ja oke maar dan zit er nog een verschil in bi-schierig en oprecht niet weten hoe je geaardheid in elkaar zit en zo of tof hip en stoer willen doen en dat dan bi-schierig noemenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:03 schreef Christine het volgende:
[..]
daarom zeg ik ook, bi-schierig. zo noemen ze dat toch?.
Nouja, er zijn genoeg vrouwen (mannen?) die "het" wel een keer met een vrouw gedaan willen hebben, terwijl ze verder gewoon hetero zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja oke maar dan zit er nog een verschil in bi-schierig en oprecht niet weten hoe je geaardheid in elkaar zit en zo of tof hip en stoer willen doen en dat dan bi-schierig noemen
Als ze het gewoon voor hun eigen ervaring of iets dergelijks willen, kan ik nog mee inkomen, maar je hebt ook van die meiskes (ik denk vooral onder het laberl breezah-sletjes) die zo meer jongens denken te krijgen, door wat te flikflooien met een andere meid. Dat vind ik stompzinnig.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Nouja, er zijn genoeg vrouwen (mannen?) die "het" wel een keer met een vrouw gedaan willen hebben, terwijl ze verder gewoon hetero zijn.
idd dat zei ikquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als ze het gewoon voor hun eigen ervaring of iets dergelijks willen, kan ik nog mee inkomen, maar je hebt ook van die meiskes (ik denk vooral onder het laberl breezah-sletjes) die zo meer jongens denken te krijgen, door wat te flikflooien met een andere meid. Dat vind ik stompzinnig.
In feite is dan iedereen te zien als "concurrent"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:19 schreef SCH het volgende:
Voor de sex maakt het met niet uit of iemand bi is maar het had me wel ingewikkeld geleken om een relatie met een bi-jongen te hebben.
Want? Bang dat ie niet alleen naar andere jongens maar ook naar meiden kijkt?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:19 schreef SCH het volgende:
Voor de sex maakt het met niet uit of iemand bi is maar het had me wel ingewikkeld geleken om een relatie met een bi-jongen te hebben.
volgens mij zetten vrouwen die stap veel gemakkelijker dan mannenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Nouja, er zijn genoeg vrouwen (mannen?) die "het" wel een keer met een vrouw gedaan willen hebben, terwijl ze verder gewoon hetero zijn.
Nee dat niet - ben niet zo jaloers aangelegd maar het lijkt me verwarrend en onduidelijk maar misschien is dat onzin, als je gewoon van elkaar houdt en het zit goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want? Bang dat ie niet alleen naar andere jongens maar ook naar meiden kijkt?
Lijkt me op zich wel lastig dat je partner ook verlangens kan hebben die je gewoon niet kan bevredigen, omdat je maar een geslacht hebt...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat niet - ben niet zo jaloers aangelegd maar het lijkt me verwarrend en onduidelijk maar misschien is dat onzin, als je gewoon van elkaar houdt en het zit goed.
Dat is ook precies de insteek van dit (toffe) topic. Gewoon vragen (want er zijn zo veel dingen onbekend voor zo veel mensen) en daar antwoord op krijgenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:23 schreef Christine het volgende:
Ik vind dit trouwens een leuk topic. Vooral hier op fok heb ik het idee dat homo's mij niet zo boeiend vinden, maar hier voel ik me serieus genomen. Er wordt ook weinig getrolld, dat maakt het ook leuk..
nou ik ben dan bi maar ik heb echt geen verlangens naar een piemel als ik met een meisje ben of zo... het gaat toch niet om de sex of het geslachsdeel maar om de persoon en (dit klinkt vast kots) de liefdequote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Lijkt me op zich wel lastig dat je partner ook verlangens kan hebben die je gewoon niet kan bevredigen, omdat je maar een geslacht hebt...
En dat notabene van een user die bekend staat als........ nou jaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:23 schreef Christine het volgende:
Ik vind dit trouwens een leuk topic. Vooral hier op fok heb ik het idee dat homo's mij niet zo boeiend vinden, maar hier voel ik me serieus genomen. Er wordt ook weinig getrolld, dat maakt het ook leuk..
Slowchatter bedoel je?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:49 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat notabene van een user die bekend staat als........ nou ja![]()
![]()
"Er is nou toch een lekker ding bij ons komen werken. Je weet wel: type Arjan (= jongen die wij beide erg leuk vinden) maar dan met wat meer krullerig haar. Weet niet of hij van de club is eigenlijk"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Merisse het volgende:
Mijn vragen:
Hoe refereren homoseksuelen aan andere homoseksuelen? Ik bedoel stel je ontmoet iemand op het werk die ook homoseksueel is. Hoe omschrijf je dat dan 's avonds aan den diSCH aan je partner?
Ik vind nicht en flikker wel mooie woorden, al die kontneuk-synoniemen vind ik maar matig maar ook wel weer grappig.quote:Nog een vraagje, scheldwoorden als mietje, fag, queer, fruitcake, nicht, rugracer, darmtoerist, reetridder, van de verkeerde kant etc. Welke beschouw je als kwetsend en welke als geuzennaam?
Ik vind alleen NanKing liefquote:Hoe kijken homo's aan tegen lesbo's en andersom? Voel je een verwantschap?
Mijn vriend gaat daar heel goed mee om, als ik het tenminste al aan m laat merken.. Vaak hou ik het voor mezelf om hem er niet mee te belassten. Maar hij snapt het heel goed hoor, gelukkig. Maar goed, de laatste tijd komen die gevoelens niet zo vaak meer terug als zeg maar tot een jaar geleden, omdat je toch ook weer went aan je nieuwe leventjequote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:32 schreef wonderer het volgende:
Hoe gaat je vriend om met je "bagage"? Lijkt me voor hem ook niet altijd even makkelijk, dat je zo nu en dan terugverlangt naar alles...
Ik ben het toch neit ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind wel iemand die bi is irritant, maar dat heeft vrij weinig met zijn geaardheid te maken.
Maar over het algemeen heb ik niks tegen bi's.
Nee hoor, jij bent vooral een grote vage vlekquote:
Yep, het kan heel makkelijk, zonder problemenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat niet - ben niet zo jaloers aangelegd maar het lijkt me verwarrend en onduidelijk maar misschien is dat onzin, als je gewoon van elkaar houdt en het zit goed.
Gewoon een buurvrouw volgens mijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Merisse het volgende:
ThankSCH voor het antwoorden
* Merisse is een vriendschap met de buurman op aan 't bouwen met de buurman die ook van de club is. Hoe noemen ze dat ook alweer: faghag ofzo?
Purser bij de KLM, heeft 250 overhemden en een ecrukleurige badjas, is dol op Il Divo, Gloria Gaynor, Will & Grace en huismerk rosé van de Appie. I rest my case...quote:
Je vergeet Maria Callasquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Merisse het volgende:
[..]
Purser bij de KLM, heeft 250 overhemden en een ecrukleurige badjas, is dol op Il Divo, Gloria Gaynor, Will & Grace en huismerk rosé van de Appie. I rest my case...![]()
Toevallig had ik het er vandaag met vrienden over. Het irriteert me mateloos. Er is vorige week in Letland een homomanifestatie helemaal verknald door demonstranten en er zijn tal van dat soort zaken die de aandacht vragen. En waar gaat het hier over: ego's die centen willen verdienen of zoveel mogelijk aandacht willen hebben. Die Sieb de Haan is een engerd eerste klas.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Stroekie het volgende:
En nu mijn vraag
Is er ooit wel eens een pride in Amsterdam geweest zonder dat er gedoe was?
Want in het verleden werd Siep de Haan nogal eens als een relnicht afgeschilderd. Maar volgens mij staat hij dit jaar dus buiten spel en is er toch weer gewoon hetzelfde gedonder
In giethoorn werden zelfs de 2 rivaliserende fanfare's uiteindelijk weer 1 (maar die hint naar Bert Haanstra zal ik maar cadeau doen)quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Toevallig had ik het er vandaag met vrienden over. Het irriteert me mateloos. Er is vorige week in Letland een homomanifestatie helemaal verknald door demonstranten en er zijn tal van dat soort zaken die de aandacht vragen. En waar gaat het hier over: ego's die centen willen verdienen of zoveel mogelijk aandacht willen hebben. Die Sieb de Haan is een engerd eerste klas.
Die Gay Pride is okay, al is de lol er al jaren af voor mij en ga ik nog liever naar de gondelvaart in Giethoorn omdat ze daar een stuk creatiever zijn. En in Giethoorn maken ze nooit zoveel ruzie.![]()
Ik denk zelf (als open minded hetero) dat aantrekking tot hetzelfde gedrag iets is dat bij de geboorte al bepaald is. En inderdaad, wat verder met die geaardheid gebeurt, zal afhankelijk zijn van de omgeving. Een boerke op de veluwe zal zich waarschijnlijk eerder zijn leven lang zich als hetero voordoen dan dat vwo-jongetje van d66-ouders.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De meningen zijn betreffende "het homo worden" nogal verdeelt.
Persoonlijk vind ik de uitspraak dat mensen zo geboren worden te simpel.
Aanleg zal in bepaalde gevallen een dominante factor kunnen zijn, in andere gevallen misschien niet. Omgevingsfactoren kunnen deze aanleg stimuleren of juist niet.
Ik denk ook niet dat je simpelweg kunt stellen dat iemand ofwel homo/bi of hetero is... er zijn zoveel gradaties waarin mensen bepaalde eigenschappen/gevoelens kunnen hebben.
Veel grijstinten dus...
Persoonlijk denk ik wel dat er omstandigheden kunnen zijn die manlijke homoseksualiteit bevordert.. zoals een dominante moeder, een zwakke afwezige vader.. of een vader die wordt afgewezen/genegeerd door het kind....
in deze driehoeksverhouding tussen vader/moeder en kind kan een zogenaamde negatief oedipus complex ontstaan... en daarmee de kern van de homoseksuele ontwikkeling..
Maar goed dit is een theorie...
Ik had een keer een psycholoog die tegen mij zei: met zo'n moeder is het geen wonder dat je homoseksuele gevoelens hebt... hij legde de oorzaak van mijn homoseksuele gevoelens eenduidig bij de hechte relatie die ik met mijn moeder had...
maar aan de andere kant: als je de onderzoeken van prof Zwaab leest... vraag je je af of die moeder inderdaad een alles bepaalende rol kan hebben in het proces( hij heeft onderzoeken gedaan naar de hypothalamus, een ouder deel van de hersenen waarin o.a. sexueel gedrag/identiteit zou worden bepaald/aangestuurd).
genen bepalen ook niet allesquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk zelf (als open minded hetero) dat aantrekking tot hetzelfde gedrag iets is dat bij de geboorte al bepaald is. En inderdaad, wat verder met die geaardheid gebeurt, zal afhankelijk zijn van de omgeving. Een boerke op de veluwe zal zich waarschijnlijk eerder zijn leven lang zich als hetero voordoen dan dat vwo-jongetje van d66-ouders.
Ik kan me in de jaren 80 de politiek correcte rellen nog herinneren op het Swaab-onderzoek. Die had in zijn onderzoek naar (ik dacht) AIDS-slachtoffers opgemerkt dat er verschillen waren tussen de hersenen van de lijken van homo's en hetero's. Ik denk dat dit komt omdat homo's niet willen dat hun geaardheid genetisch te specificeren valt? Omdat ze dan zijn 'op te sporen' of omdat ze bang zijn dat dit het bewijs voor een 'afwijking' zal zijn?
Iemand in mijn directe omgeving is ook na een huwelijk met kinderen gescheiden en na verloop van tijd met mannen aan de haal gegaan. Een van zijn zussen is lesbisch en hij verdenkt ook een van zijn broers ervan gay te zijn. Score van 3 op 7! Ik bedenk me trouwens dat dit ook wel eens kan spreken in het voordeel van de omgevingstherorieen.
Daar had ik dus nog nooit van gehoord, 1-eļige tweelingen met een verschillende gaardheid. Bestaan die dus echt?quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
identische tweelingen, waarbij er 1 homo is en de ander niet
quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Daar had ik dus nog nooit van gehoord, 1-eļige tweelingen met een verschillende gaardheid. Bestaan die dus echt?
Juist wel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:45 schreef NanKing het volgende:
[..].
1-eiļge tweeling betekent niet dat je een kloon van elkaar bent.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Daar had ik dus nog nooit van gehoord, 1-eļige tweelingen met een verschillende gaardheid. Bestaan die dus echt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |