En vorig jaar moest die Arabische troepenmacht nog weg!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ik geef de voorkeur aan een Arabische troepenmacht. Laat ze nu maar eens de daad bij het woord voegen. Ja toch?

En de gijzeling op de Amerikaanse ambassade in Teheran in 1979. Hoe lang duurde die alweer? 200 dagen of zo?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:57 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Gijzelaars bevrijden in een hezbollah gebied door israelische militairen is nagenoeg
onmogelijk. Buiten het feit dat je eerst moet weten waar ze zijn zul je ook mensen
in de buurt moeten kunnen krijgen van de gijzelaars, om over de terugkeer op
eigen grondgebied maar te zwijgen.
De Amerikanen hebben "leuke" soortgelijke ervaringen, opereren in vijandig gebied
om mensen op te halen.
Remember Mogadishu.![]()

off-topic:quote:

Diplomatie a la Bush: vragen hoe lang Israël nog nodig heeft en dan pas weer terugkomen.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:32 schreef Posdnous het volgende:
Het wordt met de dag zieliger.
Zo'n Rice die gewoon voor haar reisje al aankondigt niet aan te willen sturen op een staakt-het-vuren. Zijn ze nou echt helemaal achterlijk geworden of hoe zit dat?

Bush-administration is de meest a-diplomatieke uit de geschiedenis uiteraard.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Diplomatie a la Bush: vragen hoe lang Israël nog nodig heeft en dan pas weer terugkomen.

Ah ja, weet ik nog wel, maar dat soort dingen trek ik me niet lang aan hoor. 't Is maar internet en soms speel ik ook wel eens "op de man".quote:Op maandag 24 juli 2006 12:35 schreef Incomplete het volgende:
[..]
off-topic:
Ben jou nog een excuus verschuldigd, je weet wss wel waarvoor.
Zoniet, dan ben je het vergeten en heb ik niets gezegd.![]()

Ik hoorde iets over Metulaquote:Op maandag 24 juli 2006 13:02 schreef DustPuppy het volgende:
Ik las net op BBC news dat de IDF Sidon aan het bombarderen is.
Schijnt nogal een grote refugee opvang plek te zijn. Iemand enig idee?

Als die rechtse soldaat die kinderwagen verrot schoot wel ja.quote:

Sorry hoor, maar ik lees net wat andersquote:Op maandag 24 juli 2006 12:32 schreef Posdnous het volgende:
Het wordt met de dag zieliger.
Zo'n Rice die gewoon voor haar reisje al aankondigt niet aan te willen sturen op een staakt-het-vuren. Zijn ze nou echt helemaal achterlijk geworden of hoe zit dat?
quote:***************************************
Rice op rondreis eerst naar Beiroet
` De Amerikaanse minister Rice is op
de eerste etappe van haar diplomatieke
rondreis door het Midden-Oosten in
Beiroet aangekomen.Het bezoek werd kort
voor haar aankomst vanuit Cyprus door
de Libanese regering aangekondigd.
Rice gaat later vandaag naar Jeruzalem
voor overleg met de Israëlische premier
Olmert.In het vliegtuig op weg naar het
Midden-Oosten zei Rice tegen reporters
dat het van het grootste belang is dat
er snel een staakt-het-vuren bereikt
wordt in Libanon,dat beantwoordt aan de
voorwaarden die Israël stelt.
Morgen overlegt Rice met de Palestijnse
president Abbas.

"dat beantwoordt aan dequote:Op maandag 24 juli 2006 13:09 schreef B4CO het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik lees net wat anders
[..]
Duss....

Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
"dat beantwoordt aan de
voorwaarden die Israël stelt."

---quote:
Israel says seizes two Hizbullah fighters in Lebanon
Israeli troops have seized two Hizbullah guerrillas during fighting in southern Lebanon, the army said on Sunday.
They were believed to be the first prisoners taken in Lebanon during the 12-day-old conflict. The army said they were seized in the village of Maroun al-Ras. (Reuters)
(07.24.06, 01:53)
quote:Combat Apache chopper crashes Monday afternoon near Safed. Firefighters, paramedics and IDF forces rushed to scene. Army officials say crash was result of malfunction and that craft was not shot down by Hizbullah missile

Dan is dat veranderd. Gisteren werd gemeld dat ze het juist niet wilde.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...
en ja, Israel moet toch stoppen maar met hun voorwaarden.

Een staakt-het-vuren op Israëls voorwaarden is geen staakt-het-vuren. Het is als de eis van Oostenrijk-Hongarije aan Servië of de gulle vredelievendheid van Bush in 2002, die zo graag een diplomatieke oplossing wilde in de "crisis" met Irak.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, er stond boven dat ze niet over staakt het vuren denkt, en hier staat van wel...
en ja, Israel moet toch stoppen maar met hun voorwaarden.

Niks is zo veranderlijk dan de USAquote:Op maandag 24 juli 2006 13:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd. Gisteren werd gemeld dat ze het juist niet wilde.
Overigens betekent die laatste toevoeging natuurlijk inderdaad, dat ze er in feite niet op aansturen.

Dat dus...quote:Israeli strikes target Sidon - a city swelled with tens of thousands of refugees - for the first time, hitting a mosque

Van wie dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
En vorig jaar moest die Arabische troepenmacht nog weg!

Ik heb het over Syrië, dat vorig jaar gedwongen werd Libanon te verlaten. En terecht natuurlijk. Maar nu, wellke Arabische troepenmacht moet dat dan zijn, hoe gaan ze dat doen? Zal Hezbollah het accepteren, ik denk het niet, zal Egypte zin hebben in een oorlog met Hezbollah, ik denk het niet. Syrië had er macht en zouden nu ook de rust een beetje kunnen bewaren, maar Syrië kan natuurlijk geen onderdeel zijn van die troepenmacht, want ze moesten vorig jaar juist weg.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:02 schreef schatje het volgende:
Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Heb je een bron die er iets meer over vertelt?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |