abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40118696
Naast het feit nog dat ik me helemaal niet bezig wil houden met een dijk. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40119141
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naast het feit nog dat ik me helemaal niet bezig wil houden met een dijk. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd
En ik wil dat wél, wat geeft jou nu het recht om mij toch te verplichten mee te betalen aan een collectief systeem dat de dijken regelt?
  maandag 24 juli 2006 @ 00:34:12 #103
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_40119669
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik op een heuvel woon kunnen de dorpsgenoten van mij de pot op en betaal niet mee aan de dijk. En die buurt BBQ mogen ze ook in hun reet stoppen
Dan wordt de weg naar jouw huis en de riolering ook niet aangelegd.

Maar ik ben het niet helemaal eens met de stelling.

Voorbeeld.
De energie voorziening in Nederland is een heel stuk beter dan in de VS. Maar misschien ligt dit wel aan de UPS (battery backup) bedrijven .

[ Bericht 3% gewijzigd door Knarf op 24-07-2006 08:28:02 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_40122842
tvp
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40125888
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 20:32 schreef McCarthy het volgende:
Frapant om te zien dat sommige landen met veel minder toekunnen dan andere landen want je gaat me niet vertellen dat het leven in Canada of Australie slechter is dan in Zweden of Belgie.
Dat ligt er dus aan of je werk hebt of niet. Zonder baan kan je het in Canada en Australië wel schudden.
pi_40126436
Toen ik het getal zag staan, wist ik al waarover dit topic zou gaan...

Het lijkt erop dat hogere overheidsuitgaven een eerlijker verdeling van geld in de hand werken. Ierland is één van de armoedzaaiers van de EU en krijgt veel EU-subsidie! Zweden staat juist te boek als een land waar het uitstekend leven is, met gelukkige mensen een hoge levensverwachting. In Nederland zijn de overheidsuitgaven afgenomen en tegelijk neemt de armoede (al is dit een relatief begrip toe). Geld wordt onevenrediger verdeeld. Rijken worden steeds rijker, terwijl de voedselbanken als paddestoelen uit de grond schieten. Nee, DAT is een lekkere samenleving....
  maandag 24 juli 2006 @ 11:02:16 #107
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40126987
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat ligt er dus aan of je werk hebt of niet. Zonder baan kan je het in Canada en Australië wel schudden.
o ja? Ga je dan dood? Wordt je dan in werkkampen gestopt?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_40127113
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:41 schreef dVTB het volgende:

Het lijkt erop dat hogere overheidsuitgaven een eerlijker verdeling van geld in de hand werken. Ierland is één van de armoedzaaiers van de EU en krijgt veel EU-subsidie! Zweden staat juist te boek als een land waar het uitstekend leven is, met gelukkige mensen een hoge levensverwachting. In Nederland zijn de overheidsuitgaven afgenomen en tegelijk neemt de armoede (al is dit een relatief begrip toe). Geld wordt onevenrediger verdeeld. Rijken worden steeds rijker, terwijl de voedselbanken als paddestoelen uit de grond schieten. Nee, DAT is een lekkere samenleving....
Frankrijk? Hongarije? Griekenland?
pi_40127138
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef McCarthy het volgende:

[..]

o ja? Ga je dan dood? Wordt je dan in werkkampen gestopt?
Zoiets:
quote:
UN: Canada's Poor Face 'Emergency'
UN group says social programs lacking, sharply critical on rights of aboriginals

by John Goddard
May 23, 2006
Toronto Star
Welfare benefits in most provinces have dropped in value in the past 10 years and often amount to less than half of basic living costs, a UN watchdog group charged yesterday.

The employment insurance program needs to be more accessible, minimum wages don't meet basic needs, and homelessness and inadequate housing amount to a "national emergency," says the UN body's report from Geneva.

The watchdog committee is formally called the UN Committee on Economic, Social and Cultural Rights. It last examined Canada's performance in 1998, and sat for three weeks this month taking submissions on five countries including Monaco, Liechtenstein, Morocco and Mexico.

Its sharp criticism of Canada on poverty issues echoes that voiced last week by a special Toronto task force of experts ranging from bankers to community advocates, particularly on questions of employment insurance and help for the working poor.

On employment insurance, the UN body reported: "In 2001, only 39 per cent of unemployed Canadians were eligible for benefits ... (and in) Ontario eligibility rates were even lower."

In Toronto, the local task force said the eligibility figure stands at 22 per cent.

"Minimum wages in all provinces," the UN report said, "are insufficient to enable workers and their families to enjoy a decent standard of living." About 51 per cent of people using food banks, it also said, are receiving inadequate social insurance benefits.

In the same vein, the Toronto task force said hundreds of thousands of working-age Ontarians are living in poverty and it would take $4.6 billion a year in overhauled government programs to lift them out of it.

"Having been present at the review, I can tell you that the committee was dismayed to find that social assistance rates in Canada bear no resemblance to the actual cost of living," said Emily Paradis of the Feminist Organization for Women's Advancement of Rights, or Forward, a group concerned with homelessness.

The UN body had much to say about aboriginal rights, singling out the Lubicon Lake Cree of northern Alberta for special mention.

Using the uncommonly forceful diplomatic term "strongly recommends," the committee called on Canada to reopen land-rights talks and consult the Lubicon "prior to the grant of licences for economic purposes on disputed land."

The Alberta government plans to auction oil sands licences to 50,000 hectares of traditional Lubicon lands on June 14, Lubicon band negotiator Kevin Thomas said in a phone interview explaining the reference.

No land negotiations have taken place since 2003, he said.

Canada has done nothing to end discrimination against women with Indian status in matters of matrimonial property, the committee also said.

"When a status woman marries a non-status man she loses her status and all the rights that go with it (under federal law)," said Doreen Silversmith of the Six Nations Confederacy of southwestern Ontario, who attended the Geneva meetings.

By comparison, a status man marrying a non-status woman keeps his status.

"It's discrimination," Silversmith said. "It still hasn't been resolved."

Relative to the general population, poverty rates remain disproportionately high among "aboriginal peoples, African-Canadians, immigrants, persons with disabilities, youth, low-income women and single mothers," the report said.

The same gap exists when it comes to access to water, health, housing and education, it said.[...]
  maandag 24 juli 2006 @ 11:12:56 #110
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40127250
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:41 schreef dVTB het volgende:

Het lijkt erop dat hogere overheidsuitgaven een eerlijker verdeling van geld in de hand werken.
dus de salarissen die bedrijven in 1e instantie aan hun werknemers betalen zijn niet eerlijk ?
quote:
Ierland is één van de armoedzaaiers van de EU en krijgt veel EU-subsidie!
Ierland een van de armoedzaaiers
Een van de welvarendste landen ter wereld:
https://www.cia.gov/cia/p(...)korder/2004rank.html
quote:
Zweden staat juist te boek als een land waar het uitstekend leven is, met gelukkige mensen een hoge levensverwachting. In Nederland zijn de overheidsuitgaven afgenomen en tegelijk neemt de armoede (al is dit een relatief begrip toe). Geld wordt onevenrediger verdeeld. Rijken worden steeds rijker, terwijl de voedselbanken als paddestoelen uit de grond schieten. Nee, DAT is een lekkere samenleving....

Nederland is welvarender dan zweden en de mensen in Canada en Australie zijn net zo gelukkig.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 24 juli 2006 @ 11:20:03 #111
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40127435
Ik weet niet of dit binnen de scope van dit topic past, maar mensen in Zweden krijgen in ieder geval meer mogelijkheden om tijd aan hun kinderen te besteden dan dat ze dat in Nederland krijgen. En dat vind ik voor een samenleving een hele goede zaak.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  maandag 24 juli 2006 @ 11:29:12 #112
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40127677
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:20 schreef slaveloos het volgende:
Ik weet niet of dit binnen de scope van dit topic past, maar mensen in Zweden krijgen in ieder geval meer mogelijkheden om tijd aan hun kinderen te besteden dan dat ze dat in Nederland krijgen. En dat vind ik voor een samenleving een hele goede zaak.
maar ze krijgen niet de mogleijkheid om hun zelf verdiende geld te besteden zoals zij willen. Alles gaat op aan belastingen. Dat is een hele slechte zaak.
pi_40127831
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:29 schreef McCarthy het volgende:

maar ze krijgen niet de mogleijkheid om hun zelf verdiende geld te besteden zoals zij willen. Alles gaat op aan belastingen. Dat is een hele slechte zaak.
Als alles op gaat aan belastingen...waar leven ze dan van?
pi_40127847
quote:

Dat vind jij. Ik denk dat de meeste Zweden het geld prima besteed vinden aan een goede en betaalbare sociale zekerheid voor iedereen.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:34:56 #115
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40127858
quote:

[..]

hier krijg je wat, daar laat je wat. Ik kom om de een of andere reden toch altijd Zweden tegen als ik op vakantie ben, die blijkbaar toch nog genoeg overhouden van hun salaris om van te reizen. En ze klagen vaak als ze het over de belastingen hebben. Maar ik heb het idee dat ze er veel voor terug krijgen, en dat het een fijner land is om in te leven dan nederland. Ik kreeg 2 dagen vrij toen mijn tweeling werd geboren, daarvan heb ik een middag in het gemeentehuis gezeten om te vertellen dat ze geboren waren. De meeste Zweden schrikken als ze horen dat dat normaal is in Nederland.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  maandag 24 juli 2006 @ 11:37:57 #116
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40127949
quote:

[..]

Tja, dat krijg je in een samenleving, waar je niet alleen aan je zelf kunt denken. .

Grow up en kap es met die onnozele topics elke keer of verhuis naar Amerika of zo. Als je dan een keer last van je nier krijgt ben je meteen de rest van je leven failliet. Succes .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 24 juli 2006 @ 11:40:53 #117
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128023
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik denk dat de meeste Zweden het geld prima besteed vinden aan een goede en betaalbare sociale zekerheid voor iedereen.
Heb je het ze door middel van een steekproef gevraagd of zo. Die aannames van jou zijn nergens op gebaseerd. Feiten wil ik zien.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:46:31 #118
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128179
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je in een samenleving, waar je niet alleen aan je zelf kunt denken. .

Grow up en kap es met die onnozele topics elke keer of verhuis naar Amerika of zo. Als je dan een keer last van je nier krijgt ben je meteen de rest van je leven failliet. Succes .
kan je dit soort onzin onderbouwen?
  maandag 24 juli 2006 @ 11:46:33 #119
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40128182
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Heb je het ze door middel van een steekproef gevraagd of zo. Die aannames van jou zijn nergens op gebaseerd. Feiten wil ik zien.
dat is toch niet zo gecompliceerd. Vraag ze of ze teveel belasting betalen, dan zeggen ze ja. Vraag ze of ze voortaan zelf hun wegen aan willen leggen en onderhouden, geen sociaal vangnet meer willen, en ze zeggen nee, in nederland geld dat net zo goed. Alleen hele rijke mensen willen en kunnen overal zelf wel voor zorgen. Klein beetje psychologisch inzicht is voldoende
  maandag 24 juli 2006 @ 11:47:34 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128224
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:46 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dat is toch niet zo gecompliceerd. Vraag ze of ze teveel belasting betalen, dan zeggen ze ja. Vraag ze of ze voortaan zelf hun wegen aan willen leggen en onderhouden, geen sociaal vangnet meer willen, en ze zeggen nee, in nederland geld dat net zo goed. Alleen hele rijke mensen willen en kunnen overal zelf wel voor zorgen. Klein beetje psychologisch inzicht is voldoende
kortom je weet het zelf ook niet.
pi_40128230
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yep. Gratis scholing, gezondheidszorg en een goed sociaal vangnet. Het nadeel is alleen wel dat de gemiddelde Zweed minder te besteden heeft dan een Nederlander en minder bezittingen heeft. Wasmachines die door meerdere gezinnen gedeeld worden zou ik een punt van armoede willen noemen.
pi_40128236
quote:

Waarom kom jij dan niet eens met feiten waaruit jouw gelijk zou blijken mbt. de situatie in Zweden? Zover ik kan bekijken is de Zweedse kiezer tevreden met het gevoerde beleid en daarmee is voldoende onderbouwing geleverd, zou ik zeggen.

Tenzij jij enig bewijs kan overleggen van het tegendeel, natuurlijk.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:50:48 #123
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128307
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom kom jij dan niet eens met feiten waaruit jouw gelijk zou blijken mbt. de situatie in Zweden? Zover ik kan bekijken is de Zweedse kiezer tevreden met het gevoerde beleid en daarmee is voldoende onderbouwing geleverd, zou ik zeggen.

Tenzij jij enig bewijs kan overleggen van het tegendeel, natuurlijk.
Dat Zweden tevreden mensen zijn wil ik best geloven (wat wil je, bij de overheid werken is altijd fijn). Echter in Ierland, NZ, Canada en Australie zijn ze net zo tevreden maar daar hebben ze wel meer geld te besteden.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:52:41 #124
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40128358
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

kortom je weet het zelf ook niet.
hoe bedoel je? Ik denk dat ik wel weet hoe de meeste mensen antwoorden als je ze vraagt of ze lagere belastingen willen. Dan zeggen ze JA. Ik denk ook te weten wat de meeste antwoorden als je ze vraagt of ze alle collectieve goederen kwijt willen. Dan antwoorden ze NEE.
Wat er dus op neerkomt dat ze hun cake willen verorberen en ook opeten.
Dat dat niet kan doet er verder niet terzake. Het gaat er dus maar om welke vragen je stelt.
Denk jij dat als je aan de meeste Zweden de vraag stelt, geen belastingen meer, maar dan ook geen voorzieningen meer, dat ze positief zullen antwoorden?
  maandag 24 juli 2006 @ 11:54:42 #125
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128410
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:52 schreef slaveloos het volgende:

[..]

hoe bedoel je? Ik denk dat ik wel weet hoe de meeste mensen antwoorden als je ze vraagt of ze lagere belastingen willen. Dan zeggen ze JA. Ik denk ook te weten wat de meeste antwoorden als je ze vraagt of ze alle collectieve goederen kwijt willen. Dan antwoorden ze NEE.
Wat er dus op neerkomt dat ze hun cake willen verorberen en ook opeten.
Dat dat niet kan doet er verder niet terzake. Het gaat er dus maar om welke vragen je stelt.
Denk jij dat als je aan de meeste Zweden de vraag stelt, geen belastingen meer, maar dan ook geen voorzieningen meer, dat ze positief zullen antwoorden?
en om dit soort rare spelletjes te vermijden kijken we tegenwoordig gewoon naar gemiddelde BNP (de koopkracht). Daar staat Zweden gewoon laag (dik in de 20).
https://www.cia.gov/cia/p(...)korder/2004rank.html
  maandag 24 juli 2006 @ 11:54:42 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40128411
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

kan je dit soort onzin onderbouwen?
Onderbouwen?

Net alsof dat niet al een miljoen keer in het nieuws is geweest .

Hier een eerste hit op google:

http://www.newyorker.com/fact/content/articles/050829fa_fact

Dit soort dingen gebeuren tus duizenden keren per dag.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:55:42 #127
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40128442
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Dat Zweden tevreden mensen zijn wil ik best geloven (wat wil je, bij de overheid werken is altijd fijn). Echter in Ierland, NZ, Canada en Australie zijn ze net zo tevreden maar daar hebben ze wel meer geld te besteden.
Maar wat is je punt dan nog? Als mensen tevreden en blij zijn, dat is toch voldoende? Ik heb niet het idee dat meer netto te besteden en een minder aanwezige samenleving het welzijn van de mensen ten goede komt.
pi_40128445
quote:

[..]

Jammer alleen dat ik je met al die feitjes ook daadwerkelijk om de oren sla he? Over mijn feitje over Canada heb ik je ook al niet meer gehoord
quote:
Economic Growth, Work and the EU’s Ability to Deliver

The Swedes are very satisfied with their quality of life. Ninety five percent say their quality of lifeis very or rather good. Only Luxembourg has a higher number. The Swedes are also more satisfiedwith their economic situation, but slightly less satisfied than the EU average with the situation for the European economy and for employment in their country.When citizens are asked to rate the situation in their country with that of the average in the EU countries, Sweden receives a considerably higher rating than do other EU countries. For instance, 91 percent of Swedes say the situation for the environment is better in their country, compared to 49 percent in the EU25 overall. And while 65 percent compare Sweden’s employment situation favourably, only 28 percent of the EU25 share this view with respect to their countries.The Swedes also have a more optimistic view on the future compared to the EU25 average. Oneexample is that 66 percent of the Swedes think their quality of life will improve in five years,compared to 52 percent in the EU25.
Uit: http://ec.europa.eu/publi(...)b63/eb63_exec_se.pdf
  maandag 24 juli 2006 @ 11:55:52 #129
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40128449
quote:

[..]

is dan ook iedereen tevreden? oftewel, is het collectief het hoogst tevreden in die landen? Halen ze ook het maximale uit de mogelijkheden of halen ze alleen het maximale uit het geld? Aangezien het tweede ondergeschikt is aan het eerste.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:55:58 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128457
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Onderbouwen?

Net alsof dat niet al een miljoen keer in het nieuws is geweest .

Hier een eerste hit op google:

http://www.newyorker.com/fact/content/articles/050829fa_fact

Dit soort dingen gebeuren tus duizenden keren per dag.
het nieuws neem ik niet zo heel serieus als bron. Je Komt maar met een onderzoek of rapport.
pi_40128483
quote:

[..]

Niet dus
  maandag 24 juli 2006 @ 11:57:41 #132
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40128504
quote:

[..]

Ik heb gehoord dat er elke vier jaar een zeer uitgebreide steekproef wordt gehouden, waar iedereen boven de 18 aan mee mag doen. Zouden ze hier ook eens moeten doen.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:58:23 #133
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40128529
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het nieuws neem ik niet zo heel serieus als bron. Je Komt maar met een onderzoek of rapport.
Dat is dit toch .

Laat trouwens ook maar. Ik heb niet de illusie dat je ook maar iets van informatie wil opnemen die zomaar je simpleminded standpunten zou kunnen wijzigen.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:00:27 #134
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40128607
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jammer alleen dat ik je met al die feitjes ook daadwerkelijk om de oren sla he? Over mijn feitje over Canada heb ik je ook al niet meer gehoord
[..]

Zweden is going down.

quoteje van het OECD:
quote:
Sweden’s single biggest economic problem is the high number of people absent from work due to sickness or disability
je wordt dus 'ziek' en 'gehandicapt' van zo'n systeem. net zoals wij 1 miljoen WAOers hadden. belachelijk.

hier een mooi objectieve analyse van de oecd
http://www.oecd.org/dataoecd/35/32/34967833.pdf
ze moeten oa een structureel overschot van 2% creeren bij de overheid om over 15 jaar de vergrijzing te betalen... net als in Nederland. as if that's gonna happen...
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40128647
quote:

Daarmee bevestig je dus dat Vhiper gelijk heeft, mooi, da's dan opgelost.

Mischien hebben de Zweden een ander idee van welvaart of tevredenheid als Ieren, Anzacs of Canadezen, feit blijft dat de Zweden hiervoor kiezen en tevreden zijn.
pi_40128688
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:

Ik heb gehoord dat er elke vier jaar een zeer uitgebreide steekproef wordt gehouden, waar iedereen boven de 18 aan mee mag doen. Zouden ze hier ook eens moeten doen.
Nee, wij doen het op zijn Italiaans tegenwoordig, 4 kabinetten in 4 jaar
  maandag 24 juli 2006 @ 12:04:06 #137
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128712
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

rare stats. Ze zijn tevreden met hun economie? Opvallend want die economie loopt niet zo lekker in de zin dat ze er NU niet heel erg denderend voor staan.

Verder wordt Zweden gevraagd zich te vergelijken met andere landen. Net of ze dat uberhaupt kunnen weten.

Verder hebben we daar te maken met een aanzienlijke grote groep "ambtenaren". Die zullen best gelukkig zijn ja.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:07:07 #138
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40128813
al met al wordt er erg selectief naar stats gezocht. Vraaggesprekjes met hoe gelukkig je bent en je veronderstelling van de economische stand van zaken etc.

Een veel objectievere stat en harder te meten is de koopkracht. Daar doet zweden het gewoon niet goed.
pi_40129052
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:00 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Zweden is going down.

quoteje van het OECD:
[..]

je wordt dus 'ziek' en 'gehandicapt' van zo'n systeem. net zoals wij 1 miljoen WAOers hadden. belachelijk.
Die hebben we nog steeds, ze worden door die herkeuringen alleen op papier "minder ziek" en belanden vervolgens gewoon in de goedkopere bijstand.
quote:
hier een mooi objectieve analyse van de oecd
http://www.oecd.org/dataoecd/35/32/34967833.pdf
Als dat je enige economische probleem is, doe je het dus goed. Ziekte e.d. zijn nou eenmaal niet te voorkomen. Zweden moet zich dus gewoon richten om zieken en gehandicapten zoveel als mogelijk is toch de arbeidsmarkt op te krijgen, mits er banen zijn.
quote:
ze moeten oa een structureel overschot van 2% creeren bij de overheid om over 15 jaar de vergrijzing te betalen... net als in Nederland. as if that's gonna happen...
Zoals vrijwel elk land dat het fenomeen vergrijzing ondergaat. Een laatste schadepost uit WOII, kan je niet de Zweedse politiek van nu verwijten.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:20:57 #140
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_40129227
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:

[..]

rare stats. Ze zijn tevreden met hun economie? Opvallend want die economie loopt niet zo lekker in de zin dat ze er NU niet heel erg denderend voor staan.

Verder wordt Zweden gevraagd zich te vergelijken met andere landen. Net of ze dat uberhaupt kunnen weten.

Verder hebben we daar te maken met een aanzienlijke grote groep "ambtenaren". Die zullen best gelukkig zijn ja.

McCarthy, je bent echt lachwekkend in je selectieve waarneming (lees: koppige domheid).
Je roept zelf dingen en vraagt mensen die iets anders beweren om feiten en statistieken, anders weiger je ze serieus te nemen.
En als je die dan ook nog krijgt, weiger je ze te erkennen.

Dus Zweden kunnen niet beoordelen hoe het in andere landen is, maar jij (McCarthy) kan dat juist wél heel goed?
Dat verandert alles
  maandag 24 juli 2006 @ 12:24:13 #141
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40129314
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:20 schreef Kiegie het volgende:

[..]

McCarthy, je bent echt lachwekkend in je selectieve waarneming (lees: koppige domheid).
Je roept zelf dingen en vraagt mensen die iets anders beweren om feiten en statistieken, anders weiger je ze serieus te nemen.
En als je die dan ook nog krijgt, weiger je ze te erkennen.

Dus Zweden kunnen niet beoordelen hoe het in andere landen is, maar jij (McCarthy) kan dat juist wél heel goed?
wat ik zeg is dat de beste statistiek altijd nog de gemiddelde koopkracht is. Hard meetbaar en niet onderhevig aan de subjectieve gevoelens van de onderzoeker. In Zweden is eens een keer een rapport verschenen waar uit kwam dat Bulgarije een beter land was om te leven dan de USA. Hoezo subjectief!!!
pi_40129398
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:07 schreef McCarthy het volgende:
al met al wordt er erg selectief naar stats gezocht. Vraaggesprekjes met hoe gelukkig je bent en je veronderstelling van de economische stand van zaken etc.

Een veel objectievere stat en harder te meten is de koopkracht. Daar doet zweden het gewoon niet goed.
Selectief?!

Ik geef je waar je om vraagt, niets meer en niets minder!

Je zit nu gewoon naar strootjes te zoeken om jezelf eruit te draaien. Verder is de Zweedse koopkracht en inkomen prima, die hebben echt niets te klagen
  maandag 24 juli 2006 @ 12:29:59 #143
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40129479
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Die hebben we nog steeds, ze worden door die herkeuringen alleen op papier "minder ziek" en belanden vervolgens gewoon in de goedkopere bijstand.
nee, ze moeten weer aan het werk, want ze kunnen prima werken.
quote:
[..]

Als dat je enige economische probleem is, doe je het dus goed. Ziekte e.d. zijn nou eenmaal niet te voorkomen. Zweden moet zich dus gewoon richten om zieken en gehandicapten zoveel als mogelijk is toch de arbeidsmarkt op te krijgen, mits er banen zijn.
en als er geen banen zijn mogen ze ziek blijven?
quote:
[..]

Zoals vrijwel elk land dat het fenomeen vergrijzing ondergaat. Een laatste schadepost uit WOII, kan je niet de Zweedse politiek van nu verwijten.
wel als je gouden bergen belooft aan ouderen die uiteindelijk een zeer kleine groep jongeren moet ophoesten.
?Porque no te calles?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:30:46 #144
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40129494
koopkracht in Zweden kachelt idd achteruit. nogal karig dacht ik zo
?Porque no te calles?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:31:22 #145
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40129506
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat ik zeg is dat de beste statistiek altijd nog de gemiddelde koopkracht is. Hard meetbaar en niet onderhevig aan de subjectieve gevoelens van de onderzoeker. In Zweden is eens een keer een rapport verschenen waar uit kwam dat Bulgarije een beter land was om te leven dan de USA. Hoezo subjectief!!!
Zeker subjectief, maar ook in die sectoren zijn er natuurlijk goede en minder goede onderzoeken. Als je een onderzoek goed uitvoert, en ik neem aan dat die onderzoeken er zeker zijn in Zweden, kun je interessante informatie vinden over de tevredenheid van Zweden over leefklimaat, welvaart, overheid etc. Bovendien vroeg je eerst zelf om die statistieken, en als je ze geleverd krijgt zijn ze opeens compleet waardeloos.

Welvaart is meer dan koopkracht, dat zul je toch niet ontkennen?
pi_40130363
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Een echte aanhanger van de drie wijzen, zo te horen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_40131193
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:29 schreef pmb_rug het volgende:

nee, ze moeten weer aan het werk, want ze kunnen prima werken.
Tussen moeten en kunnen zit een groot verschil. Begin maar eens met het aantal banen voor licht zieken en licht gehandicapten te tellen, dat zullen er niet veel zijn. Deze mensen belanden gewoon tussen wal en schip.
quote:
en als er geen banen zijn mogen ze ziek blijven?
Ziek zijn wordt niet bepaald door de overheid
quote:
wel als je gouden bergen belooft aan ouderen die uiteindelijk een zeer kleine groep jongeren moet ophoesten.
De AOW een gouden berg noemen
  maandag 24 juli 2006 @ 13:59:09 #148
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40132566
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tussen moeten en kunnen zit een groot verschil. Begin maar eens met het aantal banen voor licht zieken en licht gehandicapten te tellen, dat zullen er niet veel zijn. Deze mensen belanden gewoon tussen wal en schip.
ja precies, vandaar die enorme werkloosheidscijfers de laatste tijd...
quote:
[..]

Ziek zijn wordt niet bepaald door de overheid
dat bestrijdt ik. het is opvallend dat in landen met een verzorgingsstaat het ziekte gehalte veel hoger ligt dan ergens anders. dat is vast toeval....

als het te veel is is het te veel
?Porque no te calles?
pi_40133697
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:59 schreef pmb_rug het volgende:

ja precies, vandaar die enorme werkloosheidscijfers de laatste tijd...
Kijk even naar de onderverdeling qua gezondheid, daar hebben we het immers over, en geef me dan even een bron.
quote:
dat bestrijdt ik. het is opvallend dat in landen met een verzorgingsstaat het ziekte gehalte veel hoger ligt dan ergens anders. dat is vast toeval....
Geen toeval, dat komt simpelweg door de wijze van registreren. In landen waar geen of een mindere verzorgingsstaat heerst, zal men de zieken ook niet of minder registreren. Dat maakt mensen echter nog niet minder ziek.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:42:20 #150
119078 McCarthy
communistenjager
pi_40135677
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zeker subjectief, maar ook in die sectoren zijn er natuurlijk goede en minder goede onderzoeken. Als je een onderzoek goed uitvoert, en ik neem aan dat die onderzoeken er zeker zijn in Zweden, kun je interessante informatie vinden over de tevredenheid van Zweden over leefklimaat, welvaart, overheid etc. Bovendien vroeg je eerst zelf om die statistieken, en als je ze geleverd krijgt zijn ze opeens compleet waardeloos.

Welvaart is meer dan koopkracht, dat zul je toch niet ontkennen?
ik erken dat het subjectief is en daarom kijk ik in de 1e plaats naar (gemiddelde) koopkracht.

Verder claim ik dat het leven in Australie, Ierland, New Zeeland of Canada niet minder is dan in Zweden, voor zover je dat dus kunt meten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')