Onderbouwen?quote:
Maar wat is je punt dan nog? Als mensen tevreden en blij zijn, dat is toch voldoende? Ik heb niet het idee dat meer netto te besteden en een minder aanwezige samenleving het welzijn van de mensen ten goede komt.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dat Zweden tevreden mensen zijn wil ik best geloven (wat wil je, bij de overheid werken is altijd fijn). Echter in Ierland, NZ, Canada en Australie zijn ze net zo tevreden maar daar hebben ze wel meer geld te besteden.
Jammer alleen dat ik je met al die feitjes ook daadwerkelijk om de oren sla he? Over mijn feitje over Canada heb ik je ook al niet meer gehoordquote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Heb je het ze door middel van een steekproef gevraagd of zo. Die aannames van jou zijn nergens op gebaseerd. Feiten wil ik zien.
Uit: http://ec.europa.eu/publi(...)b63/eb63_exec_se.pdfquote:Economic Growth, Work and the EU’s Ability to Deliver
The Swedes are very satisfied with their quality of life. Ninety five percent say their quality of lifeis very or rather good. Only Luxembourg has a higher number. The Swedes are also more satisfiedwith their economic situation, but slightly less satisfied than the EU average with the situation for the European economy and for employment in their country.When citizens are asked to rate the situation in their country with that of the average in the EU countries, Sweden receives a considerably higher rating than do other EU countries. For instance, 91 percent of Swedes say the situation for the environment is better in their country, compared to 49 percent in the EU25 overall. And while 65 percent compare Sweden’s employment situation favourably, only 28 percent of the EU25 share this view with respect to their countries.The Swedes also have a more optimistic view on the future compared to the EU25 average. Oneexample is that 66 percent of the Swedes think their quality of life will improve in five years,compared to 52 percent in the EU25.
is dan ook iedereen tevreden? oftewel, is het collectief het hoogst tevreden in die landen? Halen ze ook het maximale uit de mogelijkheden of halen ze alleen het maximale uit het geld? Aangezien het tweede ondergeschikt is aan het eerste.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dat Zweden tevreden mensen zijn wil ik best geloven (wat wil je, bij de overheid werken is altijd fijn). Echter in Ierland, NZ, Canada en Australie zijn ze net zo tevreden maar daar hebben ze wel meer geld te besteden.
het nieuws neem ik niet zo heel serieus als bron. Je Komt maar met een onderzoek of rapport.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onderbouwen?
Net alsof dat niet al een miljoen keer in het nieuws is geweest.
Hier een eerste hit op google:
http://www.newyorker.com/fact/content/articles/050829fa_fact
Dit soort dingen gebeuren tus duizenden keren per dag.
Niet dusquote:Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er elke vier jaar een zeer uitgebreide steekproef wordt gehouden, waar iedereen boven de 18 aan mee mag doen. Zouden ze hier ook eens moeten doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Heb je het ze door middel van een steekproef gevraagd of zo. Die aannames van jou zijn nergens op gebaseerd. Feiten wil ik zien.
Dat is dit tochquote:Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het nieuws neem ik niet zo heel serieus als bron. Je Komt maar met een onderzoek of rapport.
Zweden is going down.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ik je met al die feitjes ook daadwerkelijk om de oren sla he? Over mijn feitje over Canada heb ik je ook al niet meer gehoord![]()
[..]
Uit: http://ec.europa.eu/publi(...)b63/eb63_exec_se.pdf
je wordt dus 'ziek' en 'gehandicapt' van zo'n systeem. net zoals wij 1 miljoen WAOers hadden. belachelijk.quote:Sweden’s single biggest economic problem is the high number of people absent from work due to sickness or disability
Daarmee bevestig je dus dat Vhiper gelijk heeft, mooi, da's dan opgelost.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef McCarthy het volgende:
Nee, wij doen het op zijn Italiaans tegenwoordig, 4 kabinetten in 4 jaarquote:Op maandag 24 juli 2006 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb gehoord dat er elke vier jaar een zeer uitgebreide steekproef wordt gehouden, waar iedereen boven de 18 aan mee mag doen. Zouden ze hier ook eens moeten doen.
rare stats. Ze zijn tevreden met hun economie? Opvallend want die economie loopt niet zo lekker in de zin dat ze er NU niet heel erg denderend voor staan.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ik je met al die feitjes ook daadwerkelijk om de oren sla he? Over mijn feitje over Canada heb ik je ook al niet meer gehoord![]()
[..]
Uit: http://ec.europa.eu/publi(...)b63/eb63_exec_se.pdf
Die hebben we nog steeds, ze worden door die herkeuringen alleen op papier "minder ziek" en belanden vervolgens gewoon in de goedkopere bijstand.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:00 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Zweden is going down.
quoteje van het OECD:
[..]
je wordt dus 'ziek' en 'gehandicapt' van zo'n systeem. net zoals wij 1 miljoen WAOers hadden. belachelijk.
Als dat je enige economische probleem is, doe je het dus goed. Ziekte e.d. zijn nou eenmaal niet te voorkomen. Zweden moet zich dus gewoon richten om zieken en gehandicapten zoveel als mogelijk is toch de arbeidsmarkt op te krijgen, mits er banen zijn.quote:hier een mooi objectieve analyse van de oecd
http://www.oecd.org/dataoecd/35/32/34967833.pdf
Zoals vrijwel elk land dat het fenomeen vergrijzing ondergaat. Een laatste schadepost uit WOII, kan je niet de Zweedse politiek van nu verwijten.quote:ze moeten oa een structureel overschot van 2% creeren bij de overheid om over 15 jaar de vergrijzing te betalen... net als in Nederland. as if that's gonna happen...
quote:Op maandag 24 juli 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
rare stats. Ze zijn tevreden met hun economie? Opvallend want die economie loopt niet zo lekker in de zin dat ze er NU niet heel erg denderend voor staan.
Verder wordt Zweden gevraagd zich te vergelijken met andere landen. Net of ze dat uberhaupt kunnen weten.
Verder hebben we daar te maken met een aanzienlijke grote groep "ambtenaren". Die zullen best gelukkig zijn ja.
wat ik zeg is dat de beste statistiek altijd nog de gemiddelde koopkracht is. Hard meetbaar en niet onderhevig aan de subjectieve gevoelens van de onderzoeker. In Zweden is eens een keer een rapport verschenen waar uit kwam dat Bulgarije een beter land was om te leven dan de USA. Hoezo subjectief!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
McCarthy, je bent echt lachwekkend in je selectieve waarneming (lees: koppige domheid).
Je roept zelf dingen en vraagt mensen die iets anders beweren om feiten en statistieken, anders weiger je ze serieus te nemen.
En als je die dan ook nog krijgt, weiger je ze te erkennen.
![]()
Dus Zweden kunnen niet beoordelen hoe het in andere landen is, maar jij (McCarthy) kan dat juist wél heel goed?
![]()
Selectief?!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:07 schreef McCarthy het volgende:
al met al wordt er erg selectief naar stats gezocht. Vraaggesprekjes met hoe gelukkig je bent en je veronderstelling van de economische stand van zaken etc.
Een veel objectievere stat en harder te meten is de koopkracht. Daar doet zweden het gewoon niet goed.
nee, ze moeten weer aan het werk, want ze kunnen prima werken.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Die hebben we nog steeds, ze worden door die herkeuringen alleen op papier "minder ziek" en belanden vervolgens gewoon in de goedkopere bijstand.
en als er geen banen zijn mogen ze ziek blijven?quote:[..]
Als dat je enige economische probleem is, doe je het dus goed. Ziekte e.d. zijn nou eenmaal niet te voorkomen. Zweden moet zich dus gewoon richten om zieken en gehandicapten zoveel als mogelijk is toch de arbeidsmarkt op te krijgen, mits er banen zijn.
wel als je gouden bergen belooft aan ouderen die uiteindelijk een zeer kleine groep jongeren moet ophoesten.quote:[..]
Zoals vrijwel elk land dat het fenomeen vergrijzing ondergaat. Een laatste schadepost uit WOII, kan je niet de Zweedse politiek van nu verwijten.
Zeker subjectief, maar ook in die sectoren zijn er natuurlijk goede en minder goede onderzoeken. Als je een onderzoek goed uitvoert, en ik neem aan dat die onderzoeken er zeker zijn in Zweden, kun je interessante informatie vinden over de tevredenheid van Zweden over leefklimaat, welvaart, overheid etc. Bovendien vroeg je eerst zelf om die statistieken, en als je ze geleverd krijgt zijn ze opeens compleet waardeloos.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat ik zeg is dat de beste statistiek altijd nog de gemiddelde koopkracht is. Hard meetbaar en niet onderhevig aan de subjectieve gevoelens van de onderzoeker. In Zweden is eens een keer een rapport verschenen waar uit kwam dat Bulgarije een beter land was om te leven dan de USA. Hoezo subjectief!!!
Een echte aanhanger van de drie wijzen, zo te horenquote:Op maandag 24 juli 2006 11:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het nieuws neem ik niet zo heel serieus als bron. Je Komt maar met een onderzoek of rapport.
Tussen moeten en kunnen zit een groot verschil. Begin maar eens met het aantal banen voor licht zieken en licht gehandicapten te tellen, dat zullen er niet veel zijn. Deze mensen belanden gewoon tussen wal en schip.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:29 schreef pmb_rug het volgende:
nee, ze moeten weer aan het werk, want ze kunnen prima werken.
Ziek zijn wordt niet bepaald door de overheidquote:en als er geen banen zijn mogen ze ziek blijven?
De AOW een gouden berg noemenquote:wel als je gouden bergen belooft aan ouderen die uiteindelijk een zeer kleine groep jongeren moet ophoesten.
ja precies, vandaar die enorme werkloosheidscijfers de laatste tijd...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tussen moeten en kunnen zit een groot verschil. Begin maar eens met het aantal banen voor licht zieken en licht gehandicapten te tellen, dat zullen er niet veel zijn. Deze mensen belanden gewoon tussen wal en schip.
dat bestrijdt ik. het is opvallend dat in landen met een verzorgingsstaat het ziekte gehalte veel hoger ligt dan ergens anders. dat is vast toeval....quote:[..]
Ziek zijn wordt niet bepaald door de overheid![]()
Kijk even naar de onderverdeling qua gezondheid, daar hebben we het immers over, en geef me dan even een bron.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:59 schreef pmb_rug het volgende:
ja precies, vandaar die enorme werkloosheidscijfers de laatste tijd...
Geen toeval, dat komt simpelweg door de wijze van registreren. In landen waar geen of een mindere verzorgingsstaat heerst, zal men de zieken ook niet of minder registreren. Dat maakt mensen echter nog niet minder ziek.quote:dat bestrijdt ik. het is opvallend dat in landen met een verzorgingsstaat het ziekte gehalte veel hoger ligt dan ergens anders. dat is vast toeval....
ik erken dat het subjectief is en daarom kijk ik in de 1e plaats naar (gemiddelde) koopkracht.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zeker subjectief, maar ook in die sectoren zijn er natuurlijk goede en minder goede onderzoeken. Als je een onderzoek goed uitvoert, en ik neem aan dat die onderzoeken er zeker zijn in Zweden, kun je interessante informatie vinden over de tevredenheid van Zweden over leefklimaat, welvaart, overheid etc. Bovendien vroeg je eerst zelf om die statistieken, en als je ze geleverd krijgt zijn ze opeens compleet waardeloos.
Welvaart is meer dan koopkracht, dat zul je toch niet ontkennen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |