterlijk geworden of hoe zit dat?
quote:***************************************
Rice op rondreis eerst naar Beiroet
` De Amerikaanse minister Rice is op
de eerste etappe van haar diplomatieke
rondreis door het Midden-Oosten in
Beiroet aangekomen.Het bezoek werd kort
voor haar aankomst vanuit Cyprus door
de Libanese regering aangekondigd.
Rice gaat later vandaag naar Jeruzalem
voor overleg met de Israëlische premier
Olmert.In het vliegtuig op weg naar het
Midden-Oosten zei Rice tegen reporters
dat het van het grootste belang is dat
er snel een staakt-het-vuren bereikt
wordt in Libanon,dat beantwoordt aan de
voorwaarden die Israël stelt.
Morgen overlegt Rice met de Palestijnse
president Abbas.
"dat beantwoordt aan dequote:Op maandag 24 juli 2006 13:09 schreef B4CO het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik lees net wat anders
[..]
Duss....
Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
"dat beantwoordt aan de
voorwaarden die Israël stelt."
---quote:
Israel says seizes two Hizbullah fighters in Lebanon
Israeli troops have seized two Hizbullah guerrillas during fighting in southern Lebanon, the army said on Sunday.
They were believed to be the first prisoners taken in Lebanon during the 12-day-old conflict. The army said they were seized in the village of Maroun al-Ras. (Reuters)
(07.24.06, 01:53)
quote:Combat Apache chopper crashes Monday afternoon near Safed. Firefighters, paramedics and IDF forces rushed to scene. Army officials say crash was result of malfunction and that craft was not shot down by Hizbullah missile
Dan is dat veranderd. Gisteren werd gemeld dat ze het juist niet wilde.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...
en ja, Israel moet toch stoppen maar met hun voorwaarden.
Een staakt-het-vuren op Israëls voorwaarden is geen staakt-het-vuren. Het is als de eis van Oostenrijk-Hongarije aan Servië of de gulle vredelievendheid van Bush in 2002, die zo graag een diplomatieke oplossing wilde in de "crisis" met Irak.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...
en ja, Israel moet toch stoppen maar met hun voorwaarden.
Niks is zo veranderlijk dan de USAquote:Op maandag 24 juli 2006 13:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd. Gisteren werd gemeld dat ze het juist niet wilde.
Overigens betekent die laatste toevoeging natuurlijk inderdaad, dat ze er in feite niet op aansturen.
Dat dus...quote:Israeli strikes target Sidon - a city swelled with tens of thousands of refugees - for the first time, hitting a mosque
Van wie dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
En vorig jaar moest die Arabische troepenmacht nog weg!
Ik heb het over Syrië, dat vorig jaar gedwongen werd Libanon te verlaten. En terecht natuurlijk. Maar nu, wellke Arabische troepenmacht moet dat dan zijn, hoe gaan ze dat doen? Zal Hezbollah het accepteren, ik denk het niet, zal Egypte zin hebben in een oorlog met Hezbollah, ik denk het niet. Syrië had er macht en zouden nu ook de rust een beetje kunnen bewaren, maar Syrië kan natuurlijk geen onderdeel zijn van die troepenmacht, want ze moesten vorig jaar juist weg.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:02 schreef schatje het volgende:
Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Heb je een bron die er iets meer over vertelt?
Het zou moeten betekenen dat Hezbollah ontwapend wordt en geen macht meer heeft in het zuiden. Ik vermoed dat dat niet aanlokkelijk klinkt. Natuurlijk, de VN zaten er ook terwijl Hezbollah er gewoon was, maar die missie heeft niet kunnen voorkomen dat Israël en Hezbollah al vele jaren in oorlog zijn. Een Arabische troepenmacht? Goed, klinkt goed, gesteund door de NAVO en de Fransen, maar ik zie niet helemaal hoe dat, zonder Syrië, precies gaat werken. Succesvol dus.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:07 schreef elcastel het volgende:
Waarom zou de Hezbollah er tegen zijn ?
bronquote:Louis Michel twijfelt aan Europese troepenmacht voor Libanon
Europa lijkt niet in staat om een troepenmacht naar Libanon te sturen. Dat zegt Europees commissaris voor Ontwikkeling en Humanitaire Hulp Louis Michel. Hij verkiest een internationale stabilisatiemacht zoals VN-secretaris-generaal Kofi Annan voorstelt. "Het lijkt me niet eenvoudig om een consensus te bereiken over deelname van Europese militairen aan een operatie om de Hezbollah te ontmantelen", zei Michel op Radio France International (RFI).
"Een internationale stabilisatiemacht zoals Kofi Annan voorstelt, lijkt me veeleer aangewezen omdat het erg moeilijk is om 25 landen op eenzelfde lijn te krijgen", klinkt het. Om een troepenmacht onder Europese vlag naar Libanon te kunnen sturen, zou de Europese raad, die bestaat uit de staatshoofden en regeringsleiders van de 25 lidstaten van de EU, zich hiervoor unaniem moeten uitspreken. "Een simpele meerderheid volstaat niet", verduidelijkt Michel.
"Terreurdaden verworpen"
Toch is hij tevreden dat de EU in deze kwestie een min of meer coherent standpunt probeert in te nemen. "We hebben allen de niet-proportionele reactie van Israël gelaakt en de terreurdaden van de Hezbollah verworpen", herinnert Michel.
Volgens de Europees commissaris zal het aantal vluchtelingen in Libanon snel tot een miljoen oplopen als de gevechten blijven doorgaan. Hij vindt het ook erg jammer dat hulpverleners moeilijk toegang krijgen tot de vluchtelingen. (belga/hln)
Hee, bedankt voor het vormen van een regering met een organisatie die 241 van onze mariniers hebben opgeblazen !quote:Op maandag 24 juli 2006 14:32 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
"Haha! Trouwens, nog bedankt voor het bombarderen van mijn land. Dat was gezellig. Moeten we nog eens doen!"
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=8007quote:Mon. 24 Jul 2006
The Sun
From NICK PARKER
Chief Foreign Correspondent
in Lebanon
TEAMS of Iranian suicide bombers were heading for Lebanon’s war zone last night in a terrifying bid to spark meltdown in the Middle East.
Twenty-seven martyrdom-seekers have been sent to Syria on their way to front line positions.
The mad fanatics, belonging to the Iranian Martyrs of Islam World Movement, have been training for months to wreak maximum havoc on military and soft civilian targets. Their aim is to spark terror which will detonate all-out war and suck Western nations into a final bloody showdown.
A spokesman for the martyrs group said yesterday: “Two teams of 18 and nine have gone to Syria separately.
“They have been deployed on a voluntary basis in order to get to the areas of conflict in any way they can.”
The man, named only as Mohammadi, claimed the 27 were picked from 55,000 who registered in Iran. They were briefed and have completed the “relevant courses” so that they could perform both military services and helping the wounded.
Mohammadi added: “If Israel would decide to occupy Lebanon again, they will carry out martyrdom-seeking operations.”
The would-be bombers are also trained to recruit local volunteers and create new cells of suicide attackers.
All of them are fluent in Persian and Arabic, and some speak English.
Mohammadi insisted that the MIWM group has no links with Lebanon’s Hezbollah. Another Iranian source close to the group, named as Mohammad Ali Samadi declared: “The first two groups of esteshhadioun (volunteers of martyrdom) have already reached Lebanon.
“They have received adequate training to fight beside their Lebanese brothers. They will identify Zionist targets and attack them with actions of martyrdom.”
The fanatics also aim to avenge deaths and injuries to people like those caught in the Israeli air strikes on the southern Lebanese city of Tyre.
The deployment of suicide squads will strengthen US claims that Iran is the power behind the current turmoil in Lebanon.
Security has been stepped up amid fears of suicide attacks on soft targets in Beirut and areas close to the Israeli border where fighting is raging. A Lebanese security official said: “It is the nightmare we’ve been dreading.”
Israeli troops yesterday seized two Hezbollah guerrillas during fighting in Maroun al-Ras.
The death toll in the conflict continues to mount. At least three people died when Israeli warplanes struck a minibus carrying 16 villagers fleeing from Tairi in Lebanon.
Hezbollah continued rocket attacks across northern Israel. Two people died as more than a dozen missiles hit Haifa. One was killed in a factory — on the day residents returned to work after a week of sheltering from the bombing.
A total of 17 Israelis have been killed by Hezbollah rockets and 19 Israeli troops have died. And 381 Lebanese have been killed.
A UN observer was injured in the crossfire. Italian Capt Roberto Punzo was hit in the stomach by shrapnel. He was last night undergoing surgery.
http://www.nysun.com/article/36557quote:By AARON KLEIN - Special to the Sun
July 24, 2006
JERUSALEM — The bodies of Iranian Revolutionary Guard soldiers killed by the Israeli army in Lebanon have been transported to Syria and flown to Tehran, senior Lebanese political sources said.
Israeli and Egyptian security officials confirmed the news, which follows a report that first appeared in The New York Sun, that Iranian forces posted to southern Lebanon have been aiding Hezbollah terrorists in their attacks against Israel, including helping to fire rockets into Israeli population centers.
The Lebanese sources said between six and nine dead Iranian Revolutionary Guard soldiers were brought in trucks last week into Syria for a flight back to Iran. They said the bodies were transported along with the tens of thousands of Lebanese civilians fleeing to Syria.
Since Israel began its military campaign in Lebanon two weeks ago following a Hezbollah attack on the Jewish state in which two Israeli soldiers were kidnapped, Syrian authorities have reported that more than 140,000 Lebanese have entered their country, mostly through open areas along the Syria-Lebanon border.
Israeli officials said Iranian Revolutionary Guards directed the firing two weeks ago of a radar-guided C–802 missile that hit an Israeli navy vessel off the coast of Lebanon, killing four soldiers. Israel says Iran acquired the missile from China.
The officials said the Iranian soldiers' duties include keeping custody of long-range missiles within Hezbollah's arsenal, including Zalzal rockets that are said to have a range of 125 miles, placing Tel Aviv within firing range.
(...)
Jordanian officials told the Sun they are "100% sure" Iranian Revolutionary Guard soldiers have fired rockets into Israel. They also said the Syrian army has provided Hezbollah with intelligence information on the locations of strategic Israeli targets to aid in Hezbollah rocket fire.
(artikel gaat verder op website van The New York Sun)
Ah, alles loopt precies volgens plan.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Suicide armies launched
[..]
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=8007
Al die mensen hebben het geloof van vrede zeker verkeerd begrepen
quote:Op maandag 24 juli 2006 15:04 schreef Ba-Hala-Na het volgende:
Eerlijk gezegd kan het mij allemaal niets schelen wat daar gebeurd. Laten ze mekaar daar maar mooi afmaken, uitgezonderd de Amerikanen natuurlijk.
Zolang hier niet gebombardeerd wordt vindt ik alles best.
De puswond die de Islam heet zal sowieso helemaal schoongemaakt moeten worden, dus of het nu is in het MO is, of over 20 jaar hier, het komt er toch van. Het Westen heeft al decennia lang haar kop van het moslimextremisme weggedraaid, maar als het jou betrof kon dat zeker nog wel 50 jaar doorgaan?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, alles loopt precies volgens plan.
Het is nu nog wachten tot Al Qaeda zich gaat vertonen in libanon.
netjes gedaan allemaal.
Ik zou "Islam" veranderen in "moslimterrorisme", dat komt wat realistischer over.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:59 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
De puswond die de Islam heet zal sowieso helemaal schoongemaakt moeten worden, dus of het nu is in het MO is, of over 20 jaar hier, het komt er toch van. Het Westen heeft al decennia lang haar kop van het moslimextremisme weggedraaid, maar als het jou betrof kon dat zeker nog wel 50 jaar doorgaan?
De makkelijkste weg is niet altijd de beste.
quote:Op maandag 24 juli 2006 16:59 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
De puswond die de Islam heet zal sowieso helemaal schoongemaakt moeten worden, dus of het nu is in het MO is, of over 20 jaar hier, het komt er toch van.
In plaats van juist het extremisme aan te wakkeren door een beetje klakkeloos bommen te gooien zouden ze er beter aan doen iets zinvollers te bedenken.quote:Het Westen heeft al decennia lang haar kop van het moslimextremisme weggedraaid, maar als het jou betrof kon dat zeker nog wel 50 jaar doorgaan?
Dat blijkt inderdaad, met de gewelddadige manier waarop Israel al decennia lang denkt terroristen uit te schakelen. Vooral zo doorgaan.quote:De makkelijkste weg is niet altijd de beste.
Ik weet wel vrij zeker dat als ze dat niet zouden doen, Israel al niet meer zou bestaan.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:12 schreef Posdnous het volgende:
Dat blijkt inderdaad, met de gewelddadige manier waarop Israel al decennia lang denkt terroristen uit te schakelen. Vooral zo doorgaan.
Waarschijnlijk niet in de huidige vorm nee.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef klez het volgende:
[..]
Ik weet wel vrij zeker dat als ze dat niet zouden doen, Israel al niet meer zou bestaan.
Ik zou een zooitje terroristen die dat geweld veroorzaken niet echt op eenzelfde morele schaal stellen als een zogenaamd beschaafd land met Westerse steun.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef klez het volgende:
Overigens verbleekt het gebruikte geweld door Israel bij het geweld wat de Arabieren gebruiken, zowel tegen Israel als de Palestijnen.
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zou een zooitje terroristen die dat geweld veroorzaken niet echt op eenzelfde morele schaal stellen als een zogenaamd beschaafd land met Westerse steun.
Het is al erg genoeg dat veel mensen die Israel steunen dat gewoon een normale zaak vinden.
Kan het voor een deel met je eens zijn echter, onze westerse normen en waarden kunquote:Op maandag 24 juli 2006 17:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zou een zooitje terroristen die dat geweld veroorzaken niet echt op eenzelfde morele schaal stellen als een zogenaamd beschaafd land met Westerse steun.
Nou nee, ik vind dat handelen nogal gelijkwaardig.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:45 schreef klez het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet.![]()
Israels handelen getuigt van veel meer moreel besef dan dat van Hamas of Hezbollah.
Nou, die burgerslachtoffers gaan nog wel aardig in de duizenden lopen.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:50 schreef Incomplete het volgende:
.
Het feit dat er "maar" 400 burgerdoden gevallen zijn ondanks de vele tonnen
explosieven die op beiroet terecht gekomen zijn, geeft aan dat Israel zich
vrij goed aan de normen en waarden houd die verwacht mogen worden van
een westers georienteerd land. Ze worden niet lukraak een woonwijk ingeschoten,
iets wat hezbollah wel doet.
Hoezo? het is een volkomen nutteloze militaire operatie. Elk burgerslachtoffer is er 1 teveel hier.quote:Vergeet niet dat er een grote militaire operatie bezig is. Burgerslachtoffers, hoe triest
het ook is, zijn onvermijdelijk.
Misschien, misschien ook niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[quote] Nou, die burgerslachtoffers gaan nog wel aardig in de duizenden lopen.
Wat het oog ziet en wat er werkelijk gebeurd zijn 2 verschillende zaken.quote:En ze schieten naar wat ik overal op het nieuws zie toch aardig lukraak die wijken in.
Imo was en is het een noodzakelijke operatie. Je kunt als land, Israel, niet blijven toestaanquote:het is een volkomen nutteloze militaire operatie.
Daarover bestaat geen iscussie.quote:Elk burgerslachtoffer is er 1 teveel hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |